Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    gyönyörű... gondolom a bkk majd ránt egyet a vállán ahogy szokott...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Kolondrum #6 üzenetére

    ha mindezt teszik a piros jelzésen akkor a szokásos paraszt, de ha nincs tilos jelzés nincs miért leszállni, max ha a gyalogosoknak szánt sikátoros forgatón keresztül megy. úton én se szállok le, minek? merőlegesen áthajtva elég nehezen akad el a kerék a sínben, a gond általában ott van, amikor párhuzamos pl villamossínen kacsáznak át kis szögben. de azon nem lehet segíteni, természetes szelekció.

    azért a többi videója se gyenge a gyereknek. ez pl tökéletesen példázza hogy napi szinten mit összeszívok pedig nem megyek ilyen távot, főleg nem ilyen utakon.

    szomorú.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Kolondrum #8 üzenetére

    jaaaaah. azoknak általában csendben kifejtem a véleményemet a kedves felmenőiről és arról, amit az anyukája mesélt egy átmulatott éjszaka után az öccséről akivel az indokoltnál szorosabb viszonyt ápol. aztán csak pislognak általában. de a népnevelés ezen formája működik meglepő módon, múlt héten egy gyerek egy fully-n csapatta meglepő sebességgel és rendesen beöltözve a szűk járdán. egy rövid előadást tartottam amiben több testnyílása is mintha említésre került volna, és láss csodát, a minap ugyanaz az arc képes volt az úton közlekedni, és nem a kocsikra és a gyalogosokra hozni a frászt a kereszteződéseknél.

    ricsi: indexen már kint van, ment a levél a bkk-nak, látható a rendszám, tuti nem marad szó nélkül mostmár.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Lauda #15 üzenetére

    te ugyanazt a videót nézted meg mint mi, vagy van valami új anyag?

    1:36-kor néz hátra a srác, még _mielőtt_ elfogyna a sávja. tökéletesen felméri időben hogy mehet e egyenesen vagy sem

    1: 38-kor, a kerékpár sáv megszűnése után egy ilyen tábla fogadja. kérem értelmezze ezt a hatályos kresz szabályok szerint.

    nem tudom, én ezt úgy szoktam értelmezni, hogy közös kerékpár&buszsáv jelzésére találták ki.

    ezt a táblát itt is jól kitették a srácok, nálam ez a szett azt szokta jelenteni hogy vigyázzá' útszűkület, mögötte az előbbi kék, közös sávot jelző darab.

    a kurvaanyázás helyett körbenézett, nem szarta le, a buszosnak kötelessége lett volna lassítani és a megfelelő oldaltávolság tartása mellett megelőzze ha lehetősége van rá.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Entryy #17 üzenetére

    tekerj a videóban 1:42 köré. ott jól látszik, hogy a bal sáv tele, balra esélye se lett volna húzódni a busznak.

    "Viszont a busz másik oldalát nem látjuk, hogy esetleg nem őt is leszorította egy másik, útszűkületet figyelembe nem vevő autós"

    whut? a bal sáv nem szűkül ahogy látom, a jobb sávra vonatkozik a tábla, mert ott tényleg elfogy a hely. a busz lendületből ment el mellette, pedig fékeznie kellett volna, pusztán azért mert tudta, ha ott nem előzi meg, később a telített bal sáv és a saját sávjának beszűkülése miatt nem lesz lehetősége erre.

    ilyen tempónál kerékpáros középső sávban nem eshetett a busz nyakára, motorost nem igazán lehet látni, és ha jött volna akkor se ez a megoldás maximum indiában. azért van a fék hogy használja.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Hieronymus #18 üzenetére

    "A biciklis sáv már korábban véget ért. A kerékpár a busz sávban közlekedett. Ha jól ismerem a közlekedési szabályokat, legfeljebb a taxik hajthatnak rá, a buszokon kívül."

    nem ismered jól a szabályokat, remélem nincs autód, ha van jogsid sürgősen add vissza önként. lentebb betettem a táblák képeit. kerékpárral használható a buszsáv, amennyiben erre megfelelő tábla engedélyezi azt. jelen esetben jól láthatóan ki volt téve ez, tehát nincs igazad.

    'buszvezető elsődlegesen a saját életét fogja védeni'

    hol láttál itt veszélyes szituációt? bal sáv áll, ha valaki be akarna elé menni akkor satuznia kéne, a buszvezető életének kioltásához pedig több kell mint egy besoroló tico.

    "Szóval.. felesleges idealista elvárásokat támasztani a buszvezetővel szemben. (Emberből készült és nem érzelem mentes automata robot.)"

    irreális elvárás hogy betartsa az alapvető szabályokat és ne veszélyeztesse más életét az úton szándékosan. értem. mert nem robot hanem egy flusztrált idióta aki képtelen elviselni hogy valaki kettővel lassabban halad előtte.

    "Ha mindenki saját magára vigyázna, sokkal kevesebb baleset következne be."

    meséld el hogy kellett volna itt vigyázzom magára ennél jobban, lásd az előzőekben postolt képekkel megtűzdelt fejtegetést. a nagykönyv szerint járt el a srác, nem volt más lehetősége, egyszerűen el lett csapva egy idióta futóbolond által, aki úgy gondolta hogy még betúrja magát elé, mert később már erre nincs lehetősége, és akkor majd cammoghat mögötte.

    nem elég ha magadra vigyázol, mert a közlekedés az olyan veszélyes üzem, ahol nem csak magaddal kell törődni, és főleg nem ott levezetni a flusztráltságot. itt ezt láthattuk. a buszosnak tele volt a hócipője a sok előtte kacsázó kétkerekű eszköztől, és így vezette le a feszültséget. most meg jól ki lesz rúgva. joggal.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz 8th #25 üzenetére

    "hogy jó ideje együtt halad a busszal illetve azt is látta, hogy durván beszűkül a sáv amiben mindketten haladnak faccért nem nézett hátra"

    te is másik videót néztél?

    a busszal nem haladt együtt jó ideje, a busz előtt hajtott, amiről megbizonyosodott, még mileőtt ráhajtott a buszsávra. egyértelműen előtte volt, és pár száz métert ott is tartózkodott ezek után is.

    az együtt haladás a videón 1:43-kor kezdődik, ekkor nyit a busz egy "előzéssel"

    közös busz és kerékpár sávban előzött úgy, hogy gyakorlatilag nulla oldaltávolságot hagyott, és a képen látszik már, hogy bizony egy esélye van a biciklisnek ha a járdára menekül.

    a becsapódás ideje 1:46

    tehát az együtt haladás kőkemény 3 másodpercig állt fent. amiben már nem kellett hátranézni, mert az alvázszám homlokába nyomtatását próbálta elkerülni a srác.

    "Belehalt volna ha megáll öt másodpercre elengedi a buszt és aztán a tök üres buszsávban halad tovább?"

    erre megkaptad a válaszodat. a kerékpáros is teljes jogú tagja a közúti forgalomnak amennyiben az ott tartózkodását nem tiltja tábla

  • #56573440

    törölt tag

    válasz alkatraz3000 #29 üzenetére

    amennyiben a vele egyenrangú, más közlekedési eszközt használó társai is megkapnák ugyanezt a büntetést, elég hamar leürülnének az utak azt azért érzed. ha a jobbkéz elmulasztása 5 év, akkor a 30-as táblánál 34-től felfele legyen 7, az indexelés elmulasztása 2, a piroson áthajtás 8, baleset okozása életfogytiglan, ittas vezetés kivégzés.

    hányan maradnának az úton autósok, kerékpárosok, kamionosok ezen büntetésrendszer mellett az úton fél éven belül? kb ketten...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz 8th #30 üzenetére

    "Jóval korábban nézett hátra még a kereszteződés előtt és miután azon áthaladt körültekintés nélkül lazán kivágódott a busz "elé"."

    aztán hogy tudsz egy sávban haladva a busszal kivágni elé? és hol is történt mindez? furcsa én nem látok semmi ilyet, csak olyat, hogy a közös busz+kerékpársávra hajtás előtt meggyőződik hogy ráhajthat, majd szabályosan közlekedik egyenesen. mivel onnantól a saját sávjában van, miért kéne hátranéznie, és hova tud kivágni? a belső sávba tudna maximum.

    "Ez nem kresz vagy elsőbbség kérdése hanem józan észé"

    a kereszteződésben elkezdte a busz az előzést. 3 másodperc múlva a srác feküdt. milyen józan ésszel hozott döntés kellett volna ahhoz, hogy a szabályosan a busz előtt haladó, egyenrangúként közlekedő járműről jobban jöjjön ki a helyzetből?

    "Sajnos rohadtul felelőtlenek a biciklisták. A város kellős közepén ahol annyi hely sincs, hogy köpjél egyet mennek mint az ökörhugyozás mert nekik szabad, mert a kresz lehetővé teszi."

    mindegyik? biztos? a srácnak van egy videója kb 20 perces, érdemes megnézni hányszor akarták megölni, és nem éppen saját hibájából. hogy a kresz lehetővé teszi hogy a belvárosban tekerjek a közúton az így világviszonylatban is egészen működőképes dolog. nem mindenki ökörhugyozás mentén megy, itt volt a példa is, mégis bedarálják.

    "Azt gondolják ők a világ közepe mert ők bicikliznek"

    hmm én általában azt látom, hogy sokkal körültekintőbbek mint a telefonáló autósok, vagy az elborult agyú, időre rohanó kamionosok. persze biztos van aki ilyen, de továbbra sem a közlekedési formája miatt gondolja azt, a kocsiban is azt tenné. csak az elfogadott, elég sokat vezetek is, tele az út majmokkal volán mögött is.

    "Aztán ha véletlenül megvasalják őket megy a hörgés és mindenki az autós fejét követeli ezüst tálcán."

    jelenleg azért követelik a fejét a söfőrnek és kapták is meg, mert megvalósította a cserbenhagyásos gázolást. azért meg egy biciklis fejét is követelné bárki. a sofőr egyértelműen utazott rá, nézd meg a videót 0:14-től. a mögötte haladó kerékpárost is szándékosan szorította be a kereszteződésben, ráhajtott a kerékpárútra, bedig bal oldalon táncolni lehet. érkező motort nem látni, se mást ami indokolta volna hogy ráhajtson a kerékpárútra. majd egyenletesen haladva, még beteszi magát a szerencsétlen elé.

    értem én a motivációt azzal nincs gond. a buszosnak tele a hócipője, naponta ott megy 800 kört, időre, nyár van, meleg, sok a barom az úton, pont azért rohant volna a bicós elé, mert utána már a tömött bal sáv miatt nem tudja megelőzni, és a buszsáv szűk lenne a manőverhez így később, tehát cammoghat mögötte. ettől még látta hogy ott biciklis van, tükre van, fék van.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz alkatraz3000 #33 üzenetére

    én meg csak továbbgondoltam, ha az egyik felet ilyen szigorúan szankcionáljuk, akkor jusson az másnak is:)

  • #56573440

    törölt tag

    válasz po1son #37 üzenetére

    határeset inkább azt mondom. elég sokat tekerek de főleg belterületen, a hosszabb videójában amiben a közeli helyzeteket mutatja meg egyben, ott viszont olyan 2x1 sávos utak is vannak, ahol persze legálisan mehet, de folyamatos szembeforgalom mellett esnek a hátára a kamionok.

    szabályos az is, csak olyat pl én nem tennék, ahogy soha se értettem a haverokat, akik kijárnak országútival a hegyekre. a szerpentínen felfele egy kínai turistacsoport is kettőt ver rájuk, a kátyúkat kerülni kell mert 5 méter alatt a virsligumis karbonfelnije szétesik, és közben beláthatatlan kanyarokban esnek rájuk a vezetők tempóval.

    nem néztem meg minden videóját, de amit láttam abban olyan durva szabálytalankodást nem igazán vettem észre

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Dany007 #41 üzenetére

    "Mondjuk az, hogy nem ülök biciklire, csak hobbiból / külterületen maximum. Ennyi."

    tudod nem mindenkinek van kocsija, és mivel szabad országban élünk ezért mondjuk joga van hozzá első sorban, ez nem józan ész döntése. külterületen kerékpározni? miért nem egyből a dunán? külterületen ahol a szűk 2x1-es utakon a hulladék aszfalton nem 60-al esnek rád a kocsik meg a kamionok hanem 110-el? egy kicsit úgy érzem hogy neked inkább az volt itt a mondanivalód hogy te a városban közlekedsz, úgyhogy ha lehet inkább takarodjunk ki a mezőre ha hobbizni akarunk.

    "ami nem egyenlő a végső igazsággal csak egy emberek által megfogalmazott szabálykönyv"

    nem egy ember által fogalmazott, ahogy a büntető törvénykönyv se. attól még rád is vonatkozik.

    "hogy a biciklis is egyenrangú partnerként kezelendő amikor nem(!) egyenrangú."

    és mégis miért ne lenne az? csakmert? csakmert szerinted nem az?

    "Egy biciklis a büdös életbe nem lesz egyenrangú egy autóval, busszal vagy kamionnal"

    egy autós soha nem lesz egyenrangú egy kamionossal?

    "Minden esetben. A saját élete a tét, ezt kellene megérteniük"
    a tiéd is a tét amikor elindítod a motort. hány halálos autóbaleset van minden évben itthon? ugyanúgy az életével játszik az aki autót vagy kamiont vezet. sőt. a helyzet ugyanaz. a kerékpárost megölheti saját maga egy autós vagy egy kamionos. az autóst megölheti a kamionos, egy motoros egy őz egy disznó vagy saját maga.

    "Hibázhat a sofőr és a biciklis is. Innentől kezdve komplett életveszély biciklivel közlekedni egy ilyen(!) zsúfolt és szűk városban! "

    a buszmegállóban állni vagy sétálni is az. bármikor a fejedre eshet egy cserép, elcsaphat egy részeg autós, motoros. azzal hogy a szőnyeg alá söpörjük, és azt mondjuk a kerékpáros nem azonos jogú közlekedő az úton, azzal letiltjuk őt a közútról, amit tudom, te üdvözölnél. ekkor előállna az a helyzet, hogy az autós még ennyire se számítana ránk, mivel senki nem kerékpározna nem is építenének utakat hozzá, és mindenki járhatna kocsival. vagy rohadna a buszon.

    "Ha tetszik ha nem. Lehet szidni a közlekedéskultúrát meg az országot meg a mindent, de attól ez még nem fog megváltozni."

    attól se ha alsóbbrangú állatformának nézel minket és kitessékelsz a városból. csak azt nem értem miért okoz agyvérzést bárkiben ha veszít pár másodpercet egy kerékpáros mögött, és miért nem száll ki üvöltözni a forgalmi lámpával ha épp előtte vált pirosra és egy percet ott áll

  • #56573440

    törölt tag

    válasz 8th #44 üzenetére

    "Huh, akkor leírom újra. Ez nem kresz vagy elsőbbség kérdése hanem józan észé. "

    ugyanaz a józan ész ami lennebb volt? hogy ki az országútra vagy hobbiból a margitszigeten kb?

    "Szándékosan szorította le, ja. Mert a sofőrök ilyennel verik el az időt ne legyen olyan unalmas a műszak :U . Tudod ez egy 18méter hosszú busz és mint minden ekkora járműnek ennek is kicsit ki kell tolni az elejét kanyarban, hogy a hátulja azonos nyomtávon kövesse az elejét és ne menjen át a mellete lévő forgalmi sávba. Nem bonyolult dolog ez. A biciklisnek pedig volt ott helye."

    kanyarban? ott egy enyhe ív van, a busz pedig a kerékpársáv szinte egészét foglalja el 0:15-nél. tehát azt mondod hogy a sofőr azt a hatalmas kanyart azt csak így tudta kompenzálni? hagyjuk a habi dumát.

    "Nevetséges ez az egész felhajtás. Ebből majd tanul a bringás és legközelebb talán számításba veszi, hogy nem egymaga van az úton és folyamatosan figyeli majd a hömpölygő forgalmat is maga körül. Benézték mindketten. Mondom mindketten. A buszos is meg a biciklis is. A bringás arc örüljön neki, hogy ennyivel megúszta."

    hol kellett volna még jobban figyeljen mond már meg? tényleg érdekelne... amikor kellett hátranézett. utána halad a saját sávjában. továbbra se mondtad el hova vágott ki és honnan, mert egy sávban haladt és haladhatott is. hogy figyeljen jobban? és főleg mire? ha jön valaki mögöttem aki 1.5 tonna fölött van akkor le kell húzódjak a járdára és takarodjak előle ha életben akarok maradni? ugye csak viccelsz...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz po1son #46 üzenetére

    pl? tényleg mondom hogy azon túl hogy olyan úton teker ami elég para még kocsival is, és várható hogy 4 méterenként lecentizik mit találtál még? milyen vezetési stílus ami nem jön be? merthogy tényleg nem igazán láttam a pár videóból hogy mi a gond. egyet elkaptam amikor a villamossínen csapatta, az tényleg gáz, de azon túl...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Dany007 #50 üzenetére

    "mert tudom, hogy veszélyes! Nem igaz nem érted meg"

    de megértem:) csak azt nem érted meg, hogy nem kéne veszélyesnek lennie. csak ahogy már sok autós leírta nem feltétlenül csak itt, a kerékpáros egy alsóbbrendű valami, a tanulóvezető alatt pár méterrel. amíg ez így marad és nem fogjuk fel hogy a közlekedésben mindenkinek az a célja hogy eljusson aból bbe, addig nincs is miről beszélnünk. balkán vagyunk, akik acsarkodva anyáznak egymásra a tolerancia és megértés legkisebb jele nélkül. az meg aztán miért jó?

    országúton jóval nagyobb szívás tekerni. a belvársoban vígan elvagyok, ki már nem mennék. azon túl hogy ráesik a nyakamra és megelőz 100-al akkor is ha szembe jönnek gyakrabban jönnek tempós kamionok is esetenként, nem tudom kapott e már el a szele, vicces dolgokat tud okozni.

    országúton miért lenne nagyobb szükség a kerékpárra mint városban? ott is vannak távolsági buszok, arra is felviheti a háti permetezőt, kaszával meg nem illendő tekerni.

    tolerancia kéne ide sok. megértés. és nem mellverés hogy márpedig soha nem lesztek egyenrangúak pusztán azért mert nincs légzsákotok meg másfél tonna vasatok. azért veszélyes mert nem sokan nem figyelnek ránk. nem azért mert nincs kasztni. ha végre mint írtam lemenne a vörös köd az autósok egy részének az agyáról akkor nem nyomná le a roncsban szerencsétlenkedő T-betűst előtte, átengedi a gyalogost a zebrán, és nem akarna megajtózni, megelőzni és utána jobbra kanyarodni, kigurulni elém, leszorítani. egyébként meg pont a belvárosban vagyok gyorsabb mint kocsival vagy főleg tömegközlekedéssel. elég ritka hogy bárki visszaelőzne ott, a 4-6-osnál gyorsabb vagyok. türelem kéne, megértés, és nem ott kéne méregetni kinem mekkora a lőcse.

    szerintem:) aztán persze a te álláspontod is valid, csupán számomra nem elfogadható a nézet, miszerint ne tekerjek mert miattatok veszélyben vagyok. :)

  • #56573440

    törölt tag

    válasz po1son #51 üzenetére

    olyat nem láttam ahol bicóút helyett az úton megy, de nem kizárt. ahogy a pirosas történetről egyedül a megéri e csinálni-t láttam és ott pont ezen akadt ki hogy nem, miért kell. a gyorsaság általában pont fordítottan problémás a legtöbbeknek, a feltűnősködés alatt meg mit értessz? hogy ráordít az autósokra? azért linkelhetnéd majd valamit hogy lássam már miről beszélünk:)

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz po1son #54 üzenetére

    értem én. engem a miért érdekel csupán. mondom, nem néztem végig minden videóját, nem megkérdőjelezlek, csak az érdekel hol láttad tőle ezt, és miért nem normális ahogy teker.

    azon túl hogy leírtam, bár lehet, de pl este gyorsforgalmin amit csinál azt azért valószínűleg nem kéne, illetve a 2x1 sávos történetek ahol lecentizik se meglepőek, hiszen nem fér el másképp, és jelentősen akadályozza a forgalmat. ettől még a városi snittekben bőségesen szabályosan közlekedik, amit persze láttam. :R

  • #56573440

    törölt tag

    válasz 8th #56 üzenetére

    uhh neki kéne ennek még futnod... akkor neked is...

    1:38. elfogy a kerékpársáv, már hátranézett a gyerek, jobb oldalon tábla. mit mutat? hogy a kerékpár sáv végétől közös busz és kerékpár út van szerintem. tehát nem a kereszteződés utántól kezdődik, hanem előtte.

    mivel megbizonyosodott hátranézéssle hogy a busz nincs mellette, hanem jó 30 méterre követi, ezért lehajtott elé.

    milyen elsőbbséget kell itt megadni? leginkább semmilyet, hiszen jó száz méter után gyalulja be a gyereket a betonba.

    "miután megszűnt a saját sávja hanem körültekintés nélkül ráhajtott a buszsávra ebben a pillanatban ért oda a busz is."

    te így értelmezed tényleg azt hogy kitáblázott bicikliút vége - kitáblázott közös kerékpár és buszsáv, kereszteződés, majd még egy kitáblázott kerékpárút és buszsáv jelzés? és a videóban jól láthatóan a sávja elfogyása és a kereszteződés előtt hátratekintett. most ezeket tényleg minek kell?

    " kresz kimondja, hogy az élvez elsőbbséget aki folytonos sávban halad (vagyis a busz) és annak kell megadnia az elsőbbséget akinek a forgalmi sávja megszűnik (bringás arc)"

    a kresz azt mondja ki hogy a belinkelt képen látható távról meg kell adnod az elsőbbséget? amikor bőven befért elé és vagy 100 métert haladt a saját sávjában teljsen szabályosan amire egyáltalán utólérte még akkor is ha jól láthatóan megtaposta neki?

    "A busznak van ott elsőbbsége és pont"

    hát pedig nem. pont. leírtam miért. amikor lesorolt a kerékpársávból a busz mögötte volt jóval, ezt látta is. szabályosan, a kreszteződés előtt még, a tábla által engedve ráhajtott a buszsávra. a busznak volt elsőbbsége. mert nagyobb mi?

    "A biciklisnek kellett volna ha nem is megállni mert egy kereszteződés közepén ez nem túl életszerű de mielőtt ráhajt a közös buszsávra minimum hátranézni, hogy nem akadályoz-e valakit (buszt taxist netán egy robogóst)."

    alapvető tévedésed hogy a kereszteződés előtt a buszsáv az csak buszsáv és a kereszteződésben is csak az. mert nem. pont. ott a kép.

    "ne kicsinyítsük le a felelősségét csak mert jaj szegény áldozat"

    közel se erről van szó. kresz tudásod és megfigyelő képességed addig nem terjed el hogy elolvasd a lentebb már belinkelt képekkel megtűzött hsz-em. szélmalomharc ha be akarod bizonyítani hogy a kereszteződés előtt szabálytalanul vágott a busz elé és még csak le se hajthatott volna ott. ott a tábla. ha lehajtáskor lépnek a nyakába vagy egyből utána akkor még lehet igazad lenne. de így hogy még megy 50 métert a kereszteződésig, aztán azon túl is, és azután darálja be a busz, így nem.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Dany007 #60 üzenetére

    "De most még mindenképpen az. És ez tény."

    és ha nem tekerünk a városban hogy lesz kevésbé veszélyes a jövőben? vagy mit kéne csináljak hogy ne az legyen?

    "Tehát a toleranciába az is bele tartozik, hogy a bringás tolerálja, hogy a kresz szabályokat neki is be kell tartani... Persze megértem én, hogy úgy nehéz ha a bringások jó része sose volt oktatáson."

    az autósok jelentős része volt. ki mered jelenteni hogy a kresz szabályokat betartják? naugye. nemzeti sport az index hiánya, a gyorshajtás, a relatív gyorshajtás, a téligumi mellőzése, a biztonsági öv ignorálása, a telefonálás vezetés közben kihangosító nélkül, de ezekre mindig jön a szöveg amivel valamiért racionalizálni lehet, hogy haladok a tömeggel, meg feltartanám a többieket, és a többi sallang. ne legyünk állszentek kérlek ;)

    "Egyébként ezt a piroson átmenős dolgot már én is sokszor láttam biciklistől és nem értem hogy képzelik. Sőt, ami még ennél is gyakoribb, hogy ők aztán kedvükre váltogatják a szerepeket, hol az úton közlekednek, de ha a szituáció úgy kívánja akkor mindjárt "gyalogosba váltanak" és átmennek a zebrán vagy fel a járdára és úgy tovább... Tehát azért ez így nem működik."

    ezzel egyetértek viszont, többször mondtam hogy én bicikliről leordítom az arcukat szó nélkül járdán tekerésért, piroson áthajtásért, stb. paraszt vagyok lehet, de ha senki nem szól rá akkor észre se veszi.

    "özeledett a biciklis. Na most mit csináljak? Ha befékezek és visszalassítok az ő kb 20-25km/h-s tempójára akkor van rá esély, hogy a mögöttem jövő belémrongyol és úgy is elviszem a biciklist."

    ezért mondom hogy országúton kevesebb létjogosultsága van és veszélyesebb is. szerpentínen pláne.

    "maximum 20-25km/h-val közlekedő kb 50-70cm szélességet az útból elfoglaló tárgy nem sokban különbözik a közúti akadálytól."

    az a mókás hogy ebből a szempontból meg mindegy hogy 20-25 vagy 50-el megy. a tanulóvezetőket ugyanígy előzik ha kell ha nem, mert nem megy 60-at. 58-nál vörös a feje a többségnek hogy takarodjon el előle mindenki :) ha megeresztem akkor én is átlépem a megengedett 30-at. némileg. de attól még nem jobb a helyzetem, max ha valakit lehagyok a körúton akkor azt nem is látom viszont. ahol meg tudom hogy úgyis elkap a köv lámpáig előre se mászok, mert minek.

    értem én hogy mit akarsz. te ott toporogsz hogy dehát ez most para. nem miattunk para, vagyis jelentős részben nem mi, közepesen normális kerékpárosok tehetünk róla, mert tökéletes biciklisből annyi van mint autósból. egy se. ettől függetlenül tény hogy pesten, nem mi vagyunk a türelmetlenek, nem szándékosan vagyunk gennyek, nem akarunk magunk ellen hergelni ki tudja hány tonnányi vasat méterenként. ha ez eljutna a vezetők tudatáig akkor sokkal könnyebb lenne mindenkinek. csak megy a rush az úton, szól a zene otthon a hitel, szívás a melóban, asszony utál, a gyerek hülye, aztán még ez a köcsög biciklis itt szórakozik előttem rohadjon meg.

    azzal hogy letakarodunk az útról még kevésbé változik meg bármi is a jövőben. nem hiszem hogy a scájciak, a németek, a hollandok jobb emberek lennének. ott mégis működik, és még nagyon sok helyen megy ez. hozzáállás kérdése. megéri e rohanni, letúrni a népet az útról, cikázni a sorok között, 120-at menni az országúton, 180-at tolni a pályán.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Kolondrum #63 üzenetére

    kapott rendesen. azért benyelni egy olyan korlátot tempóval... a borda meg már csak ilyen ennyi törik ott tüdő gondok vannak szinte biztosan... kíváncsi leszek mit mond a rendőrség, bár szerintem ez elég hamar le fog pörögni és az már nem kap ekkora publicitást

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Dany007 #65 üzenetére

    "Nem pedig vagánykodva, menőzve és kb mindent telibesz...va."

    ez emberi tényező kérdése, nem közlekedési eszközé továbbra sem:)

    "Az autósok nagyrésze betartja a kreszt. Ha nem is mindent, de a többségét igen " mondjuk azt hogy más szabályokat szegnek meg mint a kerékpárosok. 10 autóból 3-ban biztos hogy kihangosító nélkül telefonál valaki. de 10-ből 9-nek nincs is kihangosítója és ha csörög simán a fejéhez teszi. telefonálva vezetni pedig eleve elég veszélyes, ezt több kutatás, teszt is elemezte. és ez csak egy apróság. pesten sokan sírnak hogy akkor is megbüntet a rendőr ha nem is csinált semmit. nem is kell csináljon semmit, a fél várost meg lehetne vágni 20k-ra egy nap alatt ha monitorozva lenne a kocsik mozgása és sebessége. hopp itt egy záróvonal megcsípés, hopp ott egy telefonálás, a minap a pasi borotválkozott az alsórakparton szembejövet, hopp egy index elmaradás, hopp egy lámpa nem ég lakott területen kívül, hopp egy jobbkéz, hopp egy gyorshajtás, hopp egy zebra át nem engedés, hopp egy sárga lámpa, a sor végtelen.

    "Amúgy a tanulóvezetők itt nálunk tényleg igen durván nyomják"

    valszeg azért mert valamelyik okos kitalálta, hogy ne legyen már rutinpálya hanem nyélből forgalomba velük. akkor kerültem hivatalosan közútra amikor megvolt a rutin vizsgám... más kérdés hogy nagybátyám volt az oktatóm és a kresz vizsgára is kocsival mentünk, meg a kötelező óraszám többszöröse volt a lábamban vele amire egyáltalán beiratkoztam a jogsira, de ez mellékes. aki elindulni se tud az nem fog menni 50-et se. kanyarodni nem tud, mit vársz?

    a stressz és a flulsztráltság érthető. a gondom azzal van, hogy ha az úton vezeti ezt le valaki, abban hatványozottan ott az esély hogy valamit benéz, és többet bukik időben, pénzben, mint ha nem rohanna. azzal hogy vörös fejjel üvölt mögöttem és nyomja a dudát azzal nem tűntet el az útról. azzal hogy agyvérzést kap nem old meg semmit. azzal hogy leszorít meg pláne nem. értem a feszkót, nekem se nyugis a melóm, nekem is megvan a bajom, de amikor 1.5 tonna vasat terelek, akkor ezeket ki kéne zárni, mert elég egy pillanat kihagyás, és utána lehet járni a bíróságra, részvétlevelet írni a gyászolóknak, stb. ezek sajnos az autóvezetésben minden nap benne vannak. csak ez is olyan mint a betörés. addig nem érzi át az ember amíg fel nem nyomják a lakását, el nem viszik a kocsit stb. az a sokk amikor rájössz hogy itt valami kvára nincs rendben...

    ezek közül persze a fixisek és a breakless bmx-esek kivételek. a természetes szelekció remélem azokat viszont eléri, mert ez a két kategória az utcán toláson kívül nem lehetne használható (nem is az, de az már más kérdés.), bicósként felfordul a gyomrom tőlük.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #48525824 #71 üzenetére

    igen. tudom, láttam én is a filmet. a fékezés helyett time pause, elemzés, kikerülés.

    minden tiszteletem mellett tény a tény, ha meg kell állni, márpedig a városban van hogy elég rövid úton meg kell állni, akkor te nem tudsz. pl hétvégén a körúton az előttem lévő autó nagyon tempós fékezést mutatott be hogy utána seggel beparkoljon. a mögöttem jövő pedig esélyt se adott hogy kerüljek, a parkoló kocsi orra átnyúlt a felezővonalon, a belső sávban pedig jöttek folyamatosan. volt vagy 10 centi amire megálltam a lököstől, és nem virslin futok, hanem 2.35-ös papucsokon. ezt fixin nem mented. vagy elmész balra és vagy elcsapnak vagy nem főleg de, vagy átrepülsz az előtted megállt kocsin. ön mitt tettvolna az adott szituációban.

    sajnálom. hatékony fékrendszer nélkül bármilyen eszözzel a forgalomban részt venni akkor se lehet ha százezer km van a lábadban és futár vagy aki napi szinten megy (és ők a legpofátlanabbak általában), macskák a reflexeid, és keményebb vagy mint a kamaz. azon túl pedig a fixizés egy divat. pont. annak pedig nem az úton van a helye, főleg ha a divathóbort a fékek teljes eltávolításával jár. nincs ésszerű ok hogy ezt tedd. ez tény. grammhuszárkodni lehet a pedálon, a vázon, bármin, de a fékrendszer? az a pár gramm menthet meg egyszer egy olyan ordas nagy zakótól ami után hónapokig vetítik a filmet csövekkel a szádban. megéri?

    persze szabad ország, szabad világ. ha összefutunk azért meg fogsz ismerni :) előre is szólok, nem gondoltam ám komolyan amit mondtam akkor. nagyon. vagy de :)

    persze ha te is a kemény fixis vagy aki elöl se hord féket :D

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Dany007 #74 üzenetére

    rutinpálya hivatalosan van, viszont vizsga nem zárja le, az oktató saját döntése mikor engedi forgalomba a felkészült tanulót, a tanpályás feladatokból vagy 3-at kell húzni ha jól tudom forgalmi vizsgán és azt bemutatni (bár vicces lehet a gyorsításos fékezéses cuccot beadni éles forgalomban...). a helyzet viszont az, hogy minden nap a kispesti tanpálya mellett jövök el, évekig tömve volt reggelente főleg nyáron, délután pláne. most 1-2 ember lézeng arra. viszont az aldi parkolóban és mellékutcákban rendszeresen látok oktatót surlódási pontot oktatni...

    úgyhogy jah. hivatalosan van, gyakorlatilag opcionális és a legtöbben nem használják.

    a fixi szabadonfutó nélküli bició, amit a kétezres években hol máshol mint amerikában kezdett el használni pár "kőkemény" futár, pályaverseny gépek mutációi voltak, pályára meg ugye nem kell fék és minden gramm számít. mivel ha a kerék forog a pedál is forog, ezért megspórolható vagy jó 40 gramm és egy csomó pénz, amit később plasztikai műtétre lehet majd költeni hogy a kalácsból valami közepesen emberire hasonló masszát alkossanak. ilyen frankón lehet vele megállni> rutunpálya hivatalosan van, viszont vizsga nem zárja le, az oktató saját döntése mikor engedi forgalomba a felkészült tanulót, a tanpályás feladatokból vagy 3-at kell húzni ha jól tudom forgalmi vizsgán és azt bemutatni (bár vicces lehet a gyorsításos fékezéses cuccot beadni éles forgalomban...). a helyzet viszont az, hogy minden nap a kispesti tanpálya mellett jövök el, évekig tömve volt reggelente főleg nyáron, délután pláne. most 1-2 ember lézeng arra. viszont az aldi parkolóban és mellékutcákban rendszeresen látok oktatót surlódási pontot oktatni...

    úgyhogy jah. hivatalosan van, gyakorlatilag opcionális és a legtöbben nem használják.

    a fixi szabadonfutó nélküli bició, amit a kétezres években hol máshol mint amerikában kezdett el használni pár "kőkemény" futár, pályaverseny gépek mutációi voltak, pályára meg ugye nem kell fék és minden gramm számít. mivel ha a kerék forog a pedál is forog, ezért megspórolható vagy jó 40 gramm és egy csomó pénz, amit később plasztikai műtétre lehet majd költeni hogy a kalácsból valami közepesen emberire hasonló masszát alkossanak. ilyen frankón lehet vele megállni: rutunpálya hivatalosan van, viszont vizsga nem zárja le, az oktató saját döntése mikor engedi forgalomba a felkészült tanulót, a tanpályás feladatokból vagy 3-at kell húzni ha jól tudom forgalmi vizsgán és azt bemutatni (bár vicces lehet a gyorsításos fékezéses cuccot beadni éles forgalomban...). a helyzet viszont az, hogy minden nap a kispesti tanpálya mellett jövök el, évekig tömve volt reggelente főleg nyáron, délután pláne. most 1-2 ember lézeng arra. viszont az aldi parkolóban és mellékutcákban rendszeresen látok oktatót surlódási pontot oktatni...

    úgyhogy jah. hivatalosan van, gyakorlatilag opcionális és a legtöbben nem használják.

    a fixi szabadonfutó nélküli bició, amit a kétezres években hol máshol mint amerikában kezdett el használni pár "kőkemény" futár, pályaverseny gépek mutációi voltak, pályára meg ugye nem kell fék és minden gramm számít. mivel ha a kerék forog a pedál is forog, ezért megspórolható vagy jó 40 gramm és egy csomó pénz, amit később plasztikai műtétre lehet majd költeni hogy a kalácsból valami közepesen emberire hasonló masszát alkossanak. ilyen frankón lehet vele megállni: https://www.youtube.com/watch?v=eQu1rNs0an0 . valamiért nem mennek megint a link gombok nálam... szóval jah hatékony mint az állat, én a seggpattogtatósra szavazok, de a hátsó kerék blokkolása is igen hatékony tud lenni ilyen hatalmas felületen, és közben igen kontrollálható marad a gép. a bemutatott harmadik megoldás pedig körülbelül a nagykörúton elkezdve egy 40-es tempóról úgy nagykanizsa alsó után állít meg. jelenleg fixisből van a cikidivatfixis, akit kilök a szubkultúra így is, mert nem veszi le az első féket, meg tud állni, és közepesen menő ha csak elteker melletted és nem veszed észre a csalást. aztán van az atomhipstersubcult arc, aki leveszi az elsőt is, de csak a járdán és lassan gurul, vagy tolja. leginkább romkocsmák előtt támasztja inkább, inkább kifejezésforma számára mint közlekedési. és van az öngyilkos divatfixer, aki fékek nélkül bemagyarázza hogy biztonságos ez, látta a fék nélkül című filmet, és akár egész jó hatásfokkal elgurul vele valamennyit, általában igen rövid életű példányok ezek sajnos, így a viselkedésüket a tudósok még nem tudták tanulmányozni. olyan ez mint a hipsterség csak közben mondjuk random időközönként pofánvág valakit egy vurlicerrel.

