Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Doki16

    addikt

    válasz Topiccsendőr #78434 üzenetére

    Megnéztem, de sajnos tényleg nem gyártják ebben a hátsó méretben ami nekem a gyári. ABS-es a motor nem igazán változtatnék a gyári méreten :) Van még ezen kívül valami ajánlott?

    A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

  • V.Stryker

    nagyúr

    No, hát nem volt ez olyan vészes. Nem mondom, hogy városon kívül 100 körül nem érezni a cugot, de ettől még kár lett volna kihagyni.

    5 hét állás után vagy 5-ször kellett indítóznom mire beröffent. Indítózás közben kiégett a tompított izzó... :W Marhára örültem neki... vagy másfél éves, elég drága, ilyen +140% -os akármi volt. Most bonthatom le az oldalát,hogy kicseréljem. Így végig távolságival abszolváltam a túrát. :)

    Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz HSM #78636 üzenetére

    Csak addig vagy el a bakelitkemény gumijaiddal ilyen megelégedéssel, amíg nem kell egy marha nagyot fékezned (persze ABS nélkül). :DDD

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

  • -Mosquito-

    őstag

    válasz rtitusz #78661 üzenetére

    Szia,

    Dl 650. Igénytelen igásló. Van rá keret (kb 1.3M-tól) akkor a ~2007 ABS, dupla gyertyásad vegyed. Bp-i környéki vagy menj el a Red Baronhoz. Ott a 2,3,4-es verziók megtalálhatóak,rá is tudsz ülni ezekre.

    Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

  • HSM

    félisten

    válasz runner 125 #78728 üzenetére

    A közvélekedésre hivatkozás érvelési hiba. :U
    Te szemétnek gondolod, én véleményilvánításnak. Halkan megjegyzem, a trollkodás más. Nekem nem a bomlasztás a célom, csupán hogy adott esetben elmondjam én is a véleményem, ha olyan téma kerül szóba.

    Ha nálad a "közösség részévé válni" azt jelenti, hogy el kell kezdeni feneket nyalni, és a saját véleményem helyett mindenkinek azt mondani amit hallani szeretne, akkor köszönöm szépen, de büszkén vállalom, hogy én nem tudok így egy közösség részévé válni. :N

    Mindenkinek megvannak a maga dolgai. Én nem értem, miért jó neked, hogy egy porszem nincs a motorodon, annyira tisztán tartod. Neked az én szememben ez a kattanásod. Nekem meg mondjuk az ABS, amit Te nem értesz, és azt gondolod az én kattanásom. De amíg ezt el tudjuk fogadni, hogy neked a tisztaság a fontos, nekem meg mondjuk hogy ne egy elektronika fékezzen helyettem, addig nincs baj, béke lesz. Ha egymás véleményének tiszteletben tartása helyett elkezdünk személyeskedni, megpróbáljuk a másikra ráerőltetni a saját véleményünk, vagy vélt igazunk, megpróbáljuk ráerőszakolni, hogy ő is úgy gondolja, mint mi (és az általunk 99%-nak vélt többi motoros), na, abból csak személyeskedés és civakodás lesz....

    Egy igazi közösség tiszteletben tartja a tagjait, azok esetleg más vélekedését. Ne aggódj, pontosan látom, ennek tükrében mennyire közösség pl. ez a topik itt a PH-en. Nincsenek illúzióim. De erről a legkevésbé sem én, vagy a tevékenységem tehet.

  • -Mike-

    addikt

    Donát Dodor Fodor [link]

    Kedves Motorosok!

    Bár szívem szerint azt írnám, hogy Faszkalap Motorosok, de akkor azonnal én lennék a köcsög nagyarc, hogy így kezdek be.
    (persze lehet, hogy anélkül is annak tartanak, de rólam lepörög.
    Nem vagyok én Schorbinorbi, hogy egyesével vesszek össze fészbukozókkal, én 100-asával haladok. )

    Az ország minden részéről röpködnek a postok, hogy melegednek a motorok és a keménytökűek már készülnek életük rekordjának megdöntésére. Ja, nem. Kimennek, balfaszkodnak 20-40km-t, a gázra nem markolnak rá, de estére már legendássá duzzadnak a kalandok a kék haverkodós oldalon.
    Vagy jönnek az adatok, "megvolt a 127,35km".
    Ó de ügyes vagy, veregessem a szádba. A traktoros a mezőn többet ment ma.

    Előre leszögezem,mindenkinek jogában áll hülyének lenni, semmi közöm hozzá, de mivel segglyuka és véleménye mindenkinek van, én kifosom magamból, mert kurvára zavar... de amúgy nem zavar. Sokkal rosszabb. Aggódok. Kiráz a hideg a balesetes képek miatt minden februártól, meg a siránkozó motorosoktól, akik temetik a haverjukat.

    Egyik nap Debrecenben jártam. Az Auchanban volt egy helyi motoros kiállítás, ha már ott jártam, megnéztem.
    Még a parkolóba sem értem - utas voltam egy fehér SUV-ban - amikor a gyök kettes tempójú körforgalomban kishíján alánk kanyarodott egy 125-ös csopperféle... ha nem kiáltok a sofőrre, hogy vigyázzon, lehet, hogy elbasszuk.
    Baszki... egy bazi nagy fehér autót fényes nappal nem látott meg a csávó!!!
    Mindegy, megúsztuk. Volt pár motor, meg bukót cipelő motoros az áruházban.
    (jó volt amúgy a felhozatal! Csilli-villi veteránok, endurok, gyorsaságik. Egy motoron állt meg a tekintetem, egy pályamotor Panigale-n, faszán nézett ki)

    Ma netezgetek, egyre több helyen jön szembe a hír, hogy a 82-es úton valaki bukott, életveszélyben van.

    Közben rám ír egy csaj barátom, ajánljak olcsó bukót, mert a férje 50-esről 500-as robogóra ült és már ő is megy vele.
    Nem ajánlok se neki, se másnak olcsó bukót. Egy 500-as robesz már inkább motor. Nem egy SBK gép, de egy 50-es Scara után más a fizikája, okozhat meglepetést, főleg ilyenkor, főleg nulla tapasztalattal.
    Nagyban írom a szakmai/lelki szöveget a sisakokról, meg hogy a dual fék és abs nem teszi hülyebiztossá a nagyrobeszt. Erre épp mondja a csaj, hogy a hétvégén a férje gurult egy nagyobbat, és bevallotta otthon, hogy 140-nél félt.

    Itt döntöttem el, hogy kiengedek pár karaktert magamból, mert pár nap alatt megint olyan dózisok jöttek motoroséktól, hogy csak rázom a fejem: ENNYI FASZT!

    Mint azt a szűk környezetem (meg még páran) tudjátok, ha valaki, akkor én nagyon, de nagyon beleszartam a KRESZ-be, a korlátozásokba, főleg a tempó korlátozásba és mindenbe, mindenki véleményébe.
    Úgy voltam vele, hogy ha meg kell baszódni, akkor meg kell baszódni!

    Azért pár apróságra odafigyeltem.
    Leszartam az első 5 fokot. Meg az első 10-et. Meg az első 15-öt. Meg az első 20-at. 23-25 fok volt az a szezon elején, amikor elővettem az utcai gixert.
    Átnéztem, hogy mennyire kopottak a fékbetétek. Én 50%-os kopottságnál kidobtam a gecibe.
    Megnéztem, hogy milyen a lánc. Kell-e új. A legkisebb nem rendeltetésszerű lógás és azt is kidobtam a picsába.
    (nekem senki ne jöjjön azzal, hogy én mennyiért kaptam! Az életed nem egy szaros 15.000Ft-os fékbetéten múlik, ami egy normál motornál 2-3 tanknyi. Ha nincs ennyi pénzed, akkor old meg, hogy legyen. Ez is a te dolgod)

    A gumim tavasszal, ha nem is volt új, de 1000%, hogy nem kockára kopott volt.
    Az első méteren nem húztam neki. A 100-adik méteren sem. És még az első héten sem.
    Nem, nem azt mondom, hogy az autópályán nem mentem 200-zal már akkor, de hagytam időt magamnak, hogy az érzékek meglegyenek. Egyenesben nem parkettázva gyorsítgattam 6-ban.
    Amikor már fasza volt az idő, meg minden körülmény, akkor 2kiló alatt le sem tettem az elejét.

    Kell egy kis idő, hogy úgy lássak, mint előző nyár végén. A szememet mindig tuningoltam, igyekeztem mindig oda nézni, ahová menni akarok. Gyúrtam az agyam hetekig.
    Adtam időt magamnak, hogy a fizikumom megszokja a terheléseket. Váltogattam, kuplungoztam, gázfröccsöztem, a kelleténél sokkal többet, csak hogy gondolkodás nélkül jöjjenek a mozdulatok, tudat alatt.
    Ezeket soha nem láttátok a műsorokban, mert én alapból bíztam a motorosok zömében, hogy megvan a józan paraszti ész és talán levágják, hogy amit a műsorban látnak, az nem csak úgy jött, hogy hónapok kihagyása után kapom a faszom, felülök és jobb vagyok, mint tavaly.

    Tudom, tudom. Te más vagy, mint a többi. Mert veled nem fordul elő. Mert te übergigacsászárgyík vagy, és nem is mész gyorsan.
    Csak 140-nel. Vagy 170-nel. (ezek nem gyors tempók, egy ezres sport közel ennyit megy 1-esben, áttétel függően).
    Csak most február van öcsém!
    Egy erdős szakaszon még a 30 fokos nyári melegben is sokkal szarabb a tapadás az állandó árnyékolás miatt, akkor miről beszélünk februárban, az átbaszós 5 fokban?
    Az erkélyemen a napon a múltkori hóesés utáni nap 20 fok volt a hőmérőn. Ja rásütött a nap a higanyra.
    Ugye nem kell leírnom az út vegyjelét (szia Norbi), hogy a leghülyébbje is tudja, hogy az út nem szívja magába a meleget.

    Komolyan mondom, hogy most írás közben azon agyalok, komoly az, hogy dedós dolgokról írogatok? Hogy olyan alap dolgokról kell beszélni, hogy ha már beszartál, ne kend szét?! Vagy ne edd meg?!
    De nem baj, megdumáljuk.

    Ma téligumival, autóval egy körforgalomban az enyhén nedves úton 30-cal az autóm megtolta az elejét, enyhén betekert kormánnyal mentem egyenesen. Nem fostam, vágom a szitut. Autóval nem egy nagy probléma.
    De mi a pöcsömet vártok majd, mit csinál a motorgumi? A nyárra tervezett, nyári hőfokos, 10-15fok alatt amúgy picsafüstöt érő tapadású gumi egy enyhe kanyarban?
    Le sem írom a választ. Nagyon hülyének kell lenni, hogy ezt ne tudd.
    (tudom, te lassan mész és leteszed a lábad. Remek. Miért nem teszel fel pótkereket?)

    Ha azt gondolod, hogy nem tudom, hogy miről vakerászok a hidegben motorozással kapcsolatban, akkor elmondom.
    Azért tudom, hogy amit csinálsz a jelenlegi motorozással, az végtelenül faszság, mert amikor kezdtem az ipart, én januárban is mentem a 750-es gixeremmel.
    180-nal egy egyenesben Kapuvár-Vitnyéd közöt.
    Parás volt, amikor a semmiből egy hóátfúváson vágódtam át. Azt gondoltam, hogy nem lesz több. A következő 5mp múlva jött. Sokkal nagyobb volt. Ott már csak a szembejövő sávban volt keréknyom. Megtaláltam, átmentem rajta. Megfordultam, hazamentem. Lehiggadtam, KingKongnak éreztem magam. Pedig nem voltam más, mint egy majom. Egy majomkodó majom. Az élvezeti értéke ennek a 8-10 perces gurulásnak nagyjából a nullával volt egyenlő. A faszság része ki lett maxolva.

    Ami akkor biztos volt, az az, hogy az egom Holdig ért, a pöcsöm is. A tudásom nem 1db, hanem 2db nullával volt egyenlő.

    De az ego! Azt kell(ene) kezelni tesók! Idővel a motorozási tudás egyenes arányban nő, az ego abban az ütemben csökken. A helyét átveszi a tudás. A tudás nem csak az, hogy én mélyebbre döntök, mint te, hanem az, hogy ha élvezni akarom a motorozást, akkor tudom, hogy mit tudok és mik azok a minimumok (időjárásban, motortechnika ismeretben), amiket megvárok.
    Pl nem hiszem azt egy nyári gumiról, hogy tapad télen. Tudom, hogy nem. Ha pedig nem tapad, akkor inkább megkúrom a csajomat mozi után, aztán a karcmentes motorom, meg a sértetlen bőröm, a töretlen csontom és a háttérben megbújó egóm azt súgja, hogy "barátom, te tudsz motorozni!".

    Türelem srácok. Ha nincs csajotok, veressétek ki anyátokkal. Ha kell, kiverem én nektek, hogy megnyugodjatok! (van hentes ismerős, kérek lánckesztyűt)

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX((törölve hozzátartozó kérésére)

    Nem akarok itt közhelyekkel riogatni, hogy "jajj, mind meghaltok, szálljatok le a motorról", mert nem haltok meg mind, csak páran a nyáron.
    Adjatok esélyt az igazi motoros élvezetnek, várjátok meg a minimumokat, aztán ha megvan, akkor ne aprózzátok el! Én sem tenném :)

    U.i.:
    Szept-októbertől indul az enduro/krossz/quad szezon, sárban, hóban, fagyban. Ha valami segít a tavaszi beindulásban, akkor az összes off-road motorozás. (nekem az életemet mentette meg 1x egy folyamatos téli endurozás, de azt már sztem leíram anno.)
    Ha meg nincs lehetőség, akkor ju-porn bekapcsol, oszt mehet a levezetés :)

    ... és még annyi, hogy szerencsére az idióták sokkal kevesebben vannak, mint a normálisan gondolkodók.

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz -Mike- #78992 üzenetére

    Egy fullkezdonek ezres naked :D
    Ez a dolog tenyleg szemelyfuggo. En peldaul azonnal meghaltam volna nagymotoron. Hiaba lehet jol iranyitani, hiaba van jo gumid, ha az alapokat nem tudod, nem mindegy hogy hany loerod van. Onkontroll, persze :D egy kezdonel mi az? Vagy egy bizonyos embertipusnal inkabb.
    Az en velemenyem az, hogy a lepcsozetesseg egyaltalan nem ciki. Uj motort venni sem. Nem jelenti mindenkinek ugyanazt a motorozas.
    Tokeletes pelda, hogy zxr 250 nel koppgazra uthiban egyszer razza meg magat a kormany. 45 loero. Egy ezressel egy magabiztos gaz es kanyarban legyen egy keresztborda. Mar rodeozol is, otven meteren keresztul. Legyen benne hesd, es eggyel kevesebb a hibalehetoseg. Akkor legyen benne kporgesgatlo is, meg abs is.
    Ezek ellenere azt a szerencsetlenkedest, amit csinalnak kezdok ekkora motorral tovabbra is. Elmegyek a bmw s 1000 rr nek a 14 eves 125 osommel??? Elektronikaval teli 200 lovas motornak az euringen? Hat arcpirito. Nem mindegy, hogy 140-150-170, vagy 210 kilot kormanyzol, a vekonyabb gumi pedig pont jobb a vastagabbnal. Az csak azert vastag, hogy lassabban kopjon, nem lesz nagyobb tapadasa, az keverektol fugg. Igy legalabb meg jo nehez is lesz, es noveli a rugozatlan tomeget. Itt nem csak a loerorol van szo, hanem az egesz csomag viselkedeserol. (Mintha magyaraznom kene, hogy konnyebb vele menni, biztos kiprobaltatok kisebb motorokat)
    Termeszetesen ertheto az is ha azonnal nagymotort veszel, de az elejen szopatod magad vele. Lassabban tanulsz meg motorozni. Ezt azoknak ajanlanam, akik egy kicsit feluletesebben allnak a motorozashoz, es nem fognak a hatarokig amugy sem elmenni sosem. Nagyon relativ, hogy kinel mi a kezdo szint, es mi a teli gaz, vagy a majdnem meghaltam.
    Mint mondtam mindenkinek mast jelent a motorozas.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

  • CyberPunk666

    senior tag

    (#78991) dellfanboy

    Onnan vettem, hogy sok dolog kompatibilis az elődmodellel és nem a képesmotorról gondoltam rendelni.
    Még csak eszembe sem jutott ott keresni. Amúgy főleg amiatt gondoltam, mert olcsó motor gyárilag és nálunk olcsóbb helyeken népszerű a cucc, ami olcsó de nagy piac.

    (#78992) -Mike-

    A szélesebb kerék az hátrány a fordulékonyságnál. Az ezres naked mennyit meg egyesben alapjáraton? Tényleg jó vele a városi dugóban? Én mikor azt mondtam, hogy Budapesten ingáznék vele, akkor azt úgy értettem, hogy észak-buda és a csepel-sziget. A legrosszabb rész, ahol folyamatosan álló kocsik között kell előregurulni. Erre kényelmes egy ezres motor?

    Elektronika? Olyat nem nagyon akarok, én motorozni akarok megtanulni. ABS van rajta, hogy védje az életemet, de pályán meg kiveszem majd a biztosítékot belőle. Nem az tesz magabiztossá, hogy gyenge a vas, hanem az, hogy egy kibánál nem lövi ki magát alólam, vagy nő meg a sebessége 1 sec alatt 60 km/h-val...
    A következő szerintem egy 600-as lesz 80-100 LE környékén, nem 400 :P

    (#78993) Yoshida

    Már voltam a safetynél, most vasárnap megyek a terepre hozzájuk (4-én elmaradt az idő miatt).
    aztán gondoltam végigmenni minden szinten.

    (#78994) D1Rect

    Pedig nekik csak jó, ha költekezem, növelem a fogyasztást, miattam dübörög a gazdaság :)

    (#78995) HGabor89

    Motul 7100 fullszintetikus (azt hiszem, nem néztem utána, még nem aktuális)

    (#78996) -Mike-

    Igen, pályára meg majd lelövöm.

    (#79003) demars

    Nem vagyok az a típus, akinek másoktól függ az énképe. Ha másoknál akarnék bevágódni, akkor egy utcán legálisan nem használható H2R-t vettem volna első motornak és utcán járnék vele 300-as tempóban egykeréken, póló-papucs kombinációban télen is, mert csak akkor lennék igazi motoros.

    Én alaposan kiveséztem a témát, az okokat és megnéztem, hogy ki adja a tanácsot, majd ezek után így döntöttem. Már mielőtt megvettem is lefikázták a 300-ast, mert itt mindenki literes gépen kezdett és nem halt bele. Láttál már valakit idejönni, hogy figy srácok én belehaltam abba, hogy túl nagy gépen kezdtem?
    Ugye, hogy nem.
    A hallottam..., meg az egy barátom típusú hozzászólásokra meg nem adunk. Csak elsőkézből vett információt fogadunk el.

    (#79012) HSM
    (#79011) D1Rect
    (#79015) persuader
    (#79016) -Mike-

    Én full kezdő vagyok, még 50-es robogóm sem volt korábban :)
    A ne húzzam és akkor nem halok meg pedig egy olyan dolog, hogy ha nagy gép lenne alattam, akkor nem húznám. De ettől meg nem lehet vele rendesen megtanulni menni, kimegyek vele a ringre és éppen csak pöccintgetem a gázt? Hogy tanulom meg tartani rendesen a fordulatot? Mi van, ha túlhúzom?
    Nem akarok állatkodni, főleg nem közúton, de meg akarom tanulni húzni neki és azt akarom, hogy jól manőverezhető legyen. azt akarom, hogy a kakucson tudjam nyelezni, Érezni amikor megjön az erő és amikor csökken, hogy hogyan kell nyomtaékmax közelében tartani, nem pedig arra figyeli, hogy ha elkezd húzni, akkor el kell engedni. Ez pont az ellentéte annak, amit csinálni kell. A nyomatékcsúcs tartása helyett arra figyelni, hogy ne legyen nagy a nyomaték? nekem fura lenne.

    (#79020) zgospel

    Pontosan erről van szó.

    (#79028) HSM

    A világon mindenre ráhúzható a mondás, hogy a józan észt nem helyettesíti semmi. De ezen felül sokat segítenek a körülmények. Joey Dunlop egy nevetséges 125-ös versenyen halt meg. A TT IOM 26x rekordgyőztes. Mindkettővel meg lehet halni és mindkettővel lehet élni is, de egy picit mások az esélyek.
    Amúgy szerintem mire kimotoroznék egy ezres gsx-r szörnyet, addigra szerintem elhasználnék belőle kettőt.

    (#79031) persuader

    Szeretném az ilyeneket megtanulni, de nem az utcán állatkodva, de meg akarom tanulni jól kezelni a motort minden helyzetben. Ha csúszik, ha emelkedik, ha pörög.
    akarok ilyeneket csinálni, csak normál fokozatos módon és biztonságos helyen.

    [ Szerkesztve ]

  • Moleman

    addikt

    Sziasztok!

    Vásárlási, vagyis inkább útválasztási tanácsot szeretnék kérni Tőletek.

    2016 augusztus óta van korlátlan jogsim, pár napja sikeresen elvégeztem a Safety-Hungary Alap 1 tanfolyamát, de a valódi rutinom hiányzik, nincsenek meg az alapvető mozdulatok egy nagymotor irányításához. Közlekedni tudok, bő 50.000 km autó és 3.000 km 50cc robogó van mögöttem, utóbbi végig Pesten, télen is.

    Kezdő motornak szívem szerint egy nagyobb fejidomos nakedet választanék, vágyaim tárgyai a 700 ezres kategóriában a rókaszemű (2003-as) FZS600, CB600F, CBF600, esetleg GSF650S (ez az egyik munkatársamé, ismert múlt), de úgy alakult, hogy most nem tudok ennyit rászánni.
    A tréningen arra is utaltak, hogy érdemes lenne ABS-est venni, de azok értelemszerűen még újabbak és még drágábbak. Szeretek alacsony fordulaton, nyomatékból közlekedni, nemigen ölném meg magam velük.

    Viszont a pénzszűke újabb (vagyis régebbi) területek felé sodort, ha idén még motorozni szeretnék, az alkalmi motorbérlés helyett lehet, hogy jobb választás lenne egy 1996-2003 közötti kéthengeres 500-as, mint az ER-5 vagy a CB500, 400 ezer ft körül. Az első egy-két évben biztosan elég lenne a tudásuk, csak az átírás és a fenntartás közben felmerülő pénznyelőktől tartok (eddig két Honda Dio-m volt, mindkettővel befürödtem, rájuk kellett költeni újra a vételárukat, pedig gumit és féket nem is cseréltem).

    Egy robogót megtartanék mindkét esetben, ha másra nem, télire.

    Tehát a kérdés, hogy érdemesnek látjátok-e egy olcsóbb motor vásárlását kisebb-nagyobb extra költség mellett 1-2 évre, hogy addig is gyakoroljak, amíg tudok venni egy normális motort, vagy inkább várjak és vegyek valóban jó motort jövőre?

    Köszi!

  • -Mosquito-

    őstag

    válasz Topiccsendőr #79219 üzenetére

    +Polemius

    A gyári Yuasánál így jelölik az ABS modellekhez való aksit. Varán létezik nix ABS oda másféle kisebb aksi kell.

    Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz HSM #79234 üzenetére

    "Totally sealed and spill-proof - all acid is absorbed in special plates and absorbed glass mat separators"
    Es megis zarlatos lett.
    (Sima nem felitatottsavasoknal kulon reszt alakitanak ki az iszapnak, ahol nem zavar sok vizet... Vagy elektrolitot)

    [ Szerkesztve ]

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

  • V.Stryker

    nagyúr

    válasz AndrewTdi #79326 üzenetére

    Mindenképp 2-es. A gyári dobokat nem piszkálnám,mert eladáskor jól jön. Illetve soha nem tudhatjuk, hogy itthon is mikor kezdenek rászállni a sportodobokra és közúti ellenőrzések során mérni a decibelt, aztán szórni a csekket. Minden évben van szó erről. Ha eljön az idő, legyen mit visszatenni.

    Fake dobot én nem vennék. Én megkeresném Martint, ő nagyon fasza műbizonylatos dobokat csinál.

    horvathkrisz: Jó volt, de fostam. Viszont nekem a magabiztossággal nem volt gondom szerencsére. A súlya volt inkább a rosszabb, az erőt meg én kontrolláltam. 4000-nél elváltogattam. :DDD Meg nekem a jogis után nem volt kihagyás. Még be sem fejeztem, de megvolt a motor. És ugye a jogsit is egy 600-as nyergében abszolváltam, így ez is könnyebbség volt.

    Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

  • horvathkrisz

    addikt

    válasz Polemius #79500 üzenetére

    Persze, nem merem neki csapatni, max 100-zal mentem vele, azt is egyenes, száraz úton és csak pár másodpercig, aztán vissza 60-70-re, befostam-nem kicsit. :B
    A németek is sóznak mint a bolondok, de már talán nincs az utakon. A kereskedő is külön felhívta a figyelmemet, hogy legalább 100km-t menjek hogy lekopjon a gumiról a védőréteg, és be ne merjem dönteni a motort. Mondtam neki, hogy nem nagyon döntögetek, mert abszolút nem tudok motorozni.
    Tegnap mondjuk 15 fok volt és napsütés, kimentem vele a gyakorlópályára, aztán egy óra gyakorlás után mentem pár kört a városban. Beszarás, az összes motoros integet, ezen teljesen szétmentem,kurva jó érzés, olyan, mintha összetartoznánk. :DD
    Köszönöm a tanácsokat Neked is! :R

  • HSM

    félisten

    válasz CyberPunk666 #79719 üzenetére

    Ja, az SV-n se pontos, de a csalás ugyanúgy megvan az analógon is. :) Viszont abszolút nem érdekes a pontossága, úgy értettem, hogy ha egyszer 50-et mutat, és tudom ott mondjuk mennyi a fékút, akkor legközelebb is 50 lesz az 50, és nem fog ez torzulni amiatt, hogy kicsit erre vagy arra állt a mutató éppen.

    A fürgeséggel a K8 SV-n semmi baj nincs, 8 mágnes van van a keréken ami jelzi a kerék pozíciót, szval igencsak fürgén reagál. ;) Lesd meg, ahogy hallod, hogy ráhúzza a gázt ugrik az óra is azonnal. [link]
    A régiben (2003-tól valameddig) csak 4 mágnese volt, az még tényleg lassúcska volt. :)

    A GPS hasznos, de az tényleg csiga lassan frissít/reagál sajnos.
    Én imádom az SV műszerét, pici, lényegre törő, jól leolvasható és szvsz esztétikus is így a fehér hátlappal. Van rajta óra, méri a vízhőfokot, meg hogy mennyit mentem, semmi felesleges sallang. Egyedül egy pillanatnyi fogyasztás mérőt tudnék még értékelni, és ritkán egy fokozat jelzőt, de nem halok bele, hogy nincs. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Teasüti

    nagyúr

    Sziasztok!
    Melyik alkalmasabb mindennapos ingázásra és hétvégi túrázásokra (évente egyszer akár másik országba, vagy át Európán)?
    Egy 2016-os ER6F, vagy egy 2012-2014 Z1000SX?
    És melyik kényelmesebb az utasnak?
    Vki ötlet? :)

    ER6F jobban illene a szintemhez, mivel második motorom lesz és összesen van 3000 mérföld tapasztalatom eddig. ER6N-en már ültem, kényelmes, kezes és szelíd. Viszont az utazója 5-6000 között van, aminél azért már fogyaszt rendesen. A naked legalábbis megevett több mint egy tank benzint 240 mérföld alatt autópályán, két személlyel. Hétköznapokra király lenne, viszont nem biztos, hogy ezzel vágnék neki Európának. Bár lehet a fejidomos változat kényelmesebb és takarékosabb.

    A Z1000SX-et élőben még nem is láttam és drágább is, viszont túrázásra papíron jobbnak tűnik. Viszont nem tudom milyen lenne a hétköznapokban. Gondolom koncentrálósabb menni vele, már csak a nagyobb tömeg miatt is. Meg mennyire lenne veszélyes rám nézve a kis ER6-hoz képest.
    Btw ABS verzió lesz választástól függetlenül.
    Meg utóbbi mellett szól még a jobb felszereltség. Jobb felfüggesztés, stb.

    [ Szerkesztve ]

  • runner 125

    nagyúr

    válasz boogie84 #80025 üzenetére

    Kisalföld pepita.. mentem egy laza 80-ast, de olyan szél volt, h inkább hazamentem. Motor szerint 17 fok, abszolút nem fáztam, de a szél rendesen terelgetett, volt olyan szakasz ahol ellen kellett dőlnöm, úgy fújt.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • canniball

    nagyúr

    válasz Laca1212 #80232 üzenetére

    Ez abszolúte szubjektív, ki kéne próbálnod mindkettőt hogy megtudd neked melyik jön be.

    https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

  • Moleman

    addikt

    Na, úgy néz ki, hogy májusban jöhet az új családtag, próbálom szűkíteni a jelölteket. :)
    Ezek közül melyiket preferálnátok inkább? Fazer vs CBF600. A CBF-ek mellett szól, hogy fiatalabb és elvétve van belőle ABS-es, cserébe gyengébb és többet is eszik a spritmonitor szerint. Kezdőként nyilván sokáig bőven elég erős lenne, de azt is olvastam róla, hogy kanyarogni dögunalmas, nekem pedig élménymotornak is kéne, ha majd ügyesebb leszek.
    A Fazerről csak jókat olvasok, jobban is tetszik, és 700-750k körül már a kínálat legteteje van, ennyi lenne az én limitem is.

  • HSM

    félisten

    válasz Bogyó bá' #80331 üzenetére

    Hát nem tudom. Én 50-es robogó (kb. 4 év) után tettem le a korlátlant. Nem volt gáz, az oktató először egy 125-ös gépre rakott, mentem vele pár alkalmat, aztán 250-esre, és csak utána ültem egy GS500-ra. Abszolút korrekt, biztonságos felvezetés volt. Szerintem még ez a GS500 féle 50 lovas kategória sem egy olyan nagy hűha, amitől reszketni kéne, de a tévedés jogát fenntartom, ez csak a személyes véleményem. Személy szerint én jobban féltem az 50-es robeszon, mint most a nagymotoron, azzal totál ki vagy szolgáltatva, mert lassú, ezzel viszont nyugodtan előremehetsz a sor elejére, mert nem fog egy türelmetlenebb alsókategóriás családi autó fellökni, ha nem nyomod ki a szemét is.
    Látod, az SV650-el sem haltam még meg, pedig már űzöm vele a várost több, mint 4 éve, gagyi gumikon, ráadásul.

    (#80336) Sputnyik123: Én a pestiben jártam barátnővel, nagyon kedvesek voltak, virágot is kapott. :DD

    Elég jóféle holmikat sikerült a nővérdenek vennie, amennyire meg tudom ítélni. :D

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz canniball #80345 üzenetére

    Nagyon más dolog, ha egy rövid akcióra tudnak engedni, vagy amikor mindig, mindenkinek annyiért adják...

    (#80350) CyberPunk666: A fórumtárs is ezt írta: "Egy KTM Duke 125 ami nagyon tetszik, nem gyors motort szeretnék, csak valami harapósat városba és a környékre."
    Ezért írtam, hogy városon kívülre, plusz harapós is legyen, az szvsz inkább a 300-as kategória (Duke-ból 390-es van csak), nem pedig a 125. :B

    "Így lett a tudja amit kell és nem is túl sok kezdőnek metszetében a 300-as."
    Pontosan. :K Magam is dilemmában voltam anno, 125, 250 vagy vmi nagyobb, és abszolút az jött le, hogy a 125 nagyon sok kompromisszum, a 250-essel viszont már együtt tudtam volna élni. :)

    Mi asszem összefoglatuk a tapasztalatokat, majd a fórumtárs eldönti, mi lenne neki a legjobb.

    [ Szerkesztve ]

  • Lomha 8V

    addikt

    válasz HSM #80454 üzenetére

    Engem abszolút nem zavarsz úgy, mint a többieket, de azon mindig meg tudok lepődni, hogy számodra teljesen ismeretlen dolgokról milyen bizonyossággal tudsz nyilatkozni. :D

  • TommyNagz

    senior tag

    válasz HSM #80472 üzenetére

    és az ABS-ről mi a véleményed, mondd csak ;]

    encapsulation dot1q

  • HSM

    félisten

    válasz TommyNagz #80473 üzenetére

    Hát... Sajnos mikor a motorom vettem, már csak ilyen ABS nélküliek voltak, így lemaradtam a jóról. Pedig hihetetlen hasznos lett volna, lett volna egy eladható ABS controllerem, és az első telócseréhez elég lett volna lekötni a hátsó ABS jeladót egy mikrokontrollerbe, a gyári első tengelyest helyettesítendő. ;]
    Sajnos a simának más a hátsó felnije, nem lehet rá rögzíteni az ABS tárcsát, pedig olyan szép megoldás lett volna. :DD

    [ Szerkesztve ]

  • BoB

    veterán

    válasz CyberPunk666 #80796 üzenetére

    "Egy jó maszk [..] higiénikusabb is."

    Csak ismételni tudom magam. Egy normális siaknak kivehető és mosható a bélése :D

    Ez megint olyan hogy kinek mi jön be, például nekem abszolút nem jön be a maszk. Semmi bajom sincs se a le- se a felvétellel nélküle, amúgy meg zavar.

    [ Szerkesztve ]

    You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

  • Tarill

    őstag

    válasz Topiccsendőr #80853 üzenetére

    az hogy a szelephézag mindíg fogy az abszolute nem igaz, még elméleti szinten sem, nem csak beverődni tudnak a szelepek, tudnak ott dolgok kopni is ami által a hézag nő... való életben senki nem jött még azzal hogy hú de halkan jár ez a motor meg kéne nézni a hézagokat, azzal viszont hogy csetteg mint kistraktor gyakrabban szoktak jönni...

  • kubokra

    tag

    Sziasztok fiúk lányok.
    Kicsit off topic, bocsánat ha valójában nagyon az. :D
    Nem konkrétan motorral, hanem motoros ruhával kapcsolatban írok. Konkértan nyárra keresek kesztűt és egy kabátot. Tudnátok ajánlani, akár személyes tapasztalatból jó ár-érték arányú dolgokat? Kesztyűt néztem eddig tüzetesebben, abból a Shox termékeit, de más márkára abszolút nyitott vagyok.
    Üdv: kubokra
    Szerk.:Használt játszik

    [ Szerkesztve ]

    Apró darabokra szaggatott, dióba, cukorba megforgatott, rétegesen összerakott kelttészta

  • -Mike-

    addikt

    válasz Something_ #81035 üzenetére

    10w-60 ;]
    ABS 3fokozatban, TC 8 fokozatban állítható, Launch Control, Wheelie control., gyorsváltó.
    Sport, Track, Race mode. Köridő számláló.
    Sztem idén megváltom a sírhelyem. :D

  • Something_

    őstag

    válasz -Mike- #81037 üzenetére

    Gondolom ugy kezdted, hogy kivetted az ABS biztijet :D
    90es turatempoban jo a fogyasztasa?
    Szelephezagot meghallgattad?

  • BoB

    veterán

    válasz HSM #81213 üzenetére

    Én meg inkább húzok a féken és úgy kerülök. Mr. ABS ;]

    You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

  • HSM

    félisten

    válasz BoB #81228 üzenetére

    Az vízen = pofára esés. :K De ha meg is ment az ABS, tuti nem fogsz tudni úgy manőverezni, mint visszább engedett fékkel.

  • HSM

    félisten

    válasz vlevi #81237 üzenetére

    Itt hol van irányváltoztatás? Másik, hogy alapból bicskanyitogatónak tartom ezt a videót, mert szándékosan a lehető legrosszabbul fékez az ABS nélküli motoron. ABS-esnél az a jó, ha csontig húzod, nem próbálod szabályozni, de ez így nem fair, hogy az ABS nélkülivel is így csinálják, amikor ott épp neked kéne szabályozni, és az a rossz, ha csontig húzod. Persze, akkor nem repülne el ilyen látványosan, hanem ugyanúgy megállna, mint a másik. :DDD
    Ahogyan érdekes módon én sem repültem égbe világba, pedig fékeztem már jópár erőset esőben ABS nélkül így az elmúlt néhány évben, és szvsz ezzel még sokan így vannak....

    Szóval én azt mondtam, hogy ha nem eneged a féken, akkor az irányváltoztatás ugyanúgy nehezen fog menni az ABS-es motoron maxon fékezve, mert ugyan nem biztos, hogy kicsúszik alóla (kanyar ABS) de a pilóta egyensúlyát ugyanúgy össze-vissza fogja tekergetni a fellépő kismillió kanyarodás ellen dolgozó erőhatás.

    [ Szerkesztve ]

  • CyberPunk666

    senior tag

    válasz HSM #81238 üzenetére

    Ha tökéletesen fékezel, akkor az abs nem kapcsol be. Ilyenkor a legrövidebb a fékutad.
    Ha az abs beleavatkozik, akkor már elceszted (lehet nélküle is visszahoznád még onnan, de az abs gyorsabban megteszi).

    Emiatt egy helyes fékezés abs vs non-abs nem értelmezhető, mert nem kapcsol be.
    Az abs lényege, hogy megvéd, ha már elkúrtad.
    A videó megmutatja, hogy mi van, ha elcseszed a két esetben.

    Tegnapelőtt lassú araszolás közben bebambultam és majdnem nekimentem az előttem lévő busznak és belemartam az elsőbe. Most először bekapcsolt az abs. Olyan gyorsan és finoman változtatta a fékerőt, hogy nem volt előre-hátra billegés, rángatás, bármi ilyesmi, hanem olyan fokozatos lassítás volt, mintha csak finoman húztam volna, csak éppen erőteljesebb volt a lassulás.

    Amúgy nem lett volna gond az sem, ha nincs abs, itt ilyen 15-20 km/h-s sebességről beszélünk, de a régebbi autós lüktetéshez képest megdöbbentő érzés volt. Az egészet csak a visszajelzésből lehetett észrevenni, utasként fel sem tűnt volna, hogy egyáltalán bekapcsolt. Itt tartunk 2017-ben.

    A lmitációkat nyilván ismerjük, murván, földúton, hóban az abs alkalmatlan a vészfékezésre.

  • HSM

    félisten

    válasz CyberPunk666 #81243 üzenetére

    Tök korrekt vélemény, egyetértek. :K

    Viszont, azt is hozzátenném, hogy ugye még mindig nem ABS vs. nem ABS a téma, hanem arról beszéltem, hogy bármelyik féket érdemes kicsit visszaengedni, és inkább kikerülni az akadályt, mint elfektetni a motort vagy tökéletesen fékezve belemenni. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz CyberPunk666 #81243 üzenetére

    "...majdnem nekimentem az előttem lévő busznak és belemartam az elsőbe...." Többek között ezt hívják vészfékezésnek. Volt ABS-ed, az meg "megoldotta". Kész, annyi.
    Sajnos nekem nincs ABS-em sem a kocsin, sem a motoron, de a 17 éves, teljesen hibátlan Yaris eme hiányossága miatt fog hamarosan menni a háztól.

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

  • BoB

    veterán

    válasz HSM #81245 üzenetére

    Csak egyáltalán nem mindegy hogy én az ABS-es féket csontra behúzom, és ráérek irányt változtatni _HA_ kell, és addig is jóval többet lassulok, vagy valamennyire búzom félve a féket.

    Nyilván minél jobban döntöd a motort annál kisebb fékerőt visel el, ezen az ABS nem fog segíteni., most, de egyre inkább fog majd.

    (#81248): ezt a sz@r dumát. Nem, nem mindegy már akkor. Ez olyan mintha azt mondanám hogy ha elesel akkor már mindegy milyen ruha van rajtad. Te egyszer nem a nyakadat fogod kitörni, hanem valaki kitöri neked ;]

    [ Szerkesztve ]

    You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

  • HSM

    félisten

    válasz BoB #81249 üzenetére

    Én ezt gondolom kicsit eltúlzottnak itt a topikban. ABS nélküli fékkel is lehet erőset, határozottan fékezni, ugyanúgy fel kell építeni a fékerőt, ahogy az ABS-esnél is van. Persze, aki fél fékezni ABS nélkül, az vegyen ABS-es motort, de attól még anélkül is lehet komolyat fékezni.

    Kedvenc tapasztalatom az ABS nélküli GSXR1000, amit kipróbáltam. Kíváncsiságból bő 100-as tempónál fékeztem vele egy durvát, hát alig győztem kapaszkodni, olyat fékezett, kajak földbeállt az eleje. Szívesen odatettem volna egy tesztre pár ABS-es átlagmotor mellé, mennyivel áll meg rövidebb úton. ;] Mert azokon se ilyen fék, se ilyen futómű, és itt nem az ABS vagy sem a kérdés, hanem a technika képességei.

    A második részre... Nem szar duma. Mint ahogy (#81243) CyberPunk666 nagyon helyesen leírta, a legjobb fékerőt mindkét féktípusnál akkor érheted el, ha az ABS nem avatkozik közbe, és te szépen felépíted a fékerőt. :U
    De tény, az ABS segít, ha mégis betojsz, hogy csak kicsit fékezz rosszabbat, mintha jól csináltad volna.

    [ Szerkesztve ]

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz BoB #81249 üzenetére

    Mindig le kell irjam, de egy tenyleg kezdetleges cbf abs el kanyarban fekeztunk feher aszfalton. Koppig behuzott elso fekkel.
    Rengeteg idod van mindenre.
    Lehet kanyarban fekezni. Es nincs az az ember, aki jobban fekez ennel.

    [ Szerkesztve ]

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

  • HSM

    félisten

    válasz -Mike- #81252 üzenetére

    Megdöbbentő élmény volt. :) Azóta mindig mosolygok, amikor az emberek az ABS-en pattognak, hogy hű, az nagyon kell... Pedig az csak az egyik fele a képletnek.
    De gondolom, Te sem véletlenül nem egy fos tartós gumijú, csapnivaló pálcika futóművű gépen tolod, úszónyerges kétdugós fékekkel. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Doki16

    addikt

    Ne folytassátok légy szíves. Leflexelem én is a motoromról az ABS-t csak hagyjátok abba :D

    Inkább arról témázgassunk, hogy hol kapok én a motoromra normális bukócsövet. Tavaly akartam egyet gyártatni, de az ajánlott szegedi srác lepattintott, hogy ő neki nincs most ideje ezzel foglalkozni.

    [ Szerkesztve ]

    A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

  • CyberPunk666

    senior tag

    válasz HSM #81250 üzenetére

    Amúgy biztos vagyok benne, hogy 2020 előtt elérjük azt, hogy nem lesz olyan ember a földön, aki jobbat tud fékezni egy abs-nél. Már most is nagyon kicsi az előnye a tökéletes emberi fékezésnek a belemarással szemben.
    Százas tempónál ilyen 1-2 méterről beszélünk, ami ha az utolsó 1-2 méter a koccanás előtt, akkor rengeteg és életet menthet, de jól mutatja, hogy már ott vagyunk a fordulópontnál.

    Azon kívül pedig hozzáteszem még azt, hogy ezeket mindig rendes aszfalton mérik, normál körülményekk között. Tehát meg van beszélve, hogy ezt kell csinálni. Nem vészhelyzetben van és nem valós útviszonyok között. Ha víz, változóburkolat (aszfaltjavítás például), kosz van az úton, akkor az abs már le tud győzni egy embert. Vagyis inkább úgy mondom, hogy egy ember nem tudja legyőzni az abs-t.

    Valós vészhelyzetben szerintem nagyon kevesen állnának meg tudatos jó fékezéssel gyorsabban, mint belemarással. Valós aszfalton egy valóban vészhelyzetben. Ha be is gyakorolod a lényeg az, hogy az adott szituációhoz nem fogod tudni annyira hozzáigazítani, mint a gyakorlópályán. Az nem vészfékezés, amikor tudod előre, hogy fékezned kell.

    De biztos vagyok benne, hogy 3 éven belül eljutunk oda, hogy az abs 10-ből 6-szor gyorsabban fog megállni belemarással egy profi vészfékezést oktatónál egy pályán, ahol semmi változó nincs és az instruktor ott gyakorolt és nincs vész szituáció sem.

  • HSM

    félisten

    válasz CyberPunk666 #81257 üzenetére

    Veszélyes kijelentések. :K

    Igazából nekem is csak annyi volt a bajom az ABS-el, hogy bizonyos körülmények között "meghülyül". Ideális körülmények között a régi rendszerek is tök jól működtek tapasztalataim szerint. Vízen, olajon, jégen, úthibákon na, ott már voltak furcsaságok, ráadásul autón, ahol nem csak két kerék-szenzor van, hanem 4. Ezzel kapcsolatban pedig szkeptikus vagyok, mikor fog kijönni az az ABS motorra, ami MINDEN körülmény mellett jobban fékez, mint egy rutinos, megfelelően fékezni tudó, jó reflexű motoros. Én ott leszek a rendszer barátja. :R

  • CyberPunk666

    senior tag

    válasz HSM #81254 üzenetére

    Kevered a szezont a fazonnal.
    Persze, hogy az abs nem állít meg jobban, mint azt a gumid-futóműved-féked engedi. ezekből segít kihozni a legtöbbet, csökkentve a veszélyt.

    Egyébként a jó gsx-r-en is bele lehet úgy marni, hogy eless, aminél egy gyengébb fékerejű gép abs-szel jobb lett volna, mert a keréken lassulsz, nem a fenekeden, mögötted a géppel...

    Lényegében megállapítottad, hogy a motorkerékpár sok egységből áll és a fékút a rendszer leggyengébb láncszemétől függ.
    Ajnálhatok kutatási neked témának spanyol viaszt esetleg, hátha felfedezet :P

  • Something_

    őstag

    válasz CyberPunk666 #81260 üzenetére

    "Persze, hogy az abs nem állít meg jobban, mint azt a gumid-futóműved-féked engedi"
    bezzeg a hsm. abs a multe. itt van hsm.

  • HSM

    félisten

    válasz Bogyó bá' #81259 üzenetére

    Nekem megfelel azonos fékút az esés veszélye nélkül. :K Csak azt nem akarom, amit régi autós rendszereknél tapasztaltam, hogy voltak körülmények (nem ideális tapadási viszonyok mellett) amikor lényegesen hosszabb lett a féktáv ABS-el, az szvsz iszonyat veszélyes.

    (#81260) CyberPunk666: Nem keverem, éppen erre hívtam fel a figyelmet... :DDD

    Illetve, ami neked nem ment át, hogy arra akartam felhívni még a figyelmet, hogy jó futóművel, gumival fékkel még többet lehet nyerni tök átlag pilótával (pl. én :D ) mint ABS-el. Ezzel nem méterekkel előbb álltam volna meg 100-ról, mint egy ABS-es átlagmotorral, hanem tízméterekkel legalább. :DD

    [ Szerkesztve ]

  • CyberPunk666

    senior tag

    válasz HSM #81258 üzenetére

    Nagyjából van róla fogalmam, mert dolgoztam a járműiparban fejlesztőmérnökként.
    A jelenlegi rendszerek kb attól függnek, hogy be lehet-e szorítani a gyártási költséget X euro alá. Az összes kiadott rendszerben a tudásának a szük keresztmetszete a darabonkénti előállítási ár.
    A mérnöki munkát durván visszafogja, ennél sokkal többet ki tudnának hozni a legtöbb dologból.
    A hétköznapi tömeggyártott cuccoknál meg sem közelítjük a mérnökök tudászintjét a teljesítményben.
    A zsenialitás arra megy el, hogy a szarból is működőt csinálnak.

    A minden körülményben a hó és murva nem lesz benne, de ott meg csak bolondok száguldoznak motorral.

    (#81262) HSM
    Az abs nem ezek helyett, hanem ezek mellé van. Az abs ad hozzá a rendszerhez olyat, amit az előzőek nem. Így értelmetlen az összehasonlítás. A fekve csúszásnál jobb a gyengébb rendszer + abs.

    [ Szerkesztve ]

  • #79335424

    törölt tag

    válasz CyberPunk666 #81257 üzenetére

    Konkrét tapasztalat. BMW 1100 C -t teszteltem ABS -szel. Kereszteződésben fel volt huplisodva az aszfalt, besárgult előttem a lámpa, húztam egy komoly féket. Azt hittem, sosem állok meg. Az aszfaltredőktől megbolondult az ABS, majdnem beestem a kereszteződésbe. ABS nélkül símán megálltam volna a vonal előtt.

  • Geresics

    addikt

    válasz CyberPunk666 #81257 üzenetére

    Valaki pár hónapja (és 20 HSM jobb, mint az ABS vitával ezelőtt) belinkelt egy videót, amin egy profi motoros mérte össze a tudását az ABS tudásával. Mondjuk biztos lefizették - tudjuk milyenek ezek a profik...

    *MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

Új hozzászólás Aktív témák