Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    Az egyetlen marhára dühítő aspektusa ennek a dolognak, hogy annak idején emlékszem, sorra jelentek meg a cikkek, hogy hű, mennyire nem kell hardver DSP-s hangkari (Audigy, X-fi volt abban az időben) mert ugyanazt a minőséget és sebességet tudja a CPU is. Erre megint itt tartunk, hogy mégsem tudja a CPU.
    Külön sírtam azon, hogy 64MB RAM-ot kap a VGA-tól a rendszer, éppen ennyi van az X-fimen is jelenleg is, meg DMA, meg a mindenféle DSP, reverb, DMA, mixer, viszont amit sajnos az elmúlt 4 évben talán ha egyszer volt módon kipróbálni játék alatt, hála az EAX kivégzésének. :(

    Mindenesetre annak örülök, hogy talán újra jönni fognak ütős hanggal felvértezett PC játékok, mint amik régebben is voltak, amikor még igencsak érdemes volt a menüben turkálni az EAX-iopciókért. :DD

  • HSM

    félisten

    válasz Cs_Laci #13 üzenetére

    Arról nem is beszélve, hogy a jóminőségű kimenet sem mindenkinél megoldott. Egy olcsóbb integrált kodeken egy párezer forintos hangcuccon meg aztán nem fog átjönni a difi sem az átlag-usernek... :(

  • HSM

    félisten

    válasz dezz #92 üzenetére

    Érdekes, ha 200-400Gflopsot tudna, akkor az AVX-es I5 3570K-m miért csak ~100Gflopsot tud Linpack alatt 3,6Ghz-en? A régi 920-as I7-em 4Ghz körül tudott talán 50-60-at. Ahhoz képest azért 10Gflops elég jelentős.

    (#99) dezz: Nekem a 7950-es Radeonommal volt játék, ami vegyes limites volt plafon grafikával is, a 3,6Ghz-en tekerő 3570K-val. És ez még nem is CF... :U Sőt, pl. van egy MMOFPS, a planetside2, ott 70% körül a GPU, és folyamatosan a procira vár. :D Jól jönne oda a hanggal megspórolható 10%, ha igaz a dolog. ;)
    (Ilyenkor ismét dühös leszek az EAX kivégzéséért, a jelenleg is használt X-fim 128 hangforrás teljes processzálását, effektelését, mixelését röhögve megcsinálná nekem 0% CPU-terheléssel. :( )

    (#101) dezz: Az FPS csak egy metrika, ami alapján megítélni, hogy fut az adott játék, egy rendkívül egyszerű, de ugyanennyire pontatlan és megbízhatatlan megközelítés. :U

  • HSM

    félisten

    válasz Oliverda #146 üzenetére

    Aha, a Tahiti 40W-al eszik többet ilyenkor, mint üresjáratban, a Pitcairn 20W-al, kb. Ezzel szemben Intel IGP HD4000 lejátsza ugyanazt a FullHD x264 filmet 1-3W-ból, míg a sima i5 3570K-m full szoftveresen 10W-ból.

    (Voltcraft energy logger 4000-el mérve a konnektorból.)

    Ez aztán az energiatakarékosság az AMD GPU-knál. :C :W :W :W

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz lenox #145 üzenetére

    Egyébként, amit írsz, igaz, jelenleg is tök elég a CPU hangnak, csak arról szólt a cikk, hogy egy nem felsőkategóriás CPU-nál már túl sok erőforrást veesz el, ami amúgy fordítható lenne más dolgokra, és a hang is jobb lehetne mellette. Én is erre próbáltam rávilágítani. Amúgy az nem rossz ötlet, hogy tegyük a GPU mellé a hangot, ugyanis játék alá van szükség erre tipikusan, amihez úgyis fog kelleni VGA.
    Szóval minőségileg a jövőben lehet ennek létjogosultsága. Ahogy már egyszer írtam valahol, az egyik szemem nevet, hogy végre talán lesz fejlődés hang terén, a másik szemem meg sír, hogy a frászért kellett anno a sok jó hangszabványt kivégezni, mert tudom, hogy amit most az AMD meglépett, azt a 2009-ben megvásárolt X-fim is nagyrészben tudja.

    (#148) hcl: Miért nézném azt? :) Azokat a motyókat nézem, ami a gépemben megtalálható (HD4000, 7950), vagy megtalálható volt (7870).

    (#149) Oliverda: Én ebben a mondatodban:
    "Ma már HD filmeket is simán viszi szinte bármelyik CPU, mégis célszerűbb hardveresen gyorsított lejátszást alkalmazni, ha másért nem, akkor a fogyasztás miatt."
    semmiféle utalást nem látok arra, hogy milyen videólejátszó célhardvert hasonlítassz milyen CPU-hoz. Nyugodtan elismerhetednéd, hogy pongyolán fogalmaztál. ;) Egyáltalán nem ilyen triviális, mikor érdemes és mikor nem érdemes hardvergyorsítva videót lejátszani. Én se tudok pl. mit csinálni a Youtube-al, plussz 40W fogyival jutalmazza, ha videózom (IGP-t mostanában nem használom, ha meg a HW gyorsítást lekapcsolom, elsromlik az egész), de legalább a videólejátszómban ki tudtam mellékhatások nélkül kapcsolni a HW gyorsítást, így ott csak 10W fogyasztással gazdagodok. :)

    (#158) dezz: Ezt értem, de nem túl szerencsés a valós körülmények közt el nem érhető sebességhez hasonlítani, amikor az kb. a 2-4X-ese a legideálisabb esetben elérhetőnél. :) Az Intel Linpack ugyanis elég durván optimalizált kód. ;)

    (#160) atti_2010: Itt arról volt szó, hogy mennyire energiatakarékos a HW gyorsított videólejátszás. :U

    (#162) MaUser: Ilyen előnyei vannak a hardveres lejátszásnak, ez tény. De ott már az IGP/VGA is többet fog kérni. Amiket mértem fogyasztások, az csak a lejátszás mindenféle effektezés, meg utókezelés nélkül.

  • HSM

    félisten

    válasz dezz #185 üzenetére

    Pont a nagyságrenddel volt a baj. 200Gflops nagyságrendnél 10Gflops szinte semmi, míg 50-60 Gflopsnál igencsak számít. És egy 4Ghz-es régi I7 (920) igencsak nem számít ma se korszerűtlen vagy alsókategóriás procinak....

    (#186) hcl: Azt hiszem, ennek ellenére arra igencsak jó példa volt, hogy a célhardver nem szükségszerűen fogyaszt kevesebbet. Ugyanis annak is kell körítés. :U

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz hcl #191 üzenetére

    Nem akarsz megérteni. :N Van egy brutál VGA, amiben van egy videólejátszó célhardver, azaz az UVD motor. Ezt semmi nem használja, másra nem is jó, a VGA-nak nincs rá szüksége, ergó célhardver.
    Ha az 1.0 user elkezdi lejátszani a videóját, és azt olvassa, a célhardver milyen jó, akkor fogja, és bekapcsolja a HW-gyorsítást. És mit kap érte? A "hatékony" célhardver a VGA-jában felébreszt olyan részeket is, amik miatt 30W fog pocsékba menni egy modern CPU fogyasztásához képest. Az én esetemben CPU-val a komplett gép fogyasztása 80W, VGA-val 110W, nagyon enm mindegy. Ebben az esetben így a célhardverrel való lejátszás mégis kevésbé hatékony, mint az általános, CPU-n való lejátszás. Részemről innentől a vita le van zárva.

  • HSM

    félisten

    válasz Oliverda #195 üzenetére

    Értem én, amit mondassz. Ugyanakkor nem tudok külön UVD-lejátszót venni, csak VGA-val együtt. Tehát az UVD hatékony, de Tahiti-be rakva, ahogy pl. az én gépemben megtalálható, már nem. :D

    (#196) MaUser: A VGA síri kussban van ilyenkor, meg se kottyan neki ez a plussz hő ahhoz képest, amit mondjuk játék alatt termel. Az alulfeszelés szinte semmit nem segít rajta (nyertem vele 3-4W-ot, alatta már nem müxik jól), az órajel pedig UVD módban lejjebb nem állítható. :(

    (#197) hcl: Soha nem állítottam, hogy nincs hatékonyabb. Én csak azt akartam mondani, hogy nem mindig hatékony egy célhardver. Ugyanakkor ott volt pl. az Intel IGP, amit szintén írtam, hogy remekül játszik 1-3W-ból is. Pedig ott is lehetne több a fogyasztás, csak ott megoldották normálisan.

    (#199) dezz: Nekem szerencsére voltak kéznél eredmények a régi 920-asomról, meg a 3570k-ról is. Sssem szabad amúgy az elméleti sebességből messzemenő következtetést levonni. Első közelítésnek oké, de többre nem nagyon jó.

    (#202) pakriksz: Persze, csak a kisbetűs részt is el kéne olvasni... A GPU csak adatpárhuzamos esetben képes erre, ha sok adaton kell egyszerre dolgozni, ha egy programszálat kéne végigcsinálni, amit a CPU csinál, akkor igencsak bajban lenne. Nem véletlen vanank a vacak lassú CPU-k a GPU-k mellett.

  • HSM

    félisten

    válasz pakriksz #208 üzenetére

    Egyáltalán nem csak intézőnek kell... Rengeteg problémát nem lehet hatékonyan végrehajtani párhuzamosan. Természetesen ahogy írod, a vékonyabb API-k a konzolokon nagyon sok spórolásra adnak lehetőséget CPU téren. Bár azért az a 8 Jaguar mag azért olyan nem lassú... :U

  • HSM

    félisten

    válasz Oliverda #220 üzenetére

    Ha valaha lesz ezt tudó VGA-m, elég vicces lesz, küldhetem ki az X-fimen, amit ő is ki tudott volna számolni... :DDD Ejj, mókás egy szitu ez....

  • HSM

    félisten

    válasz ßrainiac #223 üzenetére

    Hát a film az Dolby... Ha játékba 5.1-et szeretnél optikán, akkor olyan hangkari kell, ami tud dolby live-ot, azaz valós időben tud dolby-t kódolni az erősítődnek. Különben ami nem dolby eredetileg az.csak 2.0-ban fog kijutni az optika túlvègére.

  • HSM

    félisten

    válasz dezz #230 üzenetére

    Azért ha a linkelt ciikkből átnézed a többi oldalt, fel fogsz fedezni némi hasonlóságot. ;)

    Tegyük hozzá, az X-fi egy 8 éves technika. Vannak komoly korlátai a TrueAudio-hoz képest. Szerintem elsősorban és legfőképpen ott a különbség, hogy az X-fi csak 128 hangcsatorna hardveres megszólaltatására és effektelésére képes, nem lehet csak úgy hozzátoldani még pár DSP-t. Illetve tudásban is lehet többet fog tudni ez a cucc, de első ránézésre nekem ez jött le a GPU14 eventen tartott előadásokból, hogy azért a hűha faktor elmaradt, helyette végigröhögtem az előadást, mekkora X-fi koppintás az egész. (Persze, nyilván némi fejlesztéssel, meg némi vissza-fejlődéssel együtt.)

    (#242) ßrainiac: Szerintem sokkal, ha tudja az erősítőd.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz dezz #230 üzenetére

    Ohh, és mégvalamit elfelejtettem... Ami még nagyon komoly előny (volt?) az X-fi javára, az a hardveres mixer a gyakorlatilag hibátlan minőségű SRC motorjával. Halkan megjegyzem, az i5 3570k-mon már önmagában egy PPSH resampler egyetlen hangsávra 1-2% CPU-használat a FLAC lejátszás normál esetbeni masszív 0%-ához képest.... :U
    Ezenkívül az AMD jelenlegi megoldása ahogy láttam mindenképpen átmegy a windóz mixeren, aminek a minősége megintcsak egy nagy-nagy kerek nulla, legalábbis win7 64biten SP1-el. Ha valaki használt ASIO kimenetet zenehallgatásra jobb hangcuccal (ami így messziről elkerüli szerencsére a windóz teljes hang-csővezetékét), és a windózosat is, az tudja miről beszélek.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz MaUser #271 üzenetére

    Ez csak annyiból volt fontos, hogy összehasonlításul a két DSP-t. Az X-fi kapacitásának jelentős része ugyanis a fejlett SRC motor.
    Kimenet szempontjából se éppen mindegy, hogy egyből megy a hang-hardverbe a hang effektelésre (D3D, az XP-ig), ahol egyből kap egy jóminőségű SRC-t, míg ugye a Vista óta mindenképpen átmegy minden vackon, többek közt a katasztrófális minőségű mixeren. Itt elég jól leírják: [link]
    Persze, erre amúgy én se tudok tökéletes megoldást, de azért nem 100%-os így....

    (#272) dezz: Ha meglesel egy régebbi E-MU-t, azok még marhára nem így néztek ki, ami a felépítésüket illeti... Csak az X-fi, ami marhára hasonló.

    Az SRC elvileg az elméleti kapacitás kb. 70%-át kapta az X-fi alatt az SRC. Amúgy szerintem DSP esetén ne az általános matematikai kapacitást kéne nézzük, hanem hogy végeredményben mire volt képes egy-egy lapka. ;) Szerintem szemléletesebb lenne.

    "Tudsz még ilyen okosakat mondani?"
    Ne menjünk el szerintem személyeskedésbe. :N

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz dezz #275 üzenetére

    Erre a két diagrammra gondoltam: [link][link]. Lehet én vagyok lemaradva, de egy proci azért nem egészen ilyen, még ha vannak is közös vonások.

    Azonkívül nem tudom, nézted-e a teljes konferenciát, de akkora lódítások voltak, meg agyonhype-olás, csak lestem, és röhögtem kínomban. Szóval továbbra sem azt mondom, hogy ez nem jó dolog, vagy hogy bármi bajom lenne vele, sőt, csak azért nem akkora csoda ez, mint amekkorának be van állítva.

    Azonkívül pedig nem kell egyből személyeskedésbe csapni, ha valamit máshogy gondolok, és azt te "szakmaiatlannak" gondolod. Azért van a fórum, hogy a különböző álláspontokat megbeszélhessük. ;)
    Én sem írtam neked ilyeneket, amikor a modern processzorok elérhető számítási sebességét "kicsit" elnézted. :U

    (#277) Mardel: Évek óta használom az ASIO driverét az X-fimnek. Soha, de soha semmi instabilitást nem okozott. Azt, hogy hulladék hangkártyáknál összeesik, amelyiknek nem csinálták meg rendesen a támogatását, nem az ASIO baja, hanem a hanyag gyártóké. Bekonfigurálni ASIO-n egy sztereo kimenetet pedig kb. 5 másodperc, legalábbis az én kártyámon, és csak az első használat előtt kell megejteni.

    A hangminőségbeli eltérés pedig kristály tisztán hallatszik, sima, CD minőségű anyagoknál, még jobb MP3-aknál is. Különben minek használnám? :DD

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Mardel #280 üzenetére

    Nem a low-latency a lényeg, hanem a a windóz mixer kikerülése. 50ms-re van konfigurálva az ASIO kimenetem, egyetlen alkalommal se fogyott még el lejátszás közben a pufferem. Persze, egy rosszul konfigurált vagy nagyon-nagyon silány minőségű, esetleg hibás konfiguráción simán előfordulhat, de még akkor is feljebb emelheted az ASIO késleltetését, 300ms-ig fel lehet húzni. Az a gép pedig alapból kuka, ami 300ms-ekre válaszképtelenné válik időnként... :U

    (#281) dezz: Sajnálom, ha csak a "tini gamer pistikék" színvonalát nézed ki belőlem. :( Azért néha Te is tükörbe nézhetnél, milyen stílusban oktatsz ki másokat, akár ebben a topikban is.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Mardel #283 üzenetére

    Megvan a ludas. A kimenetem (windóz mixer) 16bit/48khz-re van konfigurálva. A 44,1Khz-es udial teszthangot hibásan játsza, míg ASIO-n vagy 16/44,1Khz-re állított mixerrel hibátlan.
    Szóval a mixer valami jó gagyi SRC-t használ. Ugyanakkor meg a kimenetet nem akarom 44,1Khz-re rakni, mert akkor a filmek kapnának ebből a jóból, így marad ami bevált, 48khz kimenet, ASIO zenehallgatással, ami a hangkari jóminőségű SRC-jét használja így. :D
    A M$ érdemeit pedig továbbra is dícsérem, ami a hangkarik képességeinek kiaknázását illeti.

    (#284) dezz: Senkit nem néztem hülyének. :N Ugyanakkor Te mint utólag kiderült elméleti értéket írtál, míg Abu 5-10Gflops-os értékei pedig gyakorlati értékeknek tűnnek az AMD diái, mind a saját méréseim szerint. Szerintem ez egyáltalán nem volt világos így keverve a hsz-ek között.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz dezz #286 üzenetére

    Első 10 sor itt: [link]
    Talán annyival kiegészítve, hogy kicsit túl-marketingelték magukat az én ízlésemhez képest a GPU14 eventen, ami kiváltott belőlem némi rosszallást. :) De alapvetően örülök én ennek amúgy. :R

    Amúgy az X-fin sajnos nem nagyon volt módom az EAX-et kihasznnálni 1-2 címet leszámítva, de 2003-óta volt egy Audigy2 ZS-em, amivel szerencsére az EAX 4.0-t bőven tudtam használni (élvezni) több játékban is, úgyhogy tudom milyen jóság ez. :K

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák