Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .DLL

    veterán

    válasz Fulár #14733 üzenetére

    Kérd meg, hogy először egyszerre csak egy dolgot vegyetek egy órán, de azt sokszor, és kérd meg hogy hagyja, hogy hibázz (most itt ilyen kuplungra gondolok pl., nem árokba vezetésre :D ) de nem szeretik hagyni, mert féltik az autót ami érthető, mert ha kiesik, az nekik sokszoros kiesés... :\ De a lényeg lenne hogy hibázz, és te is tudod, hogy mi volt a hiba, megtanultad, stb. és ki kell tapasztalnod magadnak. Ilyenkor rengeteg kérdés van az ember fejében, hogy mit szabad, mi a szokás, ezt vagy az hogy szokták a gyakorlott vezetők, hogy célszerű? Az én oktatóm válasza erre kb. az volt, hogy attól függ, hogy erre nincs egzakt válasz, de basszus, először vezetek az alap szokásokat el kéne mondani, hogy gördülékenyebben menjen. Emiatt nálam elég vontatott volt a dolog, mire felfejlődött annyira, hogy el tudtam menni vizsgára. És a kérdések még mindig kicsit ott voltak, megmaradtak bennem, ezek csak akkor tűntek el, amikor egyedül ültem autóban, senki mellettem, hibáztam, megértettem, elraktároztam, és legközelebb jól csináltam.
    Amúgy van amit konkréten nehéz megszokni, mert nem ergonómikus, én pl. dízelen tanultam; nagyon erős volt a kuplungja és a padlótól kb. 2cm-rel fogott, rendszeresen túlszaladtam rajta és rántott egyet a váltó, pont ott ahol a legerősebb a rugó finoman kellett játszani 2-3cm-nyi úton... kb. a 30. órára szoktam meg úgy hogy finom lett a váltás. Légy türelmes magaddal szemben is.
    Ha tudsz minél hamarabb szerezz, vagy vegyél egy gyakorló autót, és valahol elhagyatott helyen gyakorolgass. ;)

    (P.H.)

Új hozzászólás Aktív témák