- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Androidos fejegységek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
lsc
nagyúr
Sima gázfröccsről ki írt? Duplakuplungolás közben felengedett kuplunggal egy gázfröccs, ennek van értelme, látszik nem vezettél még szinkronizálatlan váltós járművet. Szinkronosnál is van értelme, visszaváltásnál van a legnagyobb terhelése szinkrongyűrűnek, azt lehet kiváltani a duplakuplug-gázfröccs dologgal.
Ha felváltásnál nem lassú a váltó akkor mi értelme van duplán kuplungolni?
Az élet kegyetlen .
-
-v-
addikt
Duplakuplungolás közben felengedett kuplunggal egy gázfröccs, ennek van értelme
Mert a sima gázfröccsnek nincs? Kíméled a kuplungot, a kettőstömegűt, meg a hajtáslánc minden elemét ..
látszik nem vezettél még szinkronizálatlan váltós járművet.
Eltaláltad, nincs se veteránom se traktorom
Szinkronosnál is van értelme
Attól függ melyiknél, nekem nincs. Van amelyik váltó sosem esik szét akkor se ha mindig kettesbe dobálod vissza. A komolyabb verdáknál többszörösen szinkronizálva van sokszor, hogy bírja a kiképzést.
Gagyi váltó és nagyon agresszív használat kell, hogy legyen értelme a mai szinkronizált váltóknál dupla kuplungolgatniHa felváltásnál nem lassú a váltó akkor mi értelme van duplán kuplungolni?
Írtam miért, úgy szebben veszi a fokozatot.
(#21348) EQMontoya: sokan.
[ Szerkesztve ]
-
lsc
nagyúr
Sima gázfröccsöknek a kutas örül, nő a haszon, más értelme tényleg nincs. Kinyomott kuplungnál adott gázfröccsnél a váltóban gyakorlatilag semmilyen fordulatszámváltozás nincs, ezért nincs értelme. Felváltásnál főleg nincs, ott eleve a következő fojkozathoz a motor fordulatszámának vissza kell esni, azért nincs értelme, az viszont igaz hogy roppant vagány dolog még ha értelmetlen is, de sportdobos verdáknál kötelező .
Az élet kegyetlen .
-
Declare
őstag
Aki ezt teszi, azon is lehet mosolyogni ....de amugy könnyen beszelsz...Te is biztos fel lennel haborodva es visszakerned az autod aranak 2x-et, hiszen radöbbennel, hogy tenyleg mindig is erezted, hogy tul sok ´enoiksz´ jön ki
(#21348) EQMontoya en duplakuplung, dupla gazfröccs nelkül soha nem valtok sehova...meg rükibe is ugy teszem.... nem kockaztatom meg, hogy szetszakitsa az egesz autot az a 110 lo
-
EQMontoya
veterán
válasz Declare #21355 üzenetére
Nem duplakuplungolok én sem, mert jó a szinkron, de visszaváltásnál vagy a kuplungtárcsát gyilkolod, vagy a szélvédőt fejeled ki, ha nem adsz gázfröccsöt.
Jó, egy 1.0 ecoboostban nem, mert ismeretlen fogalom a motorfék, de a sorhatra ha bambán engedem rá a kuplungot, az bólogatós lesz. Főleg egy sportosabb visszaváltásnál, tehát mondjuk 4000 körüli fordulat esetén.Same rules apply!
-
Declare
őstag
válasz EQMontoya #21356 üzenetére
Hat biztosan autoja valogatja ezt is nekem komolyabb benzines manualhoz, ahol barmilyen trükk kellett volna a valtashoz nem volt szerencsem. A legkomolyabb benzines manualis valtos auto a 2 literes 163 ovas mazda 6 volt, de ott olyan vajpuhan ment minden, hogy eszembe nem jutott gepeszkedni
valami brutal benzinessel biztos igazad van, nem tudom sajna
(#21358) focvis asszem tarod eddig a rekordot 2=>6 valaki?
-
Declare
őstag
-
McSzaby
őstag
Akkor én is elmondom az én tapasztalataimat a dupla kuplunggal. Az én felicsitámban elég trágya a váltó már, így nyilván kijelenthető, hogy a szinkrongyűrűk elkoptak, ennek következtében ha én dupla kuplung és/vagy gázfröccs nélkül visszapakolom 4000 fölé, akkor biz' csak egy reccsenést fog hallani az ember először. Megkérdeztem erről a szerelőmet, hogy a dupla kuplungolás számít-e és az ő véleménye az volt, hogy teljes mértékben felesleges még egy ilyen szituban is, mivel amikor kuplungolok,gázt adok, kuplungolok és váltok, akkor igazából abban az eltelt időben olyan pontra érnek a fogaskerekek, illetve a motor is olyan fordulatra, hogy könnyebben veszi a sebességet, de valójában a kuplung dupla használata teljesen felesleges.(Elméletileg!! Ezt ő is hozzátette.)
Na, most én úgy váltok, hogy egy pillangófingnyi időt hagyok mielőtt "tövig betolom" a sebességbe, így a szinkrongyűrűnek van ideje ellátni a feladatát. Na bummm, valójában a sima utcai autóban a szinkrongyűrű állapota határozza meg milyen módszerrel váltasz, de a dupla kuplungnak valójában csak elméleti haszna van, gyakorlatban az eltelt idő az, ami segíti a váltást és ezzel hosszútávon kímélve a váltó alkatrészeit. Mindenki döntse el maga, hogy kíméli-e a maga kis gépét, de egyértelmű, hogy szükség nincs rá mechanikailag.
(Saját vélemény,tapasztalat. sima utcai autóra vonatkozik.)
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
Buster17
addikt
Hátsó üveg sötétítés legális? Kell hozzá valami dokumentom vagy valami más?
-
Declare
őstag
válasz EQMontoya #21365 üzenetére
Hat ha leugrik az ember a kuplungrol mondjuk lejtmenetben, akkor biztosan, de ha szepen felengeded, akkor nincs ez nem?
(#21363) tomcsi23 Ha nincs benne kettöstömegü, akkor szerintem mind1. en ugy tudom, amiatt nem szabad alacsony fordulaton autozni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tomcsi23 #21363 üzenetére
2004-2006-ban volt a 3.0 dízel; ja, valahol 50-60 között fogyott el 1-esben. Annál nem kellett sokat csúsztatni a kuplungot induláskor, 1000-től kajakra húzott.
Ez volt az első dízel autóm, utána jött a csippelt 1,9CDTI, ott 1800-as fordulatig nem történt semmi, utána meg szabályzásig (5000 felett valamivel) tekert.
Vidám napok? hát... hétvégén.
@Declare: hogyne lett volna benne DMF. Tudom súlyos, de ennél a dízelnél nem mindig vettem el a gázt kuplung közben, ha gyorsan akartam 1->2 vagy 2->3 váltani, mert olyan erősek voltak a motor lengései. 120 000 km-nél adtam le, nem zörgött [még] a kuplung. (bohó voltam még, mondom)
[ Szerkesztve ]
-
lsc
nagyúr
válasz McSzaby #21364 üzenetére
Kopott szinkronnál pont van értelme, hiszen szinkronizálatlan váltónál pont a duplakuplung illetve visszaváltásnál a duplakuplung gázfröccsel hozza azonos fordulatra a váltó fogaskerekeit a kapcsoláshoz, magyarán ezek a "műveletek szinkronizálnak". Ha a szinkrongyűrűk nem végzik el a feladatukat akkor pont emiatt van értelme, a gyakorlat legalábbis ezt mutatja.
Ja ami kimaradt, nem mindegy mekkora az a gázfröccs, ha nagyobb vagy kisebb akkor recsegés a vége, ezért találták ki a szinkronizált váltót, sokan egyszerűen nem tudnak úgy váltani.Az élet kegyetlen .
-
McSzaby
őstag
Arra gondoltam, hogy a teljes tevékenység során maga a gázfröccs, ami az értelmet adja az egésznek, mert attól, hogy a gyűrű kopott és kevésbé dolgozik "vaj" simán, attól függetlenül még működik és a megfelelő munkára a gázfröccsel segítek rá. De alapvetően nekem is ez volt mindig is a meglátásom, ami neked is, hogy ártani nem árt a gépnek akkor meg miért ne?! Én csak bedobtam a közösbe az én tapasztaltaimat is.
[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
válasz Buster17 #21370 üzenetére
Pont a matricázást elkerülendő, én ezt nézegetem a Mini hátsó ablakaira. Típushoz gyártják méretre, nem drágább, mint a fóliázás, ellenben bármikor lepattintható, ha mégsem kell. Ráadásul lehúzott ablaknál is ott marad, ha ez valakinek szempont (nekem azok az ablakok pont nem lehúzhatók).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Qru
MODERÁTOR
-
hroberto
veterán
A Repsol olajokról mik a vélemények? Motorban használom, de autóba nem tettem még.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
-v-
addikt
Komolyan bakker, néha annyira ócska primitív emberekkel akadni össze az utakon, kerékkulccsal verném agyon... ezeknek bezzeg telik új bmw-re
-
-v-
addikt
válasz szőröscica #21383 üzenetére
Én egyedül azon baszom fel magam, amikor valaki bicskanyitogatóan primitív, és mindezt a többiek kárára.
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #21383 üzenetére
Mik vannak.
Nekem is kene egy wems bele, mert lassan minden bokorban turbos vti vanRvilike: na mondd mar mit csinalt
[ Szerkesztve ]
-
_ATi_1
senior tag
Sziasztok!
Adott egy autó, ami kb. egy hónapja áll egy helyben, és lemerült az akksija. Egy másik autóról (járó motorral) próbáltuk "megbikázni", de csak nyögdécselt, épp hogy tekert a lemerült akkus autó. Néhány perc próbálkozás után azt tapasztaltuk, hogy a bikakábel saruhoz érintésekor nem szikrázik olyan mértékben, mint először...mintha nem venne fel áramot a másik autó. Ezután már egyáltalán nem tekert az önindító, és az elektronika sem éledt fel.
Valakinek van ötlete, hogy mi lehet? Gondolom az önindítónak nincs biztosítéka, ami kiéghetett.
Azóta feltettem az akkut töltőre... Jól gondolom, hogy a kis kupakokat a tetején nem kell lecsavarni töltés közben?
Köszönöm előre is a segítséget. -
szőröscica
addikt
Nagyon tetszenek nekem ezek a faceliftes fókák, és a Fordnál érzik a színeket is. Ez az ST narancs marha ütős, de a candy red fantázianevű bordó is csodás. Akár ezt a dízelt is elfogadnám, de az 1.5 180 lovas benzines, vagy a 250 lovas ST is jöhetne.
-
nagyúr
válasz szőröscica #21383 üzenetére
Feher sedan narancs kerekkel vagy fekete hecsi accord elso lampakkal?
-
-
nagyúr
válasz szőröscica #21391 üzenetére
Lehet már a téli kerék van fent neki, de amúgy ja, egyetértek.
Egyébként ha jól emlékszem "csak" 0.8-al van fújva.
-
_ATi_1
senior tag
-
szőröscica
addikt
válasz focvis #21395 üzenetére
Azért mekkorát változott pár év alatt a világ: 10 éve még simán kaphattál mezei középkategóriás autót 6 hengeres motorral (Vectra, Laguna, Passat, 407, C5, stb), benzinest és dízelt is, ma meg örülhetsz, ha egyáltalán 2 literes turbó választható és nem valami túlfújt 1.6 a csúcsmotor mint pl. a Renaultnál, a 6 henger meg a prémiumgyártóknál is már csak az igazán drága változatokba fér bele. 8-ról ne is beszéljünk.
Nekem nincs bajom a turbómotorokkal, sokkal jobban szeretem a karakterisztikájukat mint a szívókét, de a sok henger az sok henger. Az a finom dolog.
-
veterán
válasz szőröscica #21396 üzenetére
Insigniaban van még talán a 2.8 V6 turbó (OPC), amit senki se vesz meg egész Európában.
Nekem az imént említett 3.0 után 1.9 dízel jött (céges megszorítások), menetteljesítményre nem volt rosszabb csippelten, de való igaz, hogy a járáskultúra össze nem hasonlítható. Fogyasztás kb. +1 liter lehetett a 3.0 kárára (7 VS. 8-8.5).
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz szőröscica #21396 üzenetére
A Ford régi, 1.8-as V6-os motorja. hmm ilyen már nem lesz
-
-
TaaT
veterán
válasz szőröscica #21396 üzenetére
"Azért mekkorát változott pár év alatt a világ"
Tessék megköszönni a méregzöldeknek.
Give them hell Ukraine!
Új hozzászólás Aktív témák
- Noble Chair EPIC
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt