- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mdk01
addikt
Volna egy kérdésem.
Csináltam egy 1Mb-os 2D-s rajzot amibe beraktam egy rém egyszerű blokkot, konkrétan egy fotelgörgő-t.
Valószínüleg ekkor nőtt meg a fájl 27Mb-ra. Ez nem kicsit sok és kitöröltem a blokkot majd nyomtam egy tisztítást, de nem lett kisebb a fájl méret.Vhol el van még rakva ez a blokk és nem tudom törölni, vagy hogyan tudnám megnézni hogy mi ilyen nagyméretű a rajzban?
Köszönöm
-
kőbaltazár
tag
Sziasztok!
Autocadban a megtörés parancs beállítását valahol be lehetne állítani?
Nem mindíg, de az esetek nagy részében úgy választja ki a vonalakat, hogy nem az választódik ki, amit meg kéne törni. Például itt a 45 hosszú vastag részt kéne eltávolítani.
.
Üdv, és köszi![ Szerkesztve ]
Üdv: Kőbaltazár
-
mdk01
addikt
válasz kőbaltazár #3002 üzenetére
Neked sztem a metszés parancsra van szükséged ha egy szakaszt akarsz eltávolítani.
Megtöréssel csak megszakítasz egy vonalat. -
mdk01
addikt
válasz kőbaltazár #3004 üzenetére
Szívesen.
-
mdk01
addikt
#3001-re ud vki vmit mondani?
Most még annyi változott hogy nem a blokkakkal vannak a gondok, mert gyakorlatilag ha bármit kiveszek a rajzból akár egy vonalat is, és átrakom azt az egy vonalat ctrl+V -vel egy új lapra, majd azt elmentve szintén 25-30MB-os fájlt kapok.
Mindezen kívül még azt vettem észre hogy egy tisztít parancsot nyomva majd elmentve a rajzot, szintén nő 1Mb-tal a rajz. Jelenleg már 29Mb-nál járok, pedig elvileg a tisztít paranccsal csökkennie kellene a méretnek.
Nem értem.... -
L4mie
veterán
Üdv, ifc nézegetőt tudtok mondani?
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
nagygabor679
csendes tag
Sziasztok! Két kezdő kérdésem lenne.
1. Egy 3D szilárdtest (téglatest) egyik oldalát szeretném más színűre állíitani, mint a többit. Ha szétvetéssel lemezekre bontom, akkor persze megoldható, de ilyenkor elveszik az a kellemes tulajdonsága a téglatestemnek, hogy könnyedén mozgatható, másolható, méretezhető, és ami nekem még fontos lenne, hogy ilyenkor elveszik a Tulajdonság ablakban a Hossz/Szélesség/Magasság informácó, ami 3d szilárdtestnél meg van.
2. Hogyan lehet a téglatestekből összeállított rajzom objektumairól egy listát készíteni, amiben a a Hossz/Szélesség/Magasság informácó is szerepel?
Köszi előre is a válaszokat! -
Nisida
aktív tag
válasz nagygabor679 #3015 üzenetére
Hello!
Nem vagyok benne 100% biztos de nekem úgy tűnik: egy elem , egy anyag koncepció van alapból az autocadben legalábbis a sima autocadben biztos a 3d studioban már biztos lehet minden oldalt külön textúrázni, vagy az architectural desktopban. Az utolsó miatt gondolom, hogy lehet megoldása a lapok külön színezésének / skinelésének az autocadben, de hogyan arra nem jöttem rá 1 óra próbálkozás után sem Igazából a tulajdonság ablakban is csak 3 lehetőség van az anyag megadására: blokk, fólia, globális.
Az megoldás lehet, de nem próbáltam, ha a külön lapokat blokkba foglalod nem tudom, ebben az esetben mi lesz az anyag vagy más tulajdonságokkal. Bár az biztos így nem lesznek automatikusan geometria adataid a "téglatestről" hiszen az 6 lap csoportja lásd. alább hogyan lehetnek.
A lista készítés jó kérdés van adat kiemelési funkció ami a meghatározott elemekről adatokat tud txt fileba menteni de, hogy ebben az esetben lehet-e az objektumokról meglévő adatokból ilyet csinálni nem tudom. Én anno blokkokból csináltam ilyet, vagyis ha 6 lapból külön skinelve csinálsz egy "téglatest blokkot" és beírod egy attribútumba a neked kellő infokat, akkor elképzelhető, hogy tudsz ilyet csinálni.
[ Szerkesztve ]
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
Nisida
aktív tag
Nem tudom hány embernek okoz problémát és mennyien tudnak róla de itt egy videó a geodéziai felméréseket is tartalmazó állományokkal való munka gyorsítására.
Biztos sokan tapasztalták, hogy a file regenerálása még egy kis méretű munka állománya esetén is lelassul és nagyon nehézkessé válik, nekem is rengetegszer jelentett problémát, hogy 8 -10 szakági anyag behúzása és össze rakása után egy 5-10 megás file is olyan lehet mintha valami óriási adattömegű fileal dolgoznék.
Erre megoldás a linkben látható videó 25:00 percétől bemutatott anyag.
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
csemb
csendes tag
Sziasztok!
Valaki segítsen.autocad 2004-ben szeretnék létrehozni olyan vonaltípust amiben szöveg van. Pl: ---- sz ---- sz. Azonban nálam nem működik a leírókód, *SZENNYVÍZ, ---- SZ ---- SZ ---- A,.5,-.2,["SZ",STANDARD,S=.1,U=0.0,X=-0.1,Y=-.05],-.2
Már mindent kipróbáltam, kis betűt, nagy betűt, [ e záróhely helyett ( ezt a zárójelet, de folyton hibát ír ki.
Tud v.ki segíteni mit rontok el? -
Nisida
aktív tag
Gyufaaa: Szívesen. Örülök ha segített.
csemb: Szerintem az U-nem jó :
*SZENNYVÍZ, ---- SZ ---- SZ ---- A,.5,-.2,["SZ",STANDARD,S=.1,U=0.0,X=-0.1,Y=-.05],-.2
Helyette R kellene.
Én ezeket használom:
*GAZ,Gáz ----G----G----G----G----G----G--
A,.5,-.2,["G",STANDARD,S=.1,R=0.0,X=-0.1,Y=-.05],-.25
*VIZ,Víz ----V----V----V----V----V----V--
A,.5,-.2,["V",STANDARD,S=.1,R=0.0,X=-0.1,Y=-.05],-.25[ Szerkesztve ]
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
kriszpontaz
veterán
Amennyiben kell valakinek komplett .lin fájlom van, minden ilyen jellegű vonaltípussal.
Alapból 1:500 méretarányhoz globálisan 2-re, 1:250-hez 1,5-re kell állítani a vonaltípus léptéket.
Csak be kell másolni az acad.lin fájl mellé és a vonaltípusoknál betölteni mindet, vagy simán betallózni a vonaltípusok betöltése alól.Használjátok egészséggel.
[ Szerkesztve ]
-
Nisida
aktív tag
válasz kriszpontaz #3021 üzenetére
Sirály. Én nem szoktam átrakni sajátra, mindig a szakágét használom, de jó lesz. Köszi
[ Szerkesztve ]
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
Caldera
aktív tag
A vonaltípusok alapján úgy látom van itt néhány gépész kolléga
''Úgy élj, hogyha leperg előtted az életed filmje érdemes legyen végignézned.''
-
csemb
csendes tag
válasz kriszpontaz #3021 üzenetére
Kedves Godlike79!
Megmentetted az életemet! Felhasználtam a vonaltípusaidat. Ezer hála és köszönet!!!!
-
csemb
csendes tag
válasz kriszpontaz #3031 üzenetére
Kedves Godlike79 és Nisida!
Továbbra sem sikerül. Pedig Godlike79 file-át megnyitva próbáltam. Folyton ezt írja ki:Invalid number or bad continuation.
Mindent úgy csinálok ahogy a könyvben és Ti mondtátok.. Mégsem sikerül.
Leírom az elejét, hátha Ti rájöttök, mitől vagyok ilyen "béna".Command: -linetype
Current line type: "ByLayer"
Enter an option [?/Create/Load/Set]: c
Enter name of linetype to create: gáz (itt megadom az új lin nevét pl.:egyeb.lin)
Creating new file
Descriptive text: GÁZ,*GÁZ,---- G ----
Enter linetype pattern (on next line):
A,6.,-0.05,["G",Standard,y=-.5,s=1.0],-0.1
Invalid number or bad continuation. -
kriszpontaz
veterán
Descriptive text: GÁZ,*GÁZ,---- G ----
Ebbe tuti kell az elején a vastagított rész?Én a helyedben nem köcsögölnék ezzel. Megnyitnám a .lin fájlt amit küldtem, és a szükséges mezőket átmásolnám a végére (pl. a GÁZ vonaltípust) és a legszükségesebb értékeket megváltoztatnám, majd ha rámentesz, és újra betallózod, ott lesz a legalján (vagy ahová beszúrtad).
[ Szerkesztve ]
-
Nisida
aktív tag
Megmondom ősszintén én soha sem az autocaden belülről generáltam inkább txt szerkesztő, amit Godlike is mond a csillag rossz helyen van , amúgy meg ismerve a leíró nyelvek szintaktikai "balf...-ségét" minden space, pont, csillag helye fontos lehet.
De a te esetedben mással már nem lehet hiba, amúgy próbáld meg úgy, hogy megfogod Godlike lintype file-ját , kijelölöd az egyiket és a legaljára bemásolod és változtatsz rajta.
A vonal stílusoknál már csak kitöltési stílusok tudnak hülyébbek lenni. Kitartás menni fog.Godlike: amúgy te mi a frászra használsz 1:250-es méretarányt ? Csarnokon belüli vezetékek mert sima közművezetékre kültérbe még kiviteli tervnél is elég szokott lenni az 500-as méretarány.
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
csemb
csendes tag
válasz kriszpontaz #3035 üzenetére
Kedves Godlike79!
Pontosan így csináltam, ahogy Te írtad, hogy tuti ne legyen rossz. Mit tudom én szóköz, vagy hasonló. Ezért gondoltam szó szerint beillesztem a amit Te csináltál. S képzeld, nem megy. Bemásoltam azt amit a digitális könyv ír. Detto. Ugyan az a hiba üzenet.
Meg akarom tanulni, ha szükségem lesz esetleg valamilyen más típusú vonalra, meg tudjam csinálni.
Ugyan így megpróbáltam a 14-es autocaddel. S ugyan ezt írja ki. -
csemb
csendes tag
Kedves Nisida!
Úttervezésnél helyszínrajznál 1:250-t is használunk, ott is meg kell jeleníteni a fránya közműveket amik az út alatt vannak.
Kedves Godlike79 és Nisida!
Nem adom fel, próbálkozom. Aztán meg......... legfeljebb kihajítom az egész programot az ablakon (ha lehetne), archicadben sokkal egyszerűbb ez az egész.
-
kriszpontaz
veterán
Azért mert pl. kerékpárutaknál, vagy pöcs falusi 3 méteres útnál 1:500-ban ha sűrű a közmű alatta semmit nem lehet látni. Próbáld ki egyszer .
csemb: nem sok ember van aki parancssorból szadomazo módon akar vonaltípust csinálni, ne tedd magad tönkre. A meglévő *.lin fájl (akár acad.lin) szerkesztése a legegyszerűbb. Én is csak úgy csináltam, soha nem parancssorból.
Ahogy fent írták, a kitöltési stílus szerkesztést meg sem mertem próbálni, mert az aztán a mélytorkos parádé.
Amit belinkeltem vonaltípusfájlt, abban van gázvezeték, ha úgy nem tetszik, a G betűt átírod GÁZ-ra.
[ Szerkesztve ]
-
Nisida
aktív tag
csemb, Goodlike: oksa megadom magam az úttervezésre nem gondoltam , abban igazad van , hogy egy mákos tészta 1:500-ban sokszor egy főutca még egy kis faluban is, de azért kis technikai segítséggel és rajztechnikával eddig mindig sikerült megoldani. Nem mondom, hogy minden közmű teljesen és 100%-osan kivehető de nem is ez a lényeg. Igaz én közműves oldalról közelítek. Abban az 1:500 alá max olyan helyen kell menni mint a főváros de ez nem átlagos.
Amúgy különben nem értem , hogy miért pont az útépítőknek probléma a felszín alatt 1-1,5-2 méterrel menő közművek , én max a földfelszíni elemeket emelném ki, a többit meg halvánnyal összekötném, úgyis a tervezett létesítmény a vastag a többi csak "dekoráció" . Na meg valljuk be a közművek 90% nem ott megy ahova rajzolva van
[ Szerkesztve ]
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
csemb
csendes tag
Nisida: fagyhatár 80cm, egy nagy forgalmú útnál tükörrel együtt simán elérik ezt a mélységet,s jó ha tényleg betartják a 80cm-t, láttam már sokkal feljebb is közműveket.
. Ahogy írtad a vezeték sose ott van ahol jelölve van. Így aztán ha eltépődik egy vezeték a kivitelezők rögtön támadnak. "Nem volt a terven." Emiatt egy már beépített területen, vagy ipari területen, ember legyen a talpán aki az összes közművet ki tudja bogozni a tervek alapján, vagy felrajzolja!!!! -
kriszpontaz
veterán
Az útépítéshez párhuzamosan gyakran kapcsolódik csapadékvíz elvezetési tervrész.
Ez lehet zárt csatorna vagy nyílt szikkasztó/elvezető árok.
A közművek fektetési mélysége nagyjából:
E-on, T-com, UPC, DIGI, 0,4kV kábel, 22kV kábel szabvány szerint 0,8-1,0m, gyakorlatban ez 50cm szokott lenni.
Ivóvíz vezeték átlagosan 1,2m, vagy lentebb. (volt már hogy a fagyhatár felett volt vagy nyílt árok folyásfeneke alatt 20cm-el!)
Szennyvíz átlag 1,6m vagy lentebb. Ez is tud néha vicces lenni.0
Gázvezeték 0,9-1,2m. A gázosoknak meg meg kellene tanítani mi az egyenes vonal mert minden utcában úgy fektetik a gázt mint az ökörhugyozás, vagy csak simán be vannak b@szva a munkások és mennek amerre látnak.Ezek között lavírozni nehéz, főleg nyílt árkot tervezni (gázvezeték felé és ivóvíz felé nem is engedik) de nem is ez a fő ok, mert azt hossz-szelvényen, keresztszelvényen megoldod, de kivitelezéskor fontos hogy látható legyen a sűrű közművek közt a tervezett létesítmény. Kiváltásoknál ugyancsak fontos, főleg mert szerepelnie kell a költségvetésben.
Ha ezeket keresztezni akarod és a kiviteli terven látni szeretné a Kivitelező hogy mi merre hány méter, meddig mit kell bontani, szükség van sűrű közműveknél az 1:250 méretarányhoz, különösképp ha gázvezeték mellett üreges létesítményt tervezel, hogy megvan -e a szükséges védőtávolság, a Tigáz szereti ezt látni.
-
Nisida
aktív tag
válasz kriszpontaz #3044 üzenetére
OKé nekem nem kell elmondani, által mind a két oldalon ennek ellenére szerintem a M1:250 fölösleges , de ez az én privát véleményem. Az útnál most már értem miért ennyire lényeges igazából én a pálya szerkezet erősítés, felületi rekonstrukciókra gondoltam balgán és nem vettem figyelembe az új utak építését.
A csapadék csatorna mindig macerás mert kisebb lejtésű területeken az esés miatt sokszor üti meg a mélység a víz, gáz, akár még csatorna bekötések szintjét is. Ennek ellenére én azt mondom, hogy teljesen fölöslegese amit ma egyes cégek terv mennyiségben gyártanak csak azért mert a mérnök vagy egyes kivitelezők megkövetelik tőlük. 20 évvel ezelőtt senki nem akart víztelenítései, dúcolási, munkaárok tervet külön, földmunka tervet is max olyan létesítményeknél mint az út. Ma már egy szar nyomóvezetékre is 80 cm magas kivitelei tervdokumentáció készül a seggek fedezése miatt, amikor a nagy részén a kivitelező szaki jókat röhögve hajítják félre.
A kiváltások stb. meg szerintem az ami az árok nyitásig max akkor kell tervezni ha biztos adat van róla, mert ahogyan te is írtad sok vezeték olyan mint az ököh.... és a szakfelügyelet sem tudja még azt sem megmondani , hogy melyik oldalon megy az a rohad vezeték, azt meg, hogy hol kell elzárni, milyen mély , vagy mi az anyaga , csak akkor derül ki amikor leszakítja a marha alvállalkozó a nyilvánvaló homokba rakott, nyomjelzővel is megjelzett vezetéket annak ellenére, hogy kézi földmunka van előírva.
Az meg külön vicc, tervezési szempontból, hogy mivel a kivitelező soha nem a tervet valósítja meg, nagyon el sem lehet mázsálni persze ez közműtervezés nem út tervezési szempontból mondom.
Ja a gázosok külön állatfajta bár eddig nekem szinte csak pozitív tapasztalataim vannak egyetlen kivétellelAmúgy mellékesen ha már így összejöttünk édes hármas, négyes tízesen nem lenétek benne egy közműtervezői önsegélyező klub (fórum) létrehozásában ? Már csak azért mert a vonal stílusokon kívül van pár dolog amit meg lehetne és érdemes lenne megbeszélni.
[ Szerkesztve ]
"Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
kriszpontaz
veterán
Teljesen igazad van abban amit leírtál.
Az önsegélyező körben benne vagyok, de ígérgettem itt videókat, marhára nem volt még időm egyet sem csinálni, pedig az Avermedia Live Gamer HD kártya felvételre kész a gépben, direkt erre vettem .
Tehát ha van időm, segítek, ide is feljövök ha tudok . -
Nisida
aktív tag
válasz kriszpontaz #3046 üzenetére
Oksa, majd ha van tapasztalatod akkor kíváncsi lennék a Avermedia kártyára mert tervben van már fél éve de nem jutottam még oda , hogy időbe beillesszem a programba.
Az önsegélyező fórumot ha lesznek még páran akkor megcsinálhatjuk külön is."Majom nem öl majmot ..... Te nem vagy majom!"
-
csemb
csendes tag
válasz kriszpontaz #3049 üzenetére
Ez jó!! Mi vagyunk korunk Leonardoi. Mindenhez értünk!!!!!!!!