- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Hobby elektronika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Fujifilm X
- Házimozi haladó szinten
- Dell notebook topic
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
egyedülülő
őstag
Pont ezek a fejlesztőstudiók és kiadók hozzák tető alá a nagyközösnéget érdeklő játékokat és ők azok akik konzolon és pc-n domináns szerplői a játékszférának. Szóval nem hiszem, hogy halvaszületett elképzelés a mantle elterjedése a játékvilágban.
"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
-
nagyúr
szerintem a mantle-re fejlesztők ki fogják használni, hogy tudják, jelenleg mi az egyetlen HW, amin futni fog az API. ismert setup-képességekre, ALU : ROP arányra, cache-méretekre, stb. azért rá lehet optimalizálni.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
blade zte
őstag
Akkor gondolom az nvidiának elég nagy robosztus kártyákat kell majd gyártania felsökategóriában, hogy lépésben maradjon az ati-val. De most tényleg, mit fog lépni az nvidia, amikor a mantle-re olyan hatalmas az elöny, hogy egy stratégiai játékban is annyira lassul be akció közepette egy hd7850, mint az nvidia paletta teteje?
Eddig az nvidia hozta a phisyxet extra nvidia "optimalizálással", most úgy érzem az ati fog mantle-exluzív API-t kihasználó atomrobbanásokat belerakni.
Oppo find 7 astro black
-
WayneGace
őstag
Nvidia tulajként azt mondom, hogy az amd jól csinálja. Megcsinálták ezt az API-t, ráadásul pont az EA motorja használja ki majd leginkább. Sokan szidják őket, de ez is csak azt mutatja milyen populáris játékokat készítenek. Ráadásul van egy fps, benchmark buzuló részleg, aki nemhogy 20-30%, de akár 5% fps javulásért is képes kártyát váltani. Arra vagyok kíváncsi, hogy milyen APU-val akarják párosítani ezeket az új vga-kat házon belül.
BestSecret invitációt privátban adok.
-
MaUser
addikt
Jelenleg a két nagy versenyez azon, hogy a támogatott játékaikban milyen olyan path-t lehet berakni ami garantáltan megfekteti a másik gyártó termékét.
GCN, OpenCL, stb. meg már a megszületésük óta naponta váltják meg a világot.
Szóval nem eszik olyan forrón a kását. Ez gyakorlatilag egy új API az MD kártyáira. Volt már ilyen jópár (3Dfx, PowerVr, S3, stb.) és mind megbukott, mert a piac egy kis szeletét éred csak el velük. Ez is csak akkor fog élni, hogy konzolról-PC-re oda-vissza tudsz kényelmesen fejleszteni. Ezt viszont értelmetlenné teszi, hogy milyen GPU-k kerültek be a konzolokba.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Mark_o
tag
Ez a legjobb fórum start!!! Pedig egy párat már olvastam az elmúlt 6 év alatt
Az élet olyan mint a sakk : sok a paraszt!
-
WayneGace
őstag
De itt nem kizárólagosságról van szó. Például mess effect 4 kb. elvben ugyanolyan erős vga-k közül jobban fog futni 15%-kal azon, ami használja ezt az új API-t. De ettől más vga-n is elfut majd, tehát nem rekeszti ki a piac többi részét.
Legalábbis ezt állítják, ha jól értelmezem.BestSecret invitációt privátban adok.
-
dezz
nagyúr
Azok amúgy is benne lesznek a konzolos játékokban (ami az első számú piac a játékok többségénél), így pedig PC-re is áthozhatók a scene leegyszerűsítése nélkül.
A Physixet (és a CUDA-t) esze ágában sem volt nyílttá tenni az Nvidiának (eleve exklúzív előnyt jelentő fícsőrnek vette meg a Physixot, más platfomon még a többszálas CPU-s végrehajtást is szabotálta). A Mantle ezzel szemben szükségszerű lépés volt és (valószínűleg) nyílt lesz.
-
Crytek
veterán
Cryteknek lenne ez jó ahol nem csak grafika lenne hanem végre teljesítmény is (ezzel világ életben gondba voltak)
Next PC Upgrade: 2022
-
blade zte
őstag
Mi? A mantle-t miért tenné ez értelmetlenné? Éppenhogy szinte csak ati-s komponensekböl építkezik mind a kettö új konzol, tehát ez pipa.
Piaci szelet: Az amd grafikus megoldásai fogják ,az új konzolok elterjedése után, a legújabb technológiás játékpiac zömét ellátni (mármint mindent, ami nem régi konzol/videókártya). PC-n elég egyértelmü most a helyzet, ha mindennapi emberekröl van szó: fele nvidia, fele ati nagyjából. Tehát elég nagy a monopóliuma szerintem, hogy ezt sikerre vihesse. CGN-es vidikártya meg alsókategtól felsöig van (ráadásul már nagyon lement az áruk), úgyhogy aki legközelebb újat vesz, szinte biztos lehet benne, hogy a mantle használatára is képes lesz. Vagyis úgy gondolom, ~2 év múlva az új grafika-igényes játékokat is játszani akaró emberek fele mantle-t tud majd használni.
[ Szerkesztve ]
Oppo find 7 astro black
-
dezz
nagyúr
"és mind megbukott, mert a piac egy kis szeletét éred csak el velük. Ez is csak akkor fog élni, hogy konzolról-PC-re oda-vissza tudsz kényelmesen fejleszteni. Ezt viszont értelmetlenné teszi, hogy milyen GPU-k kerültek be a konzolokba."
(#15) blade zte: ATI már nincs, a GCN AMD fejlesztés.
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
Na alig várom, hogy jöjjenek tesztek a csúcsNV és csúcsAMD kártyával BF4 alatt. Ha azonos beállításoknál relatív sok fps-t hoz a Mantle akkor igazán volt értelme.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
veterán
válasz blade zte #15 üzenetére
"PC-n elég egyértelmü most a helyzet, ha mindennapi emberekröl van szó: fele nvidia, fele ati nagyjából. "
Akármennyire is szeretném hogy igazad legyen, sajnos egyáltalán nem egyenlőek... a steam hardware survey szerint (ami ugye azért pár millió gépből állítja össze a statisztikát) 55% az nv és 33% az amd(a maradék intel legfőképp). Reméljük most fel tudja hozni ezt az értéket az amdchepany: mondjuk nekem a radeon mindörökke ati marad
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Tazsam01
tag
válasz Menthirist #19 üzenetére
Szerencséd van már pár napja nem is radeon
-
VaniliásRönk
nagyúr
-
Firestormhun
senior tag
More info:
"PCGH asked Raja Koduri about Mantle and its "openess". He replied that AMD doesn't see Mantle as an open standard like OpenCL or OpenGL. He also tried to brush aside comparisons with Glide but then stated: If a competitor were to approach AMD to make their own backend and drivers for Mantle, AMD would not dismiss them right away."
...
-
buzus
aktív tag
"Abban mindenki biztos lehet, hogy olyan játék nem fog érkezni, ami csak a Mantle API-n keresztül fut" Pont hogy ez lett volna a lényeg? Akkor ennek konkrétan sok értelme van azért az 5-10% miatt... Tehát csináltunk valamit, ami platform függő és jól is hangzik, csak tulajdonképpen alig ér valamit.
[ Szerkesztve ]
-
buzus
aktív tag
válasz Malibutomi #25 üzenetére
Milyen csúcskategória? Most nem benchmark huszárokról beszélek hanem játékosokról. Továbbá arról, hacsak nem marketing bullshit volt a több százszoros teljesítmény növekedés amit a diákon feltűntettek. Pont ezért kellett volna, hogy a játékok CSAK Mantle-n fussanak. Tehát nem értem a problémád. Illetve értem a problémát, mert ha egy alap GCN radeonnal játszható lenne az összes játék fullhd-ba, senki sem venne csúcskártyát.
-
big-J
őstag
Ha a crytek is beugrik a dice mellé, én azt mondanám sínen lesznek... úgy hallani ők már most is aktívan keresik a lehetséges linux kompatibilis megoldásokat.
[ Szerkesztve ]
-
buzus
aktív tag
válasz Malibutomi #28 üzenetére
Akkor [ezt] te spec. miképp értelmezed? Javaslom kezd el megmagyarázni, ha egy api 9x több (több száz százalékos, itt én tévedtem bocsi, ill typo. ) hívást csinál mint a másik, akkor 10% teljesítmény növekedést kapsz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
"Abban mindenki biztos lehet, hogy olyan játék nem fog érkezni, ami csak a Mantle API-n keresztül fut" Pont hogy ez lett volna a lényeg? Akkor ennek konkrétan sok értelme van azért az 5-10% miatt... Tehát csináltunk valamit, ami platform függő és jól is hangzik, csak tulajdonképpen alig ér valamit.
tehát olyan játékok jönnek majd, amik tudnak dx leképezőn át IS menni, vagy dx helyett tudnak mantle-en át is megjeleníteni. Mantle esetén egyszerű a konzolokra gyártott kódot átportolni (mert így is tele van gcn optimalizációs kóddal, és úgy is hangolták az egészet hogy mondjuk sok draw callt igényeljen, mert konzolon az olcsó), és gyorsabb is lesz a végeredmény, mintha úgy kellene az egészet módosítani, hogy a dx limitációihoz faragjuk a dolgokat.
amúgy milyen dián láttál többszázszoros teljesítménynövekedést? én még legutóbb 9x-es draw call sebességet láttam.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
a többszázszoros az >100x. itt 9x-ről volt szó. a 9x az 900%-os növekedés (de a többszázszoros az százezer százalékos)
Szóval vagy %-ra gondoltál többszáz alatt, vagy rosszul fogalmaztál...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
buzus
aktív tag
válasz Menthirist #30 üzenetére
Több száz százalékos Elírtam
-
RyanGiggs
őstag
Nem tudom, hogy kérdezte-e már valaki, de...
ez a Mantle API segíthet a FIFA14-nek vagy majd a FIFA15-nek abban, hogy
a rendes konzolos verziót tudják majd kiadni PC-re?? -
veterán
-
buzus
aktív tag
válasz Malibutomi #33 üzenetére
Köszönöm, meglesem! Többet vártam ettől az egésztől, de most úgy néz ki irdatlan sok teljesítményt nem fog hozni. Már alig várom a "Runs better on AMD Mantle" videókat a játék elején, ha lesz egyáltalán.
-
Seregély
tag
Szerintem simán lehet olyan szituáció, amikor egy fejlesztő úgy dönt, PC-n csak Mantle API-n fog futni a játéka. Az új konzolok x86+AMD GCN, a Mantle-hoz nagyon hasonló (egyesek szerint azonos) API-val, tehát a PC-port elkészítése konzolról Mantle API-ra filléres kiadás. Így dönthet úgy a kiadó, hogy igaz csak a PC-s piac egy részét érem el, de minimális kiadással tudok kihozni PC-s portot, így összességében kevesebb eladással jóval több nyereséghez juthatok (töredéke költség mint DirectX port). Nyilván sokan @nyáznának, de mint tudjuk, a cégek a profitból élnek.
-
veterán
de sosem azt veszi figyelembe a kiadó, hogy filléres vagy sem a pc port... azt nézi, hogy ha kiadja, tutira agyon warezolja mindenki és emiatt konzolra se fognak egy darabot sem eladni (szarkazmus). Szóval akármennyire is hozna pár millió dolcsit bármelyik pc port, nem feltétlen adják ki, mert csak.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
SadAsid
csendes tag
válasz Menthirist #39 üzenetére
Mert konzolra nincs warez.... kiütteted s semmi más nem kell csak telepíted.. azért PC-n ez egy fokkal "nehezebb" dolog. De a mai világban nincs lehetetlen. Ahogy kettős mérce sincsen sehol..
A Mantle egy érdekes út, lehet valakinek nem tetszik (MS), viszont mások megvesznek majd érte (fejlesztők egy bizonyos rétege). A kérdés csak az, milyen ütemben, s mennyire tud majd elterjedni.
Egy Rome II-ben, az a 20%-os javulás sem lenne utolsó, persze még ráfér pár tapasz, vagy mod. De majd legközelebb. -
veterán
-
WayneGace
őstag
válasz Menthirist #42 üzenetére
Ez az általánosítás. Ne mondd már meg, hogy "ők" mit, hogy fognak fel. Meg ezt meg azt gondolják. Egyre több a multiplatform cím, mert megéri. Pusztán üzleti alapon döntenek. Idő, ember, pénz, mennyit kell ráfordítani és mekkora a várható profit. Majd meghozzák a döntést, hogy lesz-e port vagy nem.
BestSecret invitációt privátban adok.
-
MaUser
addikt
és mind megbukott, mert a piac egy kis szeletét éred csak el velük
A 90'-es évek elején szinte az összes 3D VGA gyártónak megvolt a saját API-ja. Rendition-RRedline, S3-S3d, nVidia-NV1 saját API-ja, Rendition, 3D Labs - CGL (Creative, mint gyártó miatt), stb. Nyilván már mindenki a 3Dfx-re emlékszik csak, de én még anno toltam Virge3D-vel Mechwarrior2-t saját API-n, ahogy m3D-n is. Végül jött az nV a Riva128-cal és a DX támogatással és győzött. De voltak még független próbálkozások is, pl. Renderware API, amit egyes régebbi Matrox kártyák is használtak inkább kevesebb, mint több sikerrel.
Ez is csak akkor fog élni, hogy konzolról-PC-re oda-vissza tudsz kényelmesen fejleszteni. Ezt viszont értelmetlenné teszi, hogy milyen GPU-k kerültek be a konzolokba.
Egy újabb saját API-nak szvsz semmi esélye betörni a piacra, még ha át is tudják egy-az-egyben hozni a konzolokról a játékok javát. A PC játékosok ~70%-a nem AMD-t használ (Steam alapján), ráadásul még nagyobb részük nem GCN alapút. A piac egyébként is kicsi, ráadásul a specifikációk alapján mire ez kiforrja magát, már erőből meglesz DX alatt is az a tudás, ami a saját API-val lenne, de ugye DX-re meg egyébként is ki kell hozni a játékot, ha kell a PC-s piac, innentől kezdve meg az a kérdés, akarnak-e saját API-val még szívni a kiadók. Szvsz jó esetben lesz egy MMX szintű sztori néhány problémásabb effekt ilyetén megvalósításával és megmarad az egész egy Physx szintjén.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
dezz
nagyúr
Az elejével tisztában vagyok, az értetlenkedésem annak szólt, hogy:
1. A nextgen konzolpiac 100%-a GCN.
2. Állítólag a nextgen konzolokon eleve egy a Mantle-hez nagyon hasonló low-level driver van.Ezek után a GCN is és a Mantle is elég jó pozícióból indul...
"a specifikációk alapján mire ez kiforrja magát, már erőből meglesz DX alatt is az a tudás, ami a saját API-val lenne"
Ez viszont kizárt, mert teljesen újra kellene struktúrálni hozzá a DX-et és ~1 év alatt a GPU-k és a CPU-k sem gyorsulnak annyit, hogy mindezt erőből lenyomják.
Elhangzottak itt különféle %-ok, de az egy rossz megközelítés, mert ha egy játék pl. 15000 draw callal dolgozik, az nem 10-20%-kal lassabban fog futni PC-n, akármilyen kártyával, hanem egyszerűen sehogy. Illetve, csak jelentős butítások árán, ha egyátalán megoldható.
-
menpee
aktív tag
válasz Menthirist #39 üzenetére
Talán az Alan Wake pc portja bizonyított néhány fejlesztőnek, hogy igen is megéri a fejlesztési költséget az átirat.
,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell
-
veterán
válasz WayneGace #43 üzenetére
Sorry, én így látom. Úgy látom hogy noha tiszta sor hogy pár millió igenis befolyhatna a pc-s kiadásból is, jó pár cég az évek alatt nem volt hajlandó megcsinálni, vagy ha meg is csinálta, csak súlyos hónapokkal/évekkel később, ami a játékiparban igenis sok. Ott van pl a GTA5. kizárt dolognak tartom hogy ne lenne már olyan állapotban a pc-s verzió hogy kiadható legyen... akkor miért kell fél évet várunk rá?
"Pusztán üzleti alapon döntenek. Idő, ember, pénz, mennyit kell ráfordítani és mekkora a várható profit"
Én is ezt mondom... csak a várható profitba én (és ők is várhatóan) belevettem azt, hogy ha kijön egy wareztól jobban súlytott platformra (mert hiába van szignifikáns konzol warez is, pc-n valljuk be több van), mennyivel csökkenti a többi platform eladásait.@MeUser: "A PC játékosok ~70%-a nem AMD-t használ (Steam alapján),"
Mint írtam, jelenleg 55% az nv, 33 az amd aránya, a többi más, legfőképp intel. Steam alapján@menpee: igen, de az Alan Wake is ha jól emlékszem jócskán később jelent meg PC-re, és eleve nagyon nyomott áron (én legalábbis valami 1500 Ft körül vagy alatt vettem, és nem -95%-os leárazáson ). Szóval ha emlékem nem csal eleve nem a 60 dolláros kategóriában indult. Egyébként jó pár egyéb játék is megél pusztán pc only változatban, nem is rosszul, ugyanakkor a nagyon nagy AAA játékoknál a részvényesek tesznek arra hogy melyik platform mit és hogy... a legnagyobb profitot nézik csak. ha ehhez az kell hogy egy platformon később vagy egyáltalán ne jelenjen meg, vagy túl nagynak értékelik az átirat költségét, nem fog... Mindegy, szerencsére most jó pár jó játék fog megjelenni még idén PC-re is, ugyanakkor vegyük észre hogy több nagyobb cég kinyilvánította már, hogy pc-n a F2P és hasonló modellekkel akar játékot kiadni (mert azért itt nem fogynak annyira hihetetlenül a 60 dolláros játékok, csak ha nagyon nagy nevük van, pl diablo 3)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
rodrigez
senior tag
Szerintem rosszul értelmezed a dolgot, pedig Abu is pont erről írt a cikkben. A Mantle Api képes feloldani bizonyos szűk keresztmetszeteket, de nem az egész mindenséget növeli 9x-esére. A rajzolási parancsok 9x-ezése nem azt jelenti, hogy egyéb, a Mantle által sem kúrálható szűk keresztmetszetek is eltűnnek a rendszerből. Amit a mostani grafikus API-k főként a nagy overhead miatt gátolnak, ott előnyt jelent a Mantle, mert nem kell kismillió rétegen keresztül kommunikálnia a grafikus hardverrel. De a DX és az OpenGL eddig is elégnek bizonyult a legtöbb esetben, Abu ezért is említette az extrém terhelést, ami már megakaszthatja a mostani API-k hatékony működését. Tehát ezért nem lesz a 9x-es rajzolási parancs mennyiségtől maga a játék is 9x-es futási sebességű. Az csak egy kis szelete az egésznek. Magának a grafikus hardvernek is vannak limitációi, hiszen nem csak 100+ ezres HD7970-ek léteznek, vannak pár ezres GCN-es kitesók, amik már hamarabb bebuknak a relatív gyenge hw miatt, mintsem, hogy az API-k overhead-je számítson. Ott is hozhat a konyhára persze a Mantle, de a 10fps-ből bajosan lesz 50.
-
Z10N
veterán
"ami után a részle
gesség további növelése nem a megszokott teljesítménycsökkenést hozza"# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Új hozzászólás Aktív témák
- VPN topic
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Yettel topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Facebook és Messenger
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Politika
- További aktív témák...
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- nVidia GeForce RTX 3060 TI AMP White Edition Videókártya
- GARANCIÁLIS! MSI SUPRIM RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!