Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • V/

    Topikgazda

    válasz Pszihonaranc #86249 üzenetére

    Oké értelek és jó hogy nem kellett semmit sem fizetni, de nem voltam pesszimista csak a jogszabályok és a gyakorlati tapasztalat alapján írtam azokat le.
    Ha a szállítólevélen, a vám-árúnyilatkozaton nincs rajta az eBay IOSS azonosítója akkor tőled nem fogadhatják el bejelentésként, a törvény a kereskedőnek, itt az eBay-nek írja elő ezen adat megadását.
    Röviden: Az IOSS azonosító utólagos figyelembevételével történő újbóli vámkezelés lefolytatására nincs lehetőség, ezért erre vonatkozó igény esetén kérjük, hogy forduljon az értékesítő platformhoz az áfa összeg visszatérítése érdekében.

    Szóval az lehet hogy valójában megkapták az adatot és nem a te írásod alapján vámolták, hanem ment a normál folyamatban.
    Több elutasításról van információm, a Magyar Posta, a DPD, a DHL, a Fedex és az UPS részéről.
    A 150 € alatti küldemények automatikusan vámolhatóak és csak akkor nincs áfa újból és vámkezelési díj ha tudják a kereskedő IOSS azonosítóját és az érvényes is, egyébként kötelesek beszedni az áfát.

    EU-s szabályozás vámolásról, a vámtörvény és a magyar áfa törvény a jogszabályok amelyek az IOSS rendszerrel kapcsolatosan meghatároz dolgokat, és akinek van IOSS azonosítója az köteles feltüntetni, megadni, az hogy elmulasztja az nem azt jelenti hogy nem kell.
    Egyébként beírtam az Összefoglalóba is már amikor bejött ez a téma az eBay IOSS azonosítóját, lásd a vámolási rész. Az eBay IOSS azonosító: IM2760000742
    Ez annál van ahol a Posta felé történő reklamációról van szó, de az esetek 95%.-ban azzal utasítják le hogy ezt a kereskedőnek kell megadni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák