Hirdetés

Aktív témák

  • attiLANte

    tag

    válasz Bluegene #7386 üzenetére

    "nekem negyed másodperc a reakcióidőm, 120 FPS-nél ez 30 képkockát jelentene ha tudná a monitorom(75 hz-es), szal ezalatt elszáguld 75/4=18,75 képkocka fel sem fogod ;), egy szemvillanás alatt közel 20 képkocka, és kábé csak arra van időd hogy leüsd az egérgombot"

    Ezen logika szerint neked elég a 4 fps is, mert többre úgysem tudsz reagálni... :O
    Egyébként nekem meg 0,2s körül van az átlag, és akkor mi van?
    Attól még, hogy adott a reakcióidőd, nem azt jelenti, hogy nem tudsz akár századmásodperc pontos választ adni, csak azt, hogy annyival előbb kell megtenni a válaszlépést.
    Gyakorlatilag az agy felméri a mozgó tárgyak röppályáját, sebességét, és kiszámítja - figyelembe véve a saját megszokott válaszidejét - azt a helyet, ahová pl. célozni kell, hogy eltaláljuk, vagy azt a pontot, ahol el kell kezdeni fékezni, hogy be tudjunk venni egy kanyart.
    Egy másik példa: hiába 0,2 másodperces a reakcióidőd, kellő gyakorlás után mégis meg tudsz állítani egy század- vagy ezredmásodperc pontosságú stoppert pl. 1,00(0)s környékén majdnem tetszőleges pontossággal, mert az agyad figyelembe veszi az "output lag"-odat, és "időzít".
    Persze ehhez az kell, hogy ne 0,2 másodpercenként láss egy képkockát, hanem legyen megfelelő számú minta, ami alapján döntést lehet hozni.
    Gyakorlással fejleszthető, valszeg ezért van az, hogy a rendszeresen FPS-rel vagy autószimulátorral játszók előbb észreveszik (nem látják, érzik!) az alacsony képkockaszámot: sokkal feszesebb visszacsatoláshoz szoktak hozzá.

    Bocs az ultraOFF-ért - ne is válaszoljon senki, de Bluegene még mindig képes kihozni belőlem az állatot :DDD

    (#7379) rocket: :C ezek szerint igazak voltak a pletykák az új anizotrop szűrésről...

Aktív témák