- Asztrofotózás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Hobby elektronika
- TCL LCD és LED TV-k
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen notebookot vegyek?
Hirdetés
-
Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
it Az EU adatvédelmi tanácsa azt mondja, hogy a ChatGPT még ma sem felel meg az adatpontossági szabványoknak.
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polemius
aktív tag
válasz DigitXT #32877 üzenetére
Láttam google play-on ilyen bluetooth-on működő walkie talkie appokat, azért gondoltam.
Adóvevőből egyébként vannak a játékszernél komolyabb PMR rádiók, na meg a PMR csatornákat is tudó, de jóval erősebb megoldások is. Ezekhez létezik gégemikrofontól a kivezetett adásgombig (ráteheted egy ujjadra, vagy akárhová) mindenféle kiegészítő. Ráadásul ezek szinte mind tudnak CTCSS meg DCS kódolást, némelyik szelektív hívást is. Nem véletlen, hogy airsoftban is annyira elterjedtek.
Én tervezem is majd használni ismerősökkel motoron is. (Jogsim meg motorom még nincs, rádióm már igen. )[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Polemius #32879 üzenetére
Szerintem inkább IP alapon mennek ezek. Bluetoothon pár méteren már
elvesztik egymást a készülékek. Az max. vezető, utas kommunikációra jó.
Két motoros egymás közt nem valószínű, hogy tudna ilyet használni.Jogsim meg motorom még nincs, rádióm már igen.
Na, ha PMR kérdésem lesz - nekem még csak "játékszer" kategóriás van,
de mikor használtam (nem motoron), jól jött -, akkor tudom, kihez forduljak.Egyébként valaminek csak wirelessnek kell lennie a végén, mert nem lehet
a motoron teljesen "bedrótozva" az ember. Ha a headset zsinóros, akkor a
cucc nem nagyon lehet a motorra rögzítve. Bár ebben nincs tapasztalatom.
(Már a kivezetett adásgomb miatt is érdekes lehet: az is lehetne wireless...) -
DigitXT
félisten
válasz gergobaby #32895 üzenetére
Jó, én nem kérdőjelezem meg ezek létét (simán lehet, hogy le vagyok maradva),
de ha már a konkrét termékről van szó, akkor a linken még részletezik is, hogy:A készülék 2 rádiót tartalmaz:
* Bluetooth rádió: 10 m-es hatótáv, kapcsolat mobiltelefonnal
* Intercom rádió: 500 m-es hatótáv, kapcsolat másik InterCom headsettelMagyarán nem Bluetooth segítségével kommunikál a két InterCom, hanem külön
rádiója (más frekin, stb.) van erre, szóval mintha egybe lenne építve egy PMR-rel.
Vagy megfordítva, mintha a PMR-hez adtak volna Bluetooth-t. Szerintem.Mondhatjátok, hogy "szőrszálhasogatás", de technológiában azért nem mindegy:
én annyit mondtam, hogy a Bluetooth-t nem többszáz méter áthidalására találták
kis, és még 100 méterre is csak a Class 1 visz (ideális körülmények között), míg
a mobilokban max. Class 2 van, jóval kisebb teljesítménnyel, max. 10 m-hez... -
DigitXT
félisten
válasz canniball #32912 üzenetére
Ezekbe az InterComokba már tipikusan nem azt szokták csinálni,
hogy telefonálnak, hanem valami PMR szerű cuccal rádióznak pár
km-re: az egy túrázó társaságnak bőven elég. Ha meg bejövő hívás
van, arra ott a Bluetooth. Nekem néha lett volna erre szükségem...
(Mármint felvenni a bejövő hívást, menet közben.) Erre mondjuk az
MW600-am is elég lenne, csak körülményes lenne a sisakba rakni.
(Pláne jó helyre, hogy beszélni is lehessen, és ott is maradjon.)
Egyelőre így oldom meg: "Ha nem veszem fel, motoron vagyok!"Amúgy azon is gondolkodom, hogy ha csak GPS-re kell, úgy nem
kell a mikrofont beszerelni: nemt'om, mennyire zavaró a szád előtt.A GPS-t ha vizuálisan akarod követni, akkor nagyon JÓ helyre kell
felszerelned, mert iszonyat elvonja a figyelmed, ha nem így van, az
meg balesetveszélyes. Mondják, hogy a telefon is... Elég ha fejben
"máshol vagy", máris ki vagy téve a veszélynek. (Ellenberger biztos
kényelmesebb, akár félreállva is felvenni a hívást sisakban, mint az
egész hóbelevancot lebontani, a telefont előkaparni táskából stb.
Arról nem is beszélve, hogy meg sem hallom, ha hívás van. De ha
a headsetbe becsörög, akkor nem csak hallom, hanem akár azt is
tudom, ki hív (csengőhang): érdemes-e foglalkozni vele, vagy sem.)Mosquito34: látom körbejárta a témát. Én abból indultam ki, hogy
a headset még viszonylag occó. Bár most elég gyér a forint: volt
az 15K alatt is. Ha viszont van egy "natúr" headsetem, arra nekem
kell valamit rákötnöm... Célszerűen a telómat*, hiszen abban van a
GPS, meg azon jöhet a hívás. Persze, ha merül, akkor meg tölteni
kell, ami megoldható a szivargyújtóról - csak akkor meg jobb lenne
Bluetooth-on kapcsolódni, mint kábelen... Mennyit bírnak ki amúgy
ezek? Csak mert azt is töltögetni kell néha, külön odafigyelni rá stb.*: de itt tértem ki rá, hogy lehet az PMR is, ahogy Polemius is írta.
De ez csak akkor érdekes, ha nagy túrázó lennék - így inkább teló.
Ha meg InterCom, akkor N-Com-ot próbálnám. Tetszik amit írnak
róla, meg hogy belesimul a sisakba gyárilag kialakított helyébe. Jó,
ezért az árért csinálja is... (Az N103-ba olcsóbb, mint az N104-be.)Ui: az a két motoros, akik lelassítva kiabáltak át egymásnak, biztos
nem használtak headsetet, semmilyet. Ha lett volna nekik, nem kell
egymás felé fordulva, szinte már-már gesztikulálva beszélgetniük, s
a tempójuk sem lett volna (a főúton) indokolatlanul lassú eközben. -
Polemius
aktív tag
válasz Kolondrum #36149 üzenetére
Ha még nincs biztosításod (nem kötelező-, hanem élet- meg balesetbiztosítás), szerintem gyorsan köss, jó magas összegre.
Ezt meg mintha neked találták volna ki.
@(#36137) Buster17
Pár hete(?) volt téma itt, esetleg keress vissza kicsit.
Volt szó madzagos intercomról, bluetooth megoldásról (esetleg telefonnal kombinálható), telefonos appról (van bluetooth meg elvileg wifis is), rádió adóvevőről (PMR, vagy egyéb), meg a pilóta hátának csapkodásáról.
Úgy emlékszem világmegváltó megoldás nem hangzott el. Árban meg pár ezrestől a sok tízezerig terjednek.
Mindenesetre ha az utasod hangosan sikít, szerintem azt akarja mondani, hogy lassíts.[ Szerkesztve ]
-
duni84
aktív tag
válasz coccolino #106070 üzenetére
elmentem a héten a pmrfk-s bója kerülgetésére és azt kell, hogy mondjam javarészt nem a tökös emberek ülnek motorra, hanem a fogalmatlan taplók fb csoportok alapján már sejtettem egy ideje, de így, hogy volt szerencsém egy ingyenes tréninghez is, már egészen biztos vagyok benne, hogy 70-es iq fölött nem adnak motoros jogsit (inkább off-ba teszem a kommentet, pedig nagyon is on az összes létező sztereotípiával összefutottam, ami csak létezik. nem mindig sikerült rajta szórakoznom)
#metszéspontok
-
LustaDick123
tag
válasz Predator2 #123225 üzenetére
Sok BT kommunikációs szettnek 3 kapcsolódási megoldása van általában:
- saját szabványú kommunikációs megoldás, a saját megoldásból tud hasonló eszközökhöz csatlakozni 4-6 eszközhöz (Sena a Senához, NCom az NCOMhoz stb.).
- univerzális "intercom" megoldás, az általam ismertek csak 1 kapcsolatot tudnak.
- BT kapcsolódás valami külső eszközhöz (telefon).Ha csak telefonnal, navigációval kapcsolódnál azt szinte mind tudja, hol jobban, hol rosszabbúl (sokszor telefontól is függ).
Ha utassal beszélnél (vagy egy haverral másik motoron) akkor általában az intercom megoldás müködik.
Ha több gyártó van, akkor gond lesz, mert csak egy univerzális kapcsolat van, tehát valaki nem fog beszélgetni.
Ha van azonos gyártó a csapatban (pl. két Sena vagy 2 NCom) akkor azok a saját szabványon keresztül tudnak csatlakozni egymáshoz, egyikhez pedig intercomon csatlakozik a nem típusazonos (azaz lesz egy hub, akin keresztül megy a kommnikáció), és működik a beszélgetés a 3 motoros között (mindaddig, amíg a hub ki nem megy a hatósugárból).A legjobb, ha nem magával a headszettel, hanem valami köztes platformmal próbáltok abban az esetben kapcsolódni, ha különböző gyártól vannak headszetek a csapatban, pl. PMR, Zello, Viber, konferencia hívás stb. de ezek egy része költséges illetve a helyi körülmények között nem mindig működik (pl. nincs mobiltérerő, adatlefedettség egy völgyben stb.).
Innen kezdve azt a megoldást vedd meg, ami neked tetszik vagy a haverjaidnak van, akikkel motorozol. -
bacus
őstag
válasz tboy93 #123286 üzenetére
Én vettem bt adaptert, a rendes motoros fülesben is hallottam, illetve tudtam beszélni.
Azóta sem használom, a kábelei kicsit kidörzsölődtek, a ptt gomb sehol nem volt jó helyen, és max 1 hülyét találtam aki még rádiózott. 16 szabad pmr csati, elvileg senki nem használta, de mégis egy csomó zajos volt.
Az interphone kommunikációval teljesen más világ, a ptt leáldozott.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Geresics #135021 üzenetére
A mesh 2.0 olyan, mint a PMR rádió egy nagyon jó vox-al , gyakorlatilag korlátlan számú ember tud (open mesh) összekapcsolódni, ha zárt csoportot készítesz akkor 24 a max.
Nekem interphone AVANT van, üzemidőben remek, hétvégét kibír, napi bejáráskor hetekig nem kell tölteni. 8 AVANT tudna összekapcsolódni v. 4 anycomot támogató eszköz. Mesh-t nem tud még. Hangvezérlés nem az igazi, beszél magyarul, de minek..
Nekem nagyobb probléma olyan emberrel motorozni, aki szeret összekapcsolódni és beszélgetni, talán 4 ilyen volt az elmúlt években, egyszer 30+ motoros csapatban voltunk hárman összekapcsolva én középen, a vezető és a záró ember. Teljesen jól működött, néha volt, hogy a záró leszakadt, de neki volt a legrégebbi interphone, ahogy közelebb ért a vége, megint bekapcsolódott.
Ha most vennék vagy sena 50R vagy interphone u-com 16-t vennék a mesh 2 miatt. (Ja meg barátokat is cserélni kellene )
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
norbeerto
csendes tag
válasz bacus #139914 üzenetére
Haverommal 2-en biztosan és lehet, hogy még 1 fő csatlakozik talán motorral, nem utasként.
A discord/messenger voice vagy folyamatos telefonhívás nekem is eszembe jutott (flottás előfizuval korlátlanul telefonálok minden hálózatba, megkérdeztem, EU-n belül is a roaming eltörlés miatt). Ehhez csak elég lenne egy sisakba való vezetékes fejszett.
Csak nekem is eszembe jutott, hogy a horvát hegyekben ha elszáll a térerő vagy nincs mobilnet, akkor nincs kommunikáció sem, hiába úsztam meg egy 10-esből.
Ugyanezért a kicsit kényelmesebb bluetooth fejszett a telefonnal sem lenne megoldás.
Gondoltam arra is, hogy PMR rádió+fejszett+kezelő készlet, itt a rádió miatt a hangátvitellel nincs baj, de ezzel nincs FM rádió vagy zenehallgatás (kanyargós úton nem kell, de autópályán nincs annyi izgalom) és mindent vezeték köt össze, úgyhogy a felszállás leszállás az kicsit hosszabb ezekkel, és a szél belekaphat.
Vergődöm még tovább.
[ Szerkesztve ]
-
bacus
őstag
válasz norbeerto #139929 üzenetére
A PMR rádiót évekkel ezelőtt már kukáztuk, sok a zavarás, analóg rádiót már semmi esetre sem szabad venni, a dmr/dpmr meg 150e nél indul / készülék + ahhoz is kell egy intercom illetve egy pmr bt illesztő + bt PTT gomb.
Ha mindez megvan, akkor se lesz jó , mert maga a gomb nyomkodás miatt iszonyat késleltetés lesz, ha egyszerre kezdtek el beszélni az külön probléma, kedvenc szavad a "roger" lesz a b+ helyettA linkelt bt fejszett (a ptt gombbal) kiváló, de zavarni fog a sisak fel és levételekor, a ptt gomb jó lehet a ZELLO apphoz, ezt egyébként pl az UBE (útvonal biztosítók) használják előszeretettel, de azért ott forgalmazás alig van, nem beszélgetnek, hanem a munka során közölnek információkat..
Ha kiszenvedted magadból a szerinted jó megoldást, azért írd meg, mert kíváncsi vagyok. Egyelőre szerintem nem jó fele gondolkozol, ezeket már végig szenvedtük páran.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz -Mosquito- #139942 üzenetére
Ebben is az van, eleve HD hangszóróval adják. Szerintem nem szól rosszul, szoktam zenét hallgatni. A töltés nekem csak azért nem probléma, mert fel lehet tölteni power bankról is (akkor nem kell vinni a sisakot a lakásba), illetve nekem a tároló helységben is van hálózati fesz, azaz a sisakot a motoron hagyva is tudom tölteni.
Ez valóban tud hátrány lenni, hogy ez bizony mindig a sisakon van, de ez nem is fog beázni !!Persu: én nem ezt a mesh-t ajánlgatom ! Itt nem kell semmilyen applikáció, bekapcsolod működik. 9 nyilt csatorna van, ezen belül bármelyiken lehet zárt csoportot létrehozni.
Zárt csoportban max 24 tag lehet.
Egyébként a nyilt csatornák hasonlóan működnek, mint a pmr rádiók vox funkcióval, azaz itt nem kell ptt gomb. Ami nagy előnye, hogy minden tag egyben átjátszó is, azaz azok is tudnak kommunikálni, akik pl földrajzi elhelyezkedés, árnyékolás miatt nem tudnának.
Elvileg 2 km lehet két kütyü között, de pl ha egymás után mennek a motorosok, akkor azt hiszem 8 km is lehet a két legtávolabbi motoros között a távolság.
A sorrend is mindegy, nincs probléma, ha átrendeződik a csapatban a sorrend.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz rottenbull #146107 üzenetére
Nem ismerek airsoftost, de van baofeng rádióm, 7 éves, nem mai, ez natívan nem tudja a bluetooth-t, de lehet hozzá kapni kiegészítőt, de így már +2 kütyü amit tölteni kell.
Ráadásul a pmr csatornákat használhatod csak, ami mostmár 16 ch, de nekem elég nem jó tapasztalataim vannak vele. Zajos, bárki belebeszélhet (beszél is), nem tudja azt amit egy jó intercom.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz rottenbull #146118 üzenetére
Alin kerestem rá a kulcsszavakra, nekem nem volt találat csak a régi rádiókra, illetve a bt adapterekre. A rendőrségi rádiókat nem tudod rajta hallgatni, azok már mind digitálisok, bejön a freki, csak épp zajnak tűnik. Pár taxi -t hallgathatsz, de nem ajánlott beszélni az ilyen frekiken, mert bemérnek.
Mesh-hez is van átjátszó (vettem*), meg minden mesh képes intercom az. Egyébként ha 300m -nél messzebb kerülünk, az már lassan nem együtt motorozás, csak egy irányba motorozás .
Azért preferálom egyébként, mert ez egyre elterjedtebb, a pmr rádiók meg egyre inkább nem azok. 10 éve sok motorosnak volt, az UBE (utvonal biztosítóknál aktív használatban volt), de ma már zelloznak vagy olyasmi, mert 3 éve nem voltam útvonalat biztosítani velük, a zello appot csak kipróbáltam, de az is PTT volt, nem akartam semmilyen plusz gombot se a kesztyűbe se a kormányra, se sehova.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Külpolitika
- Politika
- Linux kezdőknek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Asztrofotózás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest