Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz gbors #8324 üzenetére

    Kompetitív szempontból nézve tegyük gyorsan hozzá azt is, hogy a Maxwell-eken tipikus alig van tuningpotenciál hagyva a memóriákon (gyárilag is igen magasak az órajelek), míg a Radeonokon lényegesen több van.

    Amúgy a 960 ellen vicces ellenfél a régi 7950/280-as Radeon, ami ugyan "papíron" 380-as sebesség környéke, csaképpen "picit" durvább memória-potenciállal. De szerintem a Te számaid is éppen elég beszédesek.

    (#8329) Ren Hoek: A növekedést az váltja ki, hogy eltűnnek komoly korlátok a rendszerből. Pl. a megjelenő async compute, többszálon renderelő API.
    Én nem beszéltem semmi extrém növekedésről. De ha a GPU mondjuk 30-50%-al jobban kihasználhatóvá válik DX12-ben, akkor oda kelleni fog alá 30-50%-al erősebb memória alrendszer, különben a GPU-t vissza fogja fogni.
    Természetesen nem konstans a memória sávszélesség igény, ahogy írod, jelenetfüggő erősen. Ha elfogy a sávszélesség, akkor a GPU sebességet veszít. Ez nyilán az AVG és MIN FPS-eken is látható lehet.

    Gondold végig, már önmagában az async shader... Olyan dolgok futhatnak majd egyszerre a GPU-n, amik eddig egymás után futottak...
    Lásd: [link] [link].
    Ezek mind csak akkor fognak szépen működni, ha van rá elég sávszélesség (meg még pár dolog megfelelően működik).
    Ha a sávszélesség belimitál, akkor hiába futnak ezek párhuzamosan, nem lesz sok sebesség nyerve, mivel ugyanúgy várni fognak a folyamatok, csak nem a másik folyamatra, hanem a memóriára....

Új hozzászólás Aktív témák