    maradjunk szerintem abban, hogy értem a fájdalmat, én is rohanok, azért nem buszra ültem mert nem mindegy mikor érek oda. egyébként ha nem akadnál bele a bicósba akkor a piros fogna meg valahol, vagy akár pest egyik feléből a másikba 5 percet is spórolnál. itt nem a sietés a lényeg. itt az elv. hogy ha nem lennénk útban akkor se mi lennénk az akadály hanem ti, saját magatoknak. a dugó, a parkoló vadászat, a parkolóautómata etetés. csak mi vagyunk előttetek, és valakit utálni kell :)

    már írtam. az ittas kerékpározást mindig is elítéltem, és a jövőben is el fogom. örülnék ha végre tényleg egyenlő partnerként kezelnének az autósok az úton, erre hoznak egy ilyen szabályt és lekommunikálják így. a helyzet az hogy az ittas bármilyen közlekedést utálom. gusztustalan. a szabályozás viszont nem azt mondja hogy igyá' és tekerj, hanem azt, hogy megihatsz két sört, ha nem főúton mész és nincs 0.5 ezrelék a szondád, akkor nem leszel bírságolható. főúton nincs alsó határ. ettől még aki eddig is ivott és vezetett kocsit az fog, aki eddig ivott és tekert az is fog. annyi változik hogy 4 millió autós hörög most hogy beeeeeezzzeeeg nekik lehet nekünk meg kuss és még fizetünk is az útért.

    semmi nem lesz belőle. nem fogsz több részeg keróssal összefutni szerintem.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Lauda #76 üzenetére

    te figy, aztán hol szűnt meg sáv? go to 58-as komment, nézd meg kérlek a hátsó képet. az egy másodpercel az előtt készült hogy elfogy a kerékpárút, és ráhajt a buszsávra, a tábla erre lehetőséget ad. a srác hátranéz és ezt a távolságot látja. a busz jön, de bőséges távolsággal előtte besorol. az belátható hogy a képen észlelt távolság nem a mérlegelési határon van, azt nem kell megfékezni. nyugtass meg hogy eddig megvan.

    innentől viszont nincs két sáv. egy buszsáv van amin a tábla tanulsága szerint kerékpárral haladni tökéletesen illedelmes és szabálykövető magatartás.

    most két lehetőség van:

    1: te azt szeretted volna, hogy még a kereszteződés előtt, amikor 30-40 méterre van a busz már elsőbbséget kellett volna adni, ez esetben tévedsz, mert nem. ha ilyen távolságon nem mehetsz be senki előtt akkor az utcából nem jutsz ki. ritka a 100-200 méteres forgalommentes hely...

    2: valamilyen oknál fogva te azt hiszed hogy a kereszteződés előtt és/vagy után a buszsáv mellett van valami még jobbra, pedig nincs. nem tudom kreszt tanultál? mert ha nem akkor nem értem miért és milyen gondolat mentén alkotsz véleményt, ha meg igen akkor mikor és miért nem tudod értelmezni a táblát a számodra kimásolt képen. az a tábla azt mutatja, hogy közös busz és kerékpársáv a jobb szélső, majd két előre haladó sáv tőle balra. namármost jól látszik hogy a kerékpáros a busz feliratú sávban lehet csak, hiszen máshol nem tud. annál jobbra nincs út, akkor mi tud elfogyni? egy sávban ment jobbra húzódva. az előzését a kresz szépen leírja, oldaltávolság tartás és társai. milyen elsőbbségadásról beszélsz? elsőbbséget adok ha ráfordulok a zebrára, meg max ilyen kereszteződésféleségeknél ha más irányból jönnek, főleg főútról meg egyenragúba ugye jobbról. a saját sávomban egyenesen haladva a hátulról jövőnek? elsőbbséget? mivan? lehet hogy az érkező útszűkületre gondolsz hogy elfogy ott valami? megy egy buszsáv és annak tábla jelzés mellett csökken a szélessége. ez úgy egészen normális dolog, de az előtte is egy sáv, és utána is egy sáv. sávon belül meg így ahogy a buszos csinálta nem előzünk, soha nem előztünk, és a csávó már nem is fog előzni. pont. ki is rúgták, meg is érdemelte. egy hibája volt a gyereknek, hogy túlságosan jobbra húzódott ki, és így hagyott lehetőséget a buszosnak ilyen manőverre.

    semmi személyes bocsánat a stílusért, de ez a 20. ilyen fejtegetés. nem. nincs igazad. vagy alapvető hiányosságok vannak a kresz terén, vagy valami más a gond, de ez így tökéletesen

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #56573440 #77 üzenetére

    ezzel a kommenttel mi történt... valamit zavartam a zűrben. szóval helyesebben valahogy így nzett ki asszem

    rutinpálya hivatalosan van, viszont vizsga nem zárja le, az oktató saját döntése mikor engedi forgalomba a felkészült tanulót, a tanpályás feladatokból vagy 3-at kell húzni ha jól tudom forgalmi vizsgán és azt bemutatni (bár vicces lehet a gyorsításos fékezéses cuccot beadni éles forgalomban...). a helyzet viszont az, hogy minden nap a kispesti tanpálya mellett jövök el, évekig tömve volt reggelente főleg nyáron, délután pláne. most 1-2 ember lézeng arra. viszont az aldi parkolóban és mellékutcákban rendszeresen látok oktatót surlódási pontot oktatni...

    úgyhogy jah. hivatalosan van, gyakorlatilag opcionális és a legtöbben nem használják.

    a fixi szabadonfutó nélküli bició, amit a kétezres években hol máshol mint amerikában kezdett el használni pár "kőkemény" futár, pályaverseny gépek mutációi voltak, pályára meg ugye nem kell fék és minden gramm számít. mivel ha a kerék forog a pedál is forog, ezért megspórolható vagy jó 40 gramm és egy csomó pénz, amit később plasztikai műtétre lehet majd költeni hogy a kalácsból valami közepesen emberire hasonló masszát alkossanak. ilyen frankón lehet vele megállni: https://www.youtube.com/watch?v=eQu1rNs0an0 . valamiért nem mennek megint a link gombok nálam... szóval jah hatékony mint az állat, én a seggpattogtatósra szavazok, de a hátsó kerék blokkolása is igen hatékony tud lenni ilyen hatalmas felületen, és közben igen kontrollálható marad a gép. a bemutatott harmadik megoldás pedig körülbelül a nagykörúton elkezdve egy 40-es tempóról úgy nagykanizsa alsó után állít meg. jelenleg fixisből van a cikidivatfixis, akit kilök a szubkultúra így is, mert nem veszi le az első féket, meg tud állni, és közepesen menő ha csak elteker melletted és nem veszed észre a csalást. aztán van az atomhipstersubcult arc, aki leveszi az elsőt is, de csak a járdán és lassan gurul, vagy tolja. leginkább romkocsmák előtt támasztja inkább, inkább kifejezésforma számára mint közlekedési. és van az öngyilkos divatfixer, aki fékek nélkül bemagyarázza hogy biztonságos ez, látta a fék nélkül című filmet, és akár egész jó hatásfokkal elgurul vele valamennyit, általában igen rövid életű példányok ezek sajnos, így a viselkedésüket a tudósok még nem tudták tanulmányozni. olyan ez mint a hipsterség csak közben mondjuk random időközönként pofánvág valakit egy vurlicerrel.

    maradjunk szerintem abban, hogy értem a fájdalmat, én is rohanok, azért nem buszra ültem mert nem mindegy mikor érek oda. egyébként ha nem akadnál bele a bicósba akkor a piros fogna meg valahol, vagy akár pest egyik feléből a másikba 5 percet is spórolnál. itt nem a sietés a lényeg. itt az elv. hogy ha nem lennénk útban akkor se mi lennénk az akadály hanem ti, saját magatoknak. a dugó, a parkoló vadászat, a parkolóautómata etetés. csak mi vagyunk előttetek, és valakit utálni kell :)

    már írtam. az ittas kerékpározást mindig is elítéltem, és a jövőben is el fogom. örülnék ha végre tényleg egyenlő partnerként kezelnének az autósok az úton, erre hoznak egy ilyen szabályt és lekommunikálják így. a helyzet az hogy az ittas bármilyen közlekedést utálom. gusztustalan. a szabályozás viszont nem azt mondja hogy igyá' és tekerj, hanem azt, hogy megihatsz két sört, ha nem főúton mész és nincs 0.5 ezrelék a szondád, akkor nem leszel bírságolható. főúton nincs alsó határ. ettől még aki eddig is ivott és vezetett kocsit az fog, aki eddig ivott és tekert az is fog. annyi változik hogy 4 millió autós hörög most hogy beeeeeezzzeeeg nekik lehet nekünk meg kuss és még fizetünk is az útért.
    semmi nem lesz belőle. nem fogsz több részeg keróssal összefutni szerintem.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Dany007 #84 üzenetére

    "Mert városban a súlykülönbséget nem érzi meg az ember, csak versenyeken. Akkor meg minek?"

    nincs is értelme. azért szeretik -mondják ők- mert egyszerű, mert puritán, mert olcsó. az igazság az, hogy ez egy szubkultúra, egy divat, amit majmolni kell, mert akkor egy olyan klubbhoz tartozol, ami szinte olyan mit a futároké de azért mégsem persze, kis összetartó laza közösség, szarnak a világra és nincsenek szabályok. a fixi első fékkel az ultimate fail. mert nem vagy élég tökös hogy levedd az elsőt is, cserébe a kerék folyamat tekeri a pedált ugye, tehát súlyból még marad a gépen, nem elég puritán és szép, de legalább kibsztál magaddal :)

    ezt a divatot egy jó vázválasztással lehet igazán frankón megfejelni, és szépet repülni mint kb múlt ősszel a focistafejű tini, bukó nélküli tizenéves aki a blaha előtt nézett el előttem jobbra, aztán fel, majd le, majd körbekörbe az aszfalton. kanyarban ugyanis nem tudod megállítani a pedált az forog szépen, és ha túldöntöd csak akkor veszed észre, ha leért és elkezd a pedálon kicsúszni, azt meg vicces bekötött csukával menteni:) lett volna nálam egy pontozótábla 10 pontot adtam volna rá. művészien szúrta le fejjel a piruettet.

    azt tudom hogy a bmx-es fék nélküli srácokra répanaciban a mai tizenpárévesek buknak nagyon, a fixiseknek a divaton kívül más motivációját nem látom, talán a newage suicid emo vonal kibontakozását láthatjuk bennük, nem tudom.

    aztán persze tényleg szívesen vettem volna ha felvilágosít a fixis arc aki berít hogy mégis mi az értelme és miért jó ez neki, de azon túl hogy benyögte hogy ő is az érdemben nem kaptunk többet :(

    mondjuk ha már témánál vagyunk azt se értem hogy a bukó miért nem kötelező a kerékpáron ha a csengő az, de ezt már így inkább a levegőbe teszem fel mint kérdést

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Kakumix #87 üzenetére

    "de azóta sem hallottam olyat, hogy tanulóvezető órán balesetet okozott volna."

    a környékünkön van egy tanulópálya maradvány, a környéken több suli oktatói is viszik a fiatalokat. én hallottam balesetet, méghozzá a fékcsikorgástól, méghozzá nem is egyet:) persze nem ők okozzák a balesetek jelentős részét ez vitán felül áll, egy tanulónál veszélyesebb fényévekkel az aki rutinból vezet, mert az már annyira se figyel semmire mint amennyire elengedhetetlen lenne. kedves édesanyám az ékes példa, az év roncsgyárosa címmel büszkélkedik jelenleg, és parkolni orral is csak korlátozottan tud, nem hogy fenékkel:D

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Apollyon #91 üzenetére

    "De kíváncsian várom, hogy hány ehhez hasonló vagy súlyosabb balesetnek kell történnie, hogy legalább a belvárosi részen ne mehessenek a bringások a száguldó autósok között."

    ohh úgy látom elütötted pár helyen, valami ilyen akart lenni nem?

    De kíváncsian várom, hogy hány ehhez hasonló vagy súlyosabb balesetnek kell történnie, hogy legalább a belvárosi részen ne száguldozzanak az autósok a bringások között.

    az a fránya autocorrect :R

    maummamut a kérdés hozzád továbbra is áll. érdekelne miért fixizel :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Apollyon #96 üzenetére

    aha. köszi nem. engem elütöttek amikor vigyáztam is, az autósok ellen annyit tehetek hogy nem húzódok le úgy mint ez a srác jobbra, hanem hagyok annyi oldaltávot hogy a jobbos parkoló autókból ne ajtózzanak meg, és ilyen manővert még véletlenül se tervezzen mögöttem senki. hiába vergődik, csak a pirosnál áll többet ha elhagyott. ezért megy a sok rage hogy visszaelőz a mocsok biciklis a pirosnál. akkor? gyorsabb vagy nála? azzal hogy megelőzted és leszorítod, vergődsz jutsz valamire?

    egyébként meg a megoldás hamarosan jöhet, dugódíj, fizetős behajtás, stb. az autósok lesznek megvágva a belvárosban :U

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Apollyon #99 üzenetére

    o_O

    már hogy ne tennének? egy csomó nagyvárosban korlátozva van a belvárosban a közlekedés rendesen, ami alapvetően nem hülyeség. itt is már tervezgetik egy ideje, én maximálisan támogatnám.

    nem azért nem lehet mert a biciklis hülye. vagyis főleg nem azért. hanem mert vagy nem megoldott hogy hol mehet, vagy átnéznek rajta. lehet mondani hogy ne az úton menjen. akkor hol? a járdán? ott a gyalogosokra veszélyes, akikhez képest megint ott van, mint a kocsikhoz képest a keró. van esetenként +20 30 km/h difi, a gyalogos meg aztán tényleg olyan faj aki nem néz ki a szemén se.

    erre két nagyon jó megoldáva van. kerékpár út építése, a belváros és egyébként is zsúfolt helyek forgalmának szabályozása. egyik se példa nélküli nyugati nagyvárosokban.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #48525824 #98 üzenetére

    "A fixi meg nem ertem miert tevesen ugy el a koztudatban, hogy azon nincs fek. "

    vélhetően azért, mert az úton én pl alig láttam olyan fixit amin lett volna első hátsó fék legalább, pedig napi szinten kint vagyok. ezen túl meg maguk az első fixik is pályaversenyre tervezett gépek voltak, tehát azokon se volt fék. persze a fixed gear magában csak a szabadonfutó elhagyását jelenti természetesen.

    de akkor te azt mondod hogy mindkettő fent van neked? vagy tényleg jól értem hogy ti vagytok kissebbségben akiknek nincs tehát neked sincs. ugye?

    "Amugy a fix hajtast en azert szeretem, mert rendkivul konnyu szerelni, viszonylag igenytelen, folyamatos porgetes jot tesz a terdnek, csuszos, havas, jeges uton is temposan tudsz haladni, mert folyamatos visszajelzest kapsz a hatso kerek minden rezduleserol, illetve nekem pl. eleg fontos a trackstand, mert gyorsan ki tudok rajtolni lampavaltaskor es nem kell az autosok miatt baszakodni."

    és ezek közül melyik az a faktor amelyik miatt nem lehet féket feltenni? tényleg érdekel.

    az én csapatós vasam egy umf hardy 5 vázára épített, azóta már igencsak gyári alkatrészeket nélkülöző tank, de ezek jelentős részét hozza 2.35-ös high rollereken is...

    könnyű szerelni pipa. évente kap egy új láncot kb 3k plafonig. kétévente cserélem kb a hátsó fogasszettet meg az egyetlen benthagyott első tányért. ezen túl a váltó utánállítása kb évente 2x fordul elő, 1 perces hadművelet, a lánc csere két perc, a koszorúk cseréje kb negyed óra, de akkor átnézek mindent. ennyi a szerelésre fordított idő kb

    folyamatos pörgetés hogy tesz jót a térdednek? ott nincs olajteknő, porc csúszik porcon. ha jót akarsz neki tenni akkor egy áttétel sokat segíthet, mert a nagyobb terhelése elkerülhető.

    csúszós jeges, havas úton a 2.35-ös, sőt a 2.5-ös high rollerem is csúszik nem hogy tempónál de lassan kanyarban is. egy virsligumi bordázat nélkül, keményebbre fújva, kisebb felületen érintkezve az úttal meg nem. na...

    trackstand: nem tudom. elég sokat megyek autók között, nem igazán baszakodtam én még induláskor. visszadobom 5-ösbe, rálépek, általában a hetest váltanám amikor valaki mögémesik már.

    azt vágom hogy mivel single speed könnyebben szerelhető, igénytelen, letisztult. ez ennyi. a hátránya viszont hogy nincs áttételed, nem tudsz induláskor visszaváltani, volt nekem váltóbowden szakadásom fixen maradtam 7-esben, ami jó ha 40 környékét akarok húzni, de induláskor még kiállva a nyeregben se kényelmes, se praktikus, a térd terheléséről meg nem is beszélve.

    továbbá egy olyan okot nem mondtál továbbra sem, amiért a fékek elhagyása biztonságos, vagy elengedhetetlen lenne

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #48525824 #104 üzenetére

    jah értem. tehát nincs értelme, te belátod hogy nincs értleme, nincs indokod rá, ettől függetlenül nem is lesz. értem. tehát a divat. biztonságosan közlekedsz:D beszarok

    eltekered a 60-at? féktáv? ja az nem kell értem... közveszélyes? igen. de haladjunk....

    "A folyamatos porgetes meg segit visszaszoritani a gyulladast."

    a térdizület gyulladással igazából orvoshoz kéne menni nem így kezelni.

    "Nem azt mondtam, hogy a jeges uton nem csuszik, csak erezni, hogy csuszik ki a hatulja, vissza tudod fogni"

    furcsa, én is, sőt hegyen lefele sáros vagy laza kanyarban is megy.

    "Ma lesz alleycat hattol az erzsebetrol indulva, nyugodtan kijohetsz megnezni, mennyi fixin van fek."

    alleycat? tényleg? megyek is, elkérem a családi kamazt és viszek pótot mögé. arról az alleycatről beszélünk amikor magukat futárnak mondó vagy futárnak képzelő, vagy lelkes öngyilkosjelöltek egy maroknyi csoportja játsza az agyát a városban, baszik a lámpákra, keresztül kasul előzi az autókat balról jobbról, szembe megy a forgalommal, és úgy általában tesz azért hogy ne csak az autósok utálják a normális pedálos arcokat hanem az 5 éves gyerek is a fejsze nyíljon ki a zsebében ha bárkit meglát két keréken, és erre mocskosul büszkék nomeg verik a mellüket? ezekről beszélsz? mert olyan 14. perctől kb amit művelnek azért én nem hogy rájuk húznám a kormányt, de visszatolatnék, megvárnám amíg a haverjaik is odaérnek és őket is instabil oldalfektetésbe helyezném...

    ez a legjobb alleycat videó egyébként. elárulja a szintet. szánalmas divatcsicskák közveszélyes vandálkodása az utcán. gratulálok nekik. mind. ezek után meglepő hogy hányok ettől a "kultúrától" és mindenki aki csak részben is erre felnéz, támogatja, vagy csak egyáltalán elfogadja.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #48525824 #106 üzenetére

    attól még nem vagyok önkéntes rendőr ha lenézek olyat aki nem tesz a kerékpárosokért hanem rombol.

    az meg mókás lenne ha egy ilyen majmot elcsapnék és én ülnék bárhol is. egy méter szabályos közlekedést nem mutatnak be a videókban, mégis milyen jogon lennék én a vétkes? itt a topik bkv vs bringás. a fék nélküli eszközök nem bringák, ezek a videóban pedig nem bringások.

    keskeny utat betonfákat

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #48525824 #108 üzenetére

    "Amugy meg tobbet teszunk mi a kerekparosokert,"

    mit tesztek egész pontosan azzal hogy így közlekedtek? és te mit teszel értünk a fékek nélkül? hogy ha bedarálnak egyet közületek szembeforgalomban hajtva piroson át benne lesztek a híradóban?

    "Attol, hogy valaki szabalytalan meg meg kell tenned mindent a baleset elkerulesere vagy a kar csokkentesere"

    amire roppant sok esélyem van ha egyenesen a zöld jelzésen haladok, majd egy ilyen barom előttem elmegy és elcsapom. vagy a sárgán fékezek egyet és hátul kopognak a szélvédőn mint pályán a legyek elöl? a teljes videó olyan mint a beszűkült motoros öngyilkosjelöltek száguldozása a sorok között, 300 fölött a pályán, etc."

    "kapsz egy felfuggesztettet, de remelem megeri."

    a városban egy nap az agyatokat és futárosdit játszani, saját és mások életét és kocsiját kockáztatni megéri? fékek nélkül közlekedni megéri? divatolni megéri? ha balesetet okozol megállsz? aha persze. mindegyik megállna hogy kifizethesse a 2-3 miatta ütköző autóban keletkezett kárt...

    "A hozzad hasonloknak nem szabadna adni jogositvanyt, jo is lenne, ha lenne pszicho alkalmassagi a vizsga melle."

    hidd el lesz, és én leszel az első aki átmegy rajta, de az rögtön az után következik hogy a kerékpárosoknál is bevezetik és végre eltakarodik ez a sok hulladék az útról.

    egyébként többet tekerek mint vezetek általában ha nem a távot hanem az időt nézem, és ugyanilyen pszihopata vagyok kerón is ezekkel.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #48525824 #110 üzenetére

    látom válaszolni nem tudsz:

    mit tesztek ti azzal hogy kimentek ma vandálkodni értünk kerékpárosokért?

    ez egy önkielégítésetek. a futárok se így közlekednek minden nap. ez egy olyan rendezvény ahol megmutatjátok hogy kemények vagytok, a közlekedés iránya, a piros lámpa, ezek mind nem szempontok, a tömött gyalogosátkelő helyen is izomból bele a népbe, mert csak. ne akard racionalizálni hogy szándékosan beleszartok ma a város szájába, tudatosan, és pont ezt élvezitek. mert de. erről szól ez a verseny...

    "Ugyanolyan hulladek mondom kozlekedtek autoval, nem veszed eszre? "

    dede de ennyi szándékos rosszindulat, ennyi szándékos szabálytalanság amit a videóban látsz egy autós fejében se fordul meg. elhagy egy indexet? telefonál közben? átmegy a sárgán? most ha nagyságrendekről beszélünk, ez a "rendezvény" ez olyan mintha a motorosok kimennének csapatni a vársoba hátsó keréken füsbe borítva a belvárost, és minden szabályt megszegnek a saját önös, és egyébként meg erődemonstrálásnak is gyenge céljukkal. a motiváció teljesen más. az autós ha átmegy a piroson nem büszke rá. ezek azok, mert két centire elkerülte a keresztbe szabályosan közlekedő autósokat. hagyjuk már hogy ki a szabálytalanabb. annyi hogy a bicóval nehezebb ölni, attól hogy másnak csak a testi épségét kockáztatja nem az életét, attól még erre a viselkedésformára semmi nem jogosítja fel.

    "Es nyugodtan buntetgesd csak a bringasokat az uton, csak majd ha jol pofanvernek, akkor ne sirj."

    jött már hozzám vissza futárarc amikor elküldtem a fszba amiért félrelökött izomból a kerómmal együtt, anyázott, és áttekert a piroson, hogy revansot vegyen... gondolom azóta újraküllőzte a felnijét. vállalom bármelyik ilyen 40 kilós csicska haragját ha szabálytalan és elküldöm a fszba teljesen jogosan.

    többször kifejtettem én se vagyok szent. kocsival se, bicón se. pl kifejezetten utálok kart lengetni főleg mivel nincs értelme, senki nem enged majd be, és addig se fogom a kormányt. de amit ezek művelnek arra nincs mentség. az se hogy az autós hogy megy. a paraszt az paraszt. és bizony a videóban szereplő emberek kivétel nélkül azok. ezzel kár vitáznod. hogy nem ölnek meg senkit attól még azok.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Kolondrum #124 üzenetére

    már most benne van a kereszben hogy csak akkor előzhetsz ha megfelelő oldaltávot tudsz tartani legjobb tudomásom szerint. meg nem zavarod a szembejövőket, stb. ha lecentized és elesik a szeled miatt is akár, és elmész az is cserbenhagyásos gázolás ugyanúgy, mert a baleset a be nem tartott oldaltávolság miatt következett be.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Kolondrum #126 üzenetére

    "Alapból a bicajosnak 1 kocsi szélességnyi van előírva"

    amennyire tudom továbbra is maradt az egész pontosan "az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani" sor, a megfelelő annyi mindig amennyivel nem veszélyezteted. megelőzhető sávváltás nélkül is, amennyiben ezt tudod tartani.

    én azt vettem észre, hogy ahol meg tudnak minimális kellemetlenséggel előzni, ott nincs gond. ha vergődik és dudál mert menne de nem tud, ott ha meg is előz ott az autós forgalom miatt nem igazán fog sokat nyerni, és hamarosan megint utolérem.

    a gyalogos vs bicós vs motoros vs autós vs kamionos viták pont azért szügségtelenek, mert mindenkinek az a baja hogy menne de nem tud és takarodjon mindenki előle. egymásra is idegek pl az autósok, ugyanúgy ahogy rám. nem a közlekedéssel van a baj hanem a fejekben. csak írtam, mindenki rohan. nem kéne de teszi, és utálja pont azt aki előtte van.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Hieronymus #129 üzenetére

    "Ha nem keletkezett fizikai kapcsolat a kettő jármű között, nem lehet gázolásról beszélni."

    erről egészen pontosan meg volt győződve az a teherautó is ami városban előzőtt vagy 5 éve meg semmi oldaltávval, jóval 60 fölött. fizikailag nem ért hozzám viszont a mögötte lévő turbulencia szépen felcsavart egy oszlopra. a kiérkező rendőr, majd a bíróság kellett meggyőzze hogy ez sajnálatos mód nem így van.

    "Ha lehetne, soha- senki mellett sem lehetne elhaladni, mert a szeled feldönti, a lakkozás elvakítja"

    nem tudom mid van, de egy normális oldaltávolság mellett egy kamion előzést se lehet megérezni...ezen még dolgozzál

    "Az már tisztán látszik, rendszeres műszaki vizsga nélkül, egyetlen járműnek sem szabad a közúton közlekedni.
    Műszaki vizsga köteles járművet vezetni, csak érvényes jogosítvánnyal és egészségügyi vizsgálattal lehet."

    hát, aztán ez hol látszik? muti nekem is ;]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Hieronymus #129 üzenetére

    "Az már tisztán látszik, rendszeres műszaki vizsga nélkül, egyetlen járműnek sem szabad a közúton közlekedni.
    Műszaki vizsga köteles járművet vezetni, csak érvényes jogosítvánnyal és egészségügyi vizsgálattal lehet."

    jah és az persze kimaradt, hogy ez az autóknál jól láthatóan működik, hiszen bármelyik, a közlekedésben aktívan résztvevő gépkocsit ha rögtön bevinnének vizsgára az azon csont nélkül átmenne, illetve az érvényes jogosítvány minden esetben feltételezi az megfelelő egészésügyi alkalmasságot is :) erre pont annyi az esély mint arra, hogy a jogosítvány birtosokát kikapnák a forgalomból, és kitöltetnének vele egy kresz, vagy eü tesztet, azon átmenne.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Hieronymus #133 üzenetére

    "Nem akarok indiszkrét lenni. Tehát ne válaszolj, ha ez gondot okoz.
    Hanyadik kerékpáros balesetednél tartasz?"

    már írtam itt is. 4. önhiba 0...

    az hogy neked mid van az nem igazán releváns. tele az út bontószökevényekkel, és azt is ember vezeti, aki vagy alkalmas egészségügyileg, szellemileg, vagy nem, vagy letudna újra vizsgázni kreszből vagy nem.

    egyébként én sem vagyok 100%-ig biztos, hogy az összes kresztkérdést tökéletesre megcsinálnál így 11 év távlatából, és kétlem hogy ezzel egyedül lennék, sőt.

    úgyhogy az álíltás hogy mi kell a járművekhez hogy az úton közlekedjenek legalábbis utópisztikus. kerékpárt meg nem fognak soha műszaki vizsgára küldeni, a világon nincs olyan meglepő módon :)

  • #56573440

    törölt tag

    ahh emberek...

    játszunk el kicsit a gondolattal, mi lenne ha jogsihoz kötnénk a kerékpározást:

    1: a leendő fiam vagy lányom 17 éves kora előtt maximum a kertben ülhetne kerékpárra, mert egy kisutca is közterület, ha ott elkapja a rendőr egy kalap alá veszi egy jogsi nélkül vezetővel? azért az vicces lenne, nem csak pesten, mondjuk falun, ahol azért pl iskolába járásra elég sokan használják fiatalabbak is. ettől független tény viszont, hogy az autósok 99.9%-a egy jobban összerakott kresz teszten vélhetően elvérezne pillanatok alatt. az hogy valaki levizsgázott és kapott róla papírt hogy 20 évvel ezelőtt tudta, az semmit nem jelent. jól látható ugye az autósoknál is...

    2: műszaki vizsga: ez az ultimate hülyeség. az autóknál oké, mert ott ha megállít a rendőr akkor nem fogja tudni hogy milyen motor van a kocsidban, a felfüggesztésed, a fékek, a károsanyag kibocsájtás milyen, mennyire rohad és hol, stb. a kerékpár egyébként se olyan eszköz mint a kocsi, ha azt mondom hogy umf hardy 5 akkor az nem definálja a felfüggesztést, a felszereltséget, a hajtóművet, az áttételezést, nincs típusbizonyítvány, és nem is lesz, csak a vázat kb. ha cserélek rajta fogaskoszorút akkor mehetek újra vizsgáztatni ha egyel több vagy kevesebb sebességem lett? ugyanmár. pesten engem évente legalább 1-2 alkalommal megállítanak bicóval, ami több mint kocsival, ott kb 10 év alatt 2 igazoltatásom volt, bicóval jóval több. ott megnézik hogy van e prizma, lámpa, csengő, stb. egy fixis elmegy fékekkel, rénéznek, adnak egy papírt hogy ok, hazamegy, egy imbusszal 2 perc alatt leszereli a fékeket. elértünk valamit? nem...

    sehol a világon nincs jogsihoz kötve a kerékpározás, nem hogy a kerékpár vizsgáztatása... egyszerűen nem lenne rá kapacitás, nem ellenőrizhető, az autósoknál se az. 10 év alatt annyit ittas vezethettem volna amennyit akarok ha ilyet szeretnék, kutya nem állított meg. tele a város p-s rendszámmal, németekkel és szlovákokka, ezekkel se tudnak foglalkozni, pedig messziről kiszúrható, ahogy az illegális sötétítések, neonok a kocsi alatt, stbvel se. az meg hogy elmegy és levizsgázik valaki kresz-ből... nekem is megvan a közgáz, a jog, és pár ilyen tárgy ami műszinfósként nagyon fontos volt biztosan, van jegyem, de ott se tudtam az anyagot kb, most meg... legyen oktatás suliban. na ezt támogatom. legyen mondjuk 5.-ben hetente, kéthetente tesi órán 45 perc, és üljenek le, tanítsák meg. ez rendben van. de ne legyünk már álszentek. az úton közlekedők jelentős része el se tudná mondani mi változott a kreszben legutóbb, tömegesen fizetnek továbbra is hogy áttolják a kocsit a vizsgán, jól látszik hogy ahol kell ott se tudják se betartatni, se ellenőrizni. legyen suliban 20 óra kresz oktatás, kapjanak róla jegyet. az oké. tegyék kötelezővé a bukósisakot. ezt is támogatom sőt, alapvetően hülyeségnek tartom a normál kerékpáros bukókat, mert ha borul a szerencsétlen a koponyája nem nyílik ketté, de foga se sok marad ha peches, a fél arca meg ott marad az aszfalton... azzal hogy irreális, ellenőrizhetetlen, életszerűtlen szabályozást hoznak, azzal semmit nem érnek el, semmi nem fog változni, továbbra is: az autósok között is jól látható ez. nagyfaterom 83 évesen vezet. oda tennék elé egy kresz vizsgát két pontot nem érne el rajta szerintem. ha lát akkor átmenne az eü alkalmasságin is. jelent valamit? semmit.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Kalandor #140 üzenetére

    mint utána írtam, ezt én is támogatnám, legyen csak a suliban, tizen éves koruk elején (azért 10 éves gyereket még falun se igazán engednék egyedül suliba bicón, még akkor se ha nincs forgalom, mert na), kapjon rá jegyet, legyen belőle doga, és kész. egyébként akiket bicón szabálytalankodni látok, azoknál egyszer se vettem észre, hogy a kresz ismeret hiánya okozná ezt... az autós is azért nem adja meg a jobbost mert nem ismeri a szabályokat? azért megy át a sárgán amikor még féktávon belül van? ugyanmár :) lehet oktatni a kanyarodást, táblákat, elsőbbségek megadását, és még pár apróságot, de ezzel nem sok dolog oldódna meg. életemben nem láttam még bicóst aki áttekert az egyenrangú kereszteződésen és ne nézett volna ki jobbra hogy jön e valaki. csak már nem állt meg, vagy rosszul mérte fel a másik sebességét, ahogy a piroson áttekerve se hiszem hogy azért megy, mert nem tudja mit jelent :)

    a rendszám érdekes dolog. a vázra ragasztós móka mondjuk a lopás utáni értékesítést nehezítené meg, már amennyire egy csöves nevére újra nem tudja igényelni, vagy eleve nem szétszereli a vázat feldarabolja és viszi a telepre, a maradékot piacra. arra nem igazán adna megoldást hogy átteker a piroson, én pl dashcam-mal véletlenül rögzítem, és feltolom a rendőrnél, mert nem lesz látható. az a fix rendszám már erre jobb lenne, de ott meg olyan gondok lennének, hogy mihez rendeled? kapsz egy forgalmit amiben benne van hogy az egy piros izé. az az izé az egy olyan változó, amit meg kéne állapítson valaki, és ellenőrizni is kéne valakinek később. egy golfot, egy focust felismer a rendőr ha megállít. ha újrafestett, matricátlanított, vagy eleve max gyártó feliratot tartalmazó vázad van, akkor hiába van cannondale caad10 5 105 a "forgalmiban" vagy a kerékpárhoz rendelve, azt ki mondaja meg szerinted hogy tényleg az e. személyhez rendelni megint para, mert simán mondható hogy a haver gépén ülök, kölcsönadta. akkor 2 tanús papírt kell aláírni hogy elvihessem? az eladás meg megint érdekes lenne ezért. autóknál is, aki tényleg notórikus szabálytalankodó, direkt elhajt a kúttól fizetés nélkül stb, eddig is vagy szlovák, vagy lopott, vagy lopott szlovák, vagy lopott p-s vagy akármilyen rendszámmal csinálta. szerinted aki eddig is olyanokat csinált mint a lentebb általam linkelt videóban a srácok, azoknak milyen rendszáma lenne?

    el lehet ezekkel a gondolatokkal játszani. én továbbra is üdvözölném ha pl a városokba fix és mobil kamerákat telepítenének, amik képesek felismerni a színeket, a rendszámokat, a kocsi típusát, és azonnal lekérdezni az adatbázisban hogy az valid e. nem e lopott, stimmel a szín és a típus, etc, és riassza a rendőröket ha nem. utána lehet kerékpárra is tenni rendszámot tőlem, csak legyen is aki ellenőrzi, mert anélkül aztán annyit is ér.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz philoxenia #145 üzenetére

    az a baj, hogy az autósok amiért kiakadnak, azon az se segítene ha oktatnának kreszt-t vagy lenne rendszám, vizsgáztatni kéne a kerékpárt.

    attól még akadályként fogják megélni az úton amit kerülgetni kell
    attól még ugyanúgy benézhetik a jobbost mint az autósok
    attól még kevesebbet nem fognak szabálytalankodni a laikusok, akik meg szándékosan, következetesen tették ezt eddig is azok pláne
    attól még nem javulna a kerékpáros "géppark" állapota, felszereltsége, láthatósága
    attól még nem lopnának kevesebbet kerékpárt, vagy azonosítanának több szabálytalankodót, esetleg szűrnének ki visszaesőket, etc.

    egy idillikus világban, ahol minden kerékpáros rendszámos, megfelelő gépen hajt, megfelelő tudással, ott is megmarad a 20-30 km/h sebességkülönbség, ott ugyanúgy szűk lesz az út keresztmetszete, át fog ugyanúgy menni a piroson következmények nélkül, és nem lesz jobb szájíze az embernek amikor megint vissza kell előznie, ugyanúgy balról jobbról keresztbe és kasul fogja előzgetni az álló sort, etc. jól látható hogy ez az autósoknál se hozott vagy fog hozni megoldást, tőlünk nyugatabbra tudnak közlekedni helyenként értlemesen (mondjuk pl párizs botrány azt láttam) keletebbre meg ugyanúgy kresztudással öngyilkosság kimenni az útra kamaznál kisebb járművel. a baj a fejekben, a hozzáállásban van. azon ha változtatnánk, mind kerékpáros mind autós oldalon, akkor sokkal többet lehetne elérni mint bármilyen rendszámmal.

    szerintem :)

    de amíg van ilyen alleycat és társai létezhetnek, van támogatottsága, fék nélkül emberek kint tekernek 60-at, és társai, addig ez igazán nehéz ez tény

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Johnny001 #152 üzenetére

    "Nem az életkorral van a baj, hanem azzal, hogy kortól függetlenül nem fogják fel, csak két másodperc késéssel, hogy zöld a lámpa"

    vs

    "sajnos a többi közlekedőn látom az elbutulás, baromarcúság jegyeit"

    ohh:)

    "nekem viszont barátnőből van fiatal"

    így viszont már tiszta ;]

    annyi jó dolgot tudnék linkelni, de már ebben a topikban nem kéne feszítenem a húrt :U

Új hozzászólás Aktív témák