Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    válasz dezz #16 üzenetére

    és mind megbukott, mert a piac egy kis szeletét éred csak el velük

    A 90'-es évek elején szinte az összes 3D VGA gyártónak megvolt a saját API-ja. Rendition-RRedline, S3-S3d, nVidia-NV1 saját API-ja, Rendition, 3D Labs - CGL (Creative, mint gyártó miatt), stb. Nyilván már mindenki a 3Dfx-re emlékszik csak, de én még anno toltam Virge3D-vel Mechwarrior2-t saját API-n, ahogy m3D-n is.:) Végül jött az nV a Riva128-cal és a DX támogatással és győzött. De voltak még független próbálkozások is, pl. Renderware API, amit egyes régebbi Matrox kártyák is használtak inkább kevesebb, mint több sikerrel. :)

    Ez is csak akkor fog élni, hogy konzolról-PC-re oda-vissza tudsz kényelmesen fejleszteni. Ezt viszont értelmetlenné teszi, hogy milyen GPU-k kerültek be a konzolokba.

    Egy újabb saját API-nak szvsz semmi esélye betörni a piacra, még ha át is tudják egy-az-egyben hozni a konzolokról a játékok javát. A PC játékosok ~70%-a nem AMD-t használ (Steam alapján), ráadásul még nagyobb részük nem GCN alapút. A piac egyébként is kicsi, ráadásul a specifikációk alapján mire ez kiforrja magát, már erőből meglesz DX alatt is az a tudás, ami a saját API-val lenne, de ugye DX-re meg egyébként is ki kell hozni a játékot, ha kell a PC-s piac, innentől kezdve meg az a kérdés, akarnak-e saját API-val még szívni a kiadók. Szvsz jó esetben lesz egy MMX szintű sztori néhány problémásabb effekt ilyetén megvalósításával és megmarad az egész egy Physx szintjén.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák