Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • buherton

    őstag

    válasz Tomsza #151 üzenetére

    Megszakító+elektronika (azért szokás elektronikát tenni, hogy az áram ne a megszakítón folyjon át, és rövidebb idő alatt szakít -> nagyobb indukció -> nagyobb szikra), és a hall generátoros gyújtás között annyi a különbség, hogy egy kicsivel erősebb a szikra, és soha nem fog elkopni. Egyet ne felejts, gyári trafó első dolga az lesz, hogy leég. Keress használtan Trabant trafót szép nagyot ( Trabantból is volt elektronikus gyújtású, és ezek direkt azokhoz készültek, az a jó aminek a bemenete 4 ohm körül és a kimenete meg asszem 3.6k ohm). Fogyasztásban fogod megérezni a hatását.

    MZ ha jól van szerelve vagy gyári, nem téped a haját, akkor irány a világ vége. Nekem TS 125-ösöm van 3 éve vettem kemény 30k hufért 3.600 km-el közeli ismerőstől. 6V-os bimetálos fäszom index első körben csere elektronikusra. 6V-os rezgőnyelves akksi gyilkoló, dettó cserélve elektronikusra (6-7 havonta kell vizet önteni, de akkor sincs még minimumon a szint). Egy napon ment km-k számát ezzel döntöttem meg 680 km 20 óra alatt, Bükk és Mátrán keresztül. Most készülünk a 700+ km-es Balatonira :D . Fogyasztásról annyit, hogy 2.9 liter volt, de amióta enged a szimering felugrott 3.4 literre (titok az, hogy a 150-esnek a karbija van rátéve :) ). Pont ma értem el vele a 25.000 km-et. Nem csörög, nem zörög, láncot soha nem kellett meghúzni. Egy baja van, hogy a 25 éves szimeringek engedik a váltóolajat, és mint a gyár kémény ontja a füstöt :U . Nem tudtok valami értelmes szimering gyártót? Mert az SKF elég selejtes.

    [ Szerkesztve ]

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • buherton

    őstag

    válasz Tomsza #157 üzenetére

    Két fajta Trabant trafó van. Egy kisebb, ami mz méretű, azt kifejezetten megszakítóra csinálták. Másik az jóval nagyobb, azt pedig kifejezetten az elektronikás gyújtáshoz csinálták, ez fog neked kelleni. Kicsit szűkösen, de el fog férni, cserébe nem fog idő előtt tönkre menni. (Nálunk nem tudják melyik melyik, sőt hoztak ki nekem Lada trafót is... Azt arról lehet felismerni, hogy olajos, lötyög benne az olaj. Nem tudom, hogy jó-e, Trabanté tuti jó). Amúgy megpróbálhatod a gyári trafóval pár 100 esetleg 1000 km-t kibír, de valszeg nem fog, persze ez a gyújtástól is függ, mert ha jó akkor nem fog sokat menni. Annyira csereszabatosak az ilyen cuccok pl hátsó lámpa búra simi mz ugyanaz. Első lámpa foncsor+üveg trabant etz ugyanaz. Szivató csonk is ugyanaz simon-mz ha jól emlékszem. Gyújtómágnes, trabant etz ugyanaz.

    Tisztán látás kedvéért. Gyújtás úgy működik, hogy. Forog a főtengó, aminek a végén a bütyök mozgatja a megszakítót. Szikra akkor lesz amikor a megszakító nyit. Mivel a trafó az indukció elvén működik, és egyenáramban nincs feszültség változás -> nem lehet magában indukciót létrehozni, csak akkor ha elkezded szaggatni. Ezért nincs egyenáramú trafók. Ezért a szikra erőssége, erősen függ, hogy milyen gyorsan tudod a feszültséget 12-ről 0-ra csökkenteni. Továbbá függ hogy mennyi ideig volt zárva a megszakító, mert fel kell "tölteni" a trafót. Szimpla megszakítónak az a baja, hogy az elemelkedés nem ugrásszerű, meg nagy áram fut rajta keresztül (pogácsák beégnek, ami rontja a megszakítást), kondi se szűr jól, trafó is küld vissza naftát (pár száz volt befigyel). Jó, mert működik, és egyszerű, hátránya, hogy gyenge a szikra, és 10e km-ként érdemes megreszelni a pogácsákat. Megszakító+elektronika, azért jobb sokkal, mert a megszakítóra míg a motor megy nem kell ránézni, csak néha megkenni olajjal. És mivel nincs semmi a megszakítón jó formán, csak mA-eket kell szakítania, sokkal ugrásszerűbb a feszültség változás -> erősebb szikra. Hall generátoros, az még egy lapát. Egy normális hall ic (100 huf környékiek) schmitt-triggerezett -> tök mindegy milyen messze van a mágnes, lényeg hogy azt a nem tudom mennyi mT elérje. Nagyon nagy előnye a hall ic-nek a megszakítóval szemben, hogy jó formán négyszög alakú a jel -> majd végtelen meredekségű -> bika szikra. Csak ugye ezt az elektronika nem tudja egy az egyben átvenni, mert buták az alkatrészek, de még így is jobb, mint a megszakítós.

    Az hogy hány amper megy a trafón keresztül, annak nem sok köze van az elektronikának se a megszakítónak, van, de nem sok. 6A soha nem fog neked 4 ohm-os trafón 12V-on átkocogni, max 3A ;) (jó persze ez nem passzív elem, de az igazság nincs messze :) ). Egy jó megszakító 3A röhögve átenged, és az elektronika is. Persze ha a tranyó nincs rendesen kinyitva, vagy a megszakító koszos/beégett, akkor nem fogja tudni átengedni a 3A-t, mert feszültség esik a cuccon.

    30-as keverés bejáratáshoz kell. Szerintem fölösleges annyira dúsra keverni, nem csak hogy jobban füstöl, de még többet is eszik. Elméletileg egy átlagos olajjal 50-esre bőven elég keverni. Vannak olyan olajok, amiket 120-130-asra is lehet keverni. Én azt mondom, hogy 40-esre keverd, de ha nagyon vigyázni akarsz a mozgóalkatrészekre, akkor vegyél Fimol-t, jobb mint ha dúsabbra kevered a benzint. ;)

    [ Szerkesztve ]

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • buherton

    őstag

    válasz Tomsza #160 üzenetére

    Sztem 40-es tökéletes. Nyáron +50°C jobb ha olajosabb egy picit. Tuskó, benne van a schubert tű, amit a lepke tart :DDD Ilyennel engem is szívatott.

    Egyenlőre a legnagyobb végzettségem az érettségi ;] , semmilyen szakmám nincs. Villamosmérnöknek tanulok, de ott még semmi ilyesmit nem tanítanak.

    (#161) kaffer1: Mekkora a fordulat szám alapjáraton, ill amikor berúgod, és nem világít a töltés jelző, akkor az akksin mekkora a feszültség ill. mechanikus (alu ház), vagy elektromos (műanyag ház) a fesszabod? Ha az ábra szerint van kötve, akkor ha lehúzod a piros-fekete vezetéket, akkor megáll a motor, ergo nincs töltés a töltés jelzőnek világítani kellene. Töltés jelző jól van bekötve? Üresjárati visszajelzőnek nincs sok köze a töltésnek, beteszed sebességbe, annak el kell aludnia.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • buherton

    őstag

    válasz kaffer1 #163 üzenetére

    Wazz az üresjárati soha nem alszik el (gyújtáskapcsolót forgatva)? Én először a gyújtás kapcsolót nézném meg közelebbről. Ha ki van kapcsolva, akkor semminek nem kéne működnie a motoron. Akkor ezek szerint nincs műszer :U . Jó lenne egy műszer, mert meg kéne nézni, hogy mi van, ill. mi nincs. Izzóval is lehet csak az egy kicsit macerás, meg lehet, hogy fals eredményt ad. Elsősorban az üresjárati visszajelzőbe kéne életet lehelni. Most jobban megnézve a kapcs rajzot, ha a fesszab folyamatosan gerjeszti a generátort akkor sem fog világítani a visszajelző. De akkor ha beindítod a motort, akkor az állórészekről le kéne jönniük a delejeknek. De ha lejön akkor még mindig lehet a fesszab a hunyó, mert ha az áramkapcsoló nem érintkezik jól, akkor értelemszerűen nem fog tölteni. Elméletileg úgy néz ki a fesszab élőben, hogy van egy rezgőnyelv ami két pogácsával érintkezik (ez szabályozza a gerjesztést, fesszab baloldalán van, ha a saruk felőled vannak), és van egy szimpla érintkező, ami alap állapotban nyitva van (ez pedig azért felel, hogy ne fogyasszon a generátor, fesszab jobb oldalán van). Ezeknek kellene megnézni a pogácsáit, mennyire vannak beégve. Ha be vannak égve, akkor fogni kell egy köröm reszelőt, és nagyon óvatosan le kell reszelni az égett részt. Nagyon óvatosan kell, mert a nyelv lemeze laprugóként üzemel, és elállítódhat minden. Remélem nem mondok hülyeséget.

    Fesszab javítható, de én cserélném elektronikusra. Forgórész nem szokott tönkre menni, diódáék sem (úgy vannak tervezve, hogy a generátort rövidzárban is kiszolgálja).

    Engem is szívat a motorom töltése. Most simivel kell járnom. Vicc, az hogy a dinamó nem kap gerjesztést, de nem a fesszab miatt, és nem szakadt a vezeték, és a fesszabba bele megy a delej. Elég ellentmondásos :DDD .

    (#164) Tomsza: nekem a régi fesszabom könyörtelenül ráengedte a 8V-ot 6V-os akksira. Két hónap után nem volt víz az akksiban. Sajnos nagyon buta eszköz a rezgőnyelves. Le is cseréltem a fenébe. Amúgy az a legnagyobb baja, hogy teljesítmény függő.

    [ Szerkesztve ]

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • buherton

    őstag

    válasz kaffer1 #166 üzenetére

    Ez érthetőbb ábra csak sajna kicsi

    Hagyd ki a kapcsolásból a gyújtáskapcsolót, és a fekete vezetéket közvetlenül a akksi 12V-ára tedd. Akkor mindkettőnek világítania kell ha nincs berúgva. Mi történt hogy széjjel kellett szedni a vezetékeket?

    (#167) Tomsza: az a baj a mindkét ábrával, hogy lehagytak egy fontos átkötést, ami nélkül sem a töltés jelző sem a duda nem működik :U .

    [ Szerkesztve ]

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • buherton

    őstag

    válasz Tothgera30 #170 üzenetére

    130k hufért nem adtad oda :Y :Y :Y ??? Nem akarom lerontani a hangulatot, de a TS-emért nem kérnék 130k hufot pedig adnék mellé plusz komplett blokkot és még pluszba egy hengert.

    (#169) Tomsza: most nincs nagyon időm rá, főleg hogy Gyulán van, én meg Békéscsabán. Majd a jövőhéten ránézek, addig élvezem a Schwalbe adta örömöket :D .

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • buherton

    őstag

    válasz Tothgera30 #174 üzenetére

    Olyan nagy különbség nincs ts és etz között. Gyorsulás ugyanaz, ts-nek erősebb váz, etz meg desingesebb ennyi. Ez nem tűnne rossz vételnek. Ez se rossz, de szerintem fikáztak vele, de pozitívum hogy mz rajongó :D . Ez nagyon ott van, még meg is érné, igaz rögtön fel kellene újítani. Csak azt mondom, hogy vannak olcsóbban is alternatívák, amik állapotra megközelíti pl a te mz-ded. De mindegy is. Csak vigyék el ;) .

    (#172) Tomsza: Nekem 125-ös van. Sajna 16 évesen nem tehettem le az Ak-t, csak az A1-et, de mindegy is már, mert A-t csinálom :D . Nem tudom mennyire hihetek az órának, mert nekem hátul nem 300-as hanem 350-es gumi van. És elég drasztikus a gumi magasság, pl a közép stander használhatatlan mert nem ér le. Óra szerint 95 körül van a vége, értelemszerűen a valós az 100+.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • buherton

    őstag

    Sziasztok!

    Budapesten tud valaki MZ alkatrész boltot? TS-emhez keresek szénkefét de Békés megyében sehol nem lehet kapni már hozzá :( .

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • buherton

    őstag

    válasz atom87 #221 üzenetére

    Köszi a segítséget :R ! Fene itt is csak ilyet lehet kapni :( . Egyszer próbáltam ilyet 600 km-t sem bírt.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

Új hozzászólás Aktív témák