- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Gaming notebook topik
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Az fogja megmutatni a valodi erdeklodest, amikor majd le kell tenni a penzt az asztalra. Ezer dollar foglalo (amit raadasul barmikor visszakaphatsz) nem a vilag.
Szepen szivarognak a hirek hogy a Model 3 messze nem fogja azt hozni amit elozetesen igertek (vagy belekepzeltek a fanok).
Raadasul itt lenne mar az ideje nemi penzt is keresni ezzel az egesszel, az meg a Teslanak eddig meg nem sikerult.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"a többi autógyártó olyan töketlen, hogy egy normális alaktromos autót nem tud prezentálni."
Valojaban meg a Nissan a piacvezeto elektromos auto teren, de a Renault is kemenyen megy, a VW szep csendben jon fel, a BMW kulonckodik az i3-mal, szoval van azert kinalat.
Az "olcso" Tesla Model 3 a tervek szerint 35e dollar lesz, de az a full fapad verzio lesz, es Europaba nem jon hamarabb mint 2020, es itt amugy is inkabb 40e euro korul lesz a kezdo ara.
Az a baj az autogyartassal, hogy marhara nem olyan mint a szoftveripar, es egy csomo tudas kell hozza, ami a Teslanak nincs meg vagy nem volt meg. Ezert olyan boduletesen csapnivalo a gyartasi minoseg (a model S-en gyakorlatilag minden elromlik) ezert kuzdenek mar egy eve a Model X gyartasanak a felfuttatasaval, es ezert nincs semmi remeny a nyeresegre. Tavaly 900 millio dollar veszteseget termeltek, es ezt nem lehet megmagyarazni a beruhazasokkal meg a fejlesztesekkel. Egyszeruen nem keresnek eleg penzt a Model S-en, a Model X-en plane nem, es semmi sem szol amellett hogy egy fele annyiba kerulo Model 3-on majd keresni fognak.
Jelenleg csakis a befektetok tartjak a viz tetejen a ceget, az pedig rohamos utemben egeti a penzt. Ha a befektetok megunjak akkor a Tesla masnap csodbe megy.
Ezert letfontossagu Musknak hogy mindig bedobjon valami gumicsontot, ezert kellett neki kamuzni az autopilottal is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#92253184
törölt tag
Nos 35 gigawattnyi akumlátor az több, mint 350 ezer 90 kilowattos autó per év, de ha kell, akkor ennek a többszöröse, mondja Musk.
Jelenleg a Tesla durván húszezer autó per év. A gyártóknál szintén nem voltak húsz-harmincezernél nagyobb számok elektromos autóra.
1750%-os emelkedés egy olyan drága termékre, mint az autó. Ráadásul az autódat pont nem cserélgeted évente.
Szerinted én vagyok a merész? -
#06658560
törölt tag
A hidrogéntartályok elég komoly követelményeknek kell megfeleljenek. Mire az felrobban, már úgyis halott mindenki az autóban.
A tankolása annyira nem balesetveszélyes, mivel elvileg automatizált, embert nem engednek hozzá. Egyébként az LPG-hez hasonló. Veszélyességre is.
Az elektromos töltés is elfogy álltában is. Ahogy a benzin is. -
#92253184
törölt tag
Nem, nem dőlt. Éreztetni akartam, hogy mennyire fals számokról beszélünk.
Ha bejön, hogy ötven százalékban ház aksit gyártanak, akkor két év múlva 150 ezer autót fognak eladni, a mostani 20 szemben? Szerinted ez reális?
Teszem hozzá lefele kerekitettem. Valamint az utolsó éves jelentésnél sem tudta hozni a Tesla az ígért darabszámot eladott autóból.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Talán mert az nem több száz báron van tárolva, és egy normál tartályban elvan. Valahogy megnyugtatóbb nem?
Ismerem a benzit, utánaolvastam a hidrogén tárolásnak. Röviden: nem.
De láttam, de igyekszem mindig a kisebb kockázattal járó lehetőségeket keresni, és az nem hidrogén.
A hidrogén-tartály is csak akkor lehet bajban, ha balesetet szenvedsz. Benzines autónál ugyanúgy pillanatok alatt lángra kaphat minden, és ha megfelelő a tartályban a benzin-levegő arány, akkor rossz esetben robbanhat.
ha a hidrogén tartály vagy cső megreped, akkor nem fogsz panaszkodni, mert nagy valószínűséggel cafatokra robban minden.
Utánanéztél, vagy csak feltételezel valamit hiányos ismeretekre támaszkodva?
Toyota Mirai üzemanyagtank lövés-teszt
Egy sokkal régebbi lövés-teszt, gáz állapotú hidrogént tároló tartálynálÉs a többi és a többi.
Én nem félnék jobban egy hidrogén üzemanyagú autóban, mint egy benzinesben. Mindkettő jelent kockázatot, ez nem vitás, de nem fognak az utakra engedni olyan autót, amely e téren nagyobb kockázatot jelentene, mint a jelenlegi technológia.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#06658560
törölt tag
-
nagyúr
válasz sirály12 #104 üzenetére
Én a kevesebb mozgó alkatrésszel szerelt, egyszerübb elektromos hajtásban látom a jövőt. Ebbe nem kell olaj, meg szürők meg stb. Kell egy akkupakk egy vezérlő meg egy motor.
Mert például a Toyota Mirai-ba olaj meg szűrők kellenek igaz?
Az üzemanyag-cellákhoz....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz sirály12 #106 üzenetére
Az előbb még az olaj és a szűrő volt a problémád a hidrogén-meghajtású kocsiknál. Ami elég meglepő, lévén egyik jelenleg kapható, vagy a közeljövőben várható hidrogén-meghajtású autóban sincs ilyen.
Most már az üzemanyag-cellák élettartama, amin lovagolsz, noha erre vonatkozólag senkinek nincsenek megbízható információ, lévén a Hyundai ix35 FCEV és a Toyota Mirai sem rendelkezik hosszú távú tapasztalattal. Amit eddig a laborteszteken tudunk, ott ~4000 óra működés után 10%-ot veszítenek a teljesítményükből, és 6000 óra működés után 20%-ot. A 4000 óra ugyebár 166 nap folyamatos működést takar, míg a 6000 óra 250 nap folyamatos működést takar. Az üzemanyag-cellás autók azonban csak az aksik töltésére használják az üzemanyag-cellákat.
De számoljunk egy kicsit. Vegyük a 4000 óra folyamatos működést, ekkor ugye 10%-os teljesítmény vesztésnél tartunk. A 4000 órát mondjuk szorozzuk meg csak 60km/h sebességgel, ez 240 000 km.
Ehhmm... Ekkora futásteljesítményt felújítás nélkül a mai belsőégésű motorok se nagyon tudnak, viszonyítás képen.
Az üzemanyag-cella pedig itt "mindössze" 10%-os teljesítmény vesztést produkál.
Azt már csak csendben teszem hozzá, hogy például a Toyota Prius akkupakkok élettartama is erősen változó, mert hát láttam olyat, amelyiket 5 év után kompletten cserélni kellett. Na az se volt olcsó a tulajnak... De szerinted akkor is jobb az EV, mint a FCEV?
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz sirály12 #109 üzenetére
Tehát akkor megvan az a rendszer amit én egyszerünek tartok és még erre rátesznek egy üzemanyagcella, hidrogéntartály, kombót. Akkor nem lesz bonyolultabb?
Te a bonyolultságot olaj és szűrő emlegetésével pátoszoltad.
Az tisztán elektromos járművek problémája a gyors töltés lehetőségének gondja. Erre a (valódi) hibridek a jelenlegi megoldások - van egy benzinmotor, ami tölti az aksit, ha az már lemerülőben van.
A hidrogén-üzemanyagú járművek kvázi ugyan ezt nyújtják, csak a benzinmotort egy üzemanyag-cellára cserélik.
Hogy ha neked az üzemanyag-cella bonyolult, akkor veszel tisztán elektromos autót. De például azzal "simán" nem fogsz eljutni Budapestről Münchenbe, vagy mondjuk Velencébe. Legalább két, de talán több megállót is be kell iktatnod, ahol legalább egy órát töltheted az autódat. Per pillanat a megfelelően kiépült töltőhálózat hiánya miatt ez ciki lenne.
A hidrogén meghajtás előnye az, hogy elvben megtehetnéd max. egy megállással, ahol ~3 perc alatt teli tankolod az autót és továbbmész. Jelenleg a hidrogén-meghajtás problémája is a töltőhálózat, de az sem reménytelen dolog, legalábbis Nyugat-Európában. Magyarországon bajban van a Mirai-tulaj, mert nincs még kút...
Ha a belsőégésű motorokat elvetjük, akkor per pillanat a hozzájuk fogható rugalmasságot csak az hidrogén és az üzemanyag-cella nyújtja. Lehet választani, ha a benzin nem gond -> hagyományos hibrid. Ha a benzin nem játszik -> hidrogén...
Akkor nézzük meg a miarit amit felhoztál. 350-450km egy tankolással. Ennyit a tesla is tud egy töltéssel, ergó nem jobb. A teslát bárhol tudom tölteni a mirait hány helyen is tudod jelenleg megtankolni? Mondjuk magyarországon? Erről ennyit.
Először a bonyolultsága volt a gondod, meg az olaj és a szűrő.
Aztán az élettartam.
Most az, hogy nem tudod megtankolni.A következetesség nem erősséged...
Mondjuk én vagyok a hülye, hogy leállok veled vitatkozni, érteni nem értesz hozzá, ostoba közhelyeket meg bárki fel tud hozni (figyelmen kívül hagyva, hogy például anno a Tesla-k is csak 230V-ról voltak tölthetőek, mikor az első hazai szürke importos példányok megjelentek...).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Zeratul
addikt
válasz sirály12 #128 üzenetére
A nissan leaf akár 199 km-t meg tud tenni. A totalcaros srácos mérése szerint télen ez jó ha meghaladta a 100 km-t és fagyoskodtak benne. Benzin több mint fele adó. Ha kivesszük az adót benzinből rögtön nem olyan szép a leányzó fekvése, tömeges villanyautó elterjedés után garantált hogy az állam adót vet ki az autókba töltött elektromos energiára.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz sirály12 #130 üzenetére
És szerinted az hogyan fogja kivitelezni azt a külön adót az autóba töltött áramnál? Mert ha én teszem azt konnektorról töltöm, akkor hogyan számolja külön? Az áram árában pedig ugyancsak van adó így szerintem ez egyáltalán nem ok arra, hogy másként számoljuk.
A benzin árában van útadótól kezdve sokminden. Plusz az elektromos autók sok helyen még mentesülnek a dugódíj és a parkolási díj alól. Amik ugye dettó adók. De országonként van például teljesítményadó, amely a meghajtás fajtájától függő mértékű (és egyes helyeken szintén elengedik a zéró emissziós autóknál)
A külön adót meg bárhogy ki lehet számlázni. Bevezetnek például egy évenkénti adót az akkupakk teljesítménye alapján, avagy akár be is építhetik a villanyárba...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
mekker
őstag
válasz sirály12 #128 üzenetére
Tisztában vagyok vele, a fele annyira értettem, hogy azért van ára. És akkor erre majd jön rá a kutak haszonkulcsa, az állami adók. Ha elterjednek a közeljövőben az elektromos kocsik, akkor legfeljebb a népszerűségi politika akadályozhatja meg, hogy magasabb adókat vessenek ki rájuk.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- További aktív témák...