T&L: Ajándék, mellyel meglepem e szilíciumszegleten...

Jó munkához idő (és motiváció) kell – mondhatnák az Intel eszközillesztőket fejlesztő mérnökei, akik – talán a konkurencia fokozódó nyomására – úgy tűnik, lassan elkészülnek a Broadwater chipsetekkel együtt csaknem napra pontosan egy éve debütált X3000-es grafikus magok már-már teljes funkciós drivercsomagjával. Mint ismeretes, a tavaly megjelent – egyébként a májusban érkezett, noteszgépekhez igazított X3100-nak is alapot adó – IGP az Intel kínálatában elsőként nyújtott hardveres T&L- (transform and lighting) és Shader Model 3.0-támogatást. Előbbi technológia az első GeForce és Radeon kártyákkal indult útjára hosszú évekkel ezelőtt azzal a céllal, hogy a grafikus megjelenítés során a GPU méginkább tehermentesítse a CPU-t. Az Intel IGP-jével ez mostanra valósulhatott meg, a hónap elején elkészült ugyanis az első olyan bétaállaoptú eszközillesztő, mellyel ki lehet használni a G965 és a GM965 lapkakészletekbe épített grafikus vezérlő hardveres T&L képességeit.


IGP-k párharca: kétütemű sportkupék

Mint az nemrég elvégzett tesztünkből is kiderül, az Intel chipsetekbe integrált IGP-i a legtöbb modern játékprogram futtatására csak erős korlátok közepette alkalmasak, és ezen a helyzeten vélhetőleg nem változtat számottevően a most megjelent új driver sem, mely egyelőre csak Windows XP operációs rendszerekhez érhető el. A Vista verziókhoz fejlesztett változat az Intel ígérete szerint az elkövetkezendő hetekben érkezhet, augusztus végén pedig már nemcsak a lapka hardveres T&L, hanem a Shader Model 3.0 képességei is kiaknázhatók lesznek az eszközillesztők végleges változataival. A jelenlegi XP-s bétaverzió a fejlesztők szerint a Battlefield 2, Battlefield 2142, Call of Duty 2, Elder Scrolls IV: Oblivion, Vanguard: The Saga of Heroes, Rainbow Six: Vegas, Age of Empires 3, Final Fantasy XI Bench 3 és Unreal Tournament 2004 játékokkal biztosan kompatibilis, a többi címmel nem garantált a megfelelő működés.

Közben a hónap elején befutottak a Broadwater széria utódjának tekintett Bearlake (Intel 3 Series) lapkakészletek első változatai is – az új generációs chipsetcsalád G35 típusa az integrált megoldások közül elsőként kínál majd (immár hivatalosan is) DirectX 10-támogatást. A G35 megjelenésére pár hetet még biztosan várni kell, hónapok múlva pedig már az NVIDIA és az AMD választékában is feltűnhetnek az első DX10-kompatibilis IGP-k.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés