Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    válasz jacint78 #298 üzenetére

    Nyilván a legtöbb AC97 csak EAX1.0-át tudott. Ha elolvasod, hogy mit tudott az A3D 2.0 (3.0-ról már nem is beszélve), akkor látod, hogy az az EAX 4.0-ába került bele majdnem (végleg az 5.0-ba). Fülesre ez a CMSS 3D-volt és az bizony semmivel sem volt jobb 5 évvel az A3D 2.0 után mint az. Mint ex-Vortex2 és ex-Audigy 2 ZS tulaj mondom ezt.

    Hang térbeli elhelyezéséhez pedig elég a legfilléresebb füles is A3D és CMSS esetén. Jobban is fog működni, mint bármely drága hangfalon, mivel a füles helyét "ismeri" a rendszer, a hangfalakét nem, ráadásul azoknál még a reflexiók is bejátszanak.

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz jacint78 #300 üzenetére

    Épített házimozi 5.1 AVR-ből és 3 utas veterán hangfalakból. Ügyelve az elhelyezésre is, meg a részletekre.
    Össz. értéke 100k felett van. Ezt "etetem" a volt 60k-s hangkártyával.
    Sztem azért jobb az átlagnál. :B

    Nem azt akartam mondani, hogy diszkrét irányokból megszólalva nem tudom bepozícionálni a hang forrását (a játékban), hanem arra szeretnék utalni, hogy ehhez nem kell extra hangkártya, mert ez teljesen fapados tulajdonság.
    Ez kevés. Minimum elvárnám azt, hogy on-the-fly generál nekem egy filmekéhez mérhető hangteret.
    De jelenleg a konkrét orientáción (irányon) kívül semmit nem adnak át a játékok, nem érezhető se távolság, se magasság, és főleg nem a hang forrása meg a játékos közötti tér (hangra tett hatása). Jah és a hangok sem válnak le a hangfalakról játék alatt - ha érted. Egy film hangtere sokkal inkább körbevesz, mint bármilyen EAX játéké.
    Ami egy kicsit gáz már manapság sztem. :)

    Az egyedüli technikai bravúr (én nem ismerem az A3D-t) számomra a sztereó fülesen megszólaltatott CMMS-3D.

    [ Szerkesztve ]

  • válasz Teasüti #302 üzenetére

    Veterán hangfalak? :F

    Remélem nem Orion / Videoton / épített SAL csodákról van szó, mert a bögreszettek ugyan nyomukba se érnek, de ugyanígy a mai rendes dobozoknál is ennyivel rosszabbak.

    [ Szerkesztve ]

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

  • ßrainiac

    addikt

    válasz Teasüti #302 üzenetére

    Egyetertek.

    Nem tudom volt-e szo 5.1-es fulesekrol, de ott egy jo beallitas utan nagyon jol lehetett hallani ezeket a dolgokat. Nekem egy speedlink medusa volt es cod-ban oriasi elmenyt nyujtott a stereo utan.

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz ßrainiac #305 üzenetére

    Én nem éreztem surround fejhallgató szükségét CMSS-3d után. :N
    Így is lecsalóztak annó COD2-ben, mikor úgy lőttem le vkit, hogy nem is láttam a karakterét a dzsindzsa mögött. :D
    Na ezt a manővert valószínűleg nem csinálnám újra surround hangfalakkal, csak fülessel.

    [ Szerkesztve ]

  • jacint78

    addikt

    válasz MaUser #301 üzenetére

    Még a legdrágább füles sem képes olyan apró részletekre, mint egy közepes magassugárzó, szóval itt elveszett a fülesnek a létjogosultsága nálam.

    type your text here..

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    csak azokat a felhasználókat érdekelheti egy efféle technika, akik még a 15 évvel korábbi virágkorban hallották, hogy milyen különbséget tudott felmutatni az A3D

    Annyira messzire azért nem kell visszamenni.
    Én még túl fiatal voltam, hogy ismerjem az A3D-t. Mikor játszogatni kezdtem, már be volt kebelezve a cég, így EAX-al kezdtem. De a 2-es verzió felett az EAX is lazán agyonveri a mai PC-s játékokban megvalósított hangmodellezést. Az EAX pedig gyakorlatilag csak a Vista-val halt meg (ahogy a cikk is írja, némi Alchemy-s, és akár natív OpenAL-es vergődés után), tehát 2006-2008 közt (2008 körül jött az utolsó OpenAL-es játék, ami még EAX-ot is támogatott), vagyis inkább 5, mint 15 éve, de ez is épp elég soknak tűnik így leírva.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz exor #112 üzenetére

    Nem rossz, de én mindig a hátam mögül hallottam mindent (ha nem a fültengelyemről), ami először azért is volt rossz, mert fekve szerettem volna hozzá "ellazulni", de felülve sem lett sokkal jobb, mert nekem valahogy nem passzolt a történetbe, hogy a fal felé lennék fordítva és végig a hátam mögött mászkál mindenki (mondjuk elképzelhető, de ha úgyis kinyírnak a végén, akkor nyugodtan megmutathatják az arcukat, sőt húzhat maszkot, stb, és egy igazi szadista szerintem nem szívesen marad a háttérben, hanem direkt a szemedbe néz).
    Telefonnal és olyan fülessel próbáltam, amit nem lehet észrevétlenül fordított polaritással felvenni.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz lezso6 #152 üzenetére

    Ha tiszta, dinamikus hangot akarsz, akkor tessék normális hangrendszert venni, mint ahogy tiszta éles, színhű képhez is egy IPS fullHD kijelző dukál.

    Igen, mindkét oldal hiábavaló, ha hiányzik a másik.
    Én már eladtam egy ideje az X-Fi kártyám, de van egy Denon 2808-am Focal frontokkal és Dali surround-okkal (és egyelőre Proson sub, de azt szerintem még cserélem majd alkalom adtán).

    A játékhang válságra kedvenc példám a Mass Effect sorozat.

    Az első rész még OpenAL-t használ (sajnos ISACT-n át, nem natívan, hiába tud olyat is tud az UE3 motor, és talán ez volt az egyik veszte), így akár egy Creative X-Fi kártyával, akár egy szoftveres OpenAL EFX megoldással (amiből nem csak fizetős létezik, de még opensource is!) egész jó hangja volt (legalább is a maga korában, ma már nyilván még többre vágynék, nem kevesebbre...).

    A második részben átálltak egy kiforratlan Wwive megoldásra, ami nem csak hogy viszonylag béna modellezést csinál, de egyszerűen semmi dinamika nincs a játék hangjaiban még akkor sem, ha kvázi nyersen halljuk a forrást (pl. szemtől szembe beszélgetünk valakivel, az orrunk előtt robban valami nyílt téren, stb).

    Ha 4.0-t állítok be a Windows-nak úgy, hogy minden csatorna full range (és persze -mint mindig- hagyom, hogy az AVR vágja le a front-okat 60, a surround-okat 80Hz alatt a sub-ra), akkor teljesen döglött a mély tartomány (mint ha 120Hz-től lenne rajta egy high-pass filter, ami már a menü hangjában idegesítő, de alaposabban megnézve nem iktatja ki teljesen a mélyeket, mert ha manuálisan felerősítem a sub csatornát az AVR-en, akkor elkezd picit duruzsolni).

    Ha 5.1-et állítok be a Windows-ban, akkor előjön egy kis mély hang (nekiáll dolgozni valamit a sub), de még mindig nagyon szegényes. És persze nem csak a mély tartomány, hanem az egész hangzásvilág sivár. Bénán pozicionál már 2D-ben is, de a nyers minőség is gyenge, amiből a basszus tartomány a legrosszabb. Pedig tele van a játék lövöldözős részekkel, robbanásokkal, stb, szóval folyton várnám, hogy zsibogtasson a sub, ha pl. épp felrobban valami gép az orrom előtt <50m-re.

    Ebben még az a fura, hogy mindkét részben videóként látjuk áthaladni a hajót a relén, és míg az első részben ilyenkor talán artisztikus túlzás is a hangeffekt (hah, főleg hogy az űrben amúgy sincs hang, de itt most nem erre gondolok, hanem a dinamikára :))), addig a másodikban ehhez képest olyan, mint ha egy tejfölös dobozban száguldana keresztül egy rizsszem. Pedig ez mindkettőben előre rögzített videó, szóval nem (csak) a valós idejű effektezéssel van a gond, hanem vagy ezeket a hangokat is szar minőségben rögzítették a videókhoz (talán ugyan azzal a lebutított szoftver DSP-vel csinálták a videót, amivel a kész játék is fut), vagy attól függetlenül, hogy mit csinál a szoftver DPS, nem sikerült normális minőségben kijuttatni az eredményt a Windows mixeréig, hanem valahol még elrontják egy utolsó lépéssel, amin a játékon belül lejátszott videók hangja is keresztülmegy (nem is tudom, pl. egy utolsó EQ filtert toltak a lánc legvégére, ami visszavesz a basszusból és ráadásul gyenge minőségben dolgozik, hogy pusztítsa a minőséget).

    Ja, és ezt nem tudom komment nélkül hagyni. ;]
    A minőségi játék (és film) élményhez pedig PDP dukál, nem IPS. :B
    Utóbbi igényes irodai monitornak és (túlnyomórészt statikus) képszerkesztéshez való. Kontrasztos és éles mozgóképhez plazma kell, az LCD ide halva született ötlet volt, csak jól sikerült a marketing. :K

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz janos666 #310 üzenetére

    Kontrasztos és éles mozgóképhez plazma kell, az LCD ide halva született ötlet volt, csak jól sikerült a marketing.
    OLED. ;] :P

  • dezz

    nagyúr

    válasz janos666 #309 üzenetére

    Én is. Szerintem összecserélték a jobb és bal oldalt. :D De voltak itt belinkelve már jobbak is.

    (#310): Ehm. Nem tudom, miért hiányzott ide (is) az LCD vs. plazma vita.
    De én sem tudom szó nélkül hagyni, amit te írtál. :D
    1. Én nem ajánlgatnék plazmát hosszabb játékra.
    2. Monitor helyett sem.
    3. A mai LCD-k fő gondja nem a válaszidő, hanem a folyamatosan látható kép, így egyrészt túl sokáig látunk egy képkockát, másrészt a változás is a szemünk előtt zajlik le, ami akkor is mos egy picit látványra, ha csak 1-2ms. A megoldás: BFI. Kár, hogy csak egyes tévékbe építik be. De ez már nem az LCD technológia hibája, hanem a marketingeseké, illetve aki az ezzel kapcsolatos döntést meghozza. Az egy dolog, hogy ettől a 60Hz-es panelek 60Hz-en villognának (ahogy a plazma is), de ki-be kapcsolható fícsőr is lehetne.

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Teasüti #311 üzenetére

    Majd egyszer talán...
    Pár év múlva talán már itthon is megengedhetik majd maguknak páran normális méretben, és én is tesztelhetem pár napig. Aztán újabb pár év múlva talán már lehet egy sajátom is itthonra (pl. egy 50"-os 4k-s).
    De ha ezalatt (több pár :o év alatt) folyamatosan olyan ütemben fejlődne tovább a PDP, mint ahogy azt az utóbbi pár évben tette, akkor minimum egy erős versenytárs, akár győztes is lehetne abban az időszakban, mikor az OLED még mindig kiforratlannak számít. (Bár ez több okból valószínűtlen.)
    Amit eddig láttam OLED-ből, az annyi, hogy emiatt vannak Samsung Galaxy telefonjaim, mert jobb, mint a telefonokba szánt LCD-k. Viszont a kontraszton kívül mindenben másban lemarad a PDP-k, némely kérdésben az LCD-k mögött is. Persze ez változik az egyes telefonba szánt generációk közt is, és nyilván nem szabad belőle messzemenő következtetéseket levonni a későbbi TV és monitor méretű testvéreikre nézve, de a telefonos AMOLED-ek komoly hadilábon állnak a beégéssel. Mármint a valódi beégéssel, amit az újabb PDP-ken már inkább csak legenda, nem valós probléma (átmeneti képvisszamaradás könnyen kialakulhat, de tartós beégés normális használat, akár PC monitorként történő felhasználás mellett is nagyon nehezen), ezek az OLED kijelzők viszont tényleg tartósan égnek be. Emellett legalább olyan rossz a stabilitásuk, mint a PDP-knek. Időben hosszabb távon rosszabb, mert folyamatosan és gyorsabban gyengülnek az alpixelek, de a pillanatnyi APL-re (a kijelző kiátlagolt fényereje) is hasonlóan érzékenyek (és nincsenek még olyan jól beszabályozva ez ellen, mint a kiforrottabb PDP-k). Az árnyalatfelbontásuk sem tűnik jobbnak. A mai PDP TV-k látványosabban ditherelnek, de ezek a telefonos OLED-ek pedig látványosan bénák, főleg a sötét árnyalatokban (elég közelebbről megnézni a CianogenMod bootlogóját, még tesztábra sem kell). Végül pedig, ami talán a legfontosabb (mert előbbieket betudhatjuk kiforratlanságnak, és a felhasználási terület miatti igénytelenségnek/spórlásnak), hogy igazából legalább annyira lassúak, mint az LCD-k. Sokszor szó szerint húzzák a csíkot a kontrasztos élek, mint egy PVA LCD-n, rosszabbak, mint egy jobb féle modern IPS. Telefonon ez majdnem mindegy, de mozgóképre, mint film és főleg játék, már komoly probléma, és jelenleg a PDP ebben a legjobb (és még ugyan úgy javítható a vezérlés precizitásának és sebességének feltornázásával, mint ahogy az OLED is, mert maguk az alpixelek elég fürgék mindkét esetben - vagyis a PDP-ben biztos, azt már ma látjuk, hogy elégnek biztos elég, OLED-ből még nem láttam olyat, ami elég gyors). Ez is lehet amiatt, hogy mégis csak egy telefonról van itt szó, de ez elég szembetűnően jelentkezik egy olyan technológiánál, ami elméletben nagyon gyors lehetne, így érdekes, hogy mi lehet a valódi oka, és hogy miként fognak muzsikálni ezen a téren az első megfizethető OLED TV-k (vajon lesznek-e legalább olyan gyorsak, mint az akkori PDP-k).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • dezz

    nagyúr

    válasz janos666 #313 üzenetére

    Szvsz nem egy TrueAudio hírtopikban kellene ilyen hosszú elemzésekbe bocsátkozni a PDP vs. LCD. OLED témában. :P

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dezz #314 üzenetére

    Mindig arról offolok, ami épp felvetődik. Én ezt érzem feleslegesnek, ha arról megy a beszélgetés, hogy ki mit és hogy csinál a fórumon. Inkább csinálja. :P
    Amit a PC hangvilágáról gondoltam (főként a TrueAudio kapcsán), azt már többnyire "beleoffoltam" másik Radeon-os topicba mielőtt lejött ez a cikk (és már kiegészítettem az itt alább látható első hsz-eimmel). :DDD

    (#315) dezz
    Jó kis oldal. A második hír a szokásos "leáll a Panasonic a PDP-vel" hír, mint általában minden harmadik hónapban, most is kamu. Még épp befér majd egy ilyen hírhullám, mielőtt bejelentik a 2014-es modelleket. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • dezz

    nagyúr

    válasz janos666 #316 üzenetére

    Nem pozitív, hanem negatív hírként szerepel. Elég nagy port vert fel ez a híresztelés, nem csoda, hogy egy ilyen oldal is átvette. De remélem, ettől nem sértődsz meg annyira, hogy rögtön zárod a tabot és a könyvjelzők közül is törlőd. :P

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dezz #312 üzenetére

    1: Miért? Nekem annyira bejött a játék PDP-n (szigorúan 1080p60, ha fixen 30fps-el szaggat, akkor kezd hiányozni a beépített motion blur, bár olyat lehet csinálni szoftveresen is), hogy ha holnaptól csak LCD-n tehetném, akkor talán inkább leszoknék a játékról (legalább is a dinamikusabb és/vagy sötétebb féle mozgás/képi világúakról, amik általában tetszenek [vagy ragyogjon és pörögjön mint a spuris rivaldafény, vagy nyugisan bóklásszuk a dragonokat a sötét dungenben :D] ||| és inkább elkezdenék moziba járni itthoni filmezés helyett, "mint a kőkorszakban").

    2: Erre én is csak akkor, ha közelebbről ismerem az illetőt és a szokásait, hogy tudjam képes-e megfelelően kezelni az ügyet és megérheti-e ez neki. (Te nem ismered véletlenül Locutus-t? Régen SG-n moderátor Borg néven? Na, őt pl. kivételesen biztattam erre, és még nem nagyon panaszkodott.) Én így tettem bele idestova ~7000 üzemórát egy Panasonic 42G30-ba. Az egyetlen, amit bánok, hogy akkor úgy gondolkoztam inkább kicsit veszek, és hamar cserélek 50-es szériás 50"-ra, de közbeszóltak a körülmények, és 42"-on ragadtam (jobban hiányzik a méret, mint az az amúgy kellemes minőségugrás a 30-as és 50-es széria közt, mert a 30-as sem rossz).

    3: Téves! A legfőbb gondjai a valós (illetve háttérvilágítás osztós/szabályzós trükközések esetén a gyakorlatban átlagosan és ténylegesen jellemző) kontrasztarány (amiben egy nagyságrenddel vannak lemaradva a PDP-k [több nagyságrenddel az OLED] mögött, így ha hozzászoksz az utóbbihoz, már képtelen vagy fájdalommentesen visszaszokni a másikra - ez olyasmi, mint a HiFi audió, akkor érzed igazán, ha elveszik a jót, amihez hozzászoktál) és a képernyő homogenitás (beleértve a statikusan jelenlévő gyártási és összeszerelési hibákat, a hőmérsékletfüggő dinamikus hatásokat [legalább is a Samsung azt állította, hogy az ő LCD TV-iknél a hőhatások okoztak kirívó gondokat 2012-ben, ami mondjuk szerintem kamu, de ha ők mondják vegyük bele], illetve azt is, hogy valamelyest mindig szögfüggő a szín és/vagy fényerő és/vagy relatív fényerő [aka "gamma"], de egyszerre csak egy kisebb pixelcsoportot tudsz kellően szemből nézni ahhoz, hogy ne lehessen hatása, tehát egyszerre egy embert szolgál ki rendesen, de már neki is bajok lehetnek a képernyő sarkaival [akkor is, ha nincs ottfelejtve a zseblámpa]). Az valóban igaz, ahogy mondod, hogy megfelelő trükkökkel (amit én "plazma emuláló mód"-nak szoktam csúfolni) manapság már egész jól kordában lehet tartani a sebességbeli problémákat (de én még nem láttam olyan LCD-t, amin tényleg olyan jól működne a "plazma emuláló mód", mint egy korabeli plazma -> mikor elkezdett kiforrni a BFI, akkor a Panasonic is rátekerte a kakaót a plazma meghajtója sebességére, jött a marketingnéven 2500Hz-es FFD, ami megint leülteti a BFI-s LCD-t, de ami azt illeti a Samsung egy évvel előtte hozott ki hasonlóan gyors PDP paneleket, csak ott a kontraszttal vannak bajok [nem sokkal jobbak, mint a legjobb LCD :P]). Sőt, szerintem csak az IPS-nek elég a BFI (a PVA-nak csak részben, korlátozott tartományban és/vagy korlátozott mértékben mozogva), hogy "plazmás" legyen, viszont ugorj vissza a bekezdés elejére, hogy a kontrasztaránnyal vannak óriási bajok (ha az ellenkezőjét vallod, akkor most csóválod a fejed, hogy lófing, meg hogy elég az, de csak nem vagy hozzászokva a jóhoz, hogy egyértelműen zavarhasson a hiánya), és általánosságban abban az IPS az egyik leggyengébb.

    +1: A plazma vibrálását könnyen megszoktam. Amit egyszer egy Sony produkált nekem 24Hz-es BFI-vel, azt nem tudtam volna elviselni. Általában, ha egy LED-s LCD-n nem látom vibrálni a BFI-t legalább közvetlenül a bekapcsolás után, az lósz@r, közelébe sem ér annak, ahol lennie kéne, csinál is valamit, meg nem is. De amikor már ott van, hogy csinál valamit, akkor legalább annyira, ha nem zavaróbban vibrál, mint a plazmák. Szóval akit zavar a vibrálás, annak egyik sem alternatíva. Akit nem, az mindkettőt el tudja viselni, ha hajlandó hozzászokni. Csak egyiknek több előnye is van és olcsóbb. Innentől nem is tudom miért nehéz választani. Vagyis tudom, csak nem olyan az, amit elhisznek, ha kimondunk. (És talán ezért hiányzik nekem mindenhonnan ez a "vita", ahol előbukkan a csírája, aminek amúgy ritkán adnak dedikált helyet úgy, hogy tábora is legyen.)

    U.i: Nem egy másik topicba írtam és ide csak linkeltem, mert nincs kifejezetten erre való topic, valamelyest mindenhol offolás lenne, akkor meg már maradjon ott, ahol indult.

    ---

    Amúgy jó az a korábban belinkelt 2007-es cikk az EAX haláláról. Gyakorlatilag előre megjósolta, hogy az AMD is előfog állni a saját, valamilyen terméke mellé társított co-processor szerű audio DSP-jével. Beletelt pár évbe, de itt van, most biztos büszke magára a cikkíró, még ha igazából nem is erre gondolt. :))

    Ja, meg ha már ennyit offoltunk a megjelenítőkről, érdekes, hogy a TrueAudio mellett mit húzott most elő az nVidia: G-Sync. Még most olvasom, hogy pontosan mi is lesz abból, de érdekes, hogy a képhez kötődik, nem máshoz, mint például a hang. Talán jobb ötlet egy GPU gyártótól, még akkor is ha személy szerint én üdvözlöm a kezdeményezést, hogy legyen végre hang is.

    Igazából jobban örültem volna, ha újjászületik az OpenAL. Pontosabban egy másik néven jönne valami, ami olyan lenne, aminek az OpenAL-nek lennie kéne (az OpenGL mintájára), és mögé állna valaki, hogy ténylegesen használják is. És úgy működne, mint most az OpenAL EFX, hogy lehet szoftveres (CPU-n futó), de lehet hardware-esen is gyorsítani, netán például OpenCL-en vagy ComputeShader-en át, és akkor Intel, AMD, nVidia mind megírhatta volna hozzá a drivert, az API-t pedig lenyomná valaki a fejlesztők torkán (rápa vagy botként, most mindegy, de inkább édességként).

    De most azzal is beérem a szoftveres Wwise helyett, ha tényleg egész szépen elterjed a TrueAudio.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • dezz

    nagyúr

    válasz janos666 #318 üzenetére

    1. Oké, de te képes vagy odafigyelni a beégés elkerülésére.

    2. Detto.

    De, ebben a topikban éppen megszállottként "védelmezi" a plazmát. :))

    3. Mozgás visszaadás szempontjából értettem, természetesen.

    Lehet plazma emuláló módnak csúfolni a BFI-t, azonban már a mozi hőskora óta ismert jelenség, hogy a felvillanásszerűen látott mozgásfázisokból sokkal szebb mozgási élményt kreál az agy.

    +1: Egy 120 Hz + (valós, normális) BFI-s monitor nem villog (feltűnően).

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dezz #319 üzenetére

    1.
    Szándékosan még nem próbáltam, mert esne tőle az ára legalább 20k-t, ha nincs igazam, de szerintem nagyon nehéz lenne direkt és végleg beégetni. Szerintem ha 100 órára kint hagynék egy fekete-fehér ábrát, az is kikopna belőle 100-200 óra "mosatás" után (homogén fehér kép), ha nem hamarabb. Csak villanyszámlával lennék hátrébb, amit a mosatás vitt el (ha nem tudom elviselni, hogy magától kopjon ki lassan).

    Olyasmikkel játszottam már ezen, mint a Mass Effect és Dragon Age sorozat részei (persze HUD-al és minden sidequest-el), Skyrim (csak azért halványítottam a HUD-ot, mert úgy szebb), ... na meg Assassins Creed részek agresszív fekete-fehér HUD-al (na, az a régebbi Samu plazmámban hagyott egy-egy óra játék után pár óra foltot, mikor még "bejáratós" volt, de kikopott filmek alatt). De bár itt van mellettem a laptop is, mégis ezen szoktam netezni is (most is így írok).

    2.
    Úgy gondoltam régebbről, de ez is megteszi, sőt ide épp jó. :DDD

    3.
    De engem jobban érdekel az összkép és persze az ár/érték arány. Abban pedig szerintem jelenleg verhetetlen a PDP (annyira, hogy gyakorlatilag még gondolkodni sem kéne rajta, hogy mit vegyél, ha minden döntéshozó változót kellően ismersz és racionálisan mérlegelsz). De az is igaz, hogy az olcsóságát épp annak köszönhetem, hogy nem divatos, tehát nekem az a jó, ha épp csak annyit adnak el olcsón, hogy még legyen értelme gyártani, de eggyel sem többet, hogy esetleg elkezdjenek áremelésről gondolkodni, és annyiért adni, amennyit amúgy a piacon érne, ha divatos lenne. :))

    +
    Azért csúfolom így, mert mióta létezik a PDP, az azóta pulzál, és mindig is fog, nem is tud mást. Az LCD-nek pedig nagyon hiányzik, hogy minél optimalizáltabban pulzáljon a háttérvilágítása, mégis csak egy nem túl öreg, és sokáig "high-end"-nek tekintett feature-ként jelenik meg (tehát jó sok pénzt ki kell csengetni, akár két azonos méretű PDP-t vehettél azon az áron -> egyet tartalékba, ha beég, míg azt "mosatod" :o), és még akkor sem mindig helyesen (vagy nevetségesen túlzottan villog, vagy messze nem eléggé, szóval mondhatjuk, hogy még máig kiforratlan, esetleg néha találnak bele, mikor elég érősek a LED-ek és sikerült eltalálni az időzítést).

    De amúgy örök probléma a nem tökéletes fekete a gammánál is. Most is jó szar lett ehhez a nagy sokára összelapátolt ITU BT1886 is, mert kőegyszerű, így nem ideális, ha nincs kvázi-zéró feketéd. Igaz, mire végre összedobták, és lett "szabványos gamma", addigra már kireppentek az OLED-ek, kvázi-zéró feketével, szóval nincs nagy baj, csak az LCD-t kell majd elfelejteni. :P

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • dezz

    nagyúr

    válasz janos666 #320 üzenetére

    Jó a plazma, csak hát az sem tökéletes. Engem leginkább a bizsergése zavar.

    Ha jön az OLED és valóban jó lesz (nem csak papíron, legyen az spec vagy mások által készített teszt, akiknek esetleg elkerüli valami a figyelmét), én is könnyes búcsút veszek az LCD-től. :D

  • Vartanus

    őstag

    Ez a TrueAudio ez csak fejhallgatók számára lesz jó vagy esetleg 5.1-es sztereo rendszerben is?
    A dVGA kari HDMI,DP portjára kell majd kötni a hangkeltőt vagy hogy lesz,mert azt érte hogy pl egy 260X-en vagy Kaveriben lesz egy dedikált DSP blokk a GCN-es CU-k mellé de a DSP-ből hogyan jut el a füleshez/hangszóróhoz?

    < AMD RYZEN™ POWERS. YOU DOMINATE. >

  • mclaren777

    senior tag

    Szerintetek megéri a TrueAudio miatt a 7790 vagy 7850 helyett a 260X mellett dönteni? :)

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz schawo #325 üzenetére

    Az AMD emlékszik még vajon rá, hogy annak idején beépítették ezt a DSP-t a GPU-ikba? :))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák