- MILC felhasználók szakmai topikja
- iPad topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen egeret válasszak?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
ph A 19 dB-es zajterheléssel dolgozó, médiaszerverként is bevethető megoldás lineáris adatáteresztése elérheti a 283 MB/s-ot.
-
Alig néhány nap múlva jön a Silent Hill Transmission előadás
gp A műsor alatt a készülő játékok mellett az új film részleteibe is kapunk betekintést.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz gejala #47467 üzenetére
Ne keverjük ezeket össze. A mai GPU-k úgynevezett veszteségmentes színtömörítési algoritmusokat kínálnak. Ezek az AMD és az NVIDIA rendszereiben is 2:1, 4:1 és 8:1 arányú, veszteségmentes tömörítést kínálnak, amelyek ugyan hasznosak, de nem oldanak meg olyan kritikus menedzselési problémákat, mint a töredezettség. Tehát fel lehet ezekre építeni egy marketinget, és van is valós hasznuk ezeknek az eljárásoknak, de a működésük pontosan ugyanaz.
Az allokálás problémáját egyik ilyen veszteségmentes színtömörítési algoritmus sem kezeli, márpedig a VRAM használatának hatásfoka ettől függ, nem attól, hogy pár kilobájtot nyersz a puffer/image adatokon.
Az alternatív megoldásokkal két probléma lesz. A pletykákban szereplő Tensor magos módszer csak veszteségesen tud működni, vagyis minőségvesztés árán vállalod be, hogy többet nyersz a puffer/image adatok tárolásán. De ez minőségvesztés mellett sem oldja meg a töredezettség problémáját, amitől rossz hatásfokú a VRAM használat, illetve a kitömörítés időbe kerül. Egy image adat betöltése egy mai GPU számára nagyjából 50-70 ns körül van. Arra vannak tervezve a hardverekhez szabott optimalizálások, hogy a wave-ek futtatása szempontjából ezt az 50-70 ns-ot áthidalják konkurens wave-ekkel. Tehát egy shader mondjuk allokál valamennyi erőforrást a multiprocesszoron, ami megenged mondjuk 16 wave-et futtatni. Ebből egy belefut egy memóriaelérésbe, jön a következő wave, és kialakul a működésben egy olyan egyensúly, hogy a wave-ek egy része adatra vár, míg a másik része addig dolgozik. Ez a működés a normál memóriaelérésre van szabva, és ezért van megadva minden architektúránál egy minimum wave szám, amit el kell érni a hatékony működéshez. Ha azonban még át is kell méretezni az image adatot a betöltés után, akkor az az 50-70 ns megnő az átméretezés időigényével, ami jó esetben is minimum 100 ns lesz. Így már jóval nagyobb késleltetést kell áthidalni a konkurens wave-eknek, miközben elképzelhető, hogy nem is futtatható annyi wave a multiprocesszoron belül, ami ezt meg tudná tenni. Sőt, a statikus erőforrás-allokálás miatt igen ritka, hogy egy adott shader képes annyi wave-et futtatni, amennyit az architektúra elméletben megenged.
Ez tehát egy egyensúlyi kérdés, hogy megéri-e vállalni a konvertálás extra késleltetését, azzal ugyanis tényleg lehet nyerni a VRAM oldalán, de ennek az az ára, hogy a GPU közben malmozni fog, amíg adatra vár.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen