Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Reggie0

    félisten

    válasz lezso6 #152 üzenetére

    Mondjuk az FFT,FIR,IIR pont egy eleg egyszeru muvelet csak ket tomb elemeinek osszeszorzasa es akkumulalasa, viszont a jo minoseghez nagy elemszamu tombok kellenek.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz lezso6 #152 üzenetére

    Ha tiszta, dinamikus hangot akarsz, akkor tessék normális hangrendszert venni, mint ahogy tiszta éles, színhű képhez is egy IPS fullHD kijelző dukál.

    Igen, mindkét oldal hiábavaló, ha hiányzik a másik.
    Én már eladtam egy ideje az X-Fi kártyám, de van egy Denon 2808-am Focal frontokkal és Dali surround-okkal (és egyelőre Proson sub, de azt szerintem még cserélem majd alkalom adtán).

    A játékhang válságra kedvenc példám a Mass Effect sorozat.

    Az első rész még OpenAL-t használ (sajnos ISACT-n át, nem natívan, hiába tud olyat is tud az UE3 motor, és talán ez volt az egyik veszte), így akár egy Creative X-Fi kártyával, akár egy szoftveres OpenAL EFX megoldással (amiből nem csak fizetős létezik, de még opensource is!) egész jó hangja volt (legalább is a maga korában, ma már nyilván még többre vágynék, nem kevesebbre...).

    A második részben átálltak egy kiforratlan Wwive megoldásra, ami nem csak hogy viszonylag béna modellezést csinál, de egyszerűen semmi dinamika nincs a játék hangjaiban még akkor sem, ha kvázi nyersen halljuk a forrást (pl. szemtől szembe beszélgetünk valakivel, az orrunk előtt robban valami nyílt téren, stb).

    Ha 4.0-t állítok be a Windows-nak úgy, hogy minden csatorna full range (és persze -mint mindig- hagyom, hogy az AVR vágja le a front-okat 60, a surround-okat 80Hz alatt a sub-ra), akkor teljesen döglött a mély tartomány (mint ha 120Hz-től lenne rajta egy high-pass filter, ami már a menü hangjában idegesítő, de alaposabban megnézve nem iktatja ki teljesen a mélyeket, mert ha manuálisan felerősítem a sub csatornát az AVR-en, akkor elkezd picit duruzsolni).

    Ha 5.1-et állítok be a Windows-ban, akkor előjön egy kis mély hang (nekiáll dolgozni valamit a sub), de még mindig nagyon szegényes. És persze nem csak a mély tartomány, hanem az egész hangzásvilág sivár. Bénán pozicionál már 2D-ben is, de a nyers minőség is gyenge, amiből a basszus tartomány a legrosszabb. Pedig tele van a játék lövöldözős részekkel, robbanásokkal, stb, szóval folyton várnám, hogy zsibogtasson a sub, ha pl. épp felrobban valami gép az orrom előtt <50m-re.

    Ebben még az a fura, hogy mindkét részben videóként látjuk áthaladni a hajót a relén, és míg az első részben ilyenkor talán artisztikus túlzás is a hangeffekt (hah, főleg hogy az űrben amúgy sincs hang, de itt most nem erre gondolok, hanem a dinamikára :))), addig a másodikban ehhez képest olyan, mint ha egy tejfölös dobozban száguldana keresztül egy rizsszem. Pedig ez mindkettőben előre rögzített videó, szóval nem (csak) a valós idejű effektezéssel van a gond, hanem vagy ezeket a hangokat is szar minőségben rögzítették a videókhoz (talán ugyan azzal a lebutított szoftver DSP-vel csinálták a videót, amivel a kész játék is fut), vagy attól függetlenül, hogy mit csinál a szoftver DPS, nem sikerült normális minőségben kijuttatni az eredményt a Windows mixeréig, hanem valahol még elrontják egy utolsó lépéssel, amin a játékon belül lejátszott videók hangja is keresztülmegy (nem is tudom, pl. egy utolsó EQ filtert toltak a lánc legvégére, ami visszavesz a basszusból és ráadásul gyenge minőségben dolgozik, hogy pusztítsa a minőséget).

    Ja, és ezt nem tudom komment nélkül hagyni. ;]
    A minőségi játék (és film) élményhez pedig PDP dukál, nem IPS. :B
    Utóbbi igényes irodai monitornak és (túlnyomórészt statikus) képszerkesztéshez való. Kontrasztos és éles mozgóképhez plazma kell, az LCD ide halva született ötlet volt, csak jól sikerült a marketing. :K

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák