- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
Új hozzászólás Aktív témák
-
AAAgold
senior tag
szép is, jó is, de talán nem feltétlenül az erőforrások elégtelensége miatt nem szárnyal a vr piac
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
Fecogame
veterán
A cég, amelynek sikerült egy Radeont és egy GeForce-ot eggyütműködésre bírni
Erre van valahol egy cikk? Lemaradtam róla
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
jaffa 2843
Ármester
Ha egyetlen frame eltolódás is lesz a két szem közt, már kapásból bukta az egész.
#### Egeres közvélemény-kutatás | http://goo.gl/forms/egt3lQRWsh ####
-
-
#52588800
törölt tag
Az emberek még 1 épkézláb vga -t sem akarnak venni, nem hogy 2őt
-
addikt
válasz jaffa 2843 #4 üzenetére
De itt egyszerre számolódnak a képek, nem? Csak mivel a fő gpu-ról levenne egy csomó terhet Mr Slave, ezért az gyorsabban megoldaná, mint jelenleg teszik a kártyák.
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
őstag
Az ötlet szép is, jó is, csak a játék gyártók nem akarnak multi gpu-val foglalkozni, sőt esetenként a vga gyártók is kifelé hátrálnak belőle.
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
FLATRONW
őstag
Lényegében ez olyan, mint a társ GPU-s PhysX, a PhysX számítás egy része át volt téve a társ GPU-ra.
Amellett, hogy valamelyest nőt a játék teljesítménye, sokkal kiegyensúlyozottabbá is vált. -
gabber01
addikt
És azt hogy oldják meg hogy egyik kártya ne malmozzon amíg a másik meg számol? Tekintve hogy nem ugyanolyan feladatokat látnak el, az elvégzésukhoz is különböző mennyiségű idő kell.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
arabus
addikt
Tehát ha olvastátok a cikket a dolog már müködik de csak egy játékban és nem teljesen hatékony.
De!!!Abszolut nem!!!vga gyárto függö.Bármilyen dx12-es kártya párosithato.
Nem kell külön driver dx12-ben benne van a lehetösége.
A játékkészitök elöbb utobb ráálnak.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Male
nagyúr
"A Microsoft új API-jának explicit multiadapter funkcióját kihasználva elsőként, és mindmáig egyedüliként sikerült elérni, hogy egy Radeon és egy GeForce dolgozzon a képszámításon."
Ha itt nem a DX12 a feltétel, akkor ez ment már korábban is, nem? Erre gondolok Hydra. -
#16939776
törölt tag
Jól hangzik, ha a buszok késleltetésével, sáv-multiplexerekkel minden rendben van még skálázható is lehet.
De viszonylag alacsonyan kitűzött FPS limit biztosan kell, hogy ne legyen túlterhelve a Slaves-CPU-Master, vagy a Slaves-Master útvonal. Vagy a slave GPU(k) nem lesz(nek) kihasználva teljesen.Szerintem a "pazarló" 2 GPU- 2 szem megoldás kiegyensúlyozottabb lehet rendszerterhelés és min. fps-ek, késleltetés szempontjából.
Másik kérdés, hogy mikorra lesz ez általános megoldás, mert 1 játékért (ha nem bányászik valaki) nem fog 2-5db VGA-t, meg 40 PCI-express sávval ellátott lapot üzemben tartani, hogy jó legyen a min. fps.
[ Szerkesztve ]
-
gege547
tag
válasz #16939776 #16 üzenetére
Szerintem ebből nem lesz általános megoldás. Csak úgy hogy a játék motorja tudni fogja és kész. Ha jól vettem ki-a következő motorjuk tudni fogja tehát az összes olyan játék ami azt a motort tudja használhatja.
Másnak: Nem feltétlenül kell figyelni a gyártók kártyáira meg generációira. Az alap feltétel adott. DX12 kell hozzá. Én úgy tudom leképzelni ezt hogy bekapcsoláskor lefut egy benchmark ami szépen leméri a kártyák képességeit és ahhoz mérten állítja be a terhelést a kártyák között. A fejlesztés is dinamikusabb és a felhasználók is jobb eredményt kapnak.
Én special örülnék neki. Ma egy normális alaplap az már alapból több pce express csatolóval jön szóval a lap adott. Vagy ha nem is az elcseszett árazás miatt pár ezer forint többletért már lehet olyat kapni. A CPU-k elég erősek a 2 kártyához. Szerintem aki Időtálló gépet vesz az inkább rákölt egy kicsivel többet az alaplapra most és max egy egyel kisebb videokártyát vesz. Azt ha kifut a teljesítményből később csak vesz hozzá egy másik olcsóbb kártyát és így teljesítmény megint megvan és nem kellett kidobni újabb 100 ezreket video kártyáért. Arról nem is beszélve hogy így talán mind az AMD mind az Nvidia által birtokolt szabványokat ki tudja használni és nem lesz az hogy itt 20 fps el kevesebbed van mert nem zöld vagy piros kártyád van.
Érdekes lenne lemérni majd hogy 2 belépő szintű kártya mondjuk egy RX460 párosítva egy GTX1050TI-el mennyiben lenne partiban a GTX1060 és GTX 1070 es kártyákkal szemben. 1080p, 2k meg 4k ban (jó a 4k lehet overkill de a 2k még bőven játszana)
-
#06658560
törölt tag
"Másnak: Nem feltétlenül kell figyelni a gyártók kártyáira meg generációira. Az alap feltétel adott. DX12 kell hozzá. Én úgy tudom leképzelni ezt hogy bekapcsoláskor lefut egy benchmark ami szépen leméri a kártyák képességeit és ahhoz mérten állítja be a terhelést a kártyák között. A fejlesztés is dinamikusabb és a felhasználók is jobb eredményt kapnak."
Csak éppen ezt a benchmarkot is a játékot fejlesztőknek kell lekezelnie, ahogy azt is, hogy egyes konstellációk esetén hogy dolgozzon a multiadapter. A potenciális variációk száma pedig csak növekedni fog a jövőben megjelenő új architektúrákkal. Tudod, low level API van.
fontos, a fejlesztő által meghatározandó feladat a memóriakezelés is, pláne, ha két különböző méretű memóriával bíró VGA kerül a rendszerbe.
"Én special örülnék neki. Ma egy normális alaplap az már alapból több pce express csatolóval jön szóval a lap adott. Vagy ha nem is az elcseszett árazás miatt pár ezer forint többletért már lehet olyat kapni."
Csak épp megfelelő sávszél nincs mögéjük téve. És ilyen multiGPU rendszerben pont az a szopás, ha sok irányba zajlik a kommunikáció, s azok az irányok egymással konkurálni kezdenek- ami egy játéknál bizony könnyen beesik.
Arról, hogy az iGPU belevertyogjon a szituba, pedig még nem is beszéltünk.
-
#44630784
törölt tag
A VR kb. ott tart most, mint az otthoni informatika a C64 korszakban, vagy az internet a betárcsázós modemek idején.
Aki belemélyed, az látja a benne lévő potenciált és forradalomról beszél, aki csak felszínesen ismeri, az fanyalog, hogy nincs tartalom, csak játszadozásra jó, komolytalan, majd lecseng ez is mint a többi trend.Ha megnézzük a PC-k életútját vagy a netes cégekét, igazából mindkét tábornak igaza lett: a 8bites gépek abban a formában tényleg nem nyújtottak többet játszadozásnál, és kezdetben a netes cégek 90%-a is bedőlt, mert nem volt elég felhasználó és hírdető, ami eltartott volna annyi startupot.
Hosszú távon viszont mind a PC, mind a net megváltoztatta a világot, tehát azoknak is igaza lett, akik akkoriban technikai forradalmat vizionáltak. Ha azok az emberek akkor nem állnak rá a témára, ma sem PC, sem net nem lenne a jelenlegi formájában.A több GPU-s megoldások ellen tehát nincs sok értelme érvelni, mert a hálózatok ellen sem volt értelme érvelni 1985-ben, hogy egy háztartásban csak egy tévé van és még ahhoz sem nagyon vesznek gépet emberek, pláne nem többet, minek akkor a hálózat.
Szvsz a több GPU-s megoldások nem úgy fognak elterjedni, hogy mindenki dual xeonos alaplapot vesz, amin van 6db. pci-e 16 és belerak másfél millióért vgakat, hanem pl. a következő (vagy az utáni) konzol generációba, amihez már alap tartozék lesz valamilyen VR megoldás, eleve több GPU-t terveznek a megnövekedett grafikai igény miatt. Ez magával hozza a renderelő algoritmusok és a fejlesztő eszközök változását is, aki pedig nem képes lépést tartani a trenddel, az szépen kihullik a rostán. -
őstag
válasz #06658560 #18 üzenetére
A hírből nekem (józan paraszti ésszel, mert érteni nem értek hozzá ) pont az jött le, hogy nem kell a készítőknek ilyennel dolgozniuk. Egyrészt a DX12 egyik ilyen előnye, hogy nem kell annyi hardverrel külön-külön küzdeni, mint eddig; ugyanakkor a játékmotor készítők ráadásul úgy írták meg a programjukat, hogy itt most egyáltalán nem kell semmi ilyesmivel foglalkozni az ő alkotásuk licence-előinek. Elég az egyebekre fókuszálniuk, a többi esetleges apróságot a motor készítői megoldják (és ehhez a megoldáshoz kell a DX12, mert korábbi verziókon nem lehet ilyen könnyen/egyszerűen megoldani).
De ismét hangsúlyozom: nekem ez jött le a hírből. Ha nem ez a lényeg, akkor meg valamit nagyon nem jól írtak le benne (vagy én vagyok olyan ...., hogy ennyire félreértettem; de ez biztosan nem lehet, mert ... csak ... ). Szerintem..... Háp... háp...[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Mivel a DX12 is low level API, így a motor készítője kell, hogy foglalkozzon vele. A driver egy része a programba került át. Optimalizálni végképp nekik kell. És semmi garancia nincs arra, hogy az újabb generációs GPU-kat, amik a megjelenés után kerülnek piacra, fogják istápolni. Mert az nekik nem hoz bevételt, ellenben komoly kiadás. A multi GPU rendszer ugyanilyen.
-
GodGamer5
addikt
Csak azt nem értem, hogy végre van egy valóban next-gen engine és nincs rá, -még készülőben sem- egy normális játék. Valami fps/tps api limiteket feszegető akció játék kéne, ahol akár egy egész háborút is átélhetnénk.
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"