Hirdetés
- Megkapja az FSR 4-et a PlayStation 5 Pro
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Navi Radeon™ RX 5xxx sorozat
- PCI Express 6.0-s SSD-t demonstrált a Micron és az Astera Labs
- Melyik tápegységet vegyem?
- OLED TV topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
-
PROHARDVER!
Magyar Telekom (Mobilszolgáltatások)
Infók a MultiSIM szolgáltatással kapcsolatban: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Landsmann
addikt
válasz
Kbali #130776 üzenetére
Nem feltétlenül. Ha a rendeltetésszerű használatot akadályozza a hiba, akkor igen. Ha nem dönthető el, hogy akadályozza vagy nem, illetve hogy gyártási eredetű a hiba vagy nem rendeltetésszerű használatból következett be, az üzletnek joga van a szerviz véleményét kérni az ügyben. A szerviznek 3 napon belül kell választ adnia.
-
totron
addikt
A Telekom interpretálásában az 1800 MHz-et mennyire akadályozza terjedésében a lombosodás pld.? 2 hónapig nem tudtam használni egy telefont, most már tudom, de ugyanazokon a pontokon alacsonyabb a térerő, van, ahol ez egyenesen jelvesztéshez vezet.A tavalyi év ugyanezen időszakában nem volt ilyen. Ér valamit a hibabejelentés ilyen esetben?
-
4Grider
nagyúr
válasz
CrazySouls #128388 üzenetére
Akadályozza a rendeltetésszerű használatot?
-
4Grider
nagyúr
válasz
MikeWazowski #126322 üzenetére
Elállni nem tudsz. 3 napon belüli csere lehetősége (azonos típusra) akkor él, ha meghibásodott az eszköz és a meghibásodás az eszköz használatát akadályozza.
-
szalai112
senior tag
válasz
Lackooo84 #122653 üzenetére
Ezt meg lobogtaja telekom és vége
[aszf]
amennyiben az Előfizető olyan magatartást tanúsít, mely akadályozza vagy veszélyezteti a
Szolgáltató hálózatának rendeltetésszerű működését, ezáltal pedig más előfizetők által igénybe vett szolgáltatások
minőségének csökkenését vagy a szolgáltatás elérhetetlenné válását eredményez -
btudos
nagyúr
válasz
st3v3np3t3r #113989 üzenetére
Én erről beszélek, itt volt korábban a P2P korlátozás megemlítve, amit most lecseréltek egy általánosabb megfogalmazásra:
"A Korlátlan Net és Korlátlan Net Max csomag keretében a hálózat integritásának, valamint a szolgáltatások biztonságának fenntartása érdekében a Szolgáltató jogosult az Előfizető által igénybe vett szolgáltatás az ÁSZF Törzsrészének 5.2. pontja szerinti korlátozására, amennyiben az Előfizető olyan magatartást tanúsít, mely akadályozza vagy veszélyezteti a Szolgáltató
hálózatának rendeltetésszerű működését, ezáltal pedig más előfizetők által igénybe vett szolgáltatások minőségének csökkenését vagy a szolgáltatás elérhetetlenné válását eredményezi." -
válasz
btudos #113988 üzenetére
Nyilván... Meg lehet oldani ugyan úgy ahogy eddig. Csak nincs lepapírozva.
Amúgy benne maradt az ÁSZF-ben, hogy a hálózat biztonsága érdekében korlátozhat...
ÁSZF 2A 4.3 2.bekezdés EHT.137.-re hivatkozva
"A szolgáltatás korlátozása
137. § (1)Az előfizetői szolgáltatás igénybevételének korlátozására, így különösen az előfizető által indított vagy az előfizetőnél végződtetett (az előfizető hozzáférési pontjára irányuló) forgalom korlátozására, az előfizetői szolgáltatás minőségi vagy más jellemzőinek csökkentésére a szolgáltató az előfizető értesítésével a következő esetekben jogosult:
a)az előfizető akadályozza vagy veszélyezteti a szolgáltató hálózatának rendeltetésszerű működését, így különösen, ha az előfizető az előfizetői hozzáférési ponthoz nem megfelelő interfésszel rendelkező végberendezést csatlakoztatott;"
Ha a szolgáltató úgy ítéli meg, hogy egy adott végponton történő túlzott adatforgalom veszélyezteti a hálózata rendeltetésszerű működését, akkor korlátozhatja azt. Legalábbis nekem ez jön le belőle. -
ferob
őstag
válasz
Tompika777 #113376 üzenetére
A korlátlan adatmennyiség kapcsán a feltételek az alábbiak szerint módosulnak.
2020. március 31-ig:
A Korlátlan Net és Korlátlan Net Max csomag kizárólag személyes felhasználásra vehetőigénybe. A Korlátlan Net és Korlátlan Net Max díjcsomag keretében a hálózat egységességének, a szolgáltatások biztonságának fenntartása érdekében a következőforgalomtípusok és használati módok esetében a mobilinternet szolgáltatás az adatdíjcsomag kínált sebességétől eltérőmaximális sebeséggel használható, az alábbiak szerint:Peer-to-peer jellegűfájl megosztás és letöltés (különösen Bittorrent) illetve egyéb folyamatos, hálózati túlterhelést jelentőforgalomtípusok használata esetén a letöltési/feltöltési sebesség 2/0,2 Mbit/s. A Szolgáltató a hálózat egységességének, a szolgáltatások biztonságának érdekében az Általános Szerződési Feltételek 4.3 pontja alapján jogosult a szolgáltatást korlátozni, vagy az előfizetői szerződést felmondani.2020. április 1-jétől:
A Korlátlan Net és Korlátlan Net Max csomag keretében a hálózat integritásának, valamint a szolgáltatások biztonságának fenntartása érdekében a Szolgáltató jogosult az Előfizető által igénybe vett szolgáltatás az ÁSZF Törzsrészének 5.2. pontja szerinti korlátozására, amennyiben az Előfizető olyan magatartást tanúsít, mely akadályozza vagy veszélyezteti a Szolgáltató hálózatának rendeltetésszerű működését, ezáltal pedig más előfizetők által igénybe vett szolgáltatások minőségének csökkenését vagy a szolgáltatás elérhetetlenné válását eredményezi. -
Sziasztok!
Van 2 darab Mobil S + 1GB előfizetésünk, összesen 3290Ft havidíj / előfizetés.
A másodikra kapok a számlában kb 20% partnerkártya kedvezményt.Megláttam, hogy új díjcsomagok vannak a Telekomnál, ami a korábbi Mobil... díjcsomagok bővített változata, gyakorlatilag korlátlanná tették a hálózaton belüli telefonálást.
Igenám, csak ezzel párhuzamosan bevezették, hogy ha 2 szám van 1 számlán automatikusan jár 15% havidíj kedvezmény, melyről lemondani sem lehet.
Így ha átváltom erre a díjcsomagot (és állítólag nem akadályozza meg a rendszer) akkor a vállalt havi költés alá megy a havidíjam, és kiszámlázzák a Mobiltelefon kedvezmény kötbért.
Nagy nehezen sikerült megbeszélni a Tésasszonnyal, hogy bár egy néven van, átrakják 2 külön számlára hogy ne legyen havidíj kedvezmény és akkor jó lesz, de nem figyelek simán kiszámlázzák a kötbért. -
Keem1
veterán
válasz
HELLAFLUSH #106654 üzenetére
Nem Telekom téma, de egyébként akkor kötelesek azonnal cserélni, ha a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
De szerintem ki fogják cserélni. -
válasz
4Grider #106606 üzenetére
Jutalék nélküli munka esetén te sem erőltetnéd meg magad, amikor a munkaadód azért ad neked minimálbért, mert azt a jutalékkal ki tudod egészíteni.
Ezt ugye nem azért írod, mert engem vagy a többi ügyfelet akarsz meggyőzni arról, hogy inkább ne akarjuk ezt, hanem alapból úgy menjünk be egy szolgáltatóhoz, hogy kérdezzünk rá, kap-e ezért külön pénzt, mert ha nem akkor én kérek elnézést és már itt sem vagyok!
Amúgy ha az ismert feltételekkel is elvállalja a munkát, akkor már kötelessége normálisan végezni. De mehet máshová is, persze az ilyen üldögélős kényelmes meló az sokaknak tetszik.
Ha ég a házad, téged fog érdekelni, hogy a tűzoltó nem kap több pénzt akkor sem, ha bemegy az égő házba, mint akkor ha csak üldögél a laktanyában?
(#106608) dptrsk
olyan nincs, hogy itt egy domino SIM erre kérem ezt a számot.
Köszi neked is az infót. Eszem ágában nem volt csak úgy odamenni, hogy itt egy SIM, csak felmerült, ha már arra kell készülni, hogy alapból elhajtják az embert esetleg még úgy is, hogy belehazudnak a képembe, hogy nincs SIM...... Gyanítom, hogy ha hozott anyagból kéne dolgoznia, még többet kéne pötyögni a pici ujjacskájával, jaj dehogy terhelném én le ennyire, különben is fene a pofámat, hogy variálok itt össze-vissza! Ha már egyszer előfizettem, fizessem életem végéig, ne szegény ügyintézőket akadályozzam social media tesztelés közben!
-
Nikaré
őstag
válasz
Lackooo84 #106375 üzenetére
Oké, de ezt a .....sságot ki kérte? A szolgáltató akadályozza a szolgàltatás (ésszerű) zökkenőmentes használatát. Én hívok valakit, majd
a) átkapcsol hangpostára
b) a hívott fél megszakítja a hívást
Ja nem! A szolgáltató értesítés nélkül át állítja az előfizető által korábban beállított preferenciákat! Rém kellemetlen ilyet tapasztalni amikor valaki hívja a szüleit, nagyszüleit (akik rendszetint azt sem tudják, hogy állítsák vissza) közben meg a frász kerülgeti az embert. -
3 munkanapon belül (adott esetben holnap záróráig) kicserélés, mivel olyan hibája van, ami akadályozza a rendeltetésszerű használatot.
Ha találsz olyan üzletet, ahol van készleten, akkor cseréljék ki.
Elállás esetén az adott szerződés megkötése előtti állapotot kell visszaállítani, ha teljesen új előfizetésről van szó, akkor az is megszűnik, ha pedig meglévőn kerül sor a hűség meghosszabbítására, akkor csak a vállalt új hűség kerül törlésre. -
válasz
Oposzumtoszó #96573 üzenetére
Szia,
Amennyiben fogyasztói minőségben vásároltál (tehát nem cégre...stb.) és van náluk készleten adott típusú készülék, valamint a hiba/meghibásodás egyértelmű, ami akadályozza a rendeltetésszerű használatot - tehát indokolt a kicserélés -, úgy cserélniük kellene, ha pedig nincs készleten, akkor berendelik és a 15 napra törekedéses jogszabályi rész következik (ami a kijavításra is vonatkozik).
Mivel üzletben vetted, így nem adott a 14 napos elállás, ezért más típusú készülékre elállással áttérni direktben nem tudsz - hacsak az ügyintéző be nem vállalja, hogy saját szakállára lepapírozza valahogy -, hivatalosan csak akkor tudnál, ha azt mondanák, hogy nem csak készleten nincs náluk, hanem rendelni sem tudnak már abból a típusból, ami miatt át kellene térni a normál jótállási/szavatossági körbe és nem csak a kicserélés, hanem a kijavítás sem menne, illetve árleszállításban sem tudnátok megegyezni, mert a sorrend; kijavítás, kicserélés, árleszállítás és elállás. -
válasz
szekra #94990 üzenetére
Szia,
Annyival egészíteném ki az előttem szólót, hogy ha van az üzletben készleten, akkor sem igazán szeretnek webshop rendeléses terméket cserélni, hanem rábeszélnek az elállásra, mert külön készletes az üzlet és a webshop, bár ez jogilag a kutyát nem kellene, hogy érdekelje, ráadásul más irányban működik is, mert webshop által lehet rendelni üzletben készleten lévő terméket, azonnali átvétellel is.
Legyél határozott, ha olyan hibája van a terméknek, ami egyértelműen akadályozza a rendeltetésszerű használatot, akkor nem kell elállnod, viszont ha nincs épp készleten adott üzletben, akkor átfutási idővel kell számolni. -
válasz
radio100jozs #93737 üzenetére
Jól sejted, jogilag nem muszáj az elállás, ha az előfizető azt nem kéri, úgy cserélniük kell jótállás keretében az eszközt (ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot) és ha nincs épp készleten, akkor berendelik, az ügyfél meg kivárja, de a szerződés marad.
milenda: A bevezetéshez képest, több opciónál is kedvezőbbek lettek a külföldi/EU használati feltételek.
-
A vásárlástól, átvételtől számított 3 munkanapon belül kell cserélni, ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot.
Belül vagy a 3 munkanapon?
Akkor esélyes, ellenkező esetben szerviz - utóbbi esetben sem kizárt persze a csere, ha nem javítható, de az egy hosszabb ügymenet. -
válasz
BobChemistry #72169 üzenetére
szia,
az aljzat tisztítását nem próbáltad (porszívóval például), nem csak valami kosz/szösz akadályozza a rendes érintkezést?
az egy éves jótállás után már csak a 2 éves szavatosság adott, de az már más feltételekkel, adott hiba jellege kapcsán nem sok remény fűzhető hozzá, de egy próbát megérhet persze, hátha...
érdemesebb direkt apr-be vinni, mert a szolgáltató is küldené tovább a gyártói/szerződéses szervizbe, az meg csak plusz idő oda és vissza, illetve a magam részéről azt szoktam mondani ilyen esetben, hogy inkább apr, mint tmx.
megnézik, szükség/igény esetén bevizsgálják és mondanak rá valamit, hogy milyen feltételek mellett javítható, esetleges költséget...stb., aztán eldöntöd, hogy mi legyen vele. -
Aaron14
őstag
Sziasztok!
Következőben szeretném a segítségeteket kérni. A barátom nem rég vett egy iPhone 6 készüléket a Telekomtól, melyre biztosítás is van. Tegnap este sajnos összetörte a kijelző egyik sarkát.
Aki jártas biztosítási dologban, az kérem válaszoljon nekem, hogy ilyenkor a biztosító állja-e a javítást vagy a "nem akadályozza a rendeltetés szerű használatot" dologra hivatkozva nem fog semmi történni.
-
válasz
enginev3.0 #58514 üzenetére
direktben nincs ilyen lehetőség, a 14 napon belüli elállás esetén a vásárlás előtti állapotot kell visszaállítani, tehát vissza minden, de annak semmi akadálya, hogy utána másmilyen típusú készüléket vásárolj egy új előfizetéssel, akár eltérő konstrukcióban.
a többi jótállási opció sem jó, mert 3 munkanapon belül azonosra cserélnek - ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot -, utána javítanak vagy kicserélik, de szintén azonos típusra. -
taip
senior tag
válasz
djSiku #57321 üzenetére
Amúgy pedig ez van a Telekom honlapján:
Jótállás
Az értékesítést követően 3 munkanapon belül meghibásodott készülék cseréje elsődlegesen abban a Telekom üzletben történik, ahol vásároltad azt. Amennyiben a telekom.hu-n keresztül vásároltál, akkor bármelyik Telekom üzletben kérheted a cserét.
Felhívjuk figyelmedet, hogy kizárólag abban az esetben végezhető el azonnal a csere, amennyiben a hiba a csere helyszínén tapasztalható, a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza, illetve a készüléken nincsenek nem rendeltetésszerű használatra utaló nyomok! Ellenkező esetben bevizsgálásra és javításra adhatod le a készüléket.
Szóval szerintem erre hivatkozva vidd vissza, ha produkálja a hibát, adjanak egy másikat. Ha azt mondják, nincs készleten, akkor pedig adják írásba, hogy te élni kívánsz a 3 napos garanciával, csak éppen nem tudnak készüléket adni, de amint lesz, adnak egy másikat. (Megnézheted a Webshopban, hol jelez készletet, bár az nem 100%).
-
dptrsk
Topikgazda
"7. §12 Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."
Telefon esetében ez a rendeltetés szerű használat :
"Mindezek alapján a fogyasztó az azonnali cserére akkor jogosult, ha a tartós használatra rendelt termék meghibásodása a rendeltetésszerű használatot (jelen esetben a telefonálást) akadályozza."
Az, hogy pl. nem megy a FaceTime kamera nem jogosít 3 napos cserére...
-
válasz
ZeneÁdi #57130 üzenetére
a pontosság kedvéért annyival illik kiegészíteni a hozzászólásodat, hogy ez csak akkor igaz, ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot - ez a kitétel szerepel a kapcsolódó jogszabályban.
ForRedGlory; a vásárló/előfizető a szolgáltatóval áll elsődlegesen szerződésben, így az nem kell érdeklje, hogy a gyártó mit határoz meg, pláne ha az eltér a kapcsolódó hazai jogi szabályozástól.
pietrasko; ez így nem teljesen igaz;
A jótállás alá tartozó termékek esetében, ha a fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikke - előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni. Ha az azonnali csere azért nem lehetséges, mert a fogyasztási cikk átmenetileg nincs a forgalmazó üzletében vagy raktárában, akkor itt is irányadó az, hogy a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
forrás; linkettől függetlenül, elküldheti persze utána bevizsgálásra a kicserélt készüléket, mert ha például olyan hibát állapítanak meg, amit esetlegesen a vásárló okozott, akkor akár jogi útra is terelhetik a dolgot.
-
dptrsk
Topikgazda
válasz
Scoobyka #53108 üzenetére
Ha a cél az azonnali csere, akkor felesleges szerintem.
Mivel ebben az esetben az ügyintéző felelőssége a visszavét/csere.
Ha visszaveszi s az apple szerint nem hibás, akkor a veszteséget a Telekomon verik le, aki pedig áthárítja az ügyintézőre.
Egy ilyet szerintem senki nem vállalna be, más kérdés ugye az egyértelmű használhatatlan telefon.
Illetve szerintem erre a hibára a 3 nap se vonatkozik, mivel nem akadályozza a rendeltetésszerű haaználatot...(ahogy olvasom arra él a 3nap)
Ez garanciális hiba. -
Teko001
őstag
válasz
Scoobyka #53103 üzenetére
A hétvége nem munkanap. Az, hogy ők esetleg hétvégén is nyitva vannak, az az ő bajuk.
Ami a cserét illeti:
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.Természetesen ők elküldhetik bevizsgálásra, hogy valóban gyári eredetű-e a hiba, de nem javíthatják, és nem adhatnak refurbished (fehér, vékony dobozos felújított iPhone) telefont, ugyanis az nem csere.
A home gomb zörgése - amennyiben a rendeltetésszerű használatot nem akadályozza - nem jogosít cserére szerintem.
-
akkor más(ok) helyett is szomorú vagyok, és;
Amennyiben három munkanapon belül érvényesítjük csereigényünket, az eladó nem hivatkozhat az aránytalanságra, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Ha az azonnali csere azért nem lehetséges, mert a fogyasztási cikk átmenetileg nincs a forgalmazó üzletében vagy raktárában, a GKM rendelet 4. §-ának (2) bekezdése irányadó a Korm. rendelet szerinti kicserélés tizenöt napos határidejére is.
-
válasz
djculture #50876 üzenetére
kevered, illetve nem jól tudod, a vásárlás milyensége mindegy, 3 munkanapon belül jelzett hiba/meghibásodás esetén érvényesíthető a kicserélés, ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot!
a 14 munkanapos elállás csak a távollévők között kötött szerződésre él, de annál is érvényesíthető 3 munkanapon belül a kicserélési igény!Asbee; te a szolgáltatóval állsz direktben szerződésben, ne érdekeljen, hogy a szolgáltató és a gyártó között mi és miként történik!
mindegy, hogy webshop útján vagy személyesen vásároltál az üzletben, ha az üzletben 3 munkanapon belül jelzed a készülék hibáját, ami olyan jellegű, hogy akadályozza a rendeltetésszerű használatot, kötelesek intézni a kicserélést, hiszen te nem elállni akarsz a szerződéstől - a webshop rendelés miatt erre is lenne lehetőséged 14 munkanapon belül -, hanem egy hibátlan készüléket szeretnél kapni!
annyi, hogy a 3 munkanap csak a fent leírt jellegű hiba/meghibásodás szolgáltató irányába történő jelzésére meghatározott intervallum, illetve a jótállási ügyintézés általad történő megkezdésére, a szolgáltató számára nem, nekik a vonatkozó jogi szabályozás a mérvadó, tehát ha nem rendelkeznek raktáron adott típusú készülékkel, akkor a 15 napra törekedéssel kell intézniük a cserét, mint bármilyen általános jótállási/szavatossági ügymenet során. -
Asbee
veterán
Az értékesítést követően 3 munkanapon belül meghibásodott készülék cseréje elsődlegesen abban a Telekom üzletben történik, ahol vásároltad azt. Amennyiben a telekom.hu-n keresztül vásároltál, akkor bármelyik Telekom üzletben kérheted a cserét.
Felhívjuk figyelmedet, hogy kizárólag abban az esetben végezhető el azonnal a csere, amennyiben a hiba a csere helyszínén tapasztalható, a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza, illetve a készüléken nincsenek nem rendeltetésszerű használatra utaló nyomok! Ellenkező esetben bevizsgálásra és javításra adhatod le a készüléket.
(#50877) 313313: Ilyen hozzá állással, lehet nem érdekel felküldöm ismerősnek, leadja iStyleban pár nap alatt csere aztán vissza. Előbb megfordul mintha beviszem üzletbe. A refurb engem zavar. Volt már refurb iphoneom semmi baja nem volt, működik tökéletesen mai napig.
-
válasz
Sev!er #50662 üzenetére
nem a 3 napon belüli cserét kéred, hanem a vásárlástól, illetve netes rendelés esetén az átvételtől számított 3 munkanapon belül tapasztalt hiba/meghibásodás esetén - amennyiben az a rendeltetésszerű használatot akadályozza - csereigénnyel élsz.
igen, jellemzően megbeszélhető az illetékessel, hogy a csere valós megtörténte pillanatáig ne kelljen leadni a kicserélésre hivatott készüléket. -
igen, ha a hiba/meghibásodás akadályozza a rendeltetésszerű használatot, viszont ha csak mondjuk esztétikai jellegű, és amiatt neked nem tetszik a készülék, akkor sajnos nem fogod tudni érvényesíteni a 3 (munka)napon belüli kicserélést.
arról nem is beszélve, hogy 3 (munka)napon belüli érvényesítéskor nem/sem kötelesek azonnal cserélni, mert ha mondjuk nincs épp készleten olyan típusú készülék, akkor várni kell rá. -
válasz
Rivaul #42224 üzenetére
szia,
vásárlástól számított 3 munkanapon belüli csere akkor lehetséges, ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot, akkor viszont üzletben is kötelesek intézni - a gyakorlatban szeretik lepasszolni, hogy a webshop útján rendelt készüléket visszaküldeni kell, pedig nem elállásról van szó, az egy másik módozat, hanem cseréről -, de ha úgy ítélik meg, hogy nem akadályozza a rendeltetészerű használatot, illetve a gyártói jótállás alapján ez a hiba még nem indokolja - a vonatkozó szabvány alapján - a cserét/javítást, akkor állj el a szerződéstől, az nem számít, hogy személyesen vetted át, a rendelés módja a lényeg, hogy neten történt, visszaküldöd/leadod a készüléket, visszaállítják a vásárlás előtti állapotot - ez több tényező függvénye, néhány naptól több hétig is terjedhet -, utána pedig rendelsz újat.
amennyiben nem hűségre lett rendelve, vagy egyéb akadályozó tényező sem befolyásolja a dolgot, úgy akár meg sem kell várni a vásárlás előtti állapot visszaállítását.
a készülék árának visszatérítésére 30 napjuk van.
nagy t-pont a javasolt, ahol szerviz is van, és utóbbinak a nyitvatartási idejében intézni. -
válasz
ANDROID??? #39515 üzenetére
azzal nincs is probléma, küldjék tovább javításra a gyártói/szerződéses szervizbe, de ne akkor, ha valaki a vásárlástól számított 3 munkanapon belül akarja valaki érvényesíteni a csereigényét úgy, hogy a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot.
ezzel van probléma; ...ekkor mondják, hogy ez apple termék, hiába 72 órán belüli hiba, nem cserélik felküldik szervízbe. - a szolgáltató illetékese ilyet (szerintem) ne nagyon mondjon azon ügyfélnek, aki velük van szerződésben, és nem pedig direktben az apple-lel, mert abból így gond lehet/lesz... -
erdoke
titán
válasz
D@ve89 #39431 üzenetére
Ha minden igaz, a (#39403) a hatályos jogszabályt idézi, míg a nem működő WiFi egyértelműen akadályozza a rendeltetésszerű használatot, tehát cserélni kellett volna, nem elküldeni bevizsgálásra. Egyébként is, Apple terméket nem kell vizsgálni. Újrahúzzák a legfrissebb gyári OS-t, és ha gyári állapotban továbbra se megy a WiFi, akkor csere, mert itthon az Apple is cserél, nem javít (még).
-
válasz
D@ve89 #39425 üzenetére
legyünk pontosak;
A jótállás alá tartozó termékek esetében, ha a fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikke - előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni. Ha az azonnali csere azért nem lehetséges, mert a fogyasztási cikk átmenetileg nincs a forgalmazó üzletében vagy raktárában, akkor itt is irányadó az, hogy a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
forrás; link (csak egy a sok közül!)
amennyiben a szolgáltatónál kapásból azzal kezdték - a leírás szerint igen -, hogy nem cserélik, mert apple termék, ami miatt eltérő az eljárási rend, és meg sem kísérelték a cserét - holott a hiba megállípatása egyszerű volt, mivel nem működött a wifi, amely hiba egyértelműen akadályozza a rendeltetésszerű használatot -, tehát nem az volt a probléma, hogy például nem volt raktáron, ami akadályozta volna az azonnali cserét, úgy nem megfelelő módon jártak el! -
1430
senior tag
válasz
polonic #39401 üzenetére
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
És ebben hol van az, hogy azonnal a helyszínen cserélni kell? Ezért írtam már 2010-ben is, hogy a CSERE folyamatát viszont a 49/2003. GKM rendelet 4. §-a szabályozza:
"4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze." -
polonic
félisten
Nézem a 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet 7 paragrafuást:
"Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított
három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1)
bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket
kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."Itt a Telekom egy készülék eladásánál forgalmazónak minősül vagy viszonteladónak? A forgalmazó a magyarországi leánycég, aki importálja az eladni kívánt készülékeket. Jól vagy rosszul gondolom?
-
#99546112
törölt tag
Ha van egy 2 éves hűségem telón, (most telik le az első év) attól még vásárolhatok új havidíjassal tabletet, vagy az akadályozza? Aranykártyás vagyok egyébként.
-
válasz
ANDROID??? #36142 üzenetére
itt minden lényegit megtalálsz, a jogszabályt is behivatkozták; link
ami számodra fontos; kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás
nincs levásárlás;
Nem vagyunk kötelesek elfogadni azt sem, ha az eladó a termék árának levásárlását ajánlja fel, mivel ilyen szavatossági igényt nem ismernek a vonatkozó jogszabályok.
nincs csere eltérő típusra;
Csere esetén csakis olyan terméket vagyunk kötelesek elfogadni, amely adottságai tulajdonságai tekintetében a korábbival azonos.
megnézném én azt a két eltérő típusú mobiltelefont, ahol nem találok legalább egy meghatározó eltérést.
elfogadhatsz eltérő típust, de nem kötelezhetnek rá!
amennyiben mutatnak egy listát, hogy azokból lehet választani, de neked egyik sem tetszik, akkor egyiket sem vagy köteles elfogadni!GLOCK34; butaságot mondtak, 3 munkanapon belül azonnali csere van, amennyiben a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot, tehát nem vehetik át úgy, hogy küldik bevizsgálni vagy szervizbe, azt csak aztán tehetik meg, hogy kicserélték.
-
club1
veterán
válasz
Siedrenn #33562 üzenetére
1 éven túl abszolút a gyártó határozza meg a garancia paramétereit. Cserélni pedig készüléket egy éven belül sem köteles (rommá javíthatja), csak a vásárlástól számított 3 napon belül (akkor is csak akkor, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza).
-
válasz
_adaml21_ #31565 üzenetére
szia,
leírom én a véleményemet/tapasztalatomat, mert nem vagyok t-s illetékes, nem kér számon a szolgáltató, mint munkáltató/érintett;
amíg vásárolsz, addig jó ha azt üzletben teszed, mert a viszontosnak - nem közvetlenül t-s dolgozók - anyagi érdekeltésge van benne, hiszen "jutalékot" kapnak a szolgáltatótól az eladások...stb után, viszont a webshop útján vásárolt készülék - ami így közvetlenül a szolgáltatótól van - esetén már nem feltétlenül szeretik üzletben cserélni - 3 munkanapon belül, és megfelelő feltételek mellett, ahogy a vonatkozó jogszabályok előírják -, nem érdekük bajlódni a nem tőlük, hanem közvetlenül a szolgáltatótól vásárolt készülékkel, így az általuk ezzel kapcsolatban elmondottakból nem feltétlenül ezt fogod kihallani, ami számukra a kedvezőtlenebb verzió...
tisztelet a kivételnek, üzlete és ügyintézője válogatja, vannak nagyon korrekt viszontosok is, de sajnos nem mindegyik ilyen...
üzletben vásárolva, a 3 munkanapon belüli csere lehetősége adott, ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot.
webshop útján elállásra van lehetőség 8 munkanapon belül, de ez nem cserét jelent, hanem a vásárlás előtti állapot visszaállítását, tehát telefon vissza, pénz vissza...stb. ekkor nem kell indokolni a döntést, nem kell hibásnak lenni a telefonnak. az egy dolog, hogy az elállás, és a vásárlás utáni állapot visszaállítása után új készüléket vásárolsz, új szerződést kötsz, de ez nem azonos a cserével, hiszen a korábbi szerződés teljesen megszűnt, és újat írsz alá!
webshop vásárlás esetén is van lehetőség a 3 munkanapon belüli cserére is, de erre szintén vonatkoznak a fent leírt szabályok, hogy hibás legyen a készülék, és a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot.
amennyiben üzletben adtad le a készüléket 8 munkanapon belül, úgy ott is ülhetnek rajta, de ez nem a te problémád, telefonálgass a megfelelő ügyfélszolgálati telefonszámra, ha 30 napon belül nem kaptad vissza a pénzt, hogy mi a helyzet a vételár visszafizetésével, illetve húzósan hosszú késős intervallum esetén, írásban is érdemes reklamálni. -
raziel01
veterán
válasz
albiosz #30159 üzenetére
Sok sikert az eladáshoz...
Max akkor tudnád eladni ha nagyon jó szám lenne.
Max 990-ért raknám fel.BigBlackDog: ismerősnek anno T-nél azt mondták, hogy a rendeltetésszerű használatot nem akadályozza, hogy nem működik benne a wifi meg pixelhibás a készülék.
Telefonálni lehet vele, elküldik szervizbe.
Ügyintézőn múlik. -
St3ven
addikt
válasz
FLD1987 #27313 üzenetére
Itt megint pontosítani kell; nincs olyan jogszabály, amely szerint a harmadik szervizelés után cserélni kellene. Csak akkor, ha a forgalmazó úgy ítéli meg, hogy a további - várhatóan sorozatos szervizelés - a cserével szemben aránytalan többletköltséget jelentene neki.
Ahol sántít a dolog az az, hogy hogyan adták ki a szervizelt telefont, mi szerepelt a munkalapon. Mert ha az, hogy a hibát javították, akkor nem beszélhetünk arról, hogy nem tudták volna orvosolni. De ha még az átvétel előtt ott helyben tapasztalod az állítólag javított hibát, át sem szabad venni a telefont.
A te esetedben igazából már az első sikertelen szervizelés után cserélni kellett volna, hiszen az említett zúgás - valószínűleg valóban - akadályozza a rendeltetésszerű használatot. Más kérdés, hogy szerintem abban bíztak, hogy könnyen feladod, és nem kell majd nekik cserélni.
-
St3ven
addikt
válasz
sarkanyolo2 #27253 üzenetére
Jól írta kali fórumtárs, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
-
válasz
sarkanyolo2 #27249 üzenetére
vagy nem...
kell hozzá hiba, és nem elég csak mondani, reprodukálni kell, illetve ami még fontos; meghibásodás kell, hogy a rendeltetésszerű használatot akadályozza, tehát egy szépséghiba kevés!Slyer; próbáld meg, nincs veszíteni valód.
szervizes üzletbe vidd, és teszteljék le. -
tomy86
addikt
-
club1
veterán
válasz
#48525824 #26452 üzenetére
Vásárlásaink során sajnos előfordul, hogy a választott termékünk szinte azonnal meghibásodik. Amennyiben olyan termékről van szó, amely a az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében szerepel, és az igényünket három munkanapon belül érvényesítjük, úgy a forgalmazó nem vizsgálhatja a csere előtt, hogy a hiba oka a vásárlást követően keletkezett-e (azaz például gyártási eredetű) köteles azt nyomban kicserélni.
A Legfelsőbb Bíróság álláspontja is az, hogy a meghibásodott fogyasztási cikket a forgalmazó - három munkanapon belüli érvényesítés esetén - köteles kicserélni (EBH2007.1744)
Az igényérvényesítéshez mindenképp szükséges a jótállási jegy, számla vagy a nyugta, amelyet a vásárláskor a termék mellé kapunk. Az említett Korm. rendelet 7. §-a rögzíti, hogy ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt a forgalmazó nem hivatkozhat arra, hogy a csere aránytalan többletköltséget eredményez számára. Csupán egy feltételt ír elő az érintett termék cseréjéhez a Korm. rendelet, ez pedig nem más, mint hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Azaz például egy mosogatógéppel nem lehet mosogatni.
Ilyen esetekben a forgalmazónak tehát nincs választási lehetősége, mindenképp cserélni kell, ettől eltérni nem lehet.
Fontos tudni, hogy a cserének mindig ugyanolyan típusú termékre kell történnie. Amennyiben ez nem oldható meg, például az a típus már elfogyott és nem is lesz készleten, úgy a vételár visszafizetését lehet kérni, azaz fogyasztó elállhat a szerződéstől (természetesen azzal a megkötéssel, hogy jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye).
-
Cilindrik
aktív tag
Sziasztok
Előfizetés átírásának mik a feltételei?
A konkrét problémán a következő: Van 5 előfizetésem ebből 1-et szeretnék átiratni más névre, viszont a mai nappal lett egy lejárt számlatartozásom amit csak jövőhéten tudok rendezni.
Ez akadályozza a dolgot? Ki kell várni amig rendezni nem tudom vagy ki lehet venni belőlle hogy csak azt az egy szám tartozását rendezem?
Remélem érthető voltam.
Köszi -
Llew
senior tag
válasz
szilard28 #24303 üzenetére
a 3 nap csak akkor él a jogszabály szerint, ha "a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."
és erre igazából megáll sajnos ez a kitétel#24304
Így van, majdnem úgy néztek rám, mintha egy rossz fűnyírót akartam volna visszacseréltetni velük.
Szervizesig sajnos el sem jutottam.
A visszaküldésben az a vicc, hogy a honlapjuk szerint az üzletekben is átveszik, ha el akarnék állni a vásárlástól akkor is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Ez a Telekom mobil szolgáltatások topicja
- Hír A Telekom elindította az ország első szabványos 5G tesztállomását Zalaegerszegen
- Hír Egy előfizetés, több SIM a Telekom új ajánlatában
- Hír A Magyar Telekom bejelentette az eSIM támogatását
- Hír Készülék nélkül csak egyéves hűség köthető
- Blogbejegyzés Új alapokra kerül a Telekom árlistája
- Hír Modulárissá lettek a Telekom mobilos csomagjai
- Kalandor: Te mennyit költesz havonta kajára?
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Synology NAS
- Megkapja az FSR 4-et a PlayStation 5 Pro
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Media Player Classic és Home Cinema (MPC-HC)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Csak aprópénzre büntetné az Apple-t és a Metát az EU
- További aktív témák...
- Nintendo Switch Lite Grey
- Lenovo Gamer PC , i5 12400F , RTX 3060 , 16GB RAM , 512GB SSD
- Új Zsír Lenovo Yoga 7 x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 16" -40% i7-1260P 16/1TB 2,5K Intel Iris Xe
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- UH!! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Strapabíró Laptop 15,6" -70% i7-10610U 16/512 NVIDIA MX250 2GB FHD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest