Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
gp Hasonlóan a Helldivers II-höz, ahol nincs PSN regisztrációra lehetőség, ott nem lehet megvenni a programot.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #247850 üzenetére
Gondolom összetételtöl fúggően nem egyformán nyúlnak, az is lehet nem minden irányba egyformán...lehet itt is van a kutya elásva, vagyis kiterítve mind egyformák, felfújva meg már nem. ...vagyis jól fel kell fújni az elején 4-5 bárra, táguljon a férgese.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
peetie1
aktív tag
válasz Hasaggymeg #247849 üzenetére
Tisztítani meg kenni szoktam én is, csak most hogy rendeltem mást akkor már berendeltem egy ilyen tartalék kitet is, hátha egyszer majd cserélni kell.
-
chubby2o6
senior tag
A nyolcast kapott gumival tuti nem lehet valamit csinálni? Már a kukázáson kívül...
Igazából azt sem tudom, mitől van benne nyolcas. Illetve azt tudom, hogy mi okozta, csak azt nem értem, hogy ilyenkor mi "megy el" benne. A felni oké, fémből van, ha kap egy ütést vagy a küllőkkel elhúzzák, görbül. De a gumi...???#247852peetie
Anno, mikor az enyémről lehúztam a kazettatestet, szinte azonnal kiestek a kilincsek. Meg volt kicsit nyúlva a rugó, hiába próbáltam kézzel visszaalakítani, nem tartotta meg rendesen a kilincseket. Rendeltem hozzá ilyen service kit-et, azzal jó lett, bár menet közben előtte sem volt semmi gond vele. Ha lehúzod a kazettatestet, úgyis észreveszed, ha valami nem oké.[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Napfénysüti #247751 üzenetére
esetleg azt próbáltad hogy a pánt két érintkező lyukát és a szenzor HR egység két érinkező dugóját kontkat sprével megtakarítottad?(2-3 használat után már rozsdás szinü cucc látható mindig rajta, de nem tudom milyen rozsda az amit könnyen le lehet takarítani, nem értek a kémiához ) illetve az érzékelőket amik a pánton vannak azt pedig nedves rongyal/valamennyire alkoholos szemüvegtisztitoval vagy denaturál szeszes rongyal megtisztitottad?
(mosószert több hr pánt leírásában kifjejezetten tiltják, csakis sima vizzel vagy valamennyire alkoholos ronngyal való tisztitást ajánlják)
én így szoktam, és akkor egy ideig jó..
de bújtam már a netet szabad óráimban és az etalonnak,az arany standardnak a polar h10-et tartják, pontossága miatt, illletve hogy olyan nagyméretű az érzékelője, meghogy csúszásgátlók vannak a pánton, de hát árba húzos még külföldről is, h9 is nagyon jó csak a pántja nem olyan profi, de elvileg ahhoz is meg lehet venni ezt a jobb féle pántot.
nekem a bryton már 2018 óta megvan, azóta 1x cseréltem pántot mert már kezdte a beltéri görgőzés meglátszani rajta[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Tin
veterán
válasz parandroid #247840 üzenetére
Hol van ez Németországban hogy a külső sávban kötelező menni?
-
arcitec
addikt
válasz parandroid #247840 üzenetére
Abszolút egyetértek, na de az "csak 136Ló" na az ügye nem komoly?
Mert Uzukival is lehet 60km/h-ig gyorsulni, sőt talán jobban is mint a "136Ló 2 tonnával.[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz andrisbandi #247841 üzenetére
Kétlem hogy ez tubeless, szerintem ez lehet az új felniszalag.
Én leszedtem, nem volt könnyű, utána ráragadt az asztalra és még a lazurt is leszedte.
Valami videón láttam, más is leszedte, én sem kockáztattam. -
szabop27
csendes tag
Ha már tubeless téma: gravel bringára mi jelenleg az ajánlott tubeless kit?
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #247848 üzenetére
Nem ez a Kenda van neked? ...mert ez nem nehéz, sőt!
#247852peetie1...ezzel csak az a baj, hogy értem én még dobjunk hozzá valamit a rendeléshez mert drága a szállítás, de lehet sosem fog kelleni, javítókészlet ide, vagy oda ezek a reteszelések akár örök életűek is lehetnek...vagy legalábbis hosszú évekig mennek, majd eladod (vagy éppen kukázod) a kerékkel 1ütt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gabesz87
addikt
Múlt hétvégén sikerült vennem 80-ért egy Riverside 500-at Igaz, még nem láttam, mert Szegeden volt, sógorom hozta el. Most hétvégén hazahozom, és el is viszem egy átvizsgálásra, cseréljék, amit kell. Érdemes amúgy Decathlon szervizbe vinni, vagy inkább egy dedikált bringa szerviz?
A másik dolog. FOlyamatosan bújom a hirdetéseket, hogy hátha a feleségemnek is találok egy S-es alacsony vázas Riverside 500-at, hogy ne kelljen már azt is 160-ért megvenni. De ilyet egyszerűen nem találok. Nem tudom mennyire rossz berögződés ez, de bennem van, hogy tárcsafékes legyen, ne V-fék. Tudom, az alsó kategória mechanikus fékes, és az összefoglalóban olvastam, hogy sok mech. tárcsafék fékteljesítményben nem hozza egy jó V-fék teljesítményét sem. Ettől eltekintve az alábbi hirdetéseket találtam, véleményeteket kérném:
[link]
[link] - ez monjduk árban a Dekás fölött van, de legalább felszerelt (csomagtartó, sárvédők)
[link]
[link]
[link] - ez mondjuk nekem nem tetszik, meg csak 7 sebesség
Elég nehéz kis méretű női vázas (cross)trekking bringát találni 158cm-hez.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz szabop27 #247858 üzenetére
Random szalag, akár kínai, vagy gorilla tape, vagy ez a filléres cucc, random akármilyen szelep, nekem most kínai noname van és működik. Szelepeknél azt vettem észre, hogy az alu idővel törik, reped, egyik sem bírja sokáig, csak a legolcsóbb réz szelepek bírják a strapát. Tejből ha nem szoktál vágásos defektet kapni és a küllő anyákat meg a kerekeidet nem eszi meg az ammónia, akkor Stan's. Ha nem kockáztatnál az ammóniával, akkor Vittoria Universal. Elvileg a WTB TCS 2.0 is jó, én ma reggel azt rendeltem, holnap ha megjön ki is cserélem a román Fakir tejemet. Kissé félek tőle, mert elvileg nem száradással tömít, hanem a tejben lévő kis lemezkék szemcsék rátapadnak a lyukra és elzárják, de remélem nem lesz gond vele. Offroad.cc szerint okés. Ajánlom a gumikukacokat is, mert ha nem akar tömíteni a tej, megmentenek
#247860 Hasaggymeg: ez van nekem is.
Kenda szerint plusz minusz 30g a szórás, szerintem 100g . Lehet sz*r a mérleg, le kellett volna mérjem a kínaival is
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #247862 üzenetére
Azért végeznék néhány próbamérést (pl. ismert és pontos súlyú termékekkel) mert lehet a mérleged csal.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
peetie1
aktív tag
válasz Hasaggymeg #247860 üzenetére
4.5€ a kit amiben zsír is van... Külön a zsír is ennyibe kerül, így meg jön egy rugó meg 3 kalapács pluszban
-
bali789
újonc
Üdv!
Kerékpárvásálásban kérnék segítséget. Cross-trekking vonalat nézegetem.
A célom napi városi használat, ésszel hagynám kint egy jó lakattal néha bevásárlóközpont előtt max.(Szeged)
Emellett aszfalton kisebb tekerések hobby szinten, túrák (tó kerülések stb.), esetleg egy kis föld út, könnyebb erdei út de nem sárban.
Használt kerékpárokat néztem, jelenleg ezek között vacillálok.
Magasságom: 188cm.
[link] Gepida
[link] Kilimanjaro
[link] Cube
[link] Haibike
[link] Trek
Köszönöm ha ránézel .[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
azt hiszem megtaláltam fulton bringáját [link]
-
-
Speedy007
őstag
Tudnátok segíteni abban hogy milyen nyomaték kulcsot keressek kerékpár szereléshez egyáltalán van rá szükség? "Majdnem minden" szerszámot meg vettem már az állvánnyal együtt csak ezzel vagyok még nagy dilemmában. Fejek lesznek hozzá nekem. Előre is köszönöm
-
zsola32
őstag
válasz Speedy007 #247871 üzenetére
néha jól jön.
ma szereltem fel az új Shimano cipellőmre az SPD stoplikat, 5-6 Nm-t írt a cipő használatija... jó hogy kéznél volt egy nyomatékkulcs.
egyébként a tesómmal mi is így csináltuk, megvettük az "alapvető" szerszámokat, illetve állványt, 6-7 bringát tartunk karban párhuzamosan, múlt évben kezdett tele lenni a hócipőm a sok szervízes rohangálás miatt.[ Szerkesztve ]
-
bali789
újonc
válasz szuszinho #247877 üzenetére
Szeretnék túrázgatni is. Városban max lelockolom, de itt azért vannak érdekes padkák stb ahol elkélhet.
De nem tudom, nem vagyok annyira otthon a témában, akkor miért árulnak szinte "minden" biciklit teleszkóppal trekking vonalon? Ha nem ajánlják ezeket hegyre, ahova kellene a teleszkóp, akkor mire való a teleszkóp tulajdonképp? -
m72
tag
válasz bali789 #247878 üzenetére
Majd a hozzáértők adnak neked korrekt választ, én csak szubjektív véleményt tudok. Tavaly én is hasonló dilemmában voltam. Én arra jutottam, hogy azért van minden trekkingben rugós villa, amirét az új autók nagy része SUV. Mert az emberek nagy része szerint ez néz ki jól. Nem baj, ha semmi értelme. Én merev villás, széles gumis bringa mellett döntöttem. Vannak a családban ilyen rugós villás bringák, de nekem a széles gumi-merev villa kombó jobban bejött. Én régebben azt hittem, hogy ezek a villák olyasmi szerkezetek, mint a motor (kerékpár) teleszkópok, csillapítással, progresszív karakterisztikával. Aztán rájöttem, hogy ezekben az olcsó villákban nincs semmi, csak egy "buta" lineáris csavarrugó jól bezsírozva, meg persze a lock. Azért ettől ne várj csodákat, amikor a "negyvenpár" mm széles gumis trekkinget nekiengeded a járdaszegélynek, kátyúnak. Ez nekem olyan, mint amikor a SUV-ra ráteszik a 20"-os kereket extra alacsony profilú gumival, aztán nem hogy a hasmagasságát nem lehet kihasználni, jóformán egy járdaszagélyre sem lehet felmenni vele. Persze biztosan van olyan akinek bejött a keskeny gumi - olcsó rugós villa kombó, majd az "megvédi" a mundér becsületét. Én egyébként elfogult vagyok, széles gumi fétisem lett. Ehhez hozzájárult az, hogy a keskeny guminak lehet kisebb a gördülési ellenállása, de csak jóval nagyobb nyomásnál. Az meg nekem túrázni meg földúton már barátságtalan. Aztán az is meglepett, hogy míg az MTB kategóriában az árral arányosan egyre jobb első villák kerülnek a bringákba, a trekkingnél szinte kizárólag (találtam azért kivételt) a gagyi rugós villa van.
-
jjeahh
nagyúr
Emily Batty meglátta milyen gumit vettem, muszáj volt lekoppintson . Insta link.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bali789 #247874 üzenetére
Én is szeretnék mindenhova telót, rosszakbaz utak és a csuklóm sem lesz jobb, de...ebben a kategóriában nem nagyon van amit annak lehetne nevezni is.
jjeahh...ahh, női gumi. ...amúgy az övé biztos mínuszban szór 100 grammot.🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
BitRider
aktív tag
Pontosabban bali789: A trekking egy értelmetlen bringakategória (legalábbis amivé vált az elérhető termékek alapján). Az egyetlen funkció, amit le kellene fednie, az a túrázás, csomagtartókkal meg mindennel, de arra ezek a tipikus trekkingek alkalmatlanok. Simán csak el kell felejteni a trekking szót. Emiatt a normális gyártók nem is ezt használják, hanem a touring-ot.
Tehát olyan monti kell (a könnyebbeket XC névvel szokták illetni), esetleg gravel (ha nem kell teleszkóp), amire rá tudod pakolni a megfelelő felszereléseket. Abból lesz a kényelmes túragéped, nem attól, hogy az elnevezésében is azt keresed.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Nem fogja senki védeni, tényleg trekking vonalon a telók mind gagyik. A legtöbb új bringában is Suntour NEX van 63 mm rugóúttal, ami vicc kategória. Legalább még nehéz is, ha már semmire sem jó.
Nekem egy olajpatronos XCM30 van, ez egy fokkal jobb, de majd kecserélem valamikor egy kínai karbonvillára. Igazából mozog, sokkal jobb a sima rugós villánál, mert van benne csillapítás, de ez is nehéz. Levegős lenne az igazi, de egyrészt drága, másrészt a fene akarja karbantartani.
Igazából a trekking vonal is kihalhatna, elavult vackok, de drágák legalább. Tripla tányéros hajtás, nagypapa geó és túl vékony gumik sem a legmodernebb alkatrészek. Ezekre egy MTB is jó lenne, igaz nem mindre lehet sárvédőt tenni, amit a trekking biciklisek használnak (meg persze kitámasztó.) Na ezek helyett már van értelme gravelt venni.
-
deny330
aktív tag
Ezennel kész a romboló!
Ami történt rajta lényegében:
A gyári WTB kerék szettet leváltotta egy Hope Pro 4 agyakra épült kerék szett EX471-es felnikkel, illetve nem raktam vissza a maxxis gumikat, hanem kapott E+H michelin wild endurot. Természetesen tubeless.
A gyári Lyrik telót pedig cseréltem egy durolux 36-ra, ami immár 15x110-es boost agyas. Nagy kört nem mentem vele, csak kipróbálgattam, hogy minden okés-e. Az biztos, hogy a telóban sok a potenciál, csak a reboundot meg a sag-et állítottam be, de már most éreztem, hogy ez sokkal jobban mozog, mint a sima Charger RC-s lyrikem. A gumikról csak annyit, hogy máshogy kell velük kanyarodni, mint a maxxisokkal, de fognak mint a zöld festék, szóval nem lesz gond. -
arcitec
addikt
válasz BitRider #247885 üzenetére
Na ezt még is hogy gondolod? Ez teljesen téves fals véleményezés. Szó szerint ökörség. Már megbocsáss? Attól, hogy neked a trekking nem jön be, - mert nem macsós(egyesek szerint) - attól még nagyon sokan használják úgymond túrázásra. Ekkora marhaságokat már rég olvastam. Vannak már levegős telók azon egész jók. És nyilván nem erdőbe terepre. Nem kell keverni a hamut a mamuval...
#247889BitRider: Persze azért írtam azt amit. Bullshit. Nem kell ökörségeket megfogalmazni. És bocsi, de tényleg ...[ Szerkesztve ]
-
BitRider
aktív tag
válasz arcitec #247888 üzenetére
Most írtuk le ketten is a miérteket – pont azonos avatarral. Olvasd el!
Gondolom, trekkinged van, de kérlek, ezen nem kell besértődni. Ez a gyártók hibája, hogy ilyen elavult gnómokat árulnak trekking név alatt. Értem, hogy miért hüppögsz, de ez nem ellened irányult. Mi leírtuk az indokokat. 63 mm és 28 mm becsúszók. plz.. viccnek is rossz. Sokkal jobb kategóriákból lehet tényleg értelmes TÚRAGÉPET építeni.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz arcitec #247888 üzenetére
az érdeklődőnek szeged környékére kellene, elsősorban városban, kisebb túrákra (arra felé sincs túl sok domb meg erdő sem) na erre elég egy ballonosabb gumi alacsonyabb keréknyomáson, meg egy (árba sajnos nem nagyon fér bele, de) karbon villa.
nem kell koskormányos gravel sem persze, egy egyeneskormányos bicikli, merev villával. ha sportos kell, akkor fitnesz, ha nem, valami touring bike, pl cube travel (bár az viszonylag nehéz)
vicces, hogy egypálcás 2,5 kilós teleszkóppal lehet biciklit venni, anélkül meg 2x olyan drága, vagy 80000 ft újonnan és egyből kukába is lehetne rakni.szerk:
giant escape disc az mondjuk jó lehet[ Szerkesztve ]
-
BitRider
aktív tag
válasz arcitec #247888 üzenetére
Az, hogy hányan használnak valamit, nem legitimizálja a létjogosultságát. Emlékszem, egy időben mennyire ment ez a trekking mánia is itthon. Csak azóta eltelt 20 év, és sokkal könnyebb, a könnyebb súly ellenére sokkal erősebb, jobb geometriájú vázakat gyártanak. Értem, hogy rohadt drágán vehetsz hozzájuk akár használható teleszkópot is, ettől még nem lesz ajánlott, mint keresési alap, nem véletlenül bali789-nak sem. Egy monti alapot lehet használni hegyen is, egy gravel alap pedig a haladósabb verzió. A trakking egy olyan öszvér, ami nagyjából semmire se jó (értem, hogy használható, meg mindenen el lehet gurulni, de nem ez volt a mondandóm lényege). Nagyjából tényleg leírtunk mindent erről.
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Ringman #247890 üzenetére
Jó, hát abban igazatok lehet, hogy - és elnézést - de úgymond alacsonyabb kategóriában
nem található olyan amit ti leírtatok. Az igaz, hogy nekem mindig jobb gépeim voltak.
Mondjuk én inkább felhasználó vagyok, megveszem és használom. Nem építgetek.
Amúgy túrázgatva többnyire csak trekkingekkel találkozom. Még gravellel sem nagyon.
Trekking és outi. Nyilván sok féle állapotúval.
Mondjuk az, hogy trekking vagy touring mi a különbség, ha egyre gondolunk?
Na de mindegy is...[ Szerkesztve ]
-
BitRider
aktív tag
válasz arcitec #247892 üzenetére
Igen, de ezért mondtam, hogy az a gyártó, amelyik értelmes túragépet épít, nem véletlen nem trekkingnek hívja ezt a kategóriát se már, pont a fentiek miatt (hanem touringnak). Ezért mondtam, hogy a szót kell elfelejteni, nem a kategóriát. Ma ilyen klasszikus trekkinget hülyeség lenne megvenni, buta teleszkóppal meg nehéz, ellenben gyenge vázzal. Sajnos többnyire ezt jelenti a "trekking".
[ Szerkesztve ]
-
BitRider
aktív tag
válasz arcitec #247892 üzenetére
Az a különbség, hogy az egyik egy elavult, létjogosultságát vesztett vacak. Nézd meg, hogy Ringman mit szerkesztett be az utolsó sorba! Nem fogod megtalálni a trekking szót, sem pedig a 63 mm-es röhejes becsúszót... az a múlt.
#247895: Sajna ez nem így működik, de ha ez megnyugtat, hajrá!
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz arcitec #247892 üzenetére
túrabicikli/touring bike az hagyományosan hosszú távot és időtartamot jelent (1-2 hét, akár hónapok), ezért érdemes a lehető legegyszerűbben szervizelhető biciklivel megtenni az utat, így a merev villa preferált (de nem kizárólagosan)
a túrabiciklik jellemzően nagyobb tömeget visznek (akár 140kg a sok cucc miatt), túlméretezett a vázuk és a vázgeo az kényelmes (magasabb stack/reach arány), tele vannak rögzítési pontokkal.
a decának is van ilyen, az a riverside touring 520, 900, 920. ez is javasolható a fórumtársnak, bár kicsit overkill (és újonnan az ársávba sem fér bele - a legolcsóbb sem)
a trekking meg az, hogy elmész egy max pár napos körre valahová, hétvégén használod, stb (eleve a teleszkópos villára nehéz első csomagtartót tenni).
-
Tin
veterán
Én Cube Touring Pro-t akartam venni városba meg kerekezni, hogy legyen kondim. Aztán megláttam a boltban, és vettem inkább egy alap Hyde-ot.
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #247888 üzenetére
Pedig tényleg felesleges kategória. A tripla hajtómű például tök fölösleges sok embernek, ha nagyon nem elég valakinek egy tányér előre, akkor egy dupla lánctányér bőven elég. De legalább cipeli a plusz súlyt az ember. Az első telót leírtuk, ezekből jön össze a 14-15 kilós tömeg. Szóval lassú, elavult, de állítólag mindenre jó. Ami papíron mindenre jó az általában semmire sem.
Másrészt a trekking helyett találták ki a fitness kategóriát és a gravelt később, ha tényleg nem fontos a terepjárási "képesség". Sokkal jobbak és könnyebb gépek. Persze itthon tudom, még valamiféle becsípődés a trekking.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen