- Azonnali informatikai kérdések órája
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen TV-t vegyek?
- Autós kamerák
- Mini-ITX
- Hobby elektronika
- Androidos fejegységek
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Hirdetés
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
-
F1 24 - Íme a végső gépigény
gp Akik a Champions Editiont vásárolták meg azok már játszhatnak a programmal.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
CyberPunk666
senior tag
válasz -Mosquito- #81961 üzenetére
Mondjuk az a baj, hogy abs nélkül a túlhúzás problémássá válik már a gyakorláson is, főleg egy kezdődnek, ezért csak alulról felfele lehet építkezni a fékerőt tekintve. Aztán mindig ott van, hogy ameddig nem blokkolja, addig nem tudja, hogy van-e még tovább.
Abs esetén viszont lehet felülről lefelé, így megtapasztaltja az elérhető lassulást és igazából kap egy visszajelzőt, hogy mikor húzza jól. Ha villan a lámpa, akkor sok. Videojáték lesz szinte az egészből.Nekem is ezt kéne csinálni, csak van bennem némi ellenérzés azzal kapcsolatban, hogy 80-nál besatuzzam a fékeket... De a héten sort kerítek rá valamikor, mert muszáj megtapasztalni és begyakorolni. Persze nem 80-nal indítok az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
válasz CyberPunk666 #81975 üzenetére
Safety-n nem voltál még? Amikor én voltam akkor a kis cb500ason kihúzták az abs-t és csak hátsó fékkel kellett megállni a legrövidebb távon belül csak hátsó fékkel. Álló hátsóval a világ legtermészetesebb módján meglehet állni nulla félelem érzet mellett.
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #81975 üzenetére
Azért ne repüld át a kormányt. Az ellen tudtommal nem véd a sima ABS.
-
BoB
veterán
válasz CyberPunk666 #81975 üzenetére
Amíg a fékbetét nem kopott be kicsit, ne húzz max féket hacsak nem kell.
Pontosan lehet tudni mikor fékezel maximális mértékben. Válassz ki egy egyenes szakaszt, gyorsulj fel vagy 100-ra (így könnyebb mert több időd lesz), majd kezd el az első féket egyre nagyobb erő el nyomni. Amikor búgó hangot hallasz (nem lehet eltéveszteni), akkor van a gumi csúszáshatáron. Mondjuk ezt ABS-el nagyon nem kell gyakorolni nyilvánvaló okból.
Ezután már tudni fogod mennyire tud fékezni a motor és ahoz milyen erővel kell a féket nyomni. Utánna lebet gyakorolni hogy egyre rövidebb idő alatt felépíted ezt a fékerőt. (De ugye ennek akkor lenne igazán jelentősége ha sima féked lenne)
ABS lámpát nem kell nézni, érezni amikor működik.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
csongi
veterán
válasz -Mosquito- #81983 üzenetére
Zavar az eroben. 80-90 evjaratokon jellemzoen nem volt ABS. Ezeken hamarabb blokkol a hatso fek.
Gondolom itt volt a zavar az eroben?
ABS nelkuli kivitel. Erre kivancsi vagyok, hogy lehet veluk jol fekezni, illetve veszfekezni?
Vagy van e valamilyen megoldas amit utolag lehetne felazerelni ami nem engedne allora fekezni a hatso kereket, gondolom az meg muszakin bukna el.
A blokkolas gatloval szerelt kiviteleknel, persze taposni kell. -
Polemius
aktív tag
A milyen-olajat-az-abs-kardánba téma közepette lehet, hogy elkerülte a figyelmem, volt már idén tavasszal Lidl/Aldi motoros akció? Ha még nem, van bárkinek sejtése, lesz-e és mikor?
-
c4bB
csendes tag
srácok,takaróponyva témában,van olyan,ami bevált és tartós?babettára (még nem ABS-es verzió,így különösen érzékeny az esőre ) kéne,nem baj ha olcsóbb,mint amit a motor ér.
évente 100x biztos le-föl van téve,szóval strapabíró kell legyen. -
-Mike-
addikt
válasz Topiccsendőr #82283 üzenetére
És melyik volt ebből abs-es? Nincs benne gsxr ezres. Szart sem ér ez a lista.
A nőkről akik megvoltak is vezetsz ilyen excelt? Az is ilyen hosszú?[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #82390 üzenetére
-
runner 125
nagyúr
válasz Gaboman #82506 üzenetére
Volt 500-as Nexus-om 3 évig, abszolút meg voltam elégedve vele. Malossi variátorral egész élvezetes volt és 4,5-nél szinte soha nem evett többet.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
freelanced
addikt
válasz demars #83223 üzenetére
Valóban jól néz ki, köszönöm Bogyó bá' !
Egyébként nem lehet gond ebből a 25 kW-os dologból ? Vagy, hogy megy ez? Abszolút nem vagyok benne, de mi van ha kiderül, mennyire kell emiatt húzni a hátsóját az embernek?
Annyi egyébként a baj, hogy elég messze van tőlem, és nem nagyon van hozzáértő akit magammal tudok vinni.
[ Szerkesztve ]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #83404 üzenetére
Még konkurenciát kapsz.
HSM meg gumi doki és no ABS tanácsadó lesz.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz baboss #83874 üzenetére
a szintetikus olajoknak 3 fo csoportja van.
PAO alapolaj
PIO alapolaj
es eszterolajebbol ketto tipus a legelterjedtebb, PAO es eszter. (pl motulnal a dupla eszter reklamnev alatti az ugynaevezett dieszter)
A PAO nem rendelkezik feluletaktiv tulajdonsaggal, azaz apolaros, es mersekelten adalekolhato.
nem tartalmaz paraffines osszetevoket, kent, foszfort. viszkozitasindexe nagy, dermedespontja alacsony.
eszterrel szemben hidrolitikus stabilitasa kivalo.
jol elegyedik koolaj eredetu alapolajokkal, asvanyi olajbol eloallitott adalekokat korlatozottan oldja.
oxidacioval szembeni kis ellenallas, (adalekolhato)az eszterolajnal viszont az eszterkepzesi reakciok reverzibilisek, bizonyos esetekben ez savkepzodeshez vezethet. (hidrolitikus stabilitas)
polaros, azaz jo feluletaktiv tulajdonsaga van, jo a feluletnedvesitese, nem kell annyira adalekolni,
kis parolgasi hajlama van, a kopasgatlo EP adalek abszorpcioja korlatozott,
(ez a motul, eszter alapu tesztben meg is mutatkozott, az atlagon aluli valtovedelem es a rossz korrozivedelem egyertelmuen kiolvashato volt a szamokbol)
hostabilitasa kisebb, mint a PAO olajoknak.
mersekelten elegyedik koolaj alapolajokkal, korlatozott tomitessel valo osszeferhetoseg (adalekolhato)
korlatozott festekekkel valo osszeferes.a viszkozitasosztalyok kozul azt valaszd, amelyik a legkisebb hidegoldali viszkozitassal rendelkezik.a melegoldali viszkozitas legyen a gyar altal megadott.
lehetoleg csak szintetikus olajat valassz, az asvanyihoz kepest sokkal jobb kenesi tulajdonsagai miatt.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz 2thletme2day #83938 üzenetére
a VFR800F ABS 2017 nagyon tetszik, kár, hogy a 4.1 milliós ár mellé még extra egyedi költségek vannak, mert csak külön rendelésre hoznak Európába.
-
baboss
őstag
ABS
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #84107 üzenetére
Kanyar ABS vótmá' ebben a hónapban?
Tegnap pont cimbi tréningjéről beszélgettünk (vizsga előtt vesz pár órát), hogy hirtelen pirosra váltott a lámpa és besatuzta a féket, majdnem lefejelte a kormányt, majd váratlanul állóra fékezte a motort és eldőlt, mint egy krumpliszsák. Oktató laza volt, azt mondta senkinek nem esett baja, a motoron van gomba, szóval állítsa fel aztán mehetnek. Épp csak ki nem röhögte.
Mondja úgy rámarkolt a fékre, hogy nagyon...Mondom neki és ez még csak nem is volt ijesztő. Mit fog tenni, ha tényleg megijed? Aztán kérdezem tőle még mindig fölösleges az abs? Hááát...
Kezdi megérteni miről papolok.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #84110 üzenetére
Tegnap baboss elnyomott nap vegere egy felkover abs feliratot. Immunis lett a topic. Teljesen tunetmentes mindenki. Szerencsere a motoros topic meztelen lantmuvesze sem kezdte a ballonkabatjat szethuzni es mutogatni magat mindenkinek, tehat en a topikot gyogyultnak nyilvanitom.
Kicsit nem ide tartozik, mert motoros tema:
[link]Az ortodox, venlelku papak lehetoleg ne nezzek meg, mert a motornak nincs lampaja, azaz nem lehet vele motorozni. Sot be sem lehet elso lampa nelkul inditani. Sot. Ra sem lehet ulni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Lomha 8V
addikt
válasz Teasüti #84128 üzenetére
Az nem "kezdő baki", hogy fékez, aztán nem számít rá, hogy ettől a motor fékezni fog. Legalábbis ha majdnem lefejelte a kormányt, nekem abból az jön le, hogy nem számított rá. Mikor pedig megáll, akkor eldől. Régen túlhúzták a féket és elestek. Úgy látszik ezeket az ABS sem menti meg.
A Rev Matching nem hülyeség, de rettenetesen fel van fújva. Alapból össze kell hangolni a gáz és a kuplung kezelését, nem kell ennek díszdobozos név meg külön oktatás. Te is belejössz, ne félj. Aztán ha veszel egy másféle motort, akkor kezded elölről. De akkor már hamarabb fog menni.
-
Pocee
senior tag
baszki ami itt megy...annyira sajnálom,hogy már csak este érek fel és már nem reagálok 90hsz-t vissza,de némelyik tag miatt kabaré gyanánt pénzt lehetne szedni
az egyik 90el is el mer hajtani álló autó mellett,a másiknak fáj(a csuklója),hogy váltogatni kell a motoron,a harmadik szerint nem lehet forgalomba hozni motort abs nélkül...mindjárt kész a popcorn...
Ma mi lesz?Mr.Brightside
-
Teasüti
nagyúr
válasz Lomha 8V #84136 üzenetére
Nem tudom van-e abs a tanulómotoron. De mindegy. Srácnak nemigen van előélete a kétkerekűekkel. Ezek csak a kezdeti botladozások.
Egyik nap pl fizika kiselőadást tartottam a kanyarodásról, meg ellenkormányzásról. Ennyire újak ezek a dolgok neki. Mondjuk nem tudom miért nem része a tananyagnak, nekem tanították is ezt anno.Más: motoros gymkhana ismerős itt vkinek? Szeretném elkezdeni majd. Tök izgi sport és relatíve veszélytelen.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
zgospel: De most komolyan... Olyan érzésem van, mint amikor a kollégák azon vitatkoztak, hogy ki rendelje a pizzát, mert senki nem akarta felhívni az éttermet, és végül 2 óra késéssel ebédeltek - duzzogva...
Fel kell hívni a kereskedést, vagy ha féltek a telefontól, írjatok e-mailt!Persu: FullGas-nál tavaly voltam kipróbálni az R1200GS Adventure-t, és mivel teljesen értelmesen beszéltem a csókával (aki szintén teljesen normális volt) fél óra helyett 2,5 órára adta a vasat, valamint idén, mikor jeleztem, hogy mennék megint, azt mondta, hogy októberig bármikor (!) mehetek, csak előtte pár nappal jelezzem! Ennyi. Semmi vudu...
Pocee: köszönjük, esetleg még odaírhattad volna, hogy "az ABS és/vagy a régi gumi HSM életébe fog kerülni", esetleg, hogy a "MotorosVándor videók jók", vagy hogy "Persu nem is ért a szereléshez, mert nem tudott segíteni a rézf@szú baglyokon", esetleg, hogy "Kolondrum nyelvtantanár lett", és még sorolhatnám... Talán unatkozol, és mivel nincs már Győzike show (ugye nincs? ), gondoltad itt szórakoztatod magad?
De most komolyan srácok... az elmúlt napokban született több, mint 100 hsz. és ebből mennyinek volt értelme? 10%-nak?
u.i.: igen, ez a hsz. sem értelmes, és ha így folytatódik, már olvasni sem lesz értelme ezt a fórumot, nem hogy hozzászólni...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-Mike-
addikt
-
CyberPunk666
senior tag
Kár, hogy ez a topic ilyen, amilyenné tesszük.
Ezek az olaj, abs... hülyeségek nagyon maximum a második alkalomig voltak viccesek.Tulajdonképpen jó beszélgetések nem nagyon vannak.
Kérdezni nem lehet (felesleges).De lehet csak én érzem így és ti ezt élvezitek.
-
canniball
nagyúr
válasz CyberPunk666 #83956 üzenetére
"- a VFR800F ABS 2017 nagyon tetszik...csak külön rendelésre hoznak Európába.
- azt kapni újonnan"
Akkor egész Európában nem lehet venni VFR-t csak rendelésre?
(#84007) LustaDick123!
"Ha lendületből mész, van kanyarsebességed akkor nem kell tiltásig forgatni a motort..."
Ez "mentalitás" kérdése. Én szerpentinen szeretem forgatni (ha nem is tiltásig, de onnan nem messze) mivel ilyenkor van benne erő is a kigyorsításhoz, illetve erősebb motorfék is ha mégsem olyan a kanyar mint amire előzetesen számítottam.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #84464 üzenetére
Nekem sikerült párszor visszatolnom az első kerék csúszást térddel. Volt hogy az első gumi csikorogva csúszott és nem estem el (pirelli). De ez mind motorféken, elcsukott gázon apex közelében sikerült abszolválni. Viszont ha még húztam az első féket és megcsúszott az eleje abból fetrengés volt eddig mindíg.
De ez teljesen logikus is. Ha lapon vagy, már nem állsz a féken és ekkor csúszik meg az első gumi, akkor tovább forog előre meg csúszík is oldalra, ilyenkor tud úgy sodródni hogy nem esik ki azonnal alólad. Ha húzod a féket és megcsúszik, akkor megáll a kerék, és nem egy guruás közbeni sodródás lesz belőle, hanem kivágja az elejét.
Gázon az erős motor is ki tudja tolni az elejét. Még motogp-ben is látni olyan eséseket ahogy rárakja a gázt lapon, már megy is ki az eleje.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
kanyar abs kell. pont.
-
Geresics
addikt
válasz CyberPunk666 #84757 üzenetére
Ez addig igaz, amíg nem fórumozásról beszélünk! Itt csak az számít! Esetleg, hogy van-e ABS-ed...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #84848 üzenetére
Nem, hanem az ittas motorozás a Lánchídon!
(Az ABS és gumi szavak elveszteni látszanak varázserejüket, szóval kellett valami új! )*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #84949 üzenetére
Azt olvastam, hogy kényelmetlen na meg sokat zabál a karbis. Csoda ha 200km elmegy egy tankal. Az utolsóra passzolok.
Honda VTR1000F Firestorm [link], [link], [link]Mondjuk én sem láttam még 100ekm-es SV1000-et miközben a Dl 1000-be meg gyürik a Km-t. Ok két külön kategória/felhasználás. Ráérek, nem sürgős ez nem ABS téma.. Pár sor is elég.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #84983 üzenetére
Az ABS pipát is vedd ki, hogy rendes motorod legyen. Amúgy mire kell? Németországból hazajárni?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #85165 üzenetére
Kérdeztem Zsifit a Varával kapcsolatban. Eddig 1db gép volt nála amin vezérlés gond volt a feszítő rugó törés miatt valami bizonytalan eredetű ~50ekm gépnél amit már szerelhetett valaki. Mindegy. Most mondják a Bmw-sek, 1200Rt beszállitó rossz vezerműtengelyt készített kb 10-12db motorban. 1ekm után zajos 1,5ekm után elkopott a bütyök. De az 1600Gt blokk is tönkremehet 10ekm alatt. Tegnap előtti gurin az 5éves gs-en elment az ABS szenzor, kanyarban épp rosszkor első fék húzás közben murván kanyarban blokkolt. Motor jobb oldala sajnos szépen le lett amortizálva.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #85239 üzenetére
Látod, pedig a topik véleménye alapján már tavaly meg kellett volna halnom már csak a gumi miatt is, pedig ABS-em sincs, ami szintén komoly életveszély. Ehhez képest napi szinten használom, és még élek.
(#85240) BoB: Sajnos eléggé egyértelmű, mérhető jelei voltak, hogy a kereszteződésben lassult csak nullára a sebességem, jó két-három méterrel a tervezett helyszín (a lámpánál a vonal) mögött.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Lipton #85254 üzenetére
Nem, hanem a bevált kutas benzin+spuri helyett amikor kénytelen voltam ott tankolni, ahol véleményem szerint nem olyan a benzin, mint a legtöbb helyen, ahol szeretek tankolni, és idő hiányában spuri se ment akkor bele.
A gyertyából semmi nem lett volna szerintem utasnak észrevehető, ugyanolyan szépen járt a régivel és az újjal, csak a gázreakció lett érzésem szerint kicsit élesebb, határozottabb, ami abszolút kedvemre való kis pozitív változás volt. -
Geresics
addikt
Hasztakurv@!
Asszem az ABS/gumikor/olaj szentháromságot szentnégyességgé kell nyilvánítani, és beleírni a guminyomás kifejezést is!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
baboss
őstag
Nem hittem volna, hogy ilyen sok hsz jön össze guminyomás cím alatt. Jobban pörög mint az ABS.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Gurulunk, WAZE?!
- Diablo IV
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Alkoholista nevelde
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen