Hirdetés
-
Befellegzett az Alone in the Dark rebootját fejlesztő csapatnak
gp A játék vegyes értékeléseket kapott, de nem gondoltuk azt, hogy ez lesz a sztori vége.
-
700 dolláron kezdhet a Galaxy Watch Ultra
ma Újabb képeken a Samsung Ultra órája, a pletykák már az árát is tudni vélik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
senior tag
válasz Calogero #25986 üzenetére
Ez kemény...el sem bírom képzelni hogy ha az enyémet is megtöri egy ilyen szerencsétlen mit csinálok.
Komolyan mondom X évenként kötelezővé tenném a tényleges alkalmassági vizsgát jogsihoz.
60 év fölött meg végképp....
És a legszörnyűbb hogy ez csak egy sima parkoló. Forgalomban Carmageddon gyanús az ilyen és tényleg sok angyal vigyázhat rá.Nap mint nap olyan rémült arcú (kortól független) embereket látok vezetni,hogy én is megrémülök. 1 valami tisztán leolvasható a legtöbb arcáról: fingja sincs a külvilágról, mit történik körülötte és hogy mit is kellene most csinálni. Egyszer ültem egy ilyen mellett, és szó szerint halálfélelmem lett mikor néztem az arcát hogy hogy vezet. 2 kereszteződés után megkértem álljon meg, de én inkább gyalog megyek.
Az meg hogy ki mikor szerezte a jogsit szerintem nem releváns sajnos. Van aki szerintem abszolút alkalmatlan rá amin X év sem segít.
Fent említett hölgynek 15 éve van jogsija(naponta vezet) és a szitu ami után kiszáltam: Mellékutcában mentünk, ráadásul elég tempósan, kereszteződés, nekünk macisajt kirakva. Abszolút nem is lassított, mereven előre néz. Mondom lassíts, mutatom a táblát. Arcán kb a fogalmatlanság ült ki és mit ad isten jobbról felbukkant egy autó (már kereszteződés előtt kb 10méterrel voltunk). Na az arcát nem felejtem el... Szemét összeszorította, kormányt elengedte, és úgy fékezett be. Nem lett csatt hál istennek, és csaj simán mintha nem történt volna semmi, mentünk tovább. Na itt mondtam neki hogy légyszi, ott majd én kiszállok.
-
nyogo83
senior tag
"Ha jövök haza este és senki nincs a környéken, mert egy nyugodt kis utcában lakom, akkor minek indexeljek?"
Nem tudom, lehet csak nekem van olyan hülye berögződésem hogy szinte észre se veszem hogy használom az indexet, szinte zavarna ha nem a megszokott módon vezetnék.
"Ha a kereszteződésbe stop tábla van, minek álljak meg ha én a kamion fülkéből látom ,hogy a közelbe nincs senki?"
Mire a kamionnal kifordulsz, addigra ott lesz BMW001 mert az általad számított max sebesség minimum kétszeresével jön
-
nyogo83
senior tag
válasz Khelben #26430 üzenetére
Az a baj hogy elég sok ilyen embert ismerek...
Amugy tényleg, lehetne számukra írni egy másfajta KRESZ-t, ami nem "badarság".pl.:
- Jobbkezes utcánál elsőbbség megadása - kivéve ha nem találja jogosnak, vagy siet.
- Megengedett maximális sebesség betartása - kivéve ha siet.
- Indexelés irányváltoztatáskor - kivéve ha feleslegesnek tartja, vagy lusta odanyulni az index kapcsolójához.
- Vasuti átjárón tilos jelzés ellenére áthajthat, ha nem lát sehol szerelvényt/mozdonyt.
- Kereszteződésben piros lámpa ellen ha nem lát sehol egyetlen járművet sem, szabadon áthajthat.Persze ez csak úgy működhetne, hogy aki ezt a KRESZ-t elfogadja, arra egyéni Btk. is vonatkozzon és a minimális büntetés nem pénzbírság hanem súlyos letöltendők még a legapróbb balesetnél is
Mondtam a haveromnak is, és felháborodott h miért vonatkozna rá más büntetés?
Mondom egyáltalán miért gondolod hogy Rád pl más KRESZ szabályok vonatkoznak??Esélytelen megmagyarázni nekik...
-
nyogo83
senior tag
válasz MPowerPH #26445 üzenetére
Az eddig okés hogy ha van az embernek egy kis esze akkor gumin,fékeken nem spórol mert az élete múlhat rajta.
De azért gondolom azt te is elismered hogy nem mindegy hogy 90-ről vagy 130-ról kell állóra fékezni az autót, vagy 180-200-ról...
Nem 2 méter lesz a különbség a fékút között. -
nyogo83
senior tag
Ez szép lesz
-
nyogo83
senior tag
De belehet tartani a sebességhatárokat.
Biztos velem van a baj, de sajnos nekem nem tűnik egyenlőnek az ha valaki 110-el tolja a városban, vagy 160-al főúton, szemben azzal hogy közel két évig jártam egy olyan útszakaszon ahol megcsinálták az új aszfaltot pár hónap alatt, de mivel utána 1,5 évig nem voltak képesek a felfestést megcsinálni 40 illetve 50-es korlátozás volt(90 helyett) több kilométeren keresztül. Persze esetek 90%-ban OTT mértek... Tudom hogy a szabály az szabály, de valahogy inkább érzem az elsőt jogosabbnak mint a másodikat. -
nyogo83
senior tag
Egyetértek, valamint belegondolva hogy aki 6 hónapon belül 3x is belefut egy ilyenbe, az vagy marha peches vagy tényleg notorius gyorshajtó. (10 év alatt egyetlen gyorshajtásom se volt, én is elítélem a gyorshajtókat, csak a sunyiban vadászó sünökkel nem vagyok kibékülve )
-
nyogo83
senior tag
-
nyogo83
senior tag
Valaki nyugtasson meg, hogy rosszul ismerem a KRESZ-t és a közlekedési lámpák a biciklisekre is vonatkoznak?
Mert pár hete gyakorlatilag 10-ből 9 olyan kamikaze módjára hajt át mellettem a piros lámpánál a kereszteződésben mint a huzat. Se lassítás, se körbenézés...Sok olyan kereszteződésben ahol épület miatt beláthatatlan a keresztutca forgalma, már várom hogy mikor tapos végig valamelyiken egy autó. Persze utána jönne a sírás hogy "mert az autósok nem figyelnek a biciklisekre".
Rájuk is vonatkozik a 100k-s piroson áthajtós bünti?
-
nyogo83
senior tag
Lassan tényleg elmegy a "kedvem" az autózástól
Megszűnik a négynapos matrica?
"Az egyik szerint a gyorsforgalmi úthálózaton kívül, a főutakra is kiterjesztené az autópályadíjat. A másik, mondhatni még radikálisabb megoldás szerint viszont az is elképzelhető, hogy az eddigi összes díjmentes gyorsforgalmi útszakaszt megszüntetik. (Pl. az M7-es bevezető szakasza.)"
-
nyogo83
senior tag
válasz Drenadar #27884 üzenetére
"és persze teljesen indokolatlanul hiszen teljesen sík a talaj, szal nem gurul el sehova."
Ezzel alapjába véve semmi baj, csak pont szemtanúja voltam egy esetnek pár hónapja. M3 bevezető, Szentmihályi uti kereszteződés. Mellettem állt egy Lanos közvetlenül a lámpánál, seggbecsapta a mögötte jövő(kicsit elszámitotta a féktávot sztem), nem egy nagy sebességgel, de ahhoz pont elég volt hogy keresztül lökje a kereszteződésen.
Isteni szerencséje volt hogy pont 2 autó között rongyolt át a keresztforgalomban.
Ha féken állt volna, akkor max ha 1 métert tudja előrébb tolni kb -
nyogo83
senior tag
Mult heti Kolossy teri motoros baleset [link]
Igazabol a fickot sajnalom aki elutotte a motorost, mert nemhiszem hogy felfuggesztettel megussza. -
nyogo83
senior tag
válasz mefistofeles #32265 üzenetére
Erre én is kíváncsi leszek. Nem akarlak elszomorítani, de eddig akárhány ilyen esetet láttam, a fentmaradó hitelösszeget bizony ki kellett fizetni, nem lehetett a biztosítón behajtani.
Amúgy ha lenne ilyesmire esély, akkor akinek necces az autóhitele, nem tudja fizetni, stb. megbeszélné havercimbivel hogy ugyan törjük már meg az autómat, mert nem tudok 2-3 millát visszafizetni, majd a biztosítód kifizeti helyettem. -
nyogo83
senior tag
válasz dragonfx #32374 üzenetére
Index-ről:
"Helyszíni információk szerint a sofőr egy 52 éves férfi, aki a környéken lakik. Epilepsziás rohama lehetett, de ezt a mentőszolgálat kérdésünkre nem erősítette meg."
Ha tényleg rohama volt akkor két embernek is nagyon jár a pacikuki. Első körben a sofőrnek másodikban pedig úgy előszedném az orvost aki az alkalmasságit megcsinálta, hogy ugyanannyit ülne mint a sofőr.
Elvonatkoztatva attól, hogy tényleg rohama volt vagy nem:
Kb 2 éve lámpánál előttem egy Toyota egyik pillanatról a másikra fullra elkezdte bőgetni a motort és dudálni. Mondom WTF? Kipattant az anyósülésről egy kiscsaj rémült arccal, mondom kiszállok segíteni. A sofőr anyukának epilepsziás rohama lett, úgy segítettem leállítani az autót, meg hívni mentőt
Ráadásul mondja a lánya, hogy valószínű elfelejtett valami gyógyszert bevenni az anyja...Most mivan ha nem álló helyzetben, hanem forgalomban lesz rosszul?
-
nyogo83
senior tag
válasz bitpork #32378 üzenetére
Van epilepsziás barátom. Volt, hogy teljesen mindenféle inger nélkül kapott rohamot, mikozben ültünk a padon és beszélgettünk.
Igazából itt a lényegi dolog az, hogy Ő soha nem akar jogosítványt. Mondta, hogy nem bírná elviselni ha bármi balesetet okozna, belegondolni se mer. Valahogy hasonlóan állok hozzá én is.
Nyilván az, hogy hirtelen rosszul lesz valaki/szívrohamot kap/stb nem egyenlő egy esetleg diagnosztizált, ismert következményekkel járó epilepsziás betegséggel."Természetesen ha marha volt jár neki a f@szkorbács."
Ahogy olvasom az updateket, remélem járni is fog neki ha csak valami jó ügyvéd meg nem próbálja szépíteni a dolgokat mindenféle betegségre/ájulásra hivatkozva -
nyogo83
senior tag
Kíváncsi vagyok, mi fog kisülni ebbôl az egészbôl...
http://hvg.hu/itthon/20131119_Rezesova_per_targyalas
"Ismételten felidézve a baleset körülményeit úgy emlékszem, hogy a baleset bekövetkezését közvetlenül megelőzően a szembejövő pályatesten hirtelen fellépő fényhatás zavaróan hatott, egy pillanatra elvonta a tekintetemet” – a hvg.hu birtokába került bírósági anyag alapján ezzel az állítással egészítette ki korábbi vallomását a négy halálos áldozattal járó közlekedési baleset okozásával vádolt Eva Rezesova a keddi tárgyalást megelőző utolsó pillanatban."
Ahhha...
-
nyogo83
senior tag
A legundorítóbb, hogy mindig annak megfelelően változtatta a vallomását, amint valamit a szakértők megállapítottak. Pl legutolsó tárgyaláson vizsgálták, hogy alacsony vagy hiányos volt az elválasztó sövény a kérdéses szakaszon, így esetlegesen egy szembejövő autó fényszórója megzavarhatta.
Igaz, akkor azt is hozzátették, hogy mivel semelyik tanúvallomásban nem volt szó szembejövő autóról, így ez a vizsgálat irreleváns. Tessék, máris hirtelen beugrott Rezesovának, hogy mégiscsak elvakította valami... -
nyogo83
senior tag
[Boltba hajtott egy tanulóvezető Sopronban]
Erre azert kivancsi lennek, hogy ezt igy hogy sikerult kivitelezni. Ha jol tudom oktato autoban kotelezo az oktato reszere az utasoldali fek/kuplung/gaz pedal. Akar volt benne, akar nem, azert remelem az oktato kap majd egy kis ejnyebejnyet, mert nem rajtuk mulott hogy nem lett nagyobb baj -
nyogo83
senior tag
Most hirtelen nem remlik a kuplung nekem se az en idombol(Clio, kb 15 eve), de mikor valaki valami hulyeseget csinalt/akart csinaltni, akkor szabalyosan rarugott a fekre, hogy helyszinen lefulladt az auto. Olyankor mindenki fejelte az uveget
Szerk: Tuti, hogy volt az tanuloautoban amiben tanultam, mert anyosulesen ulve egyedul parkolt be ora utan az oktato a sulihoz
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz tibcsiworld #40593 üzenetére
Mindket dolgot elitelem, de volt hogy en is elgondolkodtam rajta, hogy megvillantom a feket. Autopalya, kulsoben vegig kamion egymas utan. 130-al elozom a belsoben ugy, hogy elottem meg masik 2 auto van, kamionok koze kimenni nincs hely.. Erre a budos gyoker kb 1 meterre a seggemben tol lefele.
Ilyenkor ha a csalad is az autoban van, nem oszinte a mosolyom, mert ha meg kellene valami miatt alnom, tuti szetbombazza az auto hatuljat, ott meg a gyerek ul.Szoval ha megvillantom a feket hogy vegye eszre magat, es hasonloan reagal mint a videon, egy percig nem sajnalom.
Csak azt tudom mondani, mint az elozo hszben, aki igy kozlekedik, az a minimum hogy szamitson ilyesmire.
A reszemrol egy orosz rulett, amibe masokat is bevon.Elvileg buntetheto, de bizonyitsa be, hogy te tenyleg indokolatlanul fekeztel. Eros a gyanum, hogy ot jobban eloveszik ilyen esetben.
-
nyogo83
senior tag
válasz tibcsiworld #40616 üzenetére
Amugy en ilyenkor ablakot szoktam mosni Ha a seggemben van, akkor garantaltan kap a vizbol rendesen, legtobb esetben sikerul raeroltetni egy kicsit nagyobb kovetesi tavolsagot. Ha nem is elsore, de masodik, harmadik spriccnel kapcsolni szoktak.
-
nyogo83
senior tag
válasz Kalandor #40629 üzenetére
Ha a csaladomat/gyerekemet veszelyezteto helyzetet idez elo, akkor ha vele barmi tortenik, egy pillanatig nem fogom sajnalni. Egy gyereket mar elveszitettem. Semelyik barom miatt nem fogom meg az eselyet se megadni hogy belemjojjon. 130-as temponal, amikor sehova nem tudok lehuzodni a seggemben vonatozik es azon imadkozok, hogy ne kelljen hirtelen fekeznem valami miatt.
Rokonomnak volt ilyen balesete, szerencsere egyedul volt autoban. A barom nem tudott megallni, a hatso ulessor gyakorlatilag ratapadt az elsokre, ures gyerekulesestol. O meguszta egy keztoressel, a masiknak fejserulese lett, de nem komoly. Ha benne ulnek a gyerekek, sok jot nem josoltam volna nekik.
-
nyogo83
senior tag
válasz Kalandor #40632 üzenetére
Nem oktatok en senkit, nem is onkentes rendorkodom. Alapjaban veve elengedem az ilyeneket, HA lehetoseg van ra. A rendorseg meg ha nincs baleset, akkor nemhiszem hogy foglalkozik azzal hogy nem tartotta be a kovetesi tavolsagot. Ha meg baleset van, kicsi az eselye, hogy a hatam mogott jovo el tud menni.
"És 130-nál a pályán majd mindenkit értesítesz előre(aki szinten nem tartja be a kovetesi tavolsagot), hogy "oktatás folyamatban", nehogy valaki belefusson hátulról szintén 130-al."
Errol szol az egesz. Olyan kovetesi tavolsagot tartson, hogy biztonsagosan meg tudjon allni, ha az elottelevo valami miatt fekez.
Szerk:
Az egesz abbol a forgalmi szituaciobol indult ki, hogy kilometeres kamionos sor az egyik savban(szinte egymas seggebe, ez szinten megerne egy miset), a masikban pedig elotted tobb auto. Tehat semmi eselyed elengedni, felraalni, stb.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Kalandor #40639 üzenetére
Lehetoseg nincs, hogy nagyobb sebesseggel lelepj, a mogotted jovo pedig boven azutan erkezik hogy mar a kamionsort elozod.
Tenyleg hagyjuk, mivel latom a fentebb emlitett szituaciot vagy szandekosan vagy veletlenul figyelmen kivul hagyod, esetleg teljesen elkepzelhetetlen es meg nem kerultel hasonloba .
-
nyogo83
senior tag
Szerintem azert abban kiegyezhetunk, hogy nem veletlenul alakult ki ez az "eloitelet".
Nagyon nagy osszegben mernek ra fogadni, hogy 10-bol minimum 8 esetben a nagyerteku autokra kirakott mozgasserult igazolvany meglete nincs osszhangban a tulajdonos egeszsegi allapotaval.Tudom, van olyan is hogy kozeli hozzatartozoja jogosult a kartyara, de azt is csak akkor hasznalhatja, amikor eppen ot szallitja.
Amig itthon akar en is minimalis osszegert (30-45k) barmikor betudok szerezni egy ilyen igazolvanyt, addig szerintem felesleges is boncolgatni, hogy miert latunk sok hasonlo auton ilyet.
Sajat szemmel latom, hogy miota a melohelyemnel fizetos lett a parkolas, megsokasodott a rokkantak szama. Ugyanazok az autok, ugyanazok a tulajok, jellemzoen 10 millio+-os 2-3 eves autokkal. Az meg mar lenyegtelen, hogy legalabb 3 konkretan ugyvedeke...
Bar lehet, hogy csak a 420Ft/ora-s parkolasi dijba rokkantak bele -
nyogo83
senior tag
Pedig lehet.
Eddig is az esetek nagy reszeben nem az egeszseges tulajdonos nevere bizniszeltek igazolvanyt. Akik ezzel foglalkoznak, "begyujtik" az igazolvanyra jogosultaktol minimalis osszegert a kartyat es azt adjak el.
Azzal a kiegeszitessel adjak el a kartyat, ha barmelyik kozteres/parkoloor kotekedne, akkor arra kell hivatkozni, hogy nagynenem/ukapam/stb hoztam eppen.Ennel mar csak ugy szebb az egesz story, hogy sok parkoloor is arul ilyet(kettot ismerek is az irodanal), illetve ha latasbol megismer, hogy mindennap allandoan ott parkolsz, akkor 1500 zsebbe es hagyja hogy egesz nap parkolhass
-
nyogo83
senior tag
Lehet en is tul elozekeny vagyok, de ha nincs mogottem kozelben se a belso se a kulso savban senki, akkor behuzodom a belso savba.
Viszont legutobb belsoben eleg surun voltak, en haladtam 130-140korul es a gyorsiton puposkodott egy regi BMW. Mogem nem akart behuzodni, viszont kinyomta a szemet az autonak, hogy a gyorsiton megelozzon.
Mivel fej fej mellett mentunk, nekem kellett fekezni mert a baromnak elfogyott a sav es a legkisebb jelet se mutatta hogy fekezne... -
nyogo83
senior tag
válasz #03969024 #41314 üzenetére
Nem lenne megoldas egy holtter tukrot felrakni?
Csunyan lehet kijonni egy ilyenbol ha valakire veletlenul rahuzod.Nekem az elozo automat igy nullazta le egy kamion a Hungarian. Kozepso savban volt, en meg a jobb szelsoben. Siman elkezdett savot valtani, mire eszbe kaptam es lepadloztam, annyira tudtam csak "meglepni" elole, hogy az autom hatuljat kaszalta el a kamion elejevel.
Egyezkedni akart, mert szerinte holtterben voltam Mondjuk alapbol hivtam rendort, mert van boven tapasztalat ebbol a "helyszinen elismerem, majd utolag visszavonom c. storybol".
Mikor a rendornek eloadta, hogy szerinte 50-50%-ban vagyunk hibasak mert holtterben voltam, csak ennyit mondott a rendor : "Holtter tukor? Na tessek szepen kitolteni azt a kek sargat."
Raadasul valami miatt meg valami buntit is kapottJobb esetben csak lehuzod a masik auto oldalat, rosszabbik esetben akar komolyabb is lehet ha beszital az utkozestol a masik es nekimegy valaminek.
Nalam az utobbi helyzet volt es nem sokon mulott hogy a 70-nel beszitalo hatulju autot ne tudjam megfogni(pont a hatso futomu kapta oldalrol az utkozest) es az ut mellett parkolo autokat lezuzni.szerk: Lauda +1
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Pickit3 #41320 üzenetére
Nyilvan, egyszeruen nem figyelt. Egy kicsit sajnaltam is a sracot, mert fiatal alig 20-21 eves lehetett, latszott hogy nagyon kezdo. Mondta is, hogy most kezdett a cegnel es nem jart meg pesten.
Mindenesetre nem esett jol, hogy egy ilyen apro figyelmetlenseg miatt lett totalkaros az autom. -
nyogo83
senior tag
válasz Pickit3 #41322 üzenetére
Ez 3 eve tortent. Elso ranezesre csak a hatso resze nyomodott a karosszerianak. Sajnos az utest egy az egyben a hatso kerek kapta es egesz hatso hid eltolodott jobbra kb 5 centit.
Innentol kezdve pedig mar normalisra megcsinalni budos eletbe nem lehetett volna. Saccra ha en csinalom akkor 250k korul szamoltam, a biztosito 380k-t, az auto meg ert 500-at(biztosito szamitasa alapjan meg 390-et).Amugy a karszakerto csak a gumit/karosszeriat irta fel serulesnek. En eroskodtem, hogy az egesz hatulja elment, szoval kerek potszemlet szakszervizben nem erdekel mit mond.
Igy lett GTK es kaptam meg a 390k-t. Meg amit meg elhallgattak, hogy ilyenkor fizetniuk kell a vasarolt auto atirasi koltsegeit(forgalmi, torzskonyv, vagyonszerzesi illetek) szoval kb +60k.
-
nyogo83
senior tag
válasz tibcsiworld #41325 üzenetére
Nekem volt ugyved ismerosom aki sugott, hogy mi es kb mennyi jar jogosan.
A sajat peldambol okulva en azt mondom, ha valakinek osszetorik az autojat, minimum kerje ki a tanacsat egy ugyvednek, mert alapbol eleg szarul jon ki belole... -
nyogo83
senior tag
válasz tibcsiworld #41327 üzenetére
Sok jelentosege nincs.
Megallapitja a biztosito az auto baleset elotti erteket es ha a javitasi koltseg eleri vagy meghaladja ennek az osszegnek a felet, akkor gazdasagi totalkar. Ha ugy valasztod, akkor megkapod ezt az osszeget.
Irhatnak millios javitasi koltseget is, de ha 500-at er az auto, akkor max 500-at fizet ki a biztosito.
Masik lehetoseg, hogy a "roncsot" megtartod, ilyenkor a biztosito kalkulal egy osszeget a sertetlen auto ara minusz roncs ertek-re, es azt az osszeget kapod meg. Az auto a tied marad, azt csinalsz vele amit akarsz, ha ugy dontesz, akkor rendbe is hozhatod a kapott penzbol, csak a kerdes, hogy megeri-e.
-
nyogo83
senior tag
Csodalkozom, hogy meg senki nem posztolta : Szivatós újpesti kereszteződés
-
nyogo83
senior tag
Egyebkent a legnyilvanvalobb szerintem az lenne, ha eleve a forgalomtol elzart terulettol visszabb jopar meterre nem szaggatott vonal lenne, hanem zaro vonal. Kb a masik utcaval egyvonalba.
Talan igy eleg egyertelmu lenne es esetleg aki nem ismeri fel egybol az adott helyzetet, azonnal tudna hogy ne kanyarodjon arra.
Aki meg ennek ellenere is atkanyarodik, megerdemli. -
nyogo83
senior tag
válasz Calogero #41995 üzenetére
Az ugyved szerint persze.
De gondolom olvastad a tobbi reszet is, amit erre a Peto Attila "Kreszprofesszor" irt.Egyebkent amiben 1000%-ban egyetertek, es a lenyeg lenne:
"Végül ismét kihangsúlyoznám az első gondolatomat, miszerint a közút kezelőjének törekednie kell olyan megoldásra, amely a járművet vezetők számára egyértelmű, illetve döntési helyzetben nem okoz több másodperces gondolkodást, ami időtartam pont elegendő ahhoz, hogy akár egy balesetveszélyes helyzetbe kerüljünk." -
nyogo83
senior tag
válasz Gépötty #42067 üzenetére
Ha jol lattam tobb cikkben irtak, hogy szemtanuk szerint versenyeztek.
Es itt pedig igazabol mar tok irrelevans is, hogy O mennyire volt tapasztalt sofor, vagy mennyire nem.
Eleg ha egy rajta kivulallo avatkozik be a "versenybe" es vege a storynakEn ezert itelem el iszonyatosan barmilyen versenyzest, jampiskodast a kozuton.
Nagyon sajnalom oket, de lehetett volna akar rajtuk kivul artatlan aldozat is. -
nyogo83
senior tag
válasz Chris Kiki #42102 üzenetére
Isten ments, hogy felavassam magam fotelfizikusnak es lealljak vitatkozni, szoval csak egyszeruen kerdem:
Szoval akkor azt mondod hogy egy 165 szeles gumival pont akkora lesz a fektavom, mint egy 225-ossel?[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Chris Kiki #42104 üzenetére
Mondom meg 1x, abszolut nem szeretnek vitatkozni, valoszinu nem is tudnek, mert a fizika ismeretem valoszinuleg nem olyan mely mint a tied.
DE.
Utananezve a neten tobb hasonlo okfejtest/cikket/forum temat lattam, ahol mindnek ez volt a vita alapja amit irsz.
Viszont jopar helyen(nem mentettem el a linket a cikkhez sajnos) arnyaltak a kepet azzal, hogy ennyire azert megse egyszeru a dolog, mert van meg jopar tenyezo ami kozbeszol fekezesnel.Pl az egyik az, hogy fekezeskor keletkezo homerseklet hatasara a gumi tapadasa megno es emiatt maskepp viselkedik egy kisebb tapadasi felulettel rendelkezo gumi egy nagyobbal szemben, mivel nem egyenes aranyban es nem egyforman valtozik pozitivan a surlodasi eggyutthatojuk.
Aztan szo volt meg a gumi keverek osszetetelerol, arrol hogy hogyan lovik be ez alapjan, hogy adott hotartomanyban legyen a legoptimalisabb a tapadasa a felulethez kepest es ne "nyuljon" a gumi mert tulmelegedett.Nem volt kedvem vegigturni tobb oldalnyi okfejtest meg fejtagitast, de szummazva az egyik cikknel az volt a lenyeg, hogy az autogumi technikaban kicsit tobb a fizika mint ez az egyszeru keplet, ami idealis korulmenyek kozott iskolapelda jellegu fix adatokkal mukodik.
Ha erdekel, akkor keress ra, szamomra is meglepo ez a vita, en igazabol se elvenni se hozzaadni nem tudok az egeszhez.
Új hozzászólás Aktív témák
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Felújított Asus rog strix G15 G1512LI + ajándék, 2025.02.20-ig garis! /INGYEN FOXPOST!/
- BenQ PD3205U 4K Tervezői Monitor!32"/99% sRGB/Pantone/AQCOLOR/Type-c/Mac Ready/Beszámítás!
- Samsung Odyssey G8 Ívelt Ultrawide Oled Monitor!34"/Oled/WQHD/175hz/0,1ms/Freesync-G-sync/Beszámítás
- Ahh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS