Hirdetés
-
Stray Gods - Orpheus központú DLC érkezik jövő hónapban
gp A musical játék hamarosan egy új kiegészítőt kap heteken belül.
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Speedy007
őstag
volt lehetőségem ki próbálni a tárcsaféket esőben határozottan jobb a fék de lett kettő észrevételem nem tudom hogy ez mikor lesz cserélve a fék is RT-54-el és B01-s betétekkel valamint első hátsó szett Shimano BL-MT401/BR-MT410 esetén fog e változni .. Hangja olyan mikor fékezek mint egy kopott fékes járműnek csikorog időnként , valamint a küllőket szét rázza erősebb fékezéskor ezt onnan veszem hogy a küllő prizmák zörögnek pedig rá van húzva rendesen . de vicces nekem hogy látom gőzölögni a tárcsát ez még nekem új
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Speedy007 #277703 üzenetére
A vizes tárcsa is kissé olyan mint a vizes felni, mindegyik esetében romlik a fékhatás csak hát a tárcsa pillanatok alatt leszárad, elpárologtatja a vizet és máris harap. Amíg vizes vinnyoghat és így remeghet is, nálam bekopott gyantással 1-2 fékezés. Kis bekoptatás száraz időben ugyanakkor az új rendszernek (tárcsa, és/vagy betét) nem ártana, nem esőben kell kipróbálni, vagyis holnap keress egy lejtőt és fékezz vagy 10 óvatosabb, hosszabb, tárcsacsúszatósat és ugyanannyi keményebbet, az talán már elég lesz az optimális fékhatáshoz. Én ezt mindig kihagyom.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Sleek
senior tag
válasz balintbaba #277613 üzenetére
Alba csavarban is nagyon rendesek. Amúgy szokott ilyen turkálós vödör is lenni a csavar akkunál is. Gombokért adjak a csavarokat amik valamiért megmaradtak.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
fulton
addikt
Azt hiszem elkészültem a bringával minden átnézve beállítva. Egyedül a hajtás tisztítás és waxolása lesz, de még várom a szerszámot hogy a sort is le tudjam venni, na meg a nyerget is. Csak nem vettem carbont belőle mert cirka 40 gramm a difi, és utána járások alapján a nyergeknél a karbon (rails"-nem jut eszembe most a magyar neve) merevebb mint az acél vagy titánium.
Úgyhogy maradtam a titán verziónál, na meg ennek már ismerem a párnázottságát.
Rendeltem Agree nyeregcsőhöz való speckó varia tartót is. Meg a lámpát hogy fel tudjam tenni szintén adaptert várok kína.Amit találtam átnézéskor a bringán:
-Kormány nyikorgás a vázon belül beleérő kábel- megoldva, néma szobában már csak alig hallható, kint rendben lesz, marad így egyeőlre
-Hátsó tengely laza volt eléggé mikor neki álltam átnézni, ezért ért nekem hozzá-hozzá a tárcsa a betéthez (menet közben is).
-Első kerék szorult, hátsó kerék kotyogott
-Első váltó nagy tányéron surolta a láncot 11t -n.
-Hátsó váltón is állítani kellett
-Csavarok átnézve
-Gumik+belsők cserélve ezen a felni(19 inner) 27.5mm a 28-as pirelli..nagyon jól mutat rajta (viszont nagyon nehezen ment fel a külső erre a felnire..defektnél szopóka), pedálok felrakva, kulacstartók..szenzor garmin tartók..cakk pakk.
-fékváltókarok/fékezés személyre szabva..Még a di2 fogok ismerkedni ha fent lesz a lánc is, leginkább ez a félautomata váltás izgat.
-Ez a di2 hood gombok nagyon tetszenek. 6 funkciót lehet hozzárendelni garminra marha jó, ez mindenképp szerettem volna ha már elektromos/modern gép.
Garminról lehet váltogatni az előre beállított váltási módokat, látom az aku üzemidőt, milyen fokozatban vagyok épp, adott út alatt milyen tányérokat használtam leginkább (ez statisztikának későbbi sorválasztáshoz, vagy látni melyk tányért mennyire használtam..stb..hasznos)...stb.Most lemértem, (még tárolódoboz tartalom nélkül..) egyelőre kereken 8.6 Kg a bringa. Nem is rossz. Ennyit hozott a belső és külső csere - gyári mérlegnél maradtam.
De izgatott vagyok milyen lesz ismét felülni rá eddigiek nagyon tetszettek, láb sem ér bele az első kerékbe ez is összejött,.. bízom benne marad ez hosszabb távon is, kopkopkop. Gyönyörű a bringa, majd teszek be képet ha teljesen kész lesz.[ Szerkesztve ]
-
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #277704 üzenetére
Ez a jelenlegi setuppal jött össze azt elfejtettem írni Shimano BR-MT200 szett, betét szintén B01S de a tárcsa RT-10. Bár szárazon és nedvesen is ugyanúgy nyúlós elől (hiába állítom be a villát merevre) hátul harap viszont. De már kezdek meg barátkozni vele
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #277620 üzenetére
Nekem a hidraulikus fékcső szokott nekiütődni a kormánynak és a kormányszárnak, ami idegesítő rossz úton. Raktam arra a szakaszra bowdenházvédő szilikont, így halkabb, de nem néma. Lötyögni, zörögni nekem még a Tourney kar sem csinálta, az Altus sem, pedig annál az alsó Low karnál 1 centis úton holtjáték volt. A Deore az patika, semmi holtjáték.
A Di2-vel kapcsolatban, nekem is fura, minek a határoló csavar. Ha jól vettem ki a videókból, akkor a SRAM AXS is optikai úton állítja be magát, egyedül a "váltókart" azaz kapcsolót kell párosítani a váltóval. Látszik, hogy sokkal jobb és fejlettebb cucc.
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #277647 üzenetére
A torx sem életbiztosítás. Vettem anno egy használt Bontrager Disk sárga feknis szettet, azon torx csavarokkal voltak a tárcsák feltéve. Mondanom sem kell, hogy hitvány szar minőségűek, jópár fején szét is ment a kulcsnyílás. Alig tudtam azokat kiszedni. Tektro tárcsák voltak, azt nem tudom, hogy a gyári csavarjai voltak, vagy az előző tulaj szerezte valahonnan.
Na utána imbuszos csavarokat vettem (létezik olyan is tárcsához), rozsdamentes acél csavarok. Ismerős szervizes sráctól kértem, ő is valami nagy boltból rendeli.
Van itthon egy szett A2Z ezüst szinű torx tárcsa csavarok, de még nem cseréltem ki rájuk.
-
Speedy007
őstag
válasz lsebestyen #277594 üzenetére
Nekem mióta V-Fék testeket cserélték le azóta idegesítően kocog a fék pipa a V-Féken rossz minőségű úton . Most hogy "harcolok" az ellen hogy ne legyen nyúlós az első fék a kar kezdet el ki kotyogosodni a hidraulikuson. Már várom azt a napot hogy ezeket kukázzam róla hátha jobb lesz majd a másik szettel a fék vissza jelzés.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #277717 üzenetére
lehet hogy elől az van mert fordítva kellene lennie szerintem hogy a hosszúság miatt hátul kellene lennie puhábbnak lennie és elől jobban fogni .ezt az egy hetet már ki bírom vele vhogy ,most jött az értesítés a nagyobb szett elindult felém már 3-8 nap az jövő hét vége. Hajtóműről még semmi de annak is vhogy úgy kellene jönnie .
-
fulton
addikt
Na felpróbáltam a napokban megjött kamáslit. Felment, az ormotlan 47 es corsair re. Patikás, hat kíváncsi leszek...ajánlom neki valamit használjon.
-
MC Pite
veterán
válasz fulton #277719 üzenetére
Nekem beizzadt kicsit a lábam, és hazafelé fázott kamáslival is (mtb, kompressziós meg rá egy vékony zokni). Franc se találja el; vagy csak fent kéne felvegyem.
Rendeltem egy [ilyet] is, meglátjuk jobb lesz e.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Tin
veterán
Nekem ma megjöttek a Cube gyári sárvédők, a napokban felrakom, méretre fúrom, amíg tiszta a bringa, úgyis vagy esik vagy havazik felváltva.
Kérdés: a kulcstartó alatti konzolos pumpát rakhatom a függőleges tartóra is, ugye? Pont elfér ott, lábam se ér hozzá, és nem éktelenkedik az alsócsövön akkor. Így mehet oda a Cube-os szerszámos kulacs is, ha úgy megyek, minden elfér, és nem csúnya. Ezen a bringán már nem fogom a kulacsot függőlegesbe rakni, többször kifolyt belőle az iso a középcsapágyra.
-
fulton
addikt
válasz Runner_fxr #277349 üzenetére
Mi a véleményed(etek) arról hogy:
Itt van ez a hátsó agy, 4 ipari csapágy van benne, csavaros átütő tengelyes történet.
Van egy feszítő csavar az agyon, amivel lehet állítani a szorítást, nem igazán értem az elvét még.. de ott van. A lényeg, mikor behúzom 10Nm a vázba, az még szorít rajta egyet, látom a kerék futásából...ez mégis hogy tud megtörténni, ha iparis cucc van benne.. lemaradtam valamiről ? (na majd még nézegetem..mert érdekel hogy szorít +ba rá)
Szóval a lényeg, ha úgy játszom meg hogy nincs semmi kotyogás, akkor nem fordul szépen a kerék...ha meg engedem neki akkor lerakva és megmozgatva kézzel érzem hogy van némi kotyogása...
Vajon ezeknél is ártalmas ez a "némi" kotyogás (ezeknél=iparicsapágyas axle).
A másik hogy , arra is gondoltam az úgy jó (fő szempont hogy ne kotyogjon), csak még idő kell míg bejáratódik, viszont az első engedte magát úgy beállítani hogy nincs kotyogás de szépen forog is.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz MC Pite #277721 üzenetére
Egy jó téli cipő és nem kell eltalálni semmit, nem kell dupla zokni, sem kamásli, sem lábujjmelegítő, csak felhúzod otthon, mint egy nyári cipőt és tekerhetsz. Mondjuk -5 fok alatt nekem kell abba is már egy vastagabb zokni, de ennyit variálok, semmi többet.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #277729 üzenetére
+1, (+#277721MC Pite) nekem a kamásli abszolút nem működött, hosszabb menet után (2+ óra) csurom vizes lett benne a lábam a legnagyobb hidegben is, utána meg fázott mint állat. Ezért nem néztem "nejlon" téli cipőt sem, ez a jobbára bőr Shimi szárazon tartja lábam, és szárazon, ha kissé fázik is (bár még igazán vastag, esetleg 2 pár zoknival nem is próbáltam eddig) más mint mikor nedvesen fázik.
#277717Fall-N...mintha én is láttam volna valahol, hogy optika "látja" éppen hol van a váltó, de most nem találom sehol. ...ami a fékkart illeti, szerinted befolyásolhatja a zörgést a légtelenítés hiánya? Én úgy gondolom az leszerelve sem zöröghet, hisz tulajdonképp egy rugó tartja a helyén, feszíti ütközésig vissza. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #277730 üzenetére
Kamásli nekem sem működött, cipőben meg nem minden nejlon olyan nejlon, nekem az előző téli cipőmön egyetlen szellőző lyuk sem volt, így azt hinnéd úgy izzaszt, mint egy gumicsizma, de nem . A goretex membrán teszi a dolgát. Szvsz egy téli cipő ha a klasszikus módon szellőzik, értsd átfúj rajta a menetszél, az nem jó. Lehet, hogy a drága goretexes kamáslik is jól működnek már, de hát azok annyiba kerülnek, mint egy téli cipő, így nem éri meg megvenni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #277730 üzenetére
és szárazon, ha kissé fázik is
üdv a világomban, csak nálam nem kissé fázik -
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #277730 üzenetére
Múlt héten két zokni + legolcsóbb deichmannos cipő + kamásli kombóban tekertem. Igaz, csak egy órát, de fázásnak a jele sem volt szerencsére
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
lsebestyen
addikt
válasz dom1n0 #277674 üzenetére
Sajnos még nem voltam, de Cobranco mesternek van a környékről videója, szerintem arra felé kb bármerre érdemes tekeregni, nagyon szép környék. 2 napra lehet inkább bérelnék, tuti van rá lehetőség.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ringman #277734 üzenetére
Nekem eddig téli cipő+vékony zokni+neoprene zokni jött be a legjobban, a cipőt ride előtt meleg levegős síbakancs szárítón tartom, az sokat segít az első órában.
Így csak komolyabb DH után hűl vissza a lábfejem, kell aztán kell neki vagy 200 szint, mire újra felmelegszik.
Szar a vérkeringésem, sokmindent nem lehet csinálni...
Még vehetnék valami arctic cipőt 100ért,
vagy kémiai/akkus fűthető talpbetét,
vagy 2 óra alattit menni, nyélgázon
vagy hagyni az SPD-t komoly hidegben.Szerintem az utolsó a jó irány, mert érzem sokszor, hogy az SPD cleat-nél megy el a hő.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz mauimagic #277738 üzenetére
próbálkozz hővisszaverő fóliával a talpbetét alatt, sokszor elég csak az SPD felfogatás körül, vagy a stopli belső lemezén
illetve tömd ki a lyukakat xps-el, majd ragaszd le, vágd ki a menetes résznél a ragasztást és úgy csavard vissza a stoplit“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
mauimagic
aktív tag
válasz f4lcon #277739 üzenetére
tettem fóliát a talpbetét alá végig, a talpbetét is vastagabb, mint a normál, mert téli cipő.
XPS nem rossz ötlet!
Mondjuk nem értem miért nem gyárt valaki műanyagból SPD stoplit, ha havonta el kell dobni, még úgy is jó lenne...lehet érdemes lenne 3d nyomtatni egyet próbaképpen.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #277730 üzenetére
Azért gondoltam, hogy levegős lehet a fékje, mert nem jó a fékerő, csak hátul. Az viszont igaz, hogy talán nem szabadna zörögnie. Nekem feszes a fékkarja az MT200-nak.
-
Speedy007
őstag
BB-MT501-hez képest mivel tud többet a BB-MT801 azon kívül hogy XT-s?
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #277742 üzenetére
Elvileg jobb minőségű csapágyak vannak benne.
Van amikor maga a tárcsa tud berezonálni, főleg a 180+ mm-eseknél jelentkezuk a dolog. Nekem az első Ashima ciripel erősebb fékezéskor, de én szeretem a hangját. Amúgy sincs negatív hatással a fékerőre. Viszont ha a küllők adnak hangot (biztos?) az egyáltalán nem jó, mert akkor fel fognak lazulni idővel. Nálam az új kerekeknél lazultal fel, rögtön mert centrírozásra.
[ Szerkesztve ]
-
-
addikt
válasz mauimagic #277740 üzenetére
Ha-ha! Én egy lökhárítót nyomtattattam 3D-ben egy távirányítós autóra, ami az első csattanáskor ripityára tört. Egy SPD stopli még a becsatolást se bírná ki. Na, ezért nem gyártják műanyagból, még normálisan fröccsöntve is életveszély.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #277744 üzenetére
szerintem az mert a küllőn a prizmák zörögnek pedig semmi fémes alkatrészt nem tartlmaznak műanyag csavarral kell felcsavarozni rá. Tárcsának más fémes hangja van hátul fordul ez elő főleg mikor emelve tekerem akkor hallom hogy a tárcsához surlódik?ütődik? valami.
Hát a felnit meg szeretném tartani úgy is csak újra fűzés lesz így legalább a küllők is gatyába lesznek rázva akkor.[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz mauimagic #277738 üzenetére
Nekem még van egy olyan "trükköm", hogy télen többet állok ki a nyeregből. Olyankor szerintem több vér megy a lábfejedbe, ha a teljes testsúlyoddal ránehezedsz , meg párszor "ökölbe" szorítani a lábujjaid szintén a vérkeringés miatt
Tegnap vettem egy ilyen dekás zoknit Kíváncsi leszek rá[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
aktív tag
válasz Dark Archon #277746 üzenetére
3d nyomtatásnál azért lehet jópár anyag közül választani
Pl. a PLA törik, morzsolódik, alkalmatlan bármi hasonló dologra.
De pl. az ABS már sokkal jobb, főleg ha normális körülmények között nyomtatják. -
addikt
válasz dom1n0 #277749 üzenetére
Nyilván lehet akár kompozit anyagból, profi géppel is nyomtatni darabját 100 ezerért, csak semmi értelme. Az ABS sem ilyen igénybevételre van kitalálva. Mechanikai igénybevételre PA6-ot használnak jellemzően, van belőle karbon-szálas filament is. 3 kg csak 220€, és akkor még kellene nyomtató is
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Google Pixel 6/7/8 topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple notebookok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Wise (ex-TransferWise)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen