- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
redzsi
senior tag
válasz MrChris #61184 üzenetére
Mielőtt linkelted a képeid már megrendeltem. Régóta rágódok már ezen, így már le akartam zárni a dolgot. Addig el leszek vele míg lemegy a használt ára a még meg sem jelent Oly 7-14-nek. Viccet félretéve, bármit is vennék szívnám a fogam mert vagy a fényerő, vagy a nagyobb látószög vagy egy vesém hiányozna.
Így majd kiderül egyáltalán mennyire kell nekem az UWA.No meg túl akartam lenni a dolgon mielőtt a többiek belehajszolnak egy filléres xt1-be, mostanában mindenki azt veszi a másik topikban.
-
Freddy76
addikt
-
őstag
[ Szerkesztve ]
-
bercsi
aktív tag
Sziasztok!
Egy Olympus PEN E-PL5 duplakit mennyire best buy mostanában?
-
Mercutio_
félisten
válasz bercsi #61207 üzenetére
Attól függ hol/kitől és mennyiért veszed, de még a márkaboltban is megéri
Freddy: Julcsis, kutyás kép nem ér!!
eeaa: Te csak toljad a 4K-t
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
titán
válasz ezisjo #61200 üzenetére
Fuji Sony vagy Samu, és rá 12/2. Ezzel látószöget nem nyersz a 9-18-ot képest, csak fényerőt. Ha nem fényerő, hanem látószög kell, akkor MFT-re Pana 7-14, ennél nincs nagyobb látószög FF-re sem (az emlegetett Sony 10-18 is használhatóan csak 14-től rajzol), APS-C-re pedig csak ekv. 15 (ami valójában 15,4, mert ne felejtsük, hogy a valódi krop 1,54, nem pedig másfél) van. Vagy az általad is említett Samyang 7.5, rektilineárisra széthúzva vízszintesen 4-4,5, ekv. 8-9mm-es látószöget tud. Ez a max, de ezt minden ekv. 15mm-es teljes képkörös halszem tudja.
(#61214) jmakk
Tényleg, ezek kimaradtak.(#61215) Mercutio_
Hoppá, ezt nem is ismeretem.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
jjeahh
nagyúr
-
Lassú Víz
őstag
válasz #40935168 #61212 üzenetére
Állvánnyal, tárgyat, folyamatos fényű lámpa mellett. Meg tudták csinálni a 40 Mpixelt, de még túl sok a korlátja a valós felhasználáshoz. A következő cél amit olvastam, hogy 1/60 alatt elkészülhessen az összes kép, sacc/kb 1/1000-es záridőt lehetővé tévő fényviszonyok mellett. Akkor már kézből is használható lesz, de még mindig statikus téma kell hozzá, és a stúdióvakuk sem fognak 8-at villanni olyan gyorsan, tehát modellfotózáshoz is marad az alap mód, vagy lehet gondolkodni valami LED-es szabályozható refikben.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
gorgo
őstag
válasz ezisjo #61200 üzenetére
A 9mm-es végű, kicsi, könnyű (relatíve nem drága) m43-os 9-18 ha megvan, akkor már tapasztalhatod, hogy ha még ennél is extrémebb egyenestartó nagylátó kell, akkor annak a sarkai már mocskossul idétlenül néznek ki témától függően. Témától függően már akkora a torzítás, hogy esetenként egy halszem (mondom témafüggő) erősebb, de más jellegű torzítása kevésbé zavaró!
A fuji 12-es főleg fényerőben jobb, illetve ha szerencséd van és nem decenteres obit "húzol" akkor az azért jó obi, de a látószöge minimálisan tér csak el (az oldalarányok miatt a 2/3-ad széltében "nagyobbat lát" 1-2°-kal, de csak ez elhanyagolható).
Viszont ott a pana 7-14, annál szélesebbet sztem kb. fölösleges akarni, (főleg a már említett horrorisztikus sarokbeli perspektíva miatt), de ha akarsz, FF-re mint mondták van 11mm-ről induló.
Szóval a Fuji látószöge nem igazán nagyobb, ha nagyobb kell, akkor vagy pana 7-14 (esetleg Fuji 10-24).ehh, nem olvastam végig a hsz-eket, ahogy elnézem kissé túlbeszéltük ezt a nagylátót...
[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
FEDman
addikt
válasz Lassú Víz #61218 üzenetére
Szerintem megy ez stúdióvakukkal is. Ha nem tévedek pont erre van olyan módja mikor a 8 kép között hosszabb szünetet hagy, pontosan azért, hogy a vakuk közben újratölthessenek.
Szerk.félreértettelek, ha arra gondoltál, hogy ha megoldják a 1/60s, akkor studióban akkor se fog kézből menni a vakus nem statikus téma, akkor ebben egyetértünk, 1/60s alatt nem valószínű, hogy egy studió vaku ennyit villanjon egymás után.
Bár ha a HSS-re gondolunk, akkor speciális nagy teljesítményű vakukkal lehet idővel ezt is meg tudják oldani.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz madgie #61219 üzenetére
Jaja.. nekem az sem volt tiszta, hogy "minden sorban a második kép 40MP-s" .. néztem néztem, hä, ezt most hogy érti ? Áhh, bezár .. gugli .. dpreview.. NAVÉGRE Kb így ment.
@ Lassú Víz: hát az 1/60 nagyon jó lenne, kültéren ND-vel (lol) már lehetne modellt is fotózni rendesen, ennyi időre azért megáll mozdulatlanul. Csak a mögötte lévő tenger, vagy fa is úgy akarja. (Szóval nagyjából elég limitált még így is). Stúdió dettó, ahogy mondod.. vagy állandó fényű lámpa és a fényerőt jól belövi-kisakkozza az ember, vagy bukta - vagy nem használ vakut.
Van egy modellfotós orosz csaj, Alisa Werner. Imádom a képeit, ő egy kanyon ödémakettővel fotóz 50 milin általában, tág vagy ahhoz közeli rekesszel. Szinte minden képe vaku nélküli és a téma beltéri, statikus, a legtöbb. Vagy a bokeh-ban szét van kenve. Az ő fotós stílusa pl. tipikusan olyan, hogy lehetne rá talán a 40MP-s módot alkalmazni. (Aztán kicsinyíteni, mert a szenzor alapzaja megvan azért) Néztem a studio comparison tool-ban a D810-es összehasonlítást, azért színhelyességben ez a 40MP-s mód nem rossz. Szóval tökstatikus dologra tényleg klassz, csak kezdjenek vmit a szenzor alapzajával.
Vki írt a dpreview fórumban egy új, közelgő Pana m4/3-os szuperszenzorról.. (én még semmit nem hallottam ilyenről). És a natív iso is lemehetne 100-ra, ha fejleszteni tudnak még ezen. Felbontás kevésbé kellene, inkább a 40MP-n finomhangoljanak és egy natív 100 iso-t, nagyobb dinamikával és jöhet is az E-M1 mk II Lesz itt még 1-2 érdekes meglepi szerintem, ez csak az első fecske volt az új OM-D hullámból. Mindenesetre tuti, hogy most ahogy körbenézek a fényképezőgép piacon, semmi de tényleg semmi nem képes kimoccintani az E-M10-ből egyelőre. Nincs az a feature, amiért ölni tudnék és százezreket beletolni ismét, se Canon, se Nikon, se Oly, se Fuji, se Sony, se egyéb fronton. "Várakozni" és élvezni pedig bőven jó az E-M10, most ismerkedem a LiveComp és LiveTime módokkal
Szóval ... klassz az E-M5 mkII de kivárás van. Részemről legalábbis. Meg azért ahogy nézem, ez a 12-40 2.8 Pro elég bünti..
-
#40935168
törölt tag
válasz TayRol #61225 üzenetére
Na igen, ha megállapodnék az Oly-nál, lenne is merszem egy "2-in-1"-re, mert az a bestof de .. egyelőre nem merek pénzt tolni nagyon a fotózásba. A 45-ös nagyon pöpec most, elvegetálgatok vele kint is, bent is (mármint stúdió), a családi képekre, amit nem akarok mások előtt felvállalni, na oda meg elég a kitobi.
Ha majd lesz pénzem egyszer elutazni ide, akkor már lesz pénzem a pro zoomra is. Na, ez sem holnap lesz egyelőre
-
|AP|
veterán
válasz jjeahh #61223 üzenetére
egyelőre megvan mindkét váz, nem akarom elkapkodni a kis GM1 eladását. De hosszabb távon nem engedhetem meg, hogy két vázam legyen, ráadásul tudom jól, hogy az egyik mindig a polcon maradna.
Szóval most mindenhová az E-M10 jön, szokjuk egymást és pár hónapon belül döntök, hogy mi legyen.
Más: szívom a fogam a vásárlás miatt, mert van egy repedés a kihajtható LCD keret alján a műanyagon, ott ahol az egyik csavar van. Nem vettem észre, mikor megnéztem a gépet, csak nemrég. kép.
Az LCD-nek semmi baja, de most már akkor is nagyon b@ssza a csőröm, mert hiába van még két és fél év gari a vázra, ezzel nem nagyon lehet mit csinálni most már.
A működést nem befolyásolja, semmi más problémát nem vettem észre, de ott motoszkál bennem, hogy mi van, ha oda lett vágva valahová a gép, és lehet-e esetleg más baja is, amit nem vettem még észre...[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz #40935168 #61224 üzenetére
"hát az 1/60 nagyon jó lenne, kültéren ND-vel"
Ha ezt megoldják, akkor ezzel nem maga az expo lesz ennyi, az egy 1/60s itt az az idő lenne ami az első és az utolsó expo között eltelik. Ettől még az ilyenkor a gép által egymás után lőtt képek expoja lehet akár 1/16.000s is, azaz emiatt nem feltétlen kell majd ND szűrő.
-
#40935168
törölt tag
válasz schawo #61228 üzenetére
Az élesség csak addig, amíg az obi bírja. Szar obinál nem lesz jobb az élesség, ha már 16MP-t sem karcol ki, max marginálisan és ahogy nő a felbontás, egy közelítős görbe mentén egyre kisebb mértékben "élesedik" a kép, míg végül falnak nem megy a dolog, annyira elhanyagolható lesz az egységnyi felbontásnöveléssel járó képélesedés, ergo üveglimit. A 12-40-ből kinézem, hogy sokkal többre képes, ott még lehet tartalék benne arra, hogy egy 40->16 élesebb legyen, mint egy natív 16. A zajjal szintén egyetértek, de csak mértékkel lehet ezt is művelni: kontrasztot és színeket vesztünk, mivel a zajpixeleket is belekalkulálja a leméretező algoritmus a végső pixelbe. De ez kisebb probléma, ami még korrigálható csúszkákkal, könnyebben, mint amikor grízt kell szűrni.
Ezért is ért el a Nikon D800 a DxO tesztekben olyan orbitálisan magas iso pontszámokat, mivel a DxO nem pixelszinten mér zajt, hanem egységesen egy valamivel kisebb leméretezett képen, ahol a nagyfelbontású szenzorok zaj-előnye előjön, holott pixelkukkolva broáf. De én is így használtam a netre anno, fullhd-ra dolgoztam ki mindent, eltekintve 1-2 demó jellegű 36MP-s képtől. A 16MP-s Oly-n kb. olyan zajszintet tartok, mint a Nikonon amit megszoktam (tehát amazt beleengedtem 6400-be is, ezt 1600-nál limitáltam), de ezt még mindig csak 16-ról hozom le fullhd-ra és sokszor érzem is, hogy áhh csak rálökök még egy low zajszűrést a végső képre. Jó a nagy felbontás, profi munkáknál nagyon jól jön. Na meg az a hihetetlen precíz retus, szem alatt, szempillák és ilyenek. Egy orkból is Csipkerőzsikát lehet varázsolni pár nap alatt úgy, hogy meg nem mondja az ember, hogy bele lett nyúlva (Ha lehozod kisebbre a képet, pl. fullhd-re)
Az Olympus amúgy azt csinálja a szenzorstabi-trükkel előre, nagyobb MP irányba, amit én amúgy a natív nagyfelbontású gépekből hiányolok visszafele irányba: pixel binning, tehát 2 vízszintes és 2 függőleges pixelt összekötni kiolvasáskor már, amivel kisebb felbontás mellett jobb zajszintet lehet nyerni, mint leméretezéssel szoftveresen. De az Oly legalább innovál valamerre, a többiek tényleg csak csepegtetnek meg ülnek a babéron.
-
jmakk
őstag
válasz #40935168 #61231 üzenetére
Ennek a pixel binningnek egyszerűen a marketing/sales szab határt. Nézd csak meg a sony stratégiáját: ultimate speed, ultimate sensitivity, ultimate resolution. Erre hoznak ki egy-egy gépet. Ha betennék az A7R-be vagy az utódjába a pixel binninget, akkor nem lenne értelme az A7S-nek.
-
#40935168
törölt tag
válasz schawo #61233 üzenetére
Arra én is. Cserébe, ha már a színszűrőnél tartunk: a Fuji X-trans szenzorral vajon lehetne-e ilyet alkotni ? (Elvileg random szórásban vannak az RGB színek azokon, tehát Foveon-szerű eredményt nem, mert nem kiszámítható, mennyit kell milyen irányba tolni, hogy minden pixel minden színnel fedve legyen).
@ jmakk: hát ez így van, sajnos. De vajon arra van kalkulációjuk, hogy mi lenne, ha kihoznák az "ultimate" csodagépet és 2x-es áron adnák ? (Gyanítom, van, és az jött ki, hogy nagyobb a nyereség az A7S-re külön szenzort tenni, mint egyetlen A7-tel letudni mindent dupla áron). A Sony-nál amúgy én nem ezen döbbentem le, se nem az üvegpark hiányosságain, mert ezeket tudjuk mindet... hanem a Sima A7 24MP-je sokka gyengébb zajban a szintén Sony által gyártott Nikon 24-esekhez képest és a 36MP-s lapkáknál dettó. Egyszerűen zajosabbak, dpreview studio tesztben is látszik. Lehet őket is tolni nagy iso-kba, de az eredmény gyengébb mindig.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz schawo #61236 üzenetére
Ez nem volt tiszta. Ha más struktúra, de mindig ugyanaz, és minden szenzoron ugyanaz, az jó. Akkor a Fuji is dobhat még nagyot
Aaaz a baj a nagyobb szenzorokkal, hogy nagyobb üveget kér.. csak az igazi vérbeli tücsökpöcsök maradnak igazán kicsi-a-bors-de-erős rendszerek
-
FEDman
addikt
válasz #40935168 #61237 üzenetére
A X-Trans se random, max csak a bayer-hez képest kicsit jobban szór. Utóbbi esetén egy 2x2, az X-Trans esetében meg egy 6x6-os struktúra ismétlődik. Azaz ott ugyanez így első látásra durván bonyolultabb lenne.
De tovább megyek, amennyiben ez a szenzor tologatás annyira kiforrná magát, hogy minden helyzetben használhatóvá válik, akkor onnantól maga az X-Trans elrendezés is teljesen feleslegessé válna.
És a Fuji mindig nagyon úttörő volt ilyen téren. Szerintem ha találnak valami jobbat gond nélkül eleresztik az X-Trans-t.Sőt jelenleg is dolgoznak több alternatív megoldáson. Az organikus szenzoron túl van egy eltérő pixel mérettel megáldott RGBW szabadalma is a Fujinak.
Na én ebbe is pl. látok nem kevés fantáziát. Az az egy darab színszűrő nélküli "White" pixel nagyban növelheti a szenzor érzékenységét, dinamikáját. Ha ehhez hozzátennék még az Olympus mostani módszerét, akár csak 4 képes körbemozgatással..
-
#40935168
törölt tag
válasz FEDman #61238 üzenetére
Kíváncsi leszek, meddig lesznek ezek a szuper ötletek még a fiók mélyén és előkerülnek-e valaha. Jó lenne vmi hasonló pezsgés, kisebb verseny beindulna.. csak a fejlesztéseket sajnos a tömegek igénye tereli X irányba, ők pedig buták. Kukkot nem értenének ebből. Abból igen, hogy nem 16, hanem már 50. Az egyszerű, a kacsacsőrt még ki tudnák tenni a két szám közé
Sajnos.
Gondolj bele, ezt még lehetne n+1 irányba fokozni..
Sigma Foveon, 3 rétegű szenzor -> a rétegeket pixelenként implementálni, azaz minden egyes pixelnél a mikrolencse alatt lenne 3 réteg és ezt variálnák azzal, hogy néha a zöld kerül legalulra (ami a legkevesebb fényt kapja), néha a piros, néha a kék.
Vagy 3 szenzor, egy prizma bontja a bejövő fényt és ollé (bár a szenzorsík-kalibrációk és minden kutyafaxa nem hiányzik, az árról nem beszélve).
Azt furcsállom amúgy, hogy az ilyen innovációk még a kőkemény megfizetethetetlen kategóriában sem jönnek elő. Nem látok egyetlen Canont, Nikont, Fujit, de még Leica-t, Hasselblad-ot sem, amiben kb. mai-tegnapi szenzor (vagy szenzorok) lenne, valami über-ultra tech geek cucc technológiát használna, a meglévő objektív szettel, mondjuk 40-ezer dolcsiért. Sok értelme nem lenne, mert miller sok van, de aki jól is fotóz, kevés, pláne a jófotós-milliomos, de akkoris. Csak úgy megcsinálni. Miért ? Csak. Mert miért ne.
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
válasz #40935168 #61239 üzenetére
"Sigma Foveon, 3 rétegű szenzor -> a rétegeket pixelenként implementálni, azaz minden egyes pixelnél a mikrolencse alatt lenne 3 réteg és ezt variálnák azzal, hogy néha a zöld kerül legalulra (ami a legkevesebb fényt kapja), néha a piros, néha a kék."
Na ez érdekes lenne. Tudtommal a fény hullámhosszától függ, hogy melyik milyen mélységben képes behatolni az anyagba. Nem pedig az van, hogy felül van R+ G+ B majd szűrővel kiveszem a kéket, továbbmegy az R+G majd újabb szűrővel a zöldet és továbbmegy az R.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
titán
válasz #40935168 #61239 üzenetére
hogy néha a zöld kerül legalulra (ami a legkevesebb fényt kapja), néha a piros, néha a kék
Mission impossible. Azért működik a foveon szenzor, mert a különböző hullámhosszágú fények különböző energiával rendelkeznek. A nagyobb energiával rendelkező foton mélyebbre hatol a szenzorban. Szóval ehhez először a fizikát kéne megerőszakolni.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
|AP|
veterán
most ennek mi értelme volt?
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...