- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz lajthabalazs #48 üzenetére
amit leírtam, az szerinted rossz?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Psych0
őstag
Vitatkoznek, mert a negy alapmuvelet segedeszkoz nelkuli elvegzese igenis legyen mar megkovetelheto egy tudomanyos fokozathoz. Elvegre minden mas rajuk epul. Es nem a hatekonysag volt a kerdes, mert nem az volt a problema, hogy 30 perc alatt kellett volna 50-et osztani, de nem ertek a vegere. Az valoban nem lett volna relevans, hanem egy darabot nem tudtak hiba nelkul elvegezni.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
Hintalow
senior tag
Én nem tartom hülyeségnek, annak nincs sok értelme, hogy a késöbbiekben teljesen használhatatlan tudásanyagot halmozzon fel az ember a fejében.
A mai világban egyre kevésbé számít a lexikális tudás, és egyre inkább előtérbe kerül az, hogy tudja az ember, honnan tudja előkeresni a szükséges információkat, amik szinte korlátlanul állnak rendelkezésre a neten.
És itt jön az amit én a legproblémásabbnak tartok: az emberek jó részénél a nethasználat lehetősége nem könnyítené meg pl. egy érettségi letételét, mert egyszerűen nem tudnak keresni a neten.
Ezzel nap mint nap szembesülök, amikor kollégák, ismerősök csodálkozva néznek, honnan tudok percek alatt megoldást találni valamire, pedig nekik is ott van a lehetőség az asztalon
Képesek kiírni a kérdésüket gyakorikérdésekre, ahelyett, hogy a töredékét (pár szót) bepötyögve duskálhatnának a lehetőségekben
Vagy amikor nem tudnak értelmesen keresni, komplett mondatokat írkálnak be, nem tudják kiválogatni a találatok közül a relevánsokat (amit csak megfejel többnyire a nyelvtudás hiánya)
És igen, semmi értelme nincsen szerintem a jelenlegi rendszernek alapszinten (pl. a címbeli érettségi) amikor egy rahedli adatot kell bemagolni, mert közben milliószor több adat ott van a neten, mint amennyit bárki megtanulhatna, de azt pedig nem tudják kezelni, és ez utóbbi kompetencia sokkal hasznosabb, mármár létfontosságú a 21 században.
Igenis használjanak google-t, legalább megtanulják a használatát, a bebiflázott általános tudás meg már akkor nullát ér, amikor megtanulják, ráadásul ki is kopik szinte az egész rövid időn belül.
Mert mit is akarunk csinálni a jövő generációjából: egy tökéletlen járkáló lexikont, akinek bár ott a zsebében egy összehasonlíthatatlanul hatékonyabb tudásanyag, csak éppen képtelen használni, vagy egy gondolkozó embert, aki a zsebében lévő lexikonnal kiegészítve tud hasznos lenni a társadalomnak és saját magának.....?Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
bambano
titán
igen, azt mondom, hogy a memoriter jellegű feladatokra is szükség van.
ilyen alapon a kézírás tanítására sincs szükség, hiszen gyakorlatilag az aláíráson kívül másra nem használja felnőtt korában. de az agy finommotorikus képességeit ez fejleszti legjobban.nem állítom, hogy a magolás egyenértékű a logikai feladat megoldásával. de azt állítom, hogy mindkettőre szükség van.
azt viszont nem mondom, hogy a különböző típusú feladatok aránya megfelelő a mostani oktatási rendszerben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ghoosty
őstag
"Elvegre minden mas rajuk epul."
A papíron történő osztás csak egy módja a művelet elvégzésének. A papír és a toll pont ugyanolyan segédeszköz, mint a számológép, csak kevésbé hatékony. A művelet elvégzésének módjára nem épül semmi. A művelet értelmére/eredményére épülnek a dolgok, függetlenül attól, hogy fejben, papíron vagy számológéppel történik az elvégzése.
Általános iskolában lehet értelme, mert a fejlődő agyra lehet olyan hatása, ami pozitív. Egy felnőtt tudományos fokozatért dolgozó agynál nem hiszem, hogy sokat számít. Sokkal fontosabb, hogy az összefüggéseket átlássa.
-
nagyúr
Úgy érzem 1 kép elég ide:
-
Alchemist
addikt
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
#06658560
törölt tag
"mert a negy alapmuvelet segedeszkoz nelkuli elvegzese igenis legyen mar megkovetelheto egy tudomanyos fokozathoz"
Vagyis toll papír se legyen használható. És igen, az a tudományos teljesítmény fokmerője, hogy papíron/fejben tudott osztani. Pláne egy diffegyenletekkel teletűzdelt munkában. Ahogy parametrikus felírás esetén.
-
Psych0
őstag
Valoban, en is ugy ertettem, hogy az algebrai alapmuveletekre epul minden, es nem az elvegzesukre. Pont ezert allitom, allitom, hogy ezen negy alapmuvelet elvegzese legyen mar elvarhato segedeszkoz nelkul. Az iroszert nem tartanam segedeszkoznek, mert a vilagon barhol, barmivel lehet improvizalt iroszert csinalni. Szamitogepet, logarlecet, fuggvenytablat nem.
A gondolatmeneted alapjan nem lenne elvarhato, hogy irodalom szakon tudjon irni-olvasni az illeto, mert az iras csak egy segedeszkoze az irodalmi mu kozlesenek.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
-Skylake-
addikt
Részemről pedig annak lenne értelme , hogy lenne 1 év mondjuk a közép és általános között , aholis egy évig figyelnék , hogy kinek mi fekszik és a következő négy évben arra koncentrálodna az adott diák oktatása. Én abszolút reál beállítottságú vagyok , soha semmi humán tárgy nem érdekelt. Utolsó 2 évben gyakorlatilag be se jártam humán órákra , érretségizni úgy mentem , hogy nemhogy kidolgozott tételeim nem voltak magyar/nyelvtan/töri tárgyakból , de magát a tételsort sem láttam soha. Ezek után csináltam belőlük egy 71%os törit és egy 69%os magyart. Ergo arra volt jó az iskolám , hogy azt a 4 évet amit matematikával és fizikával tölthettem volna és képezhettem volna magam belőlük szem előtt tartva a terveimet a jövőről ( mérnökhallgató vagyok ) , azt eltölthettem magyarázkodással , hogy miért nem ismer meg a magyartanárom...
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
#06658560
törölt tag
válasz -Skylake- #61 üzenetére
Reál beállítottságúként tartom fontosnak a humán tárgyakat is, még egyetemen is. Mert egy értekezést ott is meg kell írni, szerkeszteni, beszélgetni nem csak képletekben kell, a világ pedig nem csak szakbarbárságból áll. Bár ha valaki nulla emberi kapcsolatot akar fenntartani, akkor ok.
Valamint biztos, hogy általános és középiskola között tudja az ember mi érdekli, mi akar lenni? Hogy mihez van érzéke egy dolog, de nem biztos, hogy az érdekli.Mondom ezt már rég túl az egyetemen, ahol szenvedtem elég sok szakbarbárságtól. (Műszaki képzés)
-
vicze
félisten
Nyilván én se azt mondom, hogy 0-ra kell redukálni, de arányosítani kell, illetve a súlyát változtatni az ilyen jellegű dolgoknak.
Illetve a memorizálási feladatok osztályozásának nem látom értelmét főleg azért, mert ebben drasztikusan mások a képességeink. Ismerősöm elolvas egy 100 oldalas könyvet és visszamondja neked betűről-betűre, én meg egy pár versszakos verssel szenvedek, mert 1000% hogy kifelejtek szavakat, nem feltétlenül azért mert hülye vagyok.
Kb. mintha a magasságomat osztályoznák.[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
válasz #06658560 #62 üzenetére
Szerintem is kell mindent tanulni, mert az ember agya is annál több dolgot ismert meg, több összefüggést tud majd felismerni. Azonnal lehet, hogy rohadtul nem érti, hogy mi mire lehet jó, de a jövőben kitudja hova sodorja az élet. Eleve emberek nagy része nem is ott helyezkedik el ahol konkrétan tanult. Egyik vizsgán egy diák kifakadt a vizsgáztatónak, hogy minek kell ilyen hülyeségeket tanulnia, ez soha nem kell majd neki. Szegény nem értette, hogy a világ nem úgy működik, hogy mindenki az csinál amit akar és ami neki tetszik. Életben pont ugyanúgy meg kell csinálni sok szart amihez se kedve se értelme. Meg kell tanulni tanulni. Ez is egyfajta probléma megoldás. Sajnos nem oldható meg, hogy mindenki azt tanulja amit szeretne. Egyetemen is az első 3 év pont ugyanez. Totál általános dolgokat kell bevágni ha tetszik ha nem. Mert ha valaki erre nem képes akkor másra sem lesz. Vagy ne menjen egyetemre. Tanulja meg amit akar aztán kezdjen vele valamit. Ha úgyis tudja, hogy haszontalan dolgokat tanítanak csak, akkor minek megy oda?
(#63) vicze1: a vidi nagyon jó, de ott már más a gond. Ott minden a pénzről szól. Mondták, hogy mennyi tesztet kell írni. Hát had ne mondjam, hogy nekünk szerintem 2x annyit kellett írni. És nekem kell megmondani a választ, nem pedig kitalálni 5 közül a jót.
(#65) -Skylake-: nagyobb iskolákban több osztály van. És ott is van matek fizika / töri / irodalom... specializálódás. Mi gimi másodikban szénné röhögtük magunkat, hogy a töri szak 4-ik osztálya mit tanul matekból. Nekik volt kb 2 órájuk, nekünk 7.
[ Szerkesztve ]
-
-Skylake-
addikt
válasz #06658560 #62 üzenetére
Nem állítottam , hogy szükségtelen a humán tárgyak oktatása , csak azt , hogy értelmes egyensúlyt kellene teremteni. Amikor valakit annyira nem érdekel a humán , hogy be se jár az órákra , matekból/infóbol/fizikából meg szín ötös , annak nem az a normális egyensúly , hogy több irodalom órája van egy héten , mint a felsorolt három reál tárgyból random kettő eggyüttvéve. Azt meg , hogy kinek mihez van érzek az ISKOLÁBAN tanított tárgyak közül , egy év alatt kiderül szerintem. Ha valaki diszkalkuliás , nyilván nem lesz érzéke az elméleti matematikához és erős a gyanúm , hogy érdekelni sem fogja annyira , hogy életcélként válassza.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
nagyúr
válasz -Skylake- #65 üzenetére
ez nagyon szép, csak éppen nincs rá lehetőség a magyar közoktatás keretein bellül, és amennyire az európai országokét ismerem, ott se nagyon. ennyire egyénre szabottan biztosan nincs.
mérsékelten figyelembe lehet venni, olyan iskolában, ahol van idegen nyelvű/humán/reál/stb. szakos osztály, ha még létezik ilyen egyáltalán. akinek ez nem elég, és adottak az anyagi feltételei hozzá, mehet különtanárhoz (magántanár != korrepetáció), vagy akár magántanuló is lehet.
de akkor is ugyanazok az érettségi tantárgyak és ugyanazok az érettségi követelmények is.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Alchemist
addikt
Szerintem is kell mindent tanulni, mert az ember agya is annál több dolgot ismert meg, több összefüggést tud majd felismerni.
Ez nem így működik.
"A könyvek azért vannak, hogy megtartsák magukban a tudást, mialatt mi a fejünket valami jobbra használjuk. Az ismeretek számára a könyv biztosabb otthont nyújt. Az én fejemben bármilyen könyvszagú ismeretnek a felezési ideje néhány hét." (Szent-Györgyi Albert)
Azonnal lehet, hogy rohadtul nem érti, hogy mi mire lehet jó, de a jövőben kitudja hova sodorja az élet.
Nagyszerű, tanítsunk lópatkolást és egyiptomi hieroglifák olvasását is a Zeneakadémián.
Ha valakinek van átfogó képe a világról és tud jól tanulni, a szükséges új ismeretek a maga helyén és idejében gyorsan meg fogja tanulni.
[ Szerkesztve ]
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
vicze
félisten
Igen mi még jobb helyzetben vagyunk, de nem feltétlen állítom azt, hogy a magyar mérési rendszer ettől függetlenül jól működik. A lényeg az hogy igazából bármilyen standardizált teszt nem méri fel az egyéni képességet.
Amúgy szerinted nálunk nem a pénzről szól az oktatás? Kezdhetjük a tankönyv mutyitól, a "pay to diplome" egyetemekig. Bizony nálunk is kvóta alapján szórják az egyetemeken az elsőévesek, mert fel kellett venni a kvóta miatt őket, de ki kell szórni, mert az oktatásukra már nincs erőforrás, vagy azért kell kiszórni, hogy új felvettekre új fejpénzt lehessen felvenni, egyszerűen óriási problémák vannak a rendszerrel magával.
Azt se mondom, minden részével, mert 1-1 intézmény vagy tanár lehet hogy máshogy áll hozzá, de az egésszel már akadnak problémák.Illetve mikor a cégek arról panaszkodnak, hogy az egyetemről gyakorlatilag használhatatlan munkavállalót kapnak és végső soron 0-ról kell kezdjék az oktatásukat, akkor biztos tényleg olyan jó a rendszer? Ez se minden szakra igaz nyilván, de a műszakiakra nagyon erősen.
Érted jársz közel 20évet iskolába és utána pár hónap alatt megtanulod, azt amit a munkádban csinálni fogsz, a tanított dolgoknak pedig kis töredékét hasznosítod. -
Ghoosty
őstag
"Az iroszert nem tartanam segedeszkoznek, mert a vilagon barhol, barmivel lehet improvizalt iroszert csinalni. Szamitogepet, logarlecet, fuggvenytablat nem."
Ha ez az indoklás és ezt átülteted az életbe, akkor kapod meg a másik fórumozó sivatagos válaszát. Ugyanis nincs olyan valós élethelyzet, hogy neked osztani kelljen és nem elérhető egy számológép valamilyen formája.
"A gondolatmeneted alapjan nem lenne elvarhato, hogy irodalom szakon tudjon irni-olvasni az illeto, mert az iras csak egy segedeszkoze az irodalmi mu kozlesenek."
Ez egy részről óriási csúsztatás, mert az írás/olvasás az élet szinte minden területén nélkülözhetetlen, függetlenül attól, hogy irodalmár valaki, vagy sem. Ha finomítunk az analógián és azt mondjuk, hogy elvárható-e, hogy kézírással tudjon írni/olvasni, akkor azt mondom, hogy nem szükséges, tökéletesen megfelel, ha képes olvasni a nyomtatott betűket és szüksége esetén megfelelő sebességgel képes gépelve írni is. (Eltekintve a technikai kivitelezés nehézségétől. pl.: vizsgáztatás)
-
nagyúr
mi történne ha pl általános iskola 5.osztályátol a diákok döntenék el mit és hogyan szeretnének tanulni?
Felismerés,probléma keres,megoldás-ra építve
Illetve a "tanulást" sem ártana népszerűsiteni,és itt főleg az alacsony iskolai végzettségűekre gondolok. -
Ribi
nagyúr
De mégis hogy döntsék el, hogy mit tanítsanak? Mondjuk műszaki egyetemen? Ők fogják kitalálni, hogy te merre mész tovább? Tanítanak mindenből kicsit, hogy lásd mi miről szól. Honnan tudják, hogy te rákattansz a kazánokra, vagy statikára, vagy kis mütyűrökre, vagy elektro mechanika, vagy polimer, vagy ... Mégis hogy? Ennyi erővel totál semmi értelme az egész egyetemnek. És valamennyi igazság van is benne, de ha gimi/szaksuli után már mész specializálódni, onnantól semmi mással nem találkozol csak azzal ahol majd dolgozol. Azt se tudod milyen lehetőségeid vannak. És ha épp telítődik az a szakma amit tanultál? És ha pár hónap alatt megtanítják neked amit kell akkor mit sír a szájuk? Vagy az a bajuk, hogy nem végzik el helyettük a sulik amit nekik kell? Hajjaj. Eleve minden úgy fejlődik mint a bolondgomba. Tanítás csak ezek után tud menni. Van pár igen specializált szak, de mint írtam ha nem sikerül ott elhelyezkedni, akkor ugyanúgy szart sem ért a tanításod. Legtöbb szakmában pedig keretrendszerileg ugyanazt kell csinálnod. Ennek a menetét is jó ha megtanulja/megtapasztalja valaki. Onnantól már a következő helyen is könnyebb lesz. Mint nyelvtanulásra is azt mondják, ahogy több nyelvet tanulsz a következő egyre könnyebb.
-
Psych0
őstag
Hat jolvan. En csusztatok, mert te ugy gondolod . Szerintem meg pont ugyanannyira nelkulozhetetlen a negy alapmuvelet, mint az iras-olvasas. Raadasul szerinted tok elfogadhato, ha az ember nem tud csak gepen irni, nyomtatott betut olvasni. Szerintem meg nonszensz.
Milyen jo jelenetek lehetnek ebbol:
"Felirtam egy papirra, mit kene venned."
"Ne haragudj de nem tudok kezirast olvasni, kuldd el smsben."
"..."
"Na minden volt a boltban?"
"Lemerult a telom, nem tudtam mit kell venni."
"Miert nem irtad at magadnak egy papirra"
"Mert csak gepen tudok irni"
...Kerlek ne valaszolj.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
Diopapa
addikt
válasz aprokaroka87 #72 üzenetére
Jó részük a "semmit"-re szavazna, az történne.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
bambano
titán
válasz aprokaroka87 #72 üzenetére
"általános iskola 5.osztályátol a diákok döntenék el mit és hogyan szeretnének tanulni?": erre tudjuk a választ. az egyetemeken időnként vannak (nem is tudom, hogy nevezzem) "töltelék" kurzusok, azok telnek be legelőször.
itt pl. van borász speckol, ahol isznak. meg van zenehallgatás speckoll is.
következmény: ha a diákra bíznád a választást, a többség a könnyebb ellenállás irányába menne és használhatatlan tudással hagyná el az oktatást.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
Elöször is ha papirra leírunk valamit azt nem biztos hogy át tudod írni,ha közben annak tartalma változott.
Sms-ben nem biztos hogy jó mert az pénzbe és karakter limitbe kerül
Azért van a notesz/jegyzet funkció,persze ha pl 5%-on van az eszköz akkumlátor szintje akkor nem hagyatkozok arra.
Viszont ha valamit kézzel kell leírni azt megteszem én mert a mások kézírását nem biztos hogy ki birom olvasni.
Amúgy meg én pl ha boltba megyek,akkor beírom a telefonom jegyzetfüzetébe,de odaírom az esetleges alternativákat is. -
Psych0
őstag
Az egyetemi kepzes arrol szol, hogy megtanuld, hogy hogyan tanulj a hatralevo eletedben. Mindenbol kapsz egy kis alapot, amire lehet epiteni, legyen valami, amihez hozza tudod kapcsolni az uj ismereteid. Ne csodalkozzanak, ha nem a legujabbat tanuljak mindenbol, mert 5 ev mulva mar az is elavul, viszont, ha az egyszeru regi dolgokrol tanulnak, onnan el lehet jutni a modern dolgokhoz, ha arra van szukseg.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
Ghoosty
őstag
"En csusztatok, mert te ugy gondolod."
Leírtam, hogy miért gondolom így, de arra nem válaszoltál. Az volt a válasz rá, hogy az élet szinte minden területén nélkülözhetetlen az írás ellenben azzal, hogy tudok e papíron osztani. (Amúgy tudok.)
Most megint csúsztatsz, mert a példának semmi köze az irodalomhoz. Egy teljesen hétköznapi dolog, amit akár nyomtatott betükkel is lehetne írni, nem muszáj folyóírást használni. Ráadásul a Finneknél 2016-tól nem kötelező tananyag a kézírás és az usa sok tagállamában már ma sem tanítják, csak a gépelést, tehát ott fognak képezni irodálmárokat kézírás képessége nélkül. (Bár nem értek egyet ezzel, mert a fő funkciója mellett nagyban fejleszti a finom motorikus mozgását a kéznek.)
-
nagyúr
ez nem biztos,csak megkellene szeretteni velük a tanulást,pl úgy hogy az osztályzáson túl valami mással is honorálnák azt aki jól tanul.
A Mai gyerekek adott esetben nem butábbak,csak "elvárják" hogy változtass a 30-40 éve berögzödött dolgokon.
Engem pl huszonévesen kezdtek el olyan dolgok érdekelni amik kamasz fejjel nem. -
Robert07
aktív tag
Tetszik az ötlet, ha jövőre bevezetik annak még örülnék is.
Bár addig úgysem fogják, utána pedig már nekem mindegy.
Esetleg van valami információ a forrásról? -
Diopapa
addikt
válasz aprokaroka87 #80 üzenetére
"úgy hogy az osztályzáson túl valami mással is honorálnák azt aki jól tanul."
Jutalomfalat?
"A Mai gyerekek adott esetben nem butábbak,csak "elvárják" hogy változtass a 30-40 éve berögzödött dolgokon."
A mai gyerekek sok mindent elvárnak, hiszen mindegyiknek rengeteg joga van, csak a kötelességeiket felejtik el sokszor.. Kedvencem, hogy ilyen sz*r meg olyan sz*r az ország, miközben még egy centit nem tett azért hozzá, hogy jobb legyen.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
vicze
félisten
Nyilván tisztában vagyok a problematikával.
Persze hogy nem tudok kész megoldást tálcán adni mindenre 100% rálátásom sose lesz, csak azt tapasztalom, hogy valami nem jó."Vagy az a bajuk, hogy nem végzik el helyettük a sulik amit nekik kell?"
Igen pontosan ez a bajuk, egy nagy cég még bevállalja a taníttatást, de a kicsik nem fogják és náluk a pályakezdő egyből falnak fut vagy lehet éhbérért betanuló 4év egyetem után. Érted azért tanulsz hogy jó fizetésed állásod legyen és a végén még minimálbéren bejelentve végzed diplomával a kezedben szakmában elhelyezkedve, jó ez így?Jelenleg többnyire a cégek mennek az egyetemek felé és próbálják az igényeiket fakultatív specializált tantárgyakban érvényesíteni, de ez inkább fordítva kéne működjön és az egyetem kéne a cégek felé menjen és a tananyagot tőlük kapni, az ő igényeikhez szabni, sokkal jobban kiterjeszteni a gyakornoki programokat, és akár első év után cégekhez integrálni a diákokat, a lehető legjobban, persze ehhez nem a 400fős éves felvételi keretek kellenének amiből 20 ember végez, mert egyértelmű hogy annyi embert nem tudsz elhelyezni.
Pl. MS Student partner program, vagy más cégek hasonló próbálkozásai ilyen kellene több.Ki kell vágni a sallangot, hogy legyen idő másra, nem 3 félév analízis és 5 félév matek, ahol csak egyre részletesebben tanulod ugyanazt, ezt a rész bemozgatni a specializált tantárgyba, pl. kép hangfeldolgozásba, ahol szükség van rá.(sak egy kiragadott példa ami eszembe jutott.) Persze ehhez kell, hogy a 60évs prof ne az állását féltse és a 30éve Pascalt tanító esetleg új felé nyisson egy IDE-t mutasson a diáknak, ne egy őskövületet.
Tudom, hogy bilibe lógó kéz ez nálunk, de szerintem valahova mozdulni kellene.
Végső soron azt kéne elérni, hogy az egyetemről kikerülő sose tegye fel magában azt a kérdést, hogy "Minek jártam egyetemre?".
@Psych0: Az hogy hogyan tanuljak igenis az általános és középiskola tanítsa meg, az egyetemen semmi keresnivalója. Nem az mondtam, hogy az alapokat ne tanítsák, egyáltalán nem erről van szó. 3 félév analízis alatt milyen alapokat tanulsz?
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
"A mai gyerekek sok mindent elvárnak, hiszen mindegyiknek rengeteg joga van, csak a kötelességeiket felejtik el sokszor.. Kedvencem, hogy ilyen sz*r meg olyan sz*r az ország, miközben még egy centit nem tett azért hozzá, hogy jobb legyen."
Arról nem tehetnek a gyerekek, ha a szüleik lusták nevelni őket.
-
-
Ribi
nagyúr
Hát a matek szerintem is pont rohadt sok és nagyon sokszor felesleges.
De még nem igazán értem, hogy miért az egyetemeknek kellene a cégek dolgát elvégezni. Suliban egy általános tudást kell összeszedni, aztán minden cég majd azt tanítja az embernek amire neki szüksége van. Ne akarják más nyakába varrni. Ahány cég annyi igény. Ennyi kurzust nem lehet indítani. Kis cégeknél meg aztán tényleg kell 1 ember évente. Arra tartsanak tanárt? Csaknem. Eleve könnyebb helyben tanítani azt amire szükségük van. És akkor már tényleg semmi köze az egyetemhez az egésznek. Ott a lehetőségeket kellene megmutatni a diákoknak, hogy dönteni tudjanak. Mert kikerül a suliból valaki 0 tényleges tapasztalattal. Azt se tudja mit kellene csinálni ténylegesen 1 cégnél. Erre talán jók lennének, hogy 2-3 órában max bemutatni mit csinálnak, milyen körök vannak. Annak látnám értelmét. Esetleg kis gyakorlatok. Minden nap másik cégnél. -
Psych0
őstag
MITn is 4 felev matekkal kezdenek, biztos ott is szar az oktatas. Sot a Caltechen is, de oda akkor se mennek, ha fizetnenek...
Persze lehet ugy is hozzaallni, hogy az analizis fassag, meg szorotantargy, de ha valaki tanulni megy egyetemre, nem diplomat szerezni, akkor igenis hasznalni fog minden matekot a tobbi targy megertesehez. A ketteshez valoban nem kell.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
nagyúr
Tehát egy közfoglalkoztatott rengeteget tehet az országért,seprüvel lapáttal a kezében?
Meg a politika sokmindenbe bele szól.
Egy olyan családban ahol már generációk óta az alacsony iskolai végzettség a jellemző,az a szülő pl hogyan tanitsa meg komoly dolgokra a gyermekét?
Persze az meg ugyebár tévhitt,hogy az alacsony iskolai végzettség egyenlő a butasággal. -
nagyúr
3 félév analízis alatt milyen alapokat tanulsz?
uhh. a laplace, fourier és z-transzformáció pl. második féléves tananyag, és nélküle nehezen képzelhető el a folytonos és diszkrét digitális jelfeldolgozás.
ez igazából egy speciális integrál, amely általános formáját első félév végén tanítják.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
vicze
félisten
"Ahány cég annyi igény"
Félreérted ezt a részét. A saját igényt a cég végezze nyilván gyakornoki programmal, de lehető legkorábban. De lehet az igényeket valamennyire közös nevezőre hozni, akár a cégtől 1-1 cégtől kérni oktatót költségcsökkentésre.Értem az ellentétet az általános tudást leoktatása, és a túlságosan sokrétű specializálódás között, de valahogy jó lenne feloldani. Az én időmben több mint 10éve mint írtam fakultatív tantárgyak voltak a leghasznosabbak, pár cégek által szponzoráltak is, ennek a bővítésre gondolok leginkább és a gyakornoki program kiterjesztésére.
Nyilván nem én fogom kiokoskodni a megoldást. -
vicze
félisten
válasz #06658560 #89 üzenetére
Rendben, és ha ott a lehetőséged, hogy jobban belemenj mert ott a net és beleásd magad pusztán azért mert érdekel, ki akadályoz meg?
Vagy az probléma, hogy ez nem kéri számon, nem használják szűrésre?
Meg lehetne oldani azt is, hogy a tanárok terhelését csökkentsék, hogy magyarázatot tudjanak adni, annak aki nem érti meg. -
Ghoosty
őstag
Én gazdasági irányban tanultam és csak 2 félév volt a matek, de azt is mindenki sokallotta, meg feleslegesnek tartotta. Aztán később meg nem értették meg a ráépülő tárgyakat, mint operációkutatás, statisztika stb.
A matek oktatás minősége is számít, meg kell tanítani azt is, hogy mire való. Pl. munkatársammal megtaníttatták, hogy hogyan kell integrálni, de nem tanították meg, hogy mire való, mit tudna kiszámolni vele, még annyit sem, hogy a függvény alatti terület. Ha így oktatnak, akkor megértem azokat, akik szerint felesleges a matek. Mert ilyen formában tényleg az. -
vicze
félisten
válasz #06658560 #95 üzenetére
Semmilyen technikai akadálya nincs se annak, hogy az egyetem online elérhetővé tegye az anyagot, akár videó formában, hogy újranézd és megértsed, akár hogy a kérdéseidet akár Live chat formában feltedd, ez lehet kiegészítése a normál oktatásnak. Itt a 21. század, használni kell.
Ez sajnos kicsit olyan mint az Uniós pályázaton épített digitális tanterem középsuliban és 1-2 tanár képes egyáltalán használni, mármint készségileg, a többi meg hozzáérni se "mert elrontja" alapon.
-
vicze
félisten
"munkatársammal megtaníttatták, hogy hogyan kell integrálni, de nem tanították meg, hogy mire való"
Volt egy tantárgyam amihez Fourier kellett, de azt matekból csak a 3. félévben tanultuk volna és ott még senki se tarthatott. Na most a szakosodott órán jobban és érthetőbben megtanították a használatát mint később matekon(nem tudom milyen néven futott épp ), mert láttuk értettük mire jó valójában, erre vonatkozott a megjegyzésem, hogy a ráépülést kéne kicsit megszüntetni, a valós átfedések nem annyira nagyok szerintem.
-
Diopapa
addikt
válasz #06658560 #85 üzenetére
Elviekben igazad van, de akkor egy 14-18 éves gyerek semmiért sem felelős ami vele történik, hiszen vagy az oktatási rendszer sz*r, vagy az ország sz*r, vagy a szülő nem nevelte. Ebben a történetben egy ártatlan van csak, a gyerek. Jófajta mentalitás.
@(#91) aprokaroka87: Nem erről beszéltem. Arról beszélek, hogy 16 évesektől már mást sem hallasz, hogyan lehet innen "eltiplizni a g*cibe", mert itt "minden sz*r".
[ Szerkesztve ]
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest