Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Dirtyz #9180 üzenetére

    Gyanítom régi acél vázba kell, abba bepaszírozhatsz szinte mindent, 10-15mm diferencia nem gond :D Én egy ilyennel próbálkoznék, szépen otton előturni a mindenesdobozt, keresni benne egy pár kontraanyát régi menetes agybol és addig pakolgatni amig ki nem jön a megfelelő szélesség (utána egy gyors ima hogy jó legyen a láncvonal :DDD ).
    De szeritnem nem fogod naponta kétszer forgatni a kereket főleg ha menetes a rögzítése, ezesetben pedig tökéletes egy sima 135-ös menetes agy, kiveszed a hézagolót a racsni felöli oldalon, azthiszem a helyére kell egy darab vastagabb kontraanya, vagy két véknyabb, a másik oldalra pedig egy vékony. De ha nem lenne jó csak át kell pakolni, hogy másik oldalt legyne több, ezt még a kerék fűzése előtt jó eljátszani, ha sokféle kontraanyád van és némi szerencséd még szimetrikus is lehet a kerék.
    Nem tudom milyen áttételt szeretnél, de fixiböl picit nagyobbat kell majd tenni mint racsnisbol ugyanolyan tempóhoz, ez pedig már gondotkokozhat a láncfeszességgel.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz tr00p3r #9206 üzenetére

    Lehet kapni, vidd el valami szervizbe, ott szépen egyenesen beütik, de inkább használj HeadLock-ot, ez csak összehúzza a csapágyakat meghúzod a stucnit, kicsit nehezdebb, de összehúzás után akár ki is veheted.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz tr00p3r #9210 üzenetére

    Nem tudom pontosan, 2-3k körül lehet szerintem. Szépen összerakod a kormánycspágyat, hézagolókat és a stucnit, a hosszúkás piros hengert a villanyak aljába rakod ( a kerék felöl), a zárókupakot és a menetes szárat pedig a villanyak tetejére a stucnira, majd addig tekered amíg kellően szoros nem lesz, akkor meghúzod a stucni csavarjait és akár ki is veheted a head lock-ot. Később még jóljöhet ha carbon nyakú SID-et veszel. :DDD

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz becuszabi #9214 üzenetére

    Nem gond, én meg addig szöszmötöltem az írással hogy közbe megelőztél. :)

    Nem tudja valaki mennyi különbség lehet a Avid BB5 és a BB7 között, azonos tárcsaméret esetén, esetleg 185-ös BB5 és 160-as BB7 párbajban.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz becuszabi #9216 üzenetére

    Az a 3-4k elmenne adapterekre, ha előre egy 185-ös BB5 menne, hátulra kellene egy 160-as IS adapter, előte pedig 185-ös PM, de akkor inkább egy BB7, később pedig talán egy nagyobb tácsa hozzá.
    Majd a jövőhónap elején beújítok egyet, addigis épül a lámpa mire megtöltöm led-del és elkészül hozzá minden kb annyiba lesz mint a fék, de jó fénye lesz, kb 350-360lm. (maximum 600lm-et lehetne kihozni, de akkor már alig egy órát menne egy 7,2V-os 2Ah-s akksirol ;] )

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz becuszabi #9239 üzenetére

    Újonan is kb. 2k az adapter, de megoldódik a dolog. Egy havertol 8k-ért tudok venni egy Avid Juicy 3-ast, de hátsó, de majd első lesz, ha lerövidítem a kábelét és felteszem előre, a hátsó adapterével majd felrakom a mostani BB5-öst. Olcsóbb mint a BB7, talán jobban fog, de lehet kell bele egy pár új pofa és egy Formula tárcsa lesz majd mellé.

    Természetesen megosztom, csak készülne már el, a házat tegnap kaptam meg, egész jól sikerült, kb 150gramm, a belevaló kb 2 hét mulva érkezik meg és még pár nap amíg legyártom hozzá a tápegységet. Az akksi még kérdéses, kaptam 6db 1300mAh-s li-ion cellát, remélem a kapacitásuk felét még tudják, így kihúznak pár hónapot a lámpában, ha nem kell akksit venni hamarabb meglesz a fék ;]
    Egy tapasztalattal már most szolgálhatok, Mo.-n emberi áron nem lehet li-ion cellát venni, 4db fölött már olcsóbb a tengerentulrol rendelni mit egy ismerössel lehozatni Bp-röl :O

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #9276 üzenetére

    Jól hangzik, akkor azt hiszem nem lesz rossz vásár 8k-ért, ha nem lenne olyan jó a tárcsa amit kapok mellé, majd kap egy Avid CleanSweep G2-t, de akkor már 185-öst :DDD
    A megtartással tuti nem lesz baj mert kenyai hosszútávfutó alkat vagyok, ami inkább kérdés hogy a hosszú gyors lejtőket mennyire szereti. A BB5 megbarnult egy 2-3km-es lejtőn, bár az olyan volt hogy folyamatos fékezés mellett örültem hogy nem gyorsulok tovább, nem hogy lassuljak.
    A dual controll-t még nem próbáltam, de eddig még nem találtam semmit amire lecserélném az X-9-es váltókarom. :U Shimanobol csak féket vagy hajtóművet látnék szivesen a bringámon, váltásért nálam a Sram felel ;]

    Becuszabi
    Azokkal szemeztem eleinte, de 4-5k egy 7,4V-os 2-2,3Ah-s, plusz posta, csak nem tudom mi van benn és az elektronika is keresztbe tehet ha van benne valami furfang. Külön celláknál meg vigyázni kell a tultöltésre és a mélykisütésre is. A töltőt én építem hozzá azzal tuti nem lesz gond, a mélykisütés elkerülésére re is van 1-2 ötletem, de nem lesz olyanjó mint a gyári.

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    Felkerült a Juicy 3-as előre, alig egy órámba telt mire rájöttem, hogy a rugója el van picit hajlítva azért cincog folyamantosan, de mostmár tökeletes.

    Ha olcsón kell jól adaglható és aránylag jól fogó fék, akkor BB5, SD7-es fékkarral, a karon lehet modulációt állítani, egy kis piros csavar tekergetésével be lehet állítani hogy mennyire legyen nyúlós vagy harapós a fék, CC-re és maratonra bőven elég a mázsa alatti rider-eknek. Ha nagyobb fékerő akkor BB7 (én is azt vettem volna ha nem kerül olcsón a Juicy :) )

    Dani_kp

    Kicsit lezúzottnak tünik a Deore, 3k a fék, 3k a pofa, rádobsz még 2,5k-t és vadonatúj féked van, ami erősebb is.
    Ha nem csak a pályán akarod használni a bringát előre is tegyél fel valami féket, sokkal hatékonyabban lassít mint a hátsó, hátulra jó lesz a Deore ha már megvetted, előre pedig majd egy BB5-ös.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz raczger #9336 üzenetére

    Ami fontos az tengelytöl a fékhez húzott sugár hossza, ha ez a sugár nagyobb akkor kisebb a hozzá tartozó erő. A tárcsafékre nagyobb erő ha mert kisebb az erőkar, így nagyobb erő kellene egy esetleges blokkoláshoz, V-fék esetén nagyobb az erőkar így az erő kisebb, így kisebb az az erő is amivel blokkolni lehet a kereket. 26-os felni és 160-as tárcsa esetén a tárcsára 3,5-ször akkora erő hat mint a felni fékfelületére. Amúgy a fékezés ennél sokkal bonyolultabb mert valahová el kell tüntetni azt a rengeteg energiát, az eltüntetésnek vannak korlátai, mind mennyiségben mind sebességben. Bonyolult téma, de sűrűn találkozok fizika PHD-s haverokkal, ha gondolod kérek egy kis segítséget tölük, a téma jobb megértéshez, amit majd természetesen közkincsé teszek. :)
    Jut eszebe kedd után már enyém a nyár, lehet fogok egy függvénytárat és leülök levezetni, úgy is kell gyakorolnom fizikára.

    Dani_kp

    A cipőnél még egy V-fék is jobb, ha low cost, dirt bike kell akkor ajánlom a bikepositive zero felnit, nem nehéz, nem drága és van fékfelülete, amíg nincs keret tárcsára addig is lehet fékezni. Fékböl meg nincs olyan hogy nagyon van használva, ha használni kell annak fognia kell lehetőleg minél jobban.
    2 cipő nem volt drágább mint a fék? :DD

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Dani_kp #9342 üzenetére

    Erre gondoltam, nem annyival gyengébb mint amennyival olcsóbb.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz LOTR #9655 üzenetére

    Attol függ milyen állítható, ideális esetben oda és visszaút csillapítás és rugóút. A rugóút állítás szerintem jóformán felesleges, esetleg nagyon nagy mászások előtt érdemes csökkenteni a rugóutat nagy lejtőknél pedig növelni, de ez veszélyes játék mert változik a bicikli geometirája és a villa mozgása is, okozhatnak 1-2 meglepetést a megváltozott menettolajdonságok. A visszaút csillapítást csak a terepviszonyokhoz kell beállítani, aszfalton több csillapítás kell és a terep durvulásával szép lassan egyre kevesebb, hogy aktívabb legyen a villa. A befelé út csillapítást is hasonlóképen célszerű állítani, annyi különbséggel hogy sok gyártó úgy oldja meg a lock-out-ot hogy elzárja a befeléút csillapításon a szelepet így nem áramlik át rajta az olaj és nem mozog a villa. Az én villámban is így van megoldva, de nem sokat használom lockolva, max jó miőségű aszfalton, de lockolás előtt egy-két kattanással már elég érzékelten a villa "pogózásra", de a komolyabb ütődéseket elnyeli, mászáshoz sokkal kellemesebb mint a teljesen lockot.
    A legtöbb villánál a csillapítást kívülröl is lehet állítani, pillanatok alatt, egy csuklómozdulattal, ha már tudod hogy az adott terepviszonyhoz milyen állásban kell lennie.
    Szeritnem megéri az állítható típust venni, de szinte minden villát hozzá lehet igazítani a tulajdonoshoz (olaj és rugócserével), csak lehet pár nap rámegy a próbálgatásra és a szerelésre.

    Mod:

    Van valakinek tapasztalata a ISIS Howitzer monoblokkokal és hajtóművekkel, megtetszett a Truvativ Blaze hajtómű, de csak ilyen monoblokkal működik.

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz szatocs #9670 üzenetére

    Normál használat és megfelelő karbantartás mellet nem sűrűn szakadnak a láncok. Ha mégis szakadna attol még a fogaskoszorút használhatod másik láncal, ha az előző nem volt elhasználódva (ezt láncnyúlás mérővel tudod ellenőrízni). A Magellen Polaris-nak annyi előnye van (ha még 8 sebességes Alivio-val szerelik), hogy olcsó hozzá lánc és a fogaskoszorú, egy Sram 5.0-ás fogaskoszorú 3,5k, egy Sram 851-es vagy PC48-as lánc 2,5k, ha nagyon sokat tekersz sárban, kb egy évet húz ki. Városi használatban szerintem 2-3 évet is kihúz ha 2 láncot felváltva használsz.
    A drágább láncok jobban ki vannak dolgozva, könnyebb velük váltani és könnyebbek mint az olcsóbbak, jobb a korrózió védelmük, természetesen erősek is mert versenyzők alá tervezik őket.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz szatocs #9675 üzenetére

    Szerintem még jobb is. Nekem Sram válótim vannak most, tavaj 971-es láncal és 7.0-ás fogaskoszrúval, idén sajna Deore fogaskoszrúval és 951-es láncal, 5.0-ás Sram koszorút akartam venni, de nem volt éppen, lehet várni kellett volna inkább rá, a Deore annyira nem jön be, de lehet csak a 7.0 kényeztetett el.
    A Deore váltó már 9 sebességes, a fenntartási költsége magsabb mint a 8 sebességesé. A BikePositive kiegészítők, lefedik a teljes árpalettát, egészen az olcsó, de használhatótol az ezt bármelyik más gyártó is megirígyelehtnéig (tényleges gyár nincs a név mögött, összeszedik a noname, vagy kevésbé ismert márkák jó termékeit és eladják a saját nevük alatt), adott árkategóriában általában a legjobb minőségűek között vannak.
    Én is Polaris-al kezdtem, csak már ráköltöttem az eredeti árának másfélszeresét.

    Stalker-2572
    Jeeee Motörhead ;]
    A dirt-ben nem vagyok otthon, de valami ilyen lehet a megoldás. A hajtóműve nem rossz és a váz sem, a cr-mo villa sokat bír, főleg ha az elején nem jön össze minden. Ami gyenge pont talán a kerekek, vagyis csak az agyak, plusz jóljönne rá egy tárcsafék ha már csak hátul van fék. Elég puritán darab de nincs minek letörnie rola vagy tönkremenni. :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #9673 üzenetére

    A hajtóművere annyi ötletem van hogy szétszedni, kart lehúzni, levenni a tányérőkat is és szépen megtakarítva ujra összrakni, minden csavart jól megcibálva, a monoblokkot is ellenőrízni a vázba nem-e lazult meg. Nekem eddig csak akkor kattogott a hajtómű, ha nem voltak eléggé meghúzva a lánctányértatrtó csavarok vagy a hajtóműcsavar, azt peding elég rendesen meg kell cibálni, 40 centis nyeregcsövet nyugodtan rá lehet húzni az imbuszkulcsra, és úgy meghúzni.
    A tácsaféknél érdemes lenne megnézni a tárcsát nincs-e benne hullás és a rögzítőcsavarjai egyenletesen vannak-e meghúzva. A pofákat kivenni és ellenőrízni a felületüket nem-e kopottak és egyenletesen koptak-e, ha már kint vannak tisztítsuk meg őket és a tárcsát sebbenzinnel. A pofák között van egy kis fémbigyó ami húzza szét őket, annak ellenőrízzük az erősségét és az alakját (az én fékemnél elég rendesen el volt derformálódva és csilingelt is a tárcsa, 1-2 perc hajlítással helyre lehetett hozni). Mivel gondolom egyforma a két féked az elsőt ami jól működik használjáktok referenciaként a hátsó ellenörzéséhez, csak összene keverjétek az alkatrészeket különösképpen a pofákat, mert akkor elég gyatra lesz a fékhatás amig össze nem kopnak a tárcsával.

    Bocsi hogy két hsz. lett, félig már alszok.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz szatocs #9713 üzenetére

    Hátul a vázon vannak furatok sárhányónak vagy csomagtartónak, esetleg egy hosszú csavarral mind a kettőnek. Midenféleképpen fémet vegyél esetleg duplapálcás müanyagot. A teleszkópra igazábol semmilyen normális sárhányót nem lehet feltenni, mert a legtöbbön nincs furat a pálcának.
    Ha a vonatnál nincs örzött tároló akkor javaslom egy boltba/vonathoz járós bicikli beszerzését, egy régi libakergető tökéletes erre a célra, kb megúszod a komolyabb és az egyszerűbb lakat különbözetéböl.
    A városi gépemen erröl száramzó sárhányó van, azt leszámítva hogy rendeszeresen kilazulnak a csavarok, a túl sík utak miatt, olyan mint az új.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz szatocs #9719 üzenetére

    A villa nyakába egy dugó fogja az olyan sárvédőket, jóformán semmit sem védenek mert olyan magasan a kerék fölött már nagyon. Néhány telónál a merevítő hídon (azt hiszem az RST Gila-n is vani amivel gyrilag szerelik a Polaris-t) van furat amihez lehet rögzíteni a sárhnyót, utána már csak a pálcát kell átdolgozni hogy nem a papucsra kelljen csavarozni hanem, rá lehessen kábelkötegelőzni a teló lábára. Kicsit nyőgös, de így tuti nem kóstolod meg a sarat.

    Rossz volt a link ilyen gépröl szereztem a városi sárhányóimat.

    xcbiker
    Az én festékkel együt új árakkal számolva 20k-t érő fiximet 5k-s lakat védi, 2kiló 10mm-es szem vastagság, sülyesztett kulcs, még nem próbálkoztak vele vagy legalábbis nem vettem észre, amíg van 2szer ilyen drága bringa egszáll bowdennel kikötve nem is féltem.

    Manitou
    A Hydra az abszolút fapad a Magellan-nál, de rendesen össze van rakva, majdnem 3 évig hajtottam egy olyat. Idén haver vett egyet, kb 150km után a középrészt kellett beálítani mert lötyögött kónusz (nem húzták meg eléggé az összerakáskor),de munkadíjal max 4k egy monoblokk bele és többet nincs gond, a gyári müanyag pedál egész jól tart, de érdemes cserélni. A többi alkatrész az szép csendben teszi a dolgát, nincs velük gond. A középrészt leszámítva, a fékeket és a váltókat kellett csak utánállítani a bowden megnyulása miatt. A kis RST 191-es egész türhető, sokkal rosszabbra számítottam, csillapítás igaz nincs benne, így terepen száguldozni nem idlomos, de az aszfalt hibáibol elnyel valamennyit, kb 60-70 kilós rider-ekre tervezték.

    Mod.

    Iscariah

    Az olajcsíkokat töröld le a becsúszórol, elvileg nem kellene rajtani lenni de ha új a teló összeszerelésnél kerülhetet olaj rá ami a szieringnél összegyült, ha a továbbikban is olajos a becsúszó akkor irány a szervíz. A kupakkal ugyanaz lehet a helyzet mint a becsúszóval, összeszerelés közben kerülhetett oda is olaj, ha ujra esetleg tobb megjelenik akkor szervíz, valami tömítés kimaradt összeszerelésnél.
    Ne eröltesd szerintem a kitámasztót, csak a gond van velük többnyire. Ha már más lehetőség nincs a letámasztásra akkor egyik birngát hanyatt kell vágni és rátámasztani a többit. ( a debreceni CM-en így csináltuk a szervezős sátor mögött, elég szép kis kompozició elt 4-5 bringábol)

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz concret_hp #9734 üzenetére

    Csak a pedál lötöyög, nem az egész hajtómű? A golyókosaras középrészek hajlamosak néha meglazulni, főleg ha még újak és most szoknak benne össze az alkatrészek. Az új gépeket éppen ezért szokták visszahívni 100-200km használat után, hogy utánállítsák az összkopó alkatrészeket és a megnyúlt bowdeneket, vidd vissza nyugodtan a boltba, de jobb helyeken ezt el is mondják és ingyen utánálítják, a biztonság kedvéért említsd meg hogy ott vetted nem rég, az sem baj ha viszed a jótállási jegyet.

    Szatocs

    Pótkerékben (Böszörményi út. 1.) a legnagyobb a raktárkészlet talán(inkább alsó-közép kategória), de a régi jó szerelőjük elmet az újakat nem ismerem.
    Vozzy (Hunyadi u. 16/K, régi nevén X-Factor) nem olyan nagy raktárkészlet, inkább jobb miőségű dolgok vannak raktáron, de megrendelik ha valami kell, nagyon korrekt szervíz.
    Chili Sport (Csapó utca 63.) ők inább a középkategóriára álltak rá, közepes raktárkészlet bicikikböl, kiegészítőböl minden szinte mindig nekik jó minőségben és jó áron, megkockáztatom hogy a város legjobb és legkerékpárosbarátabb szervíze, mindig elmondják mi volt a gond és mit kell tenni hogy a későbbiekben ne jelntkezzen újra.
    A Chili elvileg nem frogalmaz Magellan-t ettöl függetlenül lehet tudnak hozni.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz dunc #10074 üzenetére

    Ekkora különbségnek szeritnem nem kellene lennie kesztyűvel és nélküle. A városi gépemen nincs markolat és kesztyűt sem húzok még sem fáj a kezem. Meg kellene nézni hogy áll a kormányod és a fékkarjaid. Ha az alkarod fáj akkor valószínűleg a fékek vannak tul közel a vízszinteshez, ha felülsz a nyeregre akkor ha fogod a kormányt egyenes csuklóval és kinyujtod a mutatóujjad pont fékkarra kellene esnie ( az utolsó előti ujjperc kb 1/3-nál kellene lenni a karnak ). A kormány ha hajlított akkor addig forgasd amíg nem áll kényelmesen a tenyeredbe. Ha a felkarod fáj akkor a stucni szögével és hosszával lehet gond.

    BMW001

    Olyat kell venni ami rámegy a vázadra, a váz ahtároza meg hogy a váltót alulrol vagy fölülröl húzza a bowden. Vannak már olyan típusok is amiket lehet mind a két féle módon használni.

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz MPowerPH #10075 üzenetére

    Az előbb hülyeséget magyaráztam :B
    Itt jól leírják mi a különbség.

    Amúgy Sram-ot ajánlok ;]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Kephamos #10081 üzenetére

    Igen, próbáltam kesztyűben az jobban csúszott mint a sima vas. Nagyon nagy melegben izzad kicsit a kezem, de nem vészes, egy levágott országúti kormány van rajta elég sok fogási lehetőséggel, ha valahol megizazd a kezem átfogok máshová pár perc alatt elpárolog az izzatság és visszafoghatok. Télen viszont már kellemetlenül hideg, de ha fagyok vannak akkor inkább nem fixizek :D

    dunc
    Értem, én nem pumpálom tökig a gumikat, had legyen benne egy kis "rugóút", 23-as gumiba is csak 5 bar-t fújok, plusz picit lazák a küllőim így nem ráznak a csodás városi utak, igaz a patkázásrol le kell mondanom, de azt egy fixivel nem is nagyon lehet.

    BMW001
    Én is hobbi szinten tekerek, de mióta megvan már csak egy Rohloff-ra váltanék ;]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz menalcas #10157 üzenetére

    Ahogy tr00p3r is mondta, csakágy ki boltba be (csapágykiszedés előtt lehet nem árt egy gyors ima hogy szabványos legyen benne), lehet neked a Váci út messze lesz. Ha olcsón kell csapágy Debrecenben akkor a Nyíl utcára menj az ADIX-TRADE-hez, náluk 1k-bol megúszhatod a két csapágyat ha van megfelelő típusuk, ha minőségi csapágy kell vagy kicsit speciálisabb akkor SKF a Csapó utcán, de ott 3k alatt tuti nem úszol meg két csapágyat.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz menalcas #10163 üzenetére

    Akkor annyi ötletem van még hogy keress egy service manual-t az agyhoz (ha adtak ki hozzá), abba valószínűleg le van írva milyen csapágy megy bele. Ha leveszed a porvédőket a csapágy elöl, akkor mérd le a külső és belső átmérőjüket, itt meg tudod nézni gyárt-e olyan csapágyat az skf, ha a külső-belső átmérő stimmel akkor jóesélyel már a szélesség is stimmelni fog, azonos átmérők mellett max 2-3 féle széleségű csapágyat csinálnak.
    De elvileg a csapág müanyag porvédőjén is van szöveg ami a gyártót és a típust jelöli, azalapján még könnyebb beazonosítani.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz dunc #10235 üzenetére

    Mire gondolsz az alatt hogy csak adni kell a bringának, gurulni lefelé vagy keményen mászni?
    Ha olyan gépet akarsz ami nem hagy cserben és nem okoz busszúságot akkor 100-150k magasságában érdemes nézelődni + egy teleszkóp csere (50-60k).
    Az idei magellánokat sajnos nem tudom ajánlani, több mint egy kilót hízott a Polaris és a Serpens is.
    Valami ilyesmit már érdemes megvenni.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #10242 üzenetére

    Plusz egy kilót nehéz belepakolni a vázba, nem biztos hogy pontos a mérés, a weboldalon 14,33 kilót írnak egy tárcsás Polaris-ra, a V-fékes is 13,75, gondolom fölé csak nem mérnek. Pár alkattrészen 50-100gramm és össszejön a különbözet. Lehet már a tavaji is nehéz volt, én a 2004-eshez hasonlítottam, akkor a gyengébb alkatrészekkel szerelt Polaris Alivio volt 13 kilo. Kicsit benéztem, V-fékest hasonlítottam a tárcsáshoz, de a V-fékheshez képest is 750gramm. 100k-ért közel 14 kilós V-fékes bicikli kicsit vicces. Az én 2004-es Polaris-om 13 kilo, akár 130mm-rt mozgo acélbecsúszójú telóval, elöl olajos, hátul bowdenes tárcsával, jófromán dh kerkekkel, igaz nem 100k lett a vége.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz szatocs #10243 üzenetére

    Bármelyik monoblokk jobb mint egy golyókosaras középrész, a monoblokkal akkor kell foglalkoznod amikor cseréled, használattol függően elég sokáig kitartanak (ha nem ugrál az ember csak teker akkor a legolcsóbb is 2 évet kibír)
    Minden kerékpárbe be lehet szerelni, de nem mindbe ugyanolyan méretű kell.
    Az a legegyszerűbb ha bemész a boltba ahonnan venni akarod a biciklit és megkérdezed megoldható-e az alkatrészek cseréje a lekerülő beszámításával.(többnyire nem szokott gond lenni belöle)
    A B+ alkatrészei aránylag jó minőségek, a többi gyártó termékeit nem ismerem.
    A négyszögtengelytöl nem kell félni, volt élet az Octalink és az ISIS előtt is, átlagos felhasználásra tökéletesen megfelel és olcsón fenntartható.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz dunc #10251 üzenetére

    Egy valamirevaló montit sem úszol meg olcsóbban mint a mostani bringádat. Az olcsó montinak kinéző gépek a legtöbb esetben még a városi használatot sem bírják nem hogy a hegyet. Többnyire az ember városi gépe szokott az olcsóbb lenni és a montija drága. A kavicsoktol pedig nem kell félteni, elkerülhetetlen hogy kicsit le ne verődjön a festék, de a bicikli arra van hogy használjuk. Esetleg átlátszó ragasztóval tudod védeni a vázat a kőfelveződéstöl és a bowden kidörzsölésétöl. Nem a legjobb kép de talán az kivehető rola, hogy mire számíthat egy hegyi kerékpár. (sár, kö felverősdés, sok sok használatbol eredő karcolás)
    Szerintem gondold át hogy mi a fontosabb a hegyi tekerés vagy a városi, ha a városi akkor a városi gépeddel menj fel a hegyre, egy hétvégi laza kör nem árthat meg neki, ha fordítva akkor cseréld le a városi géped valami olcsóra és kezd el gyüjteni egy montira.

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz venember83 #10267 üzenetére

    Milyen vázad van neked hogy csak 10k-s nyeregcső meg bele? :D Ez egy mezei Acor nyeregcső, aszem 350mm hosszú, 27,2-es, 2k alatt vettem még kb 2 éve. Bikepositive-böl van 400mm-es is, milyen átmérő kellene?

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz venember83 #10270 üzenetére

    Akkor ez kell neked 22869 Nyeregcső B+ Ride 06 alu 31,4x400 fekete KLY 602 2 800 Ft Elvileg bárhol be lehet szerezni abol foglalkoznak Bikepositive cuccokkal, legfejebb várni kell rá.

  • Jancsi

    aktív tag

    Az elmult egy hónapban kiéltem minden CC-s perverzióm (4 évig nem voltam grammmániás, most bepótoltam), lefaragtam a gép súlyábol 300-320 grammot ;] , kényelmesebb lett és merevebb, nyereg és hajtóműcserével és a legjobb, hogy mindezt jóformány fillérekböl. Egy gagyi B+ nyerget lecseréltem egy börborítású Sella Bassano-ra, igaz 15 éves és picit szakadt, de nézett már ki nyergem rosszabbul 1 év után, ez volt 1k. A hajtómű egy 2004-es Deore LX, az előző tulaja elkezdte róla lecsiszolni a festéket, elég csúf lett, pár óra munkával szépen ki lehet majd polírozni, az acéltányárai ellenére 740gramm, hibátlan monoblock-al 4k. Még két pár fékpofa és tőkéletes, de mire minden összeáll itt lesz újra a szorgalmiidőszak. :O

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz knifemaster #10585 üzenetére

    Sülyeszett fejű M5-ös csavar megy a stopliba, a kereszthornyos kicsit jobban belesimul mint az imbuszos és talán jobban is meg lehet tépni, rozsdamentes alá ne add, a gyári csavarokat nekem ki kellett fúrni a cipőböl miután szétent a fejük.

    Kephamos
    Függ a telótol, de ha még nem is olajos, akkor is 4-5k, a váltó állítás pátszáz Ft

  • Jancsi

    aktív tag

    Féligmeddig elkészült a biciklilámpám, a tápja hiányzik még, a képekhez egy labortáprol hajtottam meg. 3db teljesítmény led sorbakötve, 300-400mA tájékán már majdnem autónyi fényereje van, papíron akkor tud kb 300-350lm-t, de ha minen összejön akkor le is tudom majd mérni a fényerejét az optikákkal együtt is.
    Sötét
    50mA-el hajtva
    100mA
    200mA
    300mA
    400mA
    500mA
    A folyosó majdnem teljesen sötét volt, a fal kb 6 méterre lehetett amire világítok, bocsi a rossz képekért csak a telefonom volt kéznél. Csütörtökön megvárom majd a teljes sötétet, de most baromi kajás voltam. :B

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz becuszabi #10638 üzenetére

    200mA-el hajtva kb 3/4 óra alatt kb 30-35 fokos lett a borda, 400mA-nél pár perc alatt felment 40-re kb, asztalon fekve. Ez a borda van rajta, elég lenne kisebb is, de ez még a béta verzió.

    Mod.: 85x25mm a borda alapja és 35mm magas

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz becuszabi #10640 üzenetére

    Az első verziót egy L idommal meg lehetne oldani, a másodikhoz kell egy kis leömlőt csinálni, müanyagbol vagy papírbol, de mint a két megoldással több lenne a gond mint a haszon. Álló helyben sem melegszik tul, menetközben pedig csak pici szellő is elég ahoz hogy lehűtse. Esetleg pár grammot lehetne lefaragni ha kicsit kisebb a borda, akkor viszont kellene neki a közvetlen légáram.
    A LED-ek elég kényesek a melegre, de több mulik azon hogy fekszenek fel a bordára és sajnos ez még mindig nem teljesen megoldott, azzal többet tudnék javítani a hűtésen mint a széllel.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Jancsi #10637 üzenetére

    Hehe, sokkal többet is ki lehet hozni a lámpábol ha kicsit átrendezem a belsejét, hogy közeleb legyenek a ledek az optikához.

    Becuszabi
    A végleges verzióban lehet úgy lesz, ha lesz egyáltalán végleges verzió :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz rétisün #10733 üzenetére

    Mosd le a felnit és a fékpofákat is sebbenzinnel. Ha ez nem segítene akkor reszeld meg kicsit a fékpofa tetejét, az új pofák teteje keményebb mint a már használtaké. Ha a paralelogramma szerkezet lötyög akkor szedd szét takarítsd meg alaposan, kicsit kend meg és tekerd be vékony cérnával.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz rétisün #10742 üzenetére

    Tuti hogy lötyög, amit én eddig láttam ilyen fékekböl mind lötyögött, a páréves és a 10éves is, de egyik sem nyöszörgött (vázat és telót viszont annál jobban nyitogatott :D ). Erröl a fékröl szerintem csak tárcsára érdemes váltani, én egy '98-as XT cseréltem le tárcsára, de csak azért mert a tárcsa joban bírja a sarat.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Xantomas #11062 üzenetére

    Én fixiztek vagyis csak fixiztem, kirohadt alolam a váz most egysebességest építek. Egy évig használtam a fixit, hát nem tudom, jó is volt meg rossz is, kellemes kis áttételt sikerült elsőre találni a 38-13 formájában, de szélben emelkedőn szívás volt, főleg ha nem is voltam formában, olyan 25km/h-val lehetett vele szépen utazni. Így visszagondolva nem volt olyan rossz, de újra nem építeném meg. Ha fixit akarsz szerintem előbb építs valamit hulladék alkatrészekböl, 10 kilóst ki lehet hozni kukázott cuccokbol is, ha nem jön be kidobod, vagy egy racsnival csinlász belöle munkábajáros gépet.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Xantomas #11078 üzenetére

    14 kiló, azt hogy sikerült összhozni? Nekem roncstelepröl hozott fecske vázzal lett 10 kiló. Kerékagynak jó a sima, előre lehet el kell vágni félbe a kónuszanyákat mert 90-es a sarutávolság, de hajlékony az acél villa :) Hajtóműnek megteszi egy 38-as egysebességes alu Bikepositive (kb 3k), felni szimplafalú Rigida, kb 450gramm és 1,5k/db, láncbol BMX, Maxxies Fuse 23mm-es gumibol egy pár és egy jó nagy belógású fék hogy eléje a 622-es felnit. Más jóformán nem is kell ár 10k-bol meg is úszod a dolgot és nem dögnehéz.
    A kormánycsapággyal én nagyon megszenvedtem, ráertöltettem vagy 1 óra csiszolás után az 1"-os csapágyat a nyakra, nem is lazult le ;]
    A bringapóló nekem is tetszett de tul nagy volt az áttételem hozzá, harmadik biciklit pedig nem fogok arra építeni.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #11362 üzenetére

    Szeritnem nagyon szép egy festék nélküli Cr-Mo váz, de rozsdásodik. Kromofággal le tudod szedni a régi festék nagyját, utána pedig csiszolópapírral a maradékot, de ez min 6-7 óra meló, homokszórással sokkal gyorsabb de kb 3-4k-ba fáj. Ha elég egy szín és tartós, szép festéket akarsz akkor a porfestést ajánlom, 2-3k-bol meg lehet úszni ha tisztán viszed a vázat. Ilyen színek vannak porfestésnél, minden szít kb 2-3 árnyalattal világosabbnak képzelj el mint amilyen a katalógusban. Biztos van alapozó a vázon? A gyári festék alatt nem szokott lenni, ha már átfestették és kentek rá alapozót, akkor csiszolás vagy homokszórás.

    Volt valaki Bükk tt-n szombaton? Átáztam, majd megfagytam, de baromi jó volt ;]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #11373 üzenetére

    Van olyan porfesték hogy átlátszó, valamennyire persze valamennyire meglátszik a vázon, inkább mélységet adni neki ( egy nem tul szép szürke színen láttam lakkot, de fémen tuti jobb), de tuti jól véd mert egy majdnem 1mm vastag müanyagréteg lesz rajta, mint a buszon a kapaszkodó. Otthon én nem esnék neki a festésnek, ilyen postfeséses árak mellet :) Szerintem semmire sem kell különösebben figyelni, ahová nem kell oda ne jusson lakk, menetek, kisebb nagyobb furatok, nyeregcső. A Herce-Hurca a te céged, ők vállalják a váz tisztítását és festését is ( gondolom külső cégekkel, de legalább nem neked kell futkosni), ha Debrecen közelebb esik neked akkor itt is tudok neked ajánlani helyet ahol porfestenek.

  • Jancsi

    aktív tag

    Úgy látom mindennki SS-t épít, szeptember elején én is összeraktam egyet a fixim alkatrészeit felhasználva. Az eredmény: Viszlát Pirospöttyös, üdv Zöldsárkány kép kép Ezzel szaggatom mostanság az aszfaltot, elég jól megy, de a 42-18-as áttétel kicsit pörgős, ellenben 25-ig úgy gyorsulok mint a troli :D Már csak egy pár markolat kell egy egy kis sörösdoboz a vázba a teljes élményhez.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Xantomas #11529 üzenetére

    Nem követem a bringás divatot, de úgy néz ki ő követ engem, kár volt kidobni a fehér fixivázat, milyen trendi lennék most... :D
    44-16-vel rendesen lehet már haladni, én is hasonló áttétellel akartam építeni a gépet, de inkább pörgősebb áttételt választottam, a 38-13-as fixi után kell egy kis pihenés a térdemnek, esetleg egy 17-es racsnit fogok kipróbálni, ezzel a 18-assal olyan 22-23km/h tartható kellemesen, ha sietős akkor nagyon pörögni kell. A vége az lesz hogy veszek egy agyváltót, amin már elég régóta gondolkozok, 3 sebesség mindenre elég már :)

    Mod.:
    bmx powa
    Nem láttam a hozzászólásod :)
    Nekem fehér alapon piros fényvisszaverőspöttyös fixim volt, az most akkor divatos? Kár hogy eltört :(

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Xantomas #11532 üzenetére

    Egy haver gépén próbáltam ki a kontrás agyváltót, komolyan halálfélelmem volt azon a gépen, szép "kis" crusier kormány, min 20 kilós trekking konfiguráció, és a váltó nem csak a hajtást áttételezte hanem a kontárt is, a 60 kilómmal beletapostam és semmi..., a fixivel hamrabb álltam volna meg. Azthiszem pár típust árulnak fék nélkül is, olyat lenne érdemes nézegetni, bár a kontra ténleg jó télen nyáron, de amilyen teleink vannak manapság, egy pár fékpofa sem kopik el alatta :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #11809 üzenetére

    Csak hogy megnehezítsem a dolgod, Minute Elite Absolute, Minute MRD TPC pár hete szemeztem ezekkel, amikor mélyrepülésben volt a dollár, már nincsenek annyira jóárban, de szépek és könnyűek, gondolom jól is mozoghatnak.
    Nem tudom milyen stílusban tekersz, de a 203-as tárcsa szerintem kicsit sok, 1600-1700grammos villából ekkora tárcsához már illendő átütőset választani, de ha azt nem is legalább csavaros rögzítésű agyat.
    Amúgy ha csak a szín a gond, szerintem meg lehet beszélni a forgalmazóval hogy hozzanak egy külsőszárat, bár ahogy nézem a Rock Shox-nál nincs nagy színválaszték.

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #11834 üzenetére

    Ő egy átütőtengelyes villa[link]. Elég ronda megfogalmazás lesz, de kb a dolog lényege, átütős villa esetén a tengely 20mm átmérőjű és légegében van neki egy furat a villa szárán amin átmegy majd csavarral meghuzzák, így szinte egyáltalán nem tud a két láb más irányba mozogni. A gyorszáras villa esetén a tengely csak feltámaszkodik a papucsra és a gyorszár feszíti bele, a gyorszár egy 5mm-es acélszáll ami elér rugalmas.
    Találtam jobb megfogalmazást Becuszabi tollábol, vagyis billentyűzetéböl.
    Az átütős villa szerintem mindenféleképpen jobb választás ha könnyűt, de erőset akarsz, csak magával vonja a kerékagy cseréjét is.
    A nagy pizzának annyi a hátránya hogy feleslegesen tekergeti a villát, ami emiatt hamarabb fárad ki.
    Milyen gépet szerelnek eleve 203-as tárcsával?
    Juteszembe, ha kb örökéletű villát szeretnél akkor vegyél egy egyszerű rugósat, aranyszínű alu becsúszókkal (ha nem verődik le a bevonat akkor sosem kopik le), évente egy tubus szilikonzsír, kb 2 deci olaj és 3-4 évente szimering csere.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #11841 üzenetére

    185-ös már nem annyira vészes a legtöbb teló elbírja.
    Érdekes megközelítés L-es és XL-es gépre mégnagyobb tárcsa, 185-ös fölé szerintem AM/maraton felhasználási körben nem kell menni. Legnagyobb darab ismerős aki volt már velünk tekerni V-féket használ a kb 1 mázsájához, eddig még mindig megállt.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #11843 üzenetére

    A tárcsában az a legjobb hogy nagyon jól adagolható (azért típusonként is változó) és elég jól bírja a tartós fékezést, plusz időjárás fügetlen. 2-3 esős nap a hegyen és a legkeményebb V-fékpofa is elkopik, szép nyomot hagyva a felnin. :)
    Egy barátomnak tárcsafékkel volt kellemes élménye, tandemmel lefelé 60-al, hátul akkor kopott fémig a fékpofa a lejtő közepén, szitált, szikrázott, de végülis megálltak, kíváncsi lettem volna a hátul űlő barátnője arckifejezésére amikor megálltak végre. ( haver elég bevállalós, de saját bevallása szerint is kicsit azért megrémült, ebböl kiindulva el sem nagyon tudom képzelni a barátnője rémületét) :DDD

    Rii

    Menj be a sáv harmadáig, ha még bokor is belóg akkor középre, legyen elég hely hová menekülni. Nem tudom mennyire kivitelezehtő pesten, itt debrecenben úgyahogy működik, mivel nem tud mellém jönni a sávban, így leszorítani nem tud, ha már üres a másik sáv akkor vagy jobban kikerül vagy van helyem menekülni. Az értelmesebbje még meg is szokta köszönni ha kicsit kihúzódok hogy jobban elférjen ( ilyet csak akkor teszek ha láthatóan félénk az autós mögöttem és alig mer megelőzni).

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Monya78 #11878 üzenetére

    A V-fék a nyerő ebben a kategóriában, aránylag már jó miőségűt.
    Beállítani a V-féket be lehet, egy olcsó tárcsa jóesélyek mindig nyekeregni fog, a fékbetétek tartósságát típusuk, a használat és a felni határozza meg, V-fékhez könnyen vehetsz puhább és keményebb betétet is, egy egzotikusabb olcsó tárcsához lehet még gyárit sem kapsz akárhol, nem hogy választék legyen.

    A telós villát is el lehet szerintem feljetnei ilyen kategóriában, vedd meg merevvel ha később kell velszel bele valamit. Városba ne kell teló, terepre pedig egy ilyen villa édeskevés, többet lesz a kereked a levegőben mint az úton.

    A Magellan-okt is nézegesd meg már a Hydra sem olyan rossz, egy telós Hydra áráért talán adnak egy merevvillás Crater-t.


    Ariadne

    Ha lesz időd rápillantanál erre [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Monya78 #11883 üzenetére

    Mire szeretnéd használni? Ilyen árkategóriában csak MTB jellegű gépeket kapni amik inkább csak városban és jó miőségű földutakon használhatóak.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz rétisün #11886 üzenetére

    Szééép, egynes kormánnyos városi gép lesz vagy cyclokross?
    Ugyan ilyen színösszeállíású a városi gépem, a zöld váz és a fekete vilal között nagyon jól mutat majd egy krómozott kormánycsapágy. :)
    A végállás csavarokkal be kell állítani hogy a legkisebb nemlétező tányérra ne tuddja lerakni a váltó a láncot és kész is a kétsebességes váltó.

    Rii

    Mibe szoktál belefutni a nagyvárosi dzsugelben? Én a városi géppel eddig csak egyszer kaptam defektet, zúzottköves úton felütésest ( voltam akkora állat hogy 23mm-es gumival terepen száguldoztam)

    Juteszembe eső, nincs ötletetek milyen esőköpenyt érdemes venni, amit kicsire össze lehet hajtani, esetleg táskája van.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák