Hirdetés

A Skylake támogatja majd az ASTC textúraformátumot

Az ASTC, azaz az Adaptive Scalable Texture Compression névre hallgató textúratömörítési formátumról már jó ideje lehet olvasni, hiszen a Khronos Group három éve már az OpenGL API-ba is beépítette és lényegében minden érkező, szabványos API támogatni fogja (legalább az LDR verziót), persze egyelőre csak opcionális funkcióként.

Az ASTC-re leginkább az ultramobil piac ugrott rá, így a PC-n kegyvesztettnek számít, annak ellenére, hogy a DirectX 12-ben az LDR verziója opcionálisan kihasználható lesz, míg a Vulkan API-ban még a HDR verzió opcionális elérhetősége is biztosított. Úgy néz ki, hogy az Intelt érdekli leginkább ez az újítás, mivel a Skylake kódnevű processzorok Gen9 architektúrára alapozó IGP-i kezelik az ASTC LDR és HDR verziót is.

Az ASTC egyébként hosszútávon nagyon fontos szabvány, így előbb-utóbb kötelező lesz a támogatása. Nagyszerű benne, hogy maga a technika bárki számára ingyenesen elérhető, ellentétben a manapság elterjedt licencköteles textúratömörítési formátumokkal, amelyek nagyon megnehezítik az iparág fejlődését. Utóbbival PC-n igazából nincs komoly baj, mert az Intel, az AMD és az NVIDIA megegyezett egymással a textúratömörítési formátumok licenceléséről. Ugyanakkor az ultramobil piacon érintett cégek nem kínálják fel a saját megoldásaikat, ami ahhoz vezetett, hogy az Imagination és az Qualcomm bizonyos programok esetében olyan technológiai előnyhöz jut, amely jóval alacsonyabb memóriahasználathoz vezet, de olyan is előfordul, hogy az adott program el sem indul bizonyos szabadalmazott textúratömörítési formátum támogatása nélkül. Ilyen körülmények között pedig nagyon nehéz a konkurenseknek eredményt elérni az Imagination és a Qualcomm ellen.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés