Megkapta eddigi legnagyobb, Vulkanra felkészített frissítését a Shield

Az NVIDIA nagyjából egy évvel korábban mutatta be az akkor még Shield Console nevű masinát, amelyet még a tényleges megjelenés előtt átneveztek, így végül Shield jelzés maradt meg és Android TV-ként érdemes rá tekinteni. A végeredményen azonban ez nem változtat, így a Shield az NVIDIA multimédiás asztali konzolja, hiszen funkcionálisan erre a piacra fókuszál.

A vállalat a piac igényeinek megfelelően folyamatosan frissíti a rendszert, és időnként érkeznek igen nagy frissítések is. Például az elmúlt hónapban kapta meg a konzol az Android TV platform 6.0-s, azaz Marshmallow kódnevű operációs rendszerét, vagyis az aktuálisan elérhető legmodernebb alapot. Ez szokás szerint az NVIDIA által átdolgozott csomag volt, így a gyári funkciók mellett számos extra is belekerült. Most azonban egy frissített csomag érkezett, amely még nagyobb újítást hozott, mivel tartalmaz egy Vulkan implementációt is, vagyis a Shield ezzel a frissítéssel képes lesz Vulkan API-ra írt alkalmazásokat is futtatni.

Arról még nincs adat, hogy ezt konkrét játékok ki fogják-e használni, de a lehetőség mostantól adott. Az alap Shield és a nagyobb tárhellyel rendelkező Shield Pro konzolok esetében a frissítést a megfelelő menüben kell kérni, és a gépek elvégzi maguktól az ezzel járó munkát. A csomag letöltése, illetve a telepítés egyébként eltart egy kis ideig.

Megjegyzendő, hogy a Shield tabletek is kaptak egy Vulkan implementációt, de nem ugyanezt, mivel ezekben a mobil gépekben nem a Tegra X1, hanem a régebbi Tegra K1 található. Ez a lapka némileg kevesebb tudását tudja kihasználni az új API-nak, de a rá épülő programokat képes futtatni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés