Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • togvau

    senior tag

    válasz Outlander #51047 üzenetére

    és ez ABS-es nem ABS-es vizsgamotor-nál meg lesz különböztetve? Mert ABS-essel nyilván gyerekjáték megállni, hiszen kb ész nélkül lehet rángatni a féket, de ABS nélkül egy "csöppet" nehezebb.
    Nekünk is azt mondták tavaly, hogy a megjelölt táv a max, de a cél a minél előbbi megállás.

    hitler, sztálin, micro usb

  • -Mosquito-

    őstag

    válasz Ferdzsoo #51130 üzenetére

    A Trail verzió van fent. 6eKm-t mentem már vele,eddig max hibaként amit észrevettem,hogy enyhe kenődése van magas hőmérsékletnél kanyarban és erős fékezéskor. (sok Michelin gumira igaz) PR3 15eKm-t ment el nálam,ha ez 15-20eKm-t elmegy akkor következő is ez lesz.
    Motorrevü 2015/04 számában teszteltek jó pár gumit a PR4 nyert,szárazon 2.-ik,vízen abszolút 1.hellyel nyert.
    Bemutató: rt17 , [link]

    Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

  • V.Stryker

    nagyúr

    Na srácok! Sírtam a hangos bukó miatt. Tegnap vettem írószer boltban ilyen A4-es méretű polifoam vagy milyen lapot. 1-2mm vastag, nagyon sűrű szivacs szerű lap. Abból betettem egy nagyobbat kétoldalas ragasztóval a bélés alá. Közvetlen a fül alá meg beszabtam még két réteget. Nem érzem abszolút a plusz rétegeket, de ha az eddigi szélzajt 100%-nak vesszük, akkor ez most olyan 65% körülire csökkentette azt. Ha eredetileg ilyen lett volna, akkor szerintem nem is sírtam volna. :K Na mindegy, kemény 80 forintból meg lett oldva.

    Ennek ellenére a füldugó b.szta a csőröm és mivel találtam olyan patikát,ahol volt BP-en és egészségkártyára megvehettem, így vettem egy pár Alpine Worksafe -t. Hát szkeptikus voltam vele kapcsolatban, de basszus meggyőzött. :C Hát ez egy csodálatos akármi. Hallom a motort, hallom a forgalmat, de a kellemetlen zajokat kiszűri. Azért kicsit ilyen teleshoppos feelingel vettem meg, de tényleg jó. Talán városba már dög leszek betenni, hogy jobb lett a bukó, de hosszabb távon tuti használni fogom. :K

    Viszont kicsit most érzem a gondot. Így az első 1000km-er és két hét után pont a "bátor" fázisban vagyok, lámpáknál pakolom, mint a barom, vigyorogva a bukó alatt, az üllőin 80-100 az autók között élvezkedve....szintem minden indulásnál ilyen 5-6s/100km/h és észre se veszem. Gyanítom,hogy ilyenkor szokott megtörténni a baj. :W Eddig nem volt semmi, meg kétes helyzetbe nem megyek bele, de basszus vasárnap is jöttem fel mit tudom én honnan és ilyen... hát izé...nagyon sokkal előzgettem. Felmegy az adrenalin, úgy érzem érzem a gépet... Fene essen bele. :(( Ilyenkor hogy fogjátok vissza magatokat?

    Xaels: Akkor a kötelező szívás megvolt. Reméljük nem lesz több. :)

    Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

  • runner 125

    nagyúr

    válasz tboy93 #51685 üzenetére

    Abszolút vállalható kezdésnek egy 250-es, de kellő önkontrollal akár egy 400-as, 500-as sor 2-es motor is.
    125-öst nagyon hamar ki lehet nőni, a CBF-ből én az 500-ast is számításba venném és árban sem zúzós a 250-eshez képest, viszont később növöd ki, több a tartalék.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz Archer #51831 üzenetére

    Szerintem a bomos nem ezt az ohlinst tudja. A hp4 ben felaktiv futomu van. Ebben egy nem megszokott kulso gaztartalyos villa van, ami eddig a desmosediciben volt az "utcai" motorok kozott.
    Papiron a sedici ugyanazt a vezerlest hasznalta, mint a gp-n. Valoszinuleg teljesen mas vezerlesi idokkel, szoval vakitas az is.

    A blade-et felhozni a konkurencia szintjere azt jelentene, hogy kap egy verseny abs-t, kap egy kiporgesgatlot, es 15-20 loerot?
    Fotengelyen 200 loero magassagaban nagy a kockazat mar.
    Ha nem szall be a loeroversenybe, nem kell kiporgesgatlo, mert nagyjabol kezelheto a motor meg. Kimotorozni igy is olyan tudja aki 5 evesen kezdett motorozni, ebbol kiindulva nincs baj a teljesitmenyevel. (Namost magyarazd el egy marketingzombi laikusnak ezt. Vagy egy markabuzinak, aki a modell adatainal a konkurencia szamainal mindenkepp nagyobb szamokat akar latni, hiszen az a jo)
    A sportmotorokat az a reteg veszi leginkabb, akik nyomjak a szemet. Nem futar, vagy taxi uzemmodban mennek, egyszerre nagy tavokat, viszonylag alacsony sebesseggel, hanem vegfordulat kornyeken is akar, akkora nagy kozegellenallassal, hogy az fogja le a motor nyomatekat. Na attol kopik a motor, nem a km ektol.
    Kesobb profitalni tud a Honda abbol, h nem aldozta fel 20 loeroert a nagyobb futasteljesitmenyt.
    Persze akit a katalogusadatok erdeklik, az elsiklik majd a modell felett, pedig semmi baja annak a motornak.
    Aki versenyezni akar, es tenyleg keves neki a motor, az mar olyan korokben mozog, hogy versenyzesbol el, es meg fogja a blade hez venni a hrc kittet, es akkor jo lesz minden. (Kispataki a regi bladdel ment 50 et a hringen)
    Nem gondolnam rosszabb motornak a tobbinel. Csak mas fejlesztesi utat jar, mas reteghez szol. Ugy is fogalmazhatnank hogy jozanabb motor. Szukseg van erre is kulonben nem gyartanak ilyet.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

  • HSM

    félisten

    válasz Outlander #51858 üzenetére

    A 600-as Fazer abszolút ártalmatlan, hülyebiztos motor. Pörgetés nélkül semmi meglepetés nincs benne, szépen tolerálja a tiszteletlen gázkezelést is. Ellenben egy Galdius csúnyán büntet ilyenkor az alacsonyan ébredő nagy nyomatéka révén.

    Mind1, én csak ezt kívántam hozzátenni a témához, hogy a Gladius gázkezelését csak ésszel. ;)

    (#51859) canniball: Igen, itt az új jogsi-szabályokban lehet a kutya elásva. :R

  • Burt1793

    veterán

    válasz vlevi #51863 üzenetére

    Tárcsafékes, karbantartott biciklivel, jó gumikkal megállsz annyi méteren, mint egy 50 ccm-s vacakkal. ABS egyiken sincs általában. Esni is ugyanakkorát tudsz, viszont ha a bicikli alá borulsz nem nyom össze. :B

  • Yoshida

    aktív tag

    válasz bigdady #52028 üzenetére

    2004-2006 vagy 7-ig gyártották az fz6-ot 98 lóerővel, amikor is kiadták a frissített változatot az S2-t szintén 98 pacival (ez-az változott, szürke vázról feketére, új fék, talán más ülés, már elérhető opcionálisan ABS, más műszerfal (szebb, ford. mérő analóg) ). Viszont még lehetett kapni a régi "eredeti" fz6-ot újként pár évig párhuzamosan az S2-vel, de beraktak egy kis fém határolót a "gázkar" útjába (nem tudom mi a neve annak amit a gázbovden húz), ami miatt 78 lónál vége a mesének.

    köt. bizt: van rá opció amikor a neten kötöd, hogy nincs jogsid (rá).
    Nekem is előbb volt a nevemen motor, még vásárlás napján biztosítással, minthogy meglett volna a jogsi. :)

    [ Szerkesztve ]

  • polimorf

    tag

    válasz Daywalker #52120 üzenetére

    Tiszteletben tartom az érveidet némelyikkel még egyet is értek pl. az utak minősége. :R
    Viszont ezért szép az, hogy minden ember más, én pl élvezem az A és a B pontot is a közte motorozással eltöltött időt meg abszolút élvezem. Engem meg egy kötött pályán való körözgetés nem kötne le.
    Ezért szép, hogy nem vagyunk egyformák, csak mindenki tartsa tiszteletben a másikat.
    ;)
    Hú de liraira sikerült pedig nem is az volt a szándékom :N

    Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!

  • runner 125

    nagyúr

    Noh megvolt az első kis kanyar, tekertünk egy 100-ast.

    01, 02

    Ah badszki, 1-2-3-ban ahogy eléri a 6400-as fordulat és kapcsol VTEC, qrván seggbe rúg :D , de nagy feeling. 4-5-6-ban már ennyire nem drámai ezen fordulatot átlépve a gyorsítás, de alatta tényleg érezni a váltást, egyelőre számomra nagy élmény, nem nevezném hátránynak, mint némely szaksajtó.
    A vas egyébként pontosan azt hozta, amit sejtettem, gondoltam, elvártam.
    Precíz, kiszámítható, elképesztően kezes. Nincs túl sok nagymotoros előéletem, de kellő kontrollal én azt mondom h 0-ról is fel lehet rá ülni, főleg ha nincs 6400 fölé forgatva.
    Futómű talán egy picit puha, ami a hazai utakon nem biztos h hátrány, de persze nem is supersport motor.
    Fékek is qrva jók, precízen adagolható mindkettő, nagyon érezni a kombinált rendszert. Az ABS is parádés, próbálgattam egy mellékuton, nem tudtam megcsúsztatni.
    187 cm-remmel, 95kg-mal tökéletes az üléspozíció,nem gubbasztós, csuklót törős, kényelmes, szélvédelem úgy 160-ig elegendő, felette már be kell bújni, de a lábaimról jól eltolja.
    Összességében legjobb döntés volt ezt választani. :)

    Apropó, csomagszállítást valahogy majd meg kell oldanom. Oldaltáskákat használ valaki?
    Vagy ésszerűbb döntést oldaldobozokat beszerezni?

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • canniball

    nagyúr

    válasz Bogyó bá' #52895 üzenetére

    Csatlakoznék a kollégához: ahhoz hogy ezek a kütyük működésbe lépjenek a normálisnál jóval "erősebb hatás" szükséges, azt meg épeszű ember nem tudja nem észrevenni; "szituáció" esetén viszont nagyon hasznosak lehetnek. Engem mentett már meg az ABS, ha lesz rá lehetőség legközelebb a motoron is lesz.

    https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz canniball #52998 üzenetére

    Tudtommal az autoknal akkor villog a feklampa, ha az abs mukodesbe lepett. Ilyen tipus biztos van, errol tudok.
    Sztm jo otlet, ha tudod, h ez a jele, hogy valamin elcsuszik az elotted halado.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz baboss #53112 üzenetére

    a végdobod teljesen eredeti, gyári kawa? sztm le van cserélve vmi abszorpciósra, (belenézel, perforált lemez mögött gyapot) éppen ezért tud durrogni, mert abban nincs visszaégésgátló.
    vagy
    gyári a dob valóban és az alapjárat azért alacsony és azért zakatoló a hangja mert nem megy egy henger. lehet ezért durrog. amikor felmegy 1400 ra (gondolom nem 14 000 re), 400 as fordulat változás egyáltalán nem normális. akkor kapcsolódik be az a henger, ami eddig nem ment. hasraütésre mondom, millió baja lehet, és lehet nem is ez.
    az biztos, hogy ott van szerelnivaló rendesen. kompressziómérés, szelephézag ellenőrzés, akár karbi tisztitás, állítás. lehet locsolni rá.

    a vásárlás után valóban érdemes minden üzemanyagot cserélni, fékfolyadékot, olajat, hűtőfolyadékot, de leginkább vásárlás előtt kell hozzáértővel elmenni, és nem lesz meglepetés.
    ezek nagyon öreg belpiacos motorok, amiket nem szoktak gondozni.

    [ Szerkesztve ]

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Laraxior #53223 üzenetére

    E felől én is érdeklődtem annó. Két dolog tartott vissza, h megnézzem - az ország másik felében van, illetve a szürke színe. :D

    Egyébként készséges volt velem is a fickó, azonnal válaszolt az e-mail-emre, megosztom, hátha hasznos számodra is.

    - volt e valaha törve, javítva, fenyezve? Tudomásunk szerint nem -egyébként a jelenlegi állapota is ezt tükrözi
    - most található e rajta karc, sérülés? Teljesen szép állapotban nem karcos
    - hány tulajdonosa volt eddig? Egy
    - hol helyeztek először forgalomba? Magyarország
    - esetleg valameddig vezetett szervizkönyv van e hozza? Igen van --vezetve
    - gyari extrák alatt az ABS-en kívül mit ért? ---
    - var e bármilyen szerviz jelen állapotában a motorra? (Olajcseren kívül) Ige van ---Legutóbb a Lánc -Új --első ,hátsó fogaskerék

    Annyit hozzátennék, h nem gyári komránysúlyok vannak rajta, szóval könnyen lehet h egy kisebb csúszka volt vele.

    Ha tetszik menj el, próbáld ki, szerintem korrekt az ára, jövőre 10 éves lesz, hiába tartják jól az árukat a VFR-ek, azért van belőle kínálat bőven.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • SirKero

    őstag

    válasz Bogyó bá' #53255 üzenetére

    A mostani gépet én is így akartam megvenni. Télen már elkezdtem nézegetni,hogy mi a kínálat de sajnos rá kellett jönnöm,hogy azok a masinák amik egyben + jó árban vannak azok nem lesznek olcsóbbak sem szezonban sem szezonon kívül. :( Addig addig vártam én is hogy szépen ezeket el is vitték előlem. :W

    (#53256) mindkilla Abszolút megbízható évek óta hozzá hordom az aktuális motorom. :C

    [ Szerkesztve ]

    Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....

  • hroberto

    veterán

    válasz dellfanboy #53297 üzenetére

    Már egy jó pár éve nem motoroztam. Anno egy KX 250-em volt az utolsó komolyabb gépem. Azóta csak robogók.
    KTM-en is gondolkodtam, de azt mondják az "okosok", hogy szervízigényes. Meg aztán 40 évesen már nem fogok versenyszerűen motorozni. Abszolút hobbi szinten kell, mert sokszor hiányzik az érzés ami megvolt a KX idejében.

    Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

  • FIREBLADE78

    addikt

    válasz Laraxior #53368 üzenetére

    Szerintem lefejelhette a kocsit,tuti fejsérülés miatt. Városban ezért sem szeretek gyorsan menni illetve Marquez sem vagyok,hogy hirtelen megálljak pofára esés nélkül. Következő motorom tuti abs-es lesz,nem érdekel ha pancsereznek miatta.

    Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz FIREBLADE78 #53373 üzenetére

    Nemreg volt tapasztalatom 1200 illetve 1150 el.

    Nem tudom mire vagy konkretan kivancsi, de nagyvonalakban:
    Alul van a sulypont, egyaltalan nem erezni a nagy tomeget menetkozben. A paralever-telelever futomu nagyon tetszik, jaraskulturaja termeszetesen nem sornegy, rezeg, de egy ekkora boxernel nem meglepo, abs tetszik, kocsik koze nem szivesen mentem vele varosban, ha nagyon megszoktam volna a motort, talan akkor.
    Eroben egyaltalan nem ijeszto, a nagy tomeg miatt sosem fog olyan ideges lenni mint barmely konnyebb epites, ettol fuggetlenul elsederinti a hatso kereket boven.
    Az egesz motor baromi kulturalt, leszedve a tankot akkora rend van, hogy orom nezni, derekszog-parhuzam szigoruan. Az 1200 ason az olajbetoltonyilashoz spec szerszam kell. Otthon nem lesz olajcsere. (Ami nem baj, csak ilyenkor azert sokan felszisszennek)
    A fedelzeti szamitogep sztm krvajol nez ki, akarcsak a kulseje a motornak.
    De az egyszerubb 1150 is tetszik, allandoan villogo abs lampakkal, aminek ellenere mukodott az abs.
    Az 1200 es egy picit simabban jart, de sok kulonbseg nem volt a ketto kozott.

    Sikerult egy jegesobe belemenni vele, az 1200 as plexije annyira nagy szelvedelmet nyujt, hogy a terdem es a konyokom kapta a jeget, elol szaraz maradtam. Viszont ha piszkos, semmit nem latsz pl napsutesben.
    Mindenkepp premium erzet menni vele, egy kis karaktert is kaphatsz a boxerrel, nekem tetszett.

    [ Szerkesztve ]

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

  • amdk7

    aktív tag

    Egy ideig nem voltam, látom le is maradtam sok mindenről. Csaknem 1500 hozzászólás átolvasása után tudatosult bennem, hogy többek között a vízerőműs látogatásról is lemaradtam, ami engem is érdekelt volna. Ez sajna most nem jött össze, de esetleg ha hagyománnyá válik, legközelebb én is mennék. Remélem aki volt, az jól érezte magát. (a képek ezt bizonyítják)

    A másik meg, hogy folyamatosan azon jár az agyam, hogy be kellene újítani egy VFR 800 ABS-el. 2007 felettieket nézem, de nincs valami nagy pörgés ezen a fronton, az eladásokat tekintve.
    Látom néhány fórumlakónak viszont van ilyen gépe, kíváncsi lennék a pro-kontrára ezzel a típussal kapcsolatban.
    Pl.: A láncfeszesség állítás nagyon bejön, ha már ennél a témánál tartotok. :D

    Ezzel együtt ugye felmerült bennem a jelenlegi motorom eladása is, ami egy FZ6S2, de nem tudom érdemes-e cserélnem... Kételyek között hánykolódom, légyszi, segítsetek! :)

    Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)

  • runner 125

    nagyúr

    válasz amdk7 #53543 üzenetére

    Nehéz elfogultság nélkül nyilatkozni róla, megpróbálok, noh és az is igaz, h más nagymotorral, hosszú távon nincs tapasztalatom, így nem nagyon tudom mihez viszonyítani.
    Nekem ez jó pár éve szerelem volt első látására, persze nem mondom azt, h foggal körömmel ragaszkodtam hozzá, elkalandoztam pár óra erejéig a BMW-k irányába is, de valahogy a racionális érvek mindig visszahúztak a VFR-hez.
    Talán a totalbike egyik VFR használt tesztjében olvastam, h az RC46 II első tesztje volt mindezidáig a legolvasottabb írásuk, szinte minden teszt oda és vissza van a típustól. Egy negatívumot szoktak kiemelni, mégpedig azt, - ami leginkább az első példányokra volt igaz a cikkek szerint - h 6000-től túl durván kapcsol a VTEC vezérlés.
    Amikor először mentem vele én is készültem lelkileg, fizikailag, mindenhogy, de megnyugtatok mindenkit, túl van lihegve. Nem mondom h semmit nem érezni, de az konkrét fasság amikor olyat olvasni h "ezzel külön meg kell tanulni motorozni a VTEC vátlás miatt". Lehet tapasztalni egy erőteljesebb megindulást 6000 felett, de lazán kontrollálható, sőt, én úgy gondolom h a "hubszki" érzésre 10 lapáttal tesz rá, h tényleg megváltozik a plusz szelepnyitás miatt a motor hangja (elkezd üvölteni).
    Amit én inkább negatívumnak emelnék ki (mint egyedüli), az a 250kg-s száraz tömeg. Baromira fogni kell tolás közben, mert tényleg van "húzása", de persze itt is igaz, ha elindulsz vele már nem érzed úgy.

    Egyébként baromi kezes, a váltó pontos, precíz, a gáz talán kicsit érzékeny- azonnal reagál a fordulat a legkisebb mozdulatra is. A fékek qrva jók, a C-ABS miatt kombinált, így bármelyik kereket fékezed, mindig dolgozik az első és hátsó dugattyú is. A futóművet én puhának nevezném, bár állítható elől és hátul is, azt nem birizgáltam még.
    A V4 hangja semmivel nem összekeverhető, egyedi, fémes, gyönyörű, főleg 6000 felett.
    Utast még nem vittem vele, egyelőre összeszokási fázisban vagyunk, de kíváncsiságból felültem hátra is, még a 187cm-mel is kényelmesnek tűnt, az utaslábtartók kifejezetten mélyre vannak húzva.
    Üléspozíció elől nagyon baráti. Formát tekintve mindig is a fej - oldalidomos motorok vonzottak, naked bike, túraenduro, cruiser nem az én világom. Annó próbáltam GSX-R-eket, tetszett, de pár km után kivolt a csuklóm, fájt a derekam, stb. Akkor eldöntöttem h sportmotort biztosan nem veszek, bármennyire is tetszik. Viszont a formavilághoz ragaszkodtam, de kényelmesebb motor kellett, amivel akár túrázni is kényelmes - két személlyel is és emellett nem túl guggolós. Ezen kategóriában nem sok alternatíva van. Triumph-ból van valami hasonló (1000-es talán), de az nem japán, illetve a BMW-nek van még hasonló sport-túrája, sor 2-es 70-80 lovas blokkal, de az sem mozgatott meg igazán, így maradt a VFR.
    Szakforumon két típushibával találkozni, állítólag a generátor 50-60.000km környékén megnyikkan szinte mindenkinél, illetve a láncfeszítőre kell figyelni, csörög a lánc ha kopott, de ez is inkább 50-60k felett jellemző.
    Kb. ennyi így gyorsba, ha van kérdésed mondjad csak.

    Hahu-n 35-40db szinte mindig van fent, úgy gondolom ennyiből már könnyű választani (pláne ha nem ragaszkodsz olyan ritka színhez, mint én :) )

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • amdk7

    aktív tag

    válasz pityaa23 #53547 üzenetére

    Az előző alkalommal is így indult, hogy:
    "Áááá, nekem nem kell CBF" és látod mi lett beőle? :D
    Köszi a képeket!

    V.Stryker:
    Mivel nem dupla lengővilla, így nem kell sz@rakodni vele, hogy egyenesen fut-e a kerék, vagy nem. Kilazítassz egy csavart majd egy körmös kulccsal állítassz a feszességen és visszahúzod a csavart. :)

    runner 125:
    Előszür is köszönöm a részletes beszámolót, jó volt olvasni. Pár dologra reflektálnék is:

    A Vtec váltás miatt gondolkodom eleve 2006 utániban. Én is mindenhol azt olvasom, hogy előző verzióban finoman szólva nem egyenletesen jött a plussz erő 6000rpm-nél...
    Illetve mégegy negatívumot hallottam, miszerint az oldalra kitett hűtők nagyon melegítenek. Most a tiszaföldvári talin pontosan rákérdeztem erre egy FI tulajtól, de azt mondta nem vészes, no meg nem úgysem állandóan városban araszol ezzel az ember... ha így lenne, robogót vett volna. :D
    Én 175cm vagyok, szóval egészen védett lennék a széltől. :) Viszont a 250kg ami egy picit engem is "megrettent", de hallottuk a Blöff c. filmben, hogy: "A súly, a megbízhatóság jele."

    A HAHU-n meg 2006 (inkább 2007) felett nem sok minden van... Kinéztem egy nagyon f@szát, elmentem Tiszaföldvárra, mire visszajöttem elkelt. :U

    Daywalker :
    De az is márkabuziság (csak ellenkező oldalról megközelítve), ha azt mondjuk, hogy a Honda tuti szar, mert csak a sok márkabuzi szereti és ajnározza. :P
    Szóval nem esem én sem át a ló túl oldalára, de minden motornak vannak pozitív és negatív túlajdonságai is. runner 125 írt is mindkét oldalról megközelítve az említett tipusról. No meg minden ember más beállítottságú, többek között én sem vennék csak japó motort autót, nem azért mert rühellem az eu-s dolgokat, csak már volt BMW, VW-m is és látom, láttam mire mennyit kell vásárlás után költeni. Ezzel együtt aláírom jók, kényelmesek, szépek az eu-s járművek is, de kinek a pap, kinek a papné... nekem a lánya. :D

    HSM:
    A kombinált féknél sem úgy van, hogy rányomsz óvatosan a hátsóra és dolgozik az első!
    Vészfékezésnél besegít az elsőből 1-2 dugattyú (ha csak a hátcsót taposod), illetve ha rátépsz az elsőre fog a hátsó is... és ha csúszna, akkor jön a képbe az ABS.
    Nem a rutinos vezetőknek lett kitalálva, hanem a balfékeknek mint pl.: Én. :R Van mikor hoz az élet olyan szitut, ahol azért ez is tud segíteni, hiába 150ekm rutinnal nyomja a pályaversenyző, picit nem figyel, félrenéz és hopp, jól jön a technika. Az újabb mocikba már mindegyikbe van ilyen-olyan ABS.

    [ Szerkesztve ]

    Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)

  • HSM

    félisten

    válasz amdk7 #53562 üzenetére

    Az ABS-el nincs bajom, alapvetően nem szeretem, kocsiban bizonyos fajtákat ki is szoktam kötni, de motornál lehet, mégis hagynám. :D

    Szóval én ezt a kombinált dolgot nem értettem. Elméletben jó, hogy húzod az elsőt, és húzza a hátsót, de a hátsót már alapból húzza a motorfék (ugye, nem kuplungoljuk ki a sokhengeres "ABS-t" fékezésnél). A hátsó taposásnál első húzás meg végképp nem oké. :))
    No mindegy, szerintem érdemes ezeket a dolgokat megtanulni minden motorvezetőnek. :B Nekem pl. hatalmas pluszt adott a Honda vezetéstechnika tréningje... Nem is drága, ha azt veszed mennyibe kerül egy árokban landolás....

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz amdk7 #53566 üzenetére

    Elfogadom az álláspontod. :R

    Mondjuk az amúgy mindenképpen hasznos, ha az ember mindig fejben tartja azért a fontosabb technikákat, és ebben pl. a kombinált fékrendszer pont, hogy nem segít.

    Ellenben az ABS segíthet vészhelyzetben, anélkül, hogy "elfeledtetné" az emberrel a helyes technikát, így azzal nagy bajom nincs. :)

  • runner 125

    nagyúr

    válasz HSM #53557 üzenetére

    A kombifék kapcsán ki kell hangsúlyozni h ABS-szel van kombinálva, szóval, nehéz ez által akkora baromságot csinálni, h emiatt ess el. Értem én h az ősprofi motoros nyers technikáért van oda és tudja mit mikor, h kell használni, de jelen helyzetben ne úgy képzeld el, h húzol egy első féket, és 50-50 arányban fogja mindkét kereket. Múltkor olvastam valamerre, ha jól emlékszem kb 20-80 arányban dolgozik a fékrendszer. Lábfékre többnyire a hátulját fogja, az elejét csak pontosan annyira, h fokozza a lassulást és így fordítva.
    Az ABS meg eleve kontrollálja h ne legyen kerékmegcsúszás fékezés miatt, se elől, se hátul.

    Őszinte leszek, nem mentem vele még kanyarban határon, egy jó darabig még nem is fogok, viszont a fékhatást már próbálgattam mellékuton, nekem baromira bejön ez a kombó. Valahogy úgy tudnám leírni, h ha megfékezed a motort mondjuk első fékkel, nem érzed azt a tipikus csak és kizárólagos első villa beülést, hátsó elemelkedést, hanem olyan érzés, mintha kompletten az egész motor "beülne" a fékezéstől.

    Kétségkívül ez inkább túravas, mint sportmotor. Az én felhasználási igényeimnek tökéletesen megfelel. Valahogy biztonságosabbnak érzem ez által, nem akarok határokat feszegetni vele.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • HSM

    félisten

    válasz runner 125 #53569 üzenetére

    Mondom, mit látok problémásnak benne, amin az ABS sem segít. Kanyar előtted, lassítasz, itt nagyon oké (lehet) a kombi fék. Ledöntöd kanyarba, de sunyi az íve, nagyobb dőlés kéne. Ráhúzol a hátsó fékre, hogy segítsen kicsit jobban bedönteni, és nem pont az fog történni, mivel ráhúz az elsőre is, ami viszont épp felállítani igyekszik a motort. Még ha csak 80-20 arányban, akkor sem az igazi. És ha kiviszed a korlátot ez a 20% miatt, ott az ABS sem fog tenni érted semmit, mivel nincs kerékmegcsúszásról szó sem.

    "hanem olyan érzés, mintha kompletten az egész motor "beülne" a fékezéstől."
    Ezért fontos mindig első és hátsó fékkel egyszerre fékezni. :) Így áll meg a motor jó technikával fékezve. Ezt meg tudod csinálni kis gyakorlással kombifék nélkül is, viszont kombifékkel nem tudod csak a hátsó vagy csak az első kereket megfékezni.
    Én ebben látom a rendszer problémásságát. :R

  • amdk7

    aktív tag

    válasz HSM #53570 üzenetére

    De ez nem úgy működik (mint írtam), hogy hátsóra rálépsz és húzza is az elsőt!
    Van bőven szabadsági fokod. Finoman tudsz csak a hátsóval is fékezni! Ha meg betéped a hátsót, akkor ott már b*szhatod ha van, ha nincs ABS.
    Vagy gondolod az aki a safety programot megalkotta, olyan motort gyárt, amivel azt nem lehet követni?

    Xaels:
    Őszintén, nem vagyok nagy motoros találkozós tipus, inkább a haverok miatt megyek, akiket évente 1x-2x látok. (No meg újakat szerzünk. :D ) Ilyenkor jól elbeszélgetünk, iszogatunk, aztán go home.

    Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)

  • HSM

    félisten

    válasz amdk7 #53571 üzenetére

    A Safety-n is emlékeim szerint kikötött ABS-el, és kombinálatlanná tett fékkel mentünk/mentek.... :U Szval igen, úgy tűnik, olyat alkotott.
    Egy határozott hátsófék húzástól nem fog blokkolni a hátsó kerék, viszont a legkevésbé sem akarom olyankor az elsőt bántani.

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Daywalker #53556 üzenetére

    Ezzel én is tisztában vagyok, becsnepperrel az élükön, valóban egekbe ajnározzák a Honda-kat.
    Néha én is szórakozom a nem romlik el gondolattal, ami nyilván nettó hülyeség és csak gag, de a megbízhatóságukat akkor is nehéz megkérdőjelezni, ennek ellenére kompromisszumok ezen márkánál is vannak.
    Pontosan ezért igyekeztem megemlíteni az általam tapasztalatakat, negatívumokkal együtt. A tömegén nincs mit szépíteni, nehéz, fogyhatna legalább 50 kg-t, de a VTEC tényleg nem annyira szájba rugós az utolsó példányoknál.

    amdk7

    Nincs mit.

    Nézd, az oldalhűtők hőjét maximum lassú (20-30km/h) tempó mellett érezni. Városban 50-nel gurulva már simán elviszi a menetszél és az oldalidom nyílás kialakítása is olyan, h nem a térdedre tolja rá, szerintem nem zavaró. Az viszont tény, h a gyökkettes tempót (nem leszek felvezető egy motoros felvonuláson, az biztos :D ) nem szereti, hamar elkezd melegedni főleg így nyáron, talán itt kijön az oldalhűtő hátránya. Kis tempó mellett egyszerűen nem kap akkora menetszelet.
    Amiről még nem írtam fentebb az az egyedisége és a forma. Nincs még egy V4-es, oldalhűtős, 1 lengőkaros, VTEC vezérlésű, C-ABS-es motor piacon. Műszaki, tech boozyként nekem ez is fontos volt, bevallom. A formája meg kortalan, szó szerint. Autó, motoriparban egy tizenév + -os gyártási periódus mindig óriási bizonyíték. Sőt, a legkeményebb amin kihűltem amikor mentem a gyári szűrőért, h az RC46 II még most is rendelhető. Gyártják. Persze ki venne már ilyet, amikor ott az utód. Nem az elfogultság beszélel belőlem, picivel többért vehettem volna olyat is, de egyszerűen nem jön be. Sokkal inkább a fogaskerekes FI utódjaként látom, túl eltúrásították, túl "puha", túl steril, túl kecses lett. Forumbejegyzések szerint a teljesítményéből is érezhetően faragtak lefelé, talán próbálnak nagyobb rést hagyni az 1.2-es és e között.
    Számomra kiveszett belőle a disznóság, na.
    Úgyhogy a következő biztosan az 1.2-es lesz.
    A jót hamar elviszik. Ha megvan a vásárlási szándékod érdemes azonnal cselekedni, enyémet késő du. rakták fel, másnap reggel 8-ra nyitáskor ott voltam, majd pár nap matek után elhoztam.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz HSM #53591 üzenetére

    Hat nekem nem egyertelmu, hogy miert kotogeted ki az abseket :)

    Igazam van, bizonyos korulmenyek kozott. Es neked is igazad van, bizonyos korulmenyek kozott.

    Ja hogy mar lesodrodtunk az utrol? Ja es mar poros uton is vagyunk? :)
    Hat akkor elerkeztunk oda, hogy ez baromira szituaciofuggo.
    Mekkora a tempo? Mennyire poros az ut? Mekkora tempoig hasznalhatod a hatso feket a motor lejjebb dontesere?
    Nem lehet rahuzni mindenre ezt.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

  • HSM

    félisten

    válasz Topiccsendőr #53593 üzenetére

    Dehogy akartam mindenre ráhúzni. :B Csak azt állítottam, hogy van az a szitu, amikor szerintem jobb, ha külön van. Mivel külön tudom húzni egyszerre és külön is, míg a kombó az mindig kombó, ha akarom, ha nem.
    A kombó akkor jobb, ha a vezető hibázik, vagy nem jó technikával fékez, és nem az általam vázolt szitu áll fenn. Szóval ja, szituáció és vezető függő a dolog ahogy írod. :R

    Az ABS kikötés csak azért, mert egyfelől egy igen komoly plussz hibaforrás (az egyszerű és igen megbízható hidraulika helyett kiegészül a rendszer kerékérzékelőkkel, vezérlőelektronikával, pumpával, plussz rakás extra csővel, és még ami nem jut eszembe), másfelől többször bebizonyosodott, hogy főleg csúszós útviszonyok mellett (eső, homokos aszfalt) lényegesen jobban fékezek a tulajdon lábammal, mint amire a régebbi ABS-ek képesek (a legújabbakhoz nem volt szerencsém, nem tudom, jobbak-e már). Egyébként sokszor bele is írják a kocsik/motorok kézikönyvébe, hogy növeli a féktávot az irányíthatóság megtartásának érdekében, szóval nem én hibbantam meg a melegben, hogy ezt tapasztaltam több ízben is....
    Motoron amúgy csak a kombinált fékezést kötném ki, az ABS-t nem, tekintettel hogy ott sokkal nehezebben védhető az első kerék blokkolása, mint autón. Persze, ha valami speckó bukókeretes motorral előtte tudnám gyakorolni, hogy előzzem meg a blokkolást bizonyos körülmények esetén, akkor lehet a motoromnál is kikötésre kerülne, ha lenne egyáltalán benne. :))
    Természetesen az ABS kikötés nem való mindenkinek, ezzel tisztában vagyok. Az amatőr sofőrős állóra fékezett keréknél százszor hamarabb megáll a legbénább ABS is. ;] Ugyanez motoron, sokkal jobb, ha valaki ABS-el mer rendesen fékezni, mintha ABS nélkül csak hátsóval próbálna szenvedni... Vagy ha túl bátran tépi meg az elsőt ABS nélkül és kicsúszik alóla...

    [ Szerkesztve ]

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Topiccsendőr #53590 üzenetére

    TCar-on szoktad olvasni a nepperűzőt? Nem hiába került ki az a kis monológ nemrégiben, de akkor is.. olyan szinten közhely, semmitmondó válaszokat szokott adni, h az már fáj.
    Láttam azt a részt amikor elmentek vele bevásárlókörútra Németországba, aláírom, ebből él 25 éve, nyilván érti a dolgát. Az elfogultságuk viszont nem kérdéses, olyankor is be szokott nyomni egy Honda Jazz-t, amikor nem is azt a kategóriát keresi a user. :D

    canniball

    Kapaszkodj meg, külsőt tekintve kb. 1-2 dolgot változtattak a fényezésen kívül. A VFR felirat nem matrica, hanem dombornyomott lett, a ford.számmérő más hátteret kapott és lekerültek a narancssárga index-ek. :D
    Ekkora jött képbe a C-ABS rendszer, ha jól tudom az első futóművön is csiszoltak, emellett javították a VTEC váltás miatti átmenetet, illetve új gyújtásgörbét kapott.
    Apróság még, de pl. a váltónak 2006 után kivezettek egy jeladó csatlakozási pontot, így az utólagos fokozatkijelzőt már közvetlenül rá lehet dugni, nem kell vezetékeket metszegetni, összekötögetni, h jól működjön.
    Kb. ennyi amiről én olvastam.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • HSM

    félisten

    válasz HSM #53594 üzenetére

    Fotelfizikusság? A kombinált féknél igen. Az ABS-nél sajnos nem. Kétszer kerültem igencsak balesetveszélybe miatta autóban, mielőtt a kikötése mellett döntöttem volna.

  • Doki16

    addikt

    válasz HSM #53606 üzenetére

    Mi az a helyzet amikor egy abs balesetveszelyes helyzetet tud teremteni a kocsival?
    Ha nem lenne akkor megcsuszna a kerek ha meg nem nem csuszik meg mert tudsz ugy fekezni akkor az abs-el rendelkezo autoba se csuszna meg.

    En pl nagyon szeretem, volt mar hogy kihajtott elem egy bringas majd egybol el is esett elottem, mert brutal nagy ho volt. Na most ebben a szituban a leaposott lejegesedett havon fekezz ugy abs nelkul panikszeruen, hogy nem csuszik meg az auto es kormanyozhato marad. Csak az abs- nek koszonheti a bringas, hogy nem lapult ki, meg annak, hogy kikerultem :)

    De ez csak az en maganvelemenyem :) no offense.

    [ Szerkesztve ]

    A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

  • HSM

    félisten

    válasz Doki16 #53612 üzenetére

    Dehogy veszem támadásnak. :R
    Leírom. A legdurvább eset, hogy alig csöpögő esőben laza fékezésnél elkezdte visszarúgni a lábam az ABS, és kb. a lámpás kereszteződés közepén álltam meg pirosnál, csak a szerencse mentett meg, pedig egyáltalán nem mentem gyorsan, az elég félelmetes volt. Semmi szükségem nem volt ott az autó kormányozhatóságára, a normális fékútra annál inkább szükségem lett volna. Pont úgy ment tovább az autó, mintha tükörjégen mentem volna, mikor nyár volt, és csak finoman esett. Ott volt az a pont, hogy félreálltam, és biztosíték ki. Érdekes, hogy a további úton semmi de semmi gondom nem volt a fékkel, pedig próbálgattam, hogy biztos az ABS hibázott-e, de minden jel arra utalt. Nem volt úthiba, olajfolt, a guminak se volt baja. Második esetben meg egy döglött ABS munkahenger (ABS kocka) játszotta majdnem ugyanezt el velem, mondjuk akkor nem én vezettem. Szépen behuppant a fékpedál padlóig fékezésnél, és csak úgy lehetett megállni, ha pumpáltad folyamatosan a féket, az se volt jó vicc. Akkor a vezérlője döglött meg, azaz az az egység, ami a pumpa, meg az elektronika. A pontos hibára nem derült fény, de a cseréje után minden jól működött.

    Amúgy mókás a szitu amit leírsz, mivel éppen az ilyen havas/jeges/poros nagyon rosszul tapadó körülmények mellett a legrosszabb hatékonyságú az ABS, terepmotorosok pl. ki is kapcsolják emiatt terepen, mert nem hagyja rendesen fékeződni a motort.
    Ahhoz, hogy kormányozható maradjon az autó semmi más nem kell, csak kicsit visszaengedni a féket az irányváltás idejére. Persze, jégen a menetstabilizáló a keresztbe fékezéssel segíthet a kikerülésben (ami sajnos az ABS-el működik csak) de önmagában az ABS ezen a szituáción nem sokat segít.

    Amúgy egyszer sikeresen ráhajtottam egy 2010 körüli gyártású ABS-es autóval (céges volt, nem köthettem ki az ABS-t ;] ) egy kereszteződés előtt porhóval fedett tükörjégre, akkor is a kereszteződés közepén álltam meg keresztben (pedig max 30-al mentem, és kb. az óvatos féktáv 3X-osánál kezdtem el lassítani) de azt nem írom az ABS számlájára, mert ott anélkül sem tudtam volna hamarabb vagy jobban megállni. :)

    Szóval nekem csak annyi a véleményem, hogy ne bízzunk meg vakon ezekben a kütyükben. :R

    [ Szerkesztve ]

  • Xaels

    félisten

    válasz Khaosz55 #53777 üzenetére

    Nem is egy kategória a kettő. Yamahának is van 650-es Midnight Star-ja, nagyjából azzal van a Vulcan S egy "súlycsoportban". Igazából ilyen modern fiatalos külsővel nincs sok ilyen cruiser, nem is hiszem hogy sokat fognak belőlük eladni illetve, hogy tele lesz velük jövőre a használtpiac. Nem ezek vannak most divatban.

    Ha nem ragaszkodsz a cruiser/chopper vonalhoz akkor sokkal hamarrabb találhatsz ezeknél olcsóbban új, fiatalos gépeket. Most a sláger MT széria, ER-6-os, Z800-as, Hornet... Ha meg igazi bobber/chopper kell akkor lehet egy öregebb modellel, igaz akkor az ABS ritka/drága extra, jobban járhatsz. Ha teheted egyébként próbálgasd majd a motorokat mert a külső egy dolog.

    PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Genesistibi #53855 üzenetére

    Na megvolt az olajcsere. Lejött belőle kemény 3 dl. Most csontra fel lett töltve. Viszont az üreset még mindig nem találom. Kettesből lefelé néha megvan csak ahhoz fejben kellene tartani hogy éppen milyen fokozatban vagyok... Egyesből felfelé abszolút nem tudom kapcsolni, állóhelyzetben még felfelé se nagyon. Se kicsit kiengedve a kuplungot, se meglökve a motort előre vagy hátra. Alacsony sebességen már nem találom, tehát amíg begurulok a piroshoz séta tempóban már elkéstem. Fura mert a haverom aki évek óta motorozik neki elsőre ment, viszont én meg nem értem hányféleképpen lehet még felfelé húzni meg lefelé tolni a példált. :-)

    Láncra mit ajánlotok? Haverom WD40-re esküszik. :C ezt azért nem próbálnám ki, már a bringás topikban is kitárgyaltuk hogy az nem való lánc kenésre...

    [ Szerkesztve ]

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    Na, újra itthon! :R

    Lógó belű, olajzabáló, kompresszióhiányos Csótányommal több, mint 2200km-t sikerült megtennem 8 nap alatt Erdély útjain, különösebb baj nélkül. Oda felé a legelső szerpentinen iszonyúan elkezdett melegedni a blokk (konkrétan füstölt a gyári hőálló festés a szelepdeknin), de a súbertűk feljebb húzása megoldotta a problémát. Mondjuk a fogyasztásom - végig nyélgázon, a srácok nem voltak tekintettel rám - a szokott 2,7-2,8 helyett így 3,1-3,2 liter/100km lett. A vitt egy liter olajat szépen megkajálta viszont.... :(((

    Ezen kívül "apróbb" gondok színesítették csak az utat: mindkét csizmám talpa teljesen levált, az utolsó 4 napot leukoplaszttal körül pólyázva tettem meg. Ja, meg egy 90-nel abszolvált 20 centi mély kátyú óta van egy szép nagy nyolcas az első kerekemben. Elbambultam, már nem tudtam kikerülni.

    A motor gyönyörűen bírta, egyet nem tüsszentett, minden elismerésem az övé, (én viszont halálosan fáradt vagyok).

    Persunak: "Mer' ez Honda!" :DD

    szerk: valami kimaradt a történésekből: ma, tehát már Magyarországon, (egész pontosan Szentkirály mellett) sikerült kb. 85-ös tempóval egy szép nagy madarat (talán búbos banka lehetett: vadgalamb méretű, barna tollazattal, fehér farokkal) bukósisak-plexivel elcsapni, úgy, hogy az ölembe esett, és csak onnan a földre. Szegény azonnal kimúlt, nekem meg rohadtul fáj a nyakam, de a plexi nem tört szerencsére.

    [ Szerkesztve ]

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz Topiccsendőr #54384 üzenetére

    Nem is a jobban gyorsulás, csak annak az érzete. Amolyan boogie-faktor - ahogy Te mondtad - addig, amíg le nem nézel a km-órára. A mostani erdélyi gurigán a kisVara (XL125V) ment elöl, ő a szerpentineket 3-4 ben abszolválta, úgy percenkénti váltásokkal. Én meg 2-5 között minden, 2 másodpercenkénti szteppeléssel. Néha 100m-re lemaradtam tőle, néha meg röhögve megelőztem, ha jól kaptam el a ritmust. Ő unta a kanyargászást, én minden pillanatát élveztem, ugyanakkora (nagyon csekély) átlagsebesség mellett. :B

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

  • canniball

    nagyúr

    válasz HSM #54718 üzenetére

    Na ehhez abszolút láma vagyok... A füzet szerint az eddigi két cserénél NGK CR8E került bele, de úgy látom abból is van több fajta: a "sima" CR8E, a dupla elektródás CR8EK és az iridiumos CR8EIX (és ez csak egy bolt kínálata egy márkán belül), fogalmam sincs melyik a jó, vagy érdemes-e egyáltalán ezen filózni vagy csak vegyem a "simát" (vagy más terméket) oszt' jónapot. :F

    [ Szerkesztve ]

    https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

  • BoB

    veterán

    válasz canniball #54809 üzenetére

    Én a kiherélt kipufogós kétütemű robogóktól kapok agyf@szt. Undorítóan sz@r hangja van, és nagyon hangos. Komolyan nem értem hogy nem zavarja azt aki vezeti.

    Egyik felvonuláson volt egy GSX-R-es srác. Na neki abszolút nem volt kipufogója, a kipufogócső szélesedett ki tölcsér formába. Annak olyan hangja volt hogy konkrétan fájdalmat okozott...

    [ Szerkesztve ]

    You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

  • mm89

    őstag

    válasz Bogyó bá' #54940 üzenetére

    Nekem a ruhám is Berik szóval pont passzol a két ronda szempár :))

    Feree
    Sv650n k4

    Meglepően jó a szélvédelem a lámpatestnek köszönhetően! Az sv-n 130 nál már húzta fejem a szél de 140 ig bírtam hosszabb távon. Ezen még 150nél kényelmesen egyenes háttal ülök :K
    Nagyon jó!

    Canniball
    EZ meg milyen kérdés? :D
    Gyorsabb, szebb, erősebb, jobb a futómű, a fék (abs), szebb, erősebb, kényelmesebb, szebb, erősebb. Jah és szebb meg erősebb!

    [ Szerkesztve ]

    ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!

  • canniball

    nagyúr

    válasz mm89 #54957 üzenetére

    Annyit rá kellett dobnod?? :Y Bázz, nem is néztem az árakat, azt hittem pár százas a diffi... Én az ABS-t irigylem kicsit, de nem fizetnék rá ennyit (no nem mintha megtehetném, de amúgy sem).
    Viszont a lényeg hogy neked tetszik.

    https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

  • canniball

    nagyúr

    válasz HSM #54959 üzenetére

    Meg ha nem adja áron alul az SV-t, meg ha nem kell az ABS, meg anyámtyúkja, nyilván több összetevős a történet. :)
    De most megnéztem a hahu-n, valóban nem ekkora az árrés, kb. 200k-s különbözetnél indul a történet.

    https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

  • HSM

    félisten

    válasz canniball #54960 üzenetére

    :K
    Főleg az ABS, ami eléggé úri hóbort, szvsz erősen megkérdőjelezhető előnyökért.

    (#54961) KoVee84: Szerintem nem létezik olyan, hogy a világ legjobb motorja. :N Ha létezne, mindenki csak olyat venne. :P

  • canniball

    nagyúr

    válasz HSM #54963 üzenetére

    Aki nem profi annak sokat segít az ABS, nekem is nem egyszer sikerült blokkolni a hátsó kereket. :B

    A legjobb meg ha úgy nézzük létezik, csak mindenkinek más. :D

    https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

  • HSM

    félisten

    válasz canniball #54964 üzenetére

    Nem kell profinak lenni. Szerintem sokkal jobb befektetés az ABS-nél egy vezetéstechnikai képzés (fele/negyed áron), ahol rendesen megtanítanak fékezni. Amúgy ami mókás, a hátsó keréken minden motor "ABS-es"... Ha nem húzod be a kuplungot. ;)

    A "legjobb motor" tekintetében épp az a lényeg amit írtál, mindenkinek más. :K
    Nekem pl. nem lenne az a pénz, hogy egy Z750-re üljek az SV650-emről, míg másnak egy kisebb vagyont megért a csere. :D

    [ Szerkesztve ]

  • BoB

    veterán

    válasz HSM #54965 üzenetére

    Másokkal egyetemben elfelejted, hogy az ABS akkor is műküdik, amikor fáradt vagy, esős nyálkás az út meg mariskanéni kifordul előtted és a gatyádba csinálsz.

    [ Szerkesztve ]

    You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

  • HSM

    félisten

    válasz BoB #54966 üzenetére

    Ha esős, nyálkás az idő, akkor alapból jóval lassabban és óvatosabban megyek. Ez ABS-el sem lenne más, azzal is ugyanúgy hosszabb a féktáv. Ezt meg Te felejtetted el csúnyán. ;) Sőt, bizonyos utakon még az ABS-el hosszabb a féktáv, mint "kézzel", jó érzéssel. Én nem bízom a technikában. :N

    Ja, igen, Mariska nénitől nem szabad a gatyába csinálni, nekem heti rendszerességgel fordul ez elő, hogy elém hajtanak, aki ettől betojik, jobban jár, ha inkább gyalog közlekedik. :R

    (#54968) canniball: Sajnos a kuplungba kapaszkodást vész esetén én is előfordul, hogy elszúrom, régen volt már a tréning. :B De dolgozom rajta, hogy javuljon a helyzet. :R Előbb utóbb úgyis 100%-ra fejlesztem. ;]

    [ Szerkesztve ]

  • Daywalker

    addikt

    válasz HSM #54969 üzenetére

    Jaj, ezek a nagy szavak. Addig érvényesek, amíg egyszer el nem csapnak...és ez nem fosás kérdése. Le kéne szállni a magas lóról és nem kéne olyanokat mondani, hogy aki ettől betojik az menjen gyalog. (Az ilyenektől kinyílik a bicska a zsebemben, amikor ismeretlen emberek nagy arccal nyomják ezt a sódert). Nyilván veled akkor még sosem fordult elő igazán necces helyzet, ha nem tojtál be soha.

    Az a baj, hogy "bizonyos utakon még az ABS-el hosszabb a féktáv, mint "kézzel", jó érzéssel" megint nem tapasztalati úton szerzett dolog nálad, hanem "mert autóban így volt meg úgy volt" egyszer, valami húsz éves autóban, ahol tényleg rakás szar, ahogy masszírozza a lábad és nem lehet vele megállni.
    Pont ezért nem volt motoron nagyon sokáig. Rengeteget fejlődött az ABS, egyes típusokon sokszor csak a versenyzők tudnak mindig jobban fékezni, mint az elektronika, átlag embernél sajnos nem így van. (Ugyanez igaz a kipörgésgátlóra, vannak versenyek, ahol bizonyos fokig bekapcsolva tartják, mert annyira jól működik egyes motorokon).

    Az emberek legnagyobb hányada a büdös életben nem fog tudni úgy belemarkolni a fékbe, hogy azonnal a maximálishoz közeli fékhatás jöjjön elő adott útviszonyoknak megfelelően, a progresszív fékezés pedig növeli a féktávot. ABS-szel ez az idő viszont lerövidíthető. Esős időben is, mivel ott lassabban mész, jobban fosol, hogy megcsúszik, ABS-nél ennek valószínűsége jóval kisebb.

    A vezetéstechnikai tréning nagyon fasza, de teljesen más az ottani felfokozott állapot (amikor felkészültél idegileg és testhelyzetben is hogy itt most be kell rántani tényleg a féket) mint az, ami túrán van és nyugisan vezetgetsz, és beüt a szar. Szintén más az, hogy megtanulsz 50-60-ról megállni, és az is, amikor 240-ről próbálsz beleállni a fékbe egy hring célegyenes végi kanyar előtt (aka nagy sebességről való "vészfékezés"). Ahhoz, hogy elsajátítsd rutinszerűen, nem kevés órát kell venni, plusz külön gyakorolni rengeteget. Szóval nem kell bízni a technikában, de jó ha van, és megvan mellé a vezetéstechnikai tudás is. De ilyen baromságokat ne írjunk már, hogy az ABS szar, mert kb. szerinted ez így van és ez kőbe van vésve. :W

    [ Szerkesztve ]

    "A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

  • kcsa

    veterán

    válasz Daywalker #54971 üzenetére

    +1

    BTW lehet személyesen a Doktor írogat magyar nyelven HSM nick alatt, szóval lehet neki tényleg hátrány az ABS ;]

Új hozzászólás Aktív témák