- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hamarosan megjön a Samsung 360 Hz-es QD-OLED monitora
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Google Chromecast topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
ph De biztosan nem a júniusi Nintendo Direct rendezvényen, hanem valamikor máskor.
-
Az akkumulátor AI lehet a Galaxy S25 fegyvere
ma A jövőre érkező Galaxy AI funkció 10%-kal növelné az üzemidőt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hangszoro
tag
válasz unrealnoise #49 üzenetére
Az F1 akkor fogja támogatni a VR-t, ha már holografikus kivetítők lesznek.
Kivéve ha Bernie hamarabb elpatkol, és nem a lánya lesz az utódja. -
Fiery
veterán
válasz hangszoro #52 üzenetére
Miert kellene a talajon maradni? A VR pontosan akkora valtas, akkora hordereju fejlodesi lepcso, mint anno a 3D rendering volt. Aki abban ketelkedik, hogy ez bombasiker lesz, az valoszinuleg nem latja at, hogy milyen lehetosegeket hordoz a VR magaban. Eleg egyszer kiprobalni, onnantol nem lesz ketelkedes
-
sheep
addikt
válasz hangszoro #52 üzenetére
Szerintem ha bukás lenne akkor nem szállt volna be mögé már az induláskor Carmack, utána a Facebook, aztán a többi nagy cég is a saját eszközével.
Itt valami nagy dobás készül, mert a technológia most érte el azt a szintet ahol már lehet normális cuccot elérhető áron és támogatással gyártani.
Én speciel 10 éve használok fejmozgás érzékelőt szimulátorokban (trackir), de amikor kipróbáltam az oculus dk2-t leesett az állam. Az valami brutálisan élethű volt a pilótafülkében ülni.
És ez csak egy nagyon-nagyon apró szelete a piacnak.
Gyakorlatilag vége a 2d korszaknak, lassan mindent át lehet állítani 3d-be.[ Szerkesztve ]
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
hangszoro
tag
Mondjuk úgy, hogy nem ez lenne az első ilyen világmegváltó termék, ami eltűnik.
De mint mondtam én nem erre számítok. -
Fiery
veterán
válasz hangszoro #55 üzenetére
Persze, csak ez nem egy termek, hanem egy paradigma. Termek lehet bukas, egy igeretes paradigma viszont aligha. A VR bukasara szamitani kb. annyira realis elkepzeles, mint ha valaki anno a 3D renderingre mondta volna, hogy tuti bukta lesz, es eljen a szoftveres rendering (ld. Doom).
-
veterán
Ezért mondtam, hogy a VR biztosan a jövő, csak nem biztos még hogy a jelen (a rift és a vive kapcsán). A rift és a vive lehet épp hogy megbukik (bár szerintem nem fog), de majd újra próbálkoznak pár év múlva, ahogy az elmúlt 20-30 évben is folyamatosan próbálkozgattak. Annyi, hogy most jóval nagyobb mögöttük a támogatás és a pénz, sokkal olcsóbbak az eszközök, és sokkal fejlettebb a technológia. Tehát sokkal jobb az esélyük mint bármikor. De akár sikerül akár nem, ettől a VR még mindenképp a jövő marad. Hacsak nem lesz egy nukleáris holokauszt az egész világon. Lehet még akkor is az lesz, csak majd késik
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Raysen623
addikt
válasz Menthirist #57 üzenetére
A nukleáris villanást is mindenki majd a VR sisakban éli át a kornak megfelelően
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
hangszoro
tag
Nem feltétlen kell elbuknia. Elég ha csak simán nem lesz térhódító, és máris várhatunk megint 10 évet, hogy valaki próbálkozzon.
Active 3D technológia volt már a 90-es évek végén is az nvidia kártyámon, szemüveggel. Én akkor is nagy dolognak gondoltam, de semmi nem lett belőle. Aztán megint fellángolt az utóbbi években, aztán az van ami van...
Maga a technológia nem kérdéses, de jelen állapotban még nem tökéletes, tehát mi végfelhasználók fogjuk megteremteni a jövőt ennek a kütyünek, és nem mindenki van úgy oda érte mint mi. Szóval még bármi lehet, ennyi amit akartam írni.De ahogy látom valami hasonlót írt Menthirist is.
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
válasz hangszoro #59 üzenetére
Egy-egy termek elbukhat, de maga az iparag tulsagosan "racuppant" a VR temara ahhoz, hogy ez csupan egy-ket bukott termek legyen iden vagy jovore. Nyilvan nem lesz minden kezdeti, early adopter VR termek sikeres, de hamar ki fog kristalyosodni, hogy melyik vonal marad meg. Az pedig meg fog maradni, most, nem kell 10+ evet varni ra, hogy kiforrja magat.
A 3D szemuveg, 3D TV meg 3D akarmi pedig sehol sincs a VR-hez kepest. A VR igazi ujdonsaga az, hogy nem az elotted levo 2D vilagot latod 3D-ben (igy vagy ugy), hanem valoban 3D-ben mozogsz egy 3D vilagban. Pont ugy valtozik a latvany, ahogy a valosagban is. 3D szemuvegnel hiaba forditod el a fejed balra 90 fokkal, nem fogod hirtelen azt latni, ami a jatekban vagy a videoban balra helyezkedik el toled. Kapasbol egy repulogep/helikopter/urhajto/auto szimulatornal oriasi lehetoseget hoz el, amire eddig csak bena megoldasok voltak. A fejedet forgatni nem ugyanaz, mint megnyomni egy gombot -- nem beszelve a smooth effektrol.
-
veterán
válasz hangszoro #61 üzenetére
De Fiery is azt mondja, hogy a 3d tv, ahogy az active 3d is anno, nem koncepcionálisan hozott újat, hanem a meglévőt tette kicsit érdekesebbé. lehet hogy láttál némi mélységet, el tudtad dönteni hogy valami közelebb vagy távolabb van tőled, de nem változtatott azon, hogy egy előtted lévő keretben, "ablakban" láttad a világot.
A vr ilyen szempontból más. Koncepcionálisan, paradigmában. Itt már nem csak hogy nem egy ablakban látod a virtuális teret, de minden, legapróbb mozdulataidra is úgy reagál mint a világ, ráadásul a 3d élmény is olyan, hogy nem csak a közelség-távolságát tudod eldönteni valaminek, hanem a méretét. Mármint ránézel a virtuális térben egy kocsira, és meg tudod saccolni a hosszát annyira, amennyire az életben is tudnád. Ráadásul amíg a 3d tv-k esetében tisztában voltál magával a világgal, vr esetében az agyad gyorsan átszokik arra, hogy a virtuális a valóságos tér. Nagyon durván könnyen becsapja az agyat, ha megfelelően alacsony a latency, és ehhez nem kell fotoreál grafika.
Szóval értem hogy a 3d csak egy hasonlat volt, de azért nehéz összehasonlítani bármi hasonlót a vr-ral, mert a legtöbb bukott technológia csak a meglévőt próbálta egy kicsit másként eladni. Egy kicsit kiszínezve. A VR tényleg inkább olyan mint anno a 3d játékok voltak, amikor hirtelen nem csak oldalról láttad a karaktered hogy előre-hátra mehess, hanem ténylegesen a tér bármelyik pontja felé haladhattál. A teljes játékvilágot megváltoztatta. A VR is meg fogja, és nem csak a játékvilágot. Kérdés hogy 2016-ban kezdődik, vagy mondjuk a második-harmadik generációjával (ilyen mamutcégekkel a hátuk mögött nem döglenek bele ha az első rendszer nem annyira közkedvelt)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Fiery
veterán
válasz Menthirist #64 üzenetére
Az elso VR generacio szerintem olyasmi lesz, mint ahogy a 3D rendering is indult. Nem volt tul nagy a felbontas, nem volt tokeletes sokszor a rendering, nem volt 32 bites szinmelyseg, a loop kabel miatt a kepminoseg se volt tul jo, megis mindenki nagyon azt akarta. Sokszor a vas sem volt elegendo, es igy nem volt folyamatos a jatekelmeny, megis mindenki azt akarta. Akarhogy is mukodjon a Rift (csak egy pelda, irhatnek barmilyen mas konkret 2016-os VR termeket is), akarmilyen keves jatek vagy szoftver is lesz ra, sulyos millio darabokat el fognak adni belole, mert mindenki azt akarja majd. A hatalmas erdeklodes miatt pedig rengeteg ceg fog VR fejlesztesbe fogni (a hardveres es szoftveres oldalon is), es ugyanakkora boom lesz, mint a 3D rendering megjelenese idejen. A 3D rendering sem volt kudarc csak azert, mert egy csomo korai 3D fejlesztes (pl. NV1) zsakutcaba futott.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Menthirist #64 üzenetére
Régebben is voltak ugyan vr szemüvegek, de messze nem voltak képesek megközelíteni sem azt az alacsony késleltetést amire szükség van. Itt tényleges 20 (de inkább 10) msec alatti késleltetésről van szó, és megfelelő pontosságról, ez az igazi lényeg, nem maga a felbontás. Amint elég pontosan követik a látottak azt amit a mozdulatod, az agyad elkezdi nem megkérdőjelezni a láttotakat. Az meg csak segít, ha pl van annyi pixel előtted, hogy ne legyenek feltűnőek a köztük lévő rések.
Fiery: azért az még sokat segít a hype-ban, hogy azért igen sokan próbálták már egyrészt a devkiteket is, másrészt pedig kiállításokon. És ezek az emberek is gyakorlatilag csak szuperlatívuszokban beszéltek a termékről. Tehát már az első generáció sem az, ami régen a 3d esetében, amikor a nagyon szép rajzolt 640x480-as grafikával szemben voltak a korai óriási polygonos részletszegény játékok, hanem már induláskor igen szép grafikával szembesülhetünk.
Én kb vele értek egyet Csak még nem tudom hogy Rift vagy Vive lesz a befutó.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A VR az tuti elterjed, de az első generációban én sem bízok annyira. Lesz valamekkora siker a hardcore szinten és ennyi. A nagy probléma a szabványosság kialakítása. Jelenleg az Oculus is csak leadta a VR-hez szükséges újításokat a szabványos grafikus API-kat biztosító partnereknek, és ezekből hozzávetőleg 2017-2018 környékén lesz követelmény. Arra viszont van ígéret, hogy a Vulkanban Oculus extension formájában már 2017 elején jönni fog a Latest Data Latch, ami az egyik legfontosabb funkció a késleltetés csökkentésére. A DX12-re ez sajnos nem oldható meg, így ott egy API módosítást is be kell iktatni. Szóval ez az elején hátrányos lesz. Amint megoldódnak a szoftveres gondok komolyabb lesz a terjedés is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz Dragbajnok #9 üzenetére
ahogy nézem, igazából senki sem válaszolt.
a preempció az éppen feldolgozás alatt lévő feladatok megszakításának képessége.képzeld el a következőt: van három processzed, amelyek igényelnek valamennyi processzoridőt, és egyéb erőforrást. van valamekkora prioritásuk is. a feladatütemeződ eldönti, hogy őket milyen sorrendben és hány darabban fogja feldolgozni, és elkezdi őket darálni.
egyszer csak beesik egy új taszk, nagyon magas prioritással. ha preemptív a feladatütemeződ, akkor ilyenkor eldob mindent, és beküldi az új taszkot, majd amikor elkészül vele, akkor folytatja a többi végrehajtását. a nem-preemptív feladatütemeződ berakja a végrehajtásra várakozó taszkok listájának elejére, és ahogy felszabadul prociidő, elkezdi végrehajtani.
finomszemcsés preempció esetén bármikor képes a feladatütemező az újonnan beesett taszk feldolgozását elkezdeni, és az aktuálisan futókat leállítani.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Fiery
veterán
Azt is tegyuk hozza, hogy miert fontos a preempcio a VR-nel. Remelem, jol tudom, hogy a gyors fejmozgast nem lehet maskepp lekovetni anelkul, hogy akadozzon a kep. Hiaba dolgozik epp egy frame renderelesen a GPU, el kell tudnia dobni a munkat, ha a fej mar arrebb mozdult, es nincs ertelme befejezni a frame-et, hanem mar egy ujabbon kellene dolgoznia.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Olyan nincs, hogy nem kerül befejezésre a frame. A mostani API-k ezt a lehetőséget nem definiálják.
A timewarp a probléma alapja. Az biztos, hogy szükség van 90 S3D FHD képkockára/sec, de nem kell mindegyiket az elejéről számolni. Ha mozgatod a fejed, akkor elvárod, hogy lásd az eredményét, de nem várod el xy objektum új animációs állapotát. A timewarp azt a célt szolgálja, hogy mindegyik páratlan frame adatai alapján csináljon egy páros frame-et, amihez nem számol új jelenetet. Marha nagy trükk, ha úgy tetszik, de működik. A preempció ott jön képbe, hogy ez a timewarp frame meglegyen a szinkronablakra. A finomszemcsés opciók ezért megszakítják a munkát is, hogy tuti legyen timewarp, mert ha nincs, akkor az előző frame lesz kirakva még egyszer.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI kábel TV
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Gyúrósok ide!
- Véget is ért egyelőre a Helldivers II körül balhé
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Jófogás tapasztalatok
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- XFX AMD Radeon HD 6870 DD 1GB DDR5 Dual DP HDMI PCI-E videokártya
- ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC 2GB GDDR5 192bit lVideokártya
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- PCX Garancia! MSI RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Gaming X TRIO Videokártya! BeszámítOK
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen