Hibrid SLI az energiatakarékosság jegyében

Hirdetés

Az NVIDIA múlt héten megtartott éves piacelemzői konferenciáján egyebek mellett a Hybrid SLI nevű megoldást is bemutatták, mely a hagyományos SLI-vel ellentétben nem annyira a sebesség növelését szolgálja, inkább a teljesítmény és a fogyasztás közötti egyensúlyt segít megtalálni. A grafikus alrendszer ez esetben egy chipsetbe integrált grafikus vezérlőből és egy külső videokártyából áll.

Ha a felhasználó komoly 3D-s kapacitást nem igénylő alkalmazásokat futtat, például irodai szoftvereket használ, internetezik vagy éppen videózik, akkor csak az integrált GPU dolgozik. Játékok vagy más erőforrásigényes programok futtatásakor bekapcsolódik a külső videokártya is, és a két GPU ereje összeadódik. Természetesen minél erősebb az önálló kártya, annál kevésbé járul hozzá az IGP a sebesség fokozásához, bár olyan alsó- és középkategóriás kártyák mellett, mint a GeForce 8600, 8500 vagy 8400, a gyártó szerint akár 35–100 százalékos is lehet az IGP-nek köszönhető gyorsulás. Ez azonban másodlagosnak tekinthető a hibrid rendszer fogyasztásának kedvező alakulása mellett, hiszen ha csak az integrált mag üzemel, a grafikára átlagosan kevesebb mint 10 wattnyi energát kell fordítani, ami még azzal együtt is kellemes érték, hogy a videokártyák is visszafogják órajelüket 2D üzemmódban.

A két üzemmód közötti váltáskor nem szükséges átdugni a monitorcsatlakozókat sem, mivel a végleges kép renderelését mindig elvégezheti az alaplapi elektronika. A Hybrid SLI technológiából főként notebookok felhasználói profitálhatnak, hiszen ha csak az IGP-re támaszkodnak, növekszik az akkumulátoros üzemidő. A hibrid rendszerre alapozó számítógépek az év végefelé kerülnek piacra; addigra integrált grafikás, DirectX 10-kompatibilis chipsetek több új változata is megjelenik, vagyis az árukapcsolás az NVIDIA számára üzletileg komoly előnyökkel kecsegtet.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés