- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
De pont ez az, nem a Google a lényeg, lehet Bing vagy Yahoo vagy bármi. A lényeg az, hogy ne értelmetlen és haszontalan lexikális tudást tömj a gyerek fejébe pusztán azért, hogy valami számon tudj rajta kérni és saját munkád létjogosultságát igazold.
Gondolkodni problémát megoldani kell megtanítani a gyereket, sőt információt feldolgozni, osztályozni és értelmezni, főleg hogy valami iszonyatos mennyiséggel bombázzák az embert normál életben. Manapság gyakorlatilag minden információ szabad csak éppen használni nem tudja valaki.Mindig elképedek mikor néha tömegközlekedésen látok gimnazistákat vagy egyetemistákat tanulni, és így komplett szövegkiemelőzött oldalt látok 1-1-ben, egy egész oldal aláhúzva, sőt több oldal és azokon belül néha 1-1 mondat vagy szó(???) kihagyva. Na ilyenkor azért elgondolkodok, hogy mennyire hatékony is az oktatás, mert láthatóan képtelenek feldolgozni amit elé raksz könyvben.
-
-Skylake-
addikt
Részemről pedig annak lenne értelme , hogy lenne 1 év mondjuk a közép és általános között , aholis egy évig figyelnék , hogy kinek mi fekszik és a következő négy évben arra koncentrálodna az adott diák oktatása. Én abszolút reál beállítottságú vagyok , soha semmi humán tárgy nem érdekelt. Utolsó 2 évben gyakorlatilag be se jártam humán órákra , érretségizni úgy mentem , hogy nemhogy kidolgozott tételeim nem voltak magyar/nyelvtan/töri tárgyakból , de magát a tételsort sem láttam soha. Ezek után csináltam belőlük egy 71%os törit és egy 69%os magyart. Ergo arra volt jó az iskolám , hogy azt a 4 évet amit matematikával és fizikával tölthettem volna és képezhettem volna magam belőlük szem előtt tartva a terveimet a jövőről ( mérnökhallgató vagyok ) , azt eltölthettem magyarázkodással , hogy miért nem ismer meg a magyartanárom...
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
Ribi
nagyúr
válasz #06658560 #62 üzenetére
Szerintem is kell mindent tanulni, mert az ember agya is annál több dolgot ismert meg, több összefüggést tud majd felismerni. Azonnal lehet, hogy rohadtul nem érti, hogy mi mire lehet jó, de a jövőben kitudja hova sodorja az élet. Eleve emberek nagy része nem is ott helyezkedik el ahol konkrétan tanult. Egyik vizsgán egy diák kifakadt a vizsgáztatónak, hogy minek kell ilyen hülyeségeket tanulnia, ez soha nem kell majd neki. Szegény nem értette, hogy a világ nem úgy működik, hogy mindenki az csinál amit akar és ami neki tetszik. Életben pont ugyanúgy meg kell csinálni sok szart amihez se kedve se értelme. Meg kell tanulni tanulni. Ez is egyfajta probléma megoldás. Sajnos nem oldható meg, hogy mindenki azt tanulja amit szeretne. Egyetemen is az első 3 év pont ugyanez. Totál általános dolgokat kell bevágni ha tetszik ha nem. Mert ha valaki erre nem képes akkor másra sem lesz. Vagy ne menjen egyetemre. Tanulja meg amit akar aztán kezdjen vele valamit. Ha úgyis tudja, hogy haszontalan dolgokat tanítanak csak, akkor minek megy oda?
(#63) vicze1: a vidi nagyon jó, de ott már más a gond. Ott minden a pénzről szól. Mondták, hogy mennyi tesztet kell írni. Hát had ne mondjam, hogy nekünk szerintem 2x annyit kellett írni. És nekem kell megmondani a választ, nem pedig kitalálni 5 közül a jót.
(#65) -Skylake-: nagyobb iskolákban több osztály van. És ott is van matek fizika / töri / irodalom... specializálódás. Mi gimi másodikban szénné röhögtük magunkat, hogy a töri szak 4-ik osztálya mit tanul matekból. Nekik volt kb 2 órájuk, nekünk 7.
[ Szerkesztve ]
-
-Skylake-
addikt
válasz #06658560 #62 üzenetére
Nem állítottam , hogy szükségtelen a humán tárgyak oktatása , csak azt , hogy értelmes egyensúlyt kellene teremteni. Amikor valakit annyira nem érdekel a humán , hogy be se jár az órákra , matekból/infóbol/fizikából meg szín ötös , annak nem az a normális egyensúly , hogy több irodalom órája van egy héten , mint a felsorolt három reál tárgyból random kettő eggyüttvéve. Azt meg , hogy kinek mihez van érzek az ISKOLÁBAN tanított tárgyak közül , egy év alatt kiderül szerintem. Ha valaki diszkalkuliás , nyilván nem lesz érzéke az elméleti matematikához és erős a gyanúm , hogy érdekelni sem fogja annyira , hogy életcélként válassza.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
vicze
félisten
válasz #06658560 #89 üzenetére
Rendben, és ha ott a lehetőséged, hogy jobban belemenj mert ott a net és beleásd magad pusztán azért mert érdekel, ki akadályoz meg?
Vagy az probléma, hogy ez nem kéri számon, nem használják szűrésre?
Meg lehetne oldani azt is, hogy a tanárok terhelését csökkentsék, hogy magyarázatot tudjanak adni, annak aki nem érti meg. -
vicze
félisten
válasz #06658560 #95 üzenetére
Semmilyen technikai akadálya nincs se annak, hogy az egyetem online elérhetővé tegye az anyagot, akár videó formában, hogy újranézd és megértsed, akár hogy a kérdéseidet akár Live chat formában feltedd, ez lehet kiegészítése a normál oktatásnak. Itt a 21. század, használni kell.
Ez sajnos kicsit olyan mint az Uniós pályázaton épített digitális tanterem középsuliban és 1-2 tanár képes egyáltalán használni, mármint készségileg, a többi meg hozzáérni se "mert elrontja" alapon.
-
Diopapa
addikt
válasz #06658560 #85 üzenetére
Elviekben igazad van, de akkor egy 14-18 éves gyerek semmiért sem felelős ami vele történik, hiszen vagy az oktatási rendszer sz*r, vagy az ország sz*r, vagy a szülő nem nevelte. Ebben a történetben egy ártatlan van csak, a gyerek. Jófajta mentalitás.
@(#91) aprokaroka87: Nem erről beszéltem. Arról beszélek, hogy 16 évesektől már mást sem hallasz, hogyan lehet innen "eltiplizni a g*cibe", mert itt "minden sz*r".
[ Szerkesztve ]
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkoholista nevelde
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Aliexpress tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen