- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hadsz
tag
Üdv,
Mátyásföldön valóban üzemelt egy szovjet füves repülőtér 56-tól folyamatosan,elsősorban parancsnoki és futár gépeket szolgáltak ki,a helikoptereknek beton leszállóterület volt kialakítva.Ami viszont még fontosabb,hogy itt volt a DHDSCS parancsnoki központja "Kortik" hívójellel, ezen belül a légierő és a légvédelem parancsnoki központja egyaránt itt települt.1991 június 19-én hagyták el ezt a területet.
[ Szerkesztve ]
-
PeppErKorN
tag
Engedelmeddel pontosítok egy kicsit.
Mátyásföldön a 36. Légi Hadsereg (36-я воздушная армия (в/ч пп 86889)) parancsnoksága volt. A ’80-as években alárendeltségébe tartozott a 11. Gárda Vadászrepülő Hadosztály (Tököl), a 177. Gárda Vadászbombázó Hadosztály (Kunmadaras), és a 70. Rádiotechnikai Dandár (Budapest) is. Ennél fogva lényegesen nagyobb erőt képviselt, mint a Magyar Néphadsereg összes repülő (honi légvédelmi, és csapatrepülő) alakulata.
Valamennyi szovjet katonai létesítményre igaz volt, hogy a lehető legnagyobb mértékben önellátásra törekedett, és az ott szolgálók számára igyekezett a magyar lakossággal való kapcsolat tartás lehetőségét a minimálisra csökkenteni.Hadsz: megelőztél
[ Szerkesztve ]
--K--N--R--
-
ócskás
aktív tag
Időről időre felreppen az a valóban nem újkeletű hír, hogy az oroszok Mo.-n szupertitkos, föld alatti repülőteret (hovatovább: repülőtereket) üzemeltettek.Ezekre a hírekre jellemző, hogy egy nem teljesen meghatározható személy (szomszéd haverjának a kollégája -vagy valami hasonló,keszekusza ismeretség) véletlenségből éppen arra császkált (mert jellemzően katonai területek környékén szabadon lófrálhatott bárki!) amikor a birkalegelő (ez a mesélők szerint általában egy nagy legelő vagy valamilyen kietlen ugar volt) jőkora része mindenféle előzetes jel nélkül szétnyílt (általában egy nagy rész elkezdett süllyedni, majd szétnyílt -de hallottam más variációt is). A hatalmas nyíláson át egy orosz géppár (mindíg a legmodernebb gépek, még csak véletlenűl sem modjuk egy szutyok mig-21 vagy mig-23!) repült ki nagy sebességgel, majd kisvártatva elkezdett összezáródni a legelő! Általában szemtanúnk nem ijedt meg, hanem alaposan körülnézett, és megállapította, hogy a környéken legalább három felettébb gyanúsan elhelyezett villanyoszlop van elhelyezve, ami a hazatérő gépeknek jelzi a leszállóhelyet.
Igen, ez "urban legend", de a vadabbik fajtából!
Miért ne lehetne ugyanilyen légvédelmi objektum üzemben ma Magyarországon - immáron magyar kézben?... Egyszerű a válasz:lehetne, ha épült volna ilyen.De nem épült!!!http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
Köszönöm az információt, de a #609 hsz-ban a #601 hsz-ban feltett kérdésre ( "Mátyásföld, reptérre vezető út jobb oldalán a kanyar után létezett földalatti, igazából egy hosszúkás púp lehetett, valami amit már régen lebontottak. Ez mit intézett ? Esetleg fotó róla.") adtam azt a kissé pongyola választ, hogy: semmilyen infóm nincs Mátyásföldről
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
safranek50
csendes tag
"Milyen jó lenne egy-egy - szó szerint is érthető (! - ) - erdei menedékház... "
1969 Lillafüred
A szolgálai hely - többek között - a Dolka tetö.( MI csak bagolyvárként tűztük ki magunkat.)
Soha nem volt senki aki örömmel ment volna katonának, de - most ennyi idő után IS! azt mondom azért a látványért megérte.
Egy 3 nagy szobából, konyhából, 3 kisebb szobából álló házat képzeljetek el, amit MA A FENTI CÉLRA NAGYON EL TUDNÉK KÉPZELNI.
Minden adott volt, és lenne ma is.
Lerombolták.
Alatta (keritéstől 5 méter) akkor is turistaút vezetett, néztek is mikor egyszer csak egy félmeztelen napozó őrkatonát láttak a hatalmas fák közt "kinőtt" antennák tövében, aki vidáman válaszolta a kérdésre: "NIncs véletlenül egy kulacs viz?
De, van.
Pedig 2 naponta lajtos hordta a ciszternába , és minden nap meleg zuhany volt a szolgálatnak.
A hegy tetején.
Az "őserdő" közepén.
(És nem taposta el az erdészeti úton naponta közlekedő kocsi a "védendő" növényt, állatot, sőt volt, hogy a gevládáskocsi (napi élemiszer) megvárta, mig a vaddisznócsorda átvonul.....) -
ócskás
aktív tag
A herdálásnak, az enyészetbe küldésnek, a rombolásnak, a felelőtlen és közvetett amortizálásnak ilyen mértékét még a nálunk "sötétebbeknek" tartott országokban sem lehet tapasztalni.
Ez sajnos így van, elég fájdalmas ezt látni!mod: írtam még egy pár sort a "humán erőforrás" elherdálásáról, a felelőtlen rossz döntésekről, hazaárulásról és gazdasági bűncselekményekről, de átolvasva asorokat inkább kitöröltem...nagyon elvinné a témát más irányba...
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
Balatoni
csendes tag
A Monostori erőd bejáratánál a földsáncot valóban ,,egy kissé" átalakították, hogy a normál nyomtávú vasúti kocsik a kapun beférjenek. Az állomásról vezetett be az erődbe egy ipar vg. Az erőd kapuja után volt egy váltó, és elágazott egy rámpát közrefogva, majd mindkettő csonkán végződött. Az egészet alu tető fedte a légi/műholdas felderítés ellen. A rámpához szállítószalagok csatlakoztak, és ezeken történt a ,,motyó" ki-, és betárolása. Emiatt az ablakkeretek jelentős részét is kiverték, hogy beférjen a szalag. Az erődben a létesítéskor felszeret elektromos tűzjelző rendszert is szétverték a robbanásveszély miatt. Amikor Komáromból kivonultak, akkor a vasutasok hozzávetőleges számítása szerint 12 000 vagon motyót (lőszer + felszerelés) vittek el. Egy tábornokot faggattak is, hogy mennyi lőszert tároltak. Ő csak annyit mondott, hogy ha elszólta volna magát az ott levő mennyiség, akkor most másfele folyna a Duna.
-
hadsz
tag
Na akkor számoljunk egy kicsit
Egy tehervonat nem nagyon volt több 30-40 vagonnál,de tegyük fel,hogy 60 vagonból állt egy szerelvény /ennyi biztos nem volt.../.Gondolj bele,hová állt volna egy kb 1km hosszú /vagy még hosszabb/ szerelvény? De tegyük fel,hogy volt ott ennyi hely /nem volt/. 12000 vagont számolva ez 200db 60 vagonból álló vonat.Ha bőven számoljuk ezt a " napokig rakodták" tényt - mondjuk legyen 1 hét.Ez annyit jelent,hogy naponta megraktak mintegy 28-29db 60 vagonból álló szerelvényt.Azaz óránként legalább egyet éjjel-nappal egy héten keresztül.Nincs az az infrastruktúra - főleg ott - amivel ezt ki lehet vitelezni,akármennyi kiskatonát is vezényeltek oda.Képtelenség.
Szerintem ha naponta mondjuk 4db 30 kocsiból álló szerelvényt telepakoltak,az már igazán szép teljesítmény.Ez - ha hét nappal számolunk - 840 vagon.
És ez még így számolva is irgalmatlan mennyiség![ Szerkesztve ]
-
ócskás
aktív tag
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
hadsz
tag
Szia,
nem tudom pontosan mire vagy kíváncsi,de ha a repülőtérre akkor:
Mimon-Hradcany repülőtér,'68 -70 től a KHDSCS /Központi Hadseregcsoport/ használatában
70-től 192.vadászrepülő ezred 3 századdal / MIG-15,MIG-21-es gépek/
75-től települt ide egy önálló helikopter egység is / MI-2, MI-8/
85-től a kivonulásig : 236.vadászbombázó ezred 3 századdal /MIG-27,MIG-23/
230.önálló helikopter század 3 rajjal /MI-8,MI24/
199.önálló helikopter század 3 rajjal /MI-6,Mi-8,MI-24/
Itt is van egy Gránit tároló-ideiglenes jelleggel.A repülőtértől néhány km-re DK-re egy ún. VII-es típusú / mint Tótvázsony/ atomfejtároló bunker.
-
ócskás
aktív tag
Sokat nem...
1945-1956 között a szovjet légierő, majd 1957-1990 között az NDK légiereje használta.
1990 -1994 között a Luftwaffe.Coordinates N522615 E0122716 (WGS84)
Elevation 31 m
ICAO Location Indicator ETBB (ab ca. 1985), EDUB (2000)
Operator NVA LSK/LV
Airfield ID 2134http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
hadsz
tag
Üdv!
Nos,nem teljesen.
Dióhéjban:
Ez a Wittstock-i repülőtér,a 16.Légi Hadsereg parancsnoksága /Wünsdorf/ alá tartozott.'47 és '90 között először a 3.vadászrepülő hadtest majd a 71.gárda vadászrepülő hadtest parancsnoksága települt itt.
47-től 721.vadászrepülő ezred / La-9 majd '56-ig MiG-15-ös/
56-61-ig 19.gárda vadászrepülő ezred /MiG-15,MiG-17/
61-94-ig 33.vadászrepülő ezred /MiG19,21,23,29/A repülőtér 330 hektár,40db AU-11-es,illetve 36db AU-16-os fedezék volt/van.Ezeken kívül elkezdték az építését 4db AU-19-es !! fedezéknek,amelyek végül befejezetlenek maradtak.
Egy ideiglenes Gránit tároló itt is volt/van. -
hadsz
tag
Szia,
egy nagyon rövid összefoglaló erről az "érdekességről" :
Ez a reptér Templin vagy Gross Dölln néven szerepel.Ez volt az NDK legnagyobb katonai reptere,mintegy 1503 hektáron terül el.Rádió hívójele a '70-es években ASTORIJA,a '80-as években LEOPARD.
Állandó atombomba tároló /RTB/,2db Gránit.
40db AU-13 as fedezék.'55 ápr-szept IL-28 frontbombázók
'56-'70 787.vadászrepülő ezred , MiG-17,MiG-19,Jak-25,majd később Mig-21
'70-'94 20.gárda vadászbombázó ezred , Mig-15,MiG-17,Su-7,majd később Su-17,L-29ezeken kívül helikopteres alakulatok:
'69-'89 önálló helikopter raj ,Mi-2, Mi-8 ,majd később Mi-9,Mi-24
'89-'91 487.helikopter ezred , Mi-8,Mi-9,Mi-24 századokkal
Ez utóbbi ezred a rendszerváltásnak köszönhetően soha nem "épült ki" teljesen. -
-
Végbéla
csendes tag
Az a sanda gyanúm, hogy a 29-esek külföldi eladásáról majd nem sikerül megegyezni az érdeklődőkkel, s a történet úgy fejeződik be, mint a Vegák esetében: valamelyik csókos jó pénzért megsemmisíti őket.
Megint végignéztem a honi légvédelem sorsáról szóló fórumos hozzászólásokat. Nem sírom vissza a letűnt rendszert, de annak idején valahogy volt látszatja, hogy mire költötték az ország pénzét. Ha jól számolom, 20 telepített lérak osztály, + a mobil állványok (KUB, KRUG), + a csapatlégvédelem (Silka, Sztrela, Igla). S néhány gazdag pártvezető.
Ma néhány KUB, Mistral, Igla. Emellett rengeteg politikus, s mindegyik gazdagabb, mint az előbb említett pártvezetők. Hát itt az ország pénze...
Más:
Egy egykori ht. ismerősöm mesélte (nem lérak-os), hogy Bocskán (Zala) volt egy laktanya, ahol laktanyán belül duplán elkerítve volt 1 db rakéta, szovjet kezelésben, légvédelmi célra. Annak idején a nyugati atombombázók az Adria felett járőrözve az Isztria magasságában fordultak vissza úgy, hogy észak felé kezdték a visszafordítót. Abban az esetben, ha a fordulót nem fejezik be, hanem tovább jönnek észak felé, az orosz indította volna az 1 db rakétáját, amely elméletileg leszedte volna a bombázókat. Logikusan végiggondolva ez csak atomfejjel szerelt rakéta lehetett. Tud valaki erről valamit?