- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16729600
törölt tag
Üdv az uraknak,szeretném valaki hozzáértő szakértelmét kizsákmányolni egy pár kérdés formájában.
Párommal úgy döntöttünk,hogy az egészséges életmód jegyében rendelünk magunknak 2 országúti bringát,de mivel rendelés a mérettel bajban vagyunk.A shop mérettáblázata szerint:
Más forgalmazók szerint ellenben:
Én 182 cm a párom 178cm es,a választható méretek a shopban 53/Fr-56/Fr-59/Fr.
Kérdés melyik méret a jó,illetve az a 4 centi különbség indokol e más méretet?
köszönettel.
-
zsolt19900
őstag
válasz HollyBoni #23347 üzenetére
jaa oksi, akkor elnéztem
amúgy láttam olyan rugózó üléscsövet, azok érnek valamit amennyiben merev vázas a bicaj? vagy csak kikészítik a derekamat, fenekemet?
22k körül láttam és gondoltam majd egyszer jó lenne, ha jó
de először valami frankó első villa
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Ismerősömék vennének 2 db exta low-cost biciklit. A legjobb lenne az ingyenesnél is olcsóbban. A régi acélvázat MTB és trekking bringákból létezett különböző vázméret, vagy csak egy fajta volt?
Ilyeneket nézegetnek:
Link
[link]Ebben az árkategóriában már túlzás lenne négyszögtengelyes hajtás - canti fék - szimpla falú felni "szentháromságon" kívül mást is várni?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Rottweiler89
aktív tag
válasz zoli03 #23346 üzenetére
Most lehet hülyének fogsz tartani,de mindenképpen fehér teló kellene...
Este 8-kor nekiálltunk szétszedni a teleszkópot... Hát látjátok ti is azt,amit nem akartam látni. Tiszta rozsda. Illetve az utolsó képen valami rugó kandikál kifelé. Gondolom összerakásnál valamit elrontottunk,de nagyon. Jól sejtem?
Üdv: Rottweiler89
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #23358 üzenetére
Ha neked a kinézet előrébb való, mint a tudás, az a te dolgod, de így a kínálat is eléggé leszűkül.
"Illetve az utolsó képen valami rugó kandikál kifelé."
Hol? Vagy csak én nem látom? Amúgy mennyire volt karbantartva ez a teleszkóp? -
Rottweiler89
aktív tag
válasz zoli03 #23359 üzenetére
Természetesen mindkettő fontos,de attól még örülnék,ha fehér telót tudnék szerezni...
Bejelöltem a szerkesztett képen... De ahogy látom,az szétszedés előtt is így volt. Mi lenne az akkor? Vagy mire szolgál?
Őszintén szólva jót kérdeztél. Én már így vettem. De száradt volna le a keze az előző tulajnak,hogy nem bírta karbantartani normálisan. Rossz volt meglátni.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Rottweiler89
-
Solad
őstag
válasz #16729600 #23351 üzenetére
A magasság nem elegendő adat egy megfelelő bringa kiváasztásához. Legjobb ha elmentek egy szaküzletve ahol megméricskélnek mindkettőtöket, vagy itt egy elég részletes kalkuláror
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
HollyBoni
veterán
válasz Rottweiler89 #23361 üzenetére
Az szorítja oda a szimeringet hogy le is húzza a koszt.
[ Szerkesztve ]
-
#16729600
törölt tag
Sajnos ( illetve isten tartsa meg a jó szokásukat ) a 2 bringa céges bónusz,amit csak a sports direct-ről lehet rendelnem,szóval a kérdés továbbra is fennáll. Az adott magasságunkhoz hozzávetőlegesen ebből a 3 méretből ( 53/Fr-56/Fr-59/Fr ) melyikkel nem választok túl rosszat?A választ köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zsolt19900 #23352 üzenetére
Jól mondta HollyBoni, ha az enyémre gondoltál, az nem rugózó nyeregcső, hanem útállítós nyeregcső. Ebből többféle létezik, van kormányról állítható és van olyan aminek az állító karja a nyereg alatt van. A kormányról állíthatósak a drágább megoldások. Ez egy nagyon hasznos alkatrész ha változatos terepen bicajozol, nem kell megállni nyeregmagasságot állítani.
A rugózó nyeregcső többnyire egy pár ezer ft-os kacat, nagyon hamar iszonyúan kotyogni kezd és tekerés közben tekeredik a nyereg alattad, terep használatra abszolút felejtős, maximum városi bicajban, trekkingben lehet létjogosultsága, némi kényelem fokozó szerepe van talán, de szerintem inkább hátrány mint előny egy ilyen rugózó nyeregcső.
[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
válasz #16729600 #23365 üzenetére
Akkor javaslom a linkelt kalkulátort, az megmondja, hogy milyen vázméretek lesznek nektek a megfelelők.
Ember és ember között is jelentős különbség van. Most vettünk bringát egy lánynak a csapatomban. egymagas velem, de 6 centivel hosszabb a lába tehát teljesen más váz kell neki mint nekem.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
zsolt19900
őstag
válasz Runner_fxr #23366 üzenetére
ahhamm a tiédre azt gondoltam, hogy csillapítós -hirtelen ennyit fogtam fel abból, hogy terepen mész-
Igazság szerint egy telón kívüli beruházás most a bicajra nem is nagyon tervezek és hajt is a kíváncsiság, hogy egy átlagos lokkolható telón kívül amilyen most is van, mennyiben lesz más az a rock shox teló pl. amiket itt ajánlotok átlagos pici terepes felhasználásra
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
#16729600
törölt tag
válasz ígyvanferi #23367 üzenetére
Kis Osztrák faluban lakunk, a legközelebbi bringás bolt Graz-ban van oda vissza 150km.illetve Maribor (szlovénia) közelebb van,de nem vagyok birtokában az ottani nyelvtudás képességével.Annyira meg nem profi a felhasználás.hogy MRI-CT-lézerdetektorral csináltassunk full anatómiai szkennelést magunkról Csak egy bátortalan kísérlet volt,hogy a 3 méret közül megkérdezzem szerintetek mi a kb jó,de akkor visszavontam a kérdésemet,látom túl tudományos dolog a bringázás egy mezei válaszhoz,majd kisakkozom én.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz #16729600 #23370 üzenetére
bocsi, hogy kezdő bringásként "beleszólok" de sajnos tényleg így van ez a méretekkel, hogy valakinek ez jó valakinek az
én is néztem netes táblázat alapján, belőttem hogy xy méretű váz a fasza számomra, erre ráültettek egyre a boltba és láss csodát teljesen más vázméret passzolt alám
megtetszett egy másik bicaj is a boltban -nagyon is szép volt az is- mondtam is a boltosnak, hogy: és az? hát mondta, az számodra rövid lesz, és igaza lett.... ráültem és mint majom a köszörű kövön.... szóval nem a magasságával volt a baj, hanem a felső cső hosszával és a kormány és térd és úgy a kormány fogása meg úgy az egész.....
szóval nem húzni akarják az agyadat, csak ha picit visszaolvastad volna, láthattad hogy minden ilyen kérdésre kb. azt válaszolják: menj el és ülj fel egyre, vagy egy hasonlóra
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
#16729600
törölt tag
Köszönöm ,mindenkinek a segítséget Végigmentem a kalkulátoron ez lesz megrendelve 56 és 59 es méretben ( majd cserélgetünk,ha mégsem jó valamelyikünknek )
-
Solad
őstag
válasz #16729600 #23373 üzenetére
Biztos vagyok benne hogy jobban tudtál így választani, mintha mi mondtunk volna valamit a magasságod alapján. Hidd el, nem mókás egy nem megfelelő mérető bringát használni
Remélem sok örömödet lelet a jövevényben!
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Mewryck #23343 üzenetére
Mutatom, tessék itt vannak a képek: XC 32 TK 29" Coil
(Gyárilag "természetesen" nullához közeli a kenés, szivacs gyűrűk szárazak voltak.) -
insight
aktív tag
Mi a véleményetek a decathlonos zselés betétes bringás gatyáról?
Sok keresés után megtaláltam a legjobb nyerget, amiben már csak 40 km után fájdul meg a fenekem... szóval feladtam ezt a vonalat, viszont bicós gatyóm nem volt még (amatőr vagyok)
Valaki írjon véleményt, érdemest pénzt kiadni rá? Tényleg rengeteget segít?
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
lsebestyen
addikt
válasz insight #23378 üzenetére
Jó az, én azt mondom, hogyha beválik akkor vegyél drágábbat, de kezdésnek szerintem tökéletes, és sokkal jobb lesz a komfortérzeted is. Mióta van meg az új nyereg? Azt is be kell törni amúgy. Nekem is most új nyergem van, 200km-t raktam már bele de még betörés alatt van
-
venember83
nagyúr
válasz fpeter07 #23326 üzenetére
Nem, mindegyik lényegesen többet érdemel, de nem láttam értelmét az ömlengésnek. Mivel nemigen vagyok jártas az országútik és 29-es bringák világában, ezért nincs referenciám a pontos értékeléshez.
De tessék: a Roubaix kapcsán meglepett a bringa apró tömegén kívül a kényelem, amit adott. Elég rossz úton mentünk, de korántsem voltak elviselhetetlenek az út felől érkező visszajelzések, a rezgéscsillapító Zertz akármik és a hajlított nyeregcső nagyon jól végezték a dolgukat. Nem tudom, hogy a kényelemben mennyi részük volt a szénszálas felniknek, mivel viszonylag magasak voltak, ezért kétlem, hogy ezeknél fontos tervezési tényező lett volna a menetkényelem.
Az elektronikus Di2 váltást megszokni beletelt egy kis időbe, mondjuk úgy tizenöt percbe, addig folyamatosan össze-vissza váltottam, ám a tesztút kevés volt ahhoz, hogy meg is szeressem a rendszert. Valahogy a mechanikus rendszerek sokkal szimpatikusabbak, több visszajelzést adnak, és tán gyorsabbak is, de persze ez valószínűleg nem igaz, csak én éreztem lassúnak az elektronikus váltást járatlanságom miatt.
A tárcsafékek nagyszerűek, optikailag és aerodinamikailag NEM ILLENEK a bringára, de hatékonyságuk megkérdőjelezhetetlen, a 785-ös XT fékeimhez nagyon hasonló féknyereg volt az országútin, ami, akárhogy is néztem, idegennek tűnt a bringán. A fékérzettel sincs semmi baj, gyönyörűen adagolható volt, hidraulikus fékhez méltón nagyon könnyen járt a fékkar, csak pozitív dolgokat tudok mondani róla, kivéve persze az előbb említett kinézetet.
Amúgy a Stumpjumer HT-n és Epicen Magura MTS fékek voltak, amik ugyancsak nagyszerűen működtek, a nedvesség miatt visítottak, és mintha lett volna egy kis rángatózás, vagyis inkább pulzálás fékezés közben, de attól még nagyon jól lehetett adagolni a féket, és nagyon hatékonyak is voltak. Viszont a Shimano XT fékkarjaim sokkal jobban kézre esnek.
A terepbringákon Shimano váltórendszer volt, kivéve az első váltót, ami X7 (Stumpjumper HT) vagy valami más Sram termék (Epic) volt, a fékkarok SLX-ek, míg a váltó az Epic esetében XTR, a HT esetében meg fogalmam sincs. Nem dobták olyan gyorsan helyükre a láncot váltást követően, ahogy a Sram, de ennek csak érzet szempontjából van bármi jelentősége, a feladatukat nagyszerűen végezték.
Az Epic felfüggesztése őrületesen jó, tényleg nem mozog a hátsó rész zavaróan sokat, kiállva is nyugodtan lehet nyomni erőből a pedált, a hátsó kerék csak annyit mozog, hogy minél jobb tapadást biztosítson, erőt nemigen vesz el. Ezt jól bizonyítja, hogy eső után az Epickel ugyanazon a kaptatón magasabbra jutottam, mint eső előtt a merev Stumpjumperrel. Az első villába épített Brain egység hatékonyságát illetően nem tudok mit mondani, nem éreztem semmilyen jelentőségét.
Röviden ennyit tudok írni így hirtelen. Ja, persze szénszálas felni volt mindegyik bringán, ami biztos sokat segített a tömeg tekintetében, de kissé túlzott pénzkidobásnak érzem, akkor már jobb lett volna inkább pl. tapadás miatt a belső nélküli rendszer, de azt csak az S-Works kapja meg, ha jól tudom. Viszont a huszonkilences keréknek XC tekintetében tényleg óriási előnyei vannak. Csodát nem tesz, kár tőle ilyet várni, ám simán átmegy olyan, menetirányra merőleges vájatokon, amik simán megfognának egy huszonhatost.
-
venember83
nagyúr
válasz venember83 #23380 üzenetére
Kimaradt fontos dolog: a Phenom Comp rendkívül kényelmes nyereg, majd valahogy be kell szereznem egyet.
-
insight
aktív tag
válasz lsebestyen #23379 üzenetére
160 km-t tekertem bele, és a fenekemet már betörte háromszor, a nyereg nem akar engedni.
Na jó, az eddigi nyergeimhez képest ez lágyan simogat, de örülnék, ha nem lenne hurkásra törve a fenekem nap végére. Néha annyira szar, hogy másnap nincs kedvem bringázni. Márpedig 3 napos Balaton-kerülésre készülök júniusban, ha első nap széttör az ülés, harmadnap már tuti beledöglök.
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
razzorr
őstag
válasz insight #23378 üzenetére
Nekem az egyik gatyóm Decás zselé betétes és nekem nagyon bejött, valamint a térd felett a combnál is jól odatapad a kis gumicsík miatt,így nem csúszkál fel, ergo nem rongyolódik a segged alá,így még komfortosabb. Érdekes, hogy a másik gatyóm drágább volt, de a Decást jobban szeretem
Annyit mindenféleképpen megér,ha az ember több napos túrára megy. -
Tomi_Sci
őstag
válasz venember83 #23380 üzenetére
Az outi tárcsaféknek a legnagyobb előnye, hogy nem fékezi szét a milliós karban kerékszetteket. Ha sima karbon a fékfelület, akkor nagyon drága pofákkal is hamar elkopik, ha alu borítású, akkor a különböző hőtágulás okoz gondot. És továbbra is elkopik.. Ellenben egy tárcsás fullkarbon szett kvázi örökéletű, így esetleg az is beruház egy olcsóbb darabba, akinek nincs pénze három évente újat venni.
A másik, hogy jobban és könnyebben adagolható, de ez pusztán kényelmi szempont.Hát persze, hogy az egész országban csak ott esik, ahol én vagyok
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Cathfaern
nagyúr
-
venember83
nagyúr
válasz Tomi_Sci #23387 üzenetére
Több millió forintos gépekről beszélünk, kétlem, hogy ezen a szinten az "örökélet" bárkit is érdekelne. Ha elhasználódik, legalább van ok a fejlesztésre és újat venni. Nem vitatom, hogy jó a tárcsafék (szerintem nyilvánvaló a hozzászólásomból), de nem illik országútira, mert egyszerűen ormótlan. Minek mentek most el aero irányba a gyártók, ha elszúrják az egészet féknyergekkel? Képzeld már el egy Venge gépet tárcsafékkel, kb. értelmetlen. Amit nyernek az aerodinamikus csőformákon, mind elvesztik a féknyergen. Talán többszörösen is.
Cathfaern: Igen, abban is segít a tárcsafék, nagyon kis erővel működtethető a kormányról bárhonnan, ahonnan eléred a fékkart.
-
fpeter07
veterán
válasz insight #23378 üzenetére
Nem rég próbáltam egy drágább nadrágot. (értsd 6000 Ft) Hát a komfortérzetem elég alacsony volt benne. M-es pólót hordok, az egy dolog, hogy combosabb vagyok, de szerintem XL-es méretet kellett volna belőle vennem, hogy ne kelljen ollóval levágnom magamról. A belépő kategóriásban is erős gumi volt, én valószínűleg többet nem veszek ott nadrágot. Ráadásul drágábbak is lettek. 3000 Ft alatt nem is lehet már kapni.
A Nakamura (Intersport) márkára lennék én kíváncsi, hogy milyen nadrágokat adnak.(#23380) venember83: Na így már okés.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #16729600 #23370 üzenetére
Saját tapasztalat, hogy megvettem próba nélkül egy használt országútit. Becsületére legyen mondva, hogy az eladó korrekt volt, azt kaptam a pénzemért ami járt, olyan állapotban volt ami elvárható. Csak éppen a bringa mérete nem jó.
Éppen csak annyival nagyobb, hogy hacsak nem a városban kószálok, hanem nagyobb távokat megyek, akkor elég kényelmetlenné válik. Nem jó úgy leszállni a bringáról, hogy fáj valamid. Ezért a kezdetektől csak munkába járásra (3 km), meg a környékbeli éttermek, kocsmák, kertmozik felkeresésére használom, mert egyébként nem egy drága bringa, ezt kevésbé féltem ott hagyni lelakatolva valahol. Az volt a terv, hogy apránként felújítom, de ez végül a méret mellélövése miatt elmaradt.
Egyébként szerintem nagyon melléfogni nem tudsz ha a méret kalkulátort megcsináltad (én nem tettem anno). A bolti eladók is ezzel a módszerrel állapítják meg, hogy melyik jó. A kisebb eltéréseket (kormány túl közel, túl távol van, nyereg túl távol vagy túl közel van, hajtókarok hossza, stb) tudod korrigálni később. Ezek többsége amúgy is csak tekerés közben ütközik ki.
-
insight
aktív tag
válasz razzorr #23386 üzenetére
Köszi! nekem tuti az is csúszkál, mert túl szőrös a lábam, annak idején a térdzokni is lecsúszott teremfocinál :-D
Kicsit fura érzés a nadrágot viselni (folyamatosan be vagy szarva feeling), a 3990 Ft-ost nem is bírtam, helyette a 6-7ezerért árult verziót vettem meg, mert abban két részre van osztva a széles része, és össze tud hajlani, ha leszállok a bringáról.
Majd beszámolok a 3 napos teszt után. Remélem ülve.
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
#16729600
törölt tag
válasz Stauffenberg #23392 üzenetére
Igazad,igazatok van,de én már nem vagyok túl fiatal,bennem még az él,hogy annó gyerekkorunkban bementünk a keravillba és vettünk (részletre ) egy 28-as orosz félverseny bringát,vagy a tehetősebbek egy csepel SR-t oszt jónapot,ilyen spéci méretezés kapitalista elhajlás lett volna és május elsején nem lehetett volna felvonulni miatta
-
ludsimon
veterán
válasz Cathfaern #23388 üzenetére
Miért állítod patentra?
Sose értem azokat a szerelőket, felhasználókat akik pöccre beállítják a fékkart, hogy 1 mm-t behúzva is fogjon... Aztán vészhelyzet esetén meg képtelen megállni.Úgy kell beállítani, hogy rendesen rá tudj húzni, de ha satuzod akkor is maradjon a kormánytól 3-4 cm távolság. Én így állítom be és nagyon jól fog a 20 éves agyonkeményedett Shimano pofákkal is.
Tomi_Sci:
Sose tennék országútira tárcsát..
Ez véleményem szerint hihetetlen mértékű megerőszakolása az országúti hagyományoknak.
Ez nem cross és nem mtb. Vicc, hogy már országútit is szerelnek ilyenekkel..Ellenben kacsintgatok az elektromos váltórendszer irányába. No bowden = no problem.
Csak az a baj hogy ha elektronika van, akkor a baj is jönni fog idővel. Bár évi 2000 km-re szerintem nem lenne semmi probléma vele, versenybringán. Elvégre ezeket elég tartós használatra találták ki, nem ilyen kevésre.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Tomi_Sci
őstag
válasz venember83 #23389 üzenetére
Hát jó azoknak, akik pár évente megengedhetnek maguknak egy szettet, csak azért mert elkoptatta a fék. Nem mostanában fogok új bringát venni, de amikor eljutok oda, nagyon remélem, hogy elterjedt lesz már a hidraulikus tárcsa. Mondjuk egy német diszkont márka Ultegra Di2 (vagy 105 Di2? ) bringájában én szívesen lecserélném a gyári Ksyriumot egy openmold karbonkerékre. De addig biztos nem, amíg nem bír legalább annyit mint az alu.
Miért fejlesztenek aero irányba? Mert ez a divat, jobban el lehet adni, jól néz ki. Marginális különbségeket jelent egy Venge légellenállása egy Tarmachez képest (nyilván ha geo különbségektől eltekintünk). Az, hogy mennyire húzod be a fejed, mennyire hozod közel a vállaidat, milyen magas a fejcső stb. ezerszer fontosabb dolgok. Egy aero sisakkal többet nyersz mint egy ilyen vázzal. Egy féknyereg aztán eszméletlen módon megdobja a légellenállást. Mondjuk valóban nem könnyű, de idén kezd elterjedni, van még mit fejleszteni.
A kinézet szerintem elég relatív, nekem tetszenek a tárcsák. A stílusidegenséget meg tudom érteni, nyilván vannak akik még mindig acélvázas országútikkal tolják, mert hát az igazi abból van..(#23388) Cathfaern: Vészhelyzetben felső fogásból blokkolni lehet mind a két kereket. Tavaly volt egy húzós esetem, egy embertelen meredek lejtőn száguldottam, és amikor átbuktam a tetején, azt láttam, hogy előttem egy bringás srác ledobta a vasmacskát, és a kormányba kapaszkodva tízzel csorog lefelé (Ketten ültek a kerékpárján, ő meg a Majré - by Sipi). Kikerülni nem tudtam, mert a birka barátnője éppen a szembe sávból (értsd menetiránnyal szemben haladt ott) kanyarodott jobbra. WTF? Felső fogásban a 90 kilóm megállításában nem a kifejtett fékerő volt a korlátozó tényező, hanem a gumik tapadása.
Hosszú lejtőkön, forgalomban viszont tényleg nagyon kellemetlen felsőben sokat fékezni.(#23380) venember83: Di2 simán válthat lassabban mint a bovdenes verzió, ugyanis (ha jól emlékszem 5 lépésben) programozható a sebessége, a kímélőtől egészen a verseny állásig.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ludsimon #23396 üzenetére
Én se tudom miért jó a patentra állítás, ahova jártam szervízbe szombathelyen, ott is ez volt a mánia (szerintem csak arra jó, hogy ha csak egy fél mm-es 8-as kerül a kerékbe, már akkor is beleérjen a fékbe). De nekem nem patentra állítva se kényelmes. Valószínűleg az én kezem kicsi. De nyilván ez a probléma megoldható lenne hidraulikus felni fékkel is.
Tomi_Sci:
Úgy látszik félreérthető voltam, nem az a bajom, hogy nem fog rendesen a fék felső fogásból, hanem csak hogy kényelmetlen. És mivel sajnos kénytelen vagyok (illetve voltam) városban, illetve járdával osztott bicikliúton közlekedni egy pár km-t, ahhoz hogy kiérjek a városból, zavart.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #16729600 #23395 üzenetére
Ne aggódj, manapság is az a módi a többségnél, hogy bemegy a boltba (jellemzően auchan, tesco) és a halpult mellett kiválasztja az első csicsás bringát ami ránézésre komolynak tűnik.
Viszont méret táblázat régen is volt, nekem még van olyan 1970-es évekből származó megsárgult kis könyvecském ami a kerékpár karbantartásról szól, de van benne méret táblázat is (bringa kiválasztásához és a meglévő helyes beállításához). Konkrétan abból tanultam meg, hogy mi az optimális nyeregcső beállítás, amit a térdek nagyon meg tudnak hálálni (pedig én már későbbi darab vagyok a nyolcvanas évek végéről, de már régebben is tudták hogyan kell belőni rendesen a cangát). Valahol a szüleim padlásán még biztos megvan.
Szóval ez nem egy újkori kapitalista agymenés. Tapasztalt bringás ráül és érzi, hogy jó lesz-e neki, tapasztalatlan meg ráül és nem feltétlenül érzi a buktatókat és csak menet közben jön rá. Na meg gyerekként mennyit tekertél te vagy én egyhuzamban? 10 km? 15 km? Ez még semmi, nem ezen fog előjönni a térdfájás, csuklófájás meg seggfájás.
-
ludsimon
veterán
válasz Cathfaern #23398 üzenetére
Tiszta őrület!
Akárhány szervizben jártam mindenhol patentra beállítják a fékeket.
Mondjuk van benne valami kereskedelmi szempontból. Ha befog gyorsan rohanni fog centríroztatni, vagy féket állíttatni. És aki használja és laikus akár hetente visszahordhatja ami nem kis suska felszorozva a laikusok számával.[ Szerkesztve ]
undefined
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Hobby elektronika
- Xbox Series X|S
- Autós topik
- További aktív témák...
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- DJI Mavic Mini Fly More Combo
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Xiaomi M365 kijelzővel eladó
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!