- Melyik tápegységet vegyem?
- Asztrofotózás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Apple notebookok
- Ülésezik a hardveregylet
Hirdetés
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
djg
aktív tag
AMD Radeon R7 260X, illetve R9 290 és 290X jelzésű VGA-k közül érdemes választani
R9 270x/280x-ek vajon miért nem tartalmazzák?[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt majd később mondják el, de okkal csinálták így. Technikai oka van. Ez a DSP blokk csak a kezdet, a következő szint, hogy a hangprocesszor együtt dolgozzon a grafikus processzor shadereivel a feldolgozáson.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ArmanD.
őstag
Lehet sajtreszelő is vagy pumpa vagy hangchip mint most, ha már ott az AMD név bármit eladsz vele ennyi a mese. Jó egy extra dologról beszélünk de erre tényleg szükség van ebben a köntösben?
[ Szerkesztve ]
Öreg vagyok már bohócnak!
-
Squirrel
őstag
Trueadudio mellett van ertelme meg hangkartyanak?
-
aktív tag
Kíváncsi vagyok hogy a gyakorlatba, otthoni felhasználás mellett hogy fog "szólni" a dolog
"Abban az egyetlen percben benne volt életem minden boldog pillanata."
-
HSM
félisten
Az egyetlen marhára dühítő aspektusa ennek a dolognak, hogy annak idején emlékszem, sorra jelentek meg a cikkek, hogy hű, mennyire nem kell hardver DSP-s hangkari (Audigy, X-fi volt abban az időben) mert ugyanazt a minőséget és sebességet tudja a CPU is. Erre megint itt tartunk, hogy mégsem tudja a CPU.
Külön sírtam azon, hogy 64MB RAM-ot kap a VGA-tól a rendszer, éppen ennyi van az X-fimen is jelenleg is, meg DMA, meg a mindenféle DSP, reverb, DMA, mixer, viszont amit sajnos az elmúlt 4 évben talán ha egyszer volt módon kipróbálni játék alatt, hála az EAX kivégzésének.Mindenesetre annak örülök, hogy talán újra jönni fognak ütős hanggal felvértezett PC játékok, mint amik régebben is voltak, amikor még igencsak érdemes volt a menüben turkálni az EAX-iopciókért.
-
Chibass
tag
Köszi a cikket, igazán érdekes. Remélhetőleg kiforr a dolognak egy olyan változata is, ahol nem lesznek kizárva azon felhasználók, akiknek nincsen éppen AMD kártyájuk. Bár nekem az van, de egy HD 7870, és ezért biztosan nem akarom leváltani még nagyon sokáig a kártyát, hisz minden igényemet kielégíti. Talán kiadhatnának később egy külön kártyát is megvételre, valahogy úgy képzelem el, mint egy UAD DSP kártyát gamereknek. Az lenne csak az igazi.
Aki nappal is legény, az éjjel nem volt ott!
-
Cs_Laci
senior tag
A jobb hangzás elsőre sosem annyira szembeötlő mint fordított irányban. Vegyél egy jobb fejhallgatót, jobb DAC-ot, jobb erősítőt, valamit hallasz, de nem mindig kirívó. Egészen addig, míg meg nem szokod és vissza nem teszed a régit.
Nah akkor NAGYON érezni a visszalépést. Valami hiányzik, részletek eltűnnek, tompább etc. Szerintem ez lesz itt is. Amíg nem szokják meg a felhasználók, hogy jé ez így is szólhat, addig nem nagyon fog feltűnni a különbség, de ha egyszer hozzászoknak, nagyon fog hiányozni.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Felteszem ez része lesz a Kaveri arzenáljának is. Na most felmerül bennem a kérdés, hogy akkor a Gigabyte Sniper audio szolgáltatása emellett pont felesleges, vagy épp kiszolgálja a rendszert? Csak mert rémlik, hogy panaszkodtak többen arról, hogy normális codec nélkül nem ér semmit.
-
Baryka007
őstag
Szerintem két ok miatt nem "akarják" külön kártyára rakni ezt a cuccot.
1. Először is hogy vedd meg az AMD kártyát... Milyen lenne ha nVidiával is menne, de tegyük fel hogy avval nem megy. Akkor is ha rárakják a 290x re lehet hogy többen veszik meg mint a 280x et és abból több lesz neki a haszon. Még ha a felhasználónak nem is kell a 290x. Bár ez az alternatíva nem hiszem hogy megvalósul mert a felhasználónak egyáltalán nem biztos hogy van pénze 290x et venni csak ezért.
2. Másodszor meg ha külön kártyán lenne ez az egész "TrueAudio" akkor ahogy Abu85 is említette két külön kártyán dolgozni adatsebesség csökkenéssel járna, plusz nehezebb lenne a közöd shaderből való dolgozást megoldani,és a GPU a saját nyákján belül gyorsabban kommunikál akár memóriákon keresztül mint egy másik PCI csatiba.
-
MaUser
addikt
Ha ez sikerül, akkor elmondhatjuk, hogy eljutottunk oda ahol 1999-ben voltunk.
Egyébként ha jól rémlik az Aureal nem veszített egy pert sem, az összes tárgyaláson azt mondták ki, hogy a Creative szabadalma bár érvényes, de azokat nem sérti az Aureal. Az Aureal szimplán abba rokkant bele, hogy a Creative minden létező okkal beperelte és a több milliós perköltséget nem bírták már fizetni. Szóval a patent troll kategória örök első helyezettje a Creative...
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
jacint78
addikt
Érdekes, hogy jobb hangminőségről lenne szó, de monitorok beépített hangszórói vannak példaként említve. Az integrált zajkeltőket nevetséges viszonylag jóminőségűnek nevezni és az extra reverb biztos nem fogja megoldani a silány hangminőséget. Ott volt az EAX nagyon is jó volt, de nem a körülmények áldozata lett, hanem a microsoft áldozatává vált, mert lusták voltak rendesen, stabilra megcsinálni, inkább kivették a direkt sound-ot és hangminőség a béka feneke alá süllyedt a szoftveres resamplerezéssel..
type your text here..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
ted_mosby
senior tag
+1
Sony Xperia Z1 Compact Felhasználó | "Az előre nem látott lehetőséget azonnal használd ki, s az előre nem látott nehézségekre rögtön tettel felelj." ~ Carl Von Clausevitz
-
QbHead
aktív tag
Most nem tudom nekem van egy xonar dg hangkarim szerintetek nagyon érezhető lesz a külömbbség vagy nem érdemes váltanom (ha váltok de nem valószínű)
"A chiliszósz nem más, mint határozott fellépésű ketchup."
-
MaUser
addikt
Jó lesz ez, végre lesz működő A3D wavetracing még profibban. (Anno kismilliószor meghallgattam a demo-t, hát egyszerűen hihetetlen, mennyire térbe helyezi az embert.)
itsmybestgun: Teljesen más a kettő. A te hangkártyád egy profi zenei hangkártya, itt pedig arról van szó, hogy a hrtf-et (amitől térben elhelyezve hallod a hangot, gyak. a hang torzulását leíró átviteli függvény a forrástól a dobhártyádig) dsp-vel számold. Ami viszont a lényeg, hogy a jövőben dinamikusan a 3D környezet alapján tudod ezt megtenni - ha jól értem -, nem statikusan x forrással számolva, mint most. Egy ilyen (akkor még kvázi) dinamikus számolási elv volt az A3D féle wavetracing, ami máig egyedülálló játék fronton és érdemben nem lett használva, mivel mire kijött, a Creative csődbe patent trollkodta a céget. Ilyen hrtf demo van egy pár a neten.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
#72042496
törölt tag
Ne legyél hülye, csak ezért eszedbe ne jusson VGA-t venni! Ezt a technológiát most jelentették be, kell neki pár év, mire kiderül, használja-e valami, vagy felejtős az egész. (Egyébként a TrueAudio mellett is érdemes megtartanod a Xonart, ez nem váltja ki a hangkártyát, csak kiegészíti.)
Érdekes amúgy, hogy az utóbbi években végig arról szólt a fáma (leginkább AMD oldalról), hogy az erős CPU fölösleges, a játékok úgysem használják ki. Erre itt a semmiből egy fejlesztés, amelynek azzal indokolják a létjogosultságát, hogy gyenge a CPU.
[ Szerkesztve ]
-
ViZion
félisten
Biztos jó. De ugye a nagy grafikai fejlesztéseknél is kaptuk pár programot ami tényleg látványos volt, meg lett egy tucat ganyé, ahol sem a mozgások animálása, sem a textúrák nem voltak szépek...
A hiper-szuper hangkártyák vajon mit tudnak majd, ha csak 4 féle fegyverhang, tak-tak-tak, meg ping-csatt-bumm lesz? Szal. a HW része egy (fontos) dolog, a másik "apróság", hogy a lehetőségekből mit használnak ki...Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
Reno7
senior tag
Tehát ez alapvetően arra való hogy sztereóból próbál térhangzást varázsolni? Vagy HDMI-n keresztül erősítőre kötve képes diszkrét 6-8 csatornás, valódi térhangzásra is?
My SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #72042496 #30 üzenetére
Abból a szempontból mindenképp lényeges, hogy a fejlesztőknek a TrueAudio jelenleg az egyetlen alternatíva, amire áthozhatják a konzolra készült játékok jobb hangzásvilágát. A hagyományos PC-s modell ezt csak butítva engedi meg. Az hogy hat játékot már bejelentettek rá azt jelzi, hogy a fejlesztők szerint van értelme a PC-re áthozni a konzol minőséget, és mindezt úgy, hogy csak három hardver támogatja jelenleg, azok közül is csak egy van, amit ma meg tudsz venni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stargazerhu
aktív tag
Az addig okés. De hol fogja "kiküldeni" amit kiszámított? Mi van ha van külön hangkártya, meg alaplapi is a gépben? Mondjuk az egyik sztereora, a másik 5.1-re beállítva...Akkor azért vhogy csak össze kell hangolni őket. Ilyenkor mindig az a bajom, hogy sosem tudom épp melyik csinálja, amit csinál.
-
Oliverda
félisten
válasz stargazerhu #32 üzenetére
Az alapértelmezett hangkártyán fogja kiküldeni.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
titán
Anno érdekességként nagyra értékeltem az A3D-t. Volt Turtle Beach gyártmányú Vortex1 és Diamond gyártmányú Vortex2 kártyám. Ezek a Pentium 1 korszakban még jók voltak.
De komolyan, hadd ne kezdjek harsány röhögésbe 2013-ban, mikor valaki bejelenti, hogy a CPU kevés a hangok kiszámítására. Ekkora marketingbullshitet csak egy PC-s gyártó tud kitalálni. A DSP-k akkora teljesítményt képesek felszabadítani a CPU-ról, mint légyfing a szélben. Legyen szó bármilyen pozicionálási technológiáról. Amikor egy PC "ősi" C2D sokszáz analóg csatornát képes effektek százaival megspékelve feldolgozni, mindezt szükségszerűen maximális minőségben, messze a játékok minőségi elvárásai fölött egy zenei keverő szoftverben (DAW), akkor semmi más nem jut eszembe, mint hogy ez a baromság is csak egy újabb kísérlet arra, hogy a játékosokat (G4MER) megint csak lehúzzák egy újabb baromsággal.
Ezt az egészet vígan megoldhatták volna az OpenAL fejlesztésekélnt/kiterjesztéseként, ha a szándék tényleg a játékélmény javítása lett volna. De nyilvánvaló, hogy a játékélmény sokadlagos kérdés marad. Az első az átverés és könnyű profit, a második a konkurencia kiszorítása, harmadik a támogatott játékok helyzetbe hozása, negyedik helyre talán már befér a játékélmény.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#72042496
törölt tag
"Az hogy hat játékot már bejelentettek rá azt jelzi, hogy a fejlesztők szerint van értelme a PC-re áthozni a konzol minőséget"
Abu, mindenki tudja, hogy ez nem így működik. Ez jórészt egy AMD-reklám, és ennek fejében biztos, hogy kaptak némi támogatást, amiből aztán implementálták a dolgot.
Ami nem baj, a jelenlegi fázisban ez egy ilyen bicikli, és bőven lehet, hogy beindul a dolog.Technológiát illetően a szűkös erőforrásokra hivatkozik a cikk, de a gyakorlatban mégsincs agyonterhelve játékok alatt a CPU. Rendben, vannak gyengébb processzorok, de ha a grafika testreszabható, akkor a hang miért nem?
Kapható már 260X? Csak mert azt néztem ki magamnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
PC-n a hangok számítására reálisan 5 GFLOPS erőforrás van. Ezt tartják ma a fejlesztők értékelhetőnek, és garantált, hogy mindegyik elmúlt négy évben eladott processzoron jó lesz a hangzás minősége, még a temérdek más feladat mellett is. Ehhez képest egy Tensilica DSP mag 800 MHz-en 7 GFLOPS és van belőle 8.
(#36) Balika911: Persze, hogy az AMD-vel implementálták, hiszen az AMD technológiája, de ettől meglepően gyors a reakció rá. Ennyire gyors terjedést még a legújabb szabvány API-k sem produkálnak. Csak nézd a DX11.1-et. Idén lesz egy játék és egy éve jelent meg az API, és nagyjából 300 millió eladott termék képes kihasználni azt a funkciót, amit a BF4-be beépítettek. Ehhez képest a TrueAudio-ra rögtön rástartoltak hatan, jelenleg zéró eladott termék mellett.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
titán
Ne haragudj, de nem a cpu hiány miatt szól úgy a hang, ahogy. Adhatsz neki végtelen gigaflopsot, ha nincs mit számolni. A mai OpenAL hívások jelentéktelenek. Nincs mire költeni a CPU teljesítményt. Nem a teljesítmény a gátja a hanghatásoknak.
5GF egy C2D teljesítményének kábé egyharmada (kétharmadnyi mag). Mégis ha egy játékban kikapcsolod a hangot, minimális CPU-teljesítmény szabadul fel.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj, hogy nem adhatsz neki. Azt kell figyelembe venni, hogy mire képes a játék által megcélzott minimum processzor, amin még a fejlesztők tesztelték, illetve reálisan játszhat rajta valaki. Ezért 5 GFLOPS ma a reálisan megcélozható szint. Vagy alatta persze, hiszen a hangzás korlátozott mértékben skálázható. Ezért van ezzel probléma. Meg a processzorok felépítése sem ideális már a hangfeldolgozáshoz. Több magra nem is rakják rá a fejlesztők, mert a homogén többmagos rendszerek tervezésénél a mérnökök háttérbe szorítják a hangok számításának igényeit, annak kiszolgálása ugyanis káros a többi feladat feldolgozásának hatékonyságára.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
mcloud76
tag
Vihar a biliben.
Parasztvakitas.
Nephulyites.
Felesleges.
Nagyon kinlodik az amd, erzik a veguket vagy mi a turo? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen ma nem éri el. A jövőben elérheti, illetve jó eséllyel túllépheti, hiszen az új konzolok azért jóval komolyabb hanghardvert tartalmaznak. Tehát a next-gen 10 GFLOPS-ra emeli ezt az értéket. De ez még mindig messze van attól, amit az AMD blokkja tud, ráadásul azt erre tervezték.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#72042496
törölt tag
Azt gondolom, hogy a DX11.1-nek nincs reklámértéke, illetve a Microsoftnak sincs olyan - mondjuk úgy - együttműködési programja (magyarul nem fizet érte), mint az AMD-nek a TrueAudio esetében, ezért nem használják.
(#38) jacint78:
De hát éppen erre lenne megoldás a skálázhatóság...
[ Szerkesztve ]
-
titán
A túrót, annyi hülye nincs. Meg hidd el, a hangeffektek számítása tényleg alapvetően teljesítményigénytelen feladat. Vén 6 éve laptoppal sokszáz sokszorosan effektezett hangsáv keverhető össze gond nélkül messze a játékoktól elvárt hangminőségi szint felett 2-3 milliszekundumos késleltetéssel.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
MaUser
addikt
Ha jól értem itt nem arról van szó, mint egy EAX esetén, hogy fogod és x. csatornára (hangforrásra) rádobsz y. effektet és kész. Erre tényleg nincs értelme dedikált erőforrásnak, ahogy egy zenei effektezőnek sincs. A lényeg itt ott lesz majd, hogy dinamikusan az éppen kirajzolt tájnak megfelelően tudod leképezni a hangok forrását és effektjeit. Ez volt anno a wavetracing, amely valami 64 csatornát tudott összesen (és az Aureal felvásárlása után került be az EAX 5.0-ba erősen butítva), a vortex2 tudta, de úgy, hogy a driver csak lekérdezte, hogy van-e a A3D kártyád, majd jórészt a proci számolt. Jedi Knight(?) játékban volt a végén egy barlangos pálya, ahol ezt bekapcsolhattad egy nagy kristályokkal teli barlangrészben. Na ott stabil 10fps volt emiatt a jutalmad és csak pár forrást kezelt a játék, de a kristályok miatt volt jó sok visszaverődés. Szóval kell hozzá az erő bőven. Egy CS esetén kapásból van 100 feletti forrásod, térdelne ott ilyennél bármely mai gép szvsz ha korrekten leszámolnál mindent.
Tehát pl. reverb-nél nem előre ismert paraméterekkel és forrással számol (értsd gyak. az egyetlen változód a freki.), hanem az összes paramétered változik folyamatosan miközben a forrás is változik.
Reno7: Hallgasd meg a demo-t vagy keress esetleg másikat. Jó megvalósítás esetén közel (értsd nagyon közel) ugyanott vagy mint "rendes" 5.1-nél, pont ez a hrtf lényege.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
mcloud76
tag
Tudod kezd idegesito lenni ez a konzol nyalazasod, mar bocs, de tenyleg.
Mar anniy feladatot "kiosztottal" a cikkeidben annak a szerencstlen gpunak amit belejuk raktak, hogy jo ha 160x200 as felbontastol nem halnak le.
Ez az egesz egy [moderálva] nagy parsztvakitas, amit elhiszel es meg teritessz is.
Sorry, de nekem ez a velemenyem.
Az amd rol beszelunk akinek ott volt a 3dnow .
Csak fustje volt langja nem.
Aztan a tobbi cpuja ami instr vegrehajtas szinten rendben volt, de a matematikai resz azota is egy [moderálva].
Mar regen bedoltek volna ha nem tartana oket el az ati.
A [moderálva] a konzolok sem fogjak kihuzni.
Az egeszet ami a konzolok korul van osztani kell kettovel ....a felet...
Velemenyem az hogy itt gy pc-s hulyites folyik mivel pang a hw eladas, valamivel be kell bolonditani a sok [moderálva]. A sok [moderálva] meg [moderálva] magat es rohan, hogy jo gepet epitesen maganak amin mennek majd konzolos atiratok mindezt ugy, hogy egy [moderálva] jatekot nem lattunk meg mozogni egyik "[moderálva]" sem .
Lasd anno a gears of war videot.
Sok mindenen latszik milyen rovid is az emberek memoriaja es mennyire varjak a messiast az elet barmely teruleten.
UFFF[ Módosította: PROHARDVER! ]
-
MaUser
addikt
Távol álljon tőlem, hogy pont én dicsérjem Abut az AMD felmagasztalás kapcsán, de ez tényleg értelmes dolog.
Képzeld el, hogy közel ilyen hangot tudsz így számolni játék közben. Azt hiszem, így már nem kérdés a dolog, mennyire van értelme. Másik.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Yettel topik
- Háztartási gépek
- Óra topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Politika
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- További aktív témák...