Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szatyor95

    aktív tag

    Pont az imént láttam a videót. Kíváncsi volnék, mi lesz/lett a drága sofőrrel.

    Nyugodj békében Integra!

  • Klaus Duran

    senior tag

    LOGOUT blog

    Szívesen átmennék a buszsofőr lábszárán egy kombájnnal, had maszkírozza meg a 10tonna.

    A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

  • Kolondrum

    félisten

    Jöttem haza és láttam, hogy egy autó vészvillogóval áll az út szélén, bicajos karját mossák egy flakon vízzel, bicaj eldobva. Mindezt egy második bicajos csinálta. Ergo az autós elkaszálta és vagy segített neki egy másik biciklis vagy párban mentek és az egyik megúszta. Öreg papa volt a sofőr.

    Kicsivel később nem ma barnult honfitársunk leírta a szinuszgörbét az úton. Záróvonal nem érdekelt a másik sáv legszéléig kerültem. Rendőr is csak engem állított meg nem e kőröznek és nem e lopott a motorom. :DDD

  • #56573440

    törölt tag

    gyönyörű... gondolom a bkk majd ránt egyet a vállán ahogy szokott...

  • Kolondrum

    félisten

    válasz #56573440 #5 üzenetére

    Nem feltétlen ide tartozik, de borzolja az idegeimet amikor a vasúti átjáróban is úgy mennek át a bicajosok, hogy nem fékeznek/nem szállnak le. Megértem én a dolgot, de a 180 tonna (üresen) szarik rá. 1x akad el a kerék a sínbe. Kicsit off.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Kolondrum #6 üzenetére

    ha mindezt teszik a piros jelzésen akkor a szokásos paraszt, de ha nincs tilos jelzés nincs miért leszállni, max ha a gyalogosoknak szánt sikátoros forgatón keresztül megy. úton én se szállok le, minek? merőlegesen áthajtva elég nehezen akad el a kerék a sínben, a gond általában ott van, amikor párhuzamos pl villamossínen kacsáznak át kis szögben. de azon nem lehet segíteni, természetes szelekció.

    azért a többi videója se gyenge a gyereknek. ez pl tökéletesen példázza hogy napi szinten mit összeszívok pedig nem megyek ilyen távot, főleg nem ilyen utakon.

    szomorú.

  • Kolondrum

    félisten

    válasz #56573440 #7 üzenetére

    Az adott helyzetben mindig piros jelzést kell érteni. Persze vannak sokan akik megállnak és türelmesen várnak. Van, hogy csoport megy át és valaki megáll és vár, valaki meg nem, átmegy és a másik oldalon várja meg a többit.
    Minden esetet úgy érts, hogy ott a vonat előtte pár méterrel és mozog, igaz lassan.

  • ricsi99

    addikt

    Sajnos a biciklisek/motorosok sorsa ilyen. Itt ugy érzem vétlen voltál. Kamera szerint körültekintöen bringáztál.
    Nem lehet álltalánositani, mindenki másképp vezet ,ez legyen kocsi, buszi ,bicigli babakocsi.
    Én igyekszem látványosan bringázni ,hogy lássa a "paraszt" merre megyek... mert hiába van elsöbége az embernek... kocsibol csak kiszálsz hogy mi is volt... bringával/motorral meg miután felvakarnak az aszfaltrol az elég kellemetlen.
    Jobbulást ,és ezt a videot tedd fel a mediába.... buszvezetö azért ezt ne ussza meg, ha csak büntit kap az már jö mert legközelebb figyelmes lessz... ugyan ezzel az erövel be is eshettél volna a kerekek alá aztán Game Over...

    Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

  • Kolondrum

    félisten

    válasz ricsi99 #9 üzenetére

    Nem azokkal van a baj akik rendesen közlekednek hanem a maradékkal. Ez a buszos is nem tudom mit gondolt. Picin múlott, hogy nem került be a kereke alá a bicajos.
    Felvétel BKK-ra időponttal és meglesz a sofőr.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Kolondrum #8 üzenetére

    jaaaaah. azoknak általában csendben kifejtem a véleményemet a kedves felmenőiről és arról, amit az anyukája mesélt egy átmulatott éjszaka után az öccséről akivel az indokoltnál szorosabb viszonyt ápol. aztán csak pislognak általában. de a népnevelés ezen formája működik meglepő módon, múlt héten egy gyerek egy fully-n csapatta meglepő sebességgel és rendesen beöltözve a szűk járdán. egy rövid előadást tartottam amiben több testnyílása is mintha említésre került volna, és láss csodát, a minap ugyanaz az arc képes volt az úton közlekedni, és nem a kocsikra és a gyalogosokra hozni a frászt a kereszteződéseknél.

    ricsi: indexen már kint van, ment a levél a bkk-nak, látható a rendszám, tuti nem marad szó nélkül mostmár.

  • RexMaximus

    aktív tag

    Ezert nem bringaztam sose a varosban. Nem is motorozok. Nem vagyok ennyire bator.

  • Nordic

    Közösségépítő

    Mintha oroszoknál készült volna...nem is csoda, hogy mindenhova kamerával megy, amikor bringázik. :(((

    [ Szerkesztve ]

  • razorka777

    veterán

    Most láttam én is a videót.Na, ezért utáltam Pesten biciklizni. :(

    Samsung Galaxy A52s 5G&A72

  • Lauda

    félisten

    Annyit fuznek hozza, hogy a kerekparosnak szunt meg effektive a kulon sav, ezert a kurva anyazas elott esetleg korul is nezhetett volna. Persze egyszerubb leszarni meg a buszostol elvarni, hogy fekezzen/arrebb huzodjon, csak hat nem ot kezelik bordatoressel...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Lauda #15 üzenetére

    te ugyanazt a videót nézted meg mint mi, vagy van valami új anyag?

    1:36-kor néz hátra a srác, még _mielőtt_ elfogyna a sávja. tökéletesen felméri időben hogy mehet e egyenesen vagy sem

    1: 38-kor, a kerékpár sáv megszűnése után egy ilyen tábla fogadja. kérem értelmezze ezt a hatályos kresz szabályok szerint.

    nem tudom, én ezt úgy szoktam értelmezni, hogy közös kerékpár&buszsáv jelzésére találták ki.

    ezt a táblát itt is jól kitették a srácok, nálam ez a szett azt szokta jelenteni hogy vigyázzá' útszűkület, mögötte az előbbi kék, közös sávot jelző darab.

    a kurvaanyázás helyett körbenézett, nem szarta le, a buszosnak kötelessége lett volna lassítani és a megfelelő oldaltávolság tartása mellett megelőzze ha lehetősége van rá.

    [ Szerkesztve ]

  • Entryy

    aktív tag

    Viszont a busz másik oldalát nem látjuk, hogy esetleg nem őt is leszorította egy másik, útszűkületet figyelembe nem vevő autós...

    Vagy motoros, vagy kerékpáros aki úgy gondolta,hogy a két sor között még ő is elfér...

    [ Szerkesztve ]

    http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz ricsi99 #9 üzenetére

    "... Itt ugy érzem vétlen voltál. Kamera szerint körültekintöen bringáztál. ..."

    A biciklis sáv már korábban véget ért. A kerékpár a busz sávban közlekedett. Ha jól ismerem a közlekedési szabályokat, legfeljebb a taxik hajthatnak rá, a buszokon kívül.

    Ezen esettől függetlenül. Ha a busz előtt veszélyes forgalmi helyzet alakul ki, biztosra vehető, hogy a biciklis irányába fog kitérni a busz. Alap reakció, a buszvezető elsődlegesen a saját életét fogja védeni. Mellette az utasai testi épsége fontos. De a buszt sem akarja majd összetörni. Szóval.. felesleges idealista elvárásokat támasztani a buszvezetővel szemben. (Emberből készült és nem érzelem mentes automata robot.)

    Tavaly ment Magyarországon a vigyázzunk egymásra kampány. Alapjaiban hibás elgondolás.
    Ha mindenki saját magára vigyázna, sokkal kevesebb baleset következne be. (Az egészséges mértékű halálfélelem is szükséges. Az adrenalin élvezetet nem a közlekedésben kellene kiélni.)

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Oliverda

    félisten

    válasz Entryy #17 üzenetére

    Ha így történt, akkor esetleg használhatta volna a féket.

    "Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Entryy #17 üzenetére

    tekerj a videóban 1:42 köré. ott jól látszik, hogy a bal sáv tele, balra esélye se lett volna húzódni a busznak.

    "Viszont a busz másik oldalát nem látjuk, hogy esetleg nem őt is leszorította egy másik, útszűkületet figyelembe nem vevő autós"

    whut? a bal sáv nem szűkül ahogy látom, a jobb sávra vonatkozik a tábla, mert ott tényleg elfogy a hely. a busz lendületből ment el mellette, pedig fékeznie kellett volna, pusztán azért mert tudta, ha ott nem előzi meg, később a telített bal sáv és a saját sávjának beszűkülése miatt nem lesz lehetősége erre.

    ilyen tempónál kerékpáros középső sávban nem eshetett a busz nyakára, motorost nem igazán lehet látni, és ha jött volna akkor se ez a megoldás maximum indiában. azért van a fék hogy használja.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Hieronymus #18 üzenetére

    "A biciklis sáv már korábban véget ért. A kerékpár a busz sávban közlekedett. Ha jól ismerem a közlekedési szabályokat, legfeljebb a taxik hajthatnak rá, a buszokon kívül."

    nem ismered jól a szabályokat, remélem nincs autód, ha van jogsid sürgősen add vissza önként. lentebb betettem a táblák képeit. kerékpárral használható a buszsáv, amennyiben erre megfelelő tábla engedélyezi azt. jelen esetben jól láthatóan ki volt téve ez, tehát nincs igazad.

    'buszvezető elsődlegesen a saját életét fogja védeni'

    hol láttál itt veszélyes szituációt? bal sáv áll, ha valaki be akarna elé menni akkor satuznia kéne, a buszvezető életének kioltásához pedig több kell mint egy besoroló tico.

    "Szóval.. felesleges idealista elvárásokat támasztani a buszvezetővel szemben. (Emberből készült és nem érzelem mentes automata robot.)"

    irreális elvárás hogy betartsa az alapvető szabályokat és ne veszélyeztesse más életét az úton szándékosan. értem. mert nem robot hanem egy flusztrált idióta aki képtelen elviselni hogy valaki kettővel lassabban halad előtte.

    "Ha mindenki saját magára vigyázna, sokkal kevesebb baleset következne be."

    meséld el hogy kellett volna itt vigyázzom magára ennél jobban, lásd az előzőekben postolt képekkel megtűzdelt fejtegetést. a nagykönyv szerint járt el a srác, nem volt más lehetősége, egyszerűen el lett csapva egy idióta futóbolond által, aki úgy gondolta hogy még betúrja magát elé, mert később már erre nincs lehetősége, és akkor majd cammoghat mögötte.

    nem elég ha magadra vigyázol, mert a közlekedés az olyan veszélyes üzem, ahol nem csak magaddal kell törődni, és főleg nem ott levezetni a flusztráltságot. itt ezt láthattuk. a buszosnak tele volt a hócipője a sok előtte kacsázó kétkerekű eszköztől, és így vezette le a feszültséget. most meg jól ki lesz rúgva. joggal.

  • garambe

    tag

    válasz Kolondrum #6 üzenetére

    Azért ez az áttolásos dolog elég buta. Mért ne lehetne áttekerni? Kocsiból kiszállsz és áttolod, vagy a motorod? Nem. Akkor meg? Inkább az a gond, hogy az autósok nem képesek felfogni, hogy a bringa nem egyenlő 10 km/h-val...

  • Dany007

    veterán

    Na tessék, ezért mondom én mindig, hogy nem _mernék_ biciklivel közlekedni közúton!
    És szvsz szerencsétlen még "könnyen" meg is úszta...

    Bakker, most olvasom mi történt a sráccal! Atya ég... : o Annyira nem úszta meg könnyen no. De arra akartam utalni vele, hogyha mondjuk mag alá gyűri a busz akkor onnan nem kel fel...

    F.om se biciklizne. Eddig se, de ezután meg pláne nem! Ugyanez megy itt Vp-ben a külső körgyűrűn... Szűk út, oldal korlátok és a kamionok mint az állat húznak el egymás mellett... Ki a f...om menne ki ilyen forgalomba egy szaros biciklivel.

    [ Szerkesztve ]

  • 8th

    addikt

    válasz #56573440 #16 üzenetére

    Oké. És ha a bringás látta, hogy jó ideje együtt halad a busszal illetve azt is látta, hogy durván beszűkül a sáv amiben mindketten haladnak faccért nem nézett hátra, hogy hol tart a busz éppen? Belehalt volna ha megáll öt másodpercre elengedi a buszt és aztán a tök üres buszsávban halad tovább? Nem vitatom a sofőr felelősségét de ebben jócskán benne volt a biciklis is.

  • alkatraz3000

    senior tag

    válasz 8th #25 üzenetére

    a kresz szerint a bicajos ugyanolyan résztvevő - amivel én nem értek egyet, de ez van , ergó a biciklisnek nem volt kötelessége körül néznie. Beszopta igazából. Ezért szoktam mondani, hogy én az 1 tonnás "vasgolyóban" nem fogom megérezni, ha éppen elütök magam elé kifutott gyalogost (nem zebrán) vagy bicajost.
    BUSZ sávban haladhat, és a buszosnak látnia kellett volna a biciklist, aki amúgy hátra is nézett. Nem hiába rúgták ki a sofőrt sem.

    Amúgy például a legfontosabb az lenne, ha a bicajosok leginkább nem mennének át a piroson, nem rongyolnának át a zebrán - mert engem aztán nem érdekel, elsőbbségem van, és nem vágódnának ki irreális helyekről. Tegnap is megyek az Alagútban, és a szemközti sávból egy busz mögül kivágódott az én sávomra egy bicajos. Éppen időben el tudtam húzni a volánt.

    [ Szerkesztve ]

    "Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

  • #56573440

    törölt tag

    válasz 8th #25 üzenetére

    "hogy jó ideje együtt halad a busszal illetve azt is látta, hogy durván beszűkül a sáv amiben mindketten haladnak faccért nem nézett hátra"

    te is másik videót néztél?

    a busszal nem haladt együtt jó ideje, a busz előtt hajtott, amiről megbizonyosodott, még mileőtt ráhajtott a buszsávra. egyértelműen előtte volt, és pár száz métert ott is tartózkodott ezek után is.

    az együtt haladás a videón 1:43-kor kezdődik, ekkor nyit a busz egy "előzéssel"

    közös busz és kerékpár sávban előzött úgy, hogy gyakorlatilag nulla oldaltávolságot hagyott, és a képen látszik már, hogy bizony egy esélye van a biciklisnek ha a járdára menekül.

    a becsapódás ideje 1:46

    tehát az együtt haladás kőkemény 3 másodpercig állt fent. amiben már nem kellett hátranézni, mert az alvázszám homlokába nyomtatását próbálta elkerülni a srác.

    "Belehalt volna ha megáll öt másodpercre elengedi a buszt és aztán a tök üres buszsávban halad tovább?"

    erre megkaptad a válaszodat. a kerékpáros is teljes jogú tagja a közúti forgalomnak amennyiben az ott tartózkodását nem tiltja tábla

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    válasz alkatraz3000 #26 üzenetére

    Lehet, hogy egy 1+ tonnás vasgolyóban nem érzi meg az ember ha hátúlról legázol egy biciklist. De azt azért csak megérzi amikor néhány szép szál embertársa mindennap "legázolja" hátúlról, míg a 3-5 évét tölti valamelyik bentlakásos intázetben.

  • alkatraz3000

    senior tag

    válasz Kisgépkezelő #28 üzenetére

    Én most teljesen törvényes kereteken belül mondom. Semmilyen szándékosság nincs bennem, és nehogy már, ha egy olyan biciklist aki mondjuk nem ad jobb kezet, azért kapok öt évet.
    Azért a 2. részen jót nevettem :)

    "Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

  • 8th

    addikt

    válasz alkatraz3000 #26 üzenetére

    Jóval korábban nézett hátra még a kereszteződés előtt és miután azon áthaladt körültekintés nélkül lazán kivágódott a busz "elé". Ez nem kresz vagy elsőbbség kérdése hanem józan észé. Nem kell túl sok ész ahhoz, hogy az ember rájöjjön, hogy puhatestűként nem valami nagy poén bevágódni drótszamárral egy 50km/h-val közeledő 18méteres 17+ tonnás busz elé még ha neki van elsőbbsége akkor sem mert biztosan ő húzza majd a rövidebbet. Mákja van, hogy nagyon nagy idézőjelben "csak" ilyen sérüléseket szenvedett. Ha a busz alá esik már nem nagyon kell videókat posztolgatnia. Tudod mint a viccben a sírkő felirat: nekem elsőbbségem volt neki meg kamionja. Na ez erre a helyzetre hatványozottan igaz. Sajnos rohadtul felelőtlenek a biciklisták. A város kellős közepén ahol annyi hely sincs, hogy köpjél egyet mennek mint az ökörhugyozás mert nekik szabad, mert a kresz lehetővé teszi. Sőt most már piálhatnak is mert miért ne. Azt gondolják ők a világ közepe mert ők bicikliznek. Aztán ha véletlenül megvasalják őket megy a hörgés és mindenki az autós fejét követeli ezüst tálcán. Így megy ez. Tolvajkergetők is: ez szándékos emberölési kísérlet. Bazki azoknak is lehet egy lelki világuk. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • alkatraz3000

    senior tag

    válasz 8th #30 üzenetére

    Teljes mértékig egyetértek veled, nem tudom miért gondolják magukról azt, amit. Engem is rettentően bosszant, bár én nem akarok, és nem is ütöttem el egy ilyen szerencsést sem.
    Sajnálom emberünket, mert Ő nem mondható hibásnak, csak talán "naívnak". Mostantól tudja, hogy a vasgolyó az nagyobb mint a puhatestű.

    A piálós részt meg aztán rohadtul nem értem . Ezzel olyan szinten veszélyessé fognak válni, mint a huzat.

    "Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

  • #56573440

    törölt tag

    válasz alkatraz3000 #29 üzenetére

    amennyiben a vele egyenrangú, más közlekedési eszközt használó társai is megkapnák ugyanezt a büntetést, elég hamar leürülnének az utak azt azért érzed. ha a jobbkéz elmulasztása 5 év, akkor a 30-as táblánál 34-től felfele legyen 7, az indexelés elmulasztása 2, a piroson áthajtás 8, baleset okozása életfogytiglan, ittas vezetés kivégzés.

    hányan maradnának az úton autósok, kerékpárosok, kamionosok ezen büntetésrendszer mellett az úton fél éven belül? kb ketten...

  • alkatraz3000

    senior tag

    válasz #56573440 #32 üzenetére

    Ömmm, vmit félreértettél. Én nem ilyen kategorizálásra gondoltam, hanem egy kolléga válaszára reagáltam :)

    "Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

  • #56573440

    törölt tag

    válasz 8th #30 üzenetére

    "Jóval korábban nézett hátra még a kereszteződés előtt és miután azon áthaladt körültekintés nélkül lazán kivágódott a busz "elé"."

    aztán hogy tudsz egy sávban haladva a busszal kivágni elé? és hol is történt mindez? furcsa én nem látok semmi ilyet, csak olyat, hogy a közös busz+kerékpársávra hajtás előtt meggyőződik hogy ráhajthat, majd szabályosan közlekedik egyenesen. mivel onnantól a saját sávjában van, miért kéne hátranéznie, és hova tud kivágni? a belső sávba tudna maximum.

    "Ez nem kresz vagy elsőbbség kérdése hanem józan észé"

    a kereszteződésben elkezdte a busz az előzést. 3 másodperc múlva a srác feküdt. milyen józan ésszel hozott döntés kellett volna ahhoz, hogy a szabályosan a busz előtt haladó, egyenrangúként közlekedő járműről jobban jöjjön ki a helyzetből?

    "Sajnos rohadtul felelőtlenek a biciklisták. A város kellős közepén ahol annyi hely sincs, hogy köpjél egyet mennek mint az ökörhugyozás mert nekik szabad, mert a kresz lehetővé teszi."

    mindegyik? biztos? a srácnak van egy videója kb 20 perces, érdemes megnézni hányszor akarták megölni, és nem éppen saját hibájából. hogy a kresz lehetővé teszi hogy a belvárosban tekerjek a közúton az így világviszonylatban is egészen működőképes dolog. nem mindenki ökörhugyozás mentén megy, itt volt a példa is, mégis bedarálják.

    "Azt gondolják ők a világ közepe mert ők bicikliznek"

    hmm én általában azt látom, hogy sokkal körültekintőbbek mint a telefonáló autósok, vagy az elborult agyú, időre rohanó kamionosok. persze biztos van aki ilyen, de továbbra sem a közlekedési formája miatt gondolja azt, a kocsiban is azt tenné. csak az elfogadott, elég sokat vezetek is, tele az út majmokkal volán mögött is.

    "Aztán ha véletlenül megvasalják őket megy a hörgés és mindenki az autós fejét követeli ezüst tálcán."

    jelenleg azért követelik a fejét a söfőrnek és kapták is meg, mert megvalósította a cserbenhagyásos gázolást. azért meg egy biciklis fejét is követelné bárki. a sofőr egyértelműen utazott rá, nézd meg a videót 0:14-től. a mögötte haladó kerékpárost is szándékosan szorította be a kereszteződésben, ráhajtott a kerékpárútra, bedig bal oldalon táncolni lehet. érkező motort nem látni, se mást ami indokolta volna hogy ráhajtson a kerékpárútra. majd egyenletesen haladva, még beteszi magát a szerencsétlen elé.

    értem én a motivációt azzal nincs gond. a buszosnak tele a hócipője, naponta ott megy 800 kört, időre, nyár van, meleg, sok a barom az úton, pont azért rohant volna a bicós elé, mert utána már a tömött bal sáv miatt nem tudja megelőzni, és a buszsáv szűk lenne a manőverhez így később, tehát cammoghat mögötte. ettől még látta hogy ott biciklis van, tükre van, fék van.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz alkatraz3000 #33 üzenetére

    én meg csak továbbgondoltam, ha az egyik felet ilyen szigorúan szankcionáljuk, akkor jusson az másnak is:)

  • Ndruu

    MODERÁTOR

    Két módon talán megúszhatta volna a bringás:
    - lassít és elengedi a nála valószínűleg gyorsabb járművet (ami ugyan a következő megállóban megáll és akkor megint meg kell előznie), vagy
    - már a kereszteződés előtt behúzódik nagyjából a sáv közepére (a megállók miatt a busz és a kerékpár átlagsebessége közel azonos).

    A fenti linken van még:

    "Tájékoztató a buszsávok használói számára
    egy belga tájékoztató füzet szerint

    Buszvezetőknek:
    - Ha nem lehetséges megelőzni a kerékpárost, mindig tartson elegendő távolságot a biciklista és a busz között (kb 4 métert).
    - Ne előzze meg a kerékpárost ha megállóhoz közeledik a busz.

    Kerékpárosoknak:
    - Amennyire csak lehet
    (tehát megteheti, hogy nem ott megy azon a kis szakaszon), haladjon egyenesen, és a buszsáv jobb oldalán. Ha akadály miatt ki kell térnie, ne tegye hirtelen."

    [ Szerkesztve ]

    Harrrr!!!!

  • po1son

    addikt

    válasz #56573440 #7 üzenetére

    A buszos esetben nem ő volt a hibás ez egyértelmű, de ebben a másik videóban, amit néha művel...

    STEAMID/WOT nick: po1son_

  • Thrawn

    félisten

    Pont ugyanígy ütöttek el még régen, szerencsémre a mögöttem jövő észnél volt és nem félt használni a féket. Csak az órám bánta meg persze gazdagabb lettem pár horzsolással, zúzódással. A (női) sofőr természetesen nem állt meg, csak akkor amikor a fél utca integetett neki, hogy nézzen már szét mit csinált. Számára az is természetes volt, hogy még neki állt feljebb, hogy minek bringázok autóúton (se járda, se biciklis út nem volt csak a 15 cm magas padka). Gyorsan gazdagabb is lett néhány új szóval amit egyenesen a szódáskocsis szótárból válogattam és valami égi csoda folytán gyorsan eltakarodott a helyszínről mikor arra terelődött a szó, hogy nyugodtan adja elő az ő verzióját egy rendőr jelenlétében is. Tanú volt bőven, nekem meg sem kellett volna szólalnom. Ha csak vissza gondolok az esetre, máris Apu ökölbe szorult keze vagyok...

    Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

  • Pirosász

    aktív tag

    válasz #56573440 #5 üzenetére

    Nem úgy van az.A BKK nem hatóság.Egy ember bordatörést szenvedett egy közúti balesetben.Túlmutat a BKK hatáskörén.A hatóságok vizsgálják ki.A vizsgálattól függően elvehetik a sofőr jogsiját,visszavonhatják a PÁV minősítését,sőt akár kaphat egy jó kis felfüggesztettet is.Aztán persze a BKK kirúghatja,mert mit kezdenek egy sofőrrel akinek se jogsija,se PÁV-ja.Vizsgálat eredményétől függően nem csak BKK sofőr nem lesz,de a magánszektorban sem buszozhat egy ideig,vagy soha.Tehát ez független a BKK-tól.

  • Dany007

    veterán

    válasz #56573440 #34 üzenetére

    "milyen józan ésszel hozott döntés kellett volna ahhoz"

    Mondjuk az, hogy nem ülök biciklire, csak hobbiból / külterületen maximum. Ennyi.
    Persze, ez biztos nagyon erősen hangzik és mindenki utálni fog ezért, de akkoris ez az igazság.

    És hiába mondja ki a KRESZ(!) - ami nem egyenlő a végső igazsággal csak egy emberek által megfogalmazott szabálykönyv -, hogy a biciklis is egyenrangú partnerként kezelendő amikor nem(!) egyenrangú.
    Hiába mondja nekem bárki, hogy az egyenáram ugyanaz mint a váltóáram... nyalja meg mindkettőt aztán kiderül!

    Teljes mértékben egyet kell értenem azzal, amit 8th mond. Egy biciklis a büdös életbe nem lesz egyenrangú egy autóval, busszal vagy kamionnal. Ennek egyszerű fizikai korlátai vannak és a fizikát nem lehet átb...ni csak azért, mert valaki ezt írta a Kreszben.
    Értem én mit akartok mondani, hogy mindenki figyeljen oda meg blablabla lehet egymás mellett is közlekedni normálisan blablabla... ez teljesen világos és egy tökéletes világban ez kiválóan működne is. De mint azt látjuk az emberek hibáznak és a világ közel sem tökéletes.
    De a bicikliseknek is meg kellene értenie, hogy ők a gyengébbek! Teljesen totál mindegy mit mond a kresz vagy kinek van elsőbbség, egy autós-biciklis vagy biciklis-kamionos konfliktusból mindig a biciklis fog rosszabbul járni! Minden esetben. A saját élete a tét, ezt kellene megérteniük. És rohadtul veszélyes, ezért is mondom, hogy én a büdös életbe nem bicikliznék forgalomban. Az biztos.

    Hibázhat a sofőr és a biciklis is. Innentől kezdve komplett életveszély biciklivel közlekedni egy ilyen(!) zsúfolt és szűk városban! Mondhatnám úgy is, hogy aki biciklizik a közutakon annál egy ilyen baleset - vagy még rosszabb - simán benne van a pakliban. Ha tetszik ha nem. Lehet szidni a közlekedéskultúrát meg az országot meg a mindent, de attól ez még nem fog megváltozni. Majd talán 10-20 év múlva ha eljutunk odáig a közlekedés kultúrával... esetleg.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz po1son #37 üzenetére

    határeset inkább azt mondom. elég sokat tekerek de főleg belterületen, a hosszabb videójában amiben a közeli helyzeteket mutatja meg egyben, ott viszont olyan 2x1 sávos utak is vannak, ahol persze legálisan mehet, de folyamatos szembeforgalom mellett esnek a hátára a kamionok.

    szabályos az is, csak olyat pl én nem tennék, ahogy soha se értettem a haverokat, akik kijárnak országútival a hegyekre. a szerpentínen felfele egy kínai turistacsoport is kettőt ver rájuk, a kátyúkat kerülni kell mert 5 méter alatt a virsligumis karbonfelnije szétesik, és közben beláthatatlan kanyarokban esnek rájuk a vezetők tempóval.

    nem néztem meg minden videóját, de amit láttam abban olyan durva szabálytalankodást nem igazán vettem észre

  • 8th

    addikt

    válasz #56573440 #27 üzenetére

    Most komolyan te mit nézel cseh kettőt? A videó elején van egy vágatlan rész amin tökéletesen látszik, hogy jó fél percen keresztül nagyjából ugyanazzal a tempóval haladt a busz is meg a bringás is. Nem, nem egymás mellett hanem egymás előtt/után. Ez az én olvasatomban kimeríti az együtt haladás fogalmát. Nem azt írtam, hogy egymás mellett haladt hanem azt, hogy együtt. Szövegértelmezés. És ugye eleve ki tudja mióta előzgették már egymást korábban ebből a megvágott videóból az pont nem derül ki.
    "az együtt haladás a videón 1:43-kor kezdődik"
    Nem, az ott egymás mellett haladás.
    "tehát az együtt haladás kőkemény 3 másodpercig állt fent."
    Nem. Lásd feljebb. Fél percen keresztül mentek közel azonos tempóval majd a buszsofőr rágyorsít, hogy még mielőtt a bringás odaér a szűkülethez beférjen elé, hogy ne egymás mellett kelljen elszerencsétlenkedniük mert az veszélyhelyzet lehet.
    "a kerékpáros is teljes jogú tagja a közúti forgalomnak amennyiben az ott tartózkodását nem tiltja tábla"
    Huh, akkor leírom újra. Ez nem kresz vagy elsőbbség kérdése hanem józan észé. Nem kell túl sok ész ahhoz, hogy az ember rájöjjön, hogy puhatestűként nem valami nagy poén bevágódni drótszamárral egy 50km/h-val közeledő 18méteres 17+ tonnás busz elé még ha neki van elsőbbsége akkor sem mert biztosan ő húzza majd a rövidebbet.
    "nézd meg a videót 0:14-től. a mögötte haladó kerékpárost is szándékosan szorította be a kereszteződésben, ráhajtott a kerékpárútra, bedig bal oldalon táncolni lehet. érkező motort nem látni, se mást ami indokolta volna hogy ráhajtson a kerékpárútra. majd egyenletesen haladva, még beteszi magát a szerencsétlen elé."
    Szándékosan szorította le, ja. Mert a sofőrök ilyennel verik el az időt ne legyen olyan unalmas a műszak :U . Tudod ez egy 18méter hosszú busz és mint minden ekkora járműnek ennek is kicsit ki kell tolni az elejét kanyarban, hogy a hátulja azonos nyomtávon kövesse az elejét és ne menjen át a mellete lévő forgalmi sávba. Nem bonyolult dolog ez. A biciklisnek pedig volt ott helye.

    Nevetséges ez az egész felhajtás. Ebből majd tanul a bringás és legközelebb talán számításba veszi, hogy nem egymaga van az úton és folyamatosan figyeli majd a hömpölygő forgalmat is maga körül. Benézték mindketten. Mondom mindketten. A buszos is meg a biciklis is. A bringás arc örüljön neki, hogy ennyivel megúszta.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Dany007 #41 üzenetére

    "Mondjuk az, hogy nem ülök biciklire, csak hobbiból / külterületen maximum. Ennyi."

    tudod nem mindenkinek van kocsija, és mivel szabad országban élünk ezért mondjuk joga van hozzá első sorban, ez nem józan ész döntése. külterületen kerékpározni? miért nem egyből a dunán? külterületen ahol a szűk 2x1-es utakon a hulladék aszfalton nem 60-al esnek rád a kocsik meg a kamionok hanem 110-el? egy kicsit úgy érzem hogy neked inkább az volt itt a mondanivalód hogy te a városban közlekedsz, úgyhogy ha lehet inkább takarodjunk ki a mezőre ha hobbizni akarunk.

    "ami nem egyenlő a végső igazsággal csak egy emberek által megfogalmazott szabálykönyv"

    nem egy ember által fogalmazott, ahogy a büntető törvénykönyv se. attól még rád is vonatkozik.

    "hogy a biciklis is egyenrangú partnerként kezelendő amikor nem(!) egyenrangú."

    és mégis miért ne lenne az? csakmert? csakmert szerinted nem az?

    "Egy biciklis a büdös életbe nem lesz egyenrangú egy autóval, busszal vagy kamionnal"

    egy autós soha nem lesz egyenrangú egy kamionossal?

    "Minden esetben. A saját élete a tét, ezt kellene megérteniük"
    a tiéd is a tét amikor elindítod a motort. hány halálos autóbaleset van minden évben itthon? ugyanúgy az életével játszik az aki autót vagy kamiont vezet. sőt. a helyzet ugyanaz. a kerékpárost megölheti saját maga egy autós vagy egy kamionos. az autóst megölheti a kamionos, egy motoros egy őz egy disznó vagy saját maga.

    "Hibázhat a sofőr és a biciklis is. Innentől kezdve komplett életveszély biciklivel közlekedni egy ilyen(!) zsúfolt és szűk városban! "

    a buszmegállóban állni vagy sétálni is az. bármikor a fejedre eshet egy cserép, elcsaphat egy részeg autós, motoros. azzal hogy a szőnyeg alá söpörjük, és azt mondjuk a kerékpáros nem azonos jogú közlekedő az úton, azzal letiltjuk őt a közútról, amit tudom, te üdvözölnél. ekkor előállna az a helyzet, hogy az autós még ennyire se számítana ránk, mivel senki nem kerékpározna nem is építenének utakat hozzá, és mindenki járhatna kocsival. vagy rohadna a buszon.

    "Ha tetszik ha nem. Lehet szidni a közlekedéskultúrát meg az országot meg a mindent, de attól ez még nem fog megváltozni."

    attól se ha alsóbbrangú állatformának nézel minket és kitessékelsz a városból. csak azt nem értem miért okoz agyvérzést bárkiben ha veszít pár másodpercet egy kerékpáros mögött, és miért nem száll ki üvöltözni a forgalmi lámpával ha épp előtte vált pirosra és egy percet ott áll

  • po1son

    addikt

    válasz #56573440 #42 üzenetére

    Csak idő kérdése volt, hogy mikor lesz egy brutális balesete... Számomra értethetetlen ez a vezetési stílus, amit ő képvisel...

    STEAMID/WOT nick: po1son_

  • #56573440

    törölt tag

    válasz 8th #44 üzenetére

    "Huh, akkor leírom újra. Ez nem kresz vagy elsőbbség kérdése hanem józan észé. "

    ugyanaz a józan ész ami lennebb volt? hogy ki az országútra vagy hobbiból a margitszigeten kb?

    "Szándékosan szorította le, ja. Mert a sofőrök ilyennel verik el az időt ne legyen olyan unalmas a műszak :U . Tudod ez egy 18méter hosszú busz és mint minden ekkora járműnek ennek is kicsit ki kell tolni az elejét kanyarban, hogy a hátulja azonos nyomtávon kövesse az elejét és ne menjen át a mellete lévő forgalmi sávba. Nem bonyolult dolog ez. A biciklisnek pedig volt ott helye."

    kanyarban? ott egy enyhe ív van, a busz pedig a kerékpársáv szinte egészét foglalja el 0:15-nél. tehát azt mondod hogy a sofőr azt a hatalmas kanyart azt csak így tudta kompenzálni? hagyjuk a habi dumát.

    "Nevetséges ez az egész felhajtás. Ebből majd tanul a bringás és legközelebb talán számításba veszi, hogy nem egymaga van az úton és folyamatosan figyeli majd a hömpölygő forgalmat is maga körül. Benézték mindketten. Mondom mindketten. A buszos is meg a biciklis is. A bringás arc örüljön neki, hogy ennyivel megúszta."

    hol kellett volna még jobban figyeljen mond már meg? tényleg érdekelne... amikor kellett hátranézett. utána halad a saját sávjában. továbbra se mondtad el hova vágott ki és honnan, mert egy sávban haladt és haladhatott is. hogy figyeljen jobban? és főleg mire? ha jön valaki mögöttem aki 1.5 tonna fölött van akkor le kell húzódjak a járdára és takarodjak előle ha életben akarok maradni? ugye csak viccelsz...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz po1son #46 üzenetére

    pl? tényleg mondom hogy azon túl hogy olyan úton teker ami elég para még kocsival is, és várható hogy 4 méterenként lecentizik mit találtál még? milyen vezetési stílus ami nem jön be? merthogy tényleg nem igazán láttam a pár videóból hogy mi a gond. egyet elkaptam amikor a villamossínen csapatta, az tényleg gáz, de azon túl...

  • Fr0z3n

    őstag

    Megnéztem a videót többször is, de csak azt tudom mondani, amit nagyapám szokott: Aki hülye, haljon meg...

  • Dany007

    veterán

    válasz #56573440 #45 üzenetére

    "tudod nem mindenkinek van kocsija"

    Nekem se volt kocsim évtizedeken át. Mindent megoldottam busszal vagy gyalog vagy egyéb tömegközlekedéssel. 14 éves korom óta jártam Pestre egyedül / b.nővel stb...

    "és mivel szabad országban élünk ezért mondjuk joga van hozzá első sorban, ez nem józan ész döntése."

    Igen, szabad országban élünk. Jogom van kiugrani a tizedikről a betonra, ha épp úgy tartja kedvem. De attól még nem fogom megtenni, mert tudom, hogy veszélyes! Nem igaz nem érted meg. :)
    Attól még, hogy szabad és joga van hozzá, attól még lehetne gondolkodni! Hogy héj itt biciklisként lehet, hogy jobban(!) veszélyeztetem az életemet, mintha sétálnék vagy buszoznék...
    Ennyi az egész. Nem akarom én elvenni senki jogát semmitől. Joga van biciklizni az autók között, joga van ittasan is biciklizni az autók között, de ettől az még életveszélyes és ha számít neki az az egy szem kis élete, akkor nem fog! Én inkább mennék gyalog a járdán vagy a tömött büdös és rohasztó buszokon, minthogy biciklire üljek. Pedig szerettem biciklizni és gyerekként sokat is bicikliztem, de az utakra az életbe nem mentem egyszer se.

    "nem egy ember által fogalmazott, ahogy a büntető törvénykönyv se. attól még rád is vonatkozik."

    Ezzel arra próbáltam célozni - látom ez se jött át... :U - hogy az amit az ember ír az lehet hibás, rossz döntéseken alapuló vagy kényszer vagy hasonló... Nem szentírás! Nem a fizika mindeható és megváltoztathatatlan törvényei...

    "és mégis miért ne lenne az? csakmert? csakmert szerinted nem az?"

    Mondjuk azért mert autós és biciklis között átlagban cirka 1-1,5 tonna különbség van. Mondjuk azért, mert az autós és biciklis városi sebességében átlagban 20-30km/h különbség(!) van, de Pesten ez inkább jóval több... Mondjuk azért, mert amíg egy autóst védi a kasztni - jobb esetben 50-60cmnyi meg a légzsák meg a jobb láthatóság meg a biztonsági öv, addig egy biciklist az ég világon semmi nem véd!
    Meg mondjuk mivel egy autóst előzni csak elég egyértelmű helyzetben lehet, egy biciklist meg sokan bepróbálnak így is úgy is, mert csak pár centi... sok kétesélyes helyzetet teremtve ezzel. Aminek persze az autós az oka, nem tagadom.

    Vidéki utakon nem olyan vészesek a biciklisek. Könnyebb kerülgetni őket. Általában nincs korlát a jobb szélen, tehát ha van annyi esze és látja, hogy szemből kamion jön akkor akár le is húzódhat picit mégjobban és így tovább.
    Meg amúgyis egy vidéki főút közel sem olyan forgalmas, mint egy Pesti belvárosi út. Azt hiszem ezen épp nincs mit vitatni. Így az előzés is jóval egyszerűbb, problémamentesebb.

    Egyébként meg kíváncsi vagyok mi lesz a következő lépés? Vajon kiengedik a bringásokat az autópályára is? Mert ugye sima főúton városon kívül lehet 90-100-zal menni. Innentől már az autópályás 130-as tempó nem sokban különbözik.
    Na tehát ha autópályára nem engedik a bicikliseket, akkor vajon főutakra miért? Hát azért, mert muszáj! Mert különben aztán tényleg nem lehetne biciklivel közlekedni csak városban... És itt jön a képbe a törvényhozással kapcsolatosan az a "kényszer" amit az elején írtam.
    Hiszen 90-100-as tempó és a 130-140-es között autós szemszögből nincs nagy különbség. Ráadásul a pályán csak egy irányba haladók vannak, nem lehet átvágni se a túloldalra... Ennyivel is könnyebb a dolog. De mégsem engednek oda biciklist.

Új hozzászólás Aktív témák