- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- Milyen TV-t vegyek?
- A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
- Hisense LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
ph Sokak számára teheti vonzóvá az Apple TV-t, hogy lehet rajta Commodore 64, NES vagy PlayStation 1 játékokat futtatni.
-
Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
it Új eszközökkel ösztönözné a programozókat a Microsoft, hogy még több AI-t hozzanak el a Windowsba.
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Biqci
aktív tag
válasz rothfb #62517 üzenetére
Nekem is volt hasonló problémám egy Focus ll-vel. Mielőtt eladtam, az utolsó télen jött elő, hidegben nem indult be a klíma, be sem húzott a kompresszor kupplungja. Ahogy melegebb lett, megszünt a gond. Valószínűleg a gáz mennyisége csökkent le annyira, hogy ezt okozza. De nem tudom biztosan, mert így adtam el, mondtam is a vevőnek, aki egy lengyel fickó volt, vitte haza, így annyira nem volt lelkiismeret furdalásom
Viszont az biztos, hogy havonta azért érdemes a klímát télen is bekapcsolni, kissé megjáratni, nem fog érte megharagudni..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
i-sti
senior tag
válasz rothfb #62519 üzenetére
De igen. Figyelembe veszi. Ezért írtam, hogy menj el egy teremgarázsba.
Ahol dolgozom ott 11-13 között mozog a hőmérséklete, ott minimumra kapcsolva érződik, hogy hideg (4 fok körüli) levegőt fúj be.
Amúgy én hetente bekapcsolom 1-2km távon AC ON, low temp, max rpm hogy kenjen át mindent.Novum Forum Siculorum
-
Biqci
aktív tag
válasz rothfb #62522 üzenetére
Pedig szerintem be kellene kapcsolnia, mert így megy a párátlanítás. Három autónk (Accord, Jazz, Kia Pro'ceed) van és mind indítja télen is a klímát. Főleg a Jazznál fontos, mert párásodik mint a k.... élet
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
BlacKSouL
addikt
válasz rothfb #62535 üzenetére
A legtöbb automata klímás autóban ahhoz terveznek, hogy a kényelmes nyugatiak valódi automatát akarnak: beül, beállitja a hömérsékletet, megérkezik, kiszáll. Ettől bonyolultabb már megterhelné a fejlett nyugatiak gondolkodását. Azt nem akarnak.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Pityulika
újonc
válasz rothfb #62535 üzenetére
Ez azért van mert a mód beállításoknál be van kapcsolva a szélvédő párátlanítás, ami nem engedi a klíma kikapcsolását. Ha átállítod másik ventilátor funkcióra, és a klíma kivan kapcsolva akkor csak a szellőzés működik. Erre én is csak most jöttem rá/három év/, mikor a mínuszokban melegítettem a motort, a klíma kikapcsolva, és csak a szellőzést adtam rá. Időnként hallottam hogy néha bekapcsol a klíma kuplung kb:20mp-re. 8 gen civic sedan.
-
Pityulika
újonc
válasz rothfb #62575 üzenetére
Lehet hogy a két típus között van eltérés. Nekem a következő problémám volt. Az egész hűtés fűtés kivolt kapcsolva, és ekkor nem hallatszott semmi különös kattogó hang a motor térből. Viszont mikor a szellőző ventilátor gombját tekerve bekapcsoltam a szellőzést, halottam a klíma kuplung kis ideig ki, majd bekapcsolt. Valószínűleg azért nem folyamatosan, mert mínuszok voltak, tehát nem tudtam csak a szellőző ventilátort üzemelni. A klíma bekapcsolásáról semmi visszajelzés ilyenkor nincs. A problémát a mód menüben való átállításalt tudtam megoldani. A szélvédő párátlanító kapcsolót sokszor használom, igaz télen még nem próbáltam, ez nekem bekapcsolja a klímát. Ha lement a pára akkor kikapcsolom.
-
Biqci
aktív tag
válasz rothfb #62579 üzenetére
Nem tudom, hogy mekkora különbség van egyes Honda modellek között, de én pont ma reggel Jazz-ről kapartam le a jeget, közben beindítottam a motort, bekapcsoltam a szélvédő párátlanítást és kisvártatva hallottam, hogy bekapcsol a klíma. -1 fokot mutatott a hőmérő. Az Accord-nál nem tudom mi a helyzet, nem szükséges kapirgálni, mert az garázsban áll, de a Jazz ezt produkálta...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Pityulika
újonc
válasz rothfb #62582 üzenetére
Nemrégiben eléggé beleástam ebbe a dologba magam, pont azért mert én is éreztem főleg nyáron hogy ha bekapcsolom csak a szellőzést, a háttérbe működik a klíma, és nincs róla visszajelzés, Ilyenkor mindig azt hittem hogy a külső levegő hűvös, és ezt érzem hidegnek. Ezek után jöttek ezek a kattogások télen, amire rájöttem hogy a klíma kompresszor kuplungja húz időnként. Átnéztem a szerviz doksiban az elektromos rajzokat, ami azt mutatta hogy a működtetését a motorvezérloböl kapja, ráadásul három áramkörnek kel jelet kiadni, ami működtet három relét. Tehát vagy valami hiba van, vagy én nem értelmeztem jól a kézikönyv leírását. Na ekkor kapcsoltam át a MODE beállításoknál hogy a befújás ne a szélvédőre, és lábra menjen. Ekkor szűnt meg a kattogás. Remélem hogy így majd nyáron sem fog bekapcsolni a klíma ha nem akarom.
-
Biqci
aktív tag
válasz rothfb #62591 üzenetére
Szerintem az a helyzet, hogy kondenzvíz akkor keletkezik inkább, ha a külső hőmérséklet és a hőcserélő közötti hőmérséklet nagy. Ha kicsi, vagy minimális, nem keletkezik annyi. Gondolj bele, ha télen bemész a hidegről a melegbe, kicsapódik a pára a szemüvegen, míg nyáron, mikor kicsi a különbség nem.
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Pityulika
újonc
válasz rothfb #62598 üzenetére
Próbálom józan paraszti ésszel megérteni hogy mire is gondolhattak a mérnökök. Az állandóan lecsapódó pára eltávolítása miatt kell a hideg légáramlat. Emiatt alkalmazták a MODE beállításoknál a "szélvédő párátlanítás" lehetőséget, ami ekkor bekapcsolja a klíma rendszert, de ez függ a kinti levegő hőmérőégletétöl, gondolom a kondenzvíz lecsapódás ártalmai miatt/nálam e-miatt van télen a kattogás: érzékeli a hideget/ be-ki kapcsol a klíma. Ha viszont az azonnali szélvédő pára eltávolítás kell, akkor a panelon levő szélvédő ikont kell kapcsolni, ami szintén kapcsolja a klímát viszont ez független a kinti hőmérséklettől, egy biztonságos ideig. A klíma működéséről egyik esetben sincs nálam nincs visszajelzés. Ha bekapcsolom a rendszert/jobb szellőzés tekerő/ azonnal bekapcsol a klíma is. Nem biztos hogy mindenkinél így működik a rendszer, sajnos konkrét leírást, vagy elektromos rajzot nem találtam.
-
szabonagyur
félisten
-
Biqci
aktív tag
válasz rothfb #62596 üzenetére
Csak azt tudom mondani, hogy pont tegnapelőtt volt, hogy kapartam le reggel a jeget, közben járt a motor, be volt kapcsolva hátul az ablakfűtés, elől a párátlanítás/fűtés és beindult a klíma, hallottam a kupplung behúzását és mivel a kompresszornak van egy kis hangja, azt is. Jazz 1,4 2006-os.
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
nagyúr
válasz rothfb #62663 üzenetére
A műszerfalat szerintem is nagyon eltalálták, meg a kamerás olalsó tükröket... a külső forma picit furcsa de szokható... vennék én, de piszok drága lesz (ez is).
Meg kár hogy úgy vélik nem kell 300km hatótáv (meg nagy akksi)... ha tudna ilyen 300 körül valós hatótávot, nem lenne kérdés hogy megérné.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz rothfb #62665 üzenetére
Ezt én értem, de ezzel két auto megvásárlására kényszerítenek.
Oké nem fér bele sok csomag, de miért ne ugorhatnék le rokonokhoz vidékre annélkül hogy töltenem kéne vagy azzal időt vacakolni.Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz rothfb #62674 üzenetére
Alapfelszereltégnek nem része a konnektorból való tölthetőség. Az külön párszázezer pénz, de mezei konnektorból amúgy 12-14 órás lesz a töltési idő. Van gyorstöltő lehetőség is, szintén plusz pénzért, de az meg hamarabb teszi tönkre az akkut. Szóval, nem tudom... eléggé gyerekcipő ez még szerintem.
"csak a zene van"
-
nagyúr
válasz rothfb #62674 üzenetére
Hát mondjuk nem biztos minden háznál van elég elektromos kapacitás erre, vagy épp lakótelep van emeletes házakkal... ha meg 1 napig kell töltenem az megintcsak gáz... ha meg villámtöltőt kell keresnem még plusszba és ott dekkolni látogatás előtt/után megintcsak gáz.
De amugy látom nem ment át az utolsó mondatom vége: "annélkül hogy töltenem kéne vagy azzal időt vacakolni. "
Ha egy gyors pár órás látogatást tervezek (1 napos látogatás pl), akkor baromira kényelmetlen ez. Nyilván én sem írtam hogy nem lehet megoldani töltéssel.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz rothfb #62679 üzenetére
Még Teslához sem jár az ottohntöltés lehetősége alapból. Csak oszlopos töltőkhöz van csatlakozó. A gyorstöltő is más csatlakozót igényel, ami szintén extra. Az otthoni csatlakozó is ugyanolyan többszázerzes extra. Van pár elektromos autó tulajdonos barátom. Nem egyszerű az élet ezekkel az autókkal egyelőre.
"csak a zene van"
-
-
tboldi
nagyúr
válasz rothfb #62721 üzenetére
Az L13A1-nél hallani pár mp-ig, ha viszonylag meleg motorral indítom be mondjuk 10-30 perc állás után. Hidegnél elnyomja a megemelt fordulatszám hangja, de biztosan megvan akkor is.
Mindenesetre ha nem is hallod, akkor is hamarabb jut el a vékonyabb olaj a vezérműtengelyek környékére éghajlattól függetlenül.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rothfb #62724 üzenetére
Na itt egy link olaj ügyben.
linkEszerint, meg amiket még olvastam, nincs nagy különbség a 0-ás és 5-ös olajok között. A 0w20-tól az 5w30-ig bármelyik jó, bár éghajlati szempontból nem indokolt a 0-ás olaj.
Én évek óta ugyanazt az Eneos Hyper Prémium 5w30-at teszem a kocsiba és tökéletes. Szuper japán prémium olaj, kevésbé hamisítják és az olajszint mindig ugyanott van, mintha odaragasztották volna. Tehát nem eszi. Igaz most van benne 100000 km. -
tboldi
nagyúr
válasz rothfb #62724 üzenetére
Mely területeken ken kevésbé?
Lassan 3 éve (kb. 22k km) üzemeltetem a Jazz-t 0W30-cal (Motul 8100 Eco-nergy, meg egyszer volt Shell Helix Ultra ECT), fél évente cserélem az olajat és legalább havi egyszer rá szoktam nézni a szintre. Soha nem evett még annyit, hogy szabad szemmel érzékelhető legyen a nívópálcán, leengedés előtt is gyakorlatilag ugyanott van, ahova fél évvel azelőtt beállítottam.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz rothfb #62728 üzenetére
A fél éves olajcsere, bár nem árt (nyílván), de szerintem felesleges. Éves a tökéletes. Vagy a km alapján.
Évi ~7000 km megy bele főként városban sok hidegindítással, erre a Honda fél évet ír elő.És én is szoktam pörgetni, sőt, az újabb Civic Type R tulajok is szokták. Minő véletlen, annak is 0W20 a gyári előírása.
A cikk szerzője meg nagyon-nagyon pongyolán fogalmaz, viszkozitási osztályon belül is akadnak eltérések, nem is kevés.
-
BlacKSouL
addikt
válasz rothfb #62724 üzenetére
Ja, de hát már leírtam mindent az elmúlt években, használni kell a keresőt
Egy átlagos multigrade motorolaj viszkozitása és kenőképessége között nincs, vagy legalábbis minimális, pontosabban egyáltalán nem lineáris az összefüggés. Nagyobb átfogó független tesztek kimutatták már, amit az olaj és motormérnökök régóta tudnak, csak az átlag autós nem nagyon tart logikusnak, hogy elég sok jó minőségű szintetikus (Gr.IV, PAO) energiatakarékos alacsony viszkozitású olaj (0W20-ak főleg) legalább ugyanolyan, vagy akár jobb kenőképességgel rendelkezik, mint a rész-szintetikus, (Gr.III-IV keverék) magasabb viszkozitással (5W30 vagy afölött) Ilyen alapon minden autóba 20W60-at kellene önteni, mert a legeslegjobban az ken. Egyrészt nem, másrészt pici logikával ha a 0W20 előállítása muszáj, hogy kiváló alapanyagból készüljön, akkor már a kevesebb kopásgátló adalékkal is jobb tulajdonságai lesznek, mint a rész szintetikusnak.
És hát az van, hogy nagyon ritka az a meghibásodás, ami garantáltan a túl alacsony viszkozitás miatt következett be, és sem egyéb okok, sem vezetéstechnikai hibák, sem szervizelési hanyagság, sem más külső hiba nem játszott szerepet, csakis az olaj túl alacsony viszkozitása. Sokkal gyakoribb az olajkenési rendszer bármely pontján bekövetkező egyéb hiba, vagy a fent felsoroltak.
Természetesen minden motor nincs felkészítve az alacsonyabb viszkozitásra, így amihez min. 5W30 az előírás, abba nem szabadna 0W20-at használni, de pár tízezer kilométeren a szükségesnél magasabb viszkozitású olaj használata okozhat majd gondokat. Érdemes mindig a kezelési könyv által megengedett legalacsonyabb viszkozitású olajat használni évszaktól, napszaktól, éghajlattól függetlenül Helsinkitől Isztambulig.
Amelyik motor konstrukciós tulajdonságai miatt fogyaszt enyhén több olajat, az pusztán attól hogy 0W-s olajat kap, nem fog többet fogyasztani. Sőt, ha 0W lenne megfelelő, és 5W-ket vagy 10W-ket kap, annál hamarabb fog megnőni a kezdeti minimális olajfogyasztása, ami utána nem fog visszaszorulni motorfelújítás nélkül. De még jobb, a 0W20 helyett 0W30 és 0W40 használata az én estemben növekvő olajfogyasztást okozott (1-1,5 liter/10.000 km), visszatérve 0W20-ra az olajfogyasztás visszatért a korábbi minimális szintre. (10.000 km alatt 4-6 deci).
De már megint órákig írok, legközelebb keressetek vissza korábbrólAláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rothfb #62731 üzenetére
0-ás olajjal minden körülmények között előbb felépül a kenés. Na most a motor kopásának nagy részét ott szedi össze, amikor hidegindításnál kvázi szárazon jár. Ezt a száraz járást remekül csökkenti le egy 0-ás olaj.
A legfontosabb, hogy a gyári előírást tudja az adott olaj, én is 5W30-at használok a Jazz-be, nem kell erre ráparázni ennyire szvsz.
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz rothfb #62728 üzenetére
Az alacsony viszkozitás miatti hiba, vagy kopás nem magas fordulaton, üzemmeleg motorban fog bekövetkezni, hanem vagy hideg motorban, vagy alacsony fordulaton (=alacsony olajnyomás, alacsony áramlási sebesség, alacsony hidrodinamikai nyomás a csapágyban) Magas fordulaton (azaz kb. 3000 rpm fölött) az olajszivattyú már teljes erővel nyomja a rendszerben az olajat, olyannyira, hogy a túlnyomást el is engedi a szelep. Tehát onnantól fölfelé minden adott a tökéletes hidrodinamikus kenéshez. A csapágyban maximális a nyomás, a tengely fordulata miatt szépen úszik az olajfilmen, nincs fémes vagy akár félfémes kapcsolat, maximális a kenés. A szórt olajozású pontokon pedig szinte olajfürdő van, mondjuk pl. a szelepvezérlés körül minden körbefordulásnál vagy himbabillenésnél vastag olajban fürdik az alkatrész.
A baj akkor van, mikor alacsony fordulaton (2000 vagy alatta valaki padlógázt nyom, mert akkor még alacsony az olajnyomás, alacsony az áramlási sebesség, és a fent leírt ideális állapot hiányzik. A dugattyú meg rászabadítja minden nyomatékát az egyes alkatrészekre, miközben a kenési rendszer még nem nyújtja maximumát.
Hideg motornál meg a 0W20 olaj is túl vastag, szóval a hiba nem a túl alacsony viszkozitás miatt fog bekövetkezni, hanem mert a még túl vastag olajat erővel tuszkolja át a rendszeren a szivattyú, ami miatt megnő a nyomás, előbb elenged a szelep, miközben az áramlási sebesség meg nem elégséges, vagyis az alkatrészekhez nem elég gyorsan jut az olaj, a hd csapágyban kóvályogni fog a tengely, és ha még ezt padlógázzal is fokozzuk, akkor meg garantált a hibalehetőség.Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen