Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • TigerCat

    nagyúr

    Sziasztok,

    Volt már valakinek tapasztalata Dell notebook garanciális cserével kapcsolatban? Nem alkatrész cserére gondolok, hanem a komplett gépre. Mert már nagyon sok gondom volt/van vele és sajnos nem kapok semmilyen választ a Dell support-tól. Beszéltem velük, írtam is nekik (ezt tanácsolta az üf.szolgálatos), de ennek már lassan egy hónapja és semmi reakció. Írtam még egy levelet, telefonon is hívtam Őket, de nem kapok választ. Kissé el vagyok keseredve. Mit tanácsoltok?

    Levél, amit írtam a Dellnek:

    Tisztelt ..... !

    2010. augusztus 2-án nagy bizalommal a Dell iránt, bepattantam az autómba, felutaztam Budapestre a West-End márkaboltba és vásároltam egy Dell Studio 1558 laptopot. Ha akkor tudom, mi vár rám, valószínűleg hazáig rohantam volna a vásárlás helyett, de sajnos nem így történt. Inkább "megjártam Golgotát"...

    A frissen vásárolt készülék teljesen olyan volt, mint amilyet akkor szerettem volna: gyors, kellemes megjelenésű és jól használható. Ámbár a látszat csal - szokták mondani és ez nagyon igaz mondás.

    Ahogy a készüléket hazavittem és rákötöttem külső kijelzőre, minden videolejátszásnál egy hatalmasat villant a külső megjelenítő. Nem számított, hogy YouTube videó, vagy DVD lemez, összeugrott a kép, majd újra vissza normál állásba. Kipróbáltam más monitorokkal is, de ott is így viselkedett. Mivel a gép közel 300.000 Ft-ba került, úgy gondoltam ez nem normális, főleg, mivel az előző notebook-om ami fele ennyi lóerővel sem rendelkezett, akadás-, és hibamentesen játszotta le ugyanazokat a videókat.

    A hibát jeleztem a megfelelő telefonszámon és nem sokkal később kijött egy szervizes munkatársuk, aki kicserélte az alaplapot, remélve, hogy ezzel megoldódik a probléma. Sajnos nem így lett.

    A következő alkalommal újra cserélték az alaplapot, de így sem oldódott meg a probléma. Több külső kijelzővel is teszteltem, különböző kábelekkel (VGA, HDMI), de nem hozott változást.

    Munkatársuk javaslatára (hátha csoda történik) ismét cserélték az alaplapot, de szintén nem hozott változást.

    Micsoda véletlen, a következő alkalommal csapágyas lett a ventilátor. Természetesen ez is cserélve lett, így szavam sem volt, boldogan használtam tovább a villogó notebookomat, kellemes-halk hűtéssel.

    Egy idő múlva a billentyűzet néhány gombja elkezdett kiugrani a helyéről. Mondhatom, meglepődtem, amikor a "V" körülbelül 60cm-re landolt a géptől, de nem estem kétségbe. Gyakorlott mozdulattal nyúltam a telefon felé és hívtam a telefonszámot. Az Ügyintézővel megegyeztünk, hogy ezt a csekély javítást én is el tudom végezni, így postáztak egy új klaviatúrát, amit ügyesen (a szerelőktől ellesett módon) be is szereltem.

    Sajnos azonban az új billentyűzet alapján levő fekete borítás elkezdett leválni és a levált darabok belepotyogni a készülék belsejébe. Azt gondoltam, ez nem biztos hogy jót tesz neki, így ismét telefonáltam.

    Ekkor újra szétszedték a készüléket és ezt is kicserélték. Hogy ne nézzenek tök hülyének, mutattam a szervizes munkatársuknak, hogy az új billentyűzetre is ez a sors vár, mert még mielőtt beszerelte volna, már lejött a borítás.

    Na mindegy, ezzel már annyira nem is foglalkoztam, viszont azzal igen, hogy iszonyatosan elkezdett csörögni-zörögni a sok szétszereléstől. Igazán kellemes volt úgy dolgozni, hogy halkan szólt a zene és ütemesen csörrent egyet a kezem alatt a masinéria. Mivel nem vagyok zenész, annyira nem élveztem, sőt, meglehetősen zavaró tényezővé kezdett válni.

    A következő hibajelenség a készülék beépített kijelzőjének vibrációja, ami hihetetlenül kellemetlen, főleg az esti órákban, amikor fokozottan látszik. Fehér felületeken (pl. Explorer ablak) egy átlós irányú, csíkokban lassan futó hullámzás jelent meg, amit semmilyen beállítással nem tudtam eltüntetni. Kivéve, ha nem néztem rá és vakon végeztem a munkámat, vagy a villogó külső kijelzővel használtam kitűnő gépemet.

    Erre szintén alaplap, valamint kijelző csere lett kiírva, amit a munkatársuk el is végzett. Egyszerre 2 alaplap is ki lett próbálva, de a hiba nem szűnt meg, maradt a beépített kijelző hullámzása és a külső kijelző villogása is. Ráadásul az új kijelző amit beépítettek lényegesen rosszabb minőségű volt, lilába hajló árnyalatokkal. Munkatársuk is látta a rossz színárnyalatokat, megígérte, hogy hamarosan ezt is cserélik.

    A kijelző hiba miatt szervizes munkatársuk újra jött, látott, de sajnos nem győzött. Hiába hozta az új panelt, az gyárilag sérült volt, így visszatette az előző lilás verziót. Szerelés közben sajnos összekarcolódott a kijelző és a billentyűzet körüli műanyag elem is, amire én egyébként nagyon vigyáztam. Ha nem jó, legalább legyen szép, de nem akadtam fenn a dolgon, viszont bosszantott.

    Mivel ekkorra már a sokadik szerelésen voltam túl, megkértem, hogy vigye magával és tesztelje le a szervizben.

    Egy hét nyugalom következett...

    ...... szervizes munkatársukkal többször is beszéltem. Elmondta, hogy a teszt sikeresen végre lett hajtva, lefutott, de sajnos a hibát nem tudták megoldani. Elmondása szerint a szervizben még két alaplap került bele és egy új kijelző is, de a hiba nem szűnt meg. Mindezek mellett kicserélték a fedlapot, így kívülről csillog-villog a masina, aminek a védőfóliáját nem is szedtem le, hátha még szét lesz szedve néhány alkalommal.

    A nyugalmam véget ért és egy hét elteltével visszakaptam a laptopot. Visszaállítottam, majd feltelepítettem egy teljesen tiszta rendszert is, de minden hiba pont úgy megjelent mint eddig, ráadásul kb. 15-20%-al lassabb lett (processzor és memória teljesítmény index), mint a szerelések előtt volt. Sőt, a ventilátor sem kapcsolt magasabb fordulatra 100% processzor terhelésnél, ami miatt olyan forró lett, hogy nem bírtam a kezemben tartani. Szerintem ez lehet a teljesítményromlás oka is... Nem bíztam a véletlenre a dolgot, biztos ami biztos, kihúztam a konnektorból a tápot, nehogy leégjen az iroda és a következő szerviz bejelentés előtt még a tűzoltókat is hívnom kelljen.

    Az egész hiba - szerviz - csere - hiba - szerviz - csere - hiba - szerviz - stb... rettenetesen idegesített és már komolyan fontolgattam, hogy kiviszem az udvarra, földhöz vágom, összetaposom, minden dühömet levezetem, majd egy eldugott helyen elásom és a névtelen-jelöletlen sírját besózom, nehogy fű is nőjön hamvain. Kicsit drágább mulatság lenne mint egy pszichológus, bár jobban belegondolva talán megnyugodnék tőle.

    A gépet minden tartozékával együtt visszacsomagoltam a dobozába és eltettem a sarokba. Legalább ideges nem vagyok a dologtól...

    Most itt állok egy használaton kívüli notebookkal és a munkatársam gépén dolgozom. Persze csak estétől-hajnalig, hiszen nap közben Ő használja. Munkára használom- használnám, ezzel keresném a kenyerem és jó lenne, ha mindezt meg is tehetném alkatrészcserék és idegeskedések helyett.

    Azt gondolom, a fent leírtak alapján valami más megoldást kellene keresni, mint az újabb szerviz és alkatrész csere. A hibák nem szűntek meg, minden maradt a régiben, ráadásul a teljesítmény is visszaesett, a sok szét-összeszereléstől mindene csörög-zörög a gépnek, lötyög a kijelzője és mesze nem olyan, mint amilyennek lennie kellene. Pedig én vigyáztam rá, sosem ejtettem le, jó gazdája voltam.

    Szervizes munkatársuknak köszönhetően kaptam ezt az e-mail címet, hogy írjam meg a problémámat. A készüléket és tartozékait lefotóztam, a számlát beszkenneltem és mellékeltem.

    A Dell szervizzel teljes mértékben elégedett vagyok, de sajnos a készülékkel már nem annyira. Bízom benne, hogy levelemre hamarosan választ kapok és olyan megegyezésre jutunk, ami mindenkinek megfelel.

    További szép napot kívánok!

    [ Szerkesztve ]

    ♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu

Új hozzászólás Aktív témák