- Házimozi belépő szinten
- Milyen videókártyát?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Everest / AIDA64 topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Projektor topic
- Modding és elektronikai kérdések
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Krisztianby: Az ügyintézésnek mindig ilyennek kell lennie?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Hirdetés
-
Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
it A Bloomberg szerint az Apple arra készül, hogy az USA-n kívül is piacra dobja a drága Vision Pro headsetet.
-
Problémás a kék szín megjelenítése HDR tartalmakban az OLED kijelzős iPadeken
ma A hiba mindkét új iPad Pro tabletet érinti, az Apple már dolgozik a javításon.
-
Xbox Game Pass [2024] - Az extra májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között a Senua’s Saga: Hellblade II-t kapják meg az előfizetők.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
-
Ixion77
őstag
válasz semmiho #285692 üzenetére
Annyira nincs is elszállva az ára. Az 1160g-os súly MTB szettre meg tyűha! Kipróbálnám.
Szálirányba meg tudják csinálni elég erősre, de vajon hogy bírják az oldalirányú kis-közepes ütéseket? Bár azt írja hogy ugyanúgy cserélhető mint a klasszikus változat, így ha a pótküllő ára nem csillagászati, akkor annyira nem számít.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
semmiho
tag
válasz Ixion77 #285703 üzenetére
650g a hátsó + 510g az első a specifikáció szerint. R2-őn jó eséllyel 1-2 nap, és lesz pontos, mérleges mérése. Ott már fent vannak a kerekek.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Csápájev #285691 üzenetére
Itt NRC-t használunk többen innen, szinte mindenkinek bevált, csak ne ezt vedd, mert MPowerPH-nál már második reped el. A többi modell jó. Havoromnak a Rockbros nem vált be, mert állítható orrnyereggel sem tudta megfelelően az orrához igazítani, azóta ő is NRC-t használ.
#285692 semmiho: én úgy tudtam már rég vannak ilyenek, pl. Scott Silverton SL.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
semmiho
tag
válasz jjeahh #285705 üzenetére
Nyilván ismerem, ismerősnek is van olyan - szóval, klasszikus, cserélhető küllősre gondolok, természetesen.
Mindezek mellett ismerek kisszériában gyártó amerikai manufaktúrát, aki évek óta kínál montis szettet cserélhető karbon küllőkkel, de az egyrészt nem mainstream, másrészt nem is 1600 EUR. -
avl
aktív tag
válasz Ixion77 #285675 üzenetére
"Modern szemmel nézve az, hogy nem ad nagyobb átfogást az 1x12-nél, miközben nehezebb."
vs. ugras a fokozatok között
...3x8-nal persze nem minden kombinacio ad mas attetelt es nem is mindegyik hasznalando; ...de X fokozatban menve szelhez fordul az ut vagy kis emelkedö stb. altalaban sokkal kisebb attetelvaltozast kér es 3x8-cal megvalosithato (pl. 48 a 16-hoz vagy 18-hoz), 1x12-vel gondolom kevésbé
..orszagutin 1-1 fog ugras a hatso soron vs. 1x12-nel az ugrasok
szerintem ez is nagyon felhasznalas es felhasznalofüggö, hogy kinek melyik mennyit szamit
-
Toobee
veterán
válasz balintbaba #285658 üzenetére
Majd írj, hogy milyen. Nagyon jól néz ki!
https://barbieripnk.hu/
-
Piftuka
veterán
Ismételten köszönöm a válaszokat mindenkinek!
Viszont, ne haragudjatok, de a lényegi részt nem értem! Túlságosan professzionális magyarázatokat írtatok.
(A fentebb említett váltási sebesség kérdése - azt hiszem számomra irreleváns -, hiszen nem versenyzem, nem fogok "terepezni", hegyről 80 km/h-val erdőn át leszáguldani.)
Szemezgetve a korábban írottakból is:
"Ma számolgattam, hogy a 3x9-es rendszerem egy 580%-os átfogású 1x14-esnek felelne meg O_o Talán már egy 2x11-esből is össze lehetne rakni egy olyat, hogy lenne egy normál megy egy "terepező" fokozatom úgy, hogy még rendes átfedés is van köztük.
A régi 3x6-om 28-28-at tudott."
"Azért egy modern 12-es 1x rendszer jobb mászási áttételt ad, mint egy 3x7-es elavult cucc. Ha jól rémlik, még a Megarange is csak 30-32-es áttételt tudott, egy mostani Deore meg 30-51-et, amivel még a nagymama is felmegy a falon."
Mi az az "átfogás", és ezek a "9-52", "30-32", "30-51" áttételek?Próbálom egyszerűen megfogalmazni a kérdést: a számomra fontos célra ezek melyike hol és mikor számít?
Tehát városban (nálunk több városrészen itt is van nagy szintkülönbség), Velencei-tó, vagy Balaton tókörön, lankásabb "hegyen-dombon" haladva...
Például elérkezem egy 20°-os emelkedőhöz, akkor a 3x9 váltószetten hova kell kapcsolnom, és mondjuk az 1x12-esen hova? Mindegyik tudja ugyanazt?
"Aquila non captat muscas."
-
őstag
válasz Piftuka #285711 üzenetére
az alapvető probléma abból fakad, hogy a (például) 3x8 rendszerben elég nagy az átfedés, és nem 24 valódi sebesség fokozatod van, csak ilyen 12-14 a többi nagyon hasonlít egymásra
vegyük példának a bő egy évtizede standardnak számító tripla 44-32-22 hajtókart egy 11-32 (11-13-15-18-21-24-28-32) lánckeréksorral
az elöl 32 hátul 32 az majdnem megegyezik az elöl 22 hátul 21-el
vagy a 44-21 az majdnem ugyan az, mint a 32-15
a 44-18 az majdnem 32-13
de a 44-15 is majdnem 32-11áttételt számolj, és abból lesz elképzelésed
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ixion77
őstag
válasz Piftuka #285711 üzenetére
"Tehát városban (nálunk több városrészen itt is van nagy szintkülönbség), Velencei-tó, vagy Balaton tókörön, lankásabb "hegyen-dombon" haladva...
Például elérkezem egy 20°-os emelkedőhöz, akkor a 3x9 váltószetten hova kell kapcsolnom, és mondjuk az 1x12-esen hova? Mindegyik tudja ugyanazt?"Ha jól sejtem, egy nap 30km-nél nem akarsz többet menni, a váltás sebessége teljesen lényegtelen, az átlagos haladási tempó meg 15 km/h. Ha így van, akkor neked teljesen mindegy hogy melyik váltót veszed. Minden ma kapható váltó alkalmas erre a célra.
Ha úgy döntesz, hogy sport jelleggel akarsz kerékpározni, akkor majd más lesz a helyzet. De akkor meg úgyis beleásod majd magad a témába legalább annyira, hogy egyértelműek legyen számodra azok az alapdolgok amiket most nem értesz.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Lacerta
aktív tag
válasz f4lcon #285713 üzenetére
Soxor hallottam ezt a "nincs is annyi fokozatod igazából" érvet az évek során, de sosem értettem, hogy a grammb*zuláson kívül mi értelme van?
Amióta 2x rendszerről ( Csepel verseny ) 3x-ra váltottam, mindig úgy tekerek, hogy:
- Elöl a 48-as tányéron sík aszfaltos út és gurulás,
- 36-os tányérral aszfaltos emelkedők, könnyű és közepes terep síkon,
- 26-os tányérral durva aszfaltos emelkedők, nehéz terep, síkban és emelkedőn is.
Tudom, hogy vannak azonos áttételek, de pont lesz*rom.
48-as és 26-os tányéron nyilván nem tudom leváltani az összes fokozatot, de ezt is lesz*rom.
Olyan meg sosem fordult elő, hogy nem tudtam elég gyorsan váltani az első és a hátsó váltóval egyszerre.
Ezért van szemem, hogy lássam, mi következik. -
Piftuka
veterán
válasz Ixion77 #285714 üzenetére
"Ha jól sejtem, egy nap 30km-nél nem akarsz többet menni, a váltás sebessége teljesen lényegtelen, az átlagos haladási tempó meg 15 km/h. Ha így van, akkor neked teljesen mindegy hogy melyik váltót veszed. Minden ma kapható váltó alkalmas erre a célra."
Köszönöm, F4lcon fórumtársnak, és Neked is!
Igen, alapvetően jól látod. Néha talán gyorsabban is meghajtom, de egyelőre nem teljesítmény-sport a lényeg a bringánál számomra.
Szóval, ha tényleg bármelyik váltó tud segíteni abban, hogy egy nagyobb emelkedőnél könnyebben tudjam felfelé tekerni, akkor az nekem már elég.Még egy kérdés: érdemes rugós nyeregcsővel kérnem a bringát, amennyiben új terméket veszek? (Arra gondoltam, hogy jelenthet néhány +cm magasítást a fix, gyári csőhöz képest, ami a testmagasságom miatt jól jöhet..)
"Aquila non captat muscas."
-
őstag
válasz Lacerta #285718 üzenetére
sosem értettem, hogy a grammb*zuláson kívül mi értelme van?
minek mi értelme van? az 1x rendszereknek?
az, hogy az egységsugarú júzernek nem kell gondolkoznia. ha nehéz, vált. ha könnyű, vált. és a következő fokozat mindig az aktuális előtt, vagy mögött lesz. 3x rendszernél a következő áttételi fokozat nem biztos, hogy ugyan azon az első lánckeréken van, mint amin éppen tekersz, tehát egy-egy könnyeb vagy nehezebb sebességi fokozat kiválasztásához többször kell használni az első ÉS a hátsó váltót is egymás után.
plusz, hogy könnyebb, plusz mivel a Shimano-n kívül senki nem tudott rendes elsőváltást csinálni, a gyártóknak ez jobb is.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Lacerta #285718 üzenetére
1x: grammbuzulás, gyorsabb váltás, kevesebb gond elöl a sárban, több hely a keréknek/forgáspontoknak. Cserébe érzékenyebb a beállításokra, gyorsabban kopnak az alkatrészek, kisebb átfogás, nagyobb ugrások. Nem véletlenül terjed olyan nehezen - de a divat nagy úr ám - országúton, gravelen, túrabringán...
-
Ixion77
őstag
válasz Piftuka #285719 üzenetére
"érdemes rugós nyeregcsővel kérnem a bringát, amennyiben új terméket veszek? (Arra gondoltam, hogy jelenthet néhány +cm magasítást a fix, gyári csőhöz képest, ami a testmagasságom miatt jól jöhet..)"
A kettőnek semmi köze egymáshoz.
A fix csőből is van 40+ cm hosszú, ami bőven elég lesz bármilyen magassághoz, hacsak nem vagy 2 méter és akarsz 20"-os gyerekbringát hajtaniA rugós nyeregcső
Előnye: biztosít némi ütéscsillapítást.
Hátrányai: plusz súly (ráadásul magasan), plusz komplikáció (nyikoroghat), plusz karbantartásigény, hullámozhat, súlyodnak megfelelő kell legyen, drágább.
Általában nem érdemes vele vesződni. Nekem is van egy valahol mert sok éve én is jó ötletnek találtam, de aztán rá kellett jöjjek hogy a bicikli nem ettől lesz kényelmes."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
mauimagic
aktív tag
Napi lábas:
-
addikt
válasz Lacerta #285718 üzenetére
2x-ről váltottál 3x-re? 3x van a Cube crossomon. Az országúti Canyonon 2x, de eszembe nem jutna 3x-esíteni. Ez pont jó, és nem kell annyit variálni az első váltóval. 10-12%-os emelkedőt meg tudok mászni a legkisebb 36/34 áttétellel.
Nem mondom, hogy nem esne jól egy 1 alatti áttétel, de mivel az ilyen mászás ritka, és leginkább földúton fordulna elő, ami meg outival nem fordul nagyon elő, túlélem, és legalább combosodom.
Meg persze az egész sebességfüggő, 30 km/h utazósebesség körül már elmosódik a világ, nem mindig látni előre, mi következik
Meg azt is most értettem meg, az outisok miért nem látnak, meg miért esnek akkorákat. Egyszerűen olyan a póz, hogy 50 métert nem látni előre rendesen nyaktörés nélkül. Csak pörget az ember a kerék elé nézve, boldogan mereng az élet értelméről, erre a semmiből elé ugrik egy kocsi, fa, vagy ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
válasz Dark Archon #285724 üzenetére
“Meg azt is most értettem meg, az outisok miért nem látnak, meg miért esnek akkorákat. Egyszerűen olyan a póz, hogy 50 métert nem látni előre rendesen nyaktörés nélkül. Csak pörget az ember a kerék elé nézve, boldogan mereng az élet értelméről, erre a semmiből elé ugrik egy kocsi, fa, vagy ilyesmi.”
Most képzeld el ugyanezt bolyban, egymásra rakott kerekekkel, ahol van köztük 5-10 cm, vagy néha annyi sem.
Hard mode: Ugyanezt 100+ bringással.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
6030D
Ármester
válasz Dark Archon #285724 üzenetére
Utóbbihoz nagy segítség, ha az ember nyaka nem csak x , hanem y kordináták mentén is tud mozogni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
addikt
válasz parandroid #285725 üzenetére
Hát igen, bolyban még az úthibákat sem látod.
Viszont, most más is feltűnt, mert azt eddig is tudtam, hogy rossz minőségűek az utak. Outizva kiderült, hogy valójában katasztrofálisan szarok, életveszélyesek.
6030D: de az fárasztó
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
Nino Schurter's Cape Epic Special Edition Scott Spark RC. Továbbra sem tetszik a bringa . De így érdekesebb, hogy maga Nino beszél róla és meg is méri.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-=RelakS=-
veterán
válasz f4lcon #285713 üzenetére
Az én 3x9-es rendszeremet úgy számoltam, hogy kb 14-15 sebességem van. A középső lánctányér kicsit bekavar, annak az áttételei fel-le folyton eltérnek egy picit, de némi ráhagyást beleszámítva kijön a fenti adat.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Mezga Aladár
veterán
válasz parandroid #285725 üzenetére
Ezt a b&romságot komolyan adjátok elő?
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz parandroid #285725 üzenetére
-Vigyázz, sorompó!
-Milyen sorompó? *BIG BADA BUMM!*
-Az a sorompó...Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #285678 üzenetére
na remélem az sose fog kelleni, bár van egy visszatérő rémképem hogy valami túrán elszakad a lánc úgyhogy előbb utóbb biztos bevonzom
de majd fogok egy kis véleményt leírni egyébként.kls chainy volt nekem, de nyeregtáskába berozsdásodott, aztán szét is hullott, hagytam a francba, összrakni nincs hozzá türelmem lehet ki is hullott több darab..
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
cd930
aktív tag
Sziasztok!
Túlnyomórészt budapesti, városi közlekedésre szeretnék venni 160-165-170 cm magassághoz illő (S-es?) női kerékpárt. Azért írtam így a magaságot, mert a kisebb lányaim és a feleségem is fogja használni.
Trekking vagy city típust jöhet szóba, ugye?
Alkalmi használatra, lehetőleg agyváltós jószágot keresek.
Lehet használt is, de hivatalos számlát kell produkálnom róla.Mit ajánlotok?
Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
20+ éve a Prohardveren
-
ReFleXx
addikt
Ramertem a Deore 12-es lancra 1000km utan, 132.7mm-t irt a tolomero igy merve:
Volt itthon egy bontatlan ugyanilyen lanc arra ramerve itt meg 132.45mm.
Ez most akkor ~0.2 koruli nyulasnak szamitana?2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
-
Tin
veterán
Nekem bejött a Hyde-on a 3x9-es Alivio (48-36-26 és 11-34).
Középső (36) tányér elég mindenre "síkon" (mondjuk átlag 5% emelkedőig). Normálisabb mászáshoz a kis (26) tányér, lejtőzéshez 30 felett meg a nagy (48) tányér. Igazából eléggé jól rá lehet érezni a használatára, és a középső tányérról tényleg csak akkor kell lejönni, ha vagy nagy az emelkedő, vagy nagyobb a lejtő, de mindkettő elég jól tervezhető.
A mostani 2x11-es Ultegra (50-34 és 11-32) sokkal finomabb fokozatokat ad, de a két tányér között kicsit másabb a határvonal, legalábbis az én edzettségemmel. A nagy tányér a haladós és kisebb mászós, a kis tányér meg a mászós, vagy ha tartósan megyek felfelé, és nem akarom keresztben használni a láncot. Ehhez még erősödnöm kell, és akkor a kis tányér tényleg csak mászáshoz kell. De ebben pl jobban tetszik, hogy sokkal finomabb az átmenet a fokozatok között.
De ha valaki hobbista, ne a 3x-os hajtás miatt ne vegyen meg egy bringát. Az Alivio szint pedig bőven elég, és olcsó is.
-
jjeahh
nagyúr
EPIC MOMENTS | STAGE 4 | 2024 Absa Cape Epic. De király az a kanyargós rész
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz balintbaba #285658 üzenetére
szép darab, majd mesélj! stopli felszereléshez való kulcs, azzal tudod betekerni, meg lelazítani. én is még focischta koromból ismerem.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Ringman
nagyúr
a 3x-nek lejárt a létjogosultsága, 2x10-2x11 bőven elég kb. mindenre, csak nem kell malomkerék nagytányér a biciklivel közlekedők kb 90%-ának.
46/30 + hátul 11-40 nemhivatalosan viszonylag egyszerűen kihozható (lehet a 11-42 is), ezzel megpakolva is el lehet sok felé menni. (ha valaki nem megy gyorsan v kis pf-fel, akkor vannak 42/26-os hajtókarok, azzal meg tényleg nem sok akadály leküzdhetetlen.
+ most már mind2 gyártónál (campa gyak. nincs) megy a 11-51 hátul egy min. 42-es tányérral, ez nem pf-re háklisoknak szintén elég. az emberek 90%-a nem teker bele 50-nél lejtőn.
-
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #285739 üzenetére
Kissé kopár, forró és poros, de én valami hasonlóan képzelem el az ideális kerékpározó terepet.
Közben mosolyogtam, hogy van a Sram Eagle Transmission melyen a nagydarab bajszos reklám arc felhőtlenül ugrál és van az afrikai kavics mely mekerül a gépezetbe és (Nino szavait idézve) letörik a láncvezető.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
Na kezdődik az 53/39-hez 11-25 dukál az Alpokban mese. Sőt, inkább a Himaláján.
#285742 Ringman: én csak azt mondtam, hogy szerintem átlagos bringásnak bőven jó és kényelmes a 3x9-es Alivio is, ami ráadásul olcsón javítható. Persze, hogy sokkal jobb egy 2x11, de jóval drágább is, és a gyártók még mindig nem akarják kidobni a 3x-os hajtást. Átlagembernek meg csak plusz pénzkidobás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- Milyen videókártyát?
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Konteó topic
- iPhone topik
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Path of Exile (ARPG)
- BestBuy ruhás topik
- Ausztráliának is elege van a közösségi média káros hatásaiból
- Everest / AIDA64 topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs