Windows blog: viszlát Hotmail, helló Outlook (1. rész)

Windows és Hotmail. Két szoros kapcsolatban álló szó, avagy immáron fogalom. Sajnos azonban itt is érvényesül az az alapigazság, hogy semmi sem tart örökké, ahogy ez a frigy sem – egy új időszak köszönt ránk az Outlook előrelépésével, melynek változásait két részben próbáljuk a nagyérdemű elé tárni. Első rész!

Az elmúlt időszak

A Hotmailt valahogy mindenki sajátjának érezheti, hiszen akár a fiatalabb, akár az idősebb korosztályt nézzük, szinte valamennyien rendelkeztünk, vagy éppen még mindig rendelkezünk Hotmail fiókkal. A levelezőrendszer 1996-ban indult, s a következő évtől kezdett igazán feltörekvő e-mailes alternatívává válni. Az elmúlt 16 évben persze számos változás történt, néha ráncfelvarrás, néha pedig nagyobb forradalmasítás közepette.

Most is egy ilyen forradalom veszi kezdetét, mivel a Microsoft létrehozta az Outlook hivatalos oldalát, az outlook.com-ot. Természetesen a Hotmail szájtja is jelen lesz továbbra is, és az informatikai óriás senkit nem kötelez a váltásra, ám az üzenet egyértelmű: menni és menni tovább, mostantól a Microsoft hivatalos levelezőrendszerét Outlooknak hívják.

E-mail hirdetések a Microsoft szemszögéből

A hotmailes emailezésnek volt egy – felhasználói szemszögből nézve – apró hátránya, ez pedig a levelezőrendszerben elhelyezett hirdetések megjelenítése. A Gmaillel szemben (ami köztudottan ingyenes) a redmondi vállalat különféle reklámokat helyezett el eddig az oldalba építve, amely a felhasználó szemét akaratlanul is az ezekre való rápillantásra kényszerítette. Ugyan a reklámok csak kis erőforrást igényeltek, számos olyan hátrányt szolgáltattak, amely a Hotmail háttérbe szorulását eredményezhette. Ezek közé tartozik például az, hogy jóval később került piacra a mobilos alkalmazás, vagy hogy az elmúlt időszakban számtalanszor előfordultak kisebb-nagyobb fennakadások.

A friss felülettel azonban a Microsoft új útra tér, ugyanis pontot tesznek az ügy végére, és elhagyják eme megoldásukat, helyette a Google-ben is ismert, kulcsszavakon alapuló hírdetésfelületeket tesznek az üzenetpanel jobb oldalára. Fontos kiemelni, hogy ezek állandóan változni fognak, s a lehető legjobban alkalmazkodnak majd az adott e-mail tartalmához. Ez elsőre furán hangzik, ráadásul a Microsoft éppen az ilyen kivitelezések miatt kritizálta a Google-t nem is olyan régen, ám az igazsághoz hozzátartozik, hogy a fentiek csak hírlevelek esetén válnak esedékessé. Ha a felhasználó személyes levelet olvas (akár baráti, akár hivatalos), akkor a reklámok addig egyszerűen eltűnnek a szemek elől.

A Hotmailt hátrahagyva

Nagy kérdés, hogy ezzel a Microsoft mit hagy maga mögött? Az elmúlt évek fejlesztéseit (persze ezek nem mennek kárba, sőt...), az egyre szélesebb felhasználói kört, valamint egy kiforrott levelezőrendszert. Hogy az előbbiek mit jelentenek számokban? Több mint 350 millió "kuncsaftot". Az Outlookra váltás minden bizonnyal a nagy többségben meglepődést és ámulatot vált(ott) ki, ám a kezelőfelületet böngészve, valamint az új funkciókat jobban szemügyre véve talán mindenkinek tetszeni fog a váltás. A következő részben ezeket taglaljuk részletesen, de elég csak megemlíteni a Skype és MSN integrációját, a fejlettebb funkcionalitást, valamint a dokumentumszerkesztést, s máris kedvet kap az ember legalább az új Outlook kipróbálásához.

Legendd

Azóta történt

Előzmények