- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Milyen TV-t vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sokkolóan drága az idei csúcs TCL tévé
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- Mikrofon topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz Because #76551 üzenetére
Azért ne csapd be magad se. A felszereltsége igen, de a váza nem. Anno te is azért vetted gondolom, mert olcsóbb volt, mint egy hasonló felszereltségű (mondjuk) német gyártóé.
Ez már az a szint (150e+ használtan), ahol a vásárló nézi azt is, hogy milyen vázat vesz.
Én még mindig azt mondom, hogy vázcsere, akkor el fogod tudni adni 160-ért, a Kilimanjaro vázat meg 25e-ért, és nullába vagy a mostani árakhoz képest. Csak eladtad, amit szeretnél.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ShiTmano
aktív tag
A Hajtány facebook oldalán találtam ezt az csemegét. Hááát voltak régen érdekes elképzelések.
Ezt összekombinálni egy XX1 Eaglelel. 48speed.....[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
nagyúr
Shimano SH-R107-es cipőt használok Shimano PD-R540 pedállal és eddig semmi bajom nincs vele. A pedál már 2 éve használatban van a cipő csak bő 1 éve (előtte is Shimano volt csak egy egyszerőbb).
De amúgy a Look pedálokat eléggé dícsérik szóval félre nem nyúlt vele.Més que un club!
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #76549 üzenetére
Biztos nem fogok ott lemenni ahova sok lenne az AM bringa. De egy "picit" bennem van, hogy egy ilyen bringa megbocsájtóbb lesz a hibáim irányában lefelé, azaz megment 1-2 buktától.
A tesztnapon egy Cube Stereo 150 HPA SL 27,5+-szal mentem, és nagyon bejött, de nem tudom pl, hogy az AM vagy enduro bringa egyáltalán?Ez a Merida kicsit 14kg fölött van. Ezt te nem is ajánlanád, még enduronak sem?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
Karbon merev farúval mentél már? Ha "csak" túrázni kell a családdal, akkor bőven elég, mert egy ideig gondolom te leszel a leggyorsabb lefelé. Ha nem mész annyira kövesen, gyorsan le, akkor szerintem felesleges a fully. Pl ez full XT, és kevesebb, mint 12 kg. Ezerszer jobb lesz vele hegynek fel menni. Lefelé meg a karbon váz és a 2,5-ös guminyomás is csillapít bőven egy túrázós tempót. Nem mellesleg kevesebb a hibalehetőség, egyszerűbb karbantartani.
Ezt a példányt csak hirtelen találtam a Giant árában, biztos van jobb is ennyiért, nem feltétlen ez a jobb (rendelésre is írják), de a karbon 29"-on elgondolkodnék.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
Ha nem vagy egy tapasztalt montis, és nem vagy kifejezetten bátor és gyors lefelé, akkor kb semmi különbséget nem fogsz érezni lejtőzéskor a 140-150-160mm rugóút között. Mindegyik bőven a tudásod felett van. Szerintem a legideálisabb összeállítás a 140-es hátsó rugózás egy 150-es villával. Mivel ezáltal a fejcsőszög már Enduro-s lesz, de a súly bő 1kg-al egy 160-as Enduro alatt marad, azonos felszereltség mellett. De az is teljesen jó ha 140/140 a gép. Bő 1 kilót már megérzel fölfelé.
Ez pl elég jó ennyiért: [link]6030D: Részben igazad van, de ha nem a maximum a lényeg fölfelé, akkor a 13,5 kg körüli AM gép még bőven vállalható fölfelé is. Ugyanakkor a 140-es AM fully a 100-as XC hez képest egy úthenger lefelé. Sokkal nagyobb biztonságérzetet ad, és sokkal több hibádat korrigál, elnézőbb ha hibázol.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #76559 üzenetére
Tetszik nagyon amit ajánlottál, az 2x10-es is, árban pedig még jobb is picit ha innen rendelem szállítással együtt is.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Lehet csak a saját igényeimet akarom a te keresésedre kivetíteni, de én tuti merev-farút vennék.
-Azonos pénzért az a pár kiló mínusz az akkor is előnyt fog jelenteni amikor nem valami durva lejtőn mész lefele (az idő 95%-a). Fölfele jobban tekerhető. Jobb vele a kigyorsítás.
-Alacsonyabb karbantartásigény
-A nagy (29, 27+) ballonos, alacsony nyomásra fújt kerék rengeteget tud csillapítani. Ha megtoldod ezt egy karbon vázzal meg nyeregcsővel akkor annak is lesz még összesen pár cm csillapítása.A tag a videón merev-farúval megy. Gondolom ez neked így elsőre is túl lassú lenne: Occams Fusor - Mátra maraton 2016
-
StLui
veterán
válasz joysefke #76562 üzenetére
Lehet nem adja vissza a video, de ennek az útvonalnak csak nagyon kis része tűnt érdekesnek, kihívásnak (lefelében), ilyeneken mentem már. De nem néztem végig, csak belenéztem pár percenként, ha tudod melyik részét nézzem(perc alapján) megköszönném. Elsőre azt gondolom ennél sokkal inkább lejtőzni szeretnék.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
CaNNa3IS
senior tag
mindegyikhez reverb stealth van gyárilag ami 3-400 euro és nagy segítség.
Runner ajánlotta nekem is a strive szériát amiben ún. shape shifterrel gyakorlatilag 160 és 130 között tudsz váltani hátsó rugóutat.
Nem próbáltam még de amit láttam az elég meggyőző.Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
StLui
veterán
válasz CaNNa3IS #76564 üzenetére
Ülésmagasság állítás klassz, még én is szoktam a sima, gyorszáras ülésemet állítgatni, azon a pár alkalmon amikor a barátommal kicsit meredekebb ösvényre tévedtünk a Pilisben. Magasban ülve neki sem mertem volna indulni egy-kettőnek
Köszi a videós időpontot, így képernyőn keresztül nem tűnik nehéznek ez a szakasz.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
na ez a videó visszaadja mi az ami talán lőtávban van, bevállalnám, próbálgatnám a minél tempósabb lejövetelt, így első időszakban
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
A magyarországi terepek nagy része alapvetően túrázós, leszámítva pár technikásabb szakaszt. Konkrét lejtőzésre (DH-ra) alkalmas felvonós pálya egyedül Eplényben van. Illetve ott van a Budapesti fogas, és a Budai-hegység néhány durvább szakasza. Amit te szeretnél az egy AM vagy Enduro bicajozás. Tulajdonképpen ez is túrázás, csak van benne csapatós rész is.
Azért a trekkinget ne keverjük ide, mert az másfajta túrázást jelent.
Nem tudom mennyire ismered az Alpinbike-os srácokat, de ott például a Dani évek óta Giant Trance-el megy mindenhol. Ez egy 140mm-es AM gép. Pedig ő elég durván nyomja lefelé és fölfelé is. Rendszeresen túravezető a Cross alps túrán ahol napi több ezer méter szintet küzdenek le elég durva lefelék is vannak.
Ha neki megfelel az AM gép, akkor neked is megfog, elhiheted.
Ettől függetlenül megveheted az Enduro-t is, csak próbálok rávilágítani a valóságra. A te esetedben full semmi értelme nem lenne a 160mm rugóútnak, mert semmi pluszt nem adna a 140-hez képest. Csak a nagyobb súlyt éreznéd meg belőle, meg azt, hogy rosszabbul mászik. Lefelé semmivel nem lennél vele gyorsabb. Ahhoz már nagyon profin kell nyomni, hogy valaki megérezze a 140 és 160 közti különbségeket és még profitáljon is belőle. Az én mostani bicóm is AM, és azt kell mondanom, hogy brutál lefelé. Nem mondom, hogy egy profi lejtőzős lennék, de azéért szeretem megereszteni. Mondjuk az átlagnál jobban és még így is rengeteg tartalék van a gépben.
Még ha pedelec gépet vennél, akkor azt mondanám, kb mindegy, hogy AM vagy Enduro mert a rásegítés majd kompenzálja a plusz súlyt, de normál hajtással inkább az AM. Enduro-t akkor vennék ha lenne pénzem egy Full carbon gépre. Na ott már tényleg van értelme. Aluból, normál hajtással én max az AM-et venném meg. Pláne magyar terepre. Még a 120-130mm rugóút is elég az esetek 70-80%-ban. Egy merevhez képest az is komoly ugrás, de a 140 tényleg a plafon.Na ezt tudja egy Enduro, 60-al a kövek, gyökerek közt. [link]
joysefke: Azt kell eldönteni, hogy mi a fontosabb. Érthető a te álláspontod is, mert te egy teljesítmény orientált ember vagy, maraton versenyeken is indulni akarsz, számít, hogy mennyi idő alatt teszed meg a köröket stb. Nyilván merevben gondolkodsz mert kétségtelenül ez mászik a legjobban. De StLui szavaiból úgy veszem ki, hogy ő egy élmény bicót szeretne, amivel persze el tud menni túrázni is, meg felmászik a hegyekre, de nem versengeni akar. Erre a célra egy AM gép 100 szor jobb mint a merev, nem véletlenül hívják Alllmountain-nek a kategóriát. Az lehet, hogy egy jó karbon merev gép már lefelé sem rossz egy minőségi villával, de egy 140-es alapabb felszereltségű AM fully is megeszi reggelire lefelé akármelyik full-full carbon XC merevet. Ott ahol a merevvel elpattogsz és fékezel a 140-es gép átcsörtet, csak markolni kell a kormányt. És a súlypontja is jóval hátrébb van tolva, ezáltal a meredekebb szakaszokon sokkal magabiztosabb vagy vele. Csodák nincsenek, amennyivel jobban mászik az XC annyival jobban lejtőzik az AM.
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #76568 üzenetére
Alpinbike-kal voltam már két túrán, egy rövidebb, egy hosszabb, sajnos pont utóbbin merev vázzal, 29-es kerékkel, nem éreztem magam jól rajta megint csak. Ellenben előtte a 27,5-es Anthem bringával jól mentem. Most szombat, vasárnapra is bejelentkeztem az Anthem-re.
Felfelé még a meredek szakaszokon is nagyon jól bírtam a mászást a merevvel is amúgy, ott az élbollyal mentem, de lefelé nagyon nem éreztem jól magam a 29-es, merevvázassal, még ott sem ahol előtte az Anthem-mel lazán mentem.Rendelni csak a vöröset lehet Canyon-ból, de tetszik nagyon. Sajnos Alpinbike-nál, és máshol sem láttam itthon ennyiért ilyen felszereltséget.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
Na most megpróbálok magamra cáfoloni, hátha van Alpinbike-os alternatíva, túravezető Viktor pont ezt ajánlotta Giant Trance 27.5 2 LTD, Runner_fxr által akkor ajánlott 4.0 helyett, mert, hogy ez már nagyon kompromisszummentes ahhoz képest is.
Szóval most a meghirdetett ár, mínusz a meghirdetett levásárolható bón, de még így is azért majd 100-zal többe jön ki canyon-nál, de hátha belefér még egy kis alku. Viszont jobban tetszik a canyon.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Ha még az Anthem is tetszett a 100-at mozgó vázzal, akkor mit akarsz itt a 160-al.
Egyébként miért nem a Trance-t próbálod ki ha amúgy is ez a kategória érdekel?A Canyon az egyik legjobb ár érték arányú gyártó a webshop-os cégek közül.
Azt azért ne felejtsd el, hogy a Giant nagyobb név mint a Canyon, ezért is drágább, meg nem csak webshop.
Én azért ajánlottam az olcsóbb verziót mert szűkös volt a kereted, nyilván kompromisszumos a belépő kategória mindig.[ Szerkesztve ]
-
SSJmeszes
senior tag
válasz Runner_fxr #76558 üzenetére
hmmm.. ez a Canyon gép nálam is eléggé nyerő. *-*
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #76571 üzenetére
Mert hiába szerepel a tesztkerékpárok között, már nincsen. Csak 4db tesztbringa van most a 7 helyett.
Tudom, hogy azért ajánlottad, 200 körülről indultam
Közben Canyonnál néztem, kiírja, hogy 27% áfa, nosza váltottam országot, de ugyanannyi maradt a bruttó
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #76574 üzenetére
Na ja és akkor már 800, már így is a testi épségemet kockáztatom itthon
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #76568 üzenetére
Jó ez a videó! Én is így szoktam hazajárni a boltból.
A merev vs. fully témát elengedem, még annyit fűznék hozzá, hogy lehet, hogy segít megoldani helyzeteket, de ha valaki nem tud bringát kezelni és elhiteti vele a bringa, hogy az a lejtő meglesz 40-nel, és nem adja ki, akkor lehet belőle gond is.
(Hétvégén ilyen lassúnak tűntem lefeléken a merevvel? )Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
Az a Richie Rude nagyon keményen tolja.
Én nem azt mondtam, hogy a nagyobb rugóút megtanít montizni, hanem azt, hogy sok esetben megbocsátóbb ha benézel valamit. Esni persze nagyot lehet ezzel is, de mindenképpen biztonságosabb lejtőzést tesz lehetővé mint a merev. Nekem sem kéne merev, mert sokkal jobban szeretem a fully gépek stabilitását, és a térdem sem tolerálja már annyira, nem mindenkinek ugyan azok az igényei.
Nem tűntél lassúnak a merevvel, nekem is volt olyan, hogy egy merev montival gyorsabb voltam lefelé mint más a 140-es géppel, mert félt lefelé, de ettől még nem rajongok a merev bicókért mert lekorlátoz lefelé.
Egyébként mentél már fully géppel?StLui: Akkor vedd a Canyont, az olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #76577 üzenetére
Nem mentem, de kipróbálnám. Az a bajom vele (az árán kívül), hogy itthon nem tudnám kihasználni. Sokszor a mereven is fosok, és a lejtő alján elgondolkodom, hogy ezt megérte-e (persze! ), ezért nem hiszem, hogy annyival nagyobb sebességgel jönnék egy fullyval. Egyedül hétvégén is az olyan részeken éreztem, hogy na ide jó lenne, amikor kiépített döntött kanyar volt (félcső?), na ott ha lett volna mit összenyomni, biztos jobban be tudtam volna fordítani. Meg értelem szerűen, amikor dobálja a seggét lefelé. De ha nem dobálja a fully, szerintem a gyökéren sem lehet megállni, ha szükség van rá. Biztos stabilabb, hiszen csak 1 barral alacsonyabb nyomás is ég és föld az enyémen, ezért is tervezem a TL-t, hogy tudjak még lejjebb menni. Meg kellene egy karbon váz meg nyeregcső (úgyis lassan eltörik ez...).
Egyébként szerintem azért más a véleményem, mert jelenleg a maratonozás, illetve a sok szintes túrák vonzanak, ahol többnyire hátrány a fully. Majd egyszer megöregszem én is, és kell majd a térdemnek meg a derekamnak a lötyi-lötyi.
Addig meg lehet, hogy veszek egy CX-et, minek ide mtb.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
Épp ez az, hogy a mereven fosol, de egy nagyobb rugóúttal már nem annyira fosnál ugyan azon a terepen.
Nem olyan bonyolult dolog ez, kb simán fizika. A nagyobb rugóút jobban kimozogja az út egyenetlenségeit, ezáltal stabilabb marad a gép a segged alatt, és így nagyobb is lehet a sebességed. És az is sokat számít, hogy sokkal vaskosabbak ezek a villák, egész más irányítani így az első kereket, sokkal határozottabban viselkedik, nem jön olyan könnyen zavarba. Az már nem biztos, hogy összességében gyorsabb lennél egy túrán, mert fölfelé meg valamivel lassabb leszel, de lefelé egészen biztosan gyorsulnál, ezt tapasztalatból tudom, volt már sok bringám. Nem véletlenül növelték meg a rugóutakat a DH-ban is, ha visszanézed az elmúlt 20 évet. Nézd meg mennyit gyorsultak a versenyzők és mennyivel brutálabbak a pályák is.Te is teljesítmény orientált beállítottságú vagy, fölfelé akarsz gyors lenni, meg az idő is számít. Erre tényleg a merev a legideálisabb. Viszont a fully nagyobb élmény. XC fully még nem annyira, de egy Trail vagy AM gép már eléggé nagy buli, és nyilván ezeket a bringákat alapvetően nem is versenyekre szánják, hanem élmény bringázásra. Mindenes gépeknek.
A CX meg megint egy olyan dolog, hogy olyan embereknek jók akik extrém módon hajkurásszák a teljesítményt, de terepen is szeretnének menni. Engem ez a része abszolút nem hoz lázba. Koskormány terepre? Még viccnek is rossz.[ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
válasz Runner_fxr #76579 üzenetére
Már többször írtad, hogy gyorsabb egy merev felfele, de ez szerintem nem feltétlenül igaz.
Ha brutál köves a mászás, akkor fullyn nem kell annyit a tapadással foglalkozni, lehet csak a tekerésre koncentrálni 100%-ban. Ugyancsak, ha már hosszabb a táv, akkor igenis számít a kényelem, mert tovább lehet tekerni, kevésbé fárad el az ember...
Szóval nem fekete-fehér a dolog ott sem, nyertek már sok XC futamot ösztelóssal, és tudtommal most is váltogatják pályánként hova melyik az ideális.
Ettől föggetlenül a mai kedvencem: Porcupine Rim, Moab Utah
Ezen belül pl. itt van ilyen mászás, igaz rövid.
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #76580 üzenetére
Én most itt elsődlegesen az XC merev és az AM fully közti különbségeket vázoltam, mert ezekről volt szó. De amúgy nyilván vannak szituk amikor egy fully akár jobban is mászhat. Viszont ha nagy általánosságban nézem, akkor egy könnyű karbon merev gép azért csak jobban mászik mint egy akár 2-3 kilóval nehezebb össztelós AM gép. Tisztában vagyok azokkal amiket írsz.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #76582 üzenetére
Ezt a "könnyű Carbon váz" kifejezést zárójelbe tenném, mióta a legtöbb neves gyártó alu modelljei pusztán pár grammban térnek el. Példaként lesd csak meg az 1300g körüli Rose Mr. Ride alu vázat, és idén gyakran látok 1800g tömeg alatti vázakat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
tome0001
senior tag
Sziasztok. Nemrég volt a bike-discount-on Fizik Antares nyereg 59 euróért, de azóta 120 euró alatt nem nagyon találok, és olyat szeretnék venni. Nem találkozott valaki akciós példánnyal valamelyik magyar/külföldi webshopban? Köszi előre is.
-
f27
aktív tag
válasz Runner_fxr #76568 üzenetére
Nem tudom,ezeken is mar 50km/h+ gumik vannak rajtuk,vagy sima gumikkal toljak igy?
Nekem mar gyarilag azt tettek a bringamra.
Irigylem oket amugy ,hogy igy tudnak menni tokon babon -
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #76583 üzenetére
Persze nem mindegy arany ami fénylik. Én sem vagyok oda az alap karbonért, és nincs is bajom a premium aluval. Felszereltséget tekintve nem csak a vázra gondoltam, amikor pl könnyű enduro bringát emlegettem. Nyilván az összes alkatrészen múlik.
f27: Szerintem az az 50km/h+ gumi egy parasztvakítás. Ezek az ebike specifikus termékek is mind azok. Egy DH gumival régebben is mentek 50-60km/h-val, vagy akár gyorsabban is, árkon bokron keresztül.
Most már van a Fox-nak pl ebike-hoz való megerősített szériája. Mi a bűbánatot kellett egy Fox 36-on pl még erősíteni?[ Szerkesztve ]
-
Nagyon jól van felvéve a videó, jó a zene is -tényleg mi a zene, mert rá akarok keresni - de a videón látott sebességhez egy fitnesszbicaj is elegendő lenne. Amit én linkeltem ott a lefelék nagy része lehet hogy nem volt túl technikás, de cserébe Occam 40+Km/h val robog lefelé. És igen, voltak technikásabb részek is, a sebesség pedig rengeteget számít terepen.
Ha rajta ültél volna Occam bicaján lehet meglepődtél volna rajta, hogy élőben hogy néz ki 40-50Km/h egy köves lejtőn lefelé.
-
6030D
Ármester
-
veterán
válasz Runner_fxr #76588 üzenetére
Azért amikor az ember lemegy egy kevésbé vészes, csak aszfaltot nyomokban tartalmazó, kavicsos, saras, egyszerű úton is 20 helyett 30-40 feletti tempóval, megváltozik a világképe, már ennyitől leesik, hogy nagyon-nagyon durva, amit itt egyesek csinálnak, legalábbis nekem nagyjából ilyenektől lett világos, hogy mekkora különbségek léteznek.
Everybody lies.
-
Pityu.
nagyúr
Valaki esetleg meg tudná mondani,mitől van az mikor kontra fékes biciklin fékezek először fog a fék,aztán kattan egyet és már nem fog?
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
f27
aktív tag
válasz Runner_fxr #76586 üzenetére
Félig igazad van.
Egy sima normál guminál,bármilyen márkás,és minőséginek neveztük,ha az elektromos bringámon megpörgettem 50-100km/h sebességgel,akkor szemmel lehetett látni hogy elkezdett nyúlani a gumi.Viszont egy defekt tűrő guminál ez már lényegesen kisebb volt,amire meg rátolják az 50+Km/h jelet ott alig van nyúlás.
Szerintem kicsit másképp lehetnek,vagy sűrűbben a rosták benne.De egy biztos,kicsit túlmisztikázzák az egészet.
-
Runner_fxr
Ármester
Országútival nem egyszer láttam már videókon 100+ km/h-ás gurulásokat, 23-as virslikkel. DH versenyen, elég brutál pályán simán mennek 60-70-et. Egy széria pedelec 6-7kg-os többlet súlya sem hiszem, hogy indokolná. Egyszerűen nem látom, hogy mi szükség lenne kifejezetten pedelec bringához gyártott külsőre vagy egyéb termékre? Gondolok itt még a sisakra, ruházatra, telókra. Szerintem itt csak arról van szó, hogy egy újabb bőrt lehúznak arról a rétegről aki megveszi a drága pedelec gépeket. Gazdagabb országokban simán el tudom képzelni, hogy aki vesz egy 1-1,5 millás pedelec-et, és nem kifejezetten ért a bringákhoz, megveszi mindenből inkább az e specifikus alkatrészeket, kiegészítőket borsosabb áron, csak mert azt ajánlják a pedelec-hez. Mondjuk én a széria pedelec-re gondolok itt elsősorban, nem az ilyen motorok teljesítményével vetekedő szörnyekre. Aminek tényleg lenne haszna egy pedelec gépen az inkább az erősebb kazetta, fogaskoszorú és lánc. Elvileg van pedelec-hez való lánc, de szerintem az maximum a nevében különbözik a többitől. Viszont a kazettákat úgy nyalja el mint a szart, inkább ezzel kéne kezdeni valamit a gyártóknak.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Most jöttem Münchenből, és láttam egy valag bringát kikötve.
Vajon az mióta áll az oszlophoz láncolva, amelyiknek mind a két kereke el van hajlítva, vagy a lánca teljesen rozsdás, illetve aminek a csomagtartójában már gyűlik az üres papírpohár?Mondjuk az sem semmi, aki a vasútállomás alatti bringatárolóba lerakta csak simán középre a bringát, összekötötte az első kereket a vázzal, és ment a dolgára. Itthon az ilyennek milyen gyorsan kelne lába vajon?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #76595 üzenetére
Ha nem a gyártó érdekét meg a marketing bullshitet nézzük, akkor nem értem miért nem raknak rá 7-es sort, 7-es erősített lánccal. Vastagabb, lehetne olyan anyagból, mint egy 9-10-11-es XT, és kerüljön 2x annyiba, mint az előbb említett láncok, de ne kelljen 500 km-ként cserélni. Mert akinek van pénze, az is meg fogja unni, hogy ha ideje is van, akkor havonta kell vinni lánc/sor cserére a portékát.
Olyan ez, mint kocsiknál a 100 literes tank. A legtöbb ilyen tulajt nem az érdekli, hogy 10 v 12-t eszik, hanem hogy 800 v 1200 km-t megy el két tankolás között (itt ugye úgy értendő, hogy egy nap 1x vagy 2x tankol).Még a kiosztást is meg lehetne csinálni 12-36 között (12-16-20-24-28-32-36), nem hiszem, hogy pedelecen nagyon számít, hogy kettesével lehessen pakolni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
StLui
veterán
válasz -=RelakS=- #76596 üzenetére
Barátunknak Kölnben egy bank bekamerázott utcafrontja elől vitték el a lelakatolt bringát Oda szokta tenni munkába menet
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
f27
aktív tag
válasz Runner_fxr #76595 üzenetére
Nekem SRAM GX rendszer van fent 11-es koszorúval.
Szerinted az jó féle? -
Strezi
őstag
Hehe, agymotoroshoz nem kell erősebb lánc ott csak a te verejtéked megy át a láncon
Pont tekerni voltam, és mire hazértem megjött a bike-discount-os rendelésem
Már fél bringa összejött itthon 1x11 sorral, meglátjuk a váz mi lesz hozzá
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen