Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz #54715584 #14236 üzenetére

    Ejnye, hogy levágtad a kodekesdidet, pedig arra reagáltam.

    Az összefoglaló teljes káoszban van a formátumokkal kapcsolatban. Minden DTS képes veszteségmentesre (csatornakorlátokkal), viszont Dolbyból minden veszteséges. Itt kifejtettem. Olyan kodek nincs, hogy DTS, vagy hogy DTS-ES. Olyan van, hogy DCA (DTS Coherent Acoustics), az ES pedig 6.1-es DCA. Ugyanúgy, ahogy a DD Plus is egy sima DD, csak annyit adtak a bitrátamaximumhoz, hogy hozzá lehessen csapni még két csatornát a 7.1-mánia okán.

    A DTS-HD-nak nincsenek vállfajai, bitrátája van, meg egy helyzettől függően metaadatban alkalmazott címke. Általában a Master jelenti a veszteségmentes bitrátát. Alatta bizonytalan a veszteségesség mértéke, ez csak az eredeti hangsáv ismeretében mondható el, de úgy 8 Mbitig még az esetek 99.9%-ában tud az lenni.

    PCM = LPCM, az L-t nem ejtik. Logikátlan és optimalizálatlan dolog nem lineárisan kvantálni, így ha a módszer nem megjelölt, az L lesz.

    A szinkronokról pedig annyit, hogy két hiba van:
    - Mivel a szinkronstúdió a beszéd nélküli hangot DCP módon (PCM - 24/96, MXF struktúrában) kapja meg, csak a beszédhangokat kell rávágni, és ennek a hangerejét a nép igényei miatt olyan szinten a magasba küldik, hogy onnantól dinamikátlan lesz az egész film, mert le fogod halkítani miatta.
    - Tömörítés. Evidens. Ráadásul egy Dolbyban exportáló stúdiót hitelesíteni kell, ami nem olcsó móka. Szinkronstúdiónál valószínűleg nem filmenként, de adott időközönként le kell utaztatni a bácsit.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

Új hozzászólás Aktív témák