Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    válasz avl #285708 üzenetére

    Ismételten köszönöm a válaszokat mindenkinek! :R

    Viszont, ne haragudjatok, de a lényegi részt nem értem! Túlságosan professzionális magyarázatokat írtatok. :B

    (A fentebb említett váltási sebesség kérdése - azt hiszem számomra irreleváns -, hiszen nem versenyzem, nem fogok "terepezni", hegyről 80 km/h-val erdőn át leszáguldani.)

    Szemezgetve a korábban írottakból is:
    "Ma számolgattam, hogy a 3x9-es rendszerem egy 580%-os átfogású 1x14-esnek felelne meg O_o Talán már egy 2x11-esből is össze lehetne rakni egy olyat, hogy lenne egy normál megy egy "terepező" fokozatom :DDD úgy, hogy még rendes átfedés is van köztük.
    A régi 3x6-om 28-28-at tudott."

    "Azért egy modern 12-es 1x rendszer jobb mászási áttételt ad, mint egy 3x7-es elavult cucc. Ha jól rémlik, még a Megarange is csak 30-32-es áttételt tudott, egy mostani Deore meg 30-51-et, amivel még a nagymama is felmegy a falon."

    Mi az az "átfogás", és ezek a "9-52", "30-32", "30-51" áttételek? :F

    Próbálom egyszerűen megfogalmazni a kérdést: a számomra fontos célra ezek melyike hol és mikor számít?

    Tehát városban (nálunk több városrészen itt is van nagy szintkülönbség), Velencei-tó, vagy Balaton tókörön, lankásabb "hegyen-dombon" haladva...

    Például elérkezem egy 20°-os emelkedőhöz, akkor a 3x9 váltószetten hova kell kapcsolnom, és mondjuk az 1x12-esen hova? Mindegyik tudja ugyanazt?

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák