- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen asztali médialejátszót?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Mini-ITX
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gaming notebook topik
- SSD kibeszélő
Hirdetés
-
Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
ma A SamMobile összeszedte a friss felületre váltott Samsung mobilok listáját.
-
Indul a PlayStation Days of Play, bemutatkoztak a következő PS Plus játékok
gp Alig egy napot kell várni és elrajtol a Sony szokásos leárazása.
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Igen, nagyon jól mondod. Perec után én is nézegetem az ABS-es gépeket.
Szerk: amúgy milyen extrémitás? Nem tud venni 60K-s sisakot, oké "érthető",
viszont hiába kér tanácsot, hogy milyet vegyen 20K-ért, ha NEM tudunk ajánlani.
Bár hozzáteszem: nem kötelező motorozni. Ha már a (vélt/valós) biztonság csak
10-20K-n múlik, ott más bajok is lesznek. Az ABS-es motor amúgy nagyon jó.
(Mondjuk úgy tudom, hogy van "felára", de az első perec elkerülésénél megtérül.)Viszont ha az adott modellből nem létezik ABS-es, akkor nincs döntési helyzet...
(Max. ha más modellt választ az ember. Én nagyrobogóban gondolkodom. Ott ez
az extra nagyon ritkán elérhető, csak kevés típusnál, ott is inkább pár MFt körül.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Te most nekem úgy írsz többesszámban, mintha én lennék itt a topik
szószólója, aki mindig mindenkinek mindent ajánl. Az ellenkezőjét is.
Holott pont én mindig OFF-ban írok, mert ugyan motorkerékpárom az
van, de épp csak egy (na jó, kettő, mindegy) nagyrobogó. Az esésről
meg volt véleményem mindig is: amióta meg sikerült elcsúsznom picit
változott (azt most is tartom, hogy nem kell elesni, de örülök, hogy ha
már balf*sz voltam, akkor legalább a védőfelszereléseim dolgoztak).Nem kívánom senkinek, hogy emiatt változzon meg a hozzáállása, de
egy tök ártatlan elcsúszás is lehet igen kellemetlen élmény. (Ami tuti,
hogy azt a magabiztosságot, hogy én aztán sose nem, lerombolja.)Erre mondom, hogy egy "megindult a segge, de megfogtam", az lehet
egy jó sztori, ami szólhat arról, hogy mekkora májer vagy, vagy éppen
arról, hogy mekkora mázlid volt, hogy nem lett belőle egy high side.
(Aztán lehet, hogy más meg tépi neki, és dolgozik a "TC", nem is érti,
hogy hogyan indulhat el a segge. Vagy az ABS. Nagyfék: oszt' kész.)Én meg enyhén fosok elsővel fékezni, mióta kiesett alólam a motor az
új gumin, az esőben, nagy féken, a záróvonalat keresztezve...
Pedig csak halmozottan hátrányos helyzetbe kerültem, nem nagy ügy.Feree13: "Nálam csak az verte ki a biztit hogy mindenki elesik."
Ismered a mondást. Mit kell ezen felháborodni? Az ő véleménye ez.
Egyébként meg az élet túl rövid ahhoz, hogy ilyeneken idegeskedjünk.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #44766 üzenetére
Igazából nem mondtunk ellent egymásnak, így velem is egyetértesz.
Én lépegettem - buktam (anyagilag). Nem kicsit. Ha újrakezdeném, tuti
másképp csinálnám. De kezdőként az ember tapasztalata sincs meg...
Nincs restart level! Mégis mit vár el a motorjától, mire fogja használni?Emlékszem, hogy anno túráztál az 50-essel. Élvezted. Akkor AZ volt A
szint. Azért a GS: más dimenzió. Főleg amióta benyal a 9K-ba, nem?
De ahogy írtad korábban, ha bizonyos szitukban 100 lóra adod a tüzet,
talán már te se írnál ide. Hamarabb érsz oda, hova nem akartál menni.Emlékszel, amikor 3 éve kirongyoltam hozzád a kis 180-as kecskével?
Nem volt az rossz, hogy volt... Neked nem kell magyaráznom, mennyi
idő lett volna busz-metró-hév-volán-gyaloggalopp módon megoldani.*
Az idő pedig pénz; a tiéd is, az enyém is: luxus a motor? Nem feltétlen!Közlekedésre fenntartani feleslegesen nagy gépet, mondható annak...
