- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Apple notebookok
- Amazon Fire TV stick/box
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- AMD Hawk Point SoC APU-val szerelt Geekom minigép tűnt fel a láthatáron
- RAID
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
Hirdetés
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
Újabb előzetesen a GreedFall II: The Dying World
gp Az új rész korai kiadása a nyáron érkezik PC-re, a teljes változat PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re is befut majd.
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz AssAssynn #216749 üzenetére
maga a villanymotor egyszerű, mint a faék, és az autók árát szinte csak a bennük lévő akku mérete befolyásolja
ahogy fejlődik az akku technológia, úgy lesz a villanyautó fokozatosan olcsóbban előállítható, mint egy hagyományos benzinesegyébként szerintem is a hibrid a legjobb alternatíva jelenleg, a tölthető
de ha 5 percre csökken a lifepo4 vagy netán egyéb szilárdtest akkuk töltésének ideje egy autóban (mondjuk 20->85% vagy hasonló), akkor értelmetlen lesz a komplikált és drága hibrid“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
tboldi
nagyúr
válasz AssAssynn #216721 üzenetére
“20 év az pont az a kategória, hogy az autó árához képest nem éri már meg szervizelni a legtöbb esetben. Na jó, a 15 év is már efelé tendál”
Akkor azt hiszem, a mi családunk a legkevesebb eset.
A WagonR-ünk (1.3 szopóbenzin) 19 éves, apum újonnan gurította ki a szalonból svájci frank alapú hitelre, a 10 éves futamidő végén a 2,6 milliós autóból ~5 lett. 8 éves kora óta használja ingázásra Móvár és Gols között, és bár a fogyasztása nem a legkedvezőbb, a periodikus szervizeken kívül alig kér valamit, és többszörösen is visszahozta már azt az 5 misit is. Szóval ezt a Suzukit megéri életben tartani, sőt megbízhatóbb dolgozni járóst nem is nagyon találnánk annál, amit sosem használt más.De a flotta másik két tagja sem fiatal, 17 és 14 évesek, eszünk ágában sincs nem szervizelni őket, mert már nem érnek annyit.
[ Szerkesztve ]
-
-
szőröscica
addikt
válasz OPiiPO #216753 üzenetére
Egy plugin komplexebb mint a sima hibrid. Ez csak a Toyota bullshit marketing dumaja, hogy ontolto hibrid - a GVH-nal meg lehetne futtatni ezt a kifejezest, mert azt sugallja, hogy ez jobb mint a plugin. Holott a plugin pont ugyanugy regeneral lassitaskor, csak pluszban lehet kulso forrasbol is tolteni es nem csak a sarokig gurul elektromosan harminccal.
-
őstag
válasz szőröscica #216754 üzenetére
off: a Lexus-om képes 100-al is menni csak villannyal, és bár még nem mértem le pontosan, de seggre 2-3km benne van ha benyomom neki az "EV Mode" gombot és fullra volt töltve az akku.
és ez nem plugin.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
saen
veterán
válasz szőröscica #216754 üzenetére
Plugin jobb, de a több akksi miatt drágább is.
Ettől függetlenül a hibridek maradnak még egy darabig szerintem, túl kicsi a hatótáv a teljesen elektromos kocsiknál ahhoz, hogy tömegtermék legyen. Kell még fejleszteni...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szőröscica #216754 üzenetére
Norvégiában kaptak is a reklámért [link]
-
Gergőke88
addikt
válasz szőröscica #216754 üzenetére
Nekem simán tud palyan is 100-al menni elektromos módban a Ford hybrid.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz f4lcon #216751 üzenetére
szerintem nincs sok kulonbseg 5 vs 20 perc kozott, a lenyeg inkabb, hogy legyen eleg tolto. a villany szerintem akkor nem jo alternativa ha tipikusan a hatotav felet meghalado utakat autozik az ember. ha hetente egyszer feltolti es elszaladgalnvele 300-400kmt a varosban akkor mindegy, hogy 5 vagy 20 perc, ha meg lemegy vele a tengerpartra akkor is jol esik megallni egyszer vagy ketszer 20 percre (oke, tudom vannak egy seggel munchent odavissza megjarok is ). a lenyeg, hogy amikor tolteni akar, akkor legyen ott mukodo tolto.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
olajbogyo
aktív tag
válasz szőröscica #216754 üzenetére
Biztos bullshit, de azért a 2.0 benzinmotorral ellátott toyota hibridemmel, már most 8 hónap alatt, ugyanannyi megtett Km után már spóroltam 200eFt ot benzinben az előző fordomhoz képest. Egyébként 120 al is megy elektromosan, és most voltam a balcsin 250Km 4,2L/100Km el megjártam. Ez a fordal 10L/100Km volt 1.5 benzines motorral.....de biztos hülyeség az öntöltő hibrid.
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
Paxker315
addikt
válasz szőröscica #216754 üzenetére
ja, de a klasszik "HSD"-nek sosem volt dedikált célja az exkluzív villanyos csapatás, hanem, a miller ciklusú motor intrinzik sajátosságát bypassolni volt hivatott: a nyomatékszegénységet alul. Ezért került oda az eletromotor, és ezt figyelembe véve igyekeztek optimalizálni. A benzinmotor hatékonyság& "szinergista hajtás" vonalon, soha nem EV rendszernek készült. Folyamatosan reszelgették a rendszert, szerintem, nem kell lemondani még róla. Meg az akksi-fejlesztések, akksi-kapacitásnövekedés ezeknek sem "rossz", mert lényegében többet tudnak majd tisztán EV módban is haladni, meg jobban bevonni az eletromotort mindenbe
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
AssAssynn
őstag
válasz tboldi #216752 üzenetére
Jó, persze, vannak ilyen kivételek nem is egy, de nem ez a gyakori. Meg itt közrejátszik, hogy mindig is ti használtátok és hosszútávra terveztetek vele.
A "nem éri már meg szervizelni"-t meg úgy értem, hogy ha előjön egy nagyobb hiba, akkor nem érdemes rá költeni a vételárat. Nem az ilyen szokásos, kötelező szervizeket értettem alatta. Az világos, hogy azt mindegyik autó elkéri. És a 14 és 17 az még nem a 20+ amúgy sem."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz OPiiPO #216753 üzenetére
Köszönöm a pontosítást. Nem is az egyszerűségre-bonyolultságra, hanem az árra gondoltam, ami az elektromos ellen szól. Különben a plugin tetszik legjobban. Reméljük, hogy jó irányba fejlődnek majd az akksik, mert egyelőre lassú és környezetszennyező az elektromos autózás.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Paxker315
addikt
Óh.
Ezek (V70 kombi) elvileg csendes-jó kis utazóautók, ellenben, amit nem tudok:
- Bifuel rendszer. Van értelme, vagy, hazai viszonyok közt inkább hátrányos lehet?
- km-óra állás: kevésnek tűnik, bár gondolom, étvágya is van egy ekkora bódénak ilyen motorral
- ha eleve úgy tervezne az ember, hogy "érkezés" után minden folyadék cseréje & vezérlés-csere, "nagyobb összeg ráköltése", az mennyire gazdaságos? Fenntartási költségek?
- Nagyon szélesnek találom még középkategóriás bódékhoz képest is. Tényleg az? Szűk parkolóhelyeknél, még szűkebb garázsbeállónál lehet belőle gond? (hossz necces, szvl jó kérdés, jelen formájában be tudnám-é passzírozniA váltó mi is lehet pontosan? A fogyasztás mennyi lehet egy észszerű-legalis használat mellett? (nyilván sok dolognak utána fogok nézni este spritmonitoron, tesztekben, fórumokon, de, nyitottam egy "ticket"-et itt is, mert általánosságban véve aranyat érő észrevételek érkeznek )
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
rbalint88
addikt
válasz Paxker315 #216766 üzenetére
Szvsz annyira nem halkak, hogy ne akarj hozzanyulni ehhez is. Csaladban van V60, ismerosi korben volt S80, most neki is V60 van, a D6 phev verzio. Problema egyikkel se nagyon volt, de ezek dizelek.
A motor a kobcenti alapjan mar a negyhengeres “kinai” motor, elvileg ahhoz talan Aisin valto tartozik - de lenyeg, hogy hagyomanyos automata, nem a Ford Powershiftje. Az a kombo 1999cm3 es 6 gangos a valto.
Fogyasztasnal sztem varos (Bp) 12+, orszagut talan 7-8, palya 8-10. Bi-Fuel csak annyi, hogy gyarilag fel van keszitve az etanolos uzemre.
Meretek: kivul nagy, belul nem annyira. Ugy fordul, mint egy busz. Az ajto vastag, mint egy trezore. A borkarpit tud nyiszogni, szvsz felpremium kategoria, az anyagok jok, de osszeszerelesi minoseg nem mindig tuti. Egy megnezest mindenkepp meger, a mostani mezonyben kifejezetten jo ajanlatnak tunik elso blikkre. Meg az is lehet rabeszelem unokatesomat a dizel V60 helyett, legalabb csomagtartoja lenne. -
Paxker315
addikt
válasz rbalint88 #216767 üzenetére
vagy, ha úgyis a jettatol rövidebb, nem szélesebb de csendesebb bódét keresnék, ott a v40 is egyébként. Vagy infiniti q30, citroen DS4. esetleg Awdi A3 heccsbekk (e-tron). Csak reggel hirdetésfigyelő feldobta ezt, és, a nagy étvágyon kívül elsőre nem tűntek fel nagyobb gondok a típussal. A hatótáv esetleg, mert szeret inni.
NB: én vagyok az autóért. Ha e-tron lenne a seggem alatt, többet menne városban is, ha dízel, akkor meg kb 100km-től rövidebb útra be sem lenne röccintve, mert alkalmazkodni szoktam ahhoz, mi optimálisabb az autónak, amit használok.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
rbalint88
addikt
No hat a V70 le is kerult hahurol. Sajnos nem hozzank
-
nesa
veterán
Sziasztok! 1.4 pd tdi AMF motorkódról mit kell tudni?
Van valami nyűg, vagy baj vele? -
rellif
senior tag
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem "Volkswagen konszern" vonalon.
Nagyjából 7-8M Ft környékén szeretnék megbízható automata váltós autót találni. (lehetőleg kombit)
Felhasználás szempontjából dízelre esett a választás,de a benzines sincs teljesen kizárva.
Škoda Superb, Audi A4 illetve Passat-nál mire érdemes figyelni? -
molnarpeter
nagyúr
válasz rellif #216774 üzenetére
Skoda-VW olcsóbb, Audi drágább platform alapvetően. Váltó olajcserék szerviz történetben legyenek meg. Összkerékhajtás szvsz nettó kerülendő ha nincs rá szükség, Audi miatt jutott eszembe. Vezérléssel együtt olajpumpa shij/hatszög tengely csere nem árt, illetve magasnyomású preventív felújítás.
-
rellif
senior tag
válasz molnarpeter #216775 üzenetére
Ezek már így 100.000 km környékén/felett már aktuálisak,ha jól gondolom.
-
rellif
senior tag
válasz molnarpeter #216777 üzenetére
G13-as hűtőfolyadék problémák mennyire gyakoriak?
Vagy korábban voltak ezekkel a fagyállókkal töltött autókkal problémák? -
sharp4
őstag
10 éven keresztül egy 1.4 pdtdi Seat Ibizát használtam. 150.000km alatt csak kopó alkatrészeket, gumit, akkut, valamint a kiegyenlítő tartály fedelét csereltem benne. Egy éhező király, rekord országúton 3,7l/100 km fogyasztás. 57L gázolajat raktam bele a legtöbbet. Hangos a 3 henger miatt, de én csak ajánlani tudom.
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5
-
őstag
valakinek van már tapasztalata ilyennel:
öcsém venne egy autót, aminek az eladója idő közben elköltözött (új lakcímkártya) viszont a forgalmiban a régi cím maradt
mekkora para aláírni egy adásvételit úgy, hogy az eladó régi címe szerepel rajta? (tehát NEM ami az új lakcím kártyáján szerepel)
törzskönyv is megvan[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz BigBlackDog #216783 üzenetére
igen, itt is a kapott forgalmiban a régi cím lenne
az adásvételire akkor mehet az új cím, és nem para az okmányirodai átírás? mert ha megveszi és nem írják át, akkor a két szék között a padóra kerülhet“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
426os
őstag
válasz f4lcon #216784 üzenetére
Az új cím menjen, ha egyébként már be van jegyezve.
Amikor én vettem az autót, átíráskor tudtam meg, hogy megváltozott a címem* és automatikusan az került már a forgalmira, hiába a szerződésen és a lakcímkártyámon még a régi volt. Semmi probléma nem volt, tényleg csak akkor tűnt fel, mikor megnéztem a friss forgalmit.* Az önkormányzat megváltoztatta az utcánk nevét és ugyan tudtam, hogy ez történik valamikor, de arról semmit nem kommunikáltak, hogy pontosan mikortól él az új cím. Ezután még hetek teltek el, mire kaptam hivatalos értesítést, hogy amúgy megváltozott a címem, hamarosan érkezik új lakcímkártya.
.
-
őstag
válasz BigBlackDog #216785 üzenetére
köszi!
kicsit azért tartok, hogy ez az aktuális Mancikától is függ...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
AssAssynn
őstag
Most, hogy pangás van a Xsara Picasso piacon, gondoltam megnézek néhány más típust is, hátha ihletet nyerek. Rálestem a Prius+ -ra is, csak, hogy ne mondja Vismajor01 kolléga, hogy meg sem néztem és úgy vetettem el.
Egy extaxi volt a megszemelt, főleg azért, mert közel volt, de azért is, mert mondom árban is ezek a legolcsóbbak. Hát kegyetlenül le volt lakva. Nem az, hogy kicsit, hanem nagyon. Sok csúnyasága felett szemet hunyva megmértem saját magam is az üléssort, de természetesen - jó Toyotásan - itt is kisebb a középső ülés. Igazából ugyanazok az ülése méretei, mint a Verso-é, csak itt még valahogy 1-2cm-el keskenyebb is az össztáv, gondolom, mert szorosabban vannak bepakolva. Hátsó üléseket nem is érdemes figyelembe venni, mert, ha középre és hátra is ültetni akar az ember valakit, akkor mindenkinek annyi lábtere marad, hogy éppenhogycsak elférjen ott a lába, de mozgatni egy szemernyit sem lehet majd. Cserébe hátul foglalja a helyet a két ülés, és részben ezek miatt is a hátsó csomagtér elég kicsi különben. Meg gondolom az akksi is ott lehet alatta (ha csak nem a középkonzol alatt van, de mindegy is), nem valami nagy a csomagtér.
Annyi pénzért, amennyiért a lelakott Prius+-okat adják, lehet venni ugyanilyen (vagy újabb) évjáratos Verso-kat is, amik igaz, hogy nem hibridek és többet fogyasztanak, cserébe leinformálható 150e km van bennük, és szerintem annak dacára, hogy rövidebbek, még a hely is több. Ha ennyi pénzt szánnék a vásárlásra lehet inkább a Verso-t venném.
A másik, amit néztem, az az Auris Touring Sports, ami kívülről nagyon tetszik mellesleg. A nem ajánlott 1.33-as motorral néztem meg, az üresben gázadásra nagyon pörgős motornak tűnt. Valós 200e km-el volt benne, de a kormány annyira szét volt kopva, hogy hihetetlen, gondolom típushiba. A középső üléssor persze eléggé keskeny volt. Egy 2013-as példányt néztem, valahol 2015 körül volt belőle facelift, nem tudom abban változott-e bármi a középső üléseken. Ebből is van HSD, úgy jött csak a képbe egyébként, de gondolom a karosszériát, üléseket ez nem befolyásolta."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
rbalint88
addikt
válasz AssAssynn #216790 üzenetére
Egyebkent most utotte meg a szemem, hogy lehet ossz-szelesseget kellene nezned hatul, mert pl egy modeo vagy superb is eleg szeles hatul harom gyerekuleshez klasszik uleskialakitassal. Es mivel azokban van labter is, be is lehet maszni kozejuk - hozzateszem ket gyerekkel azt mondom szvsz hulyeseg, nem kell hozzaszoktatni oket ahhoz, hogy van ott egy felnott. Meg mit csinalsz, ha majd jon a harmadik, akkor aztan tuti nem ul ot majd senki Nalunk mar csak azert sem opcio ez, mert sokszor felesegem egyedul viszi oket.
-
AssAssynn
őstag
válasz rbalint88 #216791 üzenetére
Muszáj élőben lemérni, mert az autó össz-szélességéből nem következik, hogy milyen belül. Vannak autók, amiknél kb. 5 centi vastag az egész ajtó, kárpittal, mindennel, és van, amelyiknél 10+cm, szóval vinni kell a mérőszalagot. Nyilván én sem mértem végig az összes létező típust, de általában a kombikban nem olyan széles az üléssor, ráadásul sokban az ajtó mellett megemelkedik az üléslap, szóval nem tudod ki sem csúsztatni az üléseket/személyeket a széléig.
Nem akarok szoktatni őket arra, hogy felnőtt ül mellettük, hanem egyszerűen a koruknál fogva igénylik. Ha most útközben felkel a kicsi és üvölteni kezd, max azt tudod, hogy megállsz és várakozol, amíg az asszony el nem csitítja, de ha ott ül mellette valaki, egyből megnyugszik és könnyebb kezelni. Ja, és ha jön a harmadik, mindjárt lesz neki is helye, nem kell egyből autót cserélni. Persze ott már valaki előlre kell hogy üljön, de majd, hogy ki lesz az, azt majd eldöntjük akkor.
Rövid útra nem para, úgy én is bedobom hátra, aztán megyünk, de hosszabb úton érdekes ez az egész. Emlékszem mi még anno 4-en ültünk hátul a Wartburgban, mindenféle kisülés/magasító nélkül.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
dj79
senior tag
válasz AssAssynn #216790 üzenetére
sajnos az összes toyota hsd túlárazott, ez van.
Az aurisnál a kopott kormány szerintem egyedi eset, nálunk az általad említettnél nagyobb futás mellett sincs szétkopva, faceliftnél meg jellemzően nem lesznek szélesebbek az autók....Ami eszembe jutott még olcsóbb kategóriás picasso alternatívaként, az a 307sw illetve 308sw, igaz, ott is keskenyebb valamivel a középső ülés.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz AssAssynn #216794 üzenetére
erről jutott eszembe, hogy neked nem jó, de másnak hátha:
Research Institute for Disabled Consumers (RiDC)
nagyon sok mindent lemérnek az első sorban (vezető- és anyós ülés) plusz a csomagtartóban/nál.
igen, a hátsó dolgokat nem mérik, ezért neked pont nem jó, csak így eszembe jutott erről a méregetős sztoriról, hogy vannak ilyenek online is, akik (különböző okokból) lemérnek mindent - talán van hasonló hátsó sorra is valahol“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
IntelKiller7
veterán
Sziasztok.
Szombaton eladtam az autómat. Ma mentem az okmányirodába, de nem figyeltük, és az indigós papíron az én példányomon már nem látszott az aláírása a tanúknak. Illetve a km óra állást rossz helyre írtuk be.
Aki megvette tegnap simán be tudta így adni a papírt, hogy rossz helyre volt írva. Nekem meg visszadobták.Ez is elég, hogy ő beadta a papírt, és a rendszerben látják, hogy eladtam az autót. Vagy nekem is mindenképp be kell vinnem a papírt? Esetleg, ha online küldöm be, elfogadják? Vagy firkáljam alá a nevükben, és csókolom?
Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
-
őstag
válasz IntelKiller7 #216797 üzenetére
az indigós papírt minden oldalon alá kell írni külön
ez az egyetlen, amit külön kell minden lapra írni, indigós aláírást természetesen nem fogadnak el eredetinekviszont ha már ő átiratta, akkor neked igazából nincs vele dolgod
(elméletben azért van, hogy védd a saját s.gged, és ne legyen gyorshajtásod, parkolási bírságod meg egyéb ilyen, mint autó tulajdonosnak az adásvétel után ha a kedves vevő nem íratja át. de ha ő megtette, akkor a rendszer már tudja, hogy nem te vagy a tulaj, és minden az ő nevére megy majd, amit innen csinál)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
nagyúr
válasz IntelKiller7 #216797 üzenetére
Zárójelben megjegyzem, ha te vagy az eladó akkor nem kell okmányirodába menni, online is le lehet adni az adásvételit.
-
AssAssynn
őstag
Köszönöm az ajánlást. Volt már a figyelmemben a 308sw, habár a mérőszalagozásig nem jutottam el vele, de ha írod, hogy a középső kisebb, már azonnal el is vetem. Egyébként a nem ajánlott 1.6 vti motor miatt került ki a képből.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- War Thunder - MMO Combat Game
- Formula-1
- Bestbuy játékok
- Linux kezdőknek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs