- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Androidos fejegységek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- TCL LCD és LED TV-k
- Bluetooth hangszórók
- Azonnali fotós kérdések órája
- Amazon Kindle
Hirdetés
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
Hozzatennem.
Az abs, ha teljesen hoki vagy, es ramarsz a fekre, csak jo lehet.
Ha tudsz fekezni, es nagy tapasztalatod van a motorozasban, akkor az abs el megjobban el tudod kerulni a baleseteket.
Pl ahhoz, hogy tokeletesen tudj mindig fekezni, a veszfekezest minden nap kellene gyakorolnod. Kihagysz nehany napot, mar nem ugy fogsz fekezni.
Tehat ebben az iranyban menni nem lehet. A kovetkezo a baj meg: Az utviszonyokrol fogalmad sincs. Mikor lesz poros az ut, es mikor tapad kevesbe. Nah ezt vegkepp nem tudod figyelni.
Innentol az abs nyer. Barmilyen helyzetben.Tenyleg ki kene probalnod.
Ha fekutrol van szo. Ha egy betonfal van elotted, es te mindennap tobb orat fekezel ugyanolyan aszfalton, akkor lesz elonyod.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz #79335424 #81267 üzenetére
Mire alapozod, hogy anélkül megálltál volna?
Az ABS elvileg, ha a levegőbe került a huplik miatt az egyik kereked, vagy éppen az elkönnyülés stádiumában volt, akkor az azonos fékerő miatt blokkoló keeken engedett, majd amikor lenyomódott az aszfaltra ráengedte a fékerőt, mert nem blokkolt, mindezt megtette másodpercenként akár 10 alkalommal is.Mit értessz megbolondulás alatt? Miért gondolod, hogy nélküle megálltál volna?
Huplikon fékezve a motor simán "megbolondul" abs nélkül is, mert a kereken folyamatosan erős terhelésváltozás van, ami miatt folyton más az ideális fékerő. -
HSM
félisten
válasz #79335424 #81267 üzenetére
Nekem sikerült becsúszni... Pontosan ugyanez az érzés volt. [link]
(#81269) persuader: "Mikor lesz poros az ut, es mikor tapad kevesbe. Nah ezt vegkepp nem tudod figyelni. Innentol az abs nyer."
Nekem pont erről vannak erősen vegyes tapasztalataim. Én lehet, mindig szarul fékezek, de egyformán szarul. Az ABS lehet 100X jobban fékez nálam, de ha százegyedikre egyszer nagyon nem, abból nagyobb baj lehet.Próbáltam. Azért írom. Szerencsére csak autóban. Motoron nem szeretném egyik linkelt élményt sem megtapasztalni.
(#81270) CyberPunk666: Elméletileg igen. Gyakorlatilag meg úgy tűnik, mégsem mindig. Nekem is írta ABS fejlesztő, hogy dehát az nem fordulhat elő, hogy a rossz ABS miatt beesik a fékpedál. Pedig biza beesett.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
De motoron nem probaltad. Plane nem kanyarban. Szoval marad a meghibasodastol valo felelmed, mert amugy a tobbi erved elmeletre epul, nem tapasztalatra.
Tehat te azert nem szereted az abs t mert meghibasodhat.
Nem azert mert barmikoris jobban meg tudnad oldani a feladatot.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Lipton
őstag
Jajj megint valaki jobban fekez abs nelkuli motorral barmilyen feluleten (akkor is ha a fekut alatt valtozik) 10 eves uvegkemeny gumikkal Mert ugye a kozut olyan, hogy egyenletes a felulete mindenhol, nincs por/piszok/olaj/stb. es ezt egy veszfekezes eseten siman le lehet reagalni es pont a hataron fekezni amikor a sportszelet mar ott van a gatyaban.
Motort nezegetek megint de en kizarolag abs-szel - bena vagyok.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81286 üzenetére
A vizes utas kereszteződésbe csúszás is valós tapasztalat volt. Pedig autóban is ugyanaz a rendszer dolgozik, sőt, autóban még több adatból tud dolgozni, mert kettővel több kerék van...
Szóval pont olyan aggályom a meghibásodás veszélye, mint az, hogy bizonyos helyzetekben váratlanul rosszabbul teljesíthet, mint ahogy én tudnék, és ilyenkor semmi lehetőségem nincs korrigálni.
(#81288) Lipton: Idéznék a linkelt hsz-emből: "Szóval nekem csak annyi a véleményem, hogy ne bízzunk meg vakon ezekben a kütyükben. "
Ma sem gondolom máshogy.Egyébként ha figyelmesen elolvastad volna, amiket írtam, éppen erre hívtam fel a figyelmet, hogy néhányaknál elég fura a görcsös ragaszkodás az ABS-hez, amikor a jó fékúthoz legalább annyira szükség van felfüggesztésre és gumira is.
Nem tudom, éppen feltűnt-e, hogy a saját sv650-emből is gúnyt űztem: "De gondolom, Te sem véletlenül nem egy fos tartós gumijú, csapnivaló pálcika futóművű gépen tolod, úszónyerges kétdugós fékekkel. " [link]
Illetve ezt is írtam: "Nekem pont erről vannak erősen vegyes tapasztalataim. Én lehet, mindig szarul fékezek, de egyformán szarul. Az ABS lehet 100X jobban fékez nálam, de ha százegyedikre egyszer nagyon nem, abból nagyobb baj lehet." [link]
Ebből pont nem az következik, hogy én jobban tudok fékezni az ABS-nél. De nekem a megbízhatóan sz@rabb többet ér. De megértem, ha más máshogy gondolja. Mindenki a saját bőrével játszik.
[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
Gondolom akkor visszamentél, kikötötted az ABS-t, megpróbáltad újra és láttad hogy neked ez jobban megy. Így már érthető.
A beesik a fékpedálról nem tudok nyilatkozni, de gondolom autóknál is hasonló lenne mint motornál: ha nem működik az ABS akkor a fék hagyományos módon működik tovább.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Lipton
őstag
Gumi a 10 eves
Ne keverjuk, a gumi/futomu nem "vagy" dolog hanem annak is rendben kell lenni. Rossz gumi es/vagy futomu mellett meg nehezebb lesz rendesen veszfekezni.
Gumit amugy vehetsz jot, futomuvet is rendben lehet tartani (de az mar adott egy gepen) viszont az abs a vasarlas soran eldol es utolag nem tudsz vele mit kezdeni.
Ugy nez ki az abs tovabbra is "fenypontja" marad ennek a topiknak.
Mindenesetre en biztosan jobban fekezek abs-szel.
-
HSM
félisten
válasz Lipton #81297 üzenetére
Ez igaz látod. És ha már benn van az ABS, és mégsem tetszik, még mindig meggondolhatod magad egy kiszedett biztosítékkal, míg ha az anélkülit veszed, abba már nehezen kerül be a cucc.
(#81298) -Mike-: Egy hatodik generációs Ford Escort volt, 1.6-os. A gumijainak és az útnak nem értem, mi a jelentősége, egy 11. kerületi aszfaltozott kereszteződés volt, és a gumik is azonnal jól tapadtak a biztosíték kiszedése után. Semmi extra nem volt abban a kereszteződésben, és éppen ez a morbid a történetben...
Régi vas volt, nem is vitatom, de arra tökéletes volt, hogy elvegye a maradéktalan bizalmam a rendszerrel szemben.[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
Van pár olyan szó, ami ha szerepel itt egy hozzászólásban, akkor rögtön ignorálom az egészet. Most bekerült az ABS is ezek közé.
-
Gaboman
nagyúr
Mai napunkat remélem nem az ABS kontra HSM meghallgatással fogjuk folytatni.
Jobb időt ígérnek menjetek motorozni!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
horvathkrisz
addikt
Tele vagyok nagyon fesszel:
Folytassuk az ABS-szel! -
Matt r vok. Abs
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
Na, végre jót röhögtem. Jobb a vérszívás az abs-nél.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
zgospel
őstag
válasz tboldi #81627 üzenetére
Én simsonoztam 14-től 16 éves koromig, mindig próbáltam kerülni az út jobb szélét, egyrészt ott van a legtöbb durva úthiba meg csatornalefolyó fedél, másrészt folyton leszorítottak meg kis oldaltávolságra mentek tőlem, pedig folyton 60-65-tel mentem városban, annál többet meg nem tudott, de amint lehúzódtam az út szélére már tolták is el mellettem centikre. Nem volt jó érzés, az idő előrehaladtával emiatt egyre kevésbé használtam a simsont.
Egyszer egy buzi renó táliás még azt is megcsinálta hogy km-ekre beleállt a seggembe és folyamatosan dudált (igen, ilyen kemény emberek is vannak akik egy 15 éves nyikhaj gyerekkel keménykednek egy renótáliából...) Eléggé féltem akkor.
Szóval én abszolút megértem ha nem az út szélén megy valaki az ötvenesével. Ettől függetlenül ugyanúgy utálom hogy feltart, mint bárki más.
Rosszabb ha a bontószökevény robogója még jó büdös is, ezzel kapcsolatban már nem vagyok hajlandó megértőnek lenni.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
canniball
nagyúr
válasz CyberPunk666 #81635 üzenetére
"Zseniális ötlet, de már itthon beöltözöm és full bőr protektoros cuccban kesztyűvel és sisakkal fogom tolni xd."
Jaja, pont így gondoltam! Tuti sikered lenne a többi közlekedőnél!(#81637) tboldi!
Igen, Bp-t vettem alapul. Itt nálunk nem olyan sok a robogó amit kerülnöm kéne és ha van is akkor könnyedén abszolválható a dolog.
Viszont ami az utakat illeti vannak olyan kátyúk pláne így tél végén hogy égnek áll az ember haja, még autóval is kerülni kell őket nemhogy két keréken. Sőt felénk van olyan útszakasz, amin a CG-vel kb. 100m után inkább visszafordultam, mert azt hittem kirázza belőlem a lelket; az SV-vel végig tudok veretni rajta (pedig állítólag annak is k@ka a futóműve), de bele sem merek gondolni hogy milyen remek lehet azon robogózni. Mondjuk azon legalább mindegy hogy a sáv mely részén mész mert konzekvensen mindenhol ugyanolyan vacak.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
mm89
őstag
válasz demars #81736 üzenetére
Én tavaly vizsgáztattam a motort. Leo Vince, E jeles, műbizonylatos dobbal. Egy kis füzet van hozzá, hogy ehhez a típushoz való. Kaptam egy papírt amivel mentem az okmányirodába, ott egy kis pénzmagért cserébe tollal! beleírták a forgalmiba sorozatszámmal együtt. Db killerrel járok, így a hangja sem annyira polgárpukkasztó. Ennyi.
Bukógombám is van, rövid fék- és kuplung karok, ráadásul ABS es a motor!
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Ferdzsoo
addikt
-
HSM
félisten
válasz Ferdzsoo #81834 üzenetére
Én egy percig nem vitattam, hogy ezeket a vezetői hibákat nem menti ki az ABS. Én azt állítottam, hogy ehelyett csinálhat más esetekben gondokat.
(#81836) -Mike-: Azt is említettem párszor, hogy nem tudom, hogy a mai top rendszerek hogy működnek a régiekhez képest, de hogy azoknál azért sanszosan meg vannak már oldva a gyerekbetegségek, amikbe pl. azzal a régi vassal belefutottam. [link] [link] [link]
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81847 üzenetére
Majd ha nem lesz ott kisbetűvel a kézikönyvben, hogy a gyártó mossa kezeit, hogy az ABS-el akár nőhet is a fékút bizonyos útviszonyok esetén, akkor oké. Én ezt várnám el, hogy mindig jól fékezzen, ne legyen kisbetű. Oldják meg. [link]
-
kcsa
veterán
nem igazán szóltam még bele az abs-es agymenésbe, csak furcsa hogy 20 féle útfelület közül potenciálisan három-négy ahol valódi gond lehet (ezek kb. homok, mély kavicságy, porhó, meg ami nem jut eszembe), a többinél nagyjából csak előny lehet egységsugarú motorosnál, de neked ez valami rejtélyes okból nem éri meg. Ahogy érzed
-
Gaboman
nagyúr
Kérlek benneteket ne kezdjétek már megint el az ABS témát, komolyan eret vágok ha megint etetitek!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
BoB
veterán
Na jó csak még ezt hozzáteszem:
Az ABS két esetben nem működik jól:
1. keresztirányú úthullámokon amikor a kerék pattoghat
2. amikor van valami ami felgyűrődhet a gumi előtt: hó, homok, sár.Na most. Az hogy az aszfalton van kavics és homok felhordás, az nem tartozik bele, sőt azon pont hogy jó az ABS mert a jéghez hasonló.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Topiccsendőr
addikt
Azert amikhez nagyon ragaszkodsz, azt fenntartasokkal kell fogadni altalaban. Tul sokszor derult mar ki, hogy azt, amit kigondolsz, az tul keves valtozoval szamol az altalaban tul keves ismereted miatt.
Meg amugy is hajlamos az ember ilyen konfliktus helyzetekben a vegletekig az allaspontjat bizonygatni, igy lehet a fele sem igaz annak, amit itt meselsz. Nem rosszindulatbol, hanem mert az agy ilyen. Nem pontos, es az erzelmek nagyon at tudjak verni.
En az osszes abs es autot kiprobaltam, ami a seggem alatt volt, jopar ceges audit vittunk esp probara is
soha nem tapasztaltam vizes uton ilyesmit.Siman lehet, hogy neked van igazad, abban az egy esettel kapcsolatban, de eljatszottad a hulyesegeiddel az effajta bizalmat, raadasul motort ki sem probaltal. Es lehet hogy ugyanaz a rendszer van nehany motorban. Nehanyban meg nem
A sztori meg azert nem koherens nekem, mert en biztos kiprobaltam volna hasonlo korulmenyek kozott, hogy valoban ilyen szar-e, mindig, de minimum szervizbe vittem volna, ha ennyire ramhozza a fraszt, nem a biztositekot vettem volna ki.
Nagy haladas viszont, hogy azt mar elismered, hogy te maximum mindig ugyanolyan szarul tudsz fekezni, tehat a gepnel nem vagy jobb. Regebben sokkal nagyobb hulyesegeket allitottal, tehat alakulsz, mint pupos gyerek a pres alatt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
BoB
veterán
Te vagy az egyetlen aki fotelfizikázik, és ellentmond mindenkinek ide értve az összes motorgyártót is.
Nézhetnénk a wikipedia-t, de az ugye nem hivatalos:
"In gravel, sand and deep snow, ABS tends to increase braking distances. On these surfaces, locked wheels dig in and stop the vehicle more quickly. ABS prevents this from occurring."De nézzük mint mond pl a Bosch:
"In the off-road control developed by Bosch, slip thresholds and other parameters have been adjusted to give bikers optimum braking performance in rough terrain as well. The result of this fine-tuning is that the ABS takes effect later. It allows more slip between tires and riding surface than an ABS designed for road use. The rear wheel can dig in to the track surface, improving braking performance on rough terrain. "Tehát ha szerinted a Bosch is azt állítja hogy ilyen esetekben késleltetni kell az ABS működését, mert nem az igazi ilyen helyzetekben és ezért az újabb modellekben off-road késleltetve működik, akkor neked ezen mégis mit kell fotelfizikáznod?
Még nem gondolkoztál azon hogy ha szerinted mindenki más rajtad kívül máshogy gondolja a dolgokat, akkor valami baj van a fejedben?
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
HSM
félisten
Wiki: "A June 1999 National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) study found that ABS increased stopping distances on loose gravel by an average of 27.2 percent.[24]"
Igen, ez azért elég sok. Mondtam, hogy a modernebb rendszerek már lehet javították ezt a rossz tulajdonságot, mint pl. a hivatkozott Bosch terep-ABS.
"Még nem gondolkoztál azon hogy ha szerinted mindenki más rajtad kívül máshogy gondolja a dolgokat"
Ez még mindig egy hibás érvelés. Attól nem lesz igaza senkinek, hogy egy adott környezetben többen értenek egyet vele. -
HSM
félisten
válasz Lipton #81883 üzenetére
Egy aprócska gond, hogy az autóipar korántsem fejlődik olyan tempóban, mint az informatika fejlődött abban az időben.
De azon is el lehet gondolkozni, miért szerelnek olyan futóművet a 2M alatti motorokra a mai napig (tisztelet a kevés kivételnek), amik kb. az 1970-es évek technikai színvonala.
(#81885) Mosquito34: Blokkol a kerék, behúzva marad a fék és felváltva csúszik és fékez. Az ABS viszont (legalábbis a régebbi butább rendszerek) ilyenkor egyből csökkentik a féknyomást, amikor nem feltétlen kéne.
-
Geresics
addikt
ABS teszt: KTM 1190 2014, utcai (nem terep) gumi.
60 MPH (96km/h) to 0:
ABS OFF: 196,3 feet (60m)
Off road ABS ON: 188,5 feet (57m)*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-Mosquito-
őstag
Amikor blokkol/csúszik a kerék mondjuk kanyar előtt akkor mi következik ez után a NO ABS motornál? Az ABS verziónál csökken a sebességed és vissza jön a tapadás/stabilitás. [link]
Csinálhatunk egy tesztet. Fellolcsoljuk az aszfaltot, homokot/sóderrel is felszórhatjuk és mehet a vész/fékezés.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
TommyNagz
senior tag
Óbzmeg megint abs téma. Ignoráljuk a gcibe, ne vitatkozzunk vele. Aki hülye, haljon meg. Kész.
encapsulation dot1q
-
HSM
félisten
válasz Geresics #81889 üzenetére
[link]
Ennél hamarabb megállt volna, ha hozzá sem ér a hátsó fékhez, csak visszadob egy-két fokozatot a motorfékhez... És még így is alig állt meg lassabban, mint ABS-el.(#81890) Mosquito34: Akárhányszor linkelitek még ezt a videót semmi értelme nincs. Az emberünk satura fékezte ABS nélkül az első és hátsó kereket is, persze, hogy elszállt, mint a győzelmi zászló...
Ennél mesterkéltebb "tesztet" nem is csinálhattak volna, épeszű ember nem így fékez ABS nélkül.Az enyhén homokos aszfalton annyi történik, mint minden laza felületen, hogy megtalálod a tapadási pontot, és annyira fékezel, és meg-megcsúszva megállsz. Nem kell ezt elmagyarázd, mert évtizedeken keresztül hegyikerékpároztam. És egyszer nem repültem úgy el, mint az a jóember ebből a videóból.
(#81892) Ferdzsoo: Na, akkor ki a troll, hogy bedobsz ide egy szalmabáb érvelést gyakorlatilag nekem célozva, jól felszítod vele a hangulatot, aztán meg röhögsz a markodba a prémiumoddal, hogy megy a cirkusz azoknak, akiknek nem vagyok tiltva? Gratulálok...
(#81893) TommyNagz: Nekem ez teljesen megfelelő alternatíva lenne.
(#81897) HGabor89: " ... gyerek"
Az aláírásodból ítélve az a "... gyerek" idősebb, mint te vagy...[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
Komolyan minden héten ennyit akartok vitatkozni az ABS témán? Mindkét oldalnak megvan a határozott álláspontja, senki nem tud meggyőzni senkit, akkor mégis mi értelme van ennek...? Ha így folytatódik megkérem a nagyokat hogy engedélyezzék egy "ABS a motoron" topik nyitását aztán lehet ott ismételgetni újra és újra ugyanazt...
Inkább azt mondjátok meg az első teleszkópokban milyen gyakran illik cserél(tet)ni az olajat? Mert hallottam olyat is hogy két évente meg olyat is hogy ha nincs gond akkor nem kell vele foglalkozni, nem tudom kinek van igaza.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Topiccsendőr
addikt
Mondjuk a szalmalab az nalad is kemenyen fennall, mert te csak kigndoltad a velemenyed javareszet, de meg abs motoron nem ultel. Illetve robogoval ugy estel el, hogy megallt az elso kereked. (Tudom, semmi sem segitett volna - helyre kell billenteni a disszonanciat )
Nagyon hasonlo analogia az amerikaban a bukosisak ellen tunteto ficko, aki fejserulesebe halt bele.Majd a nem szalmalabakon allo, mas altal tapasztalt, bizonyithato dolgokat egyszeruen ignoralod. Igy nem beszelhetunk klasszikus vitarol, nincs ketiranyu informacioaramlas.
Sok, valoban gyenge ervelesnel igazad van, pl az nem indok, hogy ha sokan egy velemenyen vannak, te meg nem.
De altalaban mindenben hajthatatlan vagy, meg olyan dolgokban is, amikben semmifele tapasztalatod nincs, majd a vitaban a sorrend az allitas (te) -> ellenreakcio, ervekkel (mas) -> fogaskereses az ervekben/ignoralas a beepites helyett (te) -> ellenszenv (mas)Sokszor kifogasolod az embereket a teged ert atrocitasok miatt, de alapvetoen nem azon kellene munkalkodnod, hogy a masik erveleset utasitsd el, hanem hogy beepitsd, vagy elfogadd, hiszen te magad is ezt allitod, hogy forumra azert jar az ember, hogy tobb legyen. De nalad sem ez a helyzet. Te azert jarsz, hogy igazad legyen.
Sajnos javareszt jogosak az emberek reakcioi, ha egy kicsit jobban megvizsgalod a tortenteket.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
polimorf
tag
Észbontó, már lassan élvezhetetlen ez a topik ettől az idióta ABS témától. Nem hiszem el, hogy mindig akad valaki aki előhozza és cukkolja vele HSM-et. Nem lehet elfogadni, hogy neki más a véleménye? Ha ő úgy gondolja szive joga, nem kéne minden hónapban meggyőzni és ezzel offolni a topikot!
(De ez csak az én véleményem erről a hülye témáról.)Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81908 üzenetére
Szalmabáb amiről te beszélsz az nem az, mint a a szalmabáb nevű érvelési hiba, amiről én.
Nem tudhatjuk, lehet egyszer ez lesz a vesztem, hogy nincs ABS-em, ki tudja, ahogy lehet egyszer egy ABS kedvelő szívja meg, ha meghülyül az elektonikus vezérlés. Nem tudjuk sajnos előre. Viszont azt mindenesetre leszögezném, hogy én nem "tüntetek" az ABS ellen, csupán a ferdítések és illúziók ellen, ami szvsz körülöveszi.
Van kétirányú információáramlás, de mit kezdjek olyan információkkal, amik nem az eredeti álláspontom ellen hoznak érvet? Lásd geresics videóját. Oké, látjuk, kicsit rövidebb úton megállt (60m helyett 57m százról), de ugyanakkor az is üvölt a videóról, hogy kb. végig blokkolva van a hátsó kerék, ami messze van a megfelelő fékezéstől. Ha kicsit le-leblokkol, az tök oké terepen, de ez nem az a kategória.
Nézd, nálam ez az elfogadás úgy működik, hogyha megfelelő, kellően alátámasztott erős érvet kapok azt beépítem, ami gyenge, vagy számomra nem hiteles, vagy releváns, azt nem. Én azért járok a fórumra, hogy megvitassam a dolgokat, és ha kapok erős érvet, nyugodj meg beépítem a tudásomba.
-
Topiccsendőr
addikt
Jah hogy szalmabab. Igy ertheto.
A jelenseg, ami nalad minden temaban elojon.
Azt valoban ne fogadd el, ami nem arra vonatkozik, vagy hulyeseg. De neked is engedned kell, mert te sem vagy tisztaban rengeteg dologgal, es csak hasbol allitasz sok dolgot. Itt mar nem az abs rol vitatkozunk, hanem arrol, hogy neked igazad van-e. Mint minden temaban. Pl ha mar ennyire objektivek vagyunk, kihasznalnam a lehetoseget.
Egy kuplungrol te megallapitod milyen az olajzasa szetszedes nelkul. Egy siklocsapagy tulajdonsagaihoz egy hidrodinamikus csapagy mukodesebol vonsz le kovetkezteteseket, ami raadasul kb 100 szor kisebb, mint a szobanforgo siklocsapagy! Mondjak meg hajmereszto, a valosagtol teljesen elrugaszkodo megtortent peldakat, amik a mostani tiszta gondolkodasoddal elkepzelhetetlennek tunnek?
Vegig ragaszkodsz mindenfele adatok nelkul, vizsgalat nelkul az elkepzeleseidhez, barmilyen erv johet szembe veled.
Jah, a trafonal meg belem is alltal, pedig ott eleg jo ervem volt, a lenz-farraday torveny!Amugy meg az abs elmenyednel: reprodukalhatatlan a jelenseg mar azzal a bizonyos kocsival, amivel mentel. Nem vizsgaltad meg annak idejen elegge a problemat, kikurtad a biztit, ennyi.
Nem volt szervizben, semmit nem tudunk, erre alapozod az allitasodat, 2017 ben, amikor mar minden mas.
Teljesen ertelmetlen a ragaszkodasod ilyen objektiv gondolkodassal, amit eloadsz.Eljuthatunk egeszen odaig, hogy amig nem merunk meg valamit, labor korulmenyek kozott, addig itt senki nem tud semmit. (En egyebkent erre hajlanek, ha nincs objektiv adat, inkabb a nem tudomot valasztom)
De akkor a te ervelesed ugyanannyit er, mint mindenki mase.
Te megis okosabb vagy. Ebbol sehogy nem lehet jol kijonni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-Mosquito-
őstag
Vízen,poros/homokos úton,hogy kell vészfékezni, hogy ne blokkolja a kereked stabil maradjon a gép és hamarabb megállj mint az ABS és ne fetrenberger lengyen belőle? [link] Bicikli vs motor bravó.. Mondom a teszt még mindig áll! Persze persze minden oktató/instruktor hülye csak te kened vágod a dolgot.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81914 üzenetére
De engem tényleg nem érdekel, igazam van-e. Ha erre menne ki a dolog, minek jönnék ide? De az tény, hogy amíg nem dőlt meg, addig védem az álláspontom, és részt veszek a vitában. Ez így korrekt.
Ami a kuplungot illeti, nem hasból vontam le következtetést, hanem a tapasztalataimból vele kapcsolatban. Mind1, ne menjünk bele szvsz. Nincs elfelejtve a téma, ki fogom próbálni, amit beszéltünk alaposan.
A csapágyas témában pedig szvsz elbeszéltünk egymás mellett, mindamellett megjegyezném, hogy a siklócsapágyak egy fajtája a hidrodinamikus csapágy. A trafónál megbeszéltük a dolgokat, mikor linkelted azt az anyagot, az elég meggyőző volt.Neked érthetetlen, 2017-ben miért vonok le következtetéseket a múltból, nekem meg az az érthetetlen, hogy miért olyan nehéz megérteni, hogy ilyen kritikus rendszernél, mint motorkerékpáron a fék, miért nem akarom az életem rábízni egy olyan bonyolult elektronikus kütyüre, aminek meghibásodása azonnal végzetes következményekkel járhat rám nézve. A sima fék szög egyszerű működésében megbízok, erőt fejtek ki az olajoszlopra, az meg továbbítja a fékpofákra. Szög egyszerű, kb. elpuszíthatatlan rendszer, annak pedig végképp 0-hoz közelít a valószínűsége, hogy mindhárom tárcsán egyszerre dögöljön meg mindkét fékkör, míg az ABS-nél van egy centralizált meghibásodási faktor.
Látod, én is a nemtudomot mondtam az új ABS-ekre. Nem tudom, jobban fékez-e minden körülmények között. Nem tudom azt se, rendelkezik-e a régi rendszerek hajlamára megzavarodni. De azt viszont tudom, hogy az anélküli fék ma is épp ugyanúgy működik mint 30 éve, az összes előnyével és hátrányával együtt.
(#81923) Mosquito34: "A lábfék hatását legjobban tehát akkor tudjuk kiaknázni, ha azt azonnal teljes erővel lenyomjuk – szó szerint belerúgunk."
Erre mit lehet mondani? Akkora FAIL, hogy a fal adja a másikat. ABS-es motorral így kell fékezni, anélkülivel itt már vége is a motorod stabilitásának, és métereket buksz azonnal. Nem akarom bántani a teszt szereplőit, mert maximálisan tisztelem a motorozás iránti elhivatottságukat, de ezt amit itt leírtak sajnos nagyon nem állja meg a helyét. Végigtoltam a Safety Hungary mindkét szintjét (ami most már 3 lenne) és ott sem így oktatták a helyes fékezést.Bicikli vs. motor. Hegyikerékpároztál már úgy komolyabban valaha is normális kerékpárral? Meglepődnél, mennyire hasonlóan viselkednek... Persze, kerékpárral annyi difi van, hogy többet tudsz korrigálni testsúllyal, mint motoron, nyilvánvaló okokból. És ez megint nem hasraütés, hanem tapasztalat.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81927 üzenetére
Már egy ideje elengedem az ABS témákat, viszont amikor konkrétan nekem van címezve némi rosszindulattal és szalmabáb érvelési hibával, akkor arra azért inkább reagálok... [link]
-
CyberPunk666
senior tag
Btw gondolom hasznos lenne csinálni pár nagy fékezést nagyobb sebességről, hogy szokjam, érezzem, de valahogy nem visz rá a lélek, hogy berántsam a fékeket, aztán meglássam, hogy hogyan lassul az abs-szel.
-
laccczka
tag
Tisztelt Nagyérdemű!
Javaslom, hogy jelöljünk ki tabu szavakat(kezdetben legyen mondjuk az "ABS", de igény szerint bővíthető).
Aki a tabu szavakat kiejti/leírja az legyen köteles befizetni egy meghatározott összeget az általatok erre a célra létrehozott pénzalapba.Év végén a befolyt összeg közjegyző jelenlétében kisorsolásra kerülne a tabu szavakat nem használó fórumozók között.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Óra topik
- Gumi és felni topik
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Aliexpress tapasztalatok
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen