Hirdetés
- Apple asztali gépek
- Fujifilm X
- Új tokozással jön az Arrow Lake utódja?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- High-tech fűtőtest? Nem, szellős GameMax ház!
- Hiába van április, a hardverek nem tréfálnak
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- GeForce RTX 5060 Ti: Ha az ár jó, minden jó (lenne)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CharlieDrop
veterán
válasz
kardkovacsi #76298 üzenetére
Ha jobb a fogyasztás nem kell nagyobb akksi.
Most egy 64kW-os akksis autóval járok, eddig 16.1 az átlagom, ha ez télen 13 lenne, nyáron meg 8, nem kellene az életben nagyobb akksi.@SB:
A Tyre repair kit Plus-ról van valami bővebb info? Lehet más autónál is használni? Pont most futottam bele egy defektbe pénteken, hagy ne mondja mi volt az autóhoz gyárilag
Mondjuk kátyúba mentem és felszakadt az oldalfal, szóval lehet erre ez is kevés lenne. -
Newlachka
őstag
-
Szóval egy kicsit hosszabb autópálya beszámoló I3 94aH BEV, 4-7 fok, buta erős szél, 2 fő, 20-21 fok fűtés.
Bp-Brno(CZ)-Bp összesen: 720km
Puszta számok:
Teljes betöltött energia: 131 kWh
Teljes fogyasztás: 118 kWh (kb 10% töltési veszteség)
Átlagos fogyasztás: 16,5 kWh
Teljes költség: 12k Ft (napi árfolyamon)
Itthon MOL 47kw (6300 ft) - 1kw 139 Ft
SK 29kw (13,3 eur) - 1kw 165 Ft (kint drágább tölteni)
Volt egy teljes itthoni töltés az árba számolva, illetve CZ-ben a szálláson ingyen töltöttem.
Rögzített benzin árral számolva: 3,5L fogyasztás
Átlagos sebesség: 90,3km/h
Menetidő: 4h 3 perc/irány
Végére hagyom a fekete levest.
Teljes aktív töltési idő útközben: 55 perc/irány
Töltő üzemelési hiba miatt elvesztegetett idő: 45-50 perc a teljes útra, ebből 40 perc MOL első megálló kifelé…majd a következő töltőn a fej nem volt leoldható, de SK barátaink kedvességét ismerve mentem inkább a következőre ami probléma nélkül üzemelt.
Nevetséges rész, hogy pályán levő töltök sokszor szarok, kis pálya melletti kutakon, 3-4km-re pikk pakk megy, no meg senki nem áll rá a töltőre, benzines/diesel kocsival, hogy ne tudj tölteni, ez is megvolt az első töltőponton.
Hazafelé érkeztem egyedül foglalt töltőre (1 töltött egy várt), 15km-el arrébb üres volt, míg odaértem is az maradt, 4km kerülő volt, de így legalább ettünk egy jó tépett malacos szendót ami arra volt.
Odafelé igyekeztem szélárnyékba menni (brutál szél volt, téli gumival össze vissza dobált) , így inkább 80km/h volt az átlagom (város/határátkelők minden benne van) - a terv az volt hogy egy töltéssel elmegyek de nagyon centizett lett volna így inkább kettőt töltöttem, visszafelé ezt a törekvést elengedtem, így 100km/h volt az átlag, ha már kétszer töltök úgy is belefér. (110-120 tempomat)
Szóval kifelé tömör szívás volt, 6 óra, amiből 1 óra veszett el a töltő gondok miatt, meg a takarékoskodásra törekvés is belejátszott, illetve a szél az nagy ellensége az I3-nal pályán.
Konklúzió el lehet menni messzebb, de nem érdemes túlzottan takarékoskodni, illetve kell a “szerencse” hogy ne legyen töltési gond, illetve várakozás, amit ki kell várnod, mert nincs tovább töltés nélkül. 500km feletti távot nem biztos hogy szívesen mennék, azt is inkább nyáron, az sokat számít. Sok helyen mértek, 120-130 körüli átlagot amúgy is nehéz lett volna menni, de 2 hónap múlva megyek újra, addig kitalálom mivel. -
Azt mondtam, hogy lassan 10 ezret mentem már az I3-al?
14,4kw/100km az átlagom 9,2k km-en. 2-3 hét és meglesz a 10k, a hétre még van kb 5-600 tervben.
A mai 250km-emet pl a népligeti ingyenes DC Volán töltőnél támogattam meg 12kw-al, hogy bőven elég legyen a tervezett teljes távra, és ne kelljen figyelnem a tempót, toltam is egy 150-es tempomatot a nulláson hazafelé - maradt bőven töltésem alapon - kb 20 km Gyál-Halásztelek, vicces volt egy matt barna GLE400D-vel jöttem szinte végig, nagyon nevetett a tempon amit toltam előtte - mert előre engedett.
Számoltam is egy kicsit:
Mobiliti - 68,2kw - 11.400 Ft (itt volt ac töltés, jó szar az átlagár, már ritkán használom, kezdeti ballovések “ára”)
MOL - 29,9kw - 4.200Ft (ide érkezik 12%-os BMW I kártya kedvezmény hamarosan)
Ingyenes töltés (Lidl, Penny, ingyenes városi töltők) ez nagyjából van csak meg: ~63kw - 0Ft
Otthoni töltés: - 1164kw - 44.232Ft
Összes felhasznált áram: 1324kw
Tehát: 59.832Ft
Akinek van kedve számoljon benzin/gázolaj árat 10k km-re meg adjon hozzá legalább egy olajcserét is.Ezt meg csak úgy itthagyom, ne legyen morgolódás, tankolok 100-as prémiumot is, de drasztikusan kevesebbet.
-
BeZol
őstag
válasz
whitezo88 #58136 üzenetére
Nálam prémium üzemanyag 2-3 decit segített. Igazából sztem max 10szer tankoltam normál üzemanyagot anno az 330D-be
FIREBLADE78:
Egyébként hiszitek vagy sem, most így télre nekem is lejjebb ment, 9,5es az átlagom heti 2 újpest-kispest oda-visszával, amúgy 10,3 szokott lenni.
Chrys_:
nyugi, engem sem érdekel, mert a valós fogyasztás biztos több, annyira sokat használom az állófűtést, enélkül pedig már nem fogok a jövőben autót venni
-
BeZol
őstag
válasz
whitezo88 #58129 üzenetére
E93 330d-vel 8,3as átlagom volt 160-220 között közlekedve.
Amikor kijött a lépés és lehetett 200+ haladni, akkor 9,5.Az 5GT-vel már ahogy nő a tempó (vagy több a városi meg-megállás), úgy száll el jobban a fogyi is, holott 50-140 között ugyanannyit eszik a két kocsi.
Múltkor sikerült kb. 180-200as tempóval végigrongyolni mert üres volt a pálya, na úgy 11literes fogyi volt.
Tartós padlógáz egyik kocsinál sem éri meg, bár ezt csak E93-assal tettem meg eddig, nem mértem a fogyit, de az addig 150es tempomattal írt 200kmes hatótáv kb. felére zuhant
-
BeZol
őstag
Nekem csak városban 5,5km-es távon (mire célbaérek most a hidegben még nem meleg az olaj egyébként meg pont meleg szokott lenni) 10,3-as átlagom van (4 fekvőrendőrrel az elején/végén, ami elég sok extra fogyasztást okoz). Autópálya 160-200 ugyanez. (F07 535d és nem xdrive)
Az E93 330d ugyanezt a városi 10,3 körült produkálta télen, viszont a 160-200as tempo megvolt 8,3ból, ennek meg 10,3 a nagyobb test miatt, ugyanakkor sebességet betartva +0,5liter a különbség a két motor és autó között.Nyáron mikor vettem a kocsit, akkor decire pontosan 8,3 volt az E93-ommal és az F07-tel is az 5,5km-es szakasz
Tehát nálam elviekben nincs különbség (elég kevésszer kell megállni, majdnem tempomat 50-65 az egész szakasz), ugyanakkor ha több a dugózás a belváros fele menve, akkor a sok el-elindulás kedvezőtlenebbül érinti az 5gt-t (200kg a kettő között) és durvább dugóban 8,5-9,5-eket írt a 330d, az 535d inkább 10,5 környéke.
-
BeZol
őstag
válasz
SPeti1984 #57002 üzenetére
5-6 éves táv
15ezer km/év
az 75-90ezer km összesen.A BMW-kbe 200ezer km környékétől kell pénzt belelapátolni (ezért is arányaiban nyomottabb az áruk)
2008-ban vettünk új BMW-t:
115ezernél kellett első lengőkarokat cserélni (sportfutómű + magyar utak)
vezérlést cseréltettem 163ezernél (ezt elviekben 200ezer km környékén elég)
lengőkarokat + új akksit 168ezernél (biztonság kedvéért 8 év után)
egyébként olajcsere, fékolajcsere, szűrők cseréje, kerékcserék télen-nyáron, fékbetétcserék (tárcsák 208ezerig bírták, sok autópálya...) és ablaktörlő lapátokat kellett 2 évente cserélni.És most a 2008as kocsi helyett 7 éves 176ezer km-es BMW-t vettem:
a márkaszervizes előélete alapján
22 vagy 55ezer km-nél Adaptív Led lámpák cseréje, és most vagy klímakompresszor, vagy légrugó kompresszor volt még talán
80-85ezer km-nél akív kormánymű cserélve (a típusra jellemző, h ennyi idő után megadja magát, meglátjuk nálam meddig húzza)
155ezernél bal hátsó légrugó cserélve (kb. ennyi az élettartama)
176ezernél jobb hátsó légrugó cserélve (detto)
Mivel automata, ezért féktárcsa-csere is volt már rajta, ami lassacskán megint cserés lesz.
A 100ezer km alatti dolgokat gariban cserélték, mert első 2-3 évben jöttek elő a problémák.Nem tudom, milyen garanciafeltételekkel adják a 218d-t, de ha külföldi fórumokon utánajársz a típushibáknak, és ott nem írnak semmi számottevőt 100ezer km-s futásteljesítmény alatt, akkor nem kell parázni, ha teszem azt csak 3 év a gari, és a maradék 2-3 évre gari nélkül maradtok az 50-100ezer km-s futásteljesítményű időszakra.
Én már csak évi 8-12ezer km-t megyek a diesel kocsimmal (békeidőben
), de a covid miatt a havi átlagom 300km alatt marad, mert melóba sem kell bejárni, rokonokat/barátokat sem látogatunk, stb., és kb. város az egész...
-
BeZol
őstag
Most, hogy 8-10fok volt napközben, az 5,5km-es városi rövidtávom fogyasztása visszakúszott egyből 8,3-ra a 9,3-10,5-ről (e93 330d).
Ma kivételesen időre mentünk vidékre (100-100km), waze szerint sem volt dugó, úgyhogy végig tanuló vezető üzemmódban (na jó, azért pl. 70es jelzés után 50esre váltásnál nem fékeztem le azonnal 50re, hanem hagytam lelassulni a kocsit szimplán gázelvétellel) tettük meg a távot (így is várakozhattunk végül bő 20percet...). Ferihegyre vezető gyorsforgalmin ki, majd M0-áson keresztül M3-asra rá, majd a végén pici országút.
Tehát főleg 70-110-130-as sebességgel haladtam (90nel nem, mert országutas szakasz agyhalál útminőségű, 70-nél többel esélytelen). Az átlagom odafele 5,7, visszafele 6,1l/100km lett.
Nagyon rég láttam ilyen számokat(ez a megerősítés számomra, h minden rendben a kocsival a brutális városi értékeket nap mint nap látva
)
75perces út volt így a "szokásos" 50perc helyett (olyankor szintén 8,3-as átlagom van, mint a jóidős városi közlekedés esetén).Számosítva kb. 25perc "spórolás" kerül kb. 1000Ft-os többletfogyasztásba. Aki rendszeresen ingázik, az gondolom nem hiába megy még ennél is lassabban 110-120-szal (rengeteg autót megelőztem 130al közlekedve...), mert ahogy az elektromosoknak, úgy sztem a diesel/benzines kocsiknak is ekörül lehet az optimális fogyasztása, legalábbis vhol 70-110km/h, esetleg 120km/h-nál még nem kezd el vészesen megugrani a fogyasztás.
Vajon ha bevállalnék egy E60 550i-t (4.8 V8 367ló), milyen értékeket tapasztalnék?
60ezer km-nél több adatfeltöltésű 231lovas 330d-kre (E90-91-92-93) 7,6l/100km-es átlagot írnak, 367lovas 550i-kre pedig 13,53l/100km-t
Ez +78%, tehát a fenti szakasz "tanulóvezetős" tempóba 10,7, egyéb városi dugózásosban és autópályás száguldozásosban pedig 14,8l/100km esélyes
-
BeZol
őstag
válasz
Teemo91 #53691 üzenetére
Bő 200-250kg-mal nehezebb E93 330D-ről tudok nyilatkozni (manuális). Vidéki városban 7,5, BP-en inkább 8,5liter a normális átlagom 100km-en. Télen 9,3-10,5 közötti (0fok és minusz 10fok). Rövidtáv szintén, de 5,5km.
A 16-16km-es szakaszon nagyjából már jó vagy, sztem 7,5-es átlagod lehetne.A baj az, hogy a motor így a hidegebb időben be sem melegszik ilyen távokon (és emiatt idővel sok más baja is lesz), és nekem kb. 3km után kezd egyáltalán langyos levegőt fújni a fűtés, ellenben a mini cooper s-ünk, ami 1.6 kompresszor 163ló volt, az azonos felhasználás mellett így télen 13,5-et evett (10,5 alatt pedig sosem), de legalább 1km-en belül ömlött a meleg levegő a fűtésből.
Németeknél tankoláskor beszéltem egy E92 330i tulajjal (3 éve volt kapható akkor), és mikor meséltem neki h autópályán 160-240 között közlekedve 8,3-as az átlagom, ő mondta, hogy neki olyankor 15+, de hogy 12 alá sosem jutott (272 lóerős 30i volt).
Én is nézegetem, hogy milyen benzinest vegyek ide városba a bő 5km-es szakaszaimra, de amikor egy VW T-Roc 1.5TSI 150ló is benyakalja a 10litert városban (pedig start-stop, meg hengerlekapcs és társai), akkor nem panaszkodom, hogy hasonlóan téli időszakban nekem is ennyi egy talán 300-400kg-mal nehezebb kocsival, mert "szerencsére" 2-3 hetente van egy 75-75km-es szakasz, ami alatt ki tudja kormolni magát a kocsi...
Egyébként elvileg egr-t kell kiiktatni (kokszosodást okoz), és dpf-et ki kéne iktatni (ami ugye nem szabályos és ha nem egészséges a motor, akkor kormolgat majd normális közlekedés esetén is), és akkor nem nyírod ki rövidtávon a kocsit (csak minimálisan).
A lényeg, hogy a 30i-vel 11liternél kisebb fogyasztásra nem számítanék városban, ugyanez 30d-vel 7,5nél kisebbre ne számíts.
Haverom 440i xdrive f33-asa 11,5et eszik városban (326ló), viszont ő kb semmit nem dugózik és 70-90-es tempóban végigcsorog nagykőrösin... Úgy nekem sem eszik 7,5 felett..., úgyhogy városi felhasználások között is elég nagy különbségek vannak!
Igazából ha nem futtatod meg a dieselt 2-3 hetente egy hosszabb szakaszon h kikormolja magát (feltéve h dpf-ed még bent van), akkor csak a benzines jöhet szóba, de kb. 40%-os extra fogyasztással számolnék. A téli időszakok miatt szintén a benzinest ajánlanám. Egyedül a 16km-es szakaszokra lenne már optimálisabb a diesel (kb. 10km után már meleg lehet az olaj), a 3km-es szakaszokra meg egy elektromos kocsi, de amíg azok 2x annyiba kerülnek mint egy 30i, addig jó lesz a benzines, DE sztem vezesd mindkettőt és döntsd el melyik szimpibb, passzol jobban a stílusodhoz, és ne lepődj majd meg, hogy egy chippelt 30d otthagy a francba
(chippelt 30d kb. stock 35i-vel egyenlő, csak 1 kocsihosszt ver rád 90-210 között /fórumkollegával néztük 6-8éve! E93vsE93/, és a 35i már turbós, van benne nyomaték rendesen a szívó 30i-hez képest).
-
Newlachka
őstag
válasz
SeniorTilla #50551 üzenetére
nekem 7,3 most az átlagom,rendesen használva.
most volt kb.500km autópálya arra 8.9 lett az átlag.
m43b19
de csak is OMW-vel.Shell/mol 8l és környéke -
BeZol
őstag
válasz
FIREBLADE78 #50109 üzenetére
Nekem amennyire tetszett az új 911-es hátsója képeken, annyira nem jön be élőben (de youtube videókból sem). Szemből pedig kb. egyformák úgyis
Ettől függetlenül elfogadnék egyet, kár h felextrázva 50misi és bazi drága a szervíz meg az éves garihosszabbítás is. Tudom, mert haverom 718 boxster spyderen agyalt (4-et kap Magyarország, és júniusban még 2 volt megvásárolható), mert 4liter 6hanger 420 ló szívó, de felextrázva 40misi lett volna. Akkor lejjebb adta egy boxster S-re, de extrázva az is 30misi, 200-250ezer Ft egy kis szervíz, 500ezer a nagyszervíz, ha jól rémlik 10ezernél kicsi, 20nál nagyobb, stb. a menetrend. Talán 3 év garancia van a kocsira, és utána lehet 9 éves koráig (vagy végtelenségig
) hosszabbítani évi majdnem 1misiért..., de 1km-rel sem szaladhatsz túl az olajcserén és még a gumikat is tőlük kell vegyed. Na ez egy boxster S fenntartása, a 911-eseké gondolom legalább ennyi, szóval gyári bmw szervízhez képest is 2-3x a szorzó. Brutál drága, annyit meg nem érnek (meg nem is gondolná senki h 50m Ft egy 911 carrera 4s cabrio, már a feleslegesen drága kategória).
Én pl. egy ilyennel simán beérném. 36-40misi volt újonnan, ahhoz képest így már olcsónak is számít, van benne minden (1200W hifi, LED, stb.), és ez már a kevésbé göthös motorú V8 (itt már van 2. olajkör, stb.), és családi autónak tökéletes lenne
Az új 6 gt-be (még) nem érkezett ilyen motor, lehet ez is ilyen utolsó mohikán a szérián belül, mint az M3-asok V8-asa, 6 gt-nek pedig nem lesz folytatása, bezárul a kör.
Vajon akarom tudni, mennyi probléma lehet egy ilyen autó fenntartásával kapcsolatosan?
, azon kívül h 13-15liter körül ehet (ami nem is feltétlen sok a mostani 10,5-es átlagomhoz képest itt a városban)
-
Drago1
tag
Beszállok a fogyi témában vétel után 2 hónappal megnéztem mennyit eszik a gép 2015 F31 3.20D Xdrive 1000 km-es átlagom 6.4 Liter ZF.8hp váltóval összkerékkel autópálya 160,autóút 110-120 körül ,város 50km/h ,
Kipróbáltam ECO módben effective dynamics,de 20 km -ert bírtam úgy vezetni autóúton ,ha nagyon szarrágó lennék és érdekelne mennyit eszik akkor szerintem 5.5-öt ki lehetne belőle hozni ,de nem a fogyasztásért vettem
-
lali81
tag
válasz
Chrys_ #47101 üzenetére
nekem 7,67 vs 7,33 az átlagom sima vs prémium. Mondjuk én az OMV-nél tankolok. Nyáron amikor kint voltam AT-ben ott kb 1 literrel evett kevesebbet ugyanolyan körülmények( átlagsebesség, város/kívül) mint itthon az ottani gázolajból. Persze jól megbüntettek mert lakott területre 65-tel estem be, úh nem spóroltam semmit..
-
Highend55
tag
Elmúlt 15 napban mentem 5200km-t,minden probléma nélkül.Angliába 6.4l volt az átlagom,majd az utam végére 7.9l-re ment fel.Autò tökéletesen üzemelt,rengeteg autò megtalált ,ami letolt legùjabb A5 bitdi,tfsi vagy S5 volt ? éjjel Stuttgart magasságában.20+òrája jöttem fáradtan nemigazán akart 200körül leszakadni ròlam (durván közeledett)ezért azonnal elengedtem. Luxembourg után ráérkeztem egy 640d-re normálisan majd elengedett és megpròbált letolni de nemtudta tartani a tempòt 😃
Mentem a barátom 435i (+jb4 380hp)xdrive ellen én egyedül õk 3an voltak kB 1 autòt kaptak gurulòbòl 180ig.
Velence-Bp m7 elementem egy Lexus ls600h mellett majd azonnal utánam eredt 200ig szerintem elment volna viszont fölötte meg elkezdett leszakadni.
Elégedett vagyok az autòval leszámìtva a lámpát ,ami tuti cserés lesz hamarosan plusz a turbòmat hybridre alakittatom.
Néhány kép: -
Skimaster
senior tag
Nekem 2007 FL X3 van 3.0 dízel 218 LE 215.000 Km volt benne(nem tekert) automata jól felszerelt, nagyon szeretjük és nagyon jó gép.Volt 2.0 még FL előtti,de az karcsú volt a 150 lóval meg a 6 henger dízel azért más.Szerintem kevés neki 200 LE alatti teljesítmény. Automata kötelező. Én vegyesben használom országúton betartva 7.5 liter, várost nem tudom,az átlagom 9 liter.Nekem fontos a bőr a gyerekek miatt, én nem vennék alacsony felszereltségűt. Eddig 10 ezret mentem vele Kb 7 hónap alatt,gond nem volt vele, csak egy két apróságot cseréltem, az előző tulaj miatt hanyagolt dolgot.Típushibája nincs nagyon,szervizelni kell,de ha te 3 autót tartottál fent,akkor biztos futja rá.
-
Xero
nagyúr
Az létezik, hogy 0.3bar guminyomás 0.5-1L fogyasztás difit okozzon?
Egy nagyobb körúton vagyok éppen (3000km+), és gondoltam ránézek a guminyomásokra előtte. Elöl rendben volt minden 2.1bar, hátul viszont 2.5 helyett csak 2.2 volt. Fel is toltam 2.5-re. Na most az eddigi pályázós, főutas átlagom lekúszott 6L-ről 5.1-5.5 közé. Átlag sebességem 120 fölött.
Az itteni gázolaj nem lehet, hiszen otthon is premiumot kapott, sőt az út jelentős részét hegyeshalmi mol gázolajból mentem eddig.
Létezik?
A másik, hogy kapott ugye nemrég friss olajat is, és szerintem valami mást rakhatott bele a szerelő, mert olyan mintha kicsit hangosabban járna. Már arra is gondoltam, hogy a fogyasztáshoz is köze lehet.
-
Xero
nagyúr
válasz
Skimaster #38746 üzenetére
Nekem 6.8 az átlagom BC szerint E46 20d automatával. Ebben van 20% BP dugózás, 60% pálya 150 és 20% 90 főút. Kb ez a realitás. Az 5L közeli érték akkor reális ha 90%-ban 80-110 között megyek hosszú utakat.
Ha egy e61 25d-vel ami automata benéz néhány dugóba pesten heti egyszer, és pályán sem 110-120-al halad, akkor inkább a 8-9 lesz a reális.
Persze minden sofőr függő, 0.5-1l-t tuti le lehet faragni, de na...
-
Highend55
tag
Érdekes amiket a fogyasztásokról olvasok nekem itt a tényleges elmúlt 16000km után,
1. Irország-Magyarország-Horvátország (odafele full gyári ként mentem,otthon megkapta a remapot oda-vissza nagygázzal járva + Budapest :
Második átlagom mióta visszajöttem kb 6700km re 65% pálya tempósan , 35% város normálisan közlekedve :
-
reimerm
csendes tag
-
CharlieDrop
veterán
válasz
Gsx-rr #33703 üzenetére
sok minden miatt lehet ám, városban mennyit mész, mennyit állsz, mennyit gyorsítasz, stb...
az öcsém benzinese 7 liter körül evett városban (18i M43B19), az én 18dA-m (N47N) szintén. Csak nekem 10km/30perc volt az átlagom, neki meg 10km/10perc... vagyis én dugóban mentem végig, ő meg nem... meg az övé kézi és könnyebb autó volt...
tudom, erre minek dízel, de viszonylag ritka a benzines automata
-
Highend55
tag
Itt az enyém remap után : [link] Nekem ez bőven elég, 5755 miles-t mentem 3hét alatt 8.1L lett az átlagom ebbe volt minden sok autópálya,programozás,autókázás Budapesten barátokkal,dugók sok araszolásokkal,horvátorszagi nyaralás,nameg Német autópálya ahol sokszor megeresztettem..
Vasárnap jöttem vissza Angliába a Magyar szakaszon találkoztam egy angol rendszámos 640D-vel (gondolom ő is magyar volt ) 2en ültek benne mi 3-an és megvoltunk pakolva eléggé, simán tudtam a tempólyát tartani kétszáz felettig..
pár kép :
-
Highend55
tag
Mindenki olyan autót vegyen amit szivesen vezet,és tetszik neki.Én ìgy választottam,most az autóm pariban van az F10 535D vel legalább nekem ez volt a célom bőven elég ! Amúgy minimum 1L nőtt az átlagom ha nem a nagy átlagot nézem. 1.45 ről 1.65- re emeltük a nyomást meg még rengeteg limitert kiszedtünk ès sok finomhangolás ami órákig tartott de megérte.Ez a váltó hihetetlen jól mozgatja az autót öröm vezetni nameg beraktuk a H&R ültetőrugó szettet is végre kanyarban is tetszik.
U.I: Valaki kijavithatna a linkem telorol vagyok nemtudtam normalisan linkelni -
Highend55
tag
4000km fölött jàrok mióta elindultam Angliából eddig 7.5l volt az átlagom Belfast-Budapest között tempósan.Otthon remappoltattam most felment 8.2l re viszont brutàl ahogy megy..Èpp az Adriàn vagyok 1-2 kép az autóról :
[IMG]https://postimg.org/image/khjpibk9h/
[IMG]https://postimg.org/image/obv5waeat/
[IMG]https://postimg.org/image/a16hh49ij/ -
brickm
őstag
válasz
SocketA #30150 üzenetére
Értem, akkor viszont kikapcsoltatom előbb utóbb.
Felírtam ma a töltést, természetesen hideg motornál töltöttem. Meglátjuk mennyi idő alatt megy lentebb. Remélem nem hengerfejes. Bebszna...Állítólag nem volt veretve a szája, gondolom a hengerfejsérülés látszik a fogyasztáson is( lehet rosszul gondolom) egyenletes tempónál beáll 7.5-8 literre pl tempomattal. 60-on is, meg 100-120on is...Városi közlekedésben meg 12-n áll, tehát nem érzem úgy, hogy többet fogyasztana az előre várt és beígértnél. Komputer szerint 9.3 az átlagom, ebben most volt kis száguldás, illetve városon kívüli és városi közlekedés egyaránt.
8k km-enként volt cserélve olaj plusz szűrő, elvileg!! ma kivettem a pálcát kicsivel maximum alatt van, illetve él és maximum között valahol. A színe olyan kicsit szürkés sárgás-barnás., nem tudom eldönteni. határozottan nem fekete.
A szűrőt nem tudtam kivenni, nincs hozzá akkora kulcsom momentán, csak 32-ig, vízpumpafogóval meg nem akartam megkínozni, valaki így is megtette már előttem sajna. elvileg 3000km van még hátra, de lehet előbb fogom leereszteni róla.Jut eszembe!! Néha amikor kapcsolom az indexet (mindkét irányba csinálja) először bebúg..villan vagy 5-öt nagyon gyorsan, a relé is gyorsan kattog olyankor, aztán beáll a rendes sebességre. Ez mitől lehet?
-
Highend55
tag
válasz
MPowerPH #28171 üzenetére
Ha normálisan használom,nagyon jól fogyaszt! 75mph, Belfast-Dublin oda vissza 6L-el beérte 100km-en!
Viszont a sok autópályás kigyorsitás természetesen többletet eredményez.Mikor hoztam vissza az autót 2400km-en 6,5L körül volt az átlagom úgy,hogy Autobahnon azért jöttem ahogy tudtam viszont időre mentem a komphoz éjjel és az utolsó 200km-en 110km/h val csorogtam végig.(Angliába ugyan ez volt a sok kamera miatt,75mph végig.)
Ha nem padlógázon jársz vele mindig elenyésző vegyesen a többletfogyasztás.. -
CharlieDrop
veterán
válasz
szőröscica #28136 üzenetére
nekem elég egy nap a városban (kb 10km) és már füstöl az első padlóra, aztán soha többet sem
Viszont bosszant, hogy most 9 feletti az átlagom, pedig még MaxxMotiont tankoltam bele...
oké, végül is hatalmas dugóhegyek vannak mostanában errefelé, de ennyit még nem evett
-
BeZol
őstag
válasz
Something_ #25961 üzenetére
Pedig ott a jó öreg X6 hibrid, alattam csak 22,5 litert evett
Na igen, városi és városi forgalom között is van különbség. Én múltkor mire bp-ről kiértem lámpánként 2 autót haladva 1,5 órát dugózva, akkor kezdéskor direkt nulláztam a fogyasztást, és 11,5-es átlagot írt ki mire kiszenvedtem magam, míg vidéki nagyvárosban zöldhullámot kapva tankolás után hazáig 4km-t menve tempomat 50nel 4esben 5,5-ös átlagom lett. -
BeZol
őstag
válasz
Something_ #25956 üzenetére
Na pont ezért nem vettünk anno 335i-t (hiába volt akkoriban csak 300k-val drágább) és lett 330d. Ha a tankolási összegeket nem is nézem, engem jobban zavarna, hogy 1,5-2xer annyiszor kellett volna töltőállomásra menni...
Nekem 80% autópályával, nehéz lábbal 8,3-as az átlagom, ami teljesen normális közlekedéssel 6,3-7l közé szorítható lenne (80% autópálya miatt), tehát a folyamatos tempós közlekedéssel az eddigi 167ezer km alatt 400Ft-tal számolva 4.208.400 Ft helyett 5.544.400 Ft-ot tankoltam el, míg a 335i esetén magamat ismerve szerintem 14liter alá nem mentem volna, és mostanra 9.352.000 Ft-ot tankoltam volna el.
Több dolog is felmerült belem:
- adok egy pacsit magamnak, hogy spóroltam legalább 4 millát.
- ugyanakkor le is baszom magam, hogy elkúrtam 1,5 millát mert ahogy a német rokon mondaná, "szúrtam" neki
- szép hangja van a 335i-nek, de így tényleg belegondolva még használtan sem kéne, főleg h a chipelt 30d elől nem szökik meg autópályán, csak 240 felett lesz szignifikáns kamionnyi hossz a távolság, de a forgalom úgyis büntet.
- általában 20d-ket látok, vagy 35i-ket, és a 35i-sek fele tuti, h nem gondolta át ennyire a dolgokat.
- tényleg nem elég megvenni a kocsit, hanem fennt is kell tudni tartani, ami nem csak a kötelező és egyéb nem várt szervizeket jelenti, hanem a tankolást is...
- nem is rossz választás egy 20d, hiszen azok szúrva sem esznek soha 7liter felett (320d: 6,3 liter vs 330d: 7,7 liter spritmonitor.de átlag), autópályán pedig 180ig azok sem szakadnak le vészesen, csak hát a hangjuk...
- autópályán 320d-vel 5,5-es átlaggal számolva 3.674.000 Ft lett volna az eddigi tankolás, de
- most gyors előkaptam a technikai adatlapot, és számomra a papíron 6,1-es vegyes átlag az, ami nem hajtva tényleg igaz is lehet (krúzoltam már 5,3as átlaggal balcsi körül 70nel, és autópályán 130km/h + kicsi pesti kocsikázás jön ki 6,3ra).
- Ha a hivatalos vegyes átlagokat nézem (ami meg kell h egyezzen az én 80%-os autópályán haladós fogyasztásommal, sebességet teljesen betartva, ergo most hitelesítettem), akkor a mostani 8fokozatú automatás kocsik rengeteget fejlődtek:
- 316d (116ps): 4,3
- 318d (143ps): 4,7
- 320d (184ps): 4,7 (érdekes, de a 18d-nél is ez volt a legnagyobb kombinált átlag, visszont efficient dynamics verzió csak 4,1 o.O )
- 325d (218ps): 5
- 330d (258ps): 5 (tényleg vicces ez is, viszont ami nekem 7,5es átlag normál közlekedéssel, az a mostani 30d-knél a 8fokozatú automatával 6,5-es átlag, szóval hozható lehet az 5liter)
- 335d (313ps): 5,5 (ez pedig csak x-driveos lehet)
- 335i (306ps): 8,1
- Gondolom egyik sem győzött meg (meg ezek nem is a városi értékek), és azért 90% várossal a dieselnek sem teszel jót, akkor pont a tefajtádnak találták ki az i3-ast, mert amid van és ahogy használod, az tényleg nem pénztárcabarát.
- Ezres benzines Yaris 6litert eszik városban, 1.2es honda Jazz pedig 6,7-eket, nagyobb benzines motor városba pedig már nagyon elszáll, a diesel pedig be sem melegszik és csak tönkremegy a kis távoktól. -
BeZol
őstag
Most tiportam ki a belit egy 1.4es diesel yarisnak
Sajnos 185nél elhalt, lejtőn 200ig eljutott, és így h végig padlógázzal mentem, 8liter körül evett ha 100km-re vetítem (3 vonal ment le a 20ból, és 40literes a tank. 75km-es volt a táv). A 330d-mmel ugyanez 3/4gáz környékével van meg, de ott egyenesben simán eljutok 240ig többször is, mégis csak 8,5-es átlagom lesz elvileg. --> Szar a Yaris
Ha nem hagyatkozok a központi kompjúterre, és a bömösnél is a vonalakat nézem, akkor ott totál padlógáz esetén keményen lehetőleg végig 220 fölött haladva 4 vonal megy le (20 vonal van, 60literes tank), ami 16 littyó 100ra vetítve(gép szerint persze 9,5 fölé sosem megy haha)
Ha 180 környékén haladok, akkor 3 vonal megy le, ergo 12őt nyakal be 100km-en... (gép szerint persze 8,5)
Ha 130-cal megyek, akkor 1,5 vonalból kijövök, ergo 6 liter 100ra vetítve. (gép szerint 6,3, tehát elviekben csak itt nem csal)
Köszönjük bmw a a hiteles adatokat
(Azért toyota 5,5-es átlagot írt ki, ha-ha...)
Vajon melyik autó eszik a legkedvezőbben 180-220 között haladva? Afölé a forgalom miatt nehéz jutni tartósan. -
Highend55
tag
Átlagos használat mellett,22mpg a városi átlagom ami 12,8L/100km-re.Nagyából reális a Boardcomputer.
A gyári vizpumpa + trafó volt 23ezer FT -ami igazán baráti..Ezen kivűl még vettem hozzá NGK Iridium gyertyákat,csak azért mert nem tudtam pontosan mikor cserélte az elöző tulaja.. Strapabiró,megbízható motorja van,többet eszik mint egy diesel,de nem hullik az injektor,turbó,benzinpumpa,vagy a kéttömegű lendkerék,stb..
Ezzel nem azt mondom,hogy a diesel szarabb el kell dönteni mire és mennyit használod az autót,az én nappali járatom is diesel mivel,napi közel 200km-t vezetek. -
Xmodule
őstag
Na ma megvolt a rátankolás. 8,27L/100KM lett az átlagom.
Ennek örulök. A fedélzeti számitogép átlagfogyasztás méröjét nem tudom hogyan nullázzam. Megprobáltam a kezikönyv szerint. Odaraktam majd járo motornál benyomtam a gombot de nem történt semmi. Marmint hosszan nyomva tartottam a gombot.
Ma délután viszont nem az en napom volt. Tankolás után egyböl elromlott a tankajtot kilökö kis szerkezet és nem tudott bekattanni. Emiatt igy nyitott allapotban maradt az ajto. Utanna hazafele jövet az autopalyan kilyukadt a bal elsö gumi... Pont volt a közelben egy gumis az befoltozta, rendesen egy nagy lyuk volt rajta. Itthon meg azt a kis ajto kilökö szerkezetet kiszedtem szetszedtem es a kis fem kart összenyomtam ami van benne es most tökeletesen megy.
-
MPowerPH
félisten
válasz
ignorant #20687 üzenetére
Nekem a tököm kivan ez alatt a nem egész két hét alatt a helyi útviszonyokkal. Igazi katasztrófa, nem egyszer álltam félre egy-egy észrevehetetlen vagy kikerülhetetlen kátyú után, hogy csekkoljam a kereket.
Ellenben amit az autó produkál itthon... 5,6 az átlagom az utcsó tankolás óta, ami cirka 370 mérfölddel ezelőtt volt. És még a comp szerint 312 mérföldre van nafta, tankmutató éppen elhagyta a felezőt.
-
MPowerPH
félisten
Teli tankkal indultunk. Minden tankolás után felírtam a km-et a paksamétára, amit kaptam a kúttól.
Dover: 465km - 34,51l
Wertheim-Lengfurt : 673km - 48l
MOL(egyből a határ után): 720km - 51lTehát 1860km a MOL kútig, 133,51l gázolajjal. 7,18l/100km volt az átlagom eddig. Ellenben Doverig az utat 9 óra alatt tettük meg(a 4,5 helyett), hatalmas dugó, végig klíma(egész úton szintén). Francia-belga-holland szakaszon végig 130. Németben csak kétszer volt dugó, néha ott is meg-meg álltunk. 8 óráig lehetett jönni 160-al, és fölötte. Itt volt pár végsebteszt, meg barátommal nyomtunk pár head to head -et, amíg üres volt a pálya. Utána tartottuk a 150-es átlagot, torlódások voltak, de direktbe végig erős tempóval jöttünk, mivel a kompnál szívtunk, és hatalmas késésben voltunk. Tankolás után az osztrákokig nagyon megnyomtuk, 170-200 között tudtunk jönni.
Ausztriában végig 130, csak néha nyomtuk meg jobban.
Magyarra maradt 253km-em, M1 Budapest, majd M0-M6 egészen Paks északig. M1-en végig 190-el egy belga audival együtt, majd 40km-re Bp-től elment az audi, onnantól 150. Forgalom volt ott is... Majd M6 tök üres, végig 200, és a fölött. A kúttól 1:42 alatt otthon voltunk, olyan 150-es átlagot tesz, és ebbe már benne van az M0 100km/h korlát, és 10km főút.10 percig járattam utána álló helyzetben itthon, mert olyan forró volt a kipuff gáz, hogy nem tudtam odatenni a kezem 10cm-re sem. Biztos kiégett a DPF rendesen.
Ma tankoltam megint tele, 29,14l ment bele, és ebben benne van a 10km, amíg elmentem a kútig.
Komp úgy néz ki jól számol, pont 37,1mpg volt az átlagom az egész útra nézve.
Plusz lemértem két nagyobb sebességnél is a fogyasztást. 180-nál 32mpg, 200-nál 27 körüli, egyenes úton, klímával.
Kétszer kapcsolt be a DPF regenerálás. Egyszer még a szigeten, akkor a fogyi is megnőtt egy 8 mpg-vel elég sok ideig tartott. És egyszer németben, egy nagyobb dugó után, amikor ráálltunk 160-ra.Szóval elégedett vagyok nagyon, semmi gond nem volt a géppel. Sajna belementem egy nagyobb kátyúba, és valami zörög a műszerfalban, azt még pluszban meg kell majd nézetnem.
Holnap már megy is a fényezőhöz, szerda este átveszem, csütörtökön már várja a szerelő.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Tálydi #20157 üzenetére
Képet majd csinálok később, egyenlőre tiszta por.
Ellenben végig vezetett szervizkönyves, számlákkal leigazolva. MOT 2014 végéig, RT év végéig, közvetlen szerviz után van az autó. 3 hónap teljes körű garanciát kaptam rá, tehát bármi gondom van, vihetem, ingyen megcsinálják. Pont jól jön ki, mikor visszaérünk Mo-ról, még lesz 10 nap, ha van valami az autóval. Gumik végre ezen már rendben voltak, P Zero elől-hátul. Első az még bőven jó, hátsó ezt a szezont, és még egyet kibír, aztán csere. Felniket fel kell újítani, de az minden angol autóra igaz... Van pár karc, de a többségük egy polírral kijön. Összesen 3db kőfelverődés van rajt, 2db a motorháztetőn, 1db a szélvédőn(szerencsére semmi komoly). Amint hazaérek, bejelentem az autót Balázshoz egy 1 napos teljes kényeztetésre.
Egyébként egy álom.Első tapasztalat, mivel még szoknom kell a jobb kormányt, nem nagyon próbálgattam. Fogyasztás vérlázítóan alacsony, 168km-es hazatávon 62,8mpg lett az átlagom, kényelmes 116-os csordogálással. A hely brutálisan nagy hátul is egy coupehoz képest, eddig egy 2m-es embert leszámítva mindenki kényelmesen elfért.
Nem fullos, roló nincs, meg távolságtartó tempomat sem. Viszont van aktív kormány, adaptiv bi-xenon, pro navi. Belül fekete, de annyira nem zavar, a végére már azzal sem volt bajom.whitezo88: Igaz, a pénz még nem jött le a számlámról. Valszeg a bank csak holnap teljesíti az utalást.
-
zsid
senior tag
Mindenképp vinném szervizbe vétel előtt, csak arra próbálok szűrni, hogy mi az amit alapból kerüljek, amire ránézésre /első próbára azt mondjam, hogy felejtős, így talán megspórolok egy két kört.
Az alap koncepció, hogy a jelenlegi autóm ( Volvo S80 T6 ) méretéből/teljesítményéből adódóan szereti a bendőjét. Ez ilyen aki lovat tart, vegyen zabot is. Kellene egy kisebb rohangálós autó, értelmes áron. Mivel ezt sem igazán használom ki, így megfordult a fejemben, hogy helyette esetleg valami. Általában ezt is max ketten használjuk, tehát egy E46 méretű autó bővel elég, és akkor nem kellene két autót tartanom.
Azért gondoltam "öreg dízelre", mert a CR/PD motorokban több rizikót látok, abba igazából akkor érné meg befektetni ha 100k km alatti és tényleg sokat megyek vele. Na annyi keret most nincs, hogy bevállaljak egy ~3 éves 3-ast/S60-at vagy hasonlót, hitelezni meg nem nagyon akarok, max pár százezret.
És mennyit spórolnék vele? Tavaly 27 000km szaladt a Volvoba, az a 11 literes kombinált átlagommal és 430-as benzinnel számolva ~1 250 000. Ha vállalok egy "öreg dízelt" amivel eljárok 430-as gázolajjal 7 literből, akkor évi 450 000 zsebben marad. Az már azért majdnem havi 40 000 megtakarítás.
A mutyis gázolajat úgy kell érteni, hogy kamionozok és ha nagyon szükséges, akkor beállok a kútoszlop másik oldalára személyautóval és mehet egyből pisztolyból. Szóval nem ismeretlen eredetű, 30 éves acélmarmonban hozott Józsi bácsi által a mezőn az MTZből kitaknyolt szemétre kell gondolni. Ha csak egy kicsit okosítok, akkor is már havi 50-55 000 zsebben marad, a jelenlegihez képest.
Az alkatrészáraktól nem tartok annyira. A mostani hat hengeres bi-turbóhoz képest nem hiszem, hogy vészesen többe fájna. -
MPowerPH
félisten
válasz
Gebriel #17564 üzenetére
Ez egy teljesen normális, full egyenes út. Mostanság már mindig így közlekedek, tempomat, és akkor éppen amilyen kedvem van. Amint látszik, a mostani átlagom pont a 130-as temponal fellépő fogyasztás körül van. De ugye nem végig 130-al mentem, hanem 50-al vagy 70-el is, közben előznöm is kellett, és dugó is volt, igaz nem nagy.
Arra akartam kilyukadni, hogy igen is reálisak lehetnek ezek az értékek normális használat(és itt nem csigázásra gondolok) mellett. Amikor azt írom, hogy 6,X -et evett 100km-en, akkor az annyit tesz, hogy 110-nél nagyon nem mentem gyorsabban. -
MPowerPH
félisten
válasz
KINKY_007 #17528 üzenetére
A 205-ös gumi tényleg kevéske. Nekem olyan széles a télim, de igazából nem vettem észre különbséget a nyárihoz képest, fogyasztás terén. Stabilitás terén ég és föld.
Nem arra vannak, de ha törvénytisztelően mész, akkor az a reális, mivel maximum 100-al haladsz állandóan, nagyon előznöd sem kell, mert a forgalom is annyival megy.mod: Nem vagyok az utak réme, néha jobban nyomom, ennyi. De most már többségében normálisan megyek, így ált. mindig 8 alatt maradok. De ha nyomom, akkor is 9-11 között elvan, de akkor már tényleg sietek, és elpörgetem a végéig.
Egy motoroptimalizálástól nem fog jobban kopni, sőt. Még használ is neki, tökéletesíti a működését. A kezdeti 8,7l/100-as átlagom az után esett le 7,5 körülire, amióta elvittem, és beállították. Annyi, hogy nem sufni műhelybe kell vinni, hanem profi szakemberekhez, akik padra rakják az autót, és azon állítják be a megfelelő értékeket a kocsid állapotának megfelelően.(nincs két ugyan olyan autó, mindegyikhez kicsit másképpen kell nyúlni, na meg állapotfelméréssel kell indítani) -
MPowerPH
félisten
válasz
MPowerPH #17197 üzenetére
Majd elfelejtettem. Elől 235, hátul 255-ös gumi. Ezek mind visszafogott tempóban készültek, betartva minden korlátozást. De a nagy átlagom is, amikor úgy igazán kinyomom a szemét, de mellette legalább annyit normálisan(120-130) megyek, tehát a full vegyes is 8.7l-nél megáll. Gond csak városban van, főleg 40 fokban. Akkor bekapcsol a viszkó, és bizony a 14-et is bekapja pl. Bp.-n.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Gebriel #17191 üzenetére
Nem is arra akartam kilyukadni.
Csak jó már az elején tisztázni, hogy ha a fogyi miatt akarja a kisebb motort, akkor vakvágány. Jelenleg 6.9-es az átlagom, és normálisan megyek, na meg kerülöm a nagyvárosokat.
Pénteken Siófok-sóstó 5000Ft -ból kijött. Ez nagyságrendileg 12.6l, 192km-re.orvil: Erre akartam kilyukadni.
Persze egy dolog van a 28i-vel kapcsolatban. Csak TU-s, tehát 99-es és utáni. 25i is nagyon jó, de nem tudsz nyomatékból autózni, mint a 28/30-asnál. Egyébként fogyiban ugyan ott van az is.
-
MPowerPH
félisten
Holnaptól ünnepélyesen leteszem az autót, csak akkor fogom használni, ha máshogy nem tudom megoldani. Inkább járok sógorjelölttel, és fizetem a román kannás gázolaj felét.
Ezzel együtt a 40i-ről is letettem, pedig nagyon tetszett. Mondjuk srácnak elég nehéz lesz eladnia.
Jah, és még valami. Elmúlt időben spórolósan járok, 6,4l/100 az átlagom, ami mindent elmond.
Jah, és nem hagyott nyugodni az M3-as dolog. Találkoztunk, megmutatták, és 14l körül evett 200-nál.(4C) A board pedig nem hazudik, csak be kellene kalibrálni, hogy igazat mondjon.A képről meg no comment. Na meg a Hondakról is.
-
Highend55
tag
válasz
MPowerPH #16110 üzenetére
Amit irtam ez saját tapasztalat nem áll módomban valótlant állitani ! Az én autóm tökéletes állapotban van kivül-belül nemhiszem,hogy probléma lenne a 12l-es átlag városon belül rövid távokra használva !!(NEM vegyesen) Angol forumokon is 22-24 MPG az átlaga aki nem nyomogatja hanem normálisan haszálja,persze kézi 5/6 manuál mellett ! A sok városi araszolás kigyorsitás pedig 14les átlagot generál legalább ! Pályán 140-160km/h nál (néha eltologatva efölé) pont 10l volt az átlagom!
M3 ra visszatérve: Amit irtam ez 2006 ba volt az autó 4éves volt v-power racingel tankolva csakis városba normális körülmények között vezetve nem araszolva,meg kihuzatva simán elment 12l-el ezis !! Pályán meg nekem mindegy ki mit ir, ez 10l-evett 200km/h ig! 220 felett kezdett el igazán zabálni onnantól lényegesen megnőtt a többletfogyasztás !
Ha te a Boardcomputerben hiszel az régen rossz mivel köztudottan nem mér pontosan !
Amugy letojom magasról mi mennyit eszik,nem vitázni akarok ezen nem hallott, hanem saját tapasztalatok csak annyit akartam hozzászólni,hogy ellehet M3-al normálisan is járni! Szerencsére GBP-be kapom a fizetésem nameg dolgozok eleget pont nem izgat,hogy mi mennyit eszik nem azér vettem az autóim,hogy ilyen dolgokon aggódjak.Főleg,hogy hétköznapra ott a 330d ami hamarosan 240le/500nm,330CI meg lehet megkapja ESS-kit et !BUÉK !
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #15588 üzenetére
Maga a kocsi mióta 20 milla dragon?
Az elég karcsú lenne így szalonból.
mod:
Nah, 3 hetes fogyi átlagom tök jól alakul, sok helyi fuvar, város, országút 120 tempomat. 7l/100km, szóval nagyon elégedett vagyok. Ekkora papucsokkal meg pláne. Annyira sajnálom az autót, nagyon nehezen fogok tőle megválni.
Jah, ma beütöttem egy A6 3.0TDI -t.
Rövid szakaszon igaz, körforgó után kigyorsít, kb. 0.8km, majd ismét körforgó. Azért lazán besoroltam elé, pedig nyomta a faszi, mert füstölt a kicsike. A körforgón belül meg esélye nem volt, hiába a quattro. Most DSC nélkül mentem bele, és piszok stabil volt az autó így is. Hátulja alig mászott el, piszkosul fognak a 255-ös papucsok. A bejárattól kezdve már majdnem végig 2-es padló, csak annyira engedtem el, hogy ne dobja ki nagyon a seggét.
Utána megálltam egy kereszteződésben, átadtam barátosnémnek a volánt, kicsit vezetett, most másodszor ezt az autót. Kicsit fura volt neki, 1994-es 1.8TD Mondeo kombijuk van. Azt mondta azt már nem akarja vezetni ez után.Pedig csak Szekszárdról hazagurult vele.
Nem mondom, hogy fostam az anyósülésen, nehogy valami probléma legyen. De le a kalappal előtte. -
MPowerPH
félisten
Mai átlagom 6.6l/100. Volt benne 2 város, meg országút.
-
dragonfx
veterán
válasz
MPowerPH #13865 üzenetére
ja nekem is jo volt.beállítoták de enm sokáig maradt olyan.
nekem a szervoval még nem volt gondom.néha szivárog az olaj 1 tömítés.csak xar hozzáférni és senki nem akarja szétszedni tisztességesen.
én ilyet nem érzek.enyémnél akkor más gond van.
Hát én is szoktam nézegetni.én benne nem hagynám 16e.t még 12öt se.8 max 10e.1lityo elfogy kb.
csoda hogy neked ilyne jo bírja az a moci.nekem hagyjuk az átlagomat.m3 kb.nekem a váltóm tökéletes de már ilyet se merek leírni koppkoppkopp.
enyémre csak annyit mondtak bármikor átmenne a zöldkártyán nekem ennyi elég is.
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #13864 üzenetére
Jah, azért mondom, hogy fura, hogy euro 4-be rakták az autót. De ez nekem jó, nem fogok vele problémázni.
A váltót nem tudom... Nem kotyognak, hanem a 2-est és a 3-ast bizonytalanul veszi(ez tény, de érzésből váltok, így mindig egyből megtalálom, hidegen nehéz csak), nem húzza úgy be mint az 5-öst vagy a 4-est, és alap helyzetben a váltó nem középen áll meg, hanem kicsit jobbra dől az 5-ös felé.
Az olaj fogyi rendben van, mindig is rendben volt. Csak ilyen hosszú periódusra még soha nem volt bent hagyva az olaj, ált. 12k-nál cseréltetem. Havonta ellenőrzöm, mindig a maxon áll a szint. Most csak megjegyezte a szerelő, hogy nagyon jó a fogyasztás(most jelenleg 7.8l/100 az átlagom) és látszik ,hogy a motorral minden rendben van, azért írtam le.
A kartergázszagot inkább a kipufogó gázhoz tudom hasonlítani, erős, orrfacsaró bűze van. Két eset létezik. Az egyik, ha nagyon kopott a motor, akkor szökik a kartergáz, és erős szagot áraszt. Ilyenkor óriási az olajfogyasztás, ugye kopott motor velejárója.
A másik eset, ha valahol lyuk van a visszavezető csövön pl. Nálam ez áll fent, szerencsére.A szervo sajnos ilyen, most halt be harmadszor. Egyszer a kormányművet kellett cserélni, egyszer ugye a pumpát és a körítést. Most meg nem tom mi van, ugye nyáron történt, írtam is. Aztán cseréltek valami teflon alátéteket, de nem ott volt a hiba, rossz maradt. Aztán felment a téli gumi, ugye az csak 205-ös, így hiába gyengébb a szervo, könnyebb kormányozni. Nem foglalkoztam vele, mert ez a része kiidegelt már...
A kormány ferdesége meg egyszerű futómű, azt megcsinálták. Igaz egy pár kátyú után újra rossz lesz...
-
MPowerPH
félisten
Ma számolgattam etanollal, most már nagyon időszerű lenne a 100%-os átállás. Az E85 nálunk 262 Ft, a 95-ös 358 Ft. A többletfogyasztás kb. 3l/100km.
Nekem most 8l az átlagom, így 95-ös benzinnel 2864 Ft 100km. Ugyan ez etanollal 2882 Ft 100km -en, 11l-es fogyival számolva. Én ezt akárhogy is nézem, nem látom az előnyét. 30k-ért talán meglenne a beépítés, de ez még 400Ft-s benzinár mellett sem térülne meg.
Mit számolok el? Vagy ez is csak parasztvakítás? -
MPowerPH
félisten
Azért lehet érezni a meleget, ma 350km-et 25 literrel megtettem, igaz 110-120-nál csak ritkán mentem gyorsabban. Ezek a -10-ek elég brutálisan belerondítanak a fogyiba is.
A nagy átlagom végre megint 8.0l/100.
Igaz az sem kevés, de ezt kell szeretni, ez az esztendő nem úgy sikerült sehogy sem.
-
MPowerPH
félisten
Ujjj, ez a hideg nem jó. A téli fogyasztásom nagyon felment. Megkockáztatom, -10-nél egy hidegindítás 3l benya.
És alapból is sokat eszik most, 10-11l -es átlagom simán megvan. Igaz mostanában 120-al megyek főúton minimum, de ez akkor is sok. Ekkora emelkedés nem tudható be a nehezebb lábnak.
Tegnap érdekes dolgot csinált az autó. Autópályán mentem, tempomat 200, majd hirtelen kigyulladt az ABS és a TC visszajelző lámpája, tempomat lekapcsolt, kocsi lassulni kezdett. 1s múlva rendbe jött, de a tempomat nem jött vissza, tehát nem készenlétbe tette magát, hanem lekapcsolt, így azt vissza kellett kapcsolnom. Érdekes.
Azóta sincs semmi hibajelenség.
-
MPowerPH
félisten
Most értem haza Krakkóból, hétvégén lementünk túrázni.
Jó volt megint kicsit hosszabb távon vezetni, bár gyorsan vége lett. 8.9l lett az átlagom, annyira nem is rossz, tekintve, hogy nincs autópálya.
De ez a Szlovákia...gusztustalan...
-
MPowerPH
félisten
válasz
venember83 #7909 üzenetére
Hát, E46 -tól elhatárolódok, ez valami katasztrófa.
528i nálam eszik 8l -t 130 -as temponál, 90 -nél elég neki a 6,5l. Most amúgy 1400km után csodálatos 8,5l az átlagom, néha nem bírom ki, hogy ne nyomjam tövig, meg mostanában voltam Bp. -n vele nem is egyszer.
A nyaralást, ami 1050km volt egy irányba, 7,8l/100 -al jártuk meg, normális tempoval mentem. Visszafelé 12,6l/100 lett az átlagom, de csak azért mert az autópályán végig 200 fölött jöttem tempomattal(alagutaknál lassítottam), ami 4 személy esetében, megpakolva már megterhelő. És hát néha állt az óra 240 fölött is, próbáltam lerövidíteni az utazást.
Spanyolba viszont kimentem és visszajöttem, a végén 8.3l/100 lett az átlagom. Természetesen ennek utána számolok mindig.
Pl. Horvátba odafelé egy tankal 943km -et tudtam megtenni. Orebicnél kellett tankolnunk.70l benyával az szerintem nagyon jó.
Integra: Igen, 540i -vel is lehet...csak az ember azt nem bírja ki, tapasztalatból mondom.
Kész, akkor nem lesz diesel autom, de még csak E46 -om se. Más is mondta a futóművet, én arra nem akarok 1 évben több 100k -t kicsengetni.
-
MPowerPH
félisten
Nah Dragon, erre varrjál gombot. Tegnap 10,9 lett az átlagom az 540i -vel.
Ha nem sietek, ki se kell venni 6. -ból, nyomatékból elmegy.Pont mint egy diesel.
Csak itt ha mérges leszek, visszakapcsolhatok 3 -at, és nincs ellenfél.
Szegény Passat 2.0TDi, levillantott.
Nem is értem mit hitt.
-
dragonfx
veterán
válasz
Vandit. #7463 üzenetére
hát nem igazán, ilyne otthon kilakatolt autó, amit isten tudja hol fujtak telibe gondolom smemiről nincs számla "haver" csinálta.
a 2.5ös moci 94/6. hóban nem bizti hogy vanos, de anélkül is sokat kajolgat.12öt. mega 260e se tul kevés ám. az 1.25M nem ekvés érte, ha lenne rajta M-pack akkor talán.de egy iylne szétbontott összerakott dologba én nem bíznék meg.Ha már best buy>>[link] ...a motor tuti vanos, az ár nagyon jó, rá kell kérdezni a km.re meg az apróbb hibákra.
[link]..ez se tűnik rossznak....
puszta véletlen amugy hogy pont 2db 323mat ragadtam ki igaz luxusadó miatt nem is annyira nagy gond.
link..ez klassz.
[link]..nekem ez lenne az etalon csak ne lenen auto váltós.ott van tölünk nem messze telepen többször néztem is már.kicsit töröttnek tünik de nagyon szép jelenség még a telepen is.coupé, 6henger, M-tükör, M-küszöb, M-felni, szárny, hátra kéne még egy diffuzor rész és hello tökéletes.vanos a motor 95'től csak az van.ára is jó.
[link]....ez furán olcsó...jónak tünik.
[link]..ez penge ha a szürke bejön, az elöző is az.
van még fenn pár de szerintme azok már nem érnek annyit.
Amugy itt akülönbség én nem használati hane élvezeti cikként tekintek a bmw.re nem ami elvisz a>>B.be mert arra egy matíz/suzuki is jó, ha így tekintenék az lenne.én szeretem ha kitünök a többi közül, nekem nem sablon szürke átlagom van hanem több.a bmw.nek igenis lelke van törödni kell vele.
-
MPowerPH
félisten
Nekem most 8l/100 -ra lement a nagy átlagom.
Pedig klíma ment állandóba. Az ugye +1 liter, figyeltem.
-
MPowerPH
félisten
Jah, mondjuk én annyiban bűnöztem nagyobbat, hogy nem autópályán generáltam ezt az értéket.
6 -os úton jó nagy volt a forgalom, szabályosan szlalomozni kellett egy Audi A6 3.0 TDi -vel a seggemben.
Ha jól számolták a srácok, 27 -szer húzattam ki a 2. -at, 4. -be csak akkor kapcsoltam, ha 160 fölé ment a mutató.
De az audis is kb. így lehetett.
Meg ugye klíma ki volt nyomva, nehogy visszafogja a gépet.Bár így nézve annyira nem is sok...
Mondjuk dupla annyi, mint ami a nagy átlagom, ami most 8,3l/100.
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #6217 üzenetére
Dragon, én majdnem ugyan erről beszéltem.
Annyit mondtam, hogy ezek az E39 dieselek 150k km -ig voltak jók, utána már kuka, hiába fut annyi az utakon, sokat kell rá költeni. Az új E60 -qas dieselek is jók nagyon, 150k -ig megint csak. Utána jönnek a gondok. Kevés ember vigyáz rá, és míg egy benzinest ha valaki annyira nem becsül meg, nem lesz nagyobb baja, addig egy diesel autó nagyon megszenvedi. Sokkal kényesebbek. Ha a kezdetektől kezdve normálisan van használva, és rendesen van szervizelve, akkor talán még 250k km -el is jók. De az ilyen olyan ritka mint a fehér holló. A diesel autó az nem benyás, hogy addig nyomhatod neki, amíg kedved tartja. Nem versenyzésre, nem driftelgetésre való. Sok kipörgetés nem jó neki, tartósan magas fordulat se ideális, és persze kerülni kell a túl alacsony fordulatot is.
Én erről beszélek. A diesel autót akarsz venni, akkor vegyél újonnan, vagy vegyél olyat ami még kötelező szervizes korát éli. Mert utána már ki tudja, hogy becsülik. Pl. mikor elhozod, és bejáratási fázis van....Ha ott azt kihagyod, pont az van, hogy 150k km körül kakukk a motornak.
Én mindig sok km -es dieselkről beszéltem, és az öreg dieselkről. E60 -asokat azért nem szidom, mert még viszonylag fiatalok, a többségben nincs annyi km. És azért az a diesel már sokkal megbízhatóbb mint az E39. Lerobbanni nem fogsz vele, esetleg nagyobbak lesznek a szervízszámlák. De 160k fölött már nem kellene. 80k -nál még megvenném.Más: Nem rég értem haza Bp. -ről. Mondtam, hogy haver 540i -jével mentünk. Persze oda-vissza én vezettem, még jó hogy kihasználom az ilyen alkalmakat.
Hát, egy álom az az autó, úgy ahogy van. Ritka 6 gangos, imádom azt a váltót. És a motort is...Eszméletlen hangja van, mondjuk ez az M -es kipuffrendszernek is köszönhető. Odafelé nem siettünk, autópályán 130 tempomattal,+ kis város, bár forgalom kicsi volt. 11,2 lett az átlagom, ami azért nem rossz. Simán 10l alatt lehet vele maradni, csak városba ne menj. Város előtt 10l alatt is voltam.
Nah, aztán hazafelé megkergettem. Chippelt az autó, szóval még jobban megy a maga 300 lovacskájával. De valami eszméletlen. Jött két sporttárs...Az egyik egy új A6 2.7T, a másik egy újabb E350 -es merci. Versenyeztek, de az Audi nem bírt a Mercivel, nagyon kergette. Nálunk 540i felirat természetesen nincs kirakva, csak egy szép M logo.
Nah, persze hogy levillantott. Lehúzódtam, elengedtem, akkor nézem hogy jó gépek. 28i -vel nem is erőltettem volna, na de ezzel. Szépen utánuk, még csak 5. -ben nyomatékból.Megvártam míg pálya üres villantottam, Audi félre is állt.
Szépen beálltam a Merci mögé.
Előzte a sort, de azért arra is rávillantottam. Az meg szépen lassított 140 -re, gondolom meg akart szívatni, hogy majd alacsony fokozatból kezd kigyorsítani. Ahogy elhagytuk a sort toltam egy 3. -at, aztán egy 4. -et és már 200 on is voltam.
A csávó a Merciben csak bambult, pedig ő is tolta, mert jött azért vagy 10m -el lemaradva.
Mondtam, hogy nem játszok tovább, mert elveszik a jogsimat. Erre 210 -nél elkezd a Merga villogni.
Onnan húztam egy 5. -et, és szépen eltoltam ameddig el nem tűnt a tükörben. Sajna óra csak 250 -ig mért, természetesen tiltás nincs az autóban. GPS szerint 278km/h -al mentünk, klímával persze, és még nem volt vége.
Brutális hangja van mikor pörög a V8, valami utánozhatatlan.
Egyszer ha lesz lehetőségetek próbáljátok ki.Jobb mint egy hullámvasút.
Automata nem tud ennyit, 6 gang nagy előny. -
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #5767 üzenetére
Ahogy mondjátok, ő találta ki.
És igen, Lotus volt, még ültem is benne, le is vagyok fényképezve.
Nah, ma kicsit odacsaptam a lovaknak megint.
Áh, hát brutális. Kezdek rájönni, hogy mindenre elég ez az autó, amit itt nálunk ki lehet autózni az utakon. Egy 323i -vel szórakoztunk egy jót, meg mögöttünk erőlködött egy Opel Astra 1.6.
Mikor lehetett, erőből elmentem a 323i mellett, éppen csak vágtam egy 4. -et és már előtte voltam. Utána néztem a visszapillantót, szépen szakadozott lefelé, Astra addigra már eltűnt. Aztán ránéztem az sebességmérőre, és 220 -at mutatott majdnem.Mondom ehhh, hát ez nem autópálya. Az ember észre se veszi, és már 200 fölött van.
Utána gyorsban visszavettem, erőmű részen sok a kommandós mérőkocsi. BMW megelőzött, de nem ment el. 110 -el haladtunk. Azt jött az Astra is, pár perc múlva.Szegény, biztos kitaposta a lelkét is.
Nah, de megadtam neki az örömöt....
Persze akkor se szaggatotton, hanem tilosban előzött meg mindkettőnket, úgy hogy majdnem nekiment a szembejövőnek.
Hülye kis ugri-bugri... Biztos megvolt a győzelmi mámora, kis tizenéves pöcs ment a barátnővel.
Jah, összben 7,6 most az átlagom, pedig végig 120-130 között mentem, alá csak nagyritkán ha előzni kellett. És ami a legérthetetlenebb, haver jött utánunk lemaradva az 1.6 -os Golf IV -el. Neki 7,9l lett az átlaga.
8 percet vártunk rá.... Nah jó, Remus rendszer van alatta, biztos rádob 1 lityit...
-
1face
senior tag
válasz
MPowerPH #4122 üzenetére
Én ezzel az autóval (E39 528i) a nálam eltöltött 2év 8hónapjával letekertem több mint 90ezer kilómétert, tehát tudom mire képes! Bár nem tudom mit kellett volna tennem a 8 literes fogyasztáshoz! Egy Ford C-Max (nem röhög) lett most helyette, ezzel az autóval a kompjúter szerint 9,8 az átlagom, pedíg csak 1600-as (persze majdnem ugyan az a tömeg egy picsa gyenge motorral). A gázpedál az arra való, hogy kanyarig full!
1etlen 1 kresz szabály van: lakott területen belül 60, mert az még fizethető! -
MPowerPH
félisten
Persze, meg havi 100.000 fenntartási költséggel. Az hogy 8 alatt van 100 -on azt kétlem, mert a napokban porig aláztam egy ilyet.
Ha diesel akkor csak 3000 biturbo. De mivel arra lenne pénzem, így már a 3000 biturbo benzinben. Azzal soha nem lesz gondod, nem véletlenül lett az év motorja.MADV12: Te azért más kategória vagy. Neked az se lenne szégyen ha azt írnád, hogy 24l az átlagom.
-
MPowerPH
félisten
Nekem az 528i -vel, igaz E39 -es, de a nagy átlagom 8,3l vele, tél óta nem nulláztam. És azt is tudom, hogy az újabb 530i az még jobban fogyaszt, és erősebb is. Ekkora autot vétek kis motorral megvenni. Sokat ront az élvezeti értékén.
A 2000 -es motor az nagyon gyenge ekkora autohoz, többet nem eszik vele, csak nagyobb temponál, persze 90 -nél kicsit kevesebbet nyel. de átlagban megegyeznek a 25 -ös motorral, és kihangsúlyozom, hogy az 525i -el. 523i -t ne vegyél, nem szabad. Az tényleg zabál, annyit eszik mint a 535i. És ott a megbízhatósággal is gondok vannak, ráadásul a blokk is egy szar.Mindenképpen Vanososat keress, ahogy dragon is mondta, azzal jársz a legjobban.
És igen, 140 felett már erőlködik a 2.0 -ás motor az akkora autoval. -
MPowerPH
félisten
Ejj öcsém... A hétvégén 600km -t autoztam, kiszámoltam 8,8 -ra jött ki az átlagom. Voltam Bp. -n, +autopálya 250 majdnem végig, és közúton is 110-130 között mentem.
Beletaposnálak a szar dieseleddel együtt az aszfaltba, azt se tudnád, hogy fiu vagy vagy lány.
Nagy rakás szar az összes diesel, és őszintén megmondva az Opel gyártja a franciák mellett a legszarabb dieselek, mert gyengék, és arra a kis erőre is sokat zabálnak.
"húúúz mint a bivaly már majdnem alapjáratról"
Mihez képest húz...
Egy trabanthoz képest húz, de nem ültél te még normális autoban, csak ilyen szarban.
-
MPowerPH
félisten
Ezt most nem mondod komolyan???
Nekem is E39 528i -m van, manuál. A mostani átlagom 3600km -re 7,9l, és nem 90 -nel járkálok én se. Olyan 120 -és 140 között szoktam menni ahol lehet, és a fokozatok kihuzatását se vetem meg, ha arra van szükség.
És most akarok belerakatni egy fogyasztás csökkentőt, hátha még ennél is jobb lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lalikiraly: Letiltott a Marketplace
- Gyúrósok ide!
- Óvodások homokozója
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- Apple asztali gépek
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- AKCIÓ! Asus Vivobook M1502IA 15 notebook - R5 4600H 8GB RAM 256GB SSD AMD Radeon Vega IGP WIN
- LG 32GQ850-B - 32" NANO IPS ATW / 2560x1440 / 260Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 600
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R3 2200G 8GB DDR4 250GB SSD 500GB HDD GTX 1050Ti 4GB Zalman T6 Zalman 500W
- Bezámítás! Dell XPS 13 9305 üzleti notebook - i7 1165G7 16GB DDR4 512GB SSD Iris Xe IGP Win11
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest