- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- SSD kibeszélő
- OLED TV topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TasiA
senior tag
Viszont írtó nagy hátrányuk, hogy helyette a futómű görbül ,hajlik, törik.
Ja és én tudnék 35-ért 15-ös alut kopott gumikkal.Ami az ezüst Vecrán van. Márkája DOTZ és asszem 7*15 ET35, d majd megnézem.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
Ezeket szétcsapni??? egy koccantás egy járdaszigetre és vége van. IIIIgen messze vannak ezek a lehetetlentől... És az is zűrös, hogy kiad 5 rugót egy ismeretlen felniért, esetleg 6-8-ért meg kap újat a márkaszervizben. Annyiért nincs értelme kockáztatni. Festeni meg mindkettőt illene.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
TasiA
senior tag
Hát én ezt símán megcáfolom. Cak míg az alufelni görbül, addig egy csomó energiát elnyel, az acél mag adja tovább a lengőkarnak, gömbfejeknek, kormánynak.
Akármilyen alufelnit széjjelcsapsz. Nem a felni átmérője a lényeg, hanem a szélessége és a gumi ballonossága.Az acél meg a padkától nem fog széjjelmenni. Szép is lenne.
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
Az a vicc, hogy nem tudsz olvasni!! Kár kiforgatni a szavaimat, mert ilyet sehol nem állítottam hogy:
"alufelnis autó futóműve tönkretehetetlen" Nem vagyok egy hülyegyerek, kár annak nézned!
Nem fogok veled vitázni, egyszerű fizika és logika, de ha nekem nem hiszel, akkor nem hiszel! Kérdezz meg szakembereket is, hátha azoknak hiszel!Vallas, ha már látsz az régen rossz! El kell vinni gumishoz és megforgatni. Még ha szépen is fut, utánna fog kiderülni tartja e a peremnél a levegőt.
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
Értettem szaladok rohanok! Lehet már pár száz autóva több fordult meg a kezem alatt mint neked, és nem kell ide-oda mennem tanácsért, szal a tudatlanságot is benézted
Apukám, ha csak az egyszerű ember logikájával gondolkodsz akkor is egyértelmű, hogy egy puhább, könyebben deformálódó anyag, ugyan olyan ütésnél kevesebb energiát ad át, mint egy merevebb, keményebb! Ha erre is beírsz valami marhaságot, vagy belemagyarázol olyat, amit nem állítok, akkor inkább ne is válaszolj. Ha viszont ismét a szövegértési problémákoz jutunk, szívesen leírom még hétköznapibban! Hátha eljut a mondani valóm!
Nyugottan add elő erre is, hogy hülye vagyok, és nincs igazam! Biztosan úgy van! Részemről befejeztem!!
[ Szerkesztve ]
-
fero02
veterán
Nem akarom újra felböffenteni a témát, de sztem TasiA-nak van igaza.
Sztem bőven elég, ha megnézel 1-2 balesetes képet. Az alufelnik rendszeresen szarrá törnek, míg acél ilyenkor is "csak" meghajlik. Ez önmagában is sejtet vmit.
Az anyagszilárdsághoz csak annyit, h ha alufelnivel padkázol, akkor abból tuti, h sokkal több anyagot vesz ki a beton, mint az acélból. Ez ismét csak egy égi jel.
Továbbá. A manapság divatos, tetszetős felnik általában küllősek (vagy kevés vaskosabb, vagy kevesebb kicsi) tehát gyakorlatilag nem összefüggő, míg az acél egy alig pár helyen kikönnyített tömör, esetleg hegesztett, de egybefüggő acél. Ha ez az alu kap egy b@szott nagy ütést, akkor tuti, h nem tudja közvetíteni tovább az erőt (hisz nem is az a dolga), és biztos, h engedni fog vhol. Ez az acél felninél nehezebb dolog.
Ettől függetlenül a legnagyobb csillapítást a gumi végzi, ez tény.
Viszont a futómű szempontjából TasiA gondolatmenete igaz.
"Kis kátyúnál egyik felni sem nyel el semmilyen mechanikus energiát." Ahogy mondod. Ilyenkor a gumi kínlódik. A felni az energiát csak közvetíteni próbálja a futómű felé (ha kibírja és nem törik el) ill. fordítva is igaz (lásd hajtás).
"Nagy ütésnél (értsd: belemégy 100-al egy tank méretű kátyúba, vagy felugratsz egy magas járdára) ha pont szemből mégy neki, akkor sem nyel el maga a felni semmilyen energiát."
Ez esetben sztem a felni ripityára fog szétszállni. A kátyú esetében még nem is biztos, de ha 1:1-ben szembe mész a padkának, akkor tuti törés."Ha kicsit srégan ugratsz fel a járdára, akkor lekoccolod a szélét mind az alufelni mind az acélfelni esetén" Ebben az esetben (mivel a gumi nem az oldalirányú erők ellen lett kitalálva) a sérülés tuti, de az aluból tuti, h több anyag fog lejönni, mint az acélból. Alu sztem jó eséllyel reped, míg az acél "csak" elhajlik.
A felni súlyáról kár vitázni. Nem sok köze van a dologhoz.
Az alu tuti gyengébb anyag (az azonos méreti korlátok között). Nem akarok belemenni az anyag vizsgálati témába, de elég lenne megnézned 2 azonos méretű próbadarab szakadását...az acél tuti tovább bírja.Szóval, sztem extrém esetben az alu felni jobb lehet a futómű szempontjából (kímélés).
Persze minden csak az én véleményem. Válaszolni nem muszáj, nem akarok felesleges vitát gerjeszteni.
-
zolynet
addikt
"
Tisztelt Ügyfelünk!Ezúton küldöm a kért árajánlatot, ami a 2009.02.28-i-, megbontás nélküli-, hivatalos állapotvizsgálat alapján készült.
Hiba anyagár munkadíj
Akku nem gyári méretű, és rögzítetlen. (55 Ah-s akku+rögzítő csere) 32 203 3 960
Gumiabroncsok elkoptak – gumicsere (19565R15 pl.Barum, nyári) 81 440 11 880
Jobb első fényszóró mozog – törött műa. fül miatti csere 38 383 11 880
Szellőző kapcsoló 4. fok nem működik -fűtés motor ellenállás csere. 16 306 7 920
Klíma nem működik (klímagáz feltöltés, tömörség+teljesítményvizsg.) 14 850
Amennyiben klímakompresszor a hibás (kompresszor felújítás szüks.) 60 000
Kormányműből olajfolyás (kormánymű ki-beszerel+felújítás) 107 520
Váltókar akad – beállítás szükséges 11 880
Amennyiben új váltókar, vagy annak valamely szerelvényének cseréje szüks. 80 000 11 880
Kipufogó cső lukas (kifúj) + csonk repedt – 3 részes kipufogó csere 172 917 7 920
Bal féltengely belső gumiharang szakadt – csere szüks. 2 514 11 880
Jobb nyomtávrúd lóg – csere szükséges 12 941 44 550
Stabilizátor bekötők lógnak (mindkét oldal) 25 882 5 940
Futómű geometria ellenőrzése, beállítása (kormánymű+nyomtávrúd cs.miatt) 13 860
Hűtőrendszer – hűtővíz szivárgás 11 880
Amennyiben a hűtő ment tönkre – hűtőcsere szüks. 77 498 11 880
Ablakmosó berendezés gyengén spriccel (ha szivattyú hibás) 12 990 6 930
Ha a csövek dugultak el vagy eresztenek 11 880
Motorból erős kopogó hang hallható (d. csapszeg, ill. hajtókar csapágytól)* 350 000 – 400 000.- tól
* A motorfelújítás / motorgenerál árajánlatát csak a megbontást követően tudom pontosítani!További javasolt munka
120 000 km-enként elvégzendő kötelező átvizsgálás+
(vezérmű fogaszíj+feszítő-terelő-vezető görgők+vizszivattyú csere) 80 000 40 000
Az Ön gépkocsija esetén max 8 év vagy 120 000 km-enként cserélni kell!)Felhívom szíves figyelmét, hogy a fenti (bruttó!) árak tájékoztató jellegűek, amelyek megbontás után változhatnak!
Amennyiben nemcsak rögzítő, hanem akku tartó és fedél (doboz) is szükséges – úgy további + 26 486.-tal nő az anyagár.
Gumiabroncsból mindig vannak kedvező akcióink (3-mat fizet 4-et vihet) – érdemes érdeklődni e hónap második felétől-végétől!
A fentiek közül a határérték alá kopott gumiabroncsok, a kipufogó repedés/kifújás, a fényszóró mozgás-lötyögés, valamint folyadék szivárgások mint közúti ellenőrzés során, mint környezetvédelmi/műszaki vizsga során kifogásolható hibák!!! Ezen túlmenően a közlekedés biztonságot is érintő, közvetlen veszélyforrások lehetnek! (Pl. szemközt közlekedőt vakító fényszóró, csúszásveszélyes folyadékszivárgás-és gumiabroncsok, környezet szennyező kipufogó rendszer és folyadékszivárgások!)
Kipufogó rendszer hiba=rossz keverékképzés – és lambda szabályozás károsíthatja a katalizátort, továbbá elégtelen hűtés-kenés esetén a motor még nagyobb mértékben károsodhat a motor! A futómű alkatrészek kopása/lógása szintén balesetveszélyessé válhat!
A gépkocsi élettartamát ezek mindegyike jelentősen befolyásolhatják/csökkenthetik!
Az általunk beépített (eredeti Opel) alkatrészekre 2 év alkatrész garanciát vállalunk, kivéve az akkumulátor – mert arra 3 év a jótállás!
Szívesen segíthetünk kevesebb jótállási idővel rendelkező-, után-gyártott alkatrészek beszerzésében és beépítésében is! (A kipufogó rendszer hegesztésének lehetőségét egy következő-, minősített hegesztő kolléga által végzett szemrevételezéses/anyagszerkezeti vizsgálat alkalmával lehetne megállapítani).
" / minőségellenőr vizsgabiztos /Iszonyat mákja volt. Nem is emlékszem h mi alapján kapta vissza a pénzét.
Ha csak azt néztük volna h a schiller opelnél 5év garral látott ugyanilyen vectrát.
Elnézést a borzalom kinézetért, erre volt idő.[ Szerkesztve ]
Life is too short to stay stock!
-
bambano
titán
Egy gyári első teló darabja 89 ezer forint, egy alsó lengőkar szintén, teljes féltengely 200, elég csak két zűrösebb alkatrészt cserélni és máris megvan máshonnan az a 400 ezres cehh, amit a motorgenerálra mondott látatlanban a szakértő.
Egyiknek a dugója lóg, másiknak a kereke. Azért nagy varázslatokat nem érdemes várni szerintem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
félisten
Nyilván minden elhasználódik előbb-utóbb, de gondolom erről semmiféle tudományos vagy műszaki ismereteid nincsenek, hogy egy adott olaj mennyi idő alatt veszti el a kenőképességét az adott motorban adott terhelés alatt. Ezért szvsz elég erős olyat tényként állítani, hogy 15 ezernél le kell cserélni az olajat, mindegy mit ír a gyár. De mondhatnám azt is, hogy megalapozatlan, félrevezető.
Mikor a tuningos DTI-ről érdeklődtem, egyből azzal érveltek többen, hogy sok mérnök dolgozott a motoron meg a vezérlő programon és azért jó úgy ahogy most van, nem szabad beleturkálni. Namost, ugyanezek a mérnökök összefogva az olajgyártók mérnökeivel fejlesztették ki azt, hogy ahhoz az adott motorhoz ilyen olaj kell és azzal ennyi km a biztonságos csereintervallum. Ha előbb annyira bíztunk a mérnökökben, akkor most miért állítjuk azt, hogy nem jó amit mondanak, cseréljünk előbb olajat?
DAF, VOLVO, MERCI-nél nem ritka a 80-100 ezres olajcsere-intervallum, gondolom ott is az a cél, hogy minél előbb motort kelljen cserélni, ezzel rontva mind a motor, mind az olajgyártó cég hírnevét.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Persze, fontos a marketing, de hogy emiatt emelkedik a megadott olajcsere-intervallum, megint csak feltételezés, nem tény.
Előbb írtad ezt: Főként nem a motorok fejlődése, hanem a kenőolajok javulása tette lehetővé a nagyobb olajcsere ciklusokat.
Most akkor javultak az olajok és ezért hosszabb a periódus, vagy a marketing miatt? Egyik mondatodban teljesen ellentmondasz a másikkal.
Honnan tudjuk azt, hogy az az olaj nem tud sokkal többet abban a motorban, mint a megadott periódus? Sehonnan, ezért ne menjünk bele feltételezésekbe.
A tgk. motorok kevesebbet forognak, nagyjából felét, mint egy átlagos szgk dízel motor normál használat mellett, de az intervallum akár a többszöröse is lehet. Olaj nem ezért van bent sok, hanem mert nagy a motor, amit kenni kell. Egy 14 ezer köbcentis motort nehéz lenne kenni 4 liter olajjal.
-
bambano
titán
Ja, fóccvágen 1.6 benzines motor, mehetsz vele fixen 15 mm-ként olajcserére, kapsz bele 2-3 ezer forint/liter körüli áron olyan olajat. Vagy "emelt terhelési ciklusú karbantartás" vagy hogy hívják, amikor a számítógép szól, hogy mikor menj be, max. 30 mm, de akkor kötelezően shell helix és 6600 forint/liter az olaj, überhiperszuper szintetikus motorolaj. Ezeket a számokat az általam két és fél évig hajtott borában tapasztaltam meg, nem pedig hallottam valakitől aki látott már olyat.
Aki ennek bedől, annál hibádzik az általános iskolai matek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Az 520i 170 ló, az 525i 218 ló, az 540i 306 ló a www.bmw.hu szerint és másfél tonna körül vannak.
Az astra opc 240 ló és 0.3 sec-cel lassabb a 0-100 sprintje, mint az 540-nek. Könnyebb is vagy két mázsával.Úgyhogy az 520i-t meg az 525it úgy eszi meg reggelire, hogy nem is büfög közben és ha egy kicsit is bénázik a bmw sofőrje, akkor az 540i-t is megtakarja.
Mondjuk a videón mintha nem lenne szabad a pálya a bmw előtt. úgy könnyebb kicsitEgy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
KrAt
veterán
Jó, te BMW-s vagy, mi Opelesek, mi így, ti úgy látjátok Semmi baj nincs ezzel.. Ennyi
Kérésre: egyelőre félkészen van a GSi LCD műszeregység, mert csak 1 pilács világít, 1 nem, ráadásul vmi 2000 ft egy ilyen speckó izzó.. Összeraktam PC-s táppal, 1-2 kép a félig világító műszeregységről
-
bambano
titán
Egyáltalán nem evidens. Vannak előtte, gondolom még egy bmw-s se annyira hülye, hogy belecsattanjon az előtte menőbe. És ebben a helyzetben teljesen mindegy, hogy 316-os motornál nyomják a féket a gáz helyett, vagy m5-ben.
Egyébként meg a gyári bmw-kben benne van a 250-es tiltás, a gyári vectrákban meg nincs. Nem is kellene olyan lomha autó
Na mindegy, térjünk vissza az opel szakmai témákhoz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#TOTTI
őstag
Sztem meg egyszerően semmibe vehető a különbség.. nem egy kategória tény.. sőt én is a BMWt választanám de nekem ne mond már hogy egy 520i vagy 525i meg annyit mint a 240 lovas könnyű OPC ez simán lehet 300 ló körüli gép.. és nem 0-ról indulnak.. Végülis mindegy.. Az meg hogy a BMW 320i 8.2 megy százon az egy dolog jo ha kettesbe fel kell rakni 100hoz.. Na meg az azért nem az az autó aminél a padlózásról szól az élet.. 6.ban szépen elhúzok 220ig egy dizel 1310 kilos astraval.. Persze ez bátorság mert nem reptéren volt hanem autópályán.. meg hülyeség is.. Természetesen a 320i sokkal jobb mint a dizel astra.. de valamiért mégse akartam BMW-t... inkább egy zafira OPC.. bár embere válogatja..
tibi666 : Neked ilyen az önizgató videó..?
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
Én meg azt mondom hogy az OPC astra felveszi a versenyt a 333lovas 545ös teknyővel..
Azt se mondod komolyan hogy egy 2.0-2.5ös feltöltés nélküli benzines felveszi a versenyt..
Igen a BMWs nem nyomta.. valószinű ez lehetett.. vagy rossz sebességi fokozatban indult.. 7.ben mondjuk..Meg én azt se látom hogy az OPC lehagyja.. max tartja a lépést.. Vagy már 250nél járnak és limit van.. azért marad el..
Örülj neki hogy nem vagy szakadt BMW-s így áll a felvágás a végére..
-
Daywalker
addikt
Azt nem tudhattam, hogy neki nincs, mert neked írta teljesen az jött le, hogy neki az van. De mint mondtam, tisztelet a kivételnek. Így neked is...
Azért az az OPC Astra egyáltalán nem gyenge, egy sima 520-ast simán lenyom (az ha jól tudom, az 170ló), de még egy 187 lovas 525i-t is (a 217 lovasban nem lennék biztos, de elképzelhető). Ráadásul az Opel nyomatéka 320 Nm az 525i meg 246, plusz az Opel könnyebb is picivel...hát nem tudom. Szerintem ne vitázzunk róla, mert nem tudni milyen bimmer van a videón, ezért nem biztos, hogy az Opel gyengébb.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
dokar
addikt
Kisebb érték a jobb:
Opel Astra OPC lóerő/tömeg arány: 0.1846
BMW 545i lóerő/tömeg arány: 0.1911Nagyobb érték a jobb:
Opel Astra OPC tömeg/lóerő arány: 5.41
BMW 545i tömeg/lóerő arány: 5.23Tehát egy picivel erősebb az OPC, továbbá a turbó miatt is még jobban megy, mert már viszonylag lentről el kezd húzni. Ergó teljesen hihető, hogy egy OPC legyorsul egy 545i-t.
[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
dokar
addikt
BMW 545i: 325-333 lóerő, de a tömeg nem 1630, hanem 1735 kg.
OPC: 1393 kg, de ez sofőrrel együtt van ám. Én 90-95 kg között mozgok.
Továbbra is él, hogy az OPC megverheti a bömös, de fordítva is igaz. Lazán lehet az OPC-t az 5-ös bimmerhez hasonlítani, mivel ez a gyártó versenykiadása. Ha az M szériát említetted volna, akkor már mindjárt nem lenne kérdéses. De ha úgy kérdezném, hogy verseny szempontból melyik a legjobb, akkor mit választanál? Corsa OPC 192/1100, Astra OPC 240/1320 vagy Insignia OPC 325/1430-1540 (ez ugye már egyértelműen kenterbe veri gyorsulásban az 545i-t)?Nem értem mit akarsz itt elérni a leírt megállapításaiddal. Én jeleztem feléd és akkor te most nekem akarod elmagyarázni, hogy mit jelent?
[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
dokar
addikt
Na fasza, felcseréltem.
Minden autót 2 emberrel, és csurig töltött benzintankkal mérnek le.
Hogy? Menetkész tömeg a max tank + 1 ember, a saját tömeg pedig az üres tank ember nélkül. Hol olvastad?
Az 550i limónál szerinted könnyebb 105kg-al az 545i?
Astra OPC vs 545i esetén pedig elég egyértelmű a dolog...
Hiába van nagyobb motor a lomha nehéz bömösben, az nem pályára való. Sehogy sem mérhető az OPC-hez. Van a BMW-nek M szériája, az kell a versenyzésre.
extra - SEXRay
Új hozzászólás Aktív témák
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Háztartási gépek
- Elden Ring
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- sziku69: Szólánc.
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- SSD kibeszélő
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...