Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tomi_Sci

    őstag

    válasz venember83 #23389 üzenetére

    Hát jó azoknak, akik pár évente megengedhetnek maguknak egy szettet, csak azért mert elkoptatta a fék. Nem mostanában fogok új bringát venni, de amikor eljutok oda, nagyon remélem, hogy elterjedt lesz már a hidraulikus tárcsa. Mondjuk egy német diszkont márka Ultegra Di2 (vagy 105 Di2? :D) bringájában én szívesen lecserélném a gyári Ksyriumot egy openmold karbonkerékre. De addig biztos nem, amíg nem bír legalább annyit mint az alu.
    Miért fejlesztenek aero irányba? Mert ez a divat, jobban el lehet adni, jól néz ki. Marginális különbségeket jelent egy Venge légellenállása egy Tarmachez képest (nyilván ha geo különbségektől eltekintünk). Az, hogy mennyire húzod be a fejed, mennyire hozod közel a vállaidat, milyen magas a fejcső stb. ezerszer fontosabb dolgok. Egy aero sisakkal többet nyersz mint egy ilyen vázzal. Egy féknyereg aztán eszméletlen módon megdobja a légellenállást. Mondjuk valóban nem könnyű, de idén kezd elterjedni, van még mit fejleszteni.
    A kinézet szerintem elég relatív, nekem tetszenek a tárcsák. A stílusidegenséget meg tudom érteni, nyilván vannak akik még mindig acélvázas országútikkal tolják, mert hát az igazi abból van.. :D

    (#23388) Cathfaern: Vészhelyzetben felső fogásból blokkolni lehet mind a két kereket. Tavaly volt egy húzós esetem, egy embertelen meredek lejtőn száguldottam, és amikor átbuktam a tetején, azt láttam, hogy előttem egy bringás srác ledobta a vasmacskát, és a kormányba kapaszkodva tízzel csorog lefelé (Ketten ültek a kerékpárján, ő meg a Majré - by Sipi). Kikerülni nem tudtam, mert a birka barátnője éppen a szembe sávból (értsd menetiránnyal szemben haladt ott) kanyarodott jobbra. WTF? Felső fogásban a 90 kilóm megállításában nem a kifejtett fékerő volt a korlátozó tényező, hanem a gumik tapadása.
    Hosszú lejtőkön, forgalomban viszont tényleg nagyon kellemetlen felsőben sokat fékezni.

    (#23380) venember83: Di2 simán válthat lassabban mint a bovdenes verzió, ugyanis (ha jól emlékszem 5 lépésben) programozható a sebessége, a kímélőtől egészen a verseny állásig.

    [ Szerkesztve ]

    Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html

Új hozzászólás Aktív témák