Pl. az egyhengeres 400-asom örülök, ha 6 alatt eszik. A 250 meg csak
4-et kér. Városba mindkettő elég, de túrára a 400 is határeset.
Mondjuk embere válogatja: túrán 4-5-ből elketyeg, bogyó meg 2-3-ból:
neki most az a szint, de nézegetett ő már nagyobb vasakat is. Ez van!*: sanszos, hogy nem lett volna üzlet. Nekem KELL motor! Az sem
árt, ha van kettő, amíg az egyik szervizben van. De inkább kellett volna
összespórolnom egy fiatalabb megbízhatóbb vasra, mint locsolni SOK
zsét a lepukkant öreg szarokra. (Madisonon csak a két rugóstag 80K?)Egyszer talán lesz egy ABS-es T-Maxom. Vagy C650GT-m, és kész...
Az "csak" pénz. Ha van, ami tetszik. Az jó. Hitelre azért meredek lenne.
Összespórolni meg évek, mert mindig elqrom az aktuális vasakra.KubanitoS: már rég túl vagyok a 125-ön, de 100 lóval igen, lehet, hogy
már kinyírtam volna magam. 30-40000 km az lófütty, ha elszáll az agy.
Most úgy látom, 250 minimum. Amolyan épp jó mindenre: unalmasan.
Meglepetést nem okoz, teszi a dolgát. A 400 más karakter. Csak 30 ló!
De ég és föld. Akkor képzelem a 100 paci milyen lehet. Még jó, hogy
robogóban nem nagyon van ennyire felokosított jószág. (60+ is durva!
Főleg a nagy rugózatlan tömeg, meg a relatíve kis kerekek okán.)"A robogó nem motor." Bizonyos értelemben tényleg: másképp jó.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Más: voltam ma 60 km-t gurulni a Csótánnyal, nyári kesztyűben és a párásodás miatt félig felnyitott plexivel. Az enyhe kifejezés, hogy sz*rrá fagytam az egy óra alatt, de a lelkemnek nagyon jót tett.
Megjött reggel a fém fékcsövem (a kormánycsere miatt muszáj volt 15 centivel rövidebbet gyártatni), azt tesztelgettem, meg magát a kormányt, az "új" testhelyzetet. Kormány lényegesen jobb így, a fék is kényelmesebb (nem fog jobban, de kisebb erő kell a működtetéséhez), viszont valami baki is becsúszott. Az új kormányon a tükrök olyan rossz helyre kerültek, hogy abszolúte semmit nem látok a mögöttem történő dolgokból. Már rendeltem az egyik motoros haveromtól 2 db kör alakú, sokkal hosszabb szárú használt tükröt, az biztosan jó lesz (Hornet 900-é), ilyen:[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
canniball
nagyúr
válasz Bogyó bá' #45401 üzenetére
Nem, azt mondom próbáld ki. Szerintem vegyél egy felsőt, a parkolóban az autóba beülve felpróbálod és meglátod mennyire tetszik, aztán ennek tudatában mész vissza a nadrágért vagy a kesztyűért.
A "szorítás" abszolúte szubjektív, engem zavar téged lehet nem; a bádibilderek pl. biztosan ehhez hozzá vannak szokva.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz Daywalker #45928 üzenetére
Értem, és részben megértem; ha abszolút nincs a közúti motorozáshoz ingerenciád akkor logikus.
De mi került a pályagéppé alakításon olyan sokba? Azt hittem az még olcsóbb is, lévén nem kell olyanokra költeni mint fényszóró stb.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Daywalker
addikt
válasz canniball #45941 üzenetére
Az utángyártott egy kalap szar, pénzkidobás, és nem véd esésnél (az ABS azonnal törik, az üvegszál reped, lyukad, de könnyebb, olcsóbb javítani, attól nem is beszélve, hogy a pályaidom kevlár erősítésű van a csavarkötéseknél, tehát erősebb sokkal). Meghegesztettem a gyárit, lefényezve nincs, de most nem is lesz rá szükség...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Outlander
őstag
válasz Archer #45994 üzenetére
Ez így szerintem kicsit hülyeség...
Én pl ma fékfolyadékot cseréltem... fékfolyadék 700 ft + 1 fél liter ásványvíz + 50-60 cm akvárium cső + 7 es villáskulcs. Összesen nem volt ezres.
Míg a szervizben, a szépen mosolygok 1 óra munkadíj 5200 ft, ha rossz napjuk van akkor 2 órát számláznak.
És úgyanígy minden más... a jó anyag beszerzésen és a munkadíjon rengeteget lehet spórolni... pláne ha van huzalmad és kedved is hozzá...
(#45995) FIREBLADE78
Én velotech 10mm/120 cm- használok, akciósan vettem 3k-ért...
Szabadsúlyban olyan 2-2.5kg.. úgy is néz ki, igazából már kedved sincs megpróbálni feltörni/eltörni...
Abszólut bestbály, a 120 cm miatt, elég jól kihasználható...Van jobb, van carabbb, nekem ez jött be...
Fékzáron gondolkodok már jó ideje.. van -e értelme?
[ Szerkesztve ]
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
Archer
őstag
válasz Outlander #45996 üzenetére
Írtam, hogy célszerszámokat. A 7-es villáskulcs nem célszerszám. Különböző lehúzók, mondjuk egy márkaspecifikus vezérlés rögzítő készlet vagy egy kuplung központosító meg biztos van még egy csomó más. Egy ABS-es féknél sem olyan egyszerű a légtelenítés szerintem, meg lehetne sorolni. Nem néztem végig, de kapásból csak a 600RR szervizkönyve felsorol vagy 30 féle céleszközt. Nyilván sok belőle jó más típusokhoz is de akkor is.
Persze amit az ember meg tud csinálni, csinálja meg otthon de azért sok dologhoz már kevés a 6-32 csillag-villáskulcs készlet. Eleve ott kezdődik, hogy két normálisabb nyomaték kulcs (egy kisebb, egy nagyobb) 25-25k és akkor szerintem ez még csak az alap a szakszerűbb munkához (persze sokaknak "bent van a kezében" amit el is hiszek arról, aki mondjuk már 10 éve ezt csinálja napi szinten)[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
amdk7
aktív tag
válasz StoneBridge #46055 üzenetére
8 Hónapos?
Csak nem a XVIII kerben pihent a gépsas?Csak mert ha ugyanarról beszélünk, akkor innen üdvözlöm a volt tulajt, akivel lebeszéltem, hogy szombaton megyek megnézni, mert nincs értelme munka után szürkületben nézegetni.
Mondta, hogy neki nem sürgős az eladás, úgyhogy szombaton ráér neki is... majd péntek este hívott, hogy ne fáradjak, eladta.Végül is annak adja mindenki a mociját akinek akarja, de érdekes, hogy még az árat is megadtam volna érte és állítása szerint kevesebbért adta el mint amit kínáltam érte.
Mindegy, talán jobb is így. Csak az asszonyt sajnálom mert már beleélte magát... bár (ha ugyanaz a motor) akkor ABS nélküli és lehet neki mégis jobb lenne az ABS-el szerelt...
Jah és természetesen balesetmentes vezetést hozzá.
[ Szerkesztve ]
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Archer
őstag
Ma én is elővettem a motort de azt hiszem megy vissza pihenni még egy darabig, valahogy nem élveztem. Optimális körülmények között már azért nagyjából tudom, hogy hol milyen határok vannak de most még abszolút lutri az egész, inkább várok a jobb időre.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Something_
őstag
válasz FIREBLADE78 #47437 üzenetére
Vertigo Corsa az egy top versenycsizma volt, legfontosabb tulajdonsága a csavarodás elleni védelem, ami nagyon kevés csizmában van. A Vertigo Corsanál nem sok jobb csizma van, abszolút felsőkategória.
Az air meg annyit teszt a sidinél, hogy perforált.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Lipton #48228 üzenetére
A 14eft-os olajcseréhez képest sok... Drága szervizben a Karasna. Dream-be kérdezd meg.
Runner:
Alkatrészek nem olcsó hozzá, mondjuk melyik BMW-hez nem az. Váltó es ABS gondok szoktak vele lenni. Ha jól rémlik fent vagy az Index fórumon. Bmw fórumon keresd Ekowobot[link]
Kis olvasni való. [link]
Hétvégén volt guri.. Ott mondták a Bmw-sek, hogy egy sima állóhelyben eldőlés egy GT/GTL min. 500eft.Inkább Honda felé kacsingatnék. A szerelem a VFR-el elmúlt?
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Ferdzsoo #48285 üzenetére
Olyanra gondolok, mint mondjuk egy ABS hiba, ahol a vezerlomodult csak a BMW-tol lehet beszerezni, br. 250-ért...
Ez már olyan amire szívesen rarepulnek. Ha mondjuk egy 2009 körüli VFR 800-hoz merem, kb. 4-500k-bal drágább a BMW.
Persu
Pont h átgondoltam.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-Mosquito-
őstag
válasz runner 125 #48272 üzenetére
Nem lösz mellé azzal a motorral. Mielőbb vegyél egy üléspróbát,hogy úgy is tetszik-e a gép. A BMW-t 2x annyiból is fent lehet tartani,mint egy másik motort ha olyan típust és a vele járó hibát hordozza magával. Szóval én azt mondom,ha rengeteg pénzed van akkor vegyél BMW-t,de én inkább más márkát nézegetnék.
(#48289) persuader:
Picit olvassál bele egy BMW fórumba vagy hallgasd meg a tulajokat. Elektromos,ABS,telelever,váltó,kardán törés/hiba (több 100eft a javítása),anyaghiba/ák (most 300e db visszahívás) hibák,váz törés.
A szervizek sem topp éppen. Az milyen amikor vacsi új 6.5M ADV-t az 1000-es szervizre 1!!hónapot mondanak??!! Hétvégén volt túrás guri. Szombaton 600km mentünk este 10-re értem haza vasárnap még rádobtam 180km-t,hét többi napját nem is számolom. Egy ilyen motort nem a garázsba veszik pihenni. 1-2nap alatt bele lehet csavarni kényelmesen az 1ekm-t. A többi 3hétben meg mit csináljon a tulaj..?! (250Km a tűrés)[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-
Burt1793
veterán
válasz tboldi #48631 üzenetére
Megtaláltam az összefoglalóban a motorodat. Nagyon szép, király ez a szöcskepofa, olyan, mint az ezerkettes. Azért jó egy ilyen új abs-es motor - egyebek mellett -, mert nincs lábfék és gondolom azt is kiírja, hogy hányasban vagy. Jól megy? Imádod rendesen? Írtál róla valahol vagy itt keressek vissza?
-
tboldi
nagyúr
válasz Burt1793 #48633 üzenetére
Én nem érzem szükségét bármiféle magasításnak, pont jó. És szerencsére az ország ÉNY-i csücske viszonylag biztonságos ebből a szempontból. Ha BP vagy környékén laknék, én sem mertem volna bevállalni. De én inkább csak a "szórakozásból" motorozok, Mosonmagyaróvár nem egy nagy város, ~15 perc alatt át lehet biciklizni az egyik végéből a másikba.
(#48635) Burt1793: Van lábfék, annyit tesz csak az ABS, hogy nem tud leblokkolni. Viszont fokozat kijelző nincs, de megoldható. A jól menéssel nincs gond, alul nyomatékos, 5-6000-től meg jönnek a pacik. De persze ez csak egy sorkettes 500-as, ~150-től már kifogy az erőből, a vége olyan 180-190 körül van. Imádom is, mert jól fogyaszt (többiek: tudom, nagypapásan vezetek ), nagyon könnyű irányítani és fürge is tud lenni, ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
pakriksz
őstag
válasz Burt1793 #48635 üzenetére
Mindig van "lábfék", ha nem automata/félautomata váltós (akkor meg 2 kézi fék van ), a modern ABS-es motorokon is. Viszont igazából ha nem akarsz külön kizárólag a hátsó fékkel valamit elérni(pl spórolni az első fékbetéttel ) akkor nem kell használni a lábféket, mert az első fékkar a hátsót is vezérli. Bár lehet hogy a régebbi, autóból származó(mert csak az utóbbi pár évben kezdtek a gyártók direkt motorra tervezett abs rendszereket fejleszteni) abs-es motoroknál még nincs ilyen kombinálás.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
mm89
őstag
Tegnap jött fel a téma azt hiszem, csak mobilról nem volt kedvem ennyit írni, de a láb és lábtartó kapcsolatáról illetve a hátsófék használatáról szeretnék pár hasznos tanácsot adni, aztán aki akarja kipróbálja, megfogadja
A lábtartón általában úgy legyen a lábatok, hogy a hátsóféken is állandóan legyen rajta, hogy minél rövidebb idő alatt tudjátok használni. Egy vészfékezéskor a hátsó fékkel kell kezdeni, mert az stabilizálja a motort, elkezdi lassítani, a lassítás miatt ugye a súlypont előre tolódik, tehát nagyobb lesz az első kerék tapadása, így hatékonyabb lesz az elsővel a fékezés. Ha csak a lábujjhegyed van a lábtartón, akkor egy ilyen esetben hirtelen taposva a hátsóféket túl nagy fékerőt fogsz kifejteni, amitől -ha nincs abs- valószínűleg megcsúszik a motor hátulja...
Kanyarban is hasznos tud lenni, főleg a hirtelen gázreakciókkal bíró motoroknál, mert a hátsófék óvatos, mondom ÓVATOS! használatával kanyarban is csökkenthető a sebesség, amitől a motor jobban beesik a kanyarba, így az esetleg túl nagy sebességgel megközelített kanyar is könnyebben kivitelezhető. Ez főként igaz azokra a be nem látható kanyarokra, amik egyszer csak "ráhúznak" még egyet az ívre (biztos tudjátok, amikor már arra számítasz, hogy túl vagy a nehezén és hoppá még törik egyet a kanyar, így könnyen átsodródhatsz a szembesávba vagy ki az árokba). Ilyenkor a gázelvétel nem biztos, hogy jó, főleg kezdőként, aki még nem érzi annyira a gázt, egy V2 vagy egy egyhengeres motornál ami kicsit erősebb motorfékkel rendelkezik, de nagyobb tempónál lehet egy keményebb sornégy is megbosszulná ha lecsuknád a gázt pánikból. Illetve ha a gázelvétel már megvolt, de még mindig nagy a tempó, akkor egy nagyon halvány hátsófékezéssel még szűkebbre lehet venni az ívet, persze ha pont a hátsó taposása miatt csúszik ki a motor segge akkor se vagyunk előrébb (ugye ha lábujjas tartásból hirtelen kell megtaposni a féket, akkor valószínűleg az erő is nagyobbra sikerül).
Lassú manővereknél még nagyobb jelentősége van és ezért szoktam mondani akinek csak lehet, hogy menjen el vezetéstechnikai tréningre. Nem muszáj fizetősre, évente legalább egy szokott lenni a környékünkön is, de inkább 2-3, ahol motoros rendőrök oktatnak. Nagyon jófejek, segítenek, tanítanak. Ez a városi forgalomban sokszor jól jön.(Kicsit sok lett az elején a "hátsófék" és nem is igazán tudom, hogy kéne helyesen használni: hátsó fék vagy hátsófék )
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Ferdzsoo
addikt
Teljesen egyetértek ahogy írtad kivéve az elejével, nem a hátsó féket használjuk vészfékezésre, az elsőn kell 2 ujjnak lennie mindig...
próbálj már úgy 500km-ert lemotorozni hogy a lábad a fék felett van és nem a lábtartón. Totál hülyeség.
Értem, és tudom hogy a hátsóféket kell előbb taposnod mint a kézit húznod, de vészfékezésnél erre neked nincs időd figyelni. Satu lesz belőle úgyis. Tapasztalatból mondom sajnos volt már szerencsém vészfékezni.
Abs nélkül el is nyaltam volna...
motoros a talpán aki egy éles vészfékezésben(nem tanulópályán felkészülve rá!) Nem csak rámarkol, meg rátapos izomból, hanem először hátsó csúszáshatárig majd első dettó.
3x veztech tréningen gyakorlom a vészfékezést, de éles helyzetben eddig 2-ből 0-szor sikerült.
csak az abs mentett.meg
..
szóval városban kétújj az elsőféken, láb pedig.mindig a helyén a lábtartón. Városon kívül két újj sem kell...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
pakriksz
őstag
válasz Ferdzsoo #48654 üzenetére
éppen ezért írtam hogy az utóbbi pár évben álltak át az autós abs motorra gányolásáról, külön motoros abs-re.
Én is használom a lábféket kanyarszűkítésre(nincs is más választásom mert nincs kombinált fékem), de ez most hogy jön ide? Valószínűleg pont ezért hagyják meg a pedált a kombinált fékes abs-es motorokon is.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz Ferdzsoo #48660 üzenetére
látom csak kötekedni akarsz, ott volt a link. De ha guglin rákeresel hogy C-ABS lesz több is. Hogy sikerült a fordítottját kiolvasni?
" system called Integral ABS, in which the front brake lever operates both the front and rear brakes, while the brake pedal operates only the rear brake."
"csak olyan van ahol a lábfék az elsőt is." Ezt így hogy sikerült kitalálni? Ennek mi értelme lenne? Ha az ember lábféket használ, valószínűleg azért teszi hogy az első fék ne működjön
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Ferdzsoo
addikt
válasz pakriksz #48661 üzenetére
Nem sikerült kiolvasni a fordítottját de nálam a vfr-en a c-abs pont fordítva működik...
lábfékkel megy a komplett hátsó és a 6 hengerből elől 1.
még a kézivel a maradék első 5.
ezt garantálom neked mert amikor fékbetétet cseréltem is ennek arányában voltak.megkopva...."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz pakriksz #48661 üzenetére
És a linked az integral abs-ről szól. nem combined abs-ről.márpedig ezek vannak a motorokban...
úgyhogy a linket továbbra is várom
no offense..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
kcsa
veterán
válasz Ferdzsoo #48667 üzenetére
BMW Motorrad uses a system called Integral ABS, in which the front brake lever operates both the front and rear brakes, while the brake pedal operates only the rear brake.[4] In the inverse, Honda's system that features both combined brakes and anti-lock brakes is dubbed Combined ABS. In this system, the rear brake pedal operates both front and rear brake, and the front brake lever operates the front calipers, which in turn activates a secondary master cylinder to engage the rear brake. ABS modulators are installed on both the front and rear wheel.[5]
-
Ribi
nagyúr
válasz Ferdzsoo #48674 üzenetére
Hátsó féket szinte sose használom, mert minek.
Ha már használni kell, akkor elbasztad a kanyarsebességet, vagy szimplán feleslegesen használod.
100 motorosból pedig egyre többen, mert az új motorokon egy ideje a kötelező ABS mellett ez is be van építve.
És az írásoddal ellentétben azt mondta, hogy akkor nem kell a hátsó, ha van ilyen rendszer és nem fordítva. -
amdk7
aktív tag
Attól, aki azt mondja nem kell használni a hátsó féket, megkérdezném, hogy ugyan már akkor azok a buta motorgyártó cégek, miért tesznek még mindig tárcsákat hátra is?
Még a MotoGP-ben is ott virítanak.Én pl.: Úgy állítottam be a pedált, hogy azért olyan qrva könnyen ne tudjam blokkolni a hátsó kerekeket, de szoktam használni. Jó, tény, hogy nem annyit meg úgy mint az elsőket, de néha azért jó szolgálatot tehet. (saját példámnál maradva a lassú, szűk megfordulókban.)
Csak nézzetek meg egy Gimkhana videót és lehet létni, hogy folyamatosan operálnak a hátsó fékkel.A különféle ABS-es rendszerek más tészta, de azok is használják az első-hátsó féket, csak különböző arányban (ahogy nekünk is kellene).
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
polimorf
tag
válasz pakriksz #48661 üzenetére
Sajnos nekem kombinált fékem van ABS nélkül. Erdélyben pont emiatt sikerült eltaknyolnom az apró kavicsos részen. Nyomtam a hátsó féket és fogott az első is, persze ABS nuku, így az első kerekem ahogy kell kicsúszott és már dőltem is.
A következő motoromon alap lesz az ABS.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Ribi
nagyúr
-
pakriksz
őstag
válasz Ferdzsoo #48667 üzenetére
Az integral ABS a bmw a saját marketingbullshit neve , a C-abs-re. Ennyi. Lehet hogy egy másik cég elnevezi OMGWTF ABS-nek, attól még ugyan az lesz.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
tboldi
nagyúr
Akkor sorban:
(#48915) Xaels: Igen, van ABS, de semmi kombináltság nincs az első-hátsó között.
(#48917) mm89: Igen, amíg le nem mentem az úttestről, addig éreztem a oldalirányú csúszást. Ha nem lenne ABS, lehet, hogy taknyolás is lett volna, ha leblokkol a kerék. Az út két szélén látszik, hogy tiszta por, de az már nemigen, hogy jutott belőle beljebbre is.
(#48918) HGabor89: Tudom, ebből a szempontból jobb lenne, ha a motorra lenne rögzítve a kamera. Ráadásul még ferdén is állt rajtam, útközben valszeg elmozdult. Ennél jobban dönteni meg nem mertem így csúszás közben.
(#48919) Burt1793: Az ilyen piciktől már nem ijedek meg. Városban többször előfordult már, főleg az útburkolati jeleken. Ez most hosszabb volt.
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
válasz tboldi #48924 üzenetére
Az ABS-t azért kérdeztem mert én olyankor tapasztaltam ilyet amikor a hátsó túl lett fékezve és elkönnyűlt, megszűnt a rendes tapadás. De akkor nálad nem valószínű.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Daywalker
addikt
válasz pakriksz #49093 üzenetére
Akkor rosszul kerestél
Honda Dream hivatalos árlista (regadóval, forgalomba helyezés nélkül):
CBR 125R 990 000 forint
CBR 300R 1 580 000 forint
CBR 500R 1 898 000 forint
CBR 600RR 3 400 000 forint (ABS: +200e)
Tűzpenge ezredes 4 450 000 (SP ABS verzió 5,5 miska).Szép is lenne 2 millióért 600-as...2008-ban talán annyi volt
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Czimby
addikt
Uraim segitséget kérnék!
Itt porosodik már egy éve a HJC-FG15 bukó a szekrény tetején.
Új, fóliás, dobozos, abszolut 0 kilométeres.
XL méret, 61-62cm fejkerületre való, fekete-feher grafikás.
Arra kérnélek titeket, hogy ha van olyan nagyfejű ismerősötök mint én, ajánljatok neki a sisakomat.
30e-t szeretnék érte, boli ára 42volt. És vadi újat kapsz tőlem is.Nem keresked vele, ez az 1db van magamnak vettem, de nyom sajnos.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nekem 2 éve, mikor elszakadt a fordulatmérő spirálja, egy hondás szerelő ismi (tehát abszolúte bennfentes) közbenjárására a japók másfél hónap alatt legyártották becsületből az alkatrészt, és csak a légiposta költségét (kb. 3000 forintot) kellett fizessek érte. Az új spirál élt 2 évet, és az ismi azt mondja, hogy már a cikkszám sem létezik, nem rendelhető. Persze semmi mással nem kompatibilis, a felső vége szokvány, a hengerfejbe menő alsó viszont eltér a járatos megoldásoktól. Pedig nagyon hiányzik a műszer...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
zoltanz
nagyúr
válasz canniball #49790 üzenetére
Ha van érvényes műbizonylat a kipufogóról, az sem elég?
Amúgy van mikor a rázópadra is rakják, lengéscsillapítók állapotának mérése, (1-2 éves motornál is megcsinálják néha). Hallottam olyat, hogy nem jó a fék, mondják, szakaszosan fog. Erre ismerős az az ABS, ja.
Nekem utoljára mikor voltam 5-6 éve, elindít, ok, vége.[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
runner 125
nagyúr
válasz Daywalker #49884 üzenetére
2009-est néztem, hahun árulják 1.990-ért, 18k km-rel.
Ha ez számít a réginek, akkor azt néztem, igen.
Valahol muszáj megszabnom az anyagi határt, noh meg elvszerűen nem akarok többet kiadni rá, mint autóra.
Sejtettem h elég komoly elektronika dolgozik alatta, noh mérlegelek, köszi!zoltanz
Alap esetben ez egy cruiser, nem? Ilyen custom bike-okkal a világból ki tudnak kergetni. Gyári, csak a gyári.
Mosquito34
Lehet, viszont ez kényelmesnek tűnik, fejidomos, van rajta ABS és hely.
Talán erről már korábban írtam, évi 6-10.000km-re kellene, hosszabb távokra, túrázni, de legyen benne tartalék is. Fejidom, ABS, túra-sport kategória és lehetőleg japán vonal, ehhez ragaszkodnék.
Az új CBR 600 F is tetszik, múltkor egyre felültem, de nem éreztem magaménak, mintha össze is ment volna az előd F4i-hez képest.
Városi használatra, rövid távokra még ott van a 180-as 2T-m, oda nem kell jobb, erősebb, gyorsabb.CB1300S bejön, de a szép 2,5+.
polimorf
A Pan European már inkább túravas.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
User64476
őstag
Sziasztok! Bemutatkozásként egy NC750Xel mászkálok, DCTs, komoly extrája a "kézigáz" vagyis az a kis nyelves bigyó amire elég rátenyerelni és mész. Vasárnap állok a cimbimmel egy lámpánál, ő bal előrébb mint én, a sáv balra kanyarodó. Mondom neki, hogy ez nem az a kereszteződés, irány a következő, oké. Elém fordul, nézi az egyenesen menőt, és is ráfordulok, majd elkezdem húzni a féket erre majd kiugrik alólam a paripa, minél jobban húzom, a féket annál jobban megindul, jól nekimentem szétvertem a sípcsontom meg persze a gépet is kiborítottam az útra. Az utca népe remekül szórakozott. Beakadt a kesztyűm, kabátom találkozása a kézigáz bigyóba, és ahogy a fékért nyúltam húzni kezdte. Kuplung nem lévén igazi parádés szerencsétlenkedést láthattak a nézelődők.
Kell valakinek egy ilyen abszolúte nem balesetveszélyes bigyula? Szívesen odaajándékozom
-
Burt1793
veterán
válasz Anulu79 #50211 üzenetére
Az 1-es út nincs közel, a leggyorsabb (ha nem este vagy hajnalban mész) szerintem, ha rámész a hungáriára és körbekerülöd a várost, onnan ki van táblázva az egyes út.
Ha nincs nagy forgalom, akkor Árpád hídon átjöhetsz Budára, onnan meg le a Széll Kálmán térig, ahol mostanában nagyon nagy a dugó, de onnan szintén jól ki van táblázva.
Na meg persze ott vannak az alsórakpartok is, lejössz a BME-ig, onnan ki van táblázva.
(#50217) Xaels: De ezt akkor középállvánnyal abszolválod, ugye? Oldaltámasz nem biztos hogy nagyon szereti, ha így rátehénkednek pluszban a motorra.
[ Szerkesztve ]
-
Kígyó
senior tag
válasz -Mosquito- #50540 üzenetére
`13-as Suzuki V-Strom 650 Abs. Az idojaras egyebkent nem valoszinu h faktor lesz juliusban. Esohoz, szelhez hozza vagyok szokva, tekintve h napi szinten ingazok motorral Londonban..
-
SirKero
őstag
Küllős kerékhez létezik valamiféle gyors javító készlet? Abszolút béna vagyok a szereléshez kizárt dolog,hogy én az út szélén belsőt cseréljek akár az első vagy hátsó keréken.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Burt1793
veterán
válasz Bogyó bá' #51050 üzenetére
Igazából nem nehéz a vészfékezés, én sokat gyakoroltam a rutinpályán. Viszont a tanulómotorok fékei és gumijai nem olyan jó minőségűek és nem olyan jó állapotúak általában. A piacok aszfaltjai se túl jó minőségűek. Én egy yamahával mentem (nagyjából 20 év körüli lehetett ), abs-re nem volt szükség, mert annyira nem tudtam lefékezni az első kereket, hogy leblokkoljon. A hátsót persze könnyű volt megfaroltatni a foltos aszfalton. Mivel márciusban még nincsenek annyian a rutinpályán, elég sokat ülhettem a motoron a 3 alkalom során, így próbálkoztam a hármas pályán mindenfélével, 50 fölé gyorsítva, vizes úton fékezve, jó gondolat az, hogy ez kötelező lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Politika
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Foxpost
